• لنشر افضل القصص والروايات المرعبه بجميع اللهجات. • لسناا الوحيدون فِ عالم الرعب ولكن نحن المتميزون فِي نشر الأروع. • للتواصل : « @NG00MBOT » • • تاريخ انشاء القناه: « 20/4/2020 »
🍁 البيت المسكون 🍁
( الجزء الثامن )
اليوم دا معداش ع خير ابدا... بابا خد محمود.... وعلي
ونزلوا يصلوا الفجر حاضر...
انا وماما ودينا.... شلنا السجاد المحروق... المقطع
رجع بابا والشباب....
محدش فينا عرف ينام تاني....
ماما قالت لعلي ''روح يابني هاتلنا فطار.... هتفضلوا قاعدين كدا ''
فطرنا.... ودخلت اعمل الشاي.... بس
اتفاجئت... بمحمود داخل ورايا المطبخ... اديته ضهري...
قالي''انتي كنتي بتعملي ايه ف اوضتي''
لفيت بصيتله بغضب... وقلت
''ولا حاجه... لقيت شبح سحر... دخلك الاوضه ''
سكت محمود شويه وقالي
''وانتي دخلتي وراها ليه.... خايفه عليا''
انا معرفتش ارد عليه..... مكنتش عايزه اتكلم معاه اصلآ... بس قلتله
''انت ناسي انك اتجوزتني علشان كدا... وبعدين.. انا من يوم ما دخلت البيت دا.... وانا كل ليله... بقوم الف ع اوضكم..... علشان اطمن ع كل واحد... وواحده فيكم.... ف انا اسفه لو ضايقتك... اني دخلت اوضتك... مش هتتكرر تاني ''
سيبته ومشيت من جمبه علشان اخرج من المطبخ.... مابقتش قادره أواجه اكتر من كده
لكنه مسك دراعي وانا خارجه.... لفيت بعصبيه... وشديت ايدي منه بالقوة
وقلتله بغضب ''انت عايز مني ايه''
''فاتن... انتي اللي غلطانه.... انتي ضايقتيني لما خدتي التلفون من أيدي.''
''ضايقتك.... واللهي.... محمود انت عايزاي... اني يتيمه... اني وحيده ف الدنيا... حسستني اني رخيصة أوي... ليه قريبتك دي أشرف مني.... ع اساس انك دخلت عليا لقيتني معيوبه.... محمود.... انا عمري ما هسامحك ابدا.... وبتقول للشيخ أن مصيرك انت وأهلك واقف عليا انا ازاي.... هه.. وانت وأهلك مافكرتوش... انا بشوف ايه.... انا بعاني ازاي.... انا بعد ما اخلصكم من الجن.... محدش فيكم فكر انا مصيري معاهم هيكون ايه.... فكرك هيسبوني ف حالي... اخواتك رجعوا بيوتهم.... والتانين هيتجوزو.... وحضرتك... هتتجوز بنت الناس اللي تشرفك... وهترميني انا ف الشارع.... خايف ع مصيركم اوي... لا ما تقلقش....
انا لو هضحي بنفسي... مش هسيب حد فيكم... يتأذى ''
دموعي غلبتني ونزلت بجنون ع خدي... مشيت من قدامه.... مسك ايدي... شدتها منه.. ومشيت ع اوضه البنات
*****
فضلت اعيط لحد ما روحت ف النوم... صحيت ع واحده الضهر.....
كملنا توضيب البيت انا وماما ودينا...
وماما طلبت مني اخرج اجيب طلبات البيت
وصلت لآخر الشارع.... لكن لقيت شابين.... وقفوا ف طريقي
واحد فيهم قال
''وربنا لو كنت اعرف انك جامده اوي كدا.... ما كنت خليتك ''
رد التاني''ما تسيبك من عيله العفاريت دي... وتيجي ''
ولقيته ماسك ف إيده (مطوه)
ومداريها ف إيده.... وبيشاورلي بيها أمشي قدامهم
انا جه ف دماغي وقتها كل الأخبار اللي سمعتها ف حياتي...
عن بنات اتخطفوا.... واغتصبوا.. واتقتلوا
كنت خايفه اوي مش هكدب.... اه بحارب الجن.... لكن شياطين الإنس مرعبين اكتر... دلوقتي مكنتش عارفه انطق... لكن الشاب الطويل فيهم.... زقني ع التوكتوك اللي كان جمبي.... الظاهر انه بتاعه
عشان صاحبه... قاله ''اركب انت''
مسك الشاب الطويل ايدي لكن لأول مرة في حياتي يكون حظي حلو
على كان ف المنطقه شاف المنظر.... جه يجري عليا
مسك الشاب الطويل لوي دراعه اللي كان ماسكني بيه
شكله كسرهوله
صاحبه طلع مطوته
على ضربه ف وشه... وخد منه المطوه وعوره ف خده جرح كبير
اتلمت الناس.... وفضوا المشكلة
على شدني من أيدي... دخلنا البيت... أحمد سمع أن على بتخانق
نزل يجري... هوه وعلاء
الناس قالولوا... إن على ف البيت
كنت انا واقفه بعيط.. وماما بتهدي فيا
دخل أحمد وعلاء
أحمد '' ف ايه يا على... بتتخانق مع مين''
علاء (علاء ظابط بوليس بالمناسبة)
''اتخانقت مع مين يابني ما تنطق''
علي''خلاص الحوار خلص''
احمد''ايوه قولي كنت بتتخانق مع مين''
على ''ولاد****ايمن بكا وحوده.... ضايقوا فاتن... وثبتوها بالمطوه....''
