⚫️ بیانیه میرحسین موسوی از حصر:
بازی به پایان رسید! تفنگتان را زمین بگذارید و از قدرت کناره بگیرید
بسمالله الرحمن الرحیم
▫️برگی سیاه بر تاریخ طولانی ملت ما افزوده شده است که ایران شبیه آن را به یاد ندارد. هرچه روزها میگذرند، ابعاد هولانگیز واقعه بیشتر نمایان میشود. خیانت و جنایتی بزرگ در حق مردم روی داده است. خانهها عزادارند. کوچهها عزادارند؛ شهرها و قصبهها عزادارند. پس از سالها تصاعدِ شدتِ سرکوب، این فاجعهای است که تا دههها، بلکه سدهها، از آن یاد خواهد شد. و رودخانهای از خونِ گرمِ محرومان که در دیماه سرد بر زمین به جریان افتاد، تا مسیر تاریخ را تغییر ندهد، از جوشش باز نخواهد ایستاد.
▫️مردم به چه زبانی بگویند که این نظام را نمیخواهند و دروغهایتان را باور نمیکنند. دیگر بس است. بازی به پایان رسید. ستمها دامنتان را گرفت و درختان زقومی که میکاشتید میوه آورد. آن زمان که علیه ملت خویش لباس رزم میپوشیدید، داشتید تیشه به ریشهٔ خویش میزدید. آن زمان که دلسوزان مردم را سر میکوبیدید و اجازهٔ کمترین سخنِ حقی در دفاع از حقوق انسانها نمیدادید، داشتید برای مداخلهٔ خارجی فرش قرمز میانداختید. آن زمان که برای نشنیدن نصایح دلسوزان انگشت در گوش میگذاشتید، داشتید با جهالت، گرانبهاترین فرصتهایتان را از دست میدادید. نوبت شما هم آمد. از شما نیز جز داستانی باقی نماند؛ داستانی پر از خون و خشونت. دیگر بس است. نه شما راهحلی برای هیچیک از بحرانهای کشور دارید و نه ملت چارهای جز اعتراض مجدد تا رسیدن به نتیجه. و نخواهید توانست فاجعهٔ هجدهم و نوزدهم دی را تکرار کنید. این باری است که قوای نظامی و انتظامی دیر یا زود، و احتمالاً زود، از برداشتنش سر باز خواهند زد. تفنگتان را زمین بگذارید و از قدرت کناره بگیرید تا ملت، خود این سرزمین را به آزادی و آبادی برساند.
▫️مسیری که این همراهِ کوچکِ مردم برای این منظور پیشنهاد میکند، برگزاری رفراندوم قانون اساسی با تشکیل جبههای فراگیر، متشکل از همهٔ سلایق ملی، بر اساس سه اصلِ عدمِ مداخلهٔ خارجی، نفیِ استبدادِ داخلی و گذارِ دموکراتیکِ مسالمتآمیز است؛ زیرا استقرار صلح و امنیت پایدار و نجات کشور از شرِ استبدادِ حاکم، بر مبنای خواست و ارادهٔ ملت، تنها به دست مردم و بدون مداخلهٔ خارجی امکان دارد.
▫️خداوندا، فریادی را که بندگانِ مظلومت از صمیمِ ضمیر به درگاهت میآورند، بشنو و دعایشان را برای ایرانی آزاد و آباد اجابت کن. این تنها تسلیتی است که جانهای داغدارِ مردم ما را آرام میکند. و آن زمان که زندانیان آزاد میشوند، اولینشان دینِ تو خواهد بود که از پسِ اسارتی طولانی در چنگِ دینفروشان، از نو لبخندِ محمدیِ خورشید را میبیند.
برای ایران و بهویژه نسلِ نوخاستهٔ آن، سربلندی و بهروزی آرزو میکنم.
میرحسین موسوی
۹ بهمن ۱۴۰۴
@kaleme
اطلاعیه
🔴 موسوی و رهنورد برای «تقاضای رفع حصر» هیچگاه، به هیچکس وکالت ندادهاند
✍️ اردشیر امیرارجمند
به دنبال یادداشت یکی از وکلای محترم دادگستری در مورد وکالت از محصوران و اقدامات انجام شده توسط ایشان به این عنوان و در پاسخ به سوالات مکرر دوستان در مورد صحت این امر، جهت رفع سوء تفاهم ضمن تاکید بر سابقه دوستی محصوران با نویسنده متن مزبور و تشکر از خدمات ملی و دینی ایشان تصریح میشود:
آقای میرحسین موسوی و خانم زهرا رهنورد هیچگونه وکالتی به وی ندادهاند و از زمان حصر تا کنون هیچگاه به صورت مستقیم، یا با واسطه، یا با وکالت، از هیچ مقام و نهاد حکومتی و غیر آن تقاضای رفع حصر یا تغییر در شرایط حصر را نداشتهاند. کما اینکه بنا بر گفته نویسنده محترم، این سوء تفاهم ناشی از سهو قلمی در آن یادداشت بوده است.
