18672
👁🗨نادیه زارعی ❣️روانشناس کودک و نوجوان برای ارتباط با روانشناس 👇 @nadiehzareei ❣️تربیت جنسی کودک و نوجوان کانال عمومی👇 @Subliminalsexguide تبلیغات: @Anatomy2020
ﺍﺯ ﺭﻭﺍﻧﺸﻨﺎﺳﯽ ﭘﺮﺳﯿﺪﻧﺪ:
ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺍﻟﮕﻮ ﺑﺮﺍﯼ ﭘﯿﺮﻭﯼ درزندگی ﭼﯿﺴﺖ؟
ﮔﻔﺖ : « ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ» ﺑﻬﺘﺮﯾﻦ ﺍﻟﮕﻮ ﻫﺴﺘﻨﺪ. ﮔﻔﺘﻨﺪ :
ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﮐﻪ ﻫﯿﭻ ﻧﻤﯽﺩﺍﻧﻨﺪ ، ﮔﻔﺖ : ﺳﺨﺖ ﺩﺭ ﺍﺷﺘﺒﺎﻫﯿﺪ ،ﮐﻮﺩﮐﺎﻥ ﺷﺶ ﺧﺼﻮﺻﯿﺖ ﺩﺍﺭﻧﺪ ﮐﻪ ﻧﺒﺎﯾﺪ ﻫﯿﭻﮔﺎﻩ ﻓﺮﺍﻣﻮﺵ ﮐﺮﺩ...
ﺍﻭﻝ ﺍﯾﻨﮑﻪ: ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺑﯽﺩﻟﯿﻞ ﺷﺎﺩ ﻫﺴﺘﻨﺪ
ﺩﻭﻡ ﺍﯾﻨﮑﻪ: ﻫﻤﯿﺸﻪ ﺳﺮﺷﺎﻥ ﺑﻪ ﮐﺎﺭﯼ ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺍﺳﺖ
ﺳﻮﻡ ﺍﯾﻨﮑﻪ: ﻭﻗﺘﯽ ﭼﯿﺰﯼ ﺭﺍ ﻣﯿﺨﻮﺍﻫﻨﺪ
ﺗﺎ ﺑﺪﺳﺖ ﻧﯿﺎﻭﺭﻧﺪ ﺩﺳﺖ ﺍﺯ ﺍﺻﺮﺍﺭ ﺑﺮ ﻧﻤﯽﺩﺍﺭﻧﺪ
ﭼﻬﺎﺭﻡ ﺍﯾﻨﮑﻪ: ﺑﻪ ﻫﯿﭻ ﭼﯿﺰ ﺩﻝ ﻧﻤﯽﺑﻨﺪﻧﺪ.
ﭘﻨﺠﻢ ﺍﯾﻨﮑﻪ: ﻭﻗﺘﯽ ﺑﺎ ﻫﻢ ﺩﻋﻮﺍ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ
ﺳﺮﯾﻊ ﺁﺷﺘﯽ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﻫﻢ ﮐﯿﻨﻪ ﺑﻪ ﺩﻝ ﻧﻤﯽﮔﯿﺮﻧﺪ
وﺷﺸﻢ ﺍﯾﻨﮑﻪ ﺑﻪ ﺭﺍﺣﺘﯽ ﮔﺮﯾﻪ ﻣﯽﮐﻨﻨﺪ.
پس کودکانه زندگی کنید...
🌹
😵💫 با بچههای شلوغ بیرون از خونه چیکار کنیم؟
خیلی از بچهها قلقِ ما دستشون اومده! میدونن که ما توی جمع چیزی بهشون نمیگیم!! برای همین همونجا جنجال به پا میکنن. اما چاره چیه؟
👈واقعبین باشیم
اول از همه باید قبول کنیم که مثلاً یه بچه ۳ ساله نمیتونه یک ساعت توی صف رستوران یا خرید، آروم و بیصدا منتظر بمونه.