الأم بقلق''والنبي يا ولاد خلاص لمحمود يرجع ع غفله ويعرف... يالهوووووي هيعمل مصيبة''
للحظ المنيل محمود سمع الحوار كله
دخل وعينه مبرقه مسك ايدي... الكل تنح لما شاف محمود
محمود قالي بلهجة رعبتني انا شخصياً
''مين دول اللي ثبتوكي وانتي ماشيه''
احمد : ''اخوك لحقها دول الواد بكا الحلاق وحوده ريشه.... ''
الأم '' بس اخوك يابني مسكتش... ضربهم وجاب مراتك اهيه ادامك سليمة ''
محمود كأنه ف عالم تاني: بصلي وقالي
''عملولك إيه.... انطقي ''
قالها بصريخ ف وشي خلاني اترعبت منه.
حكيتله ع كل اللي حصل
رمي ايدي ومشى ناحية الباب أمه بتندهه... ولا هوه هنا
اخواته وعلاء خرجوا وراه جريت أمه كمان وانا خرجت معاها
راح ع دكان بكا مسك كرسي من القهوه وبعزم ما فيه رماه ع ازاز المحل
اتخض كل اللي ف المحل بس بكا مش موجود... راح يجبس إيده
محمود دخل المحل الصبي اللي شغال مع بكا
خرج يجري.... محمود كسر كل اللي قدامه
غَرْة تُبادُ وَ العالَمُ صُمٌّ، بُكمٌ، عُميٌ!
سَتُسألونَ ، واللهِ سَتُسألونَ.💔🥺
🍁 البيت المسكون 🍁
(الجزءالسابع)
.
محمود قام اتفزع.... لقاني واقفه ادامه.... بس.... شافه
شاف الغول جمب سريره انا حسيت ان قلب محمود هيقف.... بحركة ذكيه مني
شلت الملايه اللي محمود متغطي بيها ورميتها ع الغول... شديت محمود... وقلتله
''دينا'' قام يجري معايا... بصيت ع الغول.... لقيت الملايه اتحرقت.... مش نار مسكت فيها.... لالا كأنك حطيت مكوه سخنه نار ع الملايه.... اتحرق الجزء اللي غطى الغول...جريت ورا محمود ع اوضه أخته... والبيت كله صحي.... ودينا بتصرخ
''ألحقوووووووووووووني''
على ومحمود.... حاولوا يكسروا الباب... لكنه ما اتكسرش.... محمود خرج يجري... من الشقه نط لها من البلكونه... على جرى يساعده.... لكن شيش البلكونه... كأنه بوابه خرسانية
انا زقيت بابا... وماما
وجريت لورا.... واندفعت بكل قوتي للباب.... لكنه اتفتح معايا بسهولة....
لكن المنظر جوه كان يقطع القلوب دينا نصها تحت السرير.... والنص التاني بره
خصلات شعرها متقطعه ومرميه ف الاوضه.... جلابيه النوم بتاعتها متقطعه عليها خرابيش ع وشها... وعلي جسمها اللي باين من الجلابيه
شدناها انا وبابا.... لقينا حرق ايدينها ورجلها من تحت كأنها كانت بتتسحب تحت السرير...اترمت ف حضن ماما... وفضلت تعيط بجنون....
دخل محمود وعلى.... الاوضه لكنهم... دارو وشهم ع طول... من جسم اختهم اللي نصه باين.... محمود وهوه مداري عينه شد ملايه السرير... غطى اخته.... خدها من حضن امها.... وحضنها... وكان بيعيط انا قلبي وجعني اوي لما شفت دموعه..
