7683
بی سانسور ضد فساد و تحجر برای آگاهی و آزادی ارسال مطلب: @man6000
این اسکناس 1 هزار تومانی وقتی رونمایی شد ارزشی برابر با 37 دلار داشت، الان اگر قابل استفاده بود : 0.006 دلار شده بود
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
با افتادن یک سیب در کنار
درخت جاذبه کشف شد
ولی با افتادن هزاران کودک
از شدت گرسنگی در کنار
دیوار ها ، هنوز انسانیت
کشف نشده است
@mohammad_nari
یک ماه اینترنت قطع بود اپراتورها ضرر کردن،
چطور ضررشون رو جبران کنن؟؟؟
بسته های اینترنت شخمیشون رو گرون کردن،
انگار توی این مملکت هر سازمان یا ارگانی ضرر میکنه باید دست تو جیب مردم کنه
✍دژم
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
وﻗﺘﯽ تو جبهه ﻫﺪﺍﯾﺎﯼ ﻣﺮﺩﻣﯽ ﺭﺍ ﺑﺎﺯ ﻣﯽ ﮐﺮﺩﯾﻢ ﺩﺭ ﻧﺎﯾﻠﻮﻥ ﺭﻭ ﺑﺎﺯﮐﺮﺩﻡ ﺩﯾﺪﻡ ﮐﻪ ﻭﺍﻗﻌﺎ ﯾﮏ ﻗﻮﻃﯽ ﺧﺎﻟﯿﻪ ﮐﻤﭙﻮﺗﻪ ﮐﻪ ﺩﺍﺧﻠﺶ ﯾﮏ ﻧﺎﻣﻪ ﺍﺳﺖ، ﻧﻮﺷﺘﻪ ﺑﻮﺩ:
ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺭﺯﻣﻨﺪﻩ ﺳﻼﻡ، ﻣﻦ ﯾﮏ ﺩﺍﻧﺶ ﺁﻣﻮﺯ ﺩﺑﺴﺘﺎﻧﯽ ﻫﺴﺘﻢ. ﺧﺎﻧﻢ ﻣﻌﻠﻢ ﮔﻔﺘﻪ ﺑﻮﺩ ﮐﻪ ﺑﺮﺍﯼ ﮐﻤﮏ ﺑﻪ ﺭﺯﻣﻨﺪﮔﺎﻥ ﺟﺒﻬﻪ ﻫﺎﯼ ﺣﻖ ﻋﻠﯿﻪ ﺑﺎﻃﻞ ﻧﻔﺮﯼ ﯾﮏ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﻫﺪﯾﻪ ﺑﻔﺮﺳﺘﯿﻢ. ﺑﺎ ﻣﺎﺩﺭﻡ ﺭﻓﺘﻢ ﺍﺯ ﻣﻐﺎﺯﻩ ﺑﻘﺎﻟﯽ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﺑﺨﺮﻡ. ﻗﯿﻤﺖ ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ ﺍﺯ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﻫﺎ ﺭﻭ ﭘﺮﺳﯿﺪﻡ، ﺍﻣﺎ ﻗﯿﻤﺖ ﺁﻧﻬﺎ ﺧﯿﻠﯽ ﮔﺮﺍﻥ ﺑﻮﺩ، ﺣﺘﯽ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﮔﻼﺑﯽ که ﺍﺯ ﻫﻤﻪ ﺍﺭﺯﺍﻥ ﺗﺮ ﺑﻮﺩ ﺭﺍ ﻧﻤﯽ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻢ ﺑﺨﺮﻡ.
