844
علم از طریق خواندن به دست نمی آید، بلکه بر اثرِ اندیشیدن به آنچه مطالعه کرده ایم حاصل می شود. نقد و نظر 👈 @Alikarami20
جمهوری اسلامی ظلم بزرگ و نابخشودنی کرده که ۴۳ سال تمام اجازه نداده زنان وسط میدان آزادی لنگ شان را هوا کنند!
این بود آزادی؟!
فُضَیل بن یَسار می گوید: از امام صادق علیه السلام شنیدم که فرمود: آزار و اذیتی که قائم ما(عج) هنگام ظهور از جهل مردم آخرالزمان می بیند، بسی سخت تر است از آن همه آزار و اذیتی که پیامبر اکرم (ص) از جاهلیت عرب پیش از اسلام دید!!
فضیل می گوید: از امام پرسیدم این چگونه می شود؟! حضرت فرمود: پیامبر(ص) به میان مردم آمد در حالی که ایشان سنگ و صخره و چوب و تخته های تراشیده را می پرستیدند، اما قائم ما که قیام می کند، مردمان همه از کتاب خدا برای وی دلیل می آورند و آیه های قرآن را تأویل و توجیه می کنند!!
#کتاب_الغیبة
#محمد_بن_ابراهیم_نعمانی
@aeshraq
عنه صلى الله عليه و آله ـ مِن دعائهِ ـ اللّهُمّ ارحَمْني بتَركِ مَعاصِيكَ أبَدا ما أبقَيتَني، و ارزُقْني حُسنَ النَّظرِ فيما يُرضِيكَ عَنّي، و ألزِمْ قَلبي حِفظَ كتابِكَ كما عَلَّمتَني، و اجعَلْني أتلُوهُ علَى النَّحوِ الذي يُرضِيكَ عَنّي. اللّهُمّ نَوِّرْ بكتابِكَ بَصَرِي، و اشرَحْ بهِ صَدري، و فَرِّحْ بهِ قَلبي، و أطلِقْ بهِ لِساني، و استَعمِلْ بهِ بَدَني، و قَوِّني على ذلكَ، فإنّهُ لا حَولَ و لا قُوّةَ إلاّ بكَ.
بار خدايا! به من رحمت آر كه تا زنده هستم هيچگاه نافرمانى تو نكنم و نيك انديشى در هر آنچه تو را خشنود مى سازد روزيم فرما و حفظ كردن كتابت را بدان گونه كه به من آموختى، با دلم ملازم و همراه گردان و چنان كن كه قرآن را آن گونه كه تو را از من خشنود مى گرداند، تلاوت كنم. بار خدايا! ديده مرا به كتابت روشن نما و به وسيله آن سينه ام را فراخ گردان و دلم را با آن شاد کن و زبانم را به آن باز و گويا كن، بدنم را در راه آن به كار گير و در اين زمينه نيرويم بخش؛ زيرا كه هيچ حركت و قدرتى جز به وسيله تو نيست.
#رسول_الله صلى الله عليه و آله
#قرب_الإسناد
@aeshraq
ما معمولا در بحرانها به ذهنی سرد و قلبی گرم نیاز داریم، بهمحض اینکه برعکس شود، به هرج و مرج تبدیل خواهد شد.
@Nucleader
می گفتیم #جنبش_هرزه_ها
نهی می کردید!
امروز شعارشان چیست؟!
«هیز تویی، هرزه تویی، زن آزاده منم!»
قَابِيلَ أَوَّلُ مَنْ سَنَّ اَلْقَتْلَ
وَ لاَ يُقْتَلُ مَقْتُولٌ إِلَى يَوْمِ اَلْقِيَامَةِ إِلاَّ كَانَ فِيهِ لَهُ شِرْكَةٌ.
