18392
أول مجتمع عربي على تلغرام متخصص في لغة البايثون قوانين القروب https://t.me/arabipython/64002 مصادر عربية لتعلم بايثون: https://abotyim.github.io/Learn-Python-Arabic/ قناة المجموعة: @PythonAr جانغو بالعربي: @DjangoPython FastAPI بالعربي @FastAPIar
ياشباب كيف اربط اداة بلاغات تيك توك مع بوت عشان يوصل الاثبات انو وصل البلاغ او لا؟
Читать полностью…
اللهم صلي وسلم على سيدنا محمد وعلى آله الطيبين الطاهرين
Читать полностью…
محتاج نسخه. Pydroid Repository plugin اقدر اشغلها في مصر
Читать полностью…
تسهيل البرمجة واختصار الوقت جهد أقل عمل اكثر
Читать полностью…
يالربع الي عنده قنوات ملفات بوتات بايثون يوجه على رسالتي واجيك خاص
Читать полностью…
اريد احدث وافضل نسخة لتطبيق بايثون حد عنده يساعدني
Читать полностью…
فكره انك تستخدم ال NLP علشان تعمل لسه ال llm بنفسك وتعمله training بامكانيات اجهزتنا الطبيعيه مش هيرد حتي علي hello
Читать полностью…
وفكره زي دي تقدر يجي في بالك اي فكره شبهها ميزه انك تكلم Gemini من تيليجرام ان حاجه زي انه يبعت كل فتره دي ما كنتش هتقدر تعملها ب Gemini نفسه كان محتاج تحط ال api في كود
Читать полностью…
صديقي مشكلة أن انا حرفيا ما انتقدت الذكاء الاصطناعي ولا انتقدت مستخدميه اساسا الي ما يستخدمه هسا مشكله
انا كل كلامي أن القروب قلت أهميته فلا تخلق رجل قش و تهاجمة وانا مو قايل هالكلام
فانت حرفيا ما تتفق مع كلام انا مو قايله
يبغالك تعرف NLP عشان تسوي chatbots يمشو الحال
Читать полностью…
ياشباب اللي يفهم بالبرمجه احتاج مساعده
Читать полностью…
وعليكم السلام ورحمة الله وبركاته
اللي عنده فكرة راح يسويها
ليش يعلمك؟
هو الكل بدا يعتمد عليه جزئيا وبعدين صارو كليا
Читать полностью…
مئة ب المائة
ان تسأل الذكاء الاصطناعي اسهل واسرع من ان تدخل المجموعة وتسأل وتنظر الرد وقد تنتظر لساعات
علاوة على انك تقدر تتناقش مع الذكاء الاصطناعي وكأنه شخص في جروب ما
اهلا
عندي مشروع على قيت هيب ب يفيد الي يستخدمون العقل الثاني اوبسيدين مع كلاود كود
تفاصيل المكتبة :
https://github.com/AliAA1444/alkham
﷽
﴿ إنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَاالَّذِينَ آَمَنُوا صَلُّوا عَلَيْهِ وسَلِّمُوا تَسْليمًا ﴾
اللهم صلِّ وسلم على نبينا محمد ﷺ🤍🤍
لا قصدي HTML هو مجرد واجهة لكنها لا تعمل مثلا الذهاب للمدرسة لايعني الذهاب البناية بل الذهاب لاخذ الدراسة نفس الشيئ HTML هي الواجهة والاشكال وليس لديها اي دور لكن مع تحويلها لكود بايثون ستتمكن من صناعة تطبيقات و مواقع والكثير من الاشياء
Читать полностью…
عندي كود برمجي يحول HTML إلى python المهتم يجي خاص
Читать полностью…
ياشباب قاعد اشتغل هلى كيرسر وصراحه اسطوري وكل شي تمام بس مشكلته ياكل توكنز اكل مافيه حل يقلل الصرف؟
Читать полностью…
ممكن انت تعمله fine tune بقي لمودل علشان يفهم موضوع معين بس فكرة ال training من الصفر دي صعبه اوي ومش محتاج تعمل حاجه زي دي يعني
Читать полностью…
او تستخدم llm جاهز بدل ما لسه تعلمه في كذا اوبشن ممكن تستخدم api زي ما أنا عملت او تحمل واحد local
Читать полностью…
كان في بوت اشتغلت عليه امبارح سريعا كده يعني علشان يساعدني في تنظيم تاسكاتي بحيث يكون مساعد ذكي وربطه ب Gemini بحيث يسألني ايه التاسك الي عندي وكل فتره يبعتلي يتأكد اني مركز وخلصت التاسك ولا لا
ده ممكن ما يفدش في مجموعه هو بس فادني انا شوية قولت اقول الفكره مش اكتر
مش كل الموجدين هنا قادرين على صنع البوتات وقد يكون هنا من عانا من مشكله ويمكن صنع بوت لحلها
Читать полностью…
السلام عليكم اريد اصنع بوت هنا في التيلجرام ولاكن ليس لدي فكرة عن البوت الي عندة أفكار بوتات قد تخدم المستخدمين يتكرم في طرح فكرتة
Читать полностью…
ادعمه طالما تستفيد منه كاداه مش تعتمد عليه اعتماد كلي
Читать полностью…
صراحة ما اتفق معك اوقات سؤال الAi يكون اسرع ويقلل الجهد مثلا لو بدله اسأله عن module بيدخل يبحث هو بالdocs تبعها ويختصرها ويشرحها لي بدال ما انا ادخل واقرأ كلها او اسأل واحد يتعب نفسه ويجي يشرحلي
Читать полностью…