7994
تلفن : 02188569282
در خصوص دوره ی یک ساله ی جدید خودشناسی ، به زودی اطلاع رسانی ها انجام خواهد شد
Читать полностью…
بزرگترین اشتباه اینه که فکر کنیم بعدا هم فرصت هست...
خیلی ها سالها صبر میکنند و زندگیشون تغییر نمیکنه
چون صبر و گذر زمان به تنهایی چیزی رو درست نمیکنه
✅ چیزی که نیازه آموزش اصولی هست
🔴 دوره ی خودشناسی یکی از همون آموزشهای اصولی میتونه باشه
و ثبت نام دوره چند روز دیگه بسته میشه و شما با امروز و فردا کردن دوباره این فرصت رو هم از دست می دید.
🔴با توجه به شرایط اقتصادی حاکم بر کشور تمام تلاشم رو کردم که علی رغم قوی تر شدن محتوا به نسبت دوره های قبل هزینه زیاد افزایش پیدا نکنه و کلی تخفیف هم در نظر گرفتم تا هر کس با هر بودجه ای بتونه برنامه ریزی کنه که این یه سال رو با من همراه باشه تا زندگی بهتری برای خودش رقم بزنه.
🔴برای دریافت اطلاعات بیشتر وارد لینک زیر شو 👇
https://zil.ink/khodshenasi14-eco
بعضی آدمها خسته نیستند چون کار زیاد میکنند…
خستهاند چون ذهنشون خاموش نمیشه
به این کاری که می کنیم میگن نشخوار فکری نه فکر سازنده
نشخوار فکری یعنی غرق شدن در جنبههای منفی، چرایی اتفاق، و "ای کاشها"ست.
این اسمش ضعف نیست…
اسمش ذهن آموزشندیده است.
«هیچکس به ما یاد نداده
چطور فکرهامون رو مدیریت کنیم.»
✅ الان من می خوام بهت یه راهکارش رو یاد بدم.👇
🔴 امروز می خوایم بخش دوم آموزش احساسات به کودکان رو بگیم.
✅ در قدم دوم می خوایم کودک رو با نشونه های بدنی هر احساس آشنا کنیم.
می دونی بدن ما با ما حرف می زنه؟ به ما میگه الان چه احساسی داریم؟
بدنمون میخواد کمکمون کنه، بهمون میگه حواست باشه الان ناراحتی یا عصبانی هستی یا نگرانی بیا خودت رو آروم کن
پس یعنی وقتی ما عصبانی میشیم بدن مون بهمون میگه عصبانی هستی
چه جوری ؟
وقتی عصبانی میشیم …
قلبمون تند می زنه
قرمز میشیم
دستهامون رومشت و سفت می کنیم
نفس نفس می زنیم
صدامونو بلند می کنیم
یا وقتی می ترسیم بدن مون میگه ترسیدی یا نگرانی
چه جوری ؟
قلبمون تند می زنه
نفس نفس می زنیم
دست و پامون می لرزه
دستامون یا سرد میشه یا عرق می کنه
دل تو قلقل میکنه
شکمت ممکنه درد بگیره
حالت تهوع می گیری
✅حالا بیا بدنمون رو با هم ببینیم.
الان اگر نگران باشی( یا عصبانی باشی؛ جدا بررسیشون کنید)، بدن تو کجا خبر میده؟
شکم؟ قلب؟ دستهایت؟ و…
یه نقاشی آدمک بکشید بهش بگید حالا روی نقاشی نشون بده، دوست داری علامت بزن یا نقاشیش رو بکش
🔴در شرایط بحران چطور از بچه ها مراقبت کنیم؟
جامعه آروم نیست بزرگترا نگرانن و بچه ها این ترس و نگرانی رو حتی زودتر از ما احساس میکنن بچه ها بیشتر از حرف حال ما رو میفهمن اگه خیلی آشفته هستیم اونا هم احساس ناامنی میکنن
❌اولین کار برای مراقبت از کودکمون در بحران آروم شدن و مراقبت از خودمونه❌
به کودکت اطمینان بده که تو در امنیت هستی بغلش کن دستش رو بگیر کنارش بشین:
✅بهش بگو:
الان پیش منی
من مراقبت هستم
اگه ترسیدی بیا بغلم
❌اخبار خاموش❌
جلوی بچه ها اخبار گوش ندید چون ترس بچه رو چند برابر می کنه حتی اگه فکر کنی حواسش نیست.