👈 پیشبینی و توافق قبل از حرکت
اون نیاز به سرگرمی داره. سرگرمی همراه داشته باشید. حتماً یه اسباببازی که دوست داره رو با خودتون ببرید.
👈برنامه رو براش توضیح بدید
قبل از بیرون رفتن، واضح بهش بگید کجا میرید: «عزیزم، کار من یک ساعت طول میکشه. اگه اونجا آروم باشی و همکاری کنی، بعدش با هم میریم پارک.»
👈تشویقهای بیصدا و لحظهای
وقتی میبینید چند دقیقهست که آروم نشسته، همون لحظه با یه لبخند، یه چشمک یا فشار دادن دستش بهش بفهمونید که حواستون به رفتار خوبش هست. این تاییدهای کوچیک معجزه میکنه!
👈ریشه مشکل رو پیدا کنید (صادقانه!)
یه لحظه با خودتون فکر کنید: «من توی خونه کنترل درستی روی اوضاع دارم؟»
اگه توی خونه قانون مشخصی نداریم یا پاش نمیایستیم، نباید توقع داشته باشیم بیرون از خونه بچه حرفشنوی داشته باشه.
👈اقتدار همراه با راه خروج
اخطاری بدید که بتونید اجراش کنید. مثلاً اگه توی رستوران چنگال پرت میکنه، به جای داد زدن، قاطعانه بگید: «اگه یه بار دیگه این کار رو تکرار کنی، مجبوریم بریم توی ماشین بشینی و دیگه اینجا نمیمونیم.»
و اگه تکرار کرد، حتماً اجراش کنید تا بدونه حرف شما اعتبار داره
💎@psy_nadiehzareei
https://www.instagram.com/reel/DZ5FFCSomci/?igsh=MXBzZ3NxczZoNG0xcg==
Читать полностью…
ببین و سیو کن یادت نره👇
https://www.instagram.com/p/DZ4A_WOCFsH/?igsh=NmFuMHF4NGFpbmk4
والدین محترم یادتون باشه
حرف نگفته رو میشه گفت
ولی حرف *زده شده رو نمیشه پس گرفت*...
موقع خشم و عصبانیت مراقب باشید.
همین ....
💎@psy_nadiehzareei
آیا از تهدید برای راضی کردن کودکتون استفاده میکند؟ 🧐
متن ویدیو:
«اگه همین الان لباستو نپوشی، امروز از کارتون خبری نیست.»
« اگه یه بار دیگه اسباببازی رو پرت کنی میریم خونمون.»
آیا سعی میکنید که با تهدیدهای مختلف کودکتون رو تربیت کنید، و بهش چارچوبها رو آموزش بدید. حقیقت اینه که بسیاری از این تهدید فقط برای ترسوندن کودک استفاده میشن، و در بیشتر مواقع والدین قادر به عملی کردنشون هم نیستن. ممکنه دفعههای اول تهدید کردن و ترسوندن جواب بده و کودک کاری رو که ازش خواستید انجام بده، اما بعد از مدتی کودک متوجه میشه که تهدیدای شما عملی نیستن و اصلا براش بیمعنی میشن. بهتره به جای استفاده از تهدید، از پیامدهای مرتبط استفاده کنیم. مثلا اگه قراره از خونه خارج بشید و کودک لباسش رو نمیپوشه، اول بهش بگید: «الان وقت لباس پوشیدنه میخوای تیشرت سفیدو بپوشی یا زردو؟» این قدم میشه انتخاب دادن، اگه گفت: «هیچکدوم»، بگید: «هیچکدوم جزو انتخابها نیست، اگه خودت انتخاب نکنی، من برات انتخاب میکنم و کمکت میکنم که بپوشی. ما باید سر ساعت از خونه بریم بیرون که به قرارمون دیر نرسیم، اگه دیر برسیم هم زمان کمتری رو میتونیم با دوستامون داشته باشیم، و هم اینکه دوستامون وقتشون تلف میشه.»