ﺁﺧﺮ ﭘﻮﻝ ﻣﺎ ﺑﻪ ﺍﻧﺪﺍﺯﻩ ﺳﯿﺮﮐﺮﺩﻥ ﺷﮑﻢ ﺧﺎﻧﻮﺍﺩﻩ ﻫﻢ ﻧﯿﺴﺖ. ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺑﺮﮔﺸﺖ ﮐﻨﺎﺭﺧﯿﺎﺑﺎﻥ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻃﯽ ﺧﺎﻟﯽ ﮐﻤﭙﻮﺕ ﺭﺍ ﺩﯾﺪﻡ ﺑﺮﺩﺍﺷﺘﻢ ﻭ ﭼﻨﺪ ﺑﺎﺭ ﺑﺎ ﺩﻗﺖ ﺍﻥ ﺭﺍ ﺷﺴﺘﻢ ﺗﺎ ﺗﻤﯿﺰﺗﻤﯿﺰﺷﺪ. ﺣﺎﻻﯾﮏ ﺧﻮﺍﻫﺶ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﺑﺮﺍﺩﺭ ﺭﺯﻣﻨﺪﻩ ﺩﺍﺭﻡ، ﻫﺮﻭﻗﺖ ﮐﻪ ﺗﺸﻨﻪ ﺷﺪﯾﺪ ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻃﯽ ﺁﺏ ﺑﺨﻮﺭﯾﺪ ﺗﺎﻣﻦ ﻫﻢ ﺧﻮﺷﺤﺎﻝ ﺑﺸﻮﻡ ﻭ ﻓﮑﺮ ﮐﻨﻢ ﮐﻪ ﺗﻮﺍﻧﺴﺘﻢ ﺑﻪ ﺟﺒﻬﻪ ﻫﺎ ﮐﻤﮑﯽ ﮐﻨﻢ.
ﺑﭽﻪ ﻫﺎﺗﻮ ﺳﻨﮕﺮﺑﺮﺍﯼ ﺧﻮﺭﺩﻥ ﺁﺏ ﺗﻮﯼ ﺍﯾﻦ ﻗﻮﻃﯽ ﻧﻮﺑﺖ ﻣﯽﮔﺮﻓﺘﻨﺪ، ﺁﺏ ﺧﻮﺭﺩﻧﯽ ﮐﻪ ﻫﻤﺮﺍﻫﺶ ﺭﯾﺨﺘﻦ ﭼﻨﺪ ﻗﻄﺮﻩ ﺍﺷﮏ ﺑﻮﺩ...
"شهيد حسين خرازى"
شرمشان باد، کسانی، که با اختلاس،به خون و راه شهیدان خیانت می کنند...
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
"... آزادیِ سیاسی، فکری، هنری، اعتقادی، آزادیِ چگونه زیستن، و آزادیِ انتخاب کردن، دست آوردِ عزیزِ انسان در طولِ تکاملِ خویش است..."
خودسازی انقلابی
@dr_alishariati
🔮🔮🔮🔮
میانگین درآمد ماهانه هر ایرانی ۱۱۵ دلاره.
گوشت ۱۳ دلاره.
یعنی باید بیش از ۱۰٪ کل درآمدتو بدی برای یه کیلو گوشت.
تو امارات همون گوشت کمتر از ۱٪ درآمده.
مسئله قیمت اسمی نیست.
مسئله لهشدن قدرت خریده
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
پادشاهی به وزیرش گفت:
۳ سوال میكنم فردا اگر جواب دادى وزیر هستى و اگر نه از مقامت عزل میشوى.
ـ سوال اول: خداوند چه میخورد؟
ـ سوال دوم: خداوند چه میپوشد؟
ـ سوال سوم: خداوند چه كار میكند؟
وزیر كه (به اساس سهمیۀ قومی و حزبی مقرر شده بود) جواب سوالها را نمىدانست؛ ناراحت بود. غلامى فهمیده و بسیار زیرك (تحصیلکردۀ بیواسطه) داشت و به غلامش گفت: سلطان ۳ سوال كرده اگر جواب ندهم بركنار میشوم و هر سه سوال را به غلام حكایت كرد.
غلام گفت: جواب هر سه را میدانم؛ ولى حالا فقط دو جواب را میگویم، اینکه خداوند چه میخورد؟ غم بندههایش را مىخورد. اینكه خداوند چه مىپوشد؟ خداوند عیبهاى بندههایش را مىپوشد.
اما پاسخ سومی را اجازه دهید فردا بگویم.
فردا وزیر و غلام نزد پادشاه رفتند. وزیر به دو سوال جواب داد. سلطان گفت: درست است؛ ولى بگو جوابها را خودت پیدا كردى یا از كسى پرسیدى؟
وزیر گفت: این غلام من انسان فهمیدیى است جوابها را او داد.
پادشاه گفت: پس لباس وزارت را بدر آور و به این غلام بده و غلام هم لباس نوكرىاش را از تن در آورد و به وزیر داد.