قالها وهيه ف حضنه ''حقك عليا.... انا اسف.... انا السبب ف كل اللي انتوا كلكم فيه.... ياريتهم ياخدوني انا يعذبوني... ولا انكم تشوفوا المرار دا''
أمه بكت ع كلامه.... ابوه مسك إيده يوقفه ع رجله
بس الغريب لقيت محمود بيبصلي مفهمتش نظرته
لكن رحت ع دينا.... وقفتها ع رجلها وهزيتها بقوه وقلتلها
'ايه اللي انتي فيه دا..... انتي خايفه منهم ليه..... قوي قلبك يا دينا.... فكرك لو داليا ضعفت زيك كدا.... كانت هتبقى مع جوزها دلوقتي ''
لكن بابا صرخ فجأه وقال ''ولادي.... هاتلي التلفون ياعلي''
مسك التلفون.... اتصل بأحمد مايردش... يتصل بداليا.. متردش... محمود قال لابوه
''يابا زمانهم نايمين..... دا الفجر ع أدان '' لكن بابا فضل يزعق ويقول لولاده
''انزلوا اطمنوا ع اخواتكم... وإلا هنزل انا''
''يابا... يابا '' مفيش فايدة... بابا قلقان وخايف... لكن انا سبت دينا... ورحت مسكت ايده ''بابا.... ولادك ف امان متخافش ''
قالي''وانتي تعرفي منين.. ان محصلهمش حاجه وحشه لاقدر الله''
'عشان شفت بعيني''
الكل برقلي وماما قالتلي''شفتي إيه ''
حكيت ليهم باختصار ع كل اللي حصل قبل ما اخرج من الاوضه... وكملت
''دا كان متوقع يحصل.... هما مش هيسملوا بسهوله.... بيرعبونا علشان نضعف.... هما الجن كدا.... دايما يلاعبوا الإنسان ف النقطه دي.... الخوف.... اومال انا عايشه لحد دلوقتي ازاي.... لو ضعفت ادامهم... أو خفت منهم.... كنت اتسحبت لتحت زي الغول '' ردت دينا بخوف
''يعني انا ف غول بيقف ع سريري ''
انا خفت عليها.... ف اضطريت اكذب
''لا.... دا بيجي للمتجوزين بس' '
محمود ايد كلامي... وقال إنه شافه النهارده لأول مرة
اليوم دا معداش ع خير ابدا... بابا خد محمود.... وعلي
ونزلوا يصلوا الفجر
انتظرو الجزء الثامن
كنت عايزه اتأكد... جريت ع اوضه أحمد وعلى..... لقيت فعلآ
الغول اختفى من جمب سرير أحمد.... ومكان الأرض
السجاده محروقة... ومكان جر الغول السجاده مقطعه.... والبلاط متخربش لدرجه انه اتكسر... من حوافر الغول
خرجت وانا ضربات قلبي... مش قادره اسيطر عليها
رميت نفسي ع أقرب كرسي.... والبيت كله نايم ف هدوء
لكن عدت جمب رجلي..... الجنيه اللي بتظهر لمحمود..... كانت ماشيه ع ايدها
ورجلها..... زي الكلاب
كأنها مش شايفاني.... ماشيه تشم ف الهوا..... وفجأة.... جريت ع اوضه محمود
بنفس الوضعية.... زي الكلاب
بس انا دخلت... ملقتهاش... شفت الغول رجع تاني يقف جمب سرير محمود
وقفت ابصله.... لكن فجآه... صراخ ملي البيت كله...... جاي من اوضه البنات
محمود قام اتفزع.... لقاني واقفه ادامه.... بس.... شافه....
شاف الغول جمب سريره
...انتظرو الجزء السابع😹
🍁البيت المسكون🍁
(الجزء الخامس)
انا لفت نظري حاجه.... رعبتني
رعب حقيقي
ف اوضه البنات... المرايا أدام السرير ع طول.... انا لما وقفت...
كنت ف مواجهه المرايا.... الغيلان كانوا بيبعدوا عن البنات ببطء شديد
ويرجعوا لورا.... بس انا عيني لمحت المرايا.... اتشليت مكاني.... انا كنت فاكره الغول مرعب
بس عرفت هما بيخافوا مني ليه.... شفت واقف جمبي ف انعكاسي
....
...
شئ ضخم.... مليان شعر أسود...... عيونه صفرا... طوليه... زي الأفاعي والتعابين
....
حسيت شعر جسمي كله وقف من الرعب..... لكن الشئ... أو الكائن دا
لما لاحظ اني شايفاه.... فجآه اتحول للشاب الوسيم اللي جالي ف حلمي
انا فقدت وعيي لأول مرة ف حياتي
صحيت الصبح..... وحزن الدنيـا كله ف عيني.... وقلبي
رفضت اخرج أكل... خرج محمود للشغل مع ابوه... واخواته
خرجت... دخلت اوضتي... لميت كل حاجتي... واستنيت الفرصة علشان أهرب....
أهرب بقلب مكسور.... ونفس مجروحه... وجسمي اللي مليان ذكرياته.... حتى اسمه مش عايزة أقوله
رجعوا كلهم بدري النهاردة.... بس ماكانوش لوحدهم... كان معاهم
راجل كبير شويه.... شكله مريح للنفس
دخل ولف ف البيت.... عرفتني عليه ام محمود
قالتلي انه الشيخ.... وجاي يطمن علينا
اتكلم الأب... قال للشيخ
''ما تقولي يا شيخ محمد... ف ايه... قلقتني ''
رد عليه الشيخ.. وعينه لسه بتلف ف المكان
''فين مرات ابنك''
شاور عليا بابا (زي ما قالي.. اقوله بابا)
وقال
''اهيه... تعالي يا فاتن ''
قربت منه.... الشيخ حط إيده ع رأسي... طبطب على راسي وقال
''لازم تقلقوا.... ف غضب كبير مالي المكان.... حاسس بقوه عظيمة هنا.... ''
الأم والبنات خافوا.... والشباب قلقوا
لكن الشيخ شاورلي... وقالي بخوف
''اسمعي يا فاتن يا بنتي.... وجودك هنا ف خطر كبير ع حياتك... اوعي تخافي لحظه... وإلا هينسفوكي... فاهمه.... هيدمروكي... بس لو حسستيهم انك خايفه..... واوعي... فاهمه اوعي تسيبى العيله دي دلوقتي ابدا..... مجرد خروجك من هنا..... هيولعوا كلهم.... الجن مش هيسمحوا ليهم يخرجوا أحياء ابدا... ''
انا جسمي اتهز بعنف..... وكلام الشيخ صدمني.... لكن مش زي صدمه كلام محمود لما كلم الشيخ وقاله بعصبيه
''انت بتقول ايه يا شيخ محمد.... يعني انا وعيلتي حياتنا واقفه عليها... ازاي يعني... يعني لو ماتت ولا غارت ف داهيه.... هنتحرق احنا.... ''
الشيخ غضب جدا من كلام محمود... ورد عليه بنفس الغضب
''يا محمود ايه اللي بتقوله ع مراتك ده.... انت مش عارف قيمتها ايه.... دي جدها كان ساحر..... من السحره النادره اللي بيعالجوا الناس.... بالسحر.... والقرآن
وقرينها من أقوى عشائر الجن... غير جن حارس ليها... جدها مسخره لحمايتها
لكن قرينها اللي بيخوف العشيرة.... وماتخافش ع عيلتك ولا ع نفسك يا محمود....