اگر میخواین پیامدی برای کارش در نظر بگیرید که بهش گوشزد بکنید، حتما چیزی مرتبط باشه، که قابل اعمال هم باشه. مثلا میگید: «حالا لباست رو بپوش، اگر نپوشی من باید تنت کنم که بریم، و میدونم که تو اینو دوست نداری.»
👶
به هر آنچه که فکر کنید
برای آن کارت دعوت میفرستید
پس، خوبی ها را دعوت کنید...
صبح بخیر
✔️
گاهی گمان نمی کنی ولی خوب می شود
__ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _
گاهی نگفته قرعه به نام تو
می شود
💎@Psy_nadiehzareei
از پیج تازه تاسیسمون حمایت کنید
https://www.instagram.com/orlinatala?igsh=MWoxczR4cGV3dDFjeg==
جلسه سوم ( پارت دوم )
(تمرین رو حتما انجام بدید )
برای عزیزانتون ارسال کنید 🍀
💎@psy_nadiehzareei
وقتی سرزنش مزمن میشود، بدن کودک بهعنوان رسانهی اضطراب عمل میکند.
رفتارهایی مانند تکان دادن پا، بیقراری حرکتی، وول خوردن مداوم یا دستکاری پوست و ناخن، در بسیاری از موارد بهاشتباه بهعنوان «بیتربیتی» یا «لجبازی» تفسیر میشوند. در حالیکه از منظر روانشناسی تحولی، این نشانهها اغلب بازتاب فعالشدن سیستم اضطرابی کودک هستند.
سرزنشهای مکرر، بهویژه در سالهای اولیه رشد، سیستم عصبی خودمختار کودک را در وضعیت تهدید مزمن نگه میدارند. در چنین شرایطی، بدن بهصورت ناخودآگاه بهدنبال راههایی برای تخلیه تنش میگردد و رفتارهای حرکتی تکرارشونده ظاهر میشوند، از جمله:
• حرکات مداوم پا یا دست
• بیقراری حرکتی مکرر
• کندن پوست، ناخن یا بازی افراطی با اشیاء
• ناتوانی در حفظ آرامش بدنی
این رفتارها نه نشانهی نافرمانیاند و نه ضعف تربیتی، بلکه شاخصهای تنظیمنشدهی اضطراب هستند. کودک هنوز ظرفیت کلامی و شناختی کافی برای بیان تجربهی هیجانی خود ندارد؛ بنابراین بدن، وظیفهی بیان را بر عهده میگیرد.
💎@psy_nadiehzareei
🌱 التیام یافتن یک مقصد نیست؛ یک مسیر است.
بسیاری از ما تصور میکنیم که بهبود روانی نقطهای است که روزی به آن میرسیم و همه دردها به پایان میرسند. اما واقعیت این است که التیام بیشتر شبیه یک سفر طولانی و پرفرازونشیب است؛ سفری که گاهی آرام و امیدوارکننده و گاهی خستهکننده و دشوار به نظر میرسد.
فرآیند التیام فقط مواجهه با زخمهای گذشته نیست. گاهی به معنای سوگواری برای نسخهای از خودمان است که از دست دادهایم. گاهی یعنی پذیرفتن اینکه برخی آدمها، روابط یا باورها دیگر نمیتوانند همراه ما در ادامه مسیر باشند. و گاهی یعنی کنار گذاشتن الگوها و عادتهایی که زمانی برای محافظت از ما شکل گرفته بودند، اما امروز مانع رشد ما شدهاند.
در مسیر بهبود، ممکن است احساس تنهایی کنیم؛ بهخصوص زمانی که در حال شکستن چرخههایی هستیم که سالها بخشی از زندگی ما بودهاند. تغییر دادن الگوهای قدیمی آسان نیست، زیرا حتی دردهای آشنا نیز گاهی برای ذهن امنتر از ناشناختهها به نظر میرسند.
