163
ارتباط با مدیر: @Mhtb_sltn گروه پویش دعا برای فرج: https://t.me/+b7jA8viMpi01Yzdk
#یک_جرعه
کرسی و گرماش!
خدا رحمت کند مادربزرگ را، حدود ۲۰ سال پیش یک شبِ یلدا مهمان خانهاش بودیم، خانهی کوچک مادربزرگ گرم بود؛ گرمایی که از یک کرسی قدیمی میآمد و تمام سرمای زمستان را پشت در نگه میداشت. آن روزها آسمان با زمینیها مهربانتر بود. بیرون، برف سنگینی میبارید و صدای سوز باد از لای درز پنجرهها میآمد و شیشههای بخارگرفته، حال و هوای عجیبی به خانه داده بود. ما دور کرسی جمع شده بودیم، چای در استکانهای کمرباریک جلوی ما بخار میکرد. من تازه رسیده بودم و به کرسی پناه برده بودم و هنوز سرمای بیرون در تنم بود و لرز داشتم. کم کم گرمای دلنشین کرسی جانم را فرا میگرفت که گفتم: "آخی! گرما چقدر خوبه! داشتم یخ میزدم"
ناگهان مادربزرگ، با نگاه مهربانش، گفت:
"سرما همیشه بد نیست. گاهی یادآوری میکنه که گرما چه نعمتیه..."
همانطور که دندانهایم هنوز به هم میخورد، و دستانم زیر لحاف کرسی گرما را در آغوش گرفته بود، ابروها را بالا انداختم و سرم را به نشانه تأیید تکان دادم.
مادر بزرگ لبخندی زد و ادامه داد: "تمام دنیا رو سرما گرفته و وجود ما از شدت سرما بیحس شده، انشاءالله وقتی خورشید گرما بخش امام زمانمان طلوع کنه، تازه میفهمیم گرمای وجود حضرت چقدر دلنشینه، مثل این کرسی که ما رو به هم نزدیک کرده و سرما رو از تنمون بیرون کشیده..."
حس امنیت و آرامش از چهره مهربان مادربزرگ میجوشید. حرفهایش تا اعماق دلم نشست. نگاه کردم به برفهایی که بیرون از پنجره روی هم مینشستند و گفتم: "همونطوری که این برفها از گرما آب میشن، دلهامونم وقتی به حضرت نزدیک باشن پاک میشن."
مادربزرگ لبخندی زد و گفت:
"دقیقاً. هر برف، یک امید. هر کرسی، یک نشونه از مهر خداست."
کاش خونههامون هنوز کرسی داشت...
حسنی
#عزیز
#یلدا
#یک_جرعه
یک شب برای خرید به بیرون رفتم. برق منطقه قطع شده بود و همهجا در تاریکی مطلق فرو رفته بود. وارد مغازهای شدم که تنها نور ضعیف چراغ تلفن همراه صاحب مغازه، کمی جلوی پای مشتریان را روشن میکرد. اما خودش در عمق تاریکی مغازه گم بود. به او گفتم: "این جنس رو میخوام و اون جنس رو میخوام." چند قلم کالا سفارش دادم.
صاحب مغازه بدون هیچ مکثی در تاریکی بهسمت قفسهها رفت. تنها صدای کفشهایش بود که سکوت مغازه را میشکست. گاهی شعله کمجان فندکش روشن میشد و مثل ستارهای ضعیف، از میان قفسهها سوسو میزد. با این حال، بدون هیچ اشتباهی اقلامی را که خواسته بودم آورد. تعجب کردم و به او گفتم: "خدا رو شکر اتفاقی برات نیفتاد! توی این تاریکی، چطور تونستی اینقدر راحت این همه جنس رو پیدا کنی؟"
او با خونسردی لبخندی زد و گفت: "خب، اینجا مغازهی منه!" و بعد جملهای تکاندهنده اضافه کرد: "همیشه به صاحب مغازه اعتماد کن!"
در همان لحظه، انگار چیزی در وجودم لرزید. این جمله در ذهنم پیچید و من را به فکر عمیقی فرو برد.