لو مراتك ماتت.... قرينها مش هيسبكم... القرين بيعيش ف المكان اللي مات صاحبه فيه سنين... يعني انتوا ف أمان... لو البنت دي جرالها حاجه... لاسمح الله''
ف وسط كل دا.... انا قلبي كان بيتعصر عصر... و سكينه حاميه بتقطع فيه
كلام الشيخ عن جدي الساحر.... اللي اول مره أسمعه و
كلام محمود.... دمرني..
عمري ما هسامحه ف حياتي
لعنت حظي اللي رماني ف طريق العيله دي......
أحمد اتكلم بحرج شوية
''يعني يا شيخ محمد... احنا... انا مش هعرف... ارجع بيتي وارجع مراتي ع زمتي.... هفضل كدا لحد أمتي ''
الشيخ استغرب من كلام أحمد وقاله
''ليه يا احمد انت ما رجعتش مراتك... ورجعت بيتك ليه''
اتكلم أحمد بأمل كبير
''يعني لو رجعت مراتي.... مش هتشوفني.... كائن مرعب تاني''
قال الشيخ
''لا يابني... اتكل ع الله هات مراتك.... وتعالى..... طول ما فاتن هنا.... محدش فيهم هيقدر يروحلك بيتك....... يلا يابني.... وانا هتصلك بمأذون صاحبي يجي حالا ''
أحمد ما صدقش نفسه.... جرى عليا.... وباسني من خدي
محمود بص لاخوه بغضب وقاله
''ايه يا احمد... انت الفرحه كلت عقلك... هيه هربت منك ولا ايه''
أحمد شتم اخوه بضحك.... وخرج يجري.....
لقيت محمود بيبصلي بغضب....
سيبتهم يتكلموا ودخلت اوضه البنات
ودخلت ف نوبه جديده من البكاء... يعني ايه اتحكم عليا...أفضل ف ذل محمود..... وكلامه القاسي..... علشان ما اظلمش عيله بحالها....
داليا دخلت.... قعدت جمبي ع الأرض... وعيطت هيه كمان
نسيت حزني للحظة... وقولتها
''انتي بتعيطي ليه انتي التانية ''
''نفسي كلام الشيخ... يطلع صح.... واقدر ارجع لجوزي.... فاتن انا تميت 27سنه.....نفسي ارجع لعلاء.... ونعيش انا وهوه زي اي اتنين متجوزين.... نفسي أخلف وابقى ام.... انا واخواتي.... كلنا كبرنا ف السن.... اللي ادنا... عنده عيل... واتنين.. وتلاته.... عارفه حسره بابا وماما علينا عامله ازاي... ''
عيطت داليا بحرقه.... خلتني اعيط عليها ...خدتها ف حضني... وقلتلها
''داليا... تقدري تروحي مع جوزك... ويدخل عليكي... وتخلفي ''
بصتلي... وقالت وهيه بتضحك... وبتمسح دموعها
اللهم يامن حفظت سيدنا إبراهيم من النار وجعلتها برداً وسلاماً ونجيت سيدنا موسى وهو طفل من الغرق وحفظت سيدنا يوسف ونجيته من البئر ونجيت سيدنا يونس من بطن الحوت وحفظت سيدنا محمد في الغار نستودعك يا الله إخواننا في فلسطين فكن معهم لا إله إلا انت ولا حافظ إلا انت ولا حامي إلا انت يا من لا تضيع عنده الودائع
Читать полностью…t.me/GF7RT
لا اوصيكم بهالقناة... قناة تدعم طوفان الأقصى.. وتجيب اخبار كثير احسن حتى من القنوات.... قاعدة تجيها بلاغات من الصهاينة عشان تلتغي القناة... فأدعموها وانشروا الرابط في كل مكان.
لاتنسوا إخواننا المسلمين في فلسطين من دعواتكم ، اللهم كن لهم عوناً ونصيراً ، ومؤيداً وظهيراً ، اللهم إن رحمتك سبقت غضبك ، وأنت أرحم الراحمين فارحمهم ، وداوِ اللهم جرحاهم ، واشفِ مرضاهم ، وتقبَّل شهداءهم ، وسكِّن رُعبهم واكشف عنهم كل ضرٍ أصابهم ، وانصر مجاهديهم وسدِّد رميهم ، اللهم إنك عزيز ذو انتقام ، لايُهزم جندك ، ولا يُخلَف وعدك ، أمرُك إذا أردت شيئاً إنما تقول له كن فيكون ، اهزم اللهم الصهاينة المعتدين اللهم أهلكهم وشتت شملهم ، واجعل الدائرة عليهم ، اللهم إنهم طغوا وبغوا ولا قاصم لظهر الجبابرة سواك ، اللهم اقصم ظهرهم واخزهم واخذلهم وارنا فيهم يوماً أسودا كيوم فرعون وهامان إنك على كل شيء قدير ، اللهم صل وسلم على نبينا محمد وعلى آله وصحبه أجمعين .
Читать полностью…خطاب الناطق العسكري باسم كتائب القسام "أبو عبيدة" في اليوم العاشر من معركة #طوفان_الأقصى
Читать полностью…كتائب القسام تقصف تحشّدات لقوات العدو في مجمع "أشكول"
Читать полностью…خطاب الناطق العسكري باسم كتائب القسام "أبو عبيدة" حول مجريات معركة #طوفان_الأقصى
Читать полностью…مشاهد من اقتحام كتائب القسام لموقع إسناد مدرع تابع لكتيبة "كيسوفيم" شرق محافظة خانيونس، وقتل وأسر من فيه، ضمن معركة #طوفان_الأقصى
Читать полностью…/channel/YE_PN
لكل الي حابب يشارك بالهجوم الاكتروني على اسرائيل وفاهم في هاذا الشي ينضم سوف نحدد وقت نقوم بالهجوم لاحقاَ
والذي بمقدوره مشاركة المنشوار يشاركة وجزاكم الله كل خير
ساحة المستشفى صباح اليوم
الردم والدم وبقايا الاشلاء ما زالت 💔
حسبنا الله ونعم الوكيل❤️🩹
يا مُنجّي، نَجِّهِم، نَحنُ الّذين لا حِيلة
لنا، والحَوْل والقوَّة كُلّهَا لك، يَا رَب.
🍁البيت المسكون🍁
( الجزء السادس )
انهارت داليا ومقدرتش تقاوم دموعها.... علاء مسك وشها... وقالها بحنيه
''اول ما يبيعوا قلوب ف السوق... هشتري قلب تاني.... احب بيه واحدة تانيه... بس هعمل ايه القلوب شاحه ف السوق..هههههههه.. وقلبي اللي اتولدت بيه.... معاكي انتي...
حضرتك سرقتيه من سنين..... يعني لو مادخلتش عليكي دلوقتي.... هنزل ع القسم... واحبس أمك... فاهمه''
ضحكت داليا.... ومسحت دموعها.... شالها علاء ع اوضتهم
بس كأنه افتكر حاجه... قالها
''بقولك ايه يا داليا.... انا عايز اعمل حاجه... المفروض كنت عملتها من الأول ''
'حاجه ايه دي''
خد علاء داليا.... وأتوضا وصلى بيها ركعتين لله.... بعدها
قالها''دلوقتي انا مطمن.... تعالي... نجرب بقي''
دخل علاء الاوضه... مغمض عينه.... سمي بالله
فتح عينه... شافها مراته... عادي
قرب منها.... وكانت هنا مشكلتهم اللي فاتت.... لحظه القرب
داليا غمضت عينها... خايفه تسمع صراخ جوزها.... علاء رفع وشها.... وغمض عينه.... ... فتح عينه لقاها هيه داليا
ضحك أوي....... ضحكت داليا... واتأكدت... من كلام فاتن...
(مقطع رومنسي ملناش دعوه بيه ههههههه )
****
دينا خبطت عليا عشان اخرج اتعشي معاهم.... انا رفضت
لكنها قالتلي
''عيب يا فاتن... عندنا ضيوف... الشيخ محمد هيتعشي معانا... تعالي بس... دا بيحكي حكايات تشيب... عن ناس زينا... وغيرنا اللي كانوا ضحايا... الجن والعالم المؤذيه ''
خرجت معاها.... وتجاهلت محمود نهائي... وانا متأكده اني مش دماغه اصلآ
واحنا قاعدين كلنا.... كل واحد بيحكي حاجه شافها مرعبه
انا كنت ساكته خالص
فجأة رن تلفون بابا
''ألو... سلامو عليكو''
علاء '' مبروك يا حج.... تقدر تتعشي وتنام مبسوط''
بابا مش مصدق... رد بفرحه
''بتتكلم جد يا علاء ''
أحمد سمع اسم علاء.... جرى خطف التلفون من ابوه
'علاء... بجد حصل'' ''حصل يا صاحبي.... واختك بقت مدام..... ''
''عقبال اختك يابن الجزمه ''
''ههههههههه'' متجوزين اخوات بعض بق 😹
رمي أحمد التلفون لابوه.... وجرى مسك ايد راغدا.... ومشى ناحية باب الشقه.... وقالنا وهوه ماشي ''يلا سلامو عليكم.... محدش يجيلي ع باب شقتي.... قبل شهرين تلاته ''
ماما فضلت تدعيلوه.... وتدعى لداليا... إن ربنا يصلح حالهم.... ويسعدهم
*****
رغدا وهيه ماسكه ايد أحمد... وطالعين ع شقتهم.... قصاد شقه داليا وعلاء
''أحمد... انا خايفه ''
مردش عليها
. '' أحمد بقولك.. خايفه... وانت''
''اهدي ع نفسك شويه''
وصلوا... خرج مفتاح شقته... فتحها... قفل الباب وراه.... زق رغدا
ع باب الشقه.... وقالها
''وحياه أمك الغاليه عندي.... لاعوضك السنين اللي استحملتيني فيهم.... وهتشوفي من دلوقتي ''
''طب استنى علشان أعجبك ''
'انتي لسه هتعجبيني... مانتي معششه ف قلب امي من زمان''
رفعها بين ايده.... ودخلها اوضه النوم.... وقفل وف وشنا الباب
(برضه مشهد رومنسي ملناش دعوه بيه هههههه تموتو في قلة الا د ب )
*******
حاولت انام ع سرير داليا... بس النوم رافض يعبرني
بس كنت مطمنه ع داليا... ورغدا واتمنيت ليهم السعاده من قلبي...
اتطمنت علشان شايفه حارس داليا... واقف جمبي ع سريرها.... بس
الغريب.... إن الغول كان خايف.... اه تخيل انت كدا.... اكتر شئ مفزع شفته ف حياتك.... واقف جمبك خايف بس فهمت كان خايف من إيه.....
شفت الاوضه نورت مره واحدة... وحر..... لا دا كأنه الجحيم اتنقل هنا
قمت قعدت ع السرير.... لكن قلبي انقبض.... جسمي بدأ يتنفض مكانه..
شفت ف أرضية الاوضه...... شق
كان بيكبر لحد مابقى حفره نار كبيره
خارج منها لهب.... ومع النار اللي خارجه... كان في سلاسل حديد من نار
اترمت ع حارس داليا.... شدته تسحبه للحفره.... والغول يصرخ
صرخاته.... جمدت دمي ف عروقي.... صرخات ترعب.... اتسحب من السلاسل للحفره.... كانت السلاسل بتجره ع الأرض
وهوه يمسك ف الأرض... وحوافره خربشت السجاد.... قطعته
وخربشت البلاط تحتية.... اتسحب المارد المفزع... الغول
دخل الحفره... واتقفلت عليه
الغول التاني جمب دينا اللي نايمه ف ملكوت لوحدها.... كان بيراقب الموقف
بغضب وبدأ تنفسه يعلى.... كان بيبصلي كأنه عايز يحرقني بنظرته
ف وسط كل دا.... انا مش عارفه استوعب.... اللي حصل دا كان بجد
لو كنت شوفته ف فيلم رعب... كنت قلت...
''ايه الفيلم الحمضان دا... والمؤلف الحمار اللي كتبه... والمخرج المتخلف اللي أخرجه.... هما المخلوقات دي... بتخاف من حاجه.... ولا أساساً بيحصل لهم حاجه'' بصراحة دا كان هيبقى رأيي.... لكن دا حصل.... ادامي...
''ايه بقيتي منجمه كمان ولا ايه ''
''لا بس انا..... ''
باب الشقه خبط.... داليا قالتلي
''تعالى نشوف رغدا ..... هيه كمان... حالها من حالي''
قومنا خرجنا.... كان الكل متجمع ف الصاله الكبيرة
وصل صديق الشيخ.... المأذون صلاح
.... وجه وراه ع طول....
أحمد ورغدا.... وعلاء
داليا راحت وقفت جمب جوزها علاء... ومسكت إيده
قعد أحمد.... جمب المأذون ... ورغدا ع شمال المأذون
لسه الشيخ صلاح بيفتح دفاتره... قالت رغدا برعب للشيخ محمد
''انت متأكد يا شيخنا.... إن مفيش حاجة هتحصل ''
أحمد بصلها بحزن.... قال الشيخ محمد
''اه يا بنتي متأكد ''
رد أحمد
''لأ صح عندك حق.... انا مش هكتب يا شيخ... انا اسف ع تعبك ''
بصت رغدا وقامت ركعت ع رجل أحمد... وقالتله وهيه بتعيط
''لالالا... انا مش قصدي وربنا.... انا اسفه يا احمد.... ''
''لا يا راغدا... انتي عندك حق... ''
''لا والنبي... يا ماما كلمي ابنك''
لكن أحمد مسك ايدها وقالها
''يا راغدا... انا مش هكتب عليكي دلوقتي بس.. (بص لعلاء وكمل)
علاء انت اللي هتاخد مراتك الأول وتجرب..... علاء انت راجل... وهتستحمل لو الحكاية مانفعتش... لكن انا مش هخلي مراتي تنزل الشارع بقميص النوم تاني''
علاء '' عندك حق.... خلاص انا هاخد داليا... ونرجع بيتنا... وربنا يستر بقي''
لكن راغدا مسكت ايد أحمد... وصرخت فيه... ودموعها نازله
''برضو هترجعني... ودلوقتي.... نفع ما نفعش... هترجعني... وإلا واللهي العظيم يا أحمد.. هطلع ارمي نفسي من سطح العماره... دلوقتي ''
أحمد ضحك... ومسح دموع راغدا... وقال للشيخ
''خلاص يا شيخ صلاح.... اكتب لنا.... رجعلي المصيبه دي ع زمتي... لأحسن دي مجنونه... وتعملها ''
باس أحمد رأس راغدا ادمنا كلنا.... تخيلوا انا حالتي.... عامله ازاي
كتب المأذون كتابهم.... وعلاء قال لداليا..