بعد وزیر به غلام گفت پس سوال سوم چى شد؟
غلام گفت: آیا هنوز نفهمیدى! خداوند چه كار میكند؟
خدا در یك لحظه غلام را وزیر میكند و وزیر را غلام
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
💠دموکراسی حضرت امیر
✍#اميرالمؤمنين با خوارج در منتهي درجه آزادي و #دموكراسي رفتار كرد . او خليفه است و آنها رعيتش ، هر گونه اعمال سياستي برايش مقدور بود اما او زندانشان نكرد و شلاقشان نزد و حتي سهميه آنان را از بيت المال قطع نكرد ، به آنها نيز همچون ساير افراد مينگريست . اين مطلب در تاريخ زندگي علي عجيب نيست اما چيزي است كه در دنيا كمتر نمونه دارد . آنها در همه جا در اظهار عقيده آزاد بودند و حضرت خودش و اصحابش با عقيده آزاد با آنان روبرو مي شدند و صحبت مي كردند ، طرفين استدلال مي كردند ، استدلال يكديگر را جواب مي گفتند .
#شهید_مطهری
دموکراسی
📚جاذبه و دافعه علی صفحه۱۳۹
🆑 @andishe_azady
آزادی و نان
"... لیبرالیسم و سرمایهداری میگوید :
برادر! حرفت را خودت بزن، نانت را من میخورم.
مارکسیسم، برعکس، میگوید :
رفیق ! نانت را خودت بخور، حرفات را من میزنم.
و فاشیسم میگوید :
نانت را من میخورم، حرفات را هم، من میزنم، تو فقط برای من کف بزن!
( شریعتی دیدگاهِ علی و نظرِ خودش را چنین میگوید : )
نانت را خودت بخور، حرفات را هم خودت بزن، من برای اینم، تا این دو حق، برای تو باشد. من، آنچه را حق میدانم، بر تو تحمیل نمیکنم، من خود را "نمونه" میسازم، تا بتوانی سرمشق گیری..."
مجموعه آثار ۳۵ / آثار گونهگون ۱
اندیشه دکتر علی شریعتی
#کانال_دکتر_شریعتی 👇
💠 @dr_alishariati
❤️تو مپندار که من فکر تنم، نگرانِ سرطانِ وطنم...
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
چه قدر زیبا توصیف کرد ایران ما رو❤️
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
جدی نمیتونم باور کنم هفتاد درصد کشورای دنیا تورم ندارن. واقعا زندگیای که توش هر روز نگران بیارزش شدن پولت و کافی نبودن زحمتت و پس رفت کردنت نباشی چجوریه؟
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
کاسب رنج ملت
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
🔴 یارانه غیر قابل برداشت 7 دلاری دیروز , امروز تبدیل شد به 5 دلار!
ومن الله توفیق....
Saleh
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
با سهمیه وارد دانشگاه شدید
بدون زحمت استخدام شدید
بدون فیلترشکن به اینترنت وصل شدید
این وسط میدونید چیشد؟
فقط ماها الکی بابت نشدنها و نرسیدنها به خودمون سرکوفت زدیم.
Faeze
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
سقوط دستمزدها در ایران در بحبوحه تحریمها و کاهش ارزش ریال (۲۰۲۶-۲۰۱۰)
ما ایرانی ها حقوق هامون میلیونی و فردا میلیاردی شاید بشه اما موضوع اینکه در همه جای دنیا قدرت خرید مهم است و این به دلار حساب میشود و تلخه هرچیزی را تقسیم بر دلار ۱۶۰ و دلار ۱۷۰ کنیم!!!
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
📱 واکنش زیباکلام به اعتراضات دانشجویان / در خواب هم نمیدیدم دانشگاهها به پهلوی بازگردد.
⚫️ چه کردیم در این ۴۷ سال با نسل های جوان مان
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
داشتم به همکارم میگفتم مگه ما چند سال مونه که
زلزله دیدیم
پاندمی دیدیم
قحطی و گرونی دیدیم
جنگ دیدیم
گفت تازه من یه طلاقم گرفتم :)
✍ایستاده در طرح
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
بحث کردن با کسی که
به دلایل و استدلال اعتقادی ندارد،
بسیار شبیه به خوراندن
دارو به مرده است...!
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
آورده اند که شاه عباس از وزیر خود پرسید:"امسال اوضاع اقتصادی کشور چگونه است؟"
وزیر گفت:
"الحمدالله به گونه ای است که تمام پینه دوزان توانستند به زیارت کعبه روند!"
شاه عباس گفت:
نادان! اگر اوضاع مالی مردم خوب بود می بایست کفاشان به مکه می رفتند نه پینه دوزان، چون مردم نمی توانند کفش بخرند ناچار به تعمیرش می پردازند.
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
شعری فوق العاده و زیبا احسنت به شاعرش
عده ای سرب وگلوله,عده ای ملیاردها.
هردوتا خوردند اما این کجا وآن کجا!
این یکی از سوز ترکش آن یکی هم در سونا
هردو میسوزند اما این کجا وآن کجا!
عده ای بر روی مین و عده ای بر بال قو
هردو خوابیدند اما این کجا وآن کجا!
این یکی بر تخت ماساژ آن یکی بر ویلچرش
هردو آرام اند اما این کجا وآن کجا!
این یکی در عمق دجله,آن يکی آنتاليا
هر دو در آبند اما این کجا وآن کجا!
این یکی با گازخردل, آن يكي با گاز پارس.
هردو میسازند اما این کجا وآن کجا!
عده ای کردند کار و عده ای بستند بار
هردو فعالند اما این کجا و آن کجا!
باکری ها سمت غرب و خاوری ها سمت غرب
هر دو تا رفتند اما این کجا وآن
آن یکی بر پشت تانک و آن یکی بر صدر بانک
هر دو مسئولند اما این کجا و آن کجا!
عده ای بر تار شیطان میتنند چون عنکبوت.
عده ای بر حق وجاویدند اما این کجا و آن كجا؟
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
انسانها فرمان مى برند اما از فرمانده اى که براى دیگران حق انتقاد نسبت به خود را محفوظ مى داند. فرمان مى برند، ولى با حفظ حق انتقاد، با حفظ حق رسیدگى و پرسش.
#شهید_بهشتی
@andishe_azady
- چرا مردم قفس را آفریدند؟
چرا مردم قفس را آفریدند؟
چرا پروانه را از شاخه چیدند؟
چرا پروازها را پر شکستند؟
چرا آوازها را سر بریدند؟
پس از کشف قفس، پرواز پژمرد
سرودن بر لب بلبل گره خورد
کلاف لاله سر در گم فرو ماند
شکفتن در گلوی گل گره خورد
چرا نیلوفر آواز بلبل
به پای میلههای سرد پیچید؟
چرا آواز غمگین قناری
درون سینهاش از درد پیچید؟
چرا لبخند گل پرپر شد و ریخت؟
چه شد آن آرزوهای بهاری؟
چرا در پشت میله خط خطی شد
صدای صاف آواز قناری؟
چرا لای کتابی، خشک کردند
برای یادگاری پیچکی را؟
به دفترهای خود سنجاق کردند
پر پروانه و سنجاقکی را؟
خدا پر داد تا پرواز باشد
گلویی داد تا آواز باشد
خدا میخواست باغ آسمانها
به روی ما همیشه باز باشد
خدا بال و پر و پروازشان داد
ولی مردم درون خود خزیدند
خدا هفت آسمان باز را ساخت
ولی مردم قفس را آفریدند
- قیصر امینپور
ـــــــــــــــــ
@andishe_azady
goo.gl/Zkz733
ای مالک!
مهربانى با مردم جامعه را به قلبت بفهمان!
مبادا همچون درنده ای باشی كه خوردن آنان را غنيمت دانى!
زيرا مردم دو دسته اند؛ دسته اى برادر دينى تو، و دسته ديگر همانند تو در آفرينش (همنوع تو) هستند.
اگر گناهى از آنان سر مى زند يا علّت هايى بر آنان عارض مى شود، يا خواسته و ناخواسته، اشتباهى مرتكب مى گردند، آنان را ببخشاى و بر آنان آسان گير، آن گونه كه دوست دارى خدا تو را ببخشايد و بر تو آسان گيرد ...
"عهدنامۀ مالک اَشتر: نامۀ ۵۳ نهج البلاغه"
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
احمد زیدآبادی:
ایلان ماسک را هم بیاورید و بگذارید وزیر ارتباطات؛ دو روزه گوشهایش را میگیرد و فرار میکند! تصور کنید ماسک را ببرید در شورای عالی فضای مجازی و بگویید این آقایان میخواهند درباره فیلترینگ تصمیم بگیرند. به خدا اگر مسلسل دستش باشد، همه را به رگبار میبندد!
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
تا همين چن وقت پیش حسرت میخوردیم چرا بموقع خونه عوض نکردیم؟ چرا بموقع ماشین نخریدیم. حالا میگیم کاش دیروز یه شونه تخم مرغ خریده بودیم
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
حکومت مذهبی رژیمی است که در آن به جای رجال سیاسی، رجال مذهبی(روحانی) مقامات سیاسی و دولتی را اشغال میکنند و به عبارت دیگر، حکومت مذهبی یعنی حکومت روحانیون بر ملت.
آثار طبیعیچنین حکومتی، یکی استبداد است؛ زیرا روحانی خود را جانشین خدا و مجری اوامر او در زمین میداند و در چنین صورتی مردم حق هیچ اظهارنظر و انتقاد و مخالفت با او را ندارند. یک زعیم روحانی خود را به خودی خود زعیم میداند به اعتبار اینکه روحانی است و عالم دین، نه به اعتبار رأی و نظر و تصویب جمهور مردم، بنابراین یک حاکم غیرمسؤول است و این مادر استبداد و دیکتاتور فردی است، و چون خود را سایه و نمایندۀ خدا میداند، بر جان و مال و ناموس همه مسلط است و در هیچگونه ستم و تجاوزی تردید به خود راه نمیدهد، بلکه رضای خدا را در آن میپندارد.
گذشته از آن، برای مخالف و برای پیروان مذاهب دیگر حق حیات نیز قائل نیست. آنها را مغضوب خدا، گمراه، نجس، و دشمن راه دین و حق میشمارد و هرگونه ظلمی را نسبت به آنان عدل خدایی تلقی میکند..
کتاب مذهب علیه مذهب چاپ سال ۶۱ صفحه ۱۹۷ - ویرایش سال ۹۰ صفحه ۲۲۰
#دکتر_علی_شریعتی
@dr_alishariati
یک حساب ساده درباره کالابرگ ماهی ۱ میلیون تومانی، فقط با چهار قلم کالای کاملاً پایه حساب کنیم ببینیم داستان از چه قراره.
فرض حداقلی مصرف ماهانه هر نفر:
۱ شانه تخممرغ
۱ مرغ ۳ کیلویی
۱ روغن ۲ لیتری
۱ کیلو گوشت
حدود ۱۰ کیلو لبنیات (شیر، ماست و…)
تخممرغ: از شانهای ۱۵۰ رسیده به ۶۰۰ افزایش ۴۵۰ هزار تومان
مرغ: از کیلویی ۱۰۰ رسیده به ۳۰۰( یک مرغ رو ۳ کیلو فرض کنیم) افزایش: ۶۰۰ هزار تومان
روغن ۲ لیتری از ۱۵۰ رسیده به ۵۰۰، افزایش ۳۵۰ هزار تومان
گوشت: از کیلویی ۱ رسیده به ۲ میلیون، افزایش: ۱ میلیون تومان
لبنیات: از حدود ۳۰۰ رسیده به ۹۰۰، افزایش: ۶۰۰ هزار تومان
جمع افزایش قیمت همین چند قلم، حداقل،۳ میلیون تومان در ماه برای هر نفر، آن هم فقط برای حداقلیترین سبد ممکن، بدون برنج، نان، حبوبات، میوه، سبزی، پوشاک، حملونقل، درمان یا اجاره مسکن.
این اقلام مواد اولیهی صدها کالای دیگرند: شیرینی، کیک، بیسکویت، غذاهای آماده، محصولات شرکتی، رستوران و فستفود و حتی خدمات، یعنی یک تورم زنجیرهای.
وقتی حداقل ۳ میلیون تومان فشار هزینهای جدید به هر نفر وارد میشود، پرداخت یا کالابرگ ۱ میلیون تومانی چه حمایتی از مردم میکند؟ فقط باعث کوچکتر شدن سفره مردم میشود.مردم صدقه نمیخواهند، مردم حق یک زندگی معمولی میخواهند. نباید هزینه ناکارآمدی حاکمیت از جیب مردم پرداخت شود.
@ehsanviews
فقط یک حالت وجود داره که باعث میشه اوضاع اقتصادی مردم بهتر بشه
حکمی صادر بشه که حداقل به مدت ۶ ماه تمام مسیولین و خانوادهاشون اجازه دارند فقط با حقوق ۲۰ تا۳۰ میلیونی زندگی کنن بعد این می فهمن آیا میشه با این پول زندگی کرد یا نه
Amir
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady
◀️ این جامعه لجنه…!
🔴 اندیشه آزادی
Join👉 🕊🆑 @andishe_azady