@kaleme
🔴 پیام میرحسین موسوی از زندان اختر:
🔵 بنده به عنوان یک همراه کوچک در کنار کسانی خواهم ایستاد که از انتخابات های تحقیرآمیز و مهندسی شده به جان آمده اند و تسلیم تصمیمات پشت پرده، دزدکی و پنهانی نمیشوند
🔵 در صورت تداوم بدعت نظارت استصوابی، عنوان جمهوری اسلامی در زمانی نه چندان دور بی معنا خواهد شد
متن کامل پیام میرحسین موسوی از زندان اختر به شرح زیر است:
بسمه تعالی
ولا ترکنوا الی الذین ظلموا فتمسکم النار وما لکم من دون الله من اولیاء ثم لا تنصرون ۱۱۳ سوره هود
در صورت تداوم بدعت نظارت استصوابی عنوان جمهوری اسلامی ایران در زمانی نه چندان دور بی معنا خواهد شد. ضمن احترام به همه هموطنان، در شرایط چنین ناپایدار و پر ابهام بنده به عنوان یک همراه کوچک، در کنار کسانی خواهم ایستاد که از انتخاباتهای تحقیرآمیز و مهندسی شده به جان آمده اند. کسانی که حاضر نیستند تسلیم تصمیمات پشت پرده ای برای آینده کشور بشوند. به طور قطع یکی از مهم ترین پوسترهای سیاسی کشور عزیزمان دروغ ممنوع بود ودور نیست که در آینده نزدیک محکومیت تصمیمات دزدکی وپنهانی موضوع بحثهای خانه و بازار و فضای مجازی در سراسر کشور شود.
میر حسین موسوی
http://www.kaleme.com/1400/03/22/klm-287426/
✅@Kaleme
🔴پس مشترک اینستاگرامی دختران زهرا رهنورد و میرحسین موسوی :
همراهان و دوستان گرامی
از آنجا که در طول هفته گذشته اخباری مبنی بر آزادی محصورین اختر در فضای مجازی پخش شد که درست نبوده است، در پاسخ به سوالهای مکرر به اطلاع می رساند :
تنها تغییر اخیر صورت گرفته ،ابلاغ مجوز تلفن مستقیم برای والدین ما می باشد.حال باید دید در این زمینه چه اقدامی صورت خواهد گرفت.
@cheningoftmirhosein
بیانیه میرحسین موسوی
از زندان اختر
🔴 در جریان جنایات اخیر اسرائیل و آمریکا علیه میهن عزیزمان بار دیگر عیار مردم ایران محک خورد
ساختار کنونی نظام نماینده همه ایرانیان نیست | برگزاری رفراندم برای تاسیس مجلس موسسان قانون اساسی، راه را برای تحقق حق تعیین سرنوشت مردم هموار و دشمنان این مرزوبوم را از دخالت در امور کشور مأیوس خواهد کرد
⭕️"یه چند روزیه کارگزینی رو زیرو رو کردن که مدرکی ازش پیدا کنن!و من امروزدیگر می دانم که همه بستگان دور و نزدیک شهید محمدعلی رجایی و میرحسین موسوی بخاطر حفظ امانتی که ملت ایران به آنها سپرده بودند،هرگز طعم به ظاهر خوش پارتی بازی رانچشیدند واین افتخاربرای این دو بزرگوارثبت تاریخ ایران زمین گردید"
🔹🔸🔹
این فرش قرمزپهن کردنها وفامیل سالاری زیرعنوان شایسته سالاری دردولت آقای رئیسی که گوی سبقت رااز همه دولت های قبلی ربوده مرا به یاد خاطره ای انداخت دراواخر دولت اول میرحسین موسوی.
درساختمان مرکزی و در بخش روابط عمومی مستقر بودیم، یعنی در مکانی که نخست وزیر حضور داشتند و جلسات هیأت دولت نیز یکشنبه ها و چهارشنبه ها آنجا تشکیل می شد.
خوب به یاد دارم پسرجوانی به اسم سیدعلی موسوی گاهی به روابط عمومی سر می زد و یکی دو ساعتی آنجا حضور داشت و بعد می رفت.
این وضع مدتی ادامه داشت تااین که یکی از روزها رئیس روابط عمومی وقت از طبقه بالای ساختمان که نخست وزیر آنجا مستقر بودند به نزدما بازگشت و با تبسمی معنادار رو به همکاران کرد و گفت: آقای موسوی موافقت نکردند آقای سیدعلی اینجا مشغول کاربشوند.میگن ایشون نیازی نداره اینجا کار کنه.پدرش تو بازاره احتیاج مالی نداره.اما اگه علاقه داره تو روابط عمومی سرش گرم بشه میتونه بیاد کار کنه اما مجانی وچیزی نباید دریافت کنه،یعنی فقط افتخاری بیاد کار کنه و بره،این مانعی نداره!!