اگر این روزها احساس میکنید التیام یافتن یکی از سختترین کارهایی است که تاکنون انجام دادهاید، بدانید که دشوار بودن این مسیر به معنای ضعیف بودن شما نیست. برعکس، اغلب نشاندهنده شجاعت شما برای روبهرو شدن با بخشهایی از زندگی است که سالها نادیده گرفته شدهاند.
🌱 شاید مهمترین بخش این سفر، یاد گرفتن مهربانی با خود باش
🌱
بازی نباید کودک را خسته کند. بازی سازنده به واسطه ویژگی هایی که دارد از سوی ما والدین یک ارتباط کامل و حضور کامل است و از سوی کودک یک تجربه بی بدیل که علاوه بر تخلیه انرژی اضافه و هیجانات او به او فرصت کشف میدهد او روابط بین پدیده ها را کشف می کند.
مثلا تصور کنید می خواهید با هم یک املت برای صبحانه درست کنید در این فرآیند کودک روابط زیادی را کشف میکند "شکستن تخم مرغ با ضربه زدن ، روان شدن کره با حرارات دیدن ، پختن تخم مرغ و ..." او در این بین از حمایت شما نه مداخله و ایجاد انسداد برخوردار خواهد بود. و در نهایت همین مواجه و تجربه ناب که در آن علاوه بر درست کردن صبحانه بیش از بیست تعامل گرم با شما را تجربه نموده و یک فرایند را همراه شما طی نموده بخشی از انرژی او تخلیه شده، احساس خوبی پیدا کرده و این احساس هیجانات ناشی از دوست نداشته شدن یا نا امنی از جانب شما را تخلیه کرده یک مهارت خوب "درست کردن املت" را تمرین کرده اگر در روز شما حدود ده بازی لذت بخش این چنین را با فرزندتان انجام دهید و او به شما اعتماد پیدا خواهد کرد و مطمئن باشید آرام تر از آنچه تصور کنید خواهد شد.
البته روزهای اول که این مدل رابطه را با کودکان شروع می کنیم چون انرژی و هیجان انباشت شده دارند کار بیشتر میبرد.
💎@psy_nadiehzareei
اجاره اتاق در کلینیک روانشناسی
اتاق ۱۲ متری در کلینیک روانشناسی فعال واقع در خیابان شریعتی بالاتر از میرداماد
مناسب
روانشناس ،
زوج درمانگر،روانپزشک ،گفتاردرمانگر،
روانشناس کودک و نوجوان،
محیط حرفه ایی و آرام ،
سالن انتظار ،منشی،آسانسور،دسترسی عالی ،
مناسب شروع فعالیت یا توسعه مراجعین .
((اجاره به صورت یک روز و یا دو روز ثابت در هفته و ماه .))
جهت بازدید و هماهنگی تماس بگیرید.
09109957289
صبح داشتم با آرامش چاییم را میخوردم که این خبر مثل پتک خورد تو سرم! ☕️🔨
کلادفلر (همان غولِ مهربانی که از اینترنتمان محافظت میکرد) یکشبه ۱۱۰۰ کارمندش را با یک ایمیل فرستاد پیِ کارشان! 📧💨
قضیه هم اصلاً تنبلی یا اخلاق بدِ کارمندها نبوده؛
گویا ماجرا زیر سرِ این «هوش مصنوعیهای مأمور» (Agentic AI) است که آمدند و گفتند:
«شما برید استراحت کنید، ما خودمان همهچیز را هندل میکنیم!» 🤖🦾
حالا این طرفِ قصه من و فکرام را داشته باشید
من ایستادهام بالای سرِ بچهام و با متد «عصر حجر» دارم سرش داد میزنم که چرا اتاقش را تمیز نکرده! 🦖
کُلِ سیستم تربیتیِ ما هنوز روی سهپایهی «دعوا، قهر و تهدید به قطعِ اینترنت و گرفتن گوشی » میچرخه 🙄
اگر هم خیلی بخواهیم ادایِ مادرهای مدرن و روانشناسپسند را در بیاریم
یک «جدول تشویقی» به یخچال میچسبونیم و بابت هر کار خوب، یک ستارهی کاغذی به بچه صدقه میدیم
⭐ الکی مثلاً ما خیلی با متدهای روز جلو میرویم!
