j_f_6 | Unsorted

Telegram-канал j_f_6 - قصص رعب | Horror Stories

6816

• لنشر افضل القصص والروايات المرعبه بجميع اللهجات. • لسناا الوحيدون فِ عالم الرعب ولكن نحن المتميزون فِي نشر الأروع. • للتواصل : « @NG00MBOT » • • تاريخ انشاء القناه: « 20/4/2020 »

Subscribe to a channel

قصص رعب | Horror Stories

بوت ارقام وهميه 😻🔥.
متوفر فيه كل دول العالم 😻🔥.

/channel/VV4BOT?start=1414280087

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

قصة رعب | داخل المشرحة

——————————————


التليفون بيرن كان مدير المشرحة اللي انا شغال فيها أمن ، استغربت جداً انوا بيكلمني في يوم الإجازة بتاعي وكمان كان اول يوم سحور عشان كان اول يوم رمضان بكره ، فتحت عليه وقالي " الو يا تامر النهاردة تكون عندى في المشرحة " اتفجأت باللي قاله !! دا انا بستني اليوم ده ، رديت وقولتله " ازاى يا دكتور اشرف مانت عارف اني إجازتي النهاردة وكنت عايز اتسحر مع مراتي وعيالي " رد وقال " معلش يا تامر الامر طأري ومحتاجك وهعوضك مكان اليوم ده بأسبوع بحاله إجازة " قولتله " تمام يا دكتور شوية واكون عندك " ..
دخلت اخدت دش ولبست ونزلت ركبت العربية بتعتي ومشيت علي المشرحة ، لما وصلت المشرحة رحت للدكتور أشرف لقيته كان جامع كل الدكاترة وكأن في مشكلة كبيرة حصلت ، اول ما شافني نده عليا وفض الإجتماع ، قولتله " ايه يا دكتور حصل إيه!؟" رد عليا وقال " سمعت عن الجثة اللي اتحركت جوا الحمام " رديت عليه وقولتله " هو انا بس اللي سمعت عليها يا دكتور ! دى الناس كلها عرفت بتتكلم علي الجثة دى واللي حصلها " ..

رد عليا الدكتور وقال " الجثة دى هتكون في المشرحة دى النهاردة ولازم يكون عليها حماية مشددة لانها خاصة بناس كبيرة وهما موصيين عليها جدا " ..

جسمي اترعش فجأة وقولتله " بتقول إيه يا دكتور ! انت عايزني احرص الجثة دى ولوحدى ، رد وقالي " لا ما هيبقي معاك واحد تاني من الأمن بس انت الوحيد اللي بطمن لما تكون موجود في الأمن " ..
قولتله " يا دكتور انت عارف إيه حكاية الجثة دى واتحرقت ازاى وليه ! ، حسيته ان عارف لكن هو اتكلم وهو بيحاول يكذب عليا " لا معرفش بس هيا اتحرقت عادى يعني " 
رديت وقولتله " أقولك اللي الناس بتقوله وكمان قنوات التلفيزيون أكدته الجثة اتحرقت بفعل فاعل وبيقولك الفاعل ده مش من الأنس .. 
اول ما قولت الكلمة " مش من الأنس " الكهربأ قطعت فجأة ، 
بصراحة حسيت بخوف شديد جدا ومش مسترح وبالذات بعد ما الكهربأ قطعت وانا بتكلم في الموضوع ده بس ده ممكن يكون هادى يعني .. 
اشتغلت مكينة الكهربأ الاحطياطية ، الدكتور قالي " متصدقش الكلام ده وبعدين افتكر ان احنا داخلين علي الشهر الكريم يعني مفيش الكلام ده فيه و افتكر كمان ان في اسبوع اجازة ..
قعد يقنعني لحد ما وفقت بس كنت حاسس بخوف اول مرة احس بيه لأن انا شغال امن المشرحة بقالي خمس سنين وكانت بتيجي جثث محروقة ومتقطعة ومكنتش ببقي خايف ولا حاجة بس المرة احساس الخوف كان موجود وكأن قلبي كان بيحذرني من حاجة هتحصل ..

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

رد العزيز
انا عايزها تظهرلك دي الطريقه الوحيدة الي تقدري تسيطري عليها و وتقتليها بيها ..دي حفيدتني لكنها ملعونة ...ويجب قتلها 
حاضر ايه المطلوب مني
انك تركزي هي بتسببلك هلاوس طول السنين دي ٣ سنين وبتظهرلك زي مكانت بتعمل مع امك الله يرحمها  و بتنسي الي حصل وترجعي ..بس انتي اقوي ومسبتيش الكتاب لحظة .. 
يجب التخلص منها
حاضر ياجدي ….. انا هتصرف لوحدي من غير مساعدة 
بس لازم نساعدك
اخرج من البيت يا جدي سليمان
يا ياقوت
دا افضل شي يا جدي ليك ...وانت كمان يا جدي العزيز ..ارجع ل عالمك وسيبني انا والزبيدة 
حاضر … اناي عارفه هتعملي ايه؟
اه بس لازم انت متكنش موجود 
دخلت اوضتي و فضلت استناها لحد قبل الشروق …. طفيت النور 
رسمت دايرة وجواها نجمة سداسية ..وكتبت عليها اسامي وحروف من الكتاب 
حطيت ٣ شمعات قدام الباب… واعدت علي سريري...استنيتها وغمضت عيني 
...مرجان حبيبيتي
نعم يا ياقوت
زعلانة مني؟
لا
وحشتيني اوي
وانتي كمان
انا اسفه مش بزور قبرك خالص
مش زعلانه ..ربنا يقويكي عالي هتعمليه
ماما
نعم يا حبيبتي ..
وحشتيني
وانتي كمان يا حبيبتي
زعلانه مني ياماما
لا ياحبيبيتي ربنا يقويكي عالي هتعمليه
بابا
نعم يا ياقوت
انت هنا؟
اه ..انتي زعلانه مني
لا يابابا 
انا اسف يابنتي
متتاسفش
ربنا يقويكي عالي هتعمليه ..احنا هنا جمبك الخنجر معاكي
اه معايا هو والكتاب
ربنا معاكي
ياااارب…… 
وسمعت صوت صرير الباب ..بيتفتح براحة … ودخلت 
سمعت ضحكتها 
مش معقول حبيبتي ياقوت ...انتي جاهزة اخيرا.؟ ورسمتي الدايرة و النجمة وكتبتي حروف التعويذة …
اه يا عمتي زبيدة
وولعتي ٣ شمعات
اه ياعمتي زبيدة
و اعدة مستنيه الميعاد
اه ياعمتي زبيدة
نور باقي الشمع الي انا كنت حاطاه ولع فجاة 
انتي بتنطقي اسمي كدا ليه
انا مستعدة يا عمتي زبيدة 
ايها الزبيدة
الزبيدة
هل اسمك هو الزبيدة ابنة ميمون ابنة العزيز ملك الجان الاسود 
عمرك ١٠٠٠ عام
لعنتي بسب شرك و ارتكابك لكل المحرمات من قتل و ذبح وتلبس و خروج من عالم الجان لعالم الانس..قتلتي اخاك و زوجته وابنته ومن قبلهم الكثير ..لاتريدين الا جسد انسية لتتلبسيه وتكون لكي حياة في هذا العالم؟…
جاوبي 
اجل 
انا ياقوت ابنه الفاروق ابن ميمون ابن العزيز احكم عليكي بالحرق يا ابنة الشيطان
بتقولي ايه؟
حاولت تتحرك وفشلت متعرفش ان  التعويذة الي مكتوبة لاستحضارها بس لكن ...مش كامله 
بسم الله الرحمن الرحيم
اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَّهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۗ مَن ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِندَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِّنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۖ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ). 
آمَنَ الرَّسُولُ بِمَا أُنزِلَ إِلَيْهِ مِن رَّبِّهِ وَالْمُؤْمِنُونَ ۚ كُلٌّ آمَنَ بِاللَّهِ وَمَلَائِكَتِهِ وَكُتُبِهِ وَرُسُلِهِ لَا نُفَرِّقُ بَيْنَ أَحَدٍ مِّن رُّسُلِهِ ۚ وَقَالُوا سَمِعْنَا وَأَطَعْنَا ۖ غُفْرَانَكَ رَبَّنَا وَإِلَيْكَ الْمَصِيرُ* لَا يُكَلِّفُ اللَّهُ نَفْسًا إِلَّا وُسْعَهَا ۚ لَهَا مَا كَسَبَتْ وَعَلَيْهَا مَا اكْتَسَبَتْ ۗ رَبَّنَا لَا تُؤَاخِذْنَا إِن نَّسِينَا أَوْ أَخْطَأْنَا ۚ رَبَّنَا وَلَا تَحْمِلْ عَلَيْنَا إِصْرًا كَمَا حَمَلْتَهُ عَلَى الَّذِينَ مِن قَبْلِنَا ۚ رَبَّنَا وَلَا تُحَمِّلْنَا مَا لَا طَاقَةَ لَنَا بِهِ ۖ وَاعْفُ عَنَّا وَاغْفِرْ لَنَا وَارْحَمْنَا ۚ أَنتَ مَوْلَانَا فَانصُرْنَا عَلَى الْقَوْمِ الْكَافِرِينَ). 
وَقَالَ فِرْعَوْنُ ائْتُونِي بِكُلِّ سَاحِرٍ عَلِيمٍ* فَلَمَّا جَاءَ السَّحَرَةُ قَالَ لَهُم مُّوسَىٰ أَلْقُوا مَا أَنتُم مُّلْقُونَ* فَلَمَّا أَلْقَوْا قَالَ مُوسَىٰ مَا جِئْتُم بِهِ السِّحْرُ ۖ إِنَّ اللَّهَ سَيُبْطِلُهُ ۖ إِنَّ اللَّهَ لَا يُصْلِحُ عَمَلَ الْمُفْسِدِينَ* وَيُحِقُّ اللَّهُ الْحَقَّ بِكَلِمَاتِهِ وَلَوْ كَرِهَ الْمُجْرِمُونَ).(وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِّلْمُؤْمِنِينَ ۙ وَلَا يَزِيدُ الظَّالِمِينَ إِلَّا خَسَارًا). 
وَاتَّبَعُوا مَا تَتْلُو الشَّيَاطِينُ عَلَىٰ مُلْكِ سُلَيْمَانَ وَمَا كَفَرَ سُلَيْمَانُ وَلَـٰكِنَّ الشَّيَاطِينَ كَفَرُوا يُعَلِّمُونَ النَّاسَ السِّحْرَ وَمَا أُنزِلَ عَلَى الْمَلَكَيْنِ بِبَابِلَ هَارُوتَ وَمَارُوتَ وَمَا يُعَلِّمَانِ مِنْ أَحَدٍ حَتَّىٰ يَقُولَا إِنَّمَا نَحْنُ فِتْنَةٌ فَلَا تَكْفُرْ فَيَتَعَلَّمُونَ مِنْهُمَا مَا يُفَرِّقُونَ بِهِ بَيْنَ الْمَرْءِ وَزَوْجِهِ وَمَا هُم بِضَارِّينَ بِهِ مِنْ أَحَدٍ إِلَّا بِإِذْنِ اللَّـهِ وَيَتَعَلَّمُونَ مَا يَضُرُّهُمْ وَلَا يَنفَعُهُمْ وَلَقَدْ عَلِمُوا لَمَنِ اشْتَرَاهُ مَا لَهُ فِي

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

عزبرش بهت فتور عملون ارز مادين  شمهور 
الا تستطيع الدخول لهذا البيت ولا المساس بنا ...
بصلنا بنظرة كلها غضب وبعدين مشي …
وقف فاروق وقالي
سيدي سليمان ..انا هاخد اسرتي الصغيرة وهسافر بره  ..هنعيش هناك علي اننا اسرة مصرية عادية ..وهربي بناتي هناك وهينزلو كل اجازة ان شاء الله يزوروك 
تمام يا ابني وفقكم الله ..سيب الكلب يونسني..
حاضر 
وسافرتو يابنتي كلكو..
الجزء الخامس