✅به احساساتش اسم بده:
فکر میکنم ترسیدی
نگرانی، حق داری
همین جمله ها کودک رو آروم تر میکنه
✅انجام روتین:
تا جایی که میتونید روتینهای ساده رو نگه دارید. کارهای تکراری روزمره مثل ساعت خواب غذا خوردن و قصه گفتن و زمان بازی با والدین و..... روتین به کودک کمک میکنه بدونه زندگی هنوز قابل پیش بینیه و همین حس توی شرایط بحران اضطراب رو کمتر میکنه.
✅بذار بازی کنه:
حتی بازی های شلوغ یا تکراری
بازی راه نفس کشیدن بچه هاست.
بازی کردن به بچه ها حس کنترل میده و وقتی کودک حس میکنه یه چیزهایی دست خودشه اضطرابش کمتر میشه
❌راستی قرار نیست عالی باشید کافی باشید❌
نه در روزهای بحران بلکه هیچ وقت قرار نیست مادر و پدر کامل باشیم همین که هستیم می بینیم میشنویم و تنهاش نمیذاریم و پدر و مادری به قدر کافی خوب هستیم برای او کافیه.
✅دروغ نگو و بهش توضیح بده:
اگر خدایی نکرده چیزی دیده و شنیده و در موردش می پرسه هرگز دروغ نگید ولی همه چیز رو هم لازم نیست بگید همون قدر بگو که متناسب با سن و درکشه توی کشور اتفاقاتی افتاده و بعضی آدمها آسیب دیدن این خبرها برای همه ناراحت کننده است. اگه کسی ناراحته میترسه یا ذهنش درگیره این احساسات قابل دركه طبيعيه وظیفه ی ما بزرگترها اینه که مراقب بچه ها باشیم و الان شما در امنیت هستین
🔴اگه دیگه سؤال مستقیم پرسید
مثلاً: چرا مردم رو می کشن؟
خشونت هیچ وقت راه حل خوبی نیست مهم اینه که بدونیم آسیب دیدن آدمها ناراحت کننده است و باید سعی کنیم دنیا جای امن تری باشه
الان میتونیم با هم احساسات مون رو نقاشی کنیم
❌وبینار امشب رو از دست ندید ❌
🔴وبینار آرامش کودک در بحران
🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤🖤
این روزها همه پر از اضطراب و نگرانی هستیم
ولی یادمون نره، باارزشترین دارایی مون، بچههامون ، بیشتر از همیشه نیاز به توجه و همراهی دارن
شاید ما نتونیم شرایط رو تغییر بدیم اما قطعا میتونیم کاری کنیم فرزندانمون کمتر آسیب ببینند.
هر اتفاقی هم بیفته ما باید مراقب بچه ها باشیم نگذاریم اضطراب بهشون غلبه کنه. شاید حال خودمون خوب نباشه اما باید حال اونها رو خوب نگه داریم.
قبل از اینکه به هر کی هر چی استوری گذاشته یا پست کرده يا ...
فحش بدی و خودت رو خالی کنی...
فکر کن...
آیا واقعا از اون آدم یا کارش ناراحتی؟ یا ریشه اش چیز دیگه ای هست
شاید اینجوری بتونیم مهربون تر باشیم
همه تحت فشار روانی آن بد تر نکردن حال آدم ها ، حداقل کاری هست که میشه کرد
تو خودشناسی یه بحثی داریم به اسم احساس سالم و مخرب
وقتی اونجایی که باید خشم نشون بدی ، ندادی اونجایی که باید غصه بخوری ، نخوردی اونجایی که باید شاد باشی ، نبودی و به ۹ ای احساس سالم ، یه احساس مخرب نشون دادی
توی شما چیزی بوجود میاد به اسم تمبر حالا وقتی تمبر جمع کردی و زیاد شد
یا سر اون آدم خالی می کنی یا سر یکی دیگه که گاهی هیچ ربطی هم ماجرا نداره
پس مراقب همدیگه باشیم دنبال بهانه نباشید که خشمی که از جای دیگه ای جمع کردید رو سر کسی خالی کنید که ربطی به موقعیت نداره
سلام…
بعد از این همه وقتِ بیخبری و خاموشی،
تونستیم دوباره آنلاین شیم.