ترس من اینجاس…
با این سرعتی که هوش مصنوعی داره جای آدمحسابیها را میگیره
بعید نیست فردا صبح که از خواب پا میشیم، یک ایمیل از طرف بچهمان بیاید با این متن: 📧👇
«والد گرامممممممی، ضمن تشکررررر از زحمات “سنتی” شما در دههی گذشته، به اطلاع میرساند به دلیل عدم بهروزرسانی سیستم تربیتی و استفاده از متدهای منسوخ (مثل دمپایی و جدول ستاره)، از این لحظه شما از نقش والدگری اخراجججججج هستید! ❌
استارتاپِ “هوش مصنوعیِ مامانبات
با قابلیت درکِ فوری، عدم جیغوداد و حذفِ کاملِ قورمهسبزیهای تکراری 😄 جایگزین شما شد
لطفاً مودم را تحویل داده و به بخش بایگانیِ خانه (تختخواب) مراجعه کنید» 🤖👶🏠
والاااااا به خدا با این وضعیت سبک های فرزتدپروری بعید نیست هوش مصنوعی قبل از کارمندها ما مادرهای سنتی را دیپورت کند! 😂🏃♀️💨
#یادداشت_ های _یک _مادر _روانشناس
💎@psy_nadiehzareei
گاهی گمان نمیکنی ولی خوب میشود....
💎@Psy_nadiehzareei
دنیا گلستان خواهد شد
جهان را به قطعات کوچکی تقسیم کن،
کوچک به اندازه زمین زیر پایت،
و آن وقت به خودت بگو من به اندازه خودم،
به اندازه همین تکه زمینی که
روی آن ایستادهام، مسئولم.
دنیا گلستان خواهد شد
اگر هر کس از خودش گلی بیافریند
و از خاک زیر پایش باغچهای . .
🌸🍃 @psy_nadiehzareei
👈باور دارم هر چه سخت بگیریم ، سخت میگذره.
بگیم، بخندیم
جدی نگیریم
از کوچکترین چیزها لذت ببریم...
دست از جستجوی خوشبختی و یک روز ایدهآل برداریم
باید یادبگیریم خیلی ساده خوشحال باشیم..
🌸🍃@psy_nadiehzareei
ـ ↶🤍🌱↷
تمرین صبح :
صبح ها به محض بیدار شدن چند دم و بازدم عمیق کن یک سلام جانانه به خدای مهربون و شکر گزاری بابت یک روز زیبای دیگر
1)هفت خط صمیمانه با خدا حرف بزنید
دوست عزیزم هفت الی ده خط باید باشه
بهش میگیم تکنیک دلنوشته با خدا
بسیارمعجزه می کند
2) بابت هفت چیزی که دارید خداروشکر کنید
شکر گزاری نزدیکترین فرکانس به خداست
3)هفت اتفاقی که دوس دارید در طول همون روز واستون بيفته بنویسید
خواسته ها تو بگو شفاف و واضح
خواسته هات کوچیک نباید باشه
4)هدف اصلیت توی این ماه چیه؟ کامل و ریز به ریز بنویسید
هدف اصلی شما شاید ازدواج شغل خوب
درآمد خوب منزل خوب
واضح بنویسید
و جوری شب واسش شکرگزاری کنید که بهش رسیدید
دوست عزیزم هر چقدر شفاف تر بنویسی به همون اندازه زمان رسیدن به خواسته هات نزدیک تر
شکر گزاری پیشاپیش برای آرزوهات معجزه خلق میکند
ـ ــ ــ ــ ــ ــ ــ ــ ــ ــ ــ ــ
💎@psy_nadiehzareei
هر روانشناسی به یه همچین فولدری احتیاج داره که پر باشه از فیلمهای آموزشی، مقاله و ابزارهای مورد نیاز.