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

..محطتش ف دماغي ..وبات الليله ..جدتك كانت خايفه منه بس قلتلها دا ربنا بعتهولنا اوعي تفتحي بؤك .. صحينا الصبح كان مختفي طول اليوم هو وابنه وظهر بعد المغرب ..قالي هات البنت .. قلتله انت كنت فين ..قالي هات البنت دلوقتي وخلي فاروق فالبيت مع مراتك..قلتله حاضر عنيا ..يلا بينا ..خدنا امك زهرة و مشينا ..ف طريق المقابر الي ف وشنا دي..مكنش مقابر فالاول كان ارض فاضيه.. وفضلنا ماشيين ..اقوله ياميمون ..ميردش يشاورلي ب ايده يعني استني وامشي وانت ساكت ..لحد ملقينا كهف ف وشنا معرفش جه منين دخلنا لقيت واحد عجوزززز اوي اوي وضهره محني ..شعره ابيض ..شاورلي ميمون ..اديله البنت ..قلتله مين دا ..قالي اسمع الكلام ..اديته زهرة وخدها ومشي ادامنا واحنا وراه ..نزلنا كدا درجتين  لقيت ٥ اشخاص لابسين بالطوهات حمرا ومغطين راسهم ..وواقفين علي شكل دايرة حوالين رسمه عالارض علي شكل نجمة سداسية ومكتوب حواليها حروف وارقام مش فاهمها ..اول ماشافو ميمون ..سجدوله  ..استغفر الله العظيم ..والله سجدوله ..قلتله ايه دا يا ميمون ..لا انا لايمكن الجأ لحاجه تغضب ربنا للدرجادي ..انت ساحر ..قالي لا انا مش ساحر ..ونزل … شكله اتغير اول منزل لهم  بقي  كائن طويل جسمه كله شعر وليه قرون بصلي عنيه صفرااا وقف فنص الدايرة وخد البنت من الراجل العجوز  ..جاي اقول بسم الله ..بصلي تاني وقالي لا ياسليمان بنتك هيتكتبلها عمر جديد متخاطرش،بيها . لفو حواليه و الراجل العجوز مسك كتاب وفضل يقرا منه .سكتت ..وسمعت صفارة فودني جامدة جدااا وعيني زغللت  وفقدت الوعي تقريبا ..فتحت عيني لقيت نفسي فالبيت وحواليا جدتك و ف ايدها امك زهرة وبتقولي الحمد لله البنت كويسه ..اصحي بقي بقالك يومين نايم انا مقدرتش استناك  وروحت للدكتور وكشف عليها كويسه ..اشكر صحبك ربنا يعمر بيته ..هو طلب مني طلب قلتله والله مايحصل غيره ..زهرة لفاروق والله ماتتجوز حد غيره اما تكبر ..نطيت من مكاني ايه عملتي ايه 
..زهرة مين الي ل فاروق الله يخربيتك
وطي صوتك الراجل بره 
Ads by Google
X
هو فيين 
X
جريت عليه لقيته اعد بمنتهي الهدوء بيشرب كباية شاي وفاروق اعد جمبه وعلي حجره كلب اسود صغير اوي بيطبطب عليه 
تعالي يا سليمان احنا ماشيين خلاص ..عايز بس اسلم عليك ...قلت لجدتك روحي انتي وسيبيني اتكلم معاه لوحدنا..استغربت وبصتلي بصه بمعني انت بتزعق ليه الراجل انقذ بنتنا
قلتله 
هسالك وجاوبني وتحكيلي كل الحكاية
حاضر اتفضل اسال ؟
انت جن؟
ايوه انا كنت زعيم احد العشائر
وعايز مني ايه
كنت محتاج بنت صغيرة اوهب لها الحياة
انت هتستعبط؟
لا بجد 
وانت عرفت منين بيتي ومكاني ومشكله بنتي
بصلي وضحك
انا عايش هنا دا بيتي 
ازاي يعني ؟
فعلا انا عايش هنا انا و ابني فالبيت دا انت الي جيت سكنت فيه
انا اتعرفت عليك فالجيش
فعلا ..كنت هناك بدور علي قرابين لبنتي 
بنتك؟
اه اظن مفيش مكان هيبقي مليان جثث طازة متجمعة مع بعض اكتر من مكان فيه حرب وقابلتك لقيتك شخص شجاع ومعلوماتي القليلة عن المستقبل ..افادت بانك هتخلف بنتين تؤام ودا الي انا محتاجه علشان بنتي .بس
وبعدين؟
انقذتك مليون مرة كنت هتموت فيها ولما رجعت انا الي سيبتلك شنطة الفلوس الي اشتريت بيها البيت دا وانا اللي اتشبهت بالسمسار الي باعلك البيت بس ..
انت للي موتت بنتي؟ سناء
انا اسف اوي يا سليمان انا مكنتش اقصد انا القيت عليها عزيمة  علشان بنتي الزبيدة تتلبس في جسمها ولكن كانت ضعيفه ومرضت وانا نفسي معرفتش اساعدها وماتت ..حاولت مع زهرة لنفس العزيمة   لكن كانت هتموت هي كمان فقررت اظهرلك  لان كدا اثبت فشل التعويذة الاولي فلازم استعين ب سحرة من بني الانس كنت استعنت قبل كدا بيهم … بس واستخدمنا تعاويذ وعزائم مختلفه. ولكن شروطها مختلفة .ونجحت ..زهرة كويسه ...ودا الي انت عايزه
انا مش هسيبك هقتلك ..
بصلي بنظرة كلها غضب وشر وقالي ..انت تجاوزت حدك انا مراعي ظروفك كل دا ..الي هقوله دلوقتي هو الي هيحصل 
بنتك هتكبر ولما هتكمل ١٧ سنة هتتجوز ابني و خلفتهم هتبقي انصاف جن ودول افضل اجساد ممكن بنتي الزبيدة تتلبسها وترجع للحياة ..بنتي معلونه بسبب طيشانها ..لكن انا مش هتخلي عنها ..محتاجه تتلبس لجسد نصف جني من دماءعشيرتنا … ومفيش اقرب من دم اخوها ...ولو اللي بقوله اتغير لاي سبب..هتموت انت وبنتك .. 
جدتك كانت واقفه ورا الباب تسمع وانا مش واخد بالي ..واول مسمعت صرخت جامد وعيطت قمت لقيت ميمون غضب و رفع ايده لفوق وقال حاجه انا مش فاهمها فجدتك طارت لفووووووووووووق واتهبدت فالحيطة ووقعت ...عنيها كانت مبرقه وجاحظة لبره وفاتحة بؤها عالاخر ..الدم غرق الدنيا ..انا جالي خرس مقدرتش افتح بؤي واتشنجت مكاني 

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

الحمد لله جت اللحظة الي بقيت لوحدي ..مسكت المذكرات فضلت اقلب فيها يمين وشمال لكن فعلا كل الصفحات فاضية 
قررت اكتب انا 
مسكت القلم وكتبت السلام عليكم ورحمة الله وبركات انا ياقوت 
لسه هكمل لقيت زي ميكون حد كمان بيكتب معايا فالمذكرات ..اتكتب وعليكم .. ..انا الزبيدة 
اتخضييت ورميت المذكرات من ايدي ...ينهار اسود ايه دا ..في عفريت بيكتب معايا فالمذكرات..بس مسكت نفسي وهديت و 
قررت اتشجع المرادي واضح اننا معفرتين كلنا والبيت الي احنا فيه متنيل والعفريتة قالتلي انتي بنتي والتاني قالي انا جدك  ..انا هكمل المذكرات وافهم ايه الحكاية 
مسكت القلم وكتبت … احكيلي قصتك يا زبيدة 
..وكتبت
اسمي الزبيدة بنت العزيز .. انا من الجن الاسود..والدي هو ميمون العزيز قائد احد العشائر  .مات كل افراد عائلتنا ماعدا اخي فاروق  اثناء   حروبنا مع عشائر اخري لا داعي لذكر اسمائها وبقيت فقط ..عشنا في بيت مهجور امام المقابر لسنوات طويله حتي جاء رجل يدعي سليمان وزوجته وقد انجب  ابنتين تؤام زهرة    وسناء ..وعاشا في نفس المنزل لا يرونا ولا نراهم  ماتت احدي بناته بعد فترة وبقيت  اخري لا اعلم اسمها  اعتقد انه سناء .. انا لست من النساء الجالسات بلا حيلة فلم تعجبني حياتي ابدا وقررت الدخول ف عالم البشر مرات عدة و تسببت في الكثير من المصائب لوالدي ..وانا من تسببت بالحروب  . ولقد اصبحت ملعونة لا اري والدي واخي ولا يروني لاني فعلت كل ماهو محرم علي عشيرتنا من اجل تلبس جسد الانس وعيش حياتهم وقد حدث ما اردته ولكن فالنهاية  انعكس السحر علي الساحر ..  في نهاية الامر ماتت الشابة فاثالثة والعشرون من عمرها قبل ان احصل علي جسدها بشكل كامل  ..ولكني قد ظفرت  ب احدي ابنتيها ستكون لي حينما تكمل السابعة  عشر سيكون جسدها وروحها لي واعود الي العالم ...لايمكن القضاء علي من هم مثلي ابدا ولكن النار فقط هي من تنهي كل شي كما بداته ... 
الزبيدة بنت العزيز ! والعفريت قالي انا جدك العزيز ...وابويا اسمه فاروق العزيز ..انا مش فاهمه يعني الزبيدة دي عمتي؟  ؟ ايه دا ومين سناء دي ..طيب زهرة دي امي ؟ معقول سناء دي تبقي خالتي.؟ طب ومين التؤام ولاد سناء دول ؟ احنا ؟ انا ومرجان ؟ ؟ يعنيى زهرة دي مش امنا؟ خالتنا!!
حسيت اني هتجنن فعلا هتجنن  قلبت المذكرة تاني وجبت اول صفحة 
مذكراتي !
مسكت القلم وكتبت
سناء ممكن تحكيلي قصتك؟
لقيت الكتابه بتظهرلي تاني
اسمي...... 
الجزء الرابع

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

قمت صرخت 
ووقعت علي ضهري والشمعدان  الي ف ايدي وقع عالارض  و اتطفي كله ماعدا شمعه واحده بس ..مسكتها ف ايدي..الاضاءة بقت خاااااااااااااااااااااااااافته جدا  بس انعكاس اضاءه الشمعه عامل خيال عالحيطة ..في هوا جاي ف وشي  مش عارفه جاي منين و ضوء الشمعه عمال يتهزو كانه هينطفي و الخيال يتهز عالحيطة .. حاولت احط ايدي حوالين الشمعه عشان احجزها عن الهوا ..وانا بقوم ببص عالحيطه لقيت خيالي انا ظاهر جدا واقفه و ف ايدي شمعة  ...بس في خيال تاني جمبي
مرجاان بطلي هزار انتي فين 
بصيت جمبي ملقتش حاجه..بصيت عالحيطه تاني لقيت فعلا في خيال حاجه صغيره جمبي زي ميكون طفل بيحبي ...وفي خيال تاني جاي وراه كانهم طفلين صغيرين بيحبو ورا بعض وبعدين واحد منهم وقف ..كان صغير جدا وبعدين  شاور عالي حاجه ادامه و رفع ايده بيشاور علي حاجه فوق فالسقف تقريبا وبعدين فضل يكبر يكبر يكبر يكبر لحد مبقي كبيييييييير ورجليه طويييييييييلة واديه طويله وليه شعر طويييييييييييل وقرنين ..خفت جدا و لساني اتشنج معرفتش انادي لا علي مرجان ولا علي جدي ..بصيت جمبي تاني ملقتش حاجه بصيت عالحيطه لقيت الخيال بقي ليه عنين  كبيرة و حمرا جدا و حرك اديه وكانه بيخرج من الحيطة ..وخرج فعلا ….وقرب مني وانحني وقرب من وشي وبصلي… وقالتلي
ياقوت حبيبيتي ..بقيتي زي القمر … فاللحظه دي لساني اتفك وصرخت
صرخت صرخت باعلي ماعندي.. لقيت ادامي الكلب ميمون معرفش جه امتي لقيته واقف عند الحيطه وفضل يهوهو يهوهو وانا اصرخ ..لحد ما مرجان جت لقيتها ماسكه العروسه ف ايدها وقالتلي 
مالك في ايه بتصرخي كدا ليه ؟
حضنتها وفضلت اعيط واقولها انا بشوف حجات غريبه من ساعت مجيت انا خايفه 
طبطبت عليا ..متخافيش دول اهلنا تعالي نشيل الاكل وننام ..وخدتني من ايدي ..جرتني بمعني الاصح و حطت العروسه عالترابيزه ولمت الاطباق وادتهالي وشالت العروسه تاني و قالتلي يلا.. ومسكت الشمعه وروحنا المطبخ
طول محنا ماشيين سامعه صوت ضحك اطفال مش عارفه جاي منين ..
مرجان انتي سامعه حاجه
تؤ..
يابنتي في صوت اطفال والله العظيم بتضحك
شكلك انتي الي اتجنيتي يا ياقوت وبتتريقي عليا عشان لعبت شويه بعروسه
انتي مش قلتي شفتي حجات غريبه انتي كمان ومش هنتكلم و هنبقي زي مكنا فالكويت 
مردتش
دخلنا المطبخ مرجان حطت الشمعه علي الرخامه و حطت العروسه جمبها وكان وش العروسه للشمعه وانا وقفت بعيد شويه سندت علي دولاب موجود ..هوصفلكم العروسه..هي  كبيرة  نوعا ما فحجم طفل عنده سنتين مثلا لابسة فستان احمر نص كم كدا  و شعرها اسود طويل  وفيه فيونكه ..اول مره اشوف عروسه زي دي .... و لابسه شنطة ..حجم الشنطة اد كف الايد كدا .. ..شكلها جديد ونضيف علي الرغم من انها المفروض قديمه وبتاعت ماما وهي صغيره 
هاتي الاطباق اغسلها
خدي
وقفت ابص عالعروسه واتاملها مرجان هي الشنطة دي فيها ايه
شنططه ايه
اللي العروسه لابساها
مش عارفه
مفتحتيهاش
لا
معقول معندكيش اي نوع من الفضول خالص
تؤ
ياساتر عليكي ..انا هفتحها
وانا رايحه ناحيه العروسه ..لقيت راس العروسه  . ادورت و بصتلي 
صرخت 
مرجان اتخضت وصرخت هي كمان ووقعت الطبق من ايدها اتكسر
العروسة اتدورت وبصتلي وبعدين رجعت تاني لو ضعها الاولاني .. المرادي كانت معايا مرجان يعني  مش لوحدي ..قلتلها شايفه 
عمالة اقولك كل حاجة مش طبيعية فالبيت ..حتي العروسة ملبوسة
ادورت اجيبلها شمعه من الشمعدان الي جمبي واديهالها 
كرنفال الروايات
كرنفال الروايات
لقيتها اختفت!!!
شاورتلي ب اديها عشان اسكت ..  ياقوت ..في صوت بيخرج من العروسة 
ياشيم انان اليش شولو اجناش يوهال
ياشيم انان اليش شولو اجناش يوهال
انتي سامعه يا ياقوت ياقوت .....
 الجزء الثالث
 الجزء الثالث