''يلا بينا''
داليا بصت لجوزها برعب... وهزت رأسها.... قربت مني همستلي
''انتي متأكده... إنه مش هيظهر ف بيتي تاني.... انا مش هتحمل... يتكرر اللي حصل تاني''
مسحت دمعتها..... وقلتلها
''ماتخافيش.... انا مش هقولك كدا غير لما اكون متأكده ''
حضنتني أوي.... وسلمت ع الكل
ومشيت مع جوزها.... انا جبت يقيني منين؟؟؟؟؟؟
لأنه كان واقف جوا الاوضه... بيبصلي بغضب.... كنت انا بصاله.... بيأس
سيبتهم كلهم... ودخلت اوضه البنات.... عندي شعور فظيع بالشفقه ع نفسي
دخلت الاوضه للغول.... كان بيبعد كل ما انا أقرب
دخلت قفلت الباب ورايا... وقعدت ف الأرض..... كلمت الغول... قلتله
''عارف... انا مش فاهمه ليه مش بخاف منك..... طول عمري بترعب من خيالي.... ليه انا مش زي الناس الطبيعية..... اتفزع لما اشوفكم... وقلبي يوقف.... ليه يا غول... ولا يا جن انت... ليه''
رفعت عيني.... لقيته اختفى...
كنت فاكره... إنه هيجي يقعد جمبي.... يواسيني.... يقولي مثلاً
''متزعليش.... مش لوحدك اللي بتتعاملي معانا.... ''
شفتوا درجه اليأس... وصلتني لأيه.... طلعت ع سرير داليا.... ونمت من كتر البكاء
****
ف بيت داليا.... ف نفس الشارع
داليا''انا خايفه... وانت يا علاء ''
علاء '' وحياه أمك... دا انا ماسك نفسي بالعافيه.... اسكتي.... يلا بقى... خليني اشوف.... ولا هتنيل ع عيني.... ارجع اشوف كوابيس تاني''
داليا نزلت دموعها
''انا قلتلك يا علاء.... قلتلك مليون مره... طلقني.... طلقني وعيش حياتك... ايه يجبرك أنك تعيش تستنى واحده... اتحكم عليها.... بالرعب طول عمرها.... ليه ما اتجوزتش... وخلفت زي كل الرجاله.... ليه''
انهارت داليا ومقدرتش تقاوم دموعها.... علاء مسك وشها... وقالها بحنيه
.انتظرو الجزء السادس
I hope that the Western and American world will enjoy sharing Palestinian blood with Israel. The Baptist Hospital, which Israel just bombed in Gaza, left hundreds of martyrs and wounded. The entire international community is a partner in this massacre.
It is not possible in the case of Israel, Comparing the Jewish Holocaust with the Palestinian Holocaust carried out by Israel.
#Palestinian_Holocaust
#PalestineGenocide
#GazaAttack
لا تأسفن على غدر الزمان لطالما
رقصت على جثث الأسود كـلاب
لاتحسبن برقصها تعلو على أسيادها
تبقى الأسود أسود والكلاب كـلاب
تموت الأسود في الغابات جوعاً
ولحــم الضـأن تأكلــه الكـلاب
وذو جهل قد ينــام على حريــر
وذو علـم مفــارشــه التــراب
الدهر يومان ذا أمن وذا خطر
والعيش عيشان ذا صفو وذا كدر
أما ترى البحر تعلو فوقه جيف
وتستقر بأقـصى قـاعه الدرر
وفي السماء نجوم لا عداد لها
وليس يكسف الا الشمس والقمر
نعيـب زماننــا والعيب فينـــا
ومــا لــزمـانــا عيـب ســوانــا
ونهجو ذا الزمـان بغيـر ذنب
ولو نطــق الزمـان لنــا هجانـــا
وليس الذئـب يأكل لحـم ذئـب
ويأكـل بعضنــا بعضــا عـيانــــا
دع الأيــام تفعل ما تشــاء
وطـب نفسـا إذا حكـم القضــاء
ولا تجــزع لحادثــة الليالي
كان التاجر النشيط يجوب الطرقات في الصباح الباكر، يجمع صرخات الأطفال ويبيعها مقابل بضعة جنيهات
وفي ذلك اليوم جاءه الرجل الثري يبحث عن ضحكات فأخبره أنها ليست متوفرة في الوقت الحالي، عرض عليه الرجل الثري مبلغا ضخما مقابل أن يحضر له ضحكات الأطفال
قضى الرجل زمنا طويلا يسافر عبر البحار والقارات يبحث عن الضحكات، حتي وجد واحدة ؛ كانت ضحكة رقيقة لطفل جميل، حملها التاجر وذهب مسرعا لمنزل الرجل ليكتشف أنه قد مات منذ زمن بعيد، نكس الرجل رأسه وألقى بالضحكة في النهر ومضى في طريقه يجمع الصرخات والأنّات.