این فولدر کلی ویدئو و فایلهای آموزشی در حوزههای مختلف روانشناسی داره و کلی اطلاعات مفید و فرصتهای شغلی بهتون میده
فقط کافیه دکمهی ADD رو بزنید و این فولدر تخصصی رو در تلگرام خود ذخیره کنی
/channel/addlist/thYX0v3RJi0wYTI8
♾♾♾♾♾♾♾♾♾♾
😍سه سوته پایاننامه و مقالتو تموم کن:
/channel/+0Bge7TwsPH84MWI0
پنج ویژگی یک دورهمی امن و سالم
۱. سوالهای شخصی مطلقا ممنوع!
کارِت به کجا رسید؟
کجا قبول شدی؟
چرا بچه نمیاری؟
۲. بحث در مورد موضوعات اختلافی، ممنوع!
بحثهای دینی و سیاسی
بحثهای مربوط به دیگر خانوادهها
و تعارضات گذشته
۳. مقایسه نکنیم؛ مخصوصا شما والدین عزیز
تو جمع، بچهها رو با هم مقایسه نکنیم
۴. قضاوت، ممنوع!
نه ظاهر، نه شغل، نه ازدواج، نه سبک زندگی و نه حتی ساکت بودن در جمع. اجازه بدیم هر کسی خودِ واقعیش باشه
۵. همدلی بجای راهکار دادن؛
هدف دورهمی، دورِ هم بودنه نه اصرار به اصلاح هم دیگه. برای زندگی و روابط هم نسخه نپیچیم.
تو جمع همدیگه رو نصیحت نکنیم.
✔️
😍سه سوته پایاننامه و مقالتو تموم کن:
/channel/+0Bge7TwsPH84MWI0
✅هر دانشجویی به یه همچین فولدری احتیاج داره که پر باشه از فیلمهای آموزشی، مقاله و ابزارهای مورد نیاز.
✅این فولدر کلی ویدئو و فایلهای آموزشی در حوزههای مختلف روانشناسی؛زبان؛ادبیات،کنکوری داره و کلی اطلاعات مفید و فرصتهای شغلی بهتون میده
✅فقط کافیه دکمهی ADD رو بزنید و این فولدر تخصصی رو در تلگرام خود ذخیره کنی 👇
#ظرفیت_محدود
/channel/addlist/dY758Jqc_tBkNzY8
❗️با مقایسه کودکان، آنها احساس می کنند در مرتبه پایین تری قرار گرفته اند و این راه مناسبی برای وا داشتن آنها به فعالیت نیست.
🔸زمانی که کودک خود را پایین تر از دیگری احساس کند، روحیه خود را می بازد و دست از فعالیت خواهد کشید.
🔸شما باید ضعف و قوت کودکان را بپذیرید و آنها را بر اصلاح رفتار خودشان تشویق کنید.
ببین و سیو کن 👇
https://www.instagram.com/reel/DZp88zJozEM/?igsh=cmoxOHpwaGNrcjIz
جلسه سوم ( پارت اول )
(تمرین رو حتما انجام بدید )
برای عزیزانتون ارسال کنید 🍀
💎@psy_nadiehzareei
به پیج طلای ما سر بزنید و فالو کنید
به زودی قرعه کشی بین فالوور ها خواهیم داشت
https://www.instagram.com/orlinatala?igsh=MXI4NHI0MmdsdjFxNg==
خدا به وقتش بهترین ها رو برات میچینه🌿
💎psy_nadiehzareei
اگر بخواهی به هر چیزی که به تو گفته میشود واکنشی عاطفی نشان بدهی، به رنج بردن ادامه خواهی داد.
قدرت حقیقی در عقب رفتن و مشاهدهگر بودن است. قدرت در خودداری است. اگر اجازه بدهی کلماتِ دیگران تو را کنترل کند، هرچیز دیگری هم تو را زیر سلطه خواهد گرفت. نفس بکش و بگذار بگذرد...
👤وارن بافت
❥