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

مديلنا ايده وقومنا  ونادي عالكلب وطبطب عليه وقاله دول مرجان و ياقوت يا ميمون  ..بصلي عشان اطبطب عليه فروحت بس مرجان خافت قلتله هي مرجان بتخاف من الحيوانات يا جدي
  ماشي يا حبيبيتي مفيش حاجه
الكلب كبييييييير جدا ولونه اسود و انيابه كبيرة ومرعبه ..اكيد اليف زي مجدي قال هو ادري بكلبه ..لكن لما  جيت اطبطب عليه اول ملمسته حسيت ان جسمي اتكهرب .. واني مش ادره اتنفس مرجان شدتني من ايدي وقالتلي
خلاص سيبيه مش لازم تطبطبي عليه لو خايفه
انا مش خايفه
تعالو ياولاد اوريكو الاوض بتاعتكو هي هتبقي   فالدور التاني
مشينا معاه وطلعنا السلم ..عالي اوي اكتر من اللازم السلم دا طلعنا فوق ال 100 سلمة وصلنا اخيرا فجدي فتح باب اوضه وقالي
دي اوضتك يا ياقوت ادخلي حطي حاجتك
تعالي يامرجان اوضتك هنا
مرجان فضلت واقفه وقالتله بس احنا متعودين نبقي ف اوضه واحده انا واختي
اه دا ف بيتكو هناك فالكويت بس هنا البيت كبير جدا وانا حضرتلكو كل واحدة اوضه
بس ياجدي ..
لقيت جدي بيقرب من وشها وبيبرقلها وبيقولها
قلتلك دي اوضة اختك وانتي اوضتك هنا تعالي اوريهالك ..ايه الي مش مفهوم يا حبيبيتي
وقام ماشي
قلتلها روحي معاه شوفي اوضتك ..هو احنا هنروح من بعض فين انتي خايفه من ايه هحط الشنطة واجيلك
طيب
ومشيت وراه
Ads by Google
X
دخلت الاوضه حطيت شنطتي علي الارض .. الاوضه واسعه فيها سرير كبير و تسريحة  وعليها طبق فيه شمعتين فيه مراية كبيرة وشباك  كبير الواضح ن الفيلا دي قديمه جدا لان سقفها عالي جدا زي العماير   بتاعت الانجليز  القديمه الي بنشوفها وسط البلد فتحت الشباك علشان يدخل شويه طراوة  لاحظت ان فعلا شجر الجنينة   واصل للدور التاني عندي وفي شجرة لازقه فالشباك .مش شايفه كويس لان .الدنيا ضلمه كحل كان نفسي  اشوف المنظر بره عامل ازاي فضضلت افتح عيني واغمضها كدا عشان اكيد هشوف اول معيني تتعود عالضلمه
صرخت اما شفت المنظر
لقيت ادامي مقابر
الفيلا الي احنا اعدين فيها بتطل علي مقابر
ينهار اسود مرجان معاها حق تخاف المنظر يرعب مساحة المقابر كبيرة جدا زي متكون ملهاش اخر ..وانا باصه حسيت ان في حاجه بتتحرك ف وسط المقابر بسرعه رهيبه  حاجه لونها اسود الحاجه دي دخلت ف وسط الشجر وعدت بسرعه ودخلت من الباب الحديد بتاع البيت بتاعنا وفضلت تجري فالجنينه لحد  مقربت من البيت 
حسيت ان قلبي هيقف من الرعب
سامعه صوت  زي ميكون حد بيخربش بضوافره فالحيطة  مديت راسي بره الشباك وبصيت تحت لقيت كائن اسود وعنيه صفرا تماما نط وفضل يطلع عالحيطة 
الشجرة فضلت تتهز تتهز تتهز ..قلبي بيدق جامد جدا هيقف من الرعب
وفجاه كل حاجه سكتت تماما الا صوت قلبي سمعاه ..ريقي ناشف جدا قلت اروح اجيب ميه اشرب واخد نفس اكيد بتخيل كل دا  قفلت الشباك واتلفتت
لقيت ادامي ..
الجزء الثانى
الجزء الثانى

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

#رواية  انا والجن 
#الجزء الأخير 

اميره وريهام وصلو لبوابه الرجوع لعالم الإنس وهناك قابلو 
راجل شكله غريب ولا منه انسان ولا جن شكله زي الرسمه 
الجميله وفي نفس الوقت عينه تخوف مزيج من الجمال والشر 
قال هاه يا اميره استفادتي من الدرس اللي كان لازم تتعلميه من زمان 
اميره : درس ايه 
حارس البوابه : مش معقول كل ده ولسه ماحستيش انك كنتي انانيه ومغروره وطماعه وهو ده اللي وصلك لهنا ، زيخون استغلك لأنك كنتي ضعيفه الإيمان واختارتي انك تعرفي واحد مجهول عشان خاطر بس معاه فلوس وهو ده هدفه أنه يبقي اعوانه عبيد المال وماليهم الاناينه ، انتي جيتي عالم الجن واللي هيطلعك منه هي اختك مش عشان هي من دمك لا عشان هي كانت طاقه النور اللي فتحتلك الطريق 
اميره : انا فعلا غلطت بس بتمني ارجع عشان بس اعيد حساباتي 
حارس البوابه : مع السلامه يا اميره انتي وريهام وماتجوش هنا تاني 
اميره وريهام دخلو البوابه وخرجو علي اوضتهم الصداع متملك منهم 
ريهام : ياااه اخيرا يا اميره رجعنا بيتنا 
اميره : انا مش مصدقه نفسي الحمد لله الف حمد وشكر ليك يارب يلا نشوف ماما 
دخلو علي الام ماصدقتش من الفرحه وقالت : أميره بنتي انتي كنتي فين انا كنت بموت انتي ايه اللي حصلك طمنيني ويلا ننزل علي الشيخ محمد لازم نحكيله علي كل اللي حصل 
شيمونا وزيخون في القصر 
زيخون: عمري ما هنسي انك كنتي السبب في اللي انا فيه ده أبدا
شيمونا : انت لسه ليك عين تتكلم انت ايه عايز تدمر العالم 
زيخون : عشان ابقي انا الملك وكل الجن يسمعو كلامي 
شيمونا : والبشر يا زيخون
زيخون : مش هيبقى ليهم مكان في العالم كفايه عليهم كده 
شيمونا : ارجع عن اللي في دماغك خلينا عايشين في سلام وكفايه لحد كده شر 
زيخون : انتي فاكره ان اللي مسكتني هو اني استسلمت ، شيمونا احب ابشرك ان ابني من اميره هيجي الدنيا قريب اوي 
زيخون : عشان ابقي انا الملك وكل الجن يسمعو كلامي 
كرنفال الروايات
كرنفال الروايات
شيمونا : والبشر يا زيخون
شيمونا : ازاي ايه اللي انت بتقوله ده وحصل امتي 
زيخون : أميره كانت جعانه وبعد ماكلت نامت انا خليتها تروح في نوم عميق وعاشرتها هي دلوقتي حامل 
شيمونا : انت حكمت عليا وعليك بالموووت
شيمونا قتلت زيخون بالسيف الملكي وقالتله انت سبب خراب الكون انا حاولت اصلح اللي كان ممكن يتدمر وانت دمرت كل شئ 
اميره وريهام والأم في الجامع
الام : يلا يا بنات لازم نقعد مع الشيخ محمد ده راجل تقي وهو اللي هيدلنا للصح
اميره : ماما انا بطني بتوجعني اوي
ريهام : ايه ده يا اميره ايه العروق السودا اللي بارزه في وشك دي 
الشيخ محمد : السلام عليكم ورحمة الله وبركاته في ايه مالها الانسه 
الام :الحقنا يا شيخنا بنتي بتروح مني 
الشيخ : من فضلكم نيموها علي الارض 
ريهام : يا اميره ماتخافيش هتبقي كويسه
اميره : انا حاسه اني هموت خلاص 
الشيخ قراء بعض الايات والادعيه وحاول علي قد مايقدر واميره بتصرخ وبتقول ياااارب 
فجأه كل شئ سكت وكانت حاله ولاده بس بدون طفل و اميره ماتت 
الام و الاخت في حاله صعبه 
في غرفه اميره 
الام : يا اميره يلا يا بنتي اصحي وشوفي العريس ده هيجي امتي انا مش مرتاحة 
اميره : ايه . ااااانا فين طططب ازااااي ماااما انا عاااايشه 
الام : مالك يا بنتي انتي اتجننتي ولا ايه 
اميره : لا انا ماتجننتش بس ..
التليفون يرن 
اميره : ألو 
يوسف : أيوه يا اميره انا...
اميره : انا مش موافقه وماتجيش 
الام : انتي ماردتيش عليه ليه 
اميره لفت لقت زيخون في ضهر امها بيقول 
هتجوزك يا اميره 
                            #النهااااااااااااية 