راستش نمیدونستم اولین جملهام باید چی باشه.
خبرها، اسمها، سنها…
آدم رو میخکوب میکنه.
حالتون چطوره این روزها؟
دلتون چطور داره این همه سنگینی رو حمل میکنه؟
خیلی وقتها آدم وقتی با این حجم از درد روبهرو میشه
نمیدونه باید گریه کنه،
بیحس شه،
عصبانی شه،
یا فقط خیره بمونه به صفحهی گوشی.
اگر حالتون بده،
اگر نفستون تنگ میشه،
اگر حوصلهی هیچ کاری رو ندارید…
طبیعیه
بعضیها مدام خبر میخونند.
بعضیها گوشی رو کنار میذارند.
بعضیها سکوت میکنند.
بعضیها گریه میکنند.
بعضیها خشمگیناند.
هیچکدوم نشونهی بیتفاوتی نیست.
هرکدوم راهیه برای زنده موندن.
بیایید همدیگر رو سرزنش نکنیم.
❌اضطراب کودکان قابل کنترل است👇 ❌
https://www.instagram.com/reel/DSFjzD2jR53/?igsh=aGw0cXl0MHc1NzB4
پدرهای عزیز...
روزتون مبارک😍❤️
میخوام بگم بهتون افتخار می کنم به خاطر تمام لحظات سختی که برای خوشبختی و آرامش فرزندانتون تحمل کردید و تمام عشق و حمایت بیپایانی که همیشه بهشون بخشیدید
شما نه تنها پدر، بلکه الهامبخش و پشتوانهٔ بزرگشون هستید.
امیدوارم همیشه سلامت باشید❤️
در دورانی که این حجم از تعرض و آسیب در کمین بچههاست...
یادت باشه، تربیت جنسی انتخاب نیست
بلکه مثل آموزشهای مدرسه، واجبهههه
✅ حالا ما به عنوان والد بچهها چطور میتونیم ازشون محافظت کنیم؟
۱. به هرکسی اعتماد نکنیم
۲. به بچهها یاد بدیم فقط باید به ما اعتماد کنند
۳. به بچهها شیوه های مراقبت از خودشون رو آموزش بدیم
و ....
❌همه اینها یعنی تربیت جنسی ❌
روز دوشنبه ۸ دی ماه ساعت ۲۰ در این کلاس منتظرتون هستم😍
🔴 برای ثبت نام در کلاس، بزن روی لینک زیر👇
https://survey.porsline.ir/s/IL6I5mWa
🔴🔴 شروع دوره ی خودشناسی پیشرفته
از چهارشنبه ۹ اردیبهشت ساعت ۹ تا ۱۱
ویژه شرکت کنندگان قبلی دوره های خودشناسی
جهت اطلاعات بیشتر با امور کلاس ها در ارتباط باشید
تلفن امور کلاس ها : ۰۹۹۱۲۳۸۰۷۱۰
برای رهایی از این چرخه، ذهن باید مهارتهای جدیدی بیاموزد. یکی از مؤثرترین روشها که در پژوهشها تأیید شده، تکنیک «تکنیک تأخیر در نشخوار» است.
چگونه این کار را انجام دهید:
1. زمان مشخصی را تعیین کنید: هر روز یک زمان ۱۵ دقیقهای را به عنوان «زمان نگرانی» تعیین کنید. مثلاً هر روز ساعت ۱۷:۰۰ تا ۱۷:۱۵. این زمان نباید نزدیک به خواب باشد.
2. افکار را به تعویق بیندازید: هر زمان در طول روز متوجه شدید که در حال نشخوار فکری هستید یا فکر مزاحمی به سراغتان آمده، به خودتان بگویید: «این فکر مهم است، اما من الان فرصت پرداختن به آن را ندارم. آن را برای جلسه نگرانی ساعت ۵ عصر نگه میدارم.»
3. یادداشت کنید (اختیاری اما مؤثر): برای اینکه ذهن شما مطمئن شود این فکر فراموش نمیشود، آن را سریع در یک کاغذ یا یادداشت گوشی بنویسید. این کار به مغز شما کمک میکند که رهایش کند.