بعد از رفتن رئیس، من به همکارم گفتم: سید علی همین پسره که گاهی میاد اینجا؟-بله،خودشه-فامیلشونه؟-آره بابا، خواهر زادشه!
-جدی میگی ،یعنی آقای مهندس موسوی دائیش میشه دیگه،جالبه به خواهرزاده خودش پاسخ منفی داده،باورم نمیشه.
–خب دیگه، من می دونستم قبول نمی کنه،سه چهار ساله نخست وزیره حتی یه نفر از بستگانش رو هیچ کجا سرکار نبرده خدا بیامرز شهید رجایی هم این جوری بود.
بعد تبسمی کرد و ادامه داد: بنده ی خدا
اگه خبر بهش برسه خیلی ناراحت میشه، چون خیلی دوست داشت اینجا کار کنه!
بالاخره خبر بهش رسید اما با این که پاسخ منفی از دایی خود شنیده بود گاهی مثل سابق با همان لبخند همیشگی خودش آنجا حاضر می شد و کمی هم کمک می کرد و بعد دنبال کار خودش می رفت.
یادعزیزش گرامی باد که در ظهر عاشورا به دیدار حق شتافت!
اما این همه ی ماجرا نیست.به یاد دارم سالها بعد یعنی در سال ۸۸ و دقیقا از سه چهار روز پیش از مناظره تاریخی بین میرحسین موسوی و احمدی نژاد که برای اولی افتخار و برای دومی سرشکستگی و شرمندگی به بار آورد،یکی از دوستان و همکاران آمد داخل اطاق کارگزینی و آهسته به من گفت:دنبال مدرکی از سیدعلی موسوی می گردند!
گفتم:جدی میگی، برای چی؟-احتمالا برای مناظره می خوان، مگه یادت نیست یه مدت می اومد تو روابط عمومی؟-آره می دونم ، خودم اون جا بودم.
-منم تو دفتر مهندس موسوی بودم گاهی می دیدمش می اومد اون جا.اینا هم فهمیدن این موضوع رو حالا دنبال مدرکی می گردن که علیه موسوی باشه!!
این شخص که دوستم و رئیس کارگزینی بود خیلی آهسته حرفش را اینطور ادامه داد: یه وقت به کسی نگی، یه چند روزیه کارگزینی رو زیرو رو کردن که مدرکی ازش پیدا کنن! و من امروز دیگر می دانم که همه بستگان دور و نزدیک شهید محمدعلی رجایی و میرحسین موسوی بخاطر حفظ امانتی که ملت ایران به آنها سپرده بودند، هرگز طعم به ظاهر خوش پارتی بازی را نچشیدند و این افتخار برای این دو بزرگوار ثبت تاریخ ایران زمین گردید.
گفتم:آقای مهندس موسوی اجازه استخدام ندادوگفت افتخاری می تونه کمک کنه.من اون موقع اصلا باورم نمی شد.
-خودم خبر دارم ،اینا قبول نمی کنن! میگن بگردید حتما چیزی ازش پیدا میشه!
آنها نه تنها کارگزینی ریاست جمهوری و پرونده های زمان نخست وزیری را زیرو رو کردند تا مدرکی در رابطه با سیدعلی موسوی پیداکنند که سرانجام تیرشان به سنگ خورد،بلکه اکثر وزارتخانه ها و مراکز حساس دولتی را نیز از نظر دور نداشتند تا شاید مدرکی محکمه پسند و به قولی آبروبر علیه آقای مهندس موسوی بیابند.اما باز هم ناکام شدند.
مرحوم سرافراز سید علی موسوی اصلا در نخست وزیری پرونده ای نداشته حتی یک برگ!
و آن وقت بود که احمدی نژاد از سر استیصال علیه خانم دکتر رهنورد دست به تخریب زد که همگان دیدند چیزی عایدش نشد و سرانجام دولتش و یارانش آن فجایع را ببار آوردند.این آقا خیال می کرد جناب میرحسین موسوی هم مثل خودش است که وقتی می خواهد به سازمان ملل برود نزدیک به دویست نفر را بدنبال خودش بکشد!
او نمی دانست و یانمی خواست باورکند که میرحسین موسوی امانت دار مردم بوده و هرگز حاضر نشده برای دو روز بیشتر در قدرت ماندن تن به ذلت دهد و خودش را خوار و زبون کند و برای همیشه در تاریخ روسیاه شود ، کاری که بعضی از مقامات تن به این سرافکندگی ابدی دادند و برخی از آنها برای بازگشت به قدرت همچنان مشغول عوامفریبی هستند!
حسن خادم
@cheningoftmirhosein
باغ و جنانش آب روانش
سرخی سیبش سبزی بیدش
جدید ترین عکس از #میرحسین
@cheningoftmirhosein