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

رواية  #انا_والجن

#الجزء السابع


اميره فرحت من شيمونا أنها هتساعدها وقالت : انا معاكي مادمتي هترجعيني لحياتي الطبيعيه تاني 
شيمونا : انا هجيبلك اختك هنا هتبقي هي همزه الوصل لرجوعك تاني عالمك 
اميره : لا لو فيه خطر عليها بلاش انا ماليش غيرها هي وأمي 
شيمونا : ماتقلقيش انا عارفه بعمل ايه كويس 
اميره : طيب فهميني هتعملي ايه 
شيمونا : من مصلحتك ماتعرفيش كل حاجه بس اللي اقدر اقولهولك انك تحاولي توهمي زيخون انك ابتديتي تتعودي علي وجودك هنا وانك ابتديتي تحبيه 
اميره : حاضر 
شيمونا انصرفت ويوسف دخل لقي اميره قاعده علي السرير وبتقوله ايه انت لسه زعلان مني 
يوسف : لا مش زعلان انا مقدر كل اللي انتي فيه وبعدين انا بحبك 
اميره : طيب انا جعانه ولا انتو مش بتاكلو وهتموتني من الجوع 
يوسف : في ثانيه الأكل يكون قدامك 
اميره لقت كل الأكل اللي ممكن تتخيله قدامها قعدت تاكل ويوسف بيتفرج عليها 
اميره : ايه هتفصل تبصلي كتير انا مش هعرف أكل كده 
يوسف : خلاص كلي براحتك 
اميره : قالتله هو انت حبيتني ليه
يوسف : محدش بيحب عشان سبب معين هو الحب زي القضا 
ولو بأيدي مكنتش حبيتك خالص وكان زماني متجوز شيمونا 
هي دي اللي كانو عشيرتي مختارينهالي وهي انسب واحده ليا ومع ذلك انا اختارتك
اميره : طيب ماشي ، ممكن اعرف ممكن اعمل ايه غير اني محبوسه في الاوضه دي 
يوسف : ممكن تتمشي في القصر هو مالوش حدود ومش ممكن تزهقي منه 
اميره : انا تعبانه جدا ممكن انام ؟
يوسف : اتفضلي نامي وانا هنزل تحت لو عوزتيني قولي زيخون تلاقيني قدامك 
اميره :ماشي ، تصبح علي خير 
في غرفه ريهام ظهرت فيها شيمونا وقعدت تتفرج علي كل 
ركن فيها قبل ماتظهر لريهام اللي نايمه علي السرير بتبكي علي 
اختها وان هي قليله الحيله مش عارفه تعمل حاجه 
شيمونا : ريهام . ريهااام
ريهام : انتي مين وعايزه ايه 
شيمونا : انا شيمونا جنيه من عالم الجن وجايه عشان اعرفك ان اختك محتاجاكي 
ريهام : اه عايزه تاخديني انا كمان بقي ولا ايه واختي فين وعايزين منها ايه 
شيمونا : انا جايه اساعد اختك وارجعها تاني وانتي اللي هتساعدينا في ده 
ريهام : وانتي ايه مصلحتك 
شيمونا : انا قريبه زيخون اللي هو يوسف والمفروض أن ده 
Ads by Google
X
هيبقى جوزي بأمر من اهلنا بس هو حب اختك اميره وللاسف 
انا كده اتكتب عليا ماتجوزش وافضل قاعده منتظره زيخون 
يحن عليا ويسيب اميره ويرجعلي ونتجوز وانا لما لقيت اميره 
كارهه زيخون قولت اساعدها اختك لو زيخون اتجوزها 
وحملت منه هتموت يوم الولاده لأن الطفل اللي هيجي هيبقى 
خارق نص انسان ونص جن يعني هيبقى خطر علي الإنس 
والجن كمان زيخون كده هيدمر العالم بغباءه
ريهام : طيب احنا هنعمل ايه دلوقتي 
شيمونا انتي هتيجي معايا وانا هخلي جنيه هنا بنفس شكلك 
تقعد مع والدتك  وتتعامل معاها زيك تمام وانا هستضيفك 
عندي في قصري علي اسااس انك هتبقي نفس شكل الجنيه 
اللي هتقعد مكانك يعني بختصار هنبدل في اشكالكم عشان مانتكشفش 
ريهام : ماشي يلا بينا 
ظهرت في الوقت ده خيزوعه اللي هتحل محل ريهام وقالت : تحت امرك يا مولاتي شيمونا 
شيمونا : هتعملي اللي قولتلك عليه يلا 
في لاحظه حصل تبديل الشكل وشيمونا وريهام راحو مملكه الجن 
ريهام خايفه ومرعوبه من اللي حصلها وبيحصلها وياتري ايه 
تاني مستخبي وفعلا شيمونا عايزه تساعد ولا دي خدعه 
شيمونا : ريهام انتي هتقعدي هنا معايا وفي اوضتي 
وهتستخبي لو اي حد جه واوعي تخافي او تتلغبطي
ريهام :حاضر بس انا عايزه اشوف اختي ممكن اشوفها دلوقتي 
شيمونا : لا طبعا زيخون معاها دلوقتي لما يخرج من القصر هنروحلها 
ريهام : انتي ليه بتعملي كل ده اكيد مش عشان اللي قولتيهولي وبس 
شميونا : انا مش بحب و لا بساعد وكل اللي بعمله ده 
لمصلحتي بس لو في مصلحه لينا احنا الاتنين ليه لا ، ريهام انا 
لازم اخلص من زيخون زي ماذلني وكرهني وخلاني اقل من اي جنيه انا لازم اقتله 
ريهام : افهم من كده ان انتي مش هتأذيني ولا انا ولا اميره 
شيمونا : انا لو عايزه اقتلك كنت قتلتلك ولو عايزه اقتل اميره 
كنت قتلتها بس موتكم مالوش اي لازمه اللي ليه لازمه فعلا هو موت زيخون

 
الجزء الثامن

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

#الجزء الخامس 

اميره فتحت عينها بالعافيه من الإرهاق ولقت يوسف بس 
بشكله كإنسان 
اميره : انت عايز مني ايه حرام عليك انا معملتش حاجه 
يوسف :ماتخافيش انا مش هأذيكي طول مانتي مش بتأذيني 
اميره:طيب انصرف بقي وأبعد عني 
يوسف : مش قبل ما اعرفك علي نفسي ،انا بن الزيخون انا 
كنت ملازمك في بيتك في نومك في خروجك وحبيتك حبيتك 
اوي وكان لازم احط حد لحبي ليكي واتجوزك
اميره :تتجوز مين انت مجنون انا مش منك ومستحيل اوافق
يوسف :مش بمزاجك انتي
 دلوقتي مسيره مش مخيره خالص ،ولو فكرتي تحرقيني
 هحرقك انتي وأمك واختك اسمعي الكلام من غير مناقشه
 انتي تحضري نفسك بكره هاخدك انا قولتلك عشان ماتتخضيش
 واديكي فرصه تودعي امك واختك عشان مش هيشوفوكي
 تاني انتي ممكن تشوفيهم انما هما لا 
اميره انهارت من البكاء وقالت :لا ارجوك لا انا مش هينفع اجي معاك 
يوسف : انتي خايفه ليه انا هحميكي من كل شئ وكل اللي 
بتتمنيه هتلاقيه فلوس ودهب وكل حاجه انتي لما تيجي معايا 
هتقولي ياريتني جيت معاك من زمان ، هسيبك دلوقتي مع 
السلامه يامراتي يا حبيبتي 
اميره قعدت تعيط ومش عارفه تتصرف ازاي خايفه تقول 
Ads by Google
X
لمامتها ممكن يحرقهم فعلا فضلت اميره السكوت وفضلت في 
حاله صعبه جدا ومش بتتكلم وعينها رايحه جايه بخوف 
تاني يوم اميره في الصاله خايفه تقعد لوحدها قاعده مع مامتها وريهام
ريهام : غريبه يعني قاعده معانا مش عوايدك 
اميره :يمكن وحشتوني قولت اقعد معاكم تصدقي انتي كبرتي ياريهام 
ريهام :ههههههههه انتي كنتي عميا وفتحتي ولا ايه 
اميره :تقدري تقولي كده ،اوعي تزعلي مني انا اسفه لو في 
يوم جيت عليكي أو زعلتك انا والله بحبك انتي اختي الوحيده 
خدي بالك من نفسك ومش دراستك وافتكري دايما اني بحبك 
واني ماليش غيرك انتي وماما 
ريهام : مالك يا اميره انتي ايه اللي مضايقك اوعي يكون 
موضوع العريس بتاع امبارح ده هو اللي مضايقك ماما قالتلي 
انها رفضته عشان كده انتي مضايقه
اميره :لا يا حبيبتي مش مضايقه
الام : الله عليكم لما بتبقو رايقين وراضيين علي بعض 
اميره :والله يا ماما انا بحبكم اوي اوعو تزعلو مني انا اسفه 
علي كل مره ضايقتكم فيها 
حضنت اميره اختها ومامتها بشده وقالت ربنا يحميكم 
ويحفظكم من كل شر 
الام : يارب يا حبيبتي 
قعدو هما التلاته في الصاله ، اميره لمحت يوسف في الشقه 
راحت مبرقه وبصتله بصه كلها خوف ،
سمعت صوت بيهمس في ودنها بيقول جه الوقت 
فجأه بدون مقدمات النور قطع في ثانيه وجه و اميره اختفت 
الام وريهام قعدو يندهو ويصوتو يا اميره يا اميره ودخلو في 
انهيار ونزلو يدورو عليها بس للاسف مالقوهاش الام راحت 
القسم تعمل محضر باللي حصل ومحدش صدقها ...
الجزء السادس
الجزء السادس

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

رواية  #انا_والجن 
#الجزء الثالث 


اميره فضلت مستنيه يوسف وهي بتفكر ياتري شكله ايه في الطبيعه وعايز مني ايه 
قاطعها صوت يوسف اللي ظهر من عدم وقال
يوسف :اتأخرت عليكي انا اسف 
اميره : لا خالص انت جيت في ميعادك بالظبط ،بس قولي انت ظهرت منين ولا جيت ازاي 
يوسف : اما جيت من قدامك بس تلاقيكي ماخدتيش بالك يلا بينا نقعد في اي حته 
راحو قعدو في كازينو علي النيل ...
يوسف : بصي بقي من غير لف ولا دوران انا عايز اتجوزك 
اميره قالت وهي مصدومه ازاااي يعني انت ماتعرفنيش اصلا 
يوسف : وانتي يهمك في ايه انا هعملك كل اللي انتي عايزاه 
فيلا وعربيه ودهب وفلوس هلف بيكي العالم جربي مش 
هتخسري وبعدين اعتبريني عريس صالونات ياستي 
اميره : ممكن تديني فرصه افكر 
يوسف : لا وهاجي اتقدملك بكره ويلا عشان اروحك
اميره طول الطريق مش مصدقه اللي هي فيه واحد بعتلها 
علي الفيس طلب صداقه امبارح عايز يتقدملها علي طول كده 
بس كل اللي هيقدمه ليها مش قليل 
يوسف قاطع تفكيرها وقال : يلا يا حبيبتي اتفضلي 
اميره : لا معلش انت عرفت البيت ازاي بقي انا مانطقتش طول الطريق يبقي ازاي 
يوسف : قولتلك براقبك وعارفك وعارف اختك انتي بس اللي 
مش واخده بالك مني تصبحي علي خير وماتنسيش بكره 
نزلت اميره وهي مش عارفه فيه ايه بيحصل معاها ومين ده ، 
طلعت اميره وفتحت الباب لقت مامتها قالتلها : كنتي فين 
ومين اللي موصلك للدرجادي انتي قليله أدب 
قاطعتها اميره وقالت : ياستي ده عريس وجاي يقابلك بكره 
ريهام : عريس ههههههههههه الله يكون في عونه هيشوف أصعب ايام حياته 
اميره : العريس اللي بتتريقي عليه ده معاه عربيه أحدث موديل وعنده فيلا وفلوس في البنك وهيعيشني احسن عيشه 
Ads by Google
X
ريهام : وده عرفتيه منين
اميره بتوتر: كان معايا في الجامعه وبعدين المهم دلوقتي انه جاي بكره يتفق مع ماما علي كل حاجه 
الام : ماشي يا بنتي انا اتمنالك كل خير 
تاني يوم 
تليفون اميره بيرن 
اميره : ألو مين معايا 
يوسف : انا يوسف يا حبيبتي عامله ايه 
اميره : أيوه يا يوسف انت جيبت رقمي منين 
يوسف : من ناس زمايلانا زمان من الجامعه 
اميره : طيب ، هتيجي امتي 
يوسف: هاجي علي الساعه 7بالليل 
اميره : طيب ماشي مستنياك 
يوسف : ماشي يا حبيبتي يلا باي 
 الجزء الرابع
 الجزء الرابع

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

#رواية_انا_والجن
#رواية_انا_والجن

#رواية_انا_والجن
 
#الجزء الاول

انا اسمي اميره بحب
 الحياه اوي وبحب نفسي
 ومش مهم عندي اي حد غيري
 انا مكنتش بزعل لما حد بيقول عني انانيه بالعكس انا كنت شايفه اني راحتي أولا وده
 مش عيب هحكيلكم قصتي اللي محدش ممكن يصدقها أبدا يلا بينا :
الام : يا بنتي يلا اصحي 
بقي الساعه داخله علي 2الضهر
 قومي ساعديني بدل الكسل اللي انتي فيه ده 
اميره : يوووه هو احنا مش هنخلص من الهم ده هو انا اتخرجت عشان تخلوني
 اكنس وأمسح ماعندك بنتك ريهام خليها تعمل
الام : خلي عندك دم اختك 
في ثانويه عامه ولازم تذاكر
 زي مانتي خدتي فرصتك 
هي كمان لازم تاخد فرصتها
 بطلي الانانيه اللي فيكي 
دي ياستار يارب مش عايزه منك حاجه ربنا مايحوجني ليكي 
اميره في سرها : الاسطوانه
 بتاعت كل يوم يلا المهم
 انها خرجت اما افتح الفيس شويه 
فتحت الفيس وبتقلب ..
اميره : ايه الحلاوة دي مين الواد القمر اللي باعتلي طلب صداقه ده انا معرفوش 
بس هقبل الطلب ده شكله
 ابن ناس اوي وايه الصور الحلوه دي ، بس مال عينه عامله كده ليه لونها عجيب 
Ads by Google
قاطعها صوت رسايل الماسنجر ..
X
رساله من جوزيف اللي لسه قابله الطلب بتاعه حالا 
بتقول:هاي اميره عامله
 ايه انا يوسف وبيقولولي
 جوزيف ممكن نتعرف انا
 شوفتك كتير اوي قبل كده بس انتي ماتعرفينيش
سرحت اميره وقالت
 ايه ده يعرفني منين ده
 وفجأه قاطعها صوت دبه البيت الجامده خليتها تصوت ........
يتبععععع

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

قصة مجزرة جونستاون

يحكى أنه في يوم 18 من شهر نوفمبر ، لعام 1978 من الميلاد ، تم إصدار بعض التعليمات ، من قبل زعيم معبد الشعب ، وكان اسمه ( جيم جونز ) إلى جميع أعضاء مجمع جونستاون ، الذين يعيشون في ( جويانا ) ، وقد تمثلت تعليماته في شرب لكمة مسمومة ، وكان ذلك بمثابة عمل ثوري ، انتحاري ، وقد مات خلال ذلك اليوم 918 فردًا ، كان ثلث عددهم تقريبًا من الأطفال .