4. در زمان مقرر، فقط نگران باشید: وقتی ساعت مقرر فرا رسید، بنشینید و در همان ۱۵ دقیقه، به تمام افکاری که به تعویق انداختهاید فکر کنید. میتوانید بنشینید و به بدترین سناریوها فکر کنید یا آنها را روی کاغذ بیاورید. نکته کلیدی این است که در این زمان، ذهن شما اجازه نشخوار دارد، اما در باقی ساعات روز، نه.
✅ این یه تکنیک از ده ها تکنیکی هست که در کلاس های خودشناسی آموزش می دیم . اگر تو هم دوست داری یه قدم برای حال بهتر و آرامش روانی خودت قدم برداری توی این کلاس شرکت کن.
تو هم تاحالا شده یه اتفاق رو صدبار تو ذهنت مرور کنی؟
گفتگوهای قدیمی رو مرور میکنی؟
جوابهایی که باید میدادی رو در ذهنت میسازی؟
❌در هر شرایط استرس زایی کودکان هم فشار رو حس میکنند حتی اگر حرف نزنن❌
بیشتر کودکانی که حرفی از احساسشون نمی زنن به خاطر اینه که هنوز کلمات و ابزار لازم برای بیان احساساتشون رو ندارند یعنی آموزش احساسات رو ندیدن
✅آموزش احساسات به کودک یعنی بهش یاد بدیم که
چه احساسی داره بهش اسم بده و بیانش کنه
این احساس طبیعیه همه تجربه می کنن
چطور می تونه خودش رو آروم کنه
این کار کمک می کنه اگر نگرانه و ترسیده یا عصبانیه آروم تر باشه
🔴اولین قدم اینه به کودک احساساتش رو بازخورد بدید مثلا باخته میگید الان ناراحتی چون باختی
آموزش مستقیم احساسات یعنی وقتی به کودک واقعاً می گیم این احساس چیه و چه کار کنیم تقریبا از حدود ۳ سالگی به بعد شروع می شه.
✅روش آموزش:
دیدی بعضی وقتها هوا بارونیه یا آفتابیه یا برفی؟ ما آدم ها هم یه حال و هوایی داریم اون حال و هوا می شه احساسات
بعضی وقتها حال دلمون بارونی می شه یعنی ناراحتیم برای همین گریه می کنیم
بعضی وقت ها حال دلمون آفتابی می شه یعنی خوشحال می شیم می خندیم
گاهی رعد و برق می زنه یعنی عصبانی ایم و داد می زنیم
گاهی باد تند میاد یعنی می ترسیم یا نگرانیم
🔴بازی پانتومیم :
کودک شکل احساس رو با چهره در بیاره شما حدس بزنید و برعکس شما اجرا کن اون حدس بزنه
🔴داستان خواندن:
یه داستان بخونید و شخصیت هر جا یه اتفاقی براش افتاد مکث کنید بپرسید به نظرت چه احساسی داره؟ چرا؟
بعد از داستان از کودک بپرسید که هر کدوم از احساسات رو چه زمانی تجربه میکنه
🔴کاردستی احساسات:
چند تا دایره بکشید و به کودک بگید براش شکل احساسات رو بکشه.
❌بخش اول آموزش احساسات تموم شد. بخش دوم رو روزهای بعدی میذارم و در آخر بیشتر می پردازیم به احساس نگرانی و اضطراب که در شرایط بحران بچه ها تجربه اش می کنند.❌
لینک ورود به کلاس
ساعت ۱۸
https://www.skyroom.online/events/8989
🔴اگر کانال ما رو هنوز در بله ندارید بزن رو لینک زیر 👇
https://ble.ir/markazroozbeh
بین این دو واژه فرقی هست...
عادی بودن
عادی سازی کردن
عادی بودن یعنی صبحانه بخوری سر کار بری با بچه ات بازی بکنی به یاد عزیزان از دست رفته ات هم غصه بخوری
عادی سازی کردن یعنی بگی چیزی نشده که ، همه چی عادیه
چند روز پیش تونستم یه استوری بذارم که برای همه تون آرزوی سلامتی دارم و حال خوب"
یه سری پاسخ گرفتم که...