#بحار_الأنوار - جلد۱۱ - صفحه۲۴۲
@aeshraq
هيچ عزّت مندى، جانب حقّ را رها نکرد مگر اين كه به ذلّت افتاد و هيچ #ذليل و ناتوانى، جانب حق را نگرفت مگر اين كه #عزيز و نيرومند شد...
#امام_حسن_عسکری_علیه_السلام
#ميزان_الحكمة
@aeshraq
استاد معادیب ساکن آمریکا، دلیل نفرت برخی از ایرانیان خارج از کشور را در چهار دقیقه بیان می کند:
ایرانیان مهاجر که عمدتا از طبقه متوسط جامعه ایران بودند و به نسبت زندگی مرفه و ساده ای در ایران داشتند، بعد از مهاجرت با جامعه نژادپرست و ضدمهاجری رو برو می شوند که تا دهه ها و نسل ها آنها را به عنوان شهروند درجه دوم حساب می کند.
سالها عقده فروخفته در این جماعت و عدم قدرت تحلیل ذهنی، باعث می شود ساده ترین جواب را برای پرسش زندگی خفت بارشان در غرب برگزینند: تقصیر جمهوری اسلامی بوده است که ما در جامعه وحشی غرب به چنین روزی افتاده ایم!
ما دنبال إحدی الحُسنَیَینیم یا شهادت یا پیروزی
ما در زیر بار سختیها و مشکلات و دشواریها قد خم نمیکنیم. ما راستقامتان جاودانهٔ تاریخ خواهیم ماند. تنها موقعی سرپا نیستیم که یا کشته شویم و یا زخم بخوریم و بر خاک بیفتیم و الّا هیچ قدرتی نمیتواند پشت ما را خم بکند.
#شهید_بهشتی
#جاودانه_تاریخ
@aeshraq
فیلم شکنجه این طلبه جوان را هر روز باید دید! تا خوب بدانیم با چه موجوداتی طرفیم.
بیشتر از هر چیز صدای آن زن آزارم می دهد. زنی که شکنجه می کند برای زندگی برای آزادی!
گفتگو از پاک و ناپاک است
@aeshraq
نهضت جنگل را دشمن شکست نداد.
سر میرزاکوچک خان را یکی از یاران نفوذی خودش جناب خالو قربان برید و برای رضا شاه برد.
رئیسعلی را هم #اجنبی ها شهید نکردند.
رئیسعلی هم از پشت با تیر غلامحسین تنگکی که نفوذی انگلیس بود از پا در آمد.
تاریخ مبارزات ما با استعمار گواه است که هیچ وقت از روبرو تیر نخوردیم. هر بار مبارزه جدی شد یکی از پشت ما را زد.
#وحید_اشتری
@aeshraq
مبتذل ترین عصرتاریخ، عصری است که در آن جنایتکاران حرفه ای، درخواست عدالت می کنند! این پوزخند دردناکی به ذات عدالت است...
#نادر_ابراهیمی
@aeshraq
اگر اینها با ناکارآمدیهای جمهوری اسلامی مشکل دارند چرا به کارآمدترین بخشها و محبوبترین عناصرش حمله میکنند؟!
Читать полностью…
چقدر دشمن داری ای خدا
دوستاتم که ماییم!
#سوته_دلان
#علی_حاتمی
@aeshraq
وَ اعْلَمُوا أَنَّكُمْ فِي زَمَانٍ الْقَائِلُ فِيهِ بِالْحَقِّ قَلِيلٌ وَ اللِّسَانُ عَنِ الصِّدْقِ كَلِيلٌ وَ اللَّازِمُ لِلْحَقِّ ذَلِيلٌ؛ أَهْلُهُ مُعْتَكِفُونَ عَلَى الْعِصْيَانِ، مُصْطَلِحُونَ عَلَى الْإِدْهَانِ؛ فَتَاهُمْ عَارِمٌ، وَ شَائِبُهُمْ آثِمٌ، وَ عَالِمُهُمْ مُنَافِقٌ، وَ [فَارِئُهُمْ] قَارِنُهُمْ مُمَاذِقٌ؛ لَا يُعَظِّمُ صَغِيرُهُمْ كَبِيرَهُمْ، وَ لَا يَعُولُ غَنِيُّهُمْ فَقِيرَهُم.