كانت تلك المذبحة بمثابة الكارثة الأكثر فتكًا على الإطلاق ، وغير الطبيعية في التاريخ أجمع ، لا سيما في الولايات المتحدة الأمريكية ، والتي استمر صداها ، حتى وم 11 ، من شهر سبتمبر ، لعام 2001 من الميلاد ، وقد ترتب عليها مقتل عضو الكونغرس الأمريكي ، في حين أداء واجبه ، ( ليو ريان ) .



وقد تأسس ذلك المعبد ، في عام 1956 من الميلاد ، على يد م( جيم جونز ) ، حيث كان عبارة عن كنيسة متكاملة العناصر ، وكانت تركز جهودها حول مساعدة المحتاجين ، وفي الأساس ، قد تم تأسيس جونز لمعبد الشعوب ، وذلك في ( إنديانابوليس ، في إنديانا ) ومن ثم ، تم نقله موقعه إلى ( ريدوود فالي في كاليفورنيا ) ، وذلك في عام 1966 من الميلاد .

وقد كان لدى ( جونز ) رؤية تمثل صداها في مجتمع شيوعي ، حيث يتم خلاله العيش للجميع ، على مبادئ العمل ، والوئام ، شريطة أن تكون الجهود المبذلة جميعها ، في الصالح العام ، وهذا ما جعله يقوم بتأسيس المعبد ، بشكل مصغر ، في ولاية كاليفورنيا ، في الولايات المتحدة الأمريكية ، إلا أنه ظل يحلم بإنشاء آخر ، خارج إطار أمريكا ، بوجع عام .

وذات يوم من الأيام ، عثر جونز على موقع ، يتناسب مع احتياجاته ، مما جعله قام باستئجار مجموعة من الأراضي الحكومية ، في جويانا ، وبادر بتطهيرها من الغاب ، والحشائش ، وقد كان ذلك خلال عام 1973 من الميلاد ، وقد استغرق في إنشاءه فترة كبيرة نسبيًا ،

وتمت المبادرة بإطلاق النيران على مجموعة ، كانت تسمى ريان ، والتي كانت تناوئ أفكار جونز ، مما جعله يعرض حياته ، وحياة المنضمين إليه إلى الخطر الشديد ، وغضب الحكومة عليهم ، وخوفًا من أن يتم الخلاص منهم بأي شاكلة ، لا يرضونها ، فقد فكر جونز ، وأشار إلى متابعيه بفكرة الانتحار الثوري ، حتى لا يتم قتل أطفال ، وأناس أبرياء ، لا ذنب لهم ، وكان أمرًا متسرعًا ، وخطيرًا للغاية ، فقد أودى بحياة الكثيرين ، من وراء فكرته تلك .
#تمت

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

قصة الدمية آنابيل الحقيقية

بالتأكيد معظمنا قد سمع عن الدمية الشريرة آنابيل أو شاهد واحد من الأفلام التي كانت بطلتها هي تلك الدمية المسكونة ، ولكن ربما لا يعرف معظمنا أن تلك الدمية موجودة بالفعل في متحف الزوجين وارن للخوارق ، والذي اشتهر بأن الزوجين اللذان يعملان كوسطاء روحيين قد جمعوا فيه مجموعة من التذكارات من الأحداث غير العادية التي شهدوها .



وتبدأ قصة تلك الدمية في عام 1970م حينما دخلت سيدة إلى إحدى محلات الهدايا ، فأعجبتها دمية مستعملة موضوعة على أحد الرفوف داخل المحل ، وقررت أن تشتريها لابنتها دونا التي تدرس التمريض ، وبمجرد أن رأت الفتاة هدية والدتها أعجبتها تمامًا واصطحبتها معها حيث تسكن مع زميلتها إنجي في شقة واحدة .





وضعت دونا الدمية بجوار سريرها، ولكنها بعد فترة بدأت تلاحظ أن الدمية تتحرك حركات بسيطة ، مثل تحريك عينيها ، وقد اعتقدت دونا أنها تتخيل ذلك أو أن الدمية قد صممت لفعل ذلك ، ولكن بعد ذلك بدأت تلاحظ أن دميتها تنتقل لغرفة أخرى غير التي وضعتها فيها قبل أن تتركها .



والأهم من ذلك أن الفتاتين بدأتا تلاحظان وجود قصاصات ورقية مكتوب عليها “أنقذونا” ولكن الخط يشبه خط الأطفال وليس خط أيًا منهما ، ولا حتى الأوراق تخصهما ، وفي أحد الأيام عادت دونا إلى شقتها فوجدت الدمية ممدة على السرير وعلى يدها بقع دماء ، وعندما تفحصتها عن قرب وجدت الدماء تخرج من الدمية نفسها !.





شعرت دونا أن الأمر قد زاد عن الحد فقررت أن تتصل بسيدة تدعي أنها وسيطة روحية ، وبالفعل أتت السيدة ، ومارست بعض الطقوس داخل الشقة ، وفي النهاية أخبرتهما أن هناك روح طفلة صغيرة تسمى آنابيل تعيش داخل شقتهما ، وأن هذه الطفلة قتلت منذ فترة طويلة في نفس موقع الشقة ، وأن تلك الروح قد أحبت الفتاتين وتتمنى لو تظل تعيش معهما في نفس الشقة .



اقتنعت الفتاتين بهذا الكلام وقرر الاحتفاظ بالدمية ، ولكن كان هناك صديق للفتاتين يتردد عليهما يسمى لو ، وقد كره تلك الدمية منذ أن رآها أول مرة ، فطلب من إنجي ودونا أن يتخلصا منها خارج الشقة فورًا ، ولكنهما رفضا الاستماع لنصيحته .



وفي أحد الأيام زار لو الفتاتين وكان ينوي أن يبيت ، وفي الليل تمدد على الأريكة ، وبعد أن راح في النوم شعر أن هناك شيئًا ما يركض فوقه ، وعندما فتح عينين وجد الدمية آنابيل نفسها تزحف نحو عنقه ، وحاولت خنقه ، أما لو فلم يستطيع أن ينطق بكلمة كأنه أصيب بالشلل .



وفي الصباح استيقظ لو وهو مرعوبًا من تلك الدمية وأخبر الفتاتين عما حدث فأقنعاه أن ما رآه مجرد حلم ، وعند الظهيرة جلس لو مع إنجي للترتيب لرحلة كانوا ينون القيام بها ، ولكنهما سمعا صوت ضجة تصدر من غرفة النوم ، فظنا أن هناك لص قد دخل إلى الغرفة ، ودخل لو ليتفقد الغرفة ، فلم يجد شيئًا ولكنه أحس بيد تمسكه من الخلف ، فالتفت ليجد نفسه يسقط على الأرض .



وعندما دخلت إنجي إلى الغرفة لم يكن هناك أحد سوى لو ، وعندما نهض وجد دماء على قميصه فلما فك الأزرار وجد آثار تشبه خدوش الأظافر على صدره وهي جروح غائرة ومؤلمة بشدة ، والغريب أن تلك الجروح قد التأمت في غضون ساعات .



أحست إنجي أن هناك شيء خاطئ بالفعل بخصوص تلك الدمية وتلك الطفلة التي تحدثت عنها الوسيطة ، فقررت أن تزور قس وتشرح له ما حدث ، فقام هذا القس باستدعاء الزوجين الشهيرين وارن ، وسرعان ما زارا الشقة واستنتجا أن ما يسكن تلك الشقة ليس روح طفلة بريئة ، ولكنه كيان شيطاني شرير يريد أن يستحوذ على الفتاتين .


#تمت

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

الجثة وصلت المشرحة بعد ما فيه حاجة رهيبة حصلت في عربية الإسعاف اللي كانت فيها الجثة ، لقيوا الاتنين بتوع الاسعاف اللي بيركبوا ورا مع الجثة لقيوهم ميتين بسقطة قلبية ، الدكتور قال انهم شافوا حاجة وقفت قلبهم فجأة ومقدروش يستحملوا من المنظر ، انا بعد اللي سمعته سبت المشرحة وروحت جرى علي البيت ، لقيت التليفون بيرن كان الدكتور أشرف رديت عليه لقيته قال " إيه يا تامر فينك !" 

قولتله " فالبيت وبصراحة يا دكتور مش هقدر اعمل اللي بتقول عليه ده بعد اللي حصل " رد وقال " يا تامر اللي حصل للممرضين بتوع الاسعاف قضاء وقدر عادى يعني " 
قولتله " الاتنين في مرة واحدة يا دكتور !!" رد وقال " ليك اجازة شهر كامل بعد تخلص مهمتك اى خدمة " ..
بصراحة كنت عايز الشهر الراحة ووافقت من غير تفكير تاني ..
رحت المشرحة وقعدت حارص قدام الغرفة اللي فيها الجثة 
اللي اتنين اللي كانوا معاية كانوا نايمين وانا اللي كنت صاحي من القلق والخوف حاسس بحاجة هتحصل ، كنت ببص علي قزاز باب الغرفة اللي هو مش مبين حاجة غير ضلمة ، كنت عايز ادخل الحمام قومت صحيت واحد من الاتنين اللي معاية يقف مكاني لحد ما ادخل الحمام ، ولما دخلت الحمام بعد ثواني بالظبط سمعت صوت صريخ واستجناد من فرد الأمن.. 
في لحظة ما سمعت الصريخ نبضات قلبي بقيت سريعة جدا ، خرجت من الحمام بسرعة عشان أشوف ايه اللي حصل ، اتصدمت من اللي شوفته ، لقيت فرد الأمن اللي وقفته مكاني لما رحت الحمام واقع علي الارض وفاقد الوعي ، ولقيت فرد الأمن اللي كان نايم قاعد وضامم رجليه وحاطت ايده علي وشه وبيقول وهو بيبكي اوى "اعوذ بالله من الشيطان الرجيم " ، فضل يقرر الآية..
جريت عليه وقولتله إيه اللي حصل ، مردش عليا وفضل يبكي ويقول "اعوذ بالله من الشيطان الرجيم" وكان باصص ناحية باب غرفة الجثة ..
كلمت الدكتور اشرف وحكيتله علي اللي حصل وبعد شوية جه ، اللي صدمني هنا وخلاني اترعبت ان فرد الأمن اللي كان واقع علي الارض مات ، هنا تفكيري اتشتت وقلبي حسيته وقف اول ما سمعت اللي قاله الدكتور لما كشف علي فرد الأمن ، قولت للدكتور أشرف " معلش يا دكتور انا همشي وارجوك بعد اللي حصل ده انا مش هقدر أكمل الجثة دى وراها حاجة مش طبيعية " ..