خاک تو سرت که فقط همینو بلدی بگی فلان فلان شده نمیتونی حرف بزنی حرف نزن چرا مشخص نمی کنی کدوم وری هستی خوب شد شناختمت آشغال
اینا میدونید یعنی چی؟
یعنی من از دست کسی دیگه ای شاکی ام ، تو بهونه ای شدی سر تو خالی کنم چون زورم به اون نمیرسه
این روزها مراقب احساسات تون باشید مراقب همدیگه باشید
روزهای سختیه...
پر از غم
پر از خشم
پر از اضطراب
اگر ته دلتون احساس گناه می کنید
وقتی با فرزندتون وقت می گذرونید…
وقتی میخندید…
چای میخورید…
سر کار میرید…
بدونید اسمش بیرحمی نیست
اسمش سوگه.
گاهی وسط این همه رنج،
آدم از خودش میپرسه:
اصلا معنای زندگی چیه؟
چطور باید ادامه داد؟
شاید جواب روشنی نباشه.
شاید فعلاً فقط این کافی باشه که
کنار هم بمونیم،
نفس بکشیم،
و انسان بمونیم.
اگر امروز فقط تونستید دووم بیارید،
اگر فقط از تخت بلند شدید،
اگر فقط گریه کردید…
کافیه.
حق دارید با خبرها مرز بذارید.
حق دارید گاهی گوشی رو کنار بذارید.
این فرار نیست؛ مراقبته.
و اگر بچهای کنار شماست
که میترسه، سؤال میپرسه،
یا ساکتتر از همیشه شده…
اول خودتون آروم شید.
بچهها از ما امنیت میگیرند.
من اینجا هستم.
در این بهت،
در این خشم،
در این غمِ جمعی.
با هم…
مهربون تر با خودمون…
از این روزهای سخت عبور میکنیم.
آرزوی سلامتی و حال خوب برای همه تون دارم
Читать полностью…
🔴چطوری در این فضای ناآرام و خبرهای نگران کننده به فرزندانمون احساس امنیت بدیم؟
✅روتین روزانه رو تا حد ممکن حفظ کنید.
چرا؟
روتین = پیش بینی پذیری = امنیت روانی
حتی در شرایط سخت:
ساعت خواب مشخص
زمان بازی غذا خوردن منظم
✅بازی نقاشی و حرکت بدنی را بیشتر کنید
چرا؟
کودکان اضطراب را با بدن و بازی تخلیه میکنند
پیشنهاد:
نقاشی آزاد هرچی دلت میخواد بکش
بازی های حرکتی در خانه
❌به هیچ عنوان جلوی بچه ها اخبار رو دنبال نکنید❌
✅ برای همین هم قراره یک کلاس آموزشی آنلاین و رایگان برگزار کنیم با موضوع
«از تربیت جنسی تا بهداشت بلوغ
چطور به فرزندم آموزش بدم؟»
❌روز دوشنبه ۸ دی ماه ساعت ۲۰❌
🔴 برای ثبت نام در کلاس شماره تماست رو اینجا وارد کن👇
https://survey.porsline.ir/s/IL6I5mWa
🔴 حالا تو بگو به عنوان والد آیا تربیت جنسی فرزندت رو اصولی شروع کردی یا نه؟!
با ری اکت بهم بگو👍👎
🔴 طبق گزارشهای منتشر شده 👇
۱) بیش از ۳۷۰ میلیون زن و دختر در دنیا مورد تجاوز یا آزار جنسی قرار گرفتن
خبر دردناکیه نه؟!
۲) همین گزارش یونیسف تخمین میزنه آمار تعرض و تجاوز به پسر ها هم بین ۲۴۰ تا ۳۱۰ میلیون نفر در جهانه
❌آمار سنگینه و این یعنی یه آسیب بزرگ در انتظار بچههامونه❌
برای ساخت زندگی امن و آینده ای پر آرامش این بار قراره با یک کلاس آموزشی رایگان همراهتون باشم🌱📚
✅ یک کلاس آموزشی آنلاین با موضوع « از تربیت جنسی تا بهداشت بلوغ، چطور به فرزندم آموزش بدم؟»