شما در روزگاری زندگی میکنید که گویندهی حق، اندک و زبان برای راستگویی کُند است، و کسی که ملتزم به حق است خوار شمرده میشود. مردم در این زمان، گرفتار گناه هستند و چربزبانی و تملّق در میانشان شایع است. جوانِ آنها بدخُلق و خشن است و پیرِ آنها گنهکار، عالمشان منافق و زاهدشان در محبت، ریاکار. کوچکِ ایشان بزرگشان را تعظیم نمیکند و توانگرشان فقیر را در معیشت یاری نمیکند.
#امیرالمؤمنین_عليه_السلام
#نهج_البلاغه - خطبه ۲۳۳
@aeshraq
آنانکه سرفرازی تحت حکم #ولایت_فقیه را نپذیرند، به ناچار، دچار سرسپردگی به #خلافت_سفیه خواهند شد
و این سنت حتمی پروردگار هست
#عبدالحمید
قال آدم عليه السّلام:
إنّ إبليس حلف باللّه أنّه لي ناصح،
فما ظننت أنّ أحدا من الخلق يحلف باللّه كاذبا.
چه متشرع شده اند این ناملتزم های مجوس!
سوم و هفتم و اربعین می گیرند برای هرزه ها
یک مستندساز غلطی کرد و گفت شروع آشوب های سوریه به خاطر عملکرد نیروهای آموزش ندیده بود که برخورد تند کردند و تعدادی از معترضین کشته شدند. سیاستمداران جمهوری اسلامی این را بد فهمیده اند!
اولا اینجا سوریه نیست
ثانیا اینها معترض نیستند
محارب هستند
محارب مهدور الدم است
از خون نترسید
هرکس دست به اسلحه ببرد و به خیابان بیاید و کشت و کشتار راه بیندازد محارب است
هرکس در مخالفت شریعت به خیابان بیاید نه تشیعش محرز است نه اسلامش
برای مقابله با داعشی های وطنی، اسباب بازی داده اید دست نیروهای نظامی؟!!
صدای هند جگرخوار و دست وحشی ملعون که به جای نیزه، سنگ می زند...
Читать полностью…
گویی هند جگرخوار بر پیکر حمزه ایستاده و با نیشخند، برای به دندان کشیدن جگرش لهله میزند.
شیرمردانی که مثل کوهِ استوار، قلدرهای دنیا را از منطقه بیرون کردند و بساط داعش را جمع کردند، حالا در تهران توسط داعشیهای وطنی شکنجه و شهید میشوند.
محمد نوروزی
@andishegah
در میان ما چه کسی هست که نداند که آنچه ما میکشیم، نه مستقیماً از جانب #اجانب، که از جانب دلسپردگان ایشان است. ارباب اگر نوکر خوشخدمتِ حلقه به گوش نداشته باشد، چگونه میتواند اربابی کند؟!
این بیگانهپرستانند که میکوشند سلطهٔ ننگین بیگانه را بر این بهشت خدایی، این آب و خاک منحصر، تثبیت کنند و دوام ببخشند، و خود سر در آخور اجانب، به علوفهٔ چندروزه رضایت بدهند.
این مزدبگیران و خودفروختگانِ نامردند که در هر نهضتی #نفوذ میکنند و آن را به اضمحلال میکشانند و آنگاه بر مُردهٔ لگدمال شدهٔ آن نهضت بشکن میزنند و میرقصند و شادی میکنند.
#بر_جادههای_آبی_سرخ
#نادر_ابراهیمی
@aeshraq
برای پدرت، مادرت و برادرت
برای آرتین که حسرت یک زندگی معمولی به دلش ماند.