با خود گفتم: چقدر در این دنیای تاریک، بیاعتماد به صاحب این جهان، دستوپا میزنم؟ چقدر در پیچوخمهای ناشناختهاش گم میشوم و خودم را زخم و زیلی میکنم؟
واقعاً، چرا به صاحب این دنیا اعتماد نمیکنم؟ چرا نمیگذارم او من را از این تاریکیها به سلامت عبور دهد؟
کوچک شما- حسنی
#عزیز
👆👆👆
🔺در این شلوغیها، لطفا کمی حوصله کنید و از این هدیه ویژه غافل نشوید و آن را به دیگران تقدیم کنید.
#یک_جرعه
از سرکار اومدم خونه، دخترم بهم گفت: بابا! میشه بیای باهام بازی کنی؟
گفتم: آره بابا جان چرا که نه!
بهم گفت: پس بشین
گفتم: بشینم؟
گفت: آره بابایی، چون خستهای بشین، بعد گفت: مثلاً اومدی کافه و باید سفارش بدی...
منم بهش هرچی دلم خواست سفارش دادم و اونم با اسباب بازیهاش برام همه اونها رو فراهم کرد...
درست بود که کیک و قهوه و شکلات و... همه فرضی بود، اما خیلی بهم چسبید...
چشمام رو بسته بودم و از پذیرایی دخترم لذت میبردم که یک مرتبه یه فکری ذهنم رو درگیر کرد...
به این فکر میکردم که وقتی بچه بودم، ذوق داشتم هرجوری شده توجه والدینم رو جلب کنم و شادشون کنم، با همه وجودم به توجه اونها نیاز داشتم، اما وقتی بزرگ شدم همه چیز تغییر کرد...
کم کم گرفتار روز مرگی شدم و حواسم به درس و کار و آینده و... پرت شد، تا اینکه به خودم اومدم و دیدم نیاز به توجه اونها که هیچ، حتی دلم براشون هم تنگ نمیشه...
حال الانم حال اون بچهایه که بزرگ شده و نیاز به توجه پدر واقعیش رو احساس نمیکنه، دلش هوای همه چیز رو داره بجز لبخند حضرت صاحبالزمان...
چند نفر شما مثل من هستید؟!
#عزیز
دعای قنوت امام رضا علیه السلام برای فرج 👇
🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🍃🍂
🍂
💠 اَللّهُمَّ اَصْلِحْ عَبْدَکَ وَ خَلیفَتَکَ، بِما اَصْلَحْتَ بِهِ اَنْبِیائَکَ وَ رُسُلَکَ، وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ، وَ اَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ، وَ اسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً، یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ، وَ اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً، یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً، وَ لاتَجْعَلْ لِاَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلی وَلِیِّکَ سُلْطاناً، وَ ائْذَنْ لَهُ فی جِهادِ عَدُوِّکَ وَعَدُوِّه، وَ اجْعَلْنی مِن اَنْصارِهِ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شیْءٍ قَدیر 💚
🍃
🍂
🍃🍂
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
دعای قنوت امام رضا علیه السلام برای فرج 👇
🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🍃🍂
🍂
💠 اَللّهُمَّ اَصْلِحْ عَبْدَکَ وَ خَلیفَتَکَ، بِما اَصْلَحْتَ بِهِ اَنْبِیائَکَ وَ رُسُلَکَ، وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ، وَ اَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ، وَ اسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً، یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ، وَ اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً، یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً، وَ لاتَجْعَلْ لِاَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلی وَلِیِّکَ سُلْطاناً، وَ ائْذَنْ لَهُ فی جِهادِ عَدُوِّکَ وَعَدُوِّه، وَ اجْعَلْنی مِن اَنْصارِهِ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شیْءٍ قَدیر 💚
🍃
🍂
🍃🍂
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
دعای قنوت امام رضا علیه السلام برای فرج 👇
🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🍃🍂
🍂
💠 اَللّهُمَّ اَصْلِحْ عَبْدَکَ وَ خَلیفَتَکَ، بِما اَصْلَحْتَ بِهِ اَنْبِیائَکَ وَ رُسُلَکَ، وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ، وَ اَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ، وَ اسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً، یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ، وَ اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً، یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً، وَ لاتَجْعَلْ لِاَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلی وَلِیِّکَ سُلْطاناً، وَ ائْذَنْ لَهُ فی جِهادِ عَدُوِّکَ وَعَدُوِّه، وَ اجْعَلْنی مِن اَنْصارِهِ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شیْءٍ قَدیر 💚
🍃
🍂
🍃🍂
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
دعای قنوت امام رضا علیه السلام برای فرج 👇
🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🍃🍂
🍂
💠 اَللّهُمَّ اَصْلِحْ عَبْدَکَ وَ خَلیفَتَکَ، بِما اَصْلَحْتَ بِهِ اَنْبِیائَکَ وَ رُسُلَکَ، وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ، وَ اَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ، وَ اسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً، یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ، وَ اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً، یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً، وَ لاتَجْعَلْ لِاَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلی وَلِیِّکَ سُلْطاناً، وَ ائْذَنْ لَهُ فی جِهادِ عَدُوِّکَ وَعَدُوِّه، وَ اجْعَلْنی مِن اَنْصارِهِ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شیْءٍ قَدیر 💚
🍃
🍂
🍃🍂
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
دعای قنوت امام رضا علیه السلام برای فرج 👇
🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🍃🍂
🍂
💠 اَللّهُمَّ اَصْلِحْ عَبْدَکَ وَ خَلیفَتَکَ، بِما اَصْلَحْتَ بِهِ اَنْبِیائَکَ وَ رُسُلَکَ، وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ، وَ اَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ، وَ اسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً، یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ، وَ اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً، یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً، وَ لاتَجْعَلْ لِاَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلی وَلِیِّکَ سُلْطاناً، وَ ائْذَنْ لَهُ فی جِهادِ عَدُوِّکَ وَعَدُوِّه، وَ اجْعَلْنی مِن اَنْصارِهِ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شیْءٍ قَدیر 💚
🍃
🍂
🍃🍂
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
دعای قنوت امام رضا علیه السلام برای فرج 👇
🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🍃🍂
🍂
💠 اَللّهُمَّ اَصْلِحْ عَبْدَکَ وَ خَلیفَتَکَ، بِما اَصْلَحْتَ بِهِ اَنْبِیائَکَ وَ رُسُلَکَ، وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ، وَ اَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ، وَ اسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً، یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ، وَ اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً، یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً، وَ لاتَجْعَلْ لِاَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلی وَلِیِّکَ سُلْطاناً، وَ ائْذَنْ لَهُ فی جِهادِ عَدُوِّکَ وَعَدُوِّه، وَ اجْعَلْنی مِن اَنْصارِهِ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شیْءٍ قَدیر 💚
🍃
🍂
🍃🍂
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
دعای قنوت امام رضا علیه السلام برای فرج 👇
🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🍃🍂
🍂
💠 اَللّهُمَّ اَصْلِحْ عَبْدَکَ وَ خَلیفَتَکَ، بِما اَصْلَحْتَ بِهِ اَنْبِیائَکَ وَ رُسُلَکَ، وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ، وَ اَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ، وَ اسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً، یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ، وَ اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً، یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً، وَ لاتَجْعَلْ لِاَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلی وَلِیِّکَ سُلْطاناً، وَ ائْذَنْ لَهُ فی جِهادِ عَدُوِّکَ وَعَدُوِّه، وَ اجْعَلْنی مِن اَنْصارِهِ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شیْءٍ قَدیر 💚
🍃
🍂
🍃🍂
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
دعای قنوت امام رضا علیه السلام برای فرج 👇
🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🍃🍂
🍂
💠 اَللّهُمَّ اَصْلِحْ عَبْدَکَ وَ خَلیفَتَکَ، بِما اَصْلَحْتَ بِهِ اَنْبِیائَکَ وَ رُسُلَکَ، وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ، وَ اَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ، وَ اسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً، یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ، وَ اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً، یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً، وَ لاتَجْعَلْ لِاَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلی وَلِیِّکَ سُلْطاناً، وَ ائْذَنْ لَهُ فی جِهادِ عَدُوِّکَ وَعَدُوِّه، وَ اجْعَلْنی مِن اَنْصارِهِ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شیْءٍ قَدیر 💚
🍃
🍂
🍃🍂
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
۱ ربیع الأوّل هجوم به خانه ی وحی
💎در این روز اوّلین هجوم به خانه ی امیر المؤمنین علیه السلام صورت گرفت. هنگامی که امیر المؤمنین علیه السلام، متوجّه غسل و کفن و دفن پیامبر صلّی الله علیه و آله شد و غاصبین خلافت در سقیفه بودند، در شب اوّل ربیع بدن مبارک آن حضرت را دفن فرمود و طبق وصیّت پیامبر صلّی الله علیه و آله متوجّه جمع آوری قرآن شد. [۱]
آن حضرت فرموده بودند : «علی جان، تا سه روز از خانه خارج مشو و قرآن را جمع آوری کن ...».[۲]
در این ایّام، سه بار به منزل آن حضرت هجوم آورده اند : بار اوّل در روز اوّل ربیع بود که برای بیعت آمدند و آن حضرت فرمود که قسم یاد کرده ام تا جمع قرآن تمام نشود از خانه بیرون نیایم و آنان باز گشتند.
پس از آن امیر المؤمنین علیه السلام شب ها صدّیقه ی طاهره و حسنین علیهم السلام را بر درِ منازل اصحاب می بُردند و طلب یاری می نمودند.[۳]
بار دوّم [۴] هفت روز بعد از دفن پیامبر صلّی الله علیه و آله بود که زبیر و عدّه ای دیگر در منزل امیر المؤمنین علیه السلام جمع شده بودند. آن روز زبیر شمشیر کشید تا عُمَر را بِکُشد ولی به امر عُمَر شمشیرش را گرفته شکستند.
بار سوّم به منزل حضرت هجوم آوردند، و پس از آتش زدن درِ منزل و ضرب و جرح صدّیقه ی طاهره علیها السلام و کشتن حضرت محسن علیه السلام، امیر المؤمنین علیه السلام را با دست بسته بیرون بُردند.[۵]
📖[۱]بحار الأنوار، ج۲۸، ص۱۹۱ - ج۳۹،ص۴۱۹ -ج۴۰، ص۱۵۵
📖[۲]تفسیر فرات ،ص۳۹۸
📖[۳]کتاب سلیم رَحِمَهُ الله ،ص ۱۲۸
📖[۴]احتجاج : ج۱، ص۹۵،
📖[۵]کتاب سلیم رَحِمَهُ الله : ص۸۲ ـ ۲۴۹
⚫️ اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَی عَلِيِّ بنِ مُوسَی الرِّضَا المُرتَضَی الإِمَامِ التَّقِيِّ النَّقِيِّ وَ حُجَّتِكَ عَلَی مَن فَوقَ الأَرضِ وَ مَن تَحتَ الثَّرَی الصِّدِّيقِ الشَّهِيدِ صَلاَةً کَثِيرَةً تَامَّةً زَاكِيَةً مُتَوَاصِلَةً مُتَوَاتِرَةً مُتَرَادِفَةً کَأَفضَلِ مَا صَلَّيتَ عَلَی أَحَدٍ مِن أَولِيَائِكَ.
Читать полностью…
دعای قنوت امام رضا علیه السلام برای فرج 👇
🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🍃🍂
🍂
💠 اَللّهُمَّ اَصْلِحْ عَبْدَکَ وَ خَلیفَتَکَ، بِما اَصْلَحْتَ بِهِ اَنْبِیائَکَ وَ رُسُلَکَ، وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ، وَ اَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ، وَ اسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً، یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ، وَ اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً، یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً، وَ لاتَجْعَلْ لِاَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلی وَلِیِّکَ سُلْطاناً، وَ ائْذَنْ لَهُ فی جِهادِ عَدُوِّکَ وَعَدُوِّه، وَ اجْعَلْنی مِن اَنْصارِهِ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شیْءٍ قَدیر 💚
🍃
🍂
🍃🍂
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
#یک_جرعه
پرتقال نارنجی!
نشستهام کنار مادر. تلویزیون روشن است و صدای اخبار، فضا را پر کرده. او به صفحه نگاه میکند، اما با شنیدن خبرهای دنیای بهمریخته، آرام میماند و ذکر میگوید.
ناگهان، سرش را برمیگرداند. با نرمی و محبت میگوید:
"پرتقال بخور."
نگاهش میکنم. خبری از نگرانی نیست، اما صدای اخبار در سرم میپیچد. نفسی عمیق میکشم و میگویم:
"نه، مادر جان، الان نه."
لبخندی میزند. به سمت میز میرود. پرتقال را برمیدارد. آرام پوستش را جدا میکند.
صدای اخبار جنگ، مانند صدایی دور و مبهم، محو میشود و تنها صدای پوستگرفتن پرتقال در فضا میماند. نگاهم روی دستانش میماند. همین دستها که کودکیام را ساختند. دستهایی که با هر حرکت، گویی تکهای از قلبش را به من هدیه میدهند.
ظرف پرتقال را به سمتم میگیرد:
"بخور."
میخورم. طعم پرتقال، طعم محبت است. به یاد محبتهای امامم میافتم. رویم را از این دنیای آشفته برمیگردانم و به سمت محبتهای امامم میکنم، محبتهایی که عمقشان دلم را آرام میکند و مرا از آشفتگیهای این دنیا چنان رها میکنند که گویی عالم در نهایت آرامش است.
فَمَنِ اتَّقَىٰ وَأَصْلَحَ فَلَا خَوْفٌ عَلَيْهِمْ وَلَا هُمْ يَحْزَنُونَ
پس كسانی كه خداداری کنند و [خود را] اصلاح كنند، نه بیمی بر آنان است و نه اندوهگین شوند. (اعراف/35)
دستم را روی سینه میگیرم و باز هم نفسی عمیق میکشم و آرام با خود نجوا میکنم:
"سلام بر مولای مهربانیها"
حسنی
#عزیز
🔺 نات کوین یا همستر کوین؟! یک شبه ثروتمند شوید!!!
این روزها وقتی میبینم بسیاری از افراد به تلگرام اضافه میشوند تا نات کوین و همستر کوین استخراج کنند، این جملات در ذهنم میچرخد:
با تبلیغات به ما میفروشند، کالا میفروشند، فرهنگ میفروشند، سبک زندگی میفروشند، عقیده میفروشند، خرافات میفروشند...
کلاً نوع بشر خریدار خوبی برای خرافات است، تا جمعی را میبیند که به سویی میروند، بدون هیچ تفکر درستی جوگیر میشود و به دنبالش میدود...
حال اگر پای کسانی مثل ایلان ماسک و بیل گیتس و پاول دورف و امثالهم هم وسط باشد که نور علی نور میشود، کأنه وحی منزل است و باید به آن سو که ایشان سفارش میکنند، دویییید... راستش را بخواهید ذهن من هم درگیر این تبلیغات شد، اما همین سوالات ذهنم را به خود مشغول کرد و یاد مطلبی افتادم، اینکه: چقدر راحت و تحت تأثیر جو، در مسیری که این سرمایه دارانِ فریبکار برایمان ترسیم میکنند، قرار میگیریم و همسوی نقشههای ایشان میشویم...
تا جایی که اصلا متوجه گذر زمان نمیشویم و با شوق برای رسیدن به آسایش و آرامش احتمالی هزاران بار و میلیونها مرتبه به صفحه گوشی ضربه زدهایم و ذره ذره به خواست ایشان کار کردهایم، در حالی که هرکس از ما پرسید: آخرش که چه؟ گفتیم: نمیدانم باید ببینیم چه میشود، خدا کند که پولدار شویم!!!
اما...
اما انتهای این مسیر تاریک، روشنایی نخواهد داشت...
ما به مافیای پاول دورف و ایلان ماسک و امثال ایشان خوب ایمان داریم و به خواست ایشان، برای رسیدن به آرامش هرکاری میکنیم و خسته هم نمیشویم...
ولی...
ولی وقتی شخص مطمئنی راه روشن را پیش رو میگذارد و میگوید: اگر چنین کنی به نهایت آسایش و آرامش میرسی، جانمان در میرود، حوصله که نداریم هیچ، بلکه همه عالم و آدم را مسخره میکنیم...
نوبت به خالق میرسد خرافات است، نوبت به امام عصر علیهالسلام میرسد دروغ است...
آنجا که میفرماید: گشایش امر شما در دعای بسیار برای فرج ایشان است... خنده دار میشود... امان از اینهمه روشنفکرنمایی...
بگذریم، امشب تقاضا میکنم کمی هم به خالق اعتماد کنیم و بجای اینکه سرمان پایین باشد و انگشت به صفحه بکوبیم، سر به آسمان بگیریم و دست به سمتش بلند کنیم و برای فرج امامی دعا کنیم که نهایت عزت و آرامشِ آسمانی در آن است...
سر ما گرم زمین است و به خاک افتادیم
گرچه دانیم که مهتابی و بالا هستی
ارادتمند- حسنی
#داستانک
👈 هدیهای ویژه برای آغاز سال ۱۴۰۳
🔺 مردی از خانه ای که در آن سکونت داشت زیاد راضی نبود، بنابراین نزد دوستش در یک بنگاه املاک رفت و از او خواست کمکش کند تا خانه اش را بفروشد، بعد از دوستش خواست تا برای بازدید خانه مراجعه کند.
دوستش به خانه مرد آمد و بر مبنای مشاهداتش، یک آگهی نوشت و آنرا برای صاحب خانه خواند.
"خانه ای زیبا که در باغی بزرگ و آرام قرار گرفته، بام سه گوش، تراس بزرگ مشرف به کوهستان، اتاق های دلباز و پذیرایی و ناهار خوری وسیع، کاملا دلخواه برای خانواده های بچه دار"
صاحب خانه گفت دوباره بخوان!
مرد اطاعت کرد و متن آگهی را دوباره خواند و صاحب خانه گفت: این خانه فروشی نیست!!!
در تمام مدت عمرم میخواستم جایی داشته باشم مثل این خانه ای که تو تعریفش را کردی، ولی تا وقتی که تو نوشته هایت را نخوانده بودی نمی دانستم که چنین جایی دارم.
خیلی وقت ها نعمت هایی را که در اختیار داریم، نمی بینیم چون "به بودن با آنها عادت کرده ایم"، مثل سلامتی، مثل نفس کشیدن، مثل همسر، مثل پدر، مادر، خواهر و برادر، فرزند، دوستان و همکاران خوب و خیلی چیزهای دیگه که بهشون عادت کردیم...
قدر زندگیمان را بیشتر بدانیم و خدا را در هر حال شاکر باشیم، و قدردان نعمت ولایت و محبت امام عصر باشیم که فقط به ما هدیه شده و ما در تلاطم زندگی از آن غافل شدهایم، چیزی که ما را به عالم برتری داده است و عزیزکرده خدا نموده... آیا شاکرش هستیم؟!
#یک_جرعه
#عزیز
@haq_ba_alist
#یک_جرعه
🔺 چند روز پیش در منزل یکی از اقوام مهمان بودیم، خیلی رابطهی صمیمانهای بین ما نبود و اصطلاحاً با هم رودربایستی داشتیم، اما بچههای ما اینطور نبودند و این مسائل در سنین آنها معنایی ندارد، بنابراین خیلی صمیمانه با هم بازی میکردند، صاحبخانه هم از ما خواسته بود اجازه بدهیم بچهها بازی کنند و مانع ایشان نباشیم...
گاهی فرزندانم چنان شلوغ میکردند که از شدت خجالت به قلبم فشار میآمد و تذکری میدادم، اما صاحبخانه میگفت: شما رو بخدا بذارید راحت باشن...
تا اینکه بچهها در حین بازی محکم پریدند روی یکی از مبلها و بخشی از قسمت چوبی مبل شکست...
اون لحظه اصلا حس خوبی نداشتم، از طرفی طبیعت بچه همینه و درست نبود بابت کاری که عمدی نداشتن مواخذه بشن، از طرفی هم باید اقدامی میکردم، هرچه صاحبخانه میگفت ایرادی نداره، نمیتونستم آروم بگیرم...
خلاصه به لطف گذشتهای که داشتم راهی برای تعمیرش بلد بودم، برای همین دست به کار شدم...
نکته جالب اینجا بود؛ اون لحظاتی که با کلی ابراز شرمندگی و خجالت مشغول تعمیر بودم، نگاهم به بچهها افتاد! خیلی جالب بود! اونها اصلا عین خیالشون نبود که چیکار کردن و من در چه وضعی هستم، حسابی گرم بازی با بچه صاحبخانه بودند... تا جایی که در همان حین یک توپ هم به لوستر پذیرایی کوبیدند و یک آسیب هم به اون زدند...
اون لحظه ناگهان دلم رفت به سمت حضرت صاحب الزمان علیهالسلام، انگار خودم رو میدیدم که در هر آن و هر لحظه از زندگیم خطاهای زیادی مرتکب میشم و زحمت جبرانشون به عهده امام عصر علیهالسلام میافته و او هم پدرانه مشکلاتی که من باعثش بودم رو رفع میکنه، در حالی که من خرابکاری کردم و اصلا حواسم نیست که چه کردم و اصلا نمیدونم پدرم در چه وضعی قرار گرفته...
👈 راستش رو بخواهید این وضع همه ماست، همیشه خراب میکنیم و او جبران میکنه، اما دریغ از یک تشکر خشک و خالی...
مولای عزیزم؛ منِ ناسپاس، چگونه بر وجودت خدا را شاکر باشم؟!!!
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🔺 به گروه پویش همگانی دعای فرج بپیوندید:
/channel/+b7jA8viMpi01Yzdk
دعای قنوت امام رضا علیه السلام برای فرج 👇
🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🍃🍂
🍂
💠 اَللّهُمَّ اَصْلِحْ عَبْدَکَ وَ خَلیفَتَکَ، بِما اَصْلَحْتَ بِهِ اَنْبِیائَکَ وَ رُسُلَکَ، وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ، وَ اَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ، وَ اسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً، یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ، وَ اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً، یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً، وَ لاتَجْعَلْ لِاَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلی وَلِیِّکَ سُلْطاناً، وَ ائْذَنْ لَهُ فی جِهادِ عَدُوِّکَ وَعَدُوِّه، وَ اجْعَلْنی مِن اَنْصارِهِ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شیْءٍ قَدیر 💚
🍃
🍂
🍃🍂
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
دعای قنوت امام رضا علیه السلام برای فرج 👇
🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🍃🍂
🍂
💠 اَللّهُمَّ اَصْلِحْ عَبْدَکَ وَ خَلیفَتَکَ، بِما اَصْلَحْتَ بِهِ اَنْبِیائَکَ وَ رُسُلَکَ، وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ، وَ اَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ، وَ اسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً، یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ، وَ اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً، یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً، وَ لاتَجْعَلْ لِاَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلی وَلِیِّکَ سُلْطاناً، وَ ائْذَنْ لَهُ فی جِهادِ عَدُوِّکَ وَعَدُوِّه، وَ اجْعَلْنی مِن اَنْصارِهِ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شیْءٍ قَدیر 💚
🍃
🍂
🍃🍂
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
💢 بهترین کار چیست؟
🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆
🔹موسى بن قاسم گوید:
به أبى جعفر ثانى (امام جواد) (ع) گفتم: خواستم به عوض شما و پدرتان طواف کنم، ولى مىگویند از طرف اوصیاء، طواف صحیح نیست؛
🔸فرمود: نه، هر قدر بتوانى طواف کن، این کار جایز است.
🔹بعد از سه سال، به آن حضرت گفتم: من از شما اجازه خواستم که از جانب شما و پدرتان طواف کنم، اجازه فرمودید، آنچه خدا خواست از طرف شما طواف کردم، بعد چیز دیگرى به نظرم آمد و به آن عمل کردم؟
🔸 امام فرمود: آن چیست؟
🔹گفتم: یک روز از طرف رسول الله (ص) سه بار طواف کردم، در روز دوم از طرف امیرالمؤمنین (ع) طواف به جاى آوردم، در روز سوم از جانب امام حسن(ع) و در روز چهارم از طرف امام حسین(ع)، روز پنجم به عوض على بن الحسین، روز ششم از طرف أبى جعفر محمد بن على، روز هفتم از جانب جعفر محمد، روز هشتم از جانب پدرت موسى بن جعفر روز نهم از جانب پدرت على بن موسى(علیهمالسلام) روز دهم از جانب شما اى آقاى من! اینها آنان هستند که به ولایتشان عقیده دارم.
🔸فرمود: آن وقت به خدا قسم به دینى اعتقاد دارى که خداوند از بندگان غیر آن را قبول ندارد،
🔹گفتم: گاهى هم از جانب مادرت فاطمه (س) طواف کردم و گاهى نکردم،
🔸فرمود: این کار را زیاد کن، 🦋 این انشاءالله أفضل اعمالى است که انجام می دهى.🦋
📘 کافى: ج ۴ ص ۳۱۴ کتاب الحج باب الطواف والحج عن الائمه (ع)
🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅🔆🔅
🏴 راستی فاطمیه نزدیک است.
دعای قنوت امام رضا علیه السلام برای فرج 👇
🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🍃🍂
🍂
💠 اَللّهُمَّ اَصْلِحْ عَبْدَکَ وَ خَلیفَتَکَ، بِما اَصْلَحْتَ بِهِ اَنْبِیائَکَ وَ رُسُلَکَ، وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ، وَ اَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ، وَ اسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً، یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ، وَ اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً، یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً، وَ لاتَجْعَلْ لِاَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلی وَلِیِّکَ سُلْطاناً، وَ ائْذَنْ لَهُ فی جِهادِ عَدُوِّکَ وَعَدُوِّه، وَ اجْعَلْنی مِن اَنْصارِهِ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شیْءٍ قَدیر 💚
🍃
🍂
🍃🍂
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
دعای قنوت امام رضا علیه السلام برای فرج 👇
🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🍃🍂
🍂
💠 اَللّهُمَّ اَصْلِحْ عَبْدَکَ وَ خَلیفَتَکَ، بِما اَصْلَحْتَ بِهِ اَنْبِیائَکَ وَ رُسُلَکَ، وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ، وَ اَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ، وَ اسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً، یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ، وَ اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً، یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً، وَ لاتَجْعَلْ لِاَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلی وَلِیِّکَ سُلْطاناً، وَ ائْذَنْ لَهُ فی جِهادِ عَدُوِّکَ وَعَدُوِّه، وَ اجْعَلْنی مِن اَنْصارِهِ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شیْءٍ قَدیر 💚
🍃
🍂
🍃🍂
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
دعای قنوت امام رضا علیه السلام برای فرج 👇
🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🍃🍂
🍂
💠 اَللّهُمَّ اَصْلِحْ عَبْدَکَ وَ خَلیفَتَکَ، بِما اَصْلَحْتَ بِهِ اَنْبِیائَکَ وَ رُسُلَکَ، وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ، وَ اَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ، وَ اسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً، یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ، وَ اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً، یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً، وَ لاتَجْعَلْ لِاَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلی وَلِیِّکَ سُلْطاناً، وَ ائْذَنْ لَهُ فی جِهادِ عَدُوِّکَ وَعَدُوِّه، وَ اجْعَلْنی مِن اَنْصارِهِ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شیْءٍ قَدیر 💚
🍃
🍂
🍃🍂
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
دعای قنوت امام رضا علیه السلام برای فرج 👇
🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🍃🍂
🍂
💠 اَللّهُمَّ اَصْلِحْ عَبْدَکَ وَ خَلیفَتَکَ، بِما اَصْلَحْتَ بِهِ اَنْبِیائَکَ وَ رُسُلَکَ، وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ، وَ اَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ، وَ اسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً، یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ، وَ اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً، یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً، وَ لاتَجْعَلْ لِاَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلی وَلِیِّکَ سُلْطاناً، وَ ائْذَنْ لَهُ فی جِهادِ عَدُوِّکَ وَعَدُوِّه، وَ اجْعَلْنی مِن اَنْصارِهِ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شیْءٍ قَدیر 💚
🍃
🍂
🍃🍂
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
دعای قنوت امام رضا علیه السلام برای فرج 👇
🍂🍃🍂🍃🍂🍃
🍃🍂
🍂
💠 اَللّهُمَّ اَصْلِحْ عَبْدَکَ وَ خَلیفَتَکَ، بِما اَصْلَحْتَ بِهِ اَنْبِیائَکَ وَ رُسُلَکَ، وَ حُفَّهُ بِمَلائِکَتِکَ، وَ اَیِّدْهُ بِرُوحِ الْقُدُسِ مِنْ عِنْدِکَ، وَ اسْلُکْهُ مِنْ بَیْنِ یَدَیْهِ وَ مِنْ خَلْفِهِ رَصَداً، یَحْفَظُونَهُ مِنْ کُلِّ سُوءٍ، وَ اَبْدِلْهُ مِنْ بَعْدِ خَوْفِهِ اَمْناً، یَعْبُدُکَ لا یُشْرِکُ بِکَ شَیْئاً، وَ لاتَجْعَلْ لِاَحَدٍ مِنْ خَلْقِکَ عَلی وَلِیِّکَ سُلْطاناً، وَ ائْذَنْ لَهُ فی جِهادِ عَدُوِّکَ وَعَدُوِّه، وَ اجْعَلْنی مِن اَنْصارِهِ، اِنَّکَ عَلی کُلِّ شیْءٍ قَدیر 💚
🍃
🍂
🍃🍂
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
🔸«آمدم ای شاه پناهم بده»
🎙مرحوم محمدعلی کریمخانی
🕌 @emamreza8_ir
یا ایها العزیز؛
پر از شماست خانه، حتی اگر نباشی... ♡
#عزیز
/channel/+b7jA8viMpi01Yzdk
یا ایها العزیز؛
به مهر روی شما هردم، منور است ضمیر ما... ♡
/channel/+b7jA8viMpi01Yzdk