نعم؛ لا تزال تتجلى لنا حقائق القرآن في حرب غزة، ومنها:
١- وصف الله سبحانه لهؤلاء القوم المحتلين بأنهم أشد الناس عداوة للذين آمنوا. وها نحن نرى حقدهم وغلهم وعداوتهم الشديدة التي لا تتساوى مع معطيات الحرب العادية.
٢- قوله تعالى عن هؤلاء القوم المحتلين: (لا يقاتلونكم جميعاً إلا في قرىً محصنة أو من وراء جدر) وها هم يثبتون للعالم كله جبنهم، فلا يواجهون من نكّل بهم بل يصبون نيرانهم على المدنيين من بُعد، ومن وراء جدر.
٣- ابتلاء المؤمنين واشتداد الكربات عليهم، وذلك في قوله: ﴿أم حسبتم أن تدخلوا الجنة ولما يأتكم مثل الذين خلوا من قبلكم مستهم البأساء والضراء وزلزلوا حتى يقول الرسول والذين آمنوا معه متى نصر الله ألا إن نصر الله قريب﴾
وهذا هو الوعد الذي استحضره المؤمنون يوم الأحزاب حين رأوا تكالب الأعداء فقالوا: (هذا ما وعدنا الله ورسوله)
٤- أن الله مع المؤمنين بتثبيت القلوب والربط عليها، كما في قوله: (والله مع الصابرين)
وذلك كما شاهدنا كثيرا من أهل غزة صابرين محتسبين ثابتين على الرغم من شدة الكربات والأهوال التي تزيل الجبال.
٥- قوله سبحانه: (كم من فئة قليلة غلبت فئة كثيرة بإذن الله) وقد رأينا ذلك بأم أعيننا أول الأيام.
٦- ظهور المنافقين الدائم في أوقات الأزمات، ليلوموا المسلمين، ويرجفوا ويخذّلوا، كما بيّن الله ذلك في سورة آل عمران والأحزاب والفتح، وقد ظهر في هذه الحرب أنواع من الإرجاف والتخذيل.
٧- تمييز الخبيث من الطيب؛ كما قال سبحانه بعد آيات معركة أُحُد: ﴿ما كان الله ليذر المؤمنين على ما أنتم عليه حتى يميز الخبيث من الطيب﴾ وهذه الأحداث اليوم حصل فيها قدر من التمييز بين الطيبين الذين بذلوا وصدقوا وثبتوا ووقفوا مع إخوانهم بكل ما يستطيعون، وبين الخبيثين الذين سارعوا إلى أعداء الإسلام أو وقفوا معهم ولو بالكلمة وخذلوا أهل غزة وهم قادرون.
وقد يزداد هذا التمييز مع الأيام.
٨- قوله سبحانه عن هؤلاء القوم المحتلين وعن القوم الذين أعانوهم في هذه الحرب: ﴿بعضهم أولياء بعض﴾ وها نحن نرى ولايتهم لبعضهم وتداعيهم وتناصرهم، كما قال البقاعي: (وهم جميعا متفقون -بجامع الكفر؛ وإن اختلفوا في الدين- على عداوتكم يا أهل هذا الدين الحنيفي)
٩- قوله سبحانه: (إن تكونوا تألمون فإنهم يألمون كما تألمون) وهذا رآه الجميع على وجوههم وتصريحاتهم، وهذا لا يكون إلا في حال وجود التدافع بين الحق والباطل.
١٠- قوله سبحانه: ﴿يثبت الله الذين آمنوا بالقول الثابت في الحياة الدنيا وفي الآخرة﴾ وقد نزلت في الثبات عند سؤال الملكين في القبر، ولعله يدخل فيه: الثبات عند الموت بنطق الشهادتين حال الفجاءة والشدة ونيران الأعداء، كما رأينا ذلك في هذه الأحداث.
تلك عشرة كاملة.. ومع الأيام قد تستبين مزيد من الحقائق.
القائد أبو أحمد نوفل بعد الإنتهاء من إعداد وتدريب وتجهيز قوات النخبة في فصائل المقاومة الفلسطينية وكتائب القسام , قبل شهر واحد من تنفيذ الهجوم على مواقع الاحتلال داخل أراضينا المحتلة رحمه الله 🇵🇸
Читать полностью…كتائب القسام تقصف "تل أبيب" رداً على المجازر الصهيونية بحق المدنيين
Читать полностью…رشقات صاروخية مكثفة باتجاه أراضينا المحتلة ضمن معركة #طوفان_الأقصى
Читать полностью…الى عندو فكرة على المجال وماعندو ادوات العمل فقط يدخل راح ننوريكم كيف راح نعمل
Читать полностью…من وداع الذين ارتقوا من الاطفال والنساء جراء المجزرة الاسرائيلية التي حصلت في المستشفى المعمداني بغزة💔
Читать полностью…ادخلوا ع القناه واضغطوا الثلاث النقاط يطلع لك " ابلاغ " وحددوا نوع البلاغ عنف ... وحددوا اكبر قدر من الرسائل ...
الله الله بالمشاركه لإغلاق هذا القناه اذا فينا خير مايكمل اليوم الا وهي محظوره🔥