الدكتور اشرف رد عليا وقال " تامر مش انت اللي تقول كده ولا تخاف من حاجة تافهة زى كده انت اجمد من كده " 
حسيت انوا بيثبتني بكلامه ده ، قولتله يا دكتور " يا يعني بعد اللي حصل ده وبرضه مش مصدق ! ، الجثة دى يا دكتور بيقولك ان الجن غضب عليها فحرقها جوا الحمام وبيقولك قبل ما الجثة تموت كانت بتواجه صعوبات كتير وكانت برضه من الجن ..
الدكتور قال " يا تامر يا حبيبي كل الكلام اللي بتقولوا ملهوش اى صلة بالحقيقة هنصدق الجهل ده ونسيب العلم وبعدين الجثة دى آخرها الليلة وبعد كده هتدفن 
ويا سيدي دى اخر مرة هقولك فيها اقعد ان حصل حاجة تاني أبقي امشي ، وبعدين انا مش عايزك تنسي الشهر إجازة " 
مش عارف ليه وافقته زى كل مرة ، قعدت حراسة وقولت دى اخر ليلة وهتعدى أن شآء الله ، بس المرة دى قعدت حارس الغرفة دى بتاعت الجثة لوحدي ، كنت جايب سحور معايا 
حطيت السحور ولسه هبدأ أكل سمعت صوت خبط في الغرفة ..
انا اول ما سمعت صوت الخبط قلبي وقف وسبت اللي كان في ايدي ووقفت علي حيلي ، كنت بحاول اسمع صوت الخبط ده وقربت من الباب كنت سامع صوت تلاجة بتفتح من التلاجات ، جسمي مكنتش عارف اسيطر عليه وقلبي بيدق جامد وفجأة الصوت سكت ، قعدت شوية بتصنت ان كان في صوت تاني لكن مكانش في صوت ، قعدت تاني عشان اتسحر بس قلقان برضه ، فجأة لقيت حد بيحاول يفتح الباب من جوا وبيحرك اوكرت الباب ولقيت دخان خارج من تحت الباب ، في اللحظة دى محستش غير وانا بجري بأقصي سرعة وبخرج من المشرحة ، ولاحظت وانا خارج بدخان كتير خارج من المشرحة .. 
روحت البيت وقفلت الباب وكنت حاسس اني بردان وجسمي بيترعش ومراتي كانت بتغطيني وبتسألني ايه اللي حصل ، قعدت شهر كامل في البيت خايف اخرج وكانوا بيجبولي شيوخ وبيقولوا ده ممسوس ، كنت بشوف في الغرفة بتعتي جثة محروقة ، كنت بصرخ لما كنت بشوفها ، حسيت ان الجثة واللعنة اللي وراها مش عايزين يسبوني ويمكن دلوقتي بقيت كويس شوية لكن احساس الخوف لسه موجود . انتهت.

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

الْآخِرَةِ مِنْ خَلَاقٍ وَلَبِئْسَ مَا شَرَوْا بِهِ أَنفُسَهُمْ لَوْ كَانُوا يَعْلَمُونَ). (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا لَا تَتَّبِعُوا خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ وَمَن يَتَّبِعْ خُطُوَاتِ الشَّيْطَانِ فَإِنَّهُ يَأْمُرُ بِالْفَحْشَاءِ وَالْمُنكَرِ وَلَوْلَا فَضْلُ اللَّـهِ عَلَيْكُمْ وَرَحْمَتُهُ مَا زَكَى مِنكُم مِّنْ أَحَدٍ أَبَدًا وَلَـكِنَّ اللَّـهَ يُزَكِّي مَن يَشَاءُ وَاللَّـهُ سَمِيعٌ عَلِيم). 
صدق الله العظيم 
اعوذ بكلمات الله التامات من شر ماخلق 
سمعت صوت صريخ مش جاي منها هي بس من اماكن تانيه فالبيت..فضلت تصرخ تصرخ تصرخ والنار مسكت فيها ….ومسكت فكل حيطان الاوضه...وفالبيت ..فضلت تصرخ وتنده اسمي ..ياقووووووووووت
معرفش ازاي اتحركت من الدايرة وهجمت عليا..وخطفت الكتاب من ايدي ..متعرفش ان دا مش كتاب التعاويذ ..دي مذكرات امي .. وكل الصفحات الفاضيه كتبت فيها ايات قرانيه …. صرخت اكتر والنار مسكت فيها اكتر ….الحقيقه النار مسكت فالبيت كله ..
اهربي يا ياقوت..صوت مرجان اختي 
خرجت اجري اجري اجري .. ...فضلت اجري اجري اجري ...سمعت انفجاااار ..البيت اتفجر والنار مسكت فالجنينه وفالارض الي فوشها الي فيها مقابر...سمعت صوت صريخ هز الارض ..دا طبعا مش صوت بني ادم ……..والصوت سكت كل حاجه سكتت ومشيت ف طريقي..جدي سليمان توفي بعدها ب ايام و جدي العزيز رجع لعالم الجان ومزارنيش خالص 
…… 
دا الي حصل معايا كله  ..ودي اخر صفحة هكتبها ف مذكراتي الي هسيبهالك يا  ادم  يا حبيبي علشان تعرف اصل الحكاية لما  اموت ..هتكتشف قدراتك  بعد كدا  وانها غير ادمية فكان لازم تعرف ان امك كانت نصف انسية ونصف جان ..والدك انسان عرفته  لما رجعت ادرس فالكلية واتجوزنا ..لكن انت هتورث مني  ومن جدودك صفات  ...جدك العزيز .اكيد هيزورك لان انت الولد الوحيد النصف جان المتبقي من احفاده ...فليوفقك الله في طريقك …وليعينك علي ما سوف تواجهه
والدتك .. 
ياقوت فاروق العزيز 
يلا يا مرجان نمشي  ..يلا ياحبيبتي ...
                    #ااااااالنهاية 

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

قصة ابنة الشيطان
#الجزء الخامس والاخير
فين مرجان ياجدي؟ 
منزلتوش ولا اجازة ابدا واخباركم اتقطعت 
جالي اتصال  من ابوكي الفاروق بعدها ب ٤ سنين ان زهرة انتحرت  رمت نفسها من البلاكونة و اتدفنت هناك وهو هيحاول يرجع هنا بيكم … واتقطعت اخباركم تاني ٥ سنين 
لحد ما السفارة اتصلت بيا علشان اجي استلمك انتي واستلم جثة اختك 
تستلمني؟
اه ياحبيبتي بعد ما البييت اتحرق واختك ماتت 
اختي مين الي ماتت؟
مرجان يا حبببتي 
ماتت ازاي؟
البيت اتحرق بيكم وحتي معرفش الفاروق  لحد دلوقتي راح فين  وجثه اختك استلمتها واتدفنت هنا فالمقابر بقالها حوالي ١١ سنة 
ازاي ياجدي اومال مين الي اعدة جمبك دي؟ مرجان عايشة؟ مين الي قاعدة دي يا جدي؟ ازاي ازاي احنا داخلين كلية الطب و المفروض الكلية بدات وبنحضرلها ..
انتي يا حبيبتي الي دخلتي الكلية من ٣ سنين 
٣ سنين ايه انا عندي ١٧ سنة 
عندك ٢٠
طب ايه مش فاهمه ..بس انت بتتخيل ان مرجان ماتت لالا عايشة فعلا اكيد ميمون مصورلك دا انا بشوفه هنا
لا مش هو الي هنا
ببص عند الشباك لقيته واقف ..يا جدي ميمون ..بيقول ايه جدي سليمان ..بجد في ايه ..خلاص انا متقبله انت جن مفيش مشكله ..ماشي ماشي ماشي ..ازاي مرجان ماتت انا بشوفها كل يوم ..وبعدين بابا هو الي انتحر وكنا عايشين مع ماما..ازاي ماما انتحرت واحنا كنا عايشين مع مين ...وبعدين جينا انا ومرجان عشان الكلية ..بجد صدقوني
وفضلت اعيط اعيط اعيط اعيط واصرخ واصررخ.. مرجااااااان مرجاااااان ..وهي واقفه قدامي بتبصلي وبتعيط ..هي شبهي بالظبط احنا تؤام ...ايه دا دي حتي لابسه نفس لبسي ...معقول دي مش مرجان دي انا ...غريب جدا انا بحرك ايدي لفوق بتحرك هي كمان ايدها..ببص لقيت نفسي واقفه ادام المرايا
ازاي؟
داخيالي انا مش اختي؟ في ايه
بتلفت لقيت طفله صغيرة عندها حوالي ٤ سنين بتقولي
متخافيش يا يا ياقوت ربنا هينجينا 
ايه؟
مرجان
تعالي نستخبي تحت السرير من الست الشريرة لحد ما بابا ينقذنا منها 
بابا
المشهد اتبدل … دا بيتنا فالكويت فعلا ..و و بابا واقف وادامه...مين دي..كائن اسود طويل وشعره طويل وليه قرون وعنيه حمرة ..دي الزبيدة … وبابا ..بابا اتبدل بقي هو كمان طويل زيها واسود وليه قرون..بس احنا مش خايفين منه 
اخي الفاروق لا تحاول سوف تموت احداهما و اتلبس الاخري وانت ستلحق بزوجتك ..
ايها الزبيدة ايها الملعونة سوف تموتي اليوم …تعتقدي ان لايمكن القضاء علي من هم مثلك  ابدا ولكن النار فقط هي من تنهي كل شي كما بداته
وفجاة البيت ولع وانا و مرجان ماسكين فبعض ..اه مرجاان اختي … 
Ads by Google
صرخت الزبيدة … ليس اليوم … وظهرت فجوة فظيعة فالحيطة لونها اسود  و زقت بابا فيها  صرخ ..ووقع من ايده كتاب  و اتقفلت الفجوة  واختفت وبابا جواها ...النار فالبيت اتطفت ..ابتسمت لنا وقالت تعالو يا بناتي ..انا عمتكم الزبيدة ...مرجان خافت .ومسكت فيا ..روحت انا اتشجعت وقمت .. قلتلهها عايزة ايه 
X
X
موعدنا الان قبل الشروق ..فلتختارين من منكم ستكون لي ..انتي او مرجان 
خديني انا …
حاضر انا هاخدك انتي علشان شجاعه وهسيب اختك ..تكون القربان 
وفجاه مرجان طارت فالهوا  وخبطت فالسقف ووقعت فالارض ماتت .. عنيها كانت مبرقه وجاحظة ….والدم غرق الارض حواليها ...وطت الزبيدة وخدت من دمها و دهنت بيه وشها وقالت
شهدت واشهدت علي نفسي اربعة عشر ارضا اهبطو ايتها الخدام  و اعينوني للدخول في جسد ابنة اخي ياااااااقوت كما قدر لي
عزبرش عزبرش بهت بهت فتور فتور يا عملون ياعملون اقسمت عليكم باسماء ملوككم بان تطيعوني و تنفذو امري
لقيت نفسي بقول 
لا ايها الملوك الصالحين ..اقسم عليكم بربكم الاعلي ان تحموني منها … 
لقيتها وقفت اتجمدت ف مكانها
افتكرت كلام ماما دلوقتي ..ماما زهرة كانت دايما تقولنا
انا هعلمكم يا حبايبي  اية قرئانية تقولوها لما تقعو في مشكلة ..
وقلت
بسم الله الرحمن الرحيم
قل هو الله احد الله الصمد لم يلد ولم يولد ولم يكن له كفوا احد 
صدق الله العظيم
صرخت صرخت والبيت ولع ..فوقت فالمستشفي و الدكتور قالي جدك جاي ياخدك يا ياقوت..كان معايا الكتاب الي كان ف ايد بابا
وقابلت جدي ...جدي سليمان ...وجدي العزيز  ملك الجان الاسود ...ظهر اليوم دا بعد مجيت البيت … كان عايش مماتش فالحروب الي حصلت ...غضب علي ابنه ميمون و تم سجنه من يومها ...وبابا الفاروق  مات و زهرة امي ماتت منتحرة بسببها  واختي مرجان …. انا افتكرت كل حاجه…. كلهم ماتو بسببها
انا افتكرت كل حاجه …
فضلت اعيط واصرخ
جدي قالي ..بس الزبيدة رجعت تاني وعايزة تلبس جسدك ومحتاجين مساعدتك انتي الوحيدة الي تقدري عليها
هي بتظهرلي ياجدي 

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

شايف ياسليمان ..دا مصيرك انت وبنتك ...لو عملت اي حاجه عكس الي قلته..روح ادفن مراتك فالمقابر الي ادام  البيت ..مش هتبقي اخر حد يدفن فيها لو حاولت تغدر بيا ...
واختفي 
بعد وقت طويل عبال مستعدت قوتي وقدرت اتحرك قدرت ادفنها ..مكنش في مقابر ادام البيت زي مقلتلك يا ياقوت كانت ارض فاضيه ازاي اتحولت لمقابر وامتي مش عارف ..بكيت كتير كتير بس كان لازم اهتم ب امك ..ربيتها ومرت السنين ...وكبرت..مكنتش بشوف ميمون خالص ..كنت اوقات كتير بحس بحركات كتير بليل ..ابواب تتقفل ..ابواب تتفتح لوحدها ...نور يقفل لوحده.. التليفزيون مفتوح بليل ومفيش حد ادامه ...كنت بطنش ... الكلب   الصغير فضل معايا وربيته ..سميته ميمون ..زي صاحبنا .. ابتديت انسي او اتناسي الي حصل . كان عند امك عروسه بتحبها اوي ..هي دي الي جمبك عالسرير ...و كانت دايما تكلمها ..كنت خايف عليها لكن كنت بحاول اتعامل عادي ….مرت الايام  .وجه اليوم الموعود وزهرة كملت ١٧ سنة ..الساعه ١٢ بليل 
لقيت الباب بيخبط ..فتحت لقيت ميمون معاه شاب واضخ انه فاروق ابنه بس كبر وشكله اتغير . ومعاهم الراجل العجوز و ف ايده كتاب ومعاهم شخصين شكلهم مرعب ماسكين شنط ف اديهم 
ودخل قالي ..
انهارده الفرح زي متفقنا … مكنش ليا اي خيار كنت مسير مسلوب الارادة ..وتم الفرح وعاش فاروق معانا ..الغريب ان كانت حياتهم عادية لحد ما زهرة ابتدت تتبدل بتكلم نفسها وتعد تكلم العروسة بالساعات ومبتطلعش بره اوضتها ..ميمون مكنش بيزورنا خالص ..بس الاغرب ان فاروق كان مهتم ب امك  و ف مرة اتكلم معايا وقالي
انا عارف ان احنا حطيناك ادام الامر الواقع وابي ميمون جبرك و في انتظار اكتمال التعويذة علشان  اختي الزبيدة تلبس جسد بنتنا المستقبليه ..لكن انا مش موافق علي دا .وهاخر موعد الخلفة لاكبر وقت ممكن لحد ملاقي حل.. ومشي وسابني ..
مرت سنتين عالوضع دا هو كل يوم بيجيب كتب ويعد يقرا فيها بالساعات وانا جمبه بحاول اساعده ...بحاول اساعد جن متجوز بنتي عشان ننقذها من اخته الجنية!! وزهرة بالساعات عالوضع دا تكلم العروسة و تكتب تكتب مش عارف بتكتب ايه وتنااام ومتطلعش من الاوضه ..حتي الاكل بنحطهولها ادام الباب 
لكن المحظور حصل و بقت حامل و جه معاد الولادة و خلفت تؤام ..يوم مخلفت دا كان اليوم المحظور ..لقيت فاروق قالي …
الزبيدة متعرفش ان اسمها زهرة فكراها سناء ولو عكسنا التعويذة فكدا هي هتلبس سناء و سناء ميتة وبكدا هنخلص منها مؤقتا لحد منلاقي حل دائم ..
ميمون؟
ابي ميمون ميعرفش حاجه خالص هو فاكرني بجهز واحدة من بناتي للزبيدة تتلبسها و بجهز التانية كقربان لاتمام التعويذة ..هيتفاجى باللي هعمله ومش عارف نتيجة دا ايه ..بس مش هقدر اضحي بيهم …
هتسميهم ايه يا فاروق يا ابني؟
ياقوت ومرجان 
دخلنا باب الاوضه لقيت زهرة بنتي اعدة ومعاها طفلتين صغيرين ..احفادي ..زي القمر ..انتو يا حبايبي انتي ومرجان اختك  الله يرحمها ...كنتو زي الملايكة 
فالوقت دا...
الله يرحمها ؟ مرجان فين ياجدي؟؟ مرجاان فين 
دخلنا لقينا طيف اسود واقف جمب السرير 
ابوكي الفاروق دخل الاول وقال
السلام ..يا زبيدة
وعليكم اخي الفاروق
انه الموعد
وانا علي اتم الاستعداد ..من ستختار..ياقوت ام مرجان
ياقوت
اذن ستضحي بمرجان
اجل 
فلتقرا فانها ليله قمرية ولم تمر دقائق كثيرة علي ولادة الطفلتين 
مرجان فين يا جدي ؟ مرجااااان فين؟ 
الزبيدة مدت ايدها واديته خنجر غريب الشكل منقوش عليه اسماء  باللغه العربية متفرقه 
عزبرش بهت فتور عملون ارز مادين  شمهور
وقالتله 
فلتنهي الامر الان ...القي العزيمة 
ياشيم انان اليش شولو اجناش يوهال اقسم عليكم ب اسماء ملوكم بان تنفذو ما تؤمرون به 
ياران نفري سولكوس فيرا اليش مارياز شولو ياشيم ..فلينهي عزبرش  هذا الامر ولتحرمي علي هذا الجسد ايها الزبيدة ابنة ميمون ابنة العزيز ملك الجن الاسود ..فلتلعني الي يوم يبعثون ولتحرمي علي جسد بني الانس…
سمعت صرخه عالية هزت البيت وفالوقت دا ظهرت بشكلها المخيف .عنيها حمرا زي الدم ...ليها قرون...جسمها متغطي بالشعر …. وقرب الفاروق منها وطعنها بالخنجر ...صرخت تاني وقالتله…
سيكون انتقامي اشد الانتقام فانت لم تعد اخي ابدا 
بس واختفت … لقيت الباب بيخبط جامد روحت افتح لقيت ميمون بيبص بنظرة كلها غضب وحقد وبيزعق 
الفاررروق … ايه الي عملته
اسف جدا يا والدي انا مش هقدر اضحي ب مراتي وبناتي..علشان اختي الانانية الي اتسببتلنا في موت كل العشيرة وموت اهلنا و  فالنفي الي احنا فيه ..انا هحافظ علي سلالتي الجديدة ..نصف   انسيين ونصف  جن ...و همشي خالص بعيد عن هنا وهبتدي حياة جديدة تماما معاهم..اسف انت كمان ممنوع من دخول البيت دا ...وقد اقسمت عليك ايضا بقسم 

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

قصة #ابنةالشيطان
الجزء الرابع 


سناء ممكن تحكيلي قصتك؟
لقيت الكتابه بتظهرلي تاني
اسمي ……. .. بعد وفاة اختي  عاش ابي وامي  في منزل بيطل عالمقابر ..  ماتت امي وانا صغيرة و بقيت مع والدي وانا فالسابعة عشر تزوجت فاروق … مكنتش اعرفه فيوم لقيت بابا داخل عليا بفستان ابيض وبيقولي يلا الفرح انهارده ...فرح ايه مش عارفه . . لقيت نفسي بوافق وبحضر الفرح وانا مش متحكمة في نفسي ..مسلوبة الارادة تماما ...اتجوزنا فنفس البيت الي انا عايشه فيه انا ووالدي ومن بعدها.ابتدت تحصلي حجات غريبه  ..بقيت كل يوم اول منام احلم  ب عفريته شعرها طويل بتقولي انا الزبيدة متخافيش مني انا عايزه اكون صحبتك انا ساكنه هنا فالبيت من قبلكو  وبقيت اصحي من النوم الاقيها اعدة جمبي عالسرير فعلا يعني مكنش حلم ..كنت بكتب كل دا ف مذكراتي .فالاول كنت بخاف بعد كدا فعلا بقت صحبتي وبقيت اتكلم معاها اكتر من فاروق ومن بابا بكتير واقضي ساعات فالاوضه و احكيلها وتحكيلي عرفت انها فالبيت هنا من سنين طويله وان اهلها ماتو فالحرب بس هي بتحب بني الانس اوي ونفسها تعيش معاهم فقلتلها عيشي  مع ان محرم عندهم انهم  يظهرو بهيئتهم لاي انسان ولكنها هي معندهاش مشكله اهم حاجه تعيش مع البني ادمين  مرت سنتين  وخلفت تؤام وسافرت الكويت انا وفاروق
لكن من اول محملت و الزبيدة اتغيرت معايا ..مبقتش صحبتي بقت نظراتها كلها شر بقت بتقولي ...البنتين الي انتي حامل فيهم مش ليكي في واحده منهم ليا ...لحد ما ….
الكتابة وقفت 
كتبت لحد ما ايه يا سناء .. ...رفعت راسي وبصيت قدامي لقت العفريتة ف وشي..الزبيدة هي . بشعرها الطويل وعنيها الحمر وقرونها .. 
لحد ما قتلتها يا ياقوت واستنيتكو تكبرو انتو كمان و هاخد منكو واحده يا انتي يا اختك اختاري .. الحقيقه انا عايزاكي تعيشي و اخد اختك بس انا رحيمة ف اختاري انتي ….انتي بتقولي ايه
اه زي مبقولك  كدا واحدة كانت ليها ..هتستخدم كقربان  وواحدة ليا ..انا كنت بحاول اتعرف عليها  علشان كنت فاكرة اني هلبسها هي   و هتفقد التحكم فنفسها تماما لكن تبقي عرفاني .هههههههههه انا رحيمة  ..علي فكرة دا   كان حقي عليها زي ما ابوها وهبها لينا و وعد بابا انها تكون لينا ... بس عرفت بعد كدا بالتغير الي حصل في شروط اتمام العزيمة بس وحاولت اصاحبها فالاول عشان يكون الموضوع منطقي لكن فالنهاية ابتدت تخاف مني وقالت لابوكي   وانا مبحبش الخيانة ...ف اتخلصت منها بطريقتي ..لكن لازم اخد واحدة منكو  حالا لان التعويذة الي استخدمتها عشان …اعيش بعد ما اخويا حاول يقتلني ….. ليها اثار جانبيه عليا وعشان كدا انا محتاجه جسم البسه حالا . حاولت كذا مرة وفشلت  انا مستنياكو بقالي فترة لكن وقتي بينفذ  .. انا  حتي  الان كنت صبورة  لكن مفيش وقت  اختاري دلوقتي ..يانتي يا مرجان 
خفت جدا ولقيت نفسي بقولها طيب سيبيني افكر 
ماشي موعدنا غدا قبل الشروق ..فلتختارين من منكم ستكون لي ..انتي او مرجان 
قمت جريت ياجدي ياجدي ياجدي ..وفضلت اصرخ اصرح
جدي ومرجان جم يجرو عليا ..في ايه في ايه يبنتي 
انا هموت يا مرجان ..مين الزبيدة ومين العزيز دا انا بشوف جن اسمه العزيز بيقولي انا جدك وجن اسمها الزبيدة بتقولي اناهاخدك و مين سناء تؤام امنا دي كمان ..يعني ماما زهرة مش امنا؟ امنا هي سناء ..احكيلي احكيلي انا مش هختار مرجان الي تموت انا الي هموت ..بس قولي ..وفضلت اعيط اعيط لحد ما مرجان جريت عليا وحضنتني. وفضلت تقولي ..تاني ياياقوت ااه ..يا اختي يا حبيبيتي .. ياريتني انا ..وفضلت تعيط .. وجدي  فضل مكانه واقف مبينطقش 
هدوني هي وجدي ودخلوني الاوضة وجدي جابلي كوباية ميه اشربها وقالي ...انا هحكيلك يبنتي اخر مره الموضوع دا ...انا اسف كل دي غلطتي انا السبب فيها كلها ..انا السبب فاللي انتي فيه ..هحكيلك تاني يبنتي يمكن المرادي متنسيش  اللي حصل ... 
انا جدك سليمان يبنتي ابو امك زهرة.. كنا وقتها بعد الحرب ١٩٧٣  اتعرفت ف الجيش علي شاب جدع اسمه ميمون العزيز حارب معايا وبقي صحبي و اخويا الي مخلفهوش اهلي وفضلت علاقتنا مستمرة ..كان عنده ابن  اسمه فاروق بيحكيلي دايما عنه لما رجعنا اشتريت البيت دا  وهو  سافر الصعيد لاهله وفضلنا علي تواصل برده وانا اتجوزت جدتك وخلفنا  بنتين تؤام سناء وزهرة بس سناء ماتت بعد متولدت ب ١٣ شهر  جالها مرض معرفناش ايه سببه واحتار الدكاترة فيه وجربنا كل العلاجات ..وماتت والدكاترة قالو احتمال اختها التؤام تكون عندها نفس المرض ...  احلي حاجه فحياتنا واحدة راحت منهم ... امك  كانت هتموت هي كمان لحد ما لقيت ميمون بيزورني هو وابنه بدون خبر وقالي انا هساعدك تعالج بنتك ..مبقتش مصدق ..قالي هو حل انا لجئتله ..ابني فاروق كان هيموت وجاله مرض ..ولجئت لحل وحيد..قلتله ايدي علي كتفك ..قالي انا هبات معاك الليله مليش مكان ابات فيه..قلتله تنور بيت اخوك ...مسالتوش عرفت منين وازاي جيت انا عمري مقلتله عنوان البيت انا كنت بكلمه ف التليفون من بعد مرجعنا من الجيش 

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

 #ابنةالشيطان 
الجزء الثالث 
انتي سامعه يا ياقوت ياقوت 
الدنيا ضلمت فجاه ..حسيت بحرارة شديدة ..مرجااان مرجاان انتي فين ...مشيتي وسيبتيني … مرجان .
.مبقتش شايفه حاجه ..الدنيا ضلمه كحل ..مش عارفه هل انا فقدت حاسة البصر ولا ايه .. وكمان مش سامعه اي حاجه سامعه صوت زن ف ودني زي صفارة ...في هوا بيضرب ف وشي مش عارفه جاي منين .حسيت بحرارة شديدة جدا و .فجاه ظهرت ادامي تاني ..وشها فوشي ...طويله جدا وجسمها كله شعر ..شعرها طووويل وعنيها حمرا وليها قرنين صغيرين … رجعت لورا من الخوف ومش ادرة انطق 
طالما انتي تقدري تشوفيني تبقي انتي المنشودة … مش مرجان .. انتو الاتنين تؤام بس واحدة ليا والتانيه لا … 
اذن فجسدها ووروحها لي ..ولسوف اعود ..ولسوف اسود .. ولتكوني لي حياة و معاونة ولتكن هي وسيلة لانقاذي .. وقالت بصوت عالي 
شهدت واشهدت علي نفسي اربعة عشر ارضا اهبطو ايتها الخدام  و اعينوني للرجوع الي الارض كما كنت
عزبرش عزبرش بهت بهت فتور فتور يا عملون ياعملون اقسمت عليكم باسماء ملوككم بان تطيعوني و تنفذو اوامري 
واختفت  ….نور الشمعة رجع تاني ..بصيت لقيت اختي واقعه فالارض و بتترعش جامد و عنيها بيضااااااااااااااا و بيطلع من بوقها رغاوي بيضا  جريت عليها ومسكتها ...وفضلت اصرخ اصرخ اصرخ لحد ما جدي   جه ...ومش لوحده معاه العزيز جدي التاني الجن الي قابلته فالاول ..و الكلب معاهم واقفين مبيعملوش حاجه ..عيني جت عالحيطة الي وراهم لقيت خيال جدي وخيال الجن وخيال الكلب…..دا مش كلب دا جن ..لقيت خيال حد طوييل جدا وليه قرنين برده بس شعره مش طويل …
اختي بتننفض ...اختي بتمووت فضلت اصرخ اصرخ  اصرخ لقيت العروسة وقعت عالارض لوحدها وبعدين طاااارت فالهوا واتهبدت فالحيطة اتكسرت جمبي ...محدش بيساعدني ..اختي بتموووت فضلت اصرخ تاني ياجدي ساعدني هات دكتور  يا جدي ياجدي مفيش… الدنيا ضلمت تاني ...صوت الصفارة ف ودني ….  ...وبدات افقد الوعي ببطي ..شفت حاجه واقعه فالارض زي كتاب صغير جمب العروسة المتكسرة… وفقدت الوعي تماما
فتحت عنيا …لقيت نفسي عالسرير و العروسه نايمه جمبي سليمة مش متكسرة واختي مرجان اعدة جمبي وشكلها قلقان
ياقوت انتي كويسة يا حبيبيتي
ايه الي حصل؟ انتي الي كويسة ؟ كنتي واقعة فالارض وبتتنفضي معرفتش اساعدك اعدت اقول لجدي والعفاريت الي معاه ساعدونا مفيش اي حاجه عملوها
لقيتها بتبصلي ب استغراب وفنفس الوقت قلق 
متدايقيش نفسك يا ياقوت يا حبيبتي كله هيبقي كويس ان شاء الله انتي بس تعبانه شويه عموما احنا كلمنا الدكتور وجه شافك و قال كويسه الحمد لله بس كتبلك شويه ادويه هتاخديها وتتحسني   وهو هيجي يشوفك تاني
يبنتي دكتور ايه بقولك البيت مليان عفاريت 
برده عفاريت ماعفريت الابني ادم
خدي العروسه دي يا مرجان معاكي وانتي قايمه 
حاضر
ولا اقولك سيبيها خلاص 
طيب
هي مش كانت متكسرة فالمطبخ ازاي رجعت سليمة
مكانتش متكسرة انتي بيتهيالك
لا كانت متكسرة
يبقي جدي صلحها 
ماشي سبيبها 
حاضر انتي عايزه مني حاجه ؟
لا بس انتي ر ايحه فين
هجيبلك الدوا 
سيبتها تروح عشان ابص ع العروسة الوادور عالكتاب الصغيره الي كانت معاها 
شديت العروسه ..مسكتها لقيتها سليمه تماما ..فتحت الشنطة ..وزي متوقعت لقيت فيها فعلا كتاب صغير قمت واخداه وحطاه تحت المخده ومرجعه العروسه مكانها تاني 
خدي يا حبيبيتي دواكي
ماشي هاتيه ..خدت من ايد اختي الدوا و قلتلها خدي خلاص العروسه مش عايزاها 
يادي العروسة ..هاخدها خلاص معايا ارتاحي انتي بقي
حاضر هرتاح… استنيتها تخرج وطلعت الكتاب من تحت المخدة وفتحته .. كتاب صغير اد كف الايد ..وشكله قيم وعتيق كدا ..اما فتحته اكتشفت انه مذكرات مش كتاب ..اول صفحة مكتوب فيها
Ads by Google
X
X
حاضر هرتاح… استنيتها تخرج وطلعت الكتاب من تحت المخدة وفتحته .. كتاب صغير اد كف الايد ..وشكله قيم وعتيق كدا ..اما فتحته اكتشفت انه مذكرات مش كتاب ..اول صفحة مكتوب فيها
مذكراتنا .. سناء والزبيدة بتاريخ 1985 قلبت الصفحة الي وراها لقيتها فاضية والي وراها والي وراها .. ايه دا؟ مذكرات فاضية ؟
ونمت  اي والله نمت مش عارفه ازاي 
تاني يوم صحيت لقيت نفسي فالسرير و المذكرات تحت المخدة 
قضيت اليوم فالسرير وبصرحة مرجان مهتميه جدا بيا وجابتلي الاكل والدوا ومردتش تخليني اقوم خالص ولا اتعب نفسي ..والدكتور جه و اتكلم معايا ف تفاهات و انا عامله ايه وحاسه ب ايه و باخد    دوايا في مواعيده ولالا..مش عارفه دوا ايه الي باخده ف مواعيده اذا كان هو لسه كاتبهولي امبارح ..مهتمش كنت عايزه اليوم يعدي ويمشو ويبسيبوني عشان اشوف هعمل ايه فالمذكرات الي معايا 

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

#قصة_ابنة_الشيطان

#قصة_ابنة_الشيطان

#قصة_ابنة_الشيطان
#جزء 2
لقيت ادامي كائن اسود طويل وليه قرون صغيره وعنيه صفرا تماما وجسمعه كله شعر غزير ابتسملي سنانه ظهرت بيضا جدا جدا كان في نور طلع من بؤه
ازيك يا ياقوت حمدلله عالسلامه نورتي بيتك .
حااولت افتح بؤي عشان اتكلم لكن صوتي مش بيخرج ..عماله احاول اجمع الكلام ..قلتله انت مين
انا عارف انك متعرفنيش ويمكن محدش حكالك عني بس انا براقبك من زمان وعارف كل اخبارك
ااا انت ميييين
..انا جدك العزيز
فضلت اصرخ اصرخ وحطيت اديا الاتنين علي عنيا عشان مشوفش 
لقيته بيقول انا هسيبك دلوقتي وهجيلك مرة تانيه لما تهدي 
فضلت احط اديا علي وداني عشان مسمعش و اغمض عيني جاااااااااامد خايفه افتحها ..استنيت شويه وبعدين فتحت عيني
لقيت جدي واقف ادامي ومعاه الكلب وبيققولي ياقوت يا حبيبتي انا نسيت اقولك حاجه ..انا لسه قايل لاختك اوعو حد منكو يطلع الدور التالت لاي سبب مسكت نفسي وقلتله هي مرجان فين؟ 
ف اوضتها يا حبيبيتي 
انا عايزه اروحلها دلوقتي 
حاضر تعالي معايا ..
مشيت معاه لاخر الطرقه لحد موصلنا لاوضه مرجان لقيت الباب مفتوح ولقيتها اعده عالسرير وماسكه عروسه ااول مره اشوفها وعماله تضحك وفرحانه اوي وعماله تكلمها وتقولها انا عمري مهسيبك يا حبيبيتي 
مرججججان في ايه وايه العروسه دي 
دي عروس كانت بتاعت  ماما جدي اداهالي 
يلا يا حبيبي عشان تتعشو انا جبت اكل جاهز
وقفل الباب وطلع 
مالك يا ياقوت مكشره كدا ليه
كان معاكي حق البيت دا في شي مش طبيعي انا شفتت..
لقيتها برقتلي وقاطعتني و قالت
شششششششششششش متقوليش حاجه شوفتي الي شوفتيه متحكليش
اييه؟ محكلكيش ازاي
هو كدا مينفعش نحكي لبعض حاجه  خالص هنعيش زي مكنا عايشين مع ماما فالكويت - لانري لا نسمع لا نتكلم 
بصيتلها باستغراب هي مش دي اختي الي كانت هرياني اسئله واحنا جايين ؟ ايه الجبروت الي هي فيه دا 
يلا بقي ننزل نتعشي وننام انهارده بدري عشان نصحي بكره اليوم من اوله نحضر حاجتنا ونجهز للجامعه
سكتت مش لاقيه حاجه اقولها 
نزلنا نتعشي ..طول محنا اعدين عالترابيزة ماسكة العروسة مبتسيبهاش  ..
سيبي العروسة عشان تعرفي تاكلي انتي مش مركزة فالاكل وعماله تلعبي ؟
عادي ايه المشكلة يا ياقوت يا حبيبيتي عموما لو عايزه عروسه انتي كمان في لعب كتير اوي فالمحزن بتاعت مامتكو  بكرة اما ترجعو من الجامعه تبقي تبصي وخدي الي انتي عايزاه
ربنا يخليك يا جدي شكرا انا بتكلم عشان تاكل بس ..احنا خلاص كبرنا عاللعب بالعرايس دا الي عايزه اقولهولها بس هي مش سمعاني اصلا بس طبعا هاجي معاك المخزن وهاخد لعبه .
ماشي يا حبيبيتي الي تحبيه انا هقوم اغسل ايدي و هروح مكتبي عندي شويه شغل و حجات هعملها وبعدين هنام 
شغل ايه  فالضلمة دي ؟ 
بصلي حتة بصة وبرقلي وقالي 
عندي شغل هخلصه يا ياقوت 
بصراحة خفت قلتله ماشي يا جدي براحتك
ورجع لابتسامته الودودة زياده عن اللزوم 
عمري محبيت الشخصيات الودودة اوي اوي دي حتي لو جدي ..مش مريح بالنسبالي ...اصلا في نظريات بتتكلم عن فوبيا الاشخاص الودودين .. تحس ان غالبا  بيبقي وراهم مصيبه.. واهو فجاة اتحول وبقي مرعب ومش ودود.. وبعدين بيشتغل ايه جدي ؟ الي اعرفه انه كان ظابط فالجيش و حضر حرب 1973 وبعدها ساب الجيش خالص واشتري المزرعه دي وعاش هنا ...يمكن عنده حاجه تانيه 
ياقوووووت
سرحت فالخواطر دي كلها بس صوت جدي قطع حبل افكاري 
ياقوت  ياقوت انتي سمعاني يا حبيبيتي
ايه يا جدي مروحتش ليه مكتبك
Ads by Google
X
منا عمال اكلمك من ساعتها وانتي سرحتي وروحتي ف ملكوت تاني
لالامعاك
مكن تشيلي باقي الاكل بعد متخلصي انتي واختك ..ضروري تشيليه..اوعي تنسي الاكل باقي الاكل خالص لاي سبب
حاضر ..بس انا مش عارفه المطبخ فين ..امشي اخر الطرقه دي عاليمين  وخدي معاكي الشمعدان اهو ينورلك
حاضر
ومشي ..ببص علي مرجان لقيتها زي ماهي ماسكه العروسه وبتاكل ب ايد وبتاكل العروسه وبتضحك
انتي يا ماما يامرجان..انتي اتخبلتي؟ ايه العروسه المعفنه الي ف ايدك دي بتاكليها كمان؟ يا صلاة النبي ..احنا منروحش بعد  بكرة الجامعة انتي يا ترجعي الحضانه يا ادخلك مستشفي المجانين
قصة ابنة الشيطان 
الجزء الثانى 
بس يا يا ياقوت..هزارك زاد اوي خلاص لو خلصتي اكل قومي ملكيش دعوه بيا و قامت واخده العروسه وقايمه 
طب خلاص انا اسفه متزعليش ..طيب خدي الشمعه تنورلك
ادورت اجيبلها شمعه من الشمعدان الي جمبي واديهالها 
لقيتها اختفت!!!
هي لحقت تمشي امتي ؟ وتطلع السلم دا كله امتي؟ 
مرجان انتي بتهزري معايا؟ مرجان انتي فين؟ مسكت الشمعدان وجايه اقوم ..لقيت حاجه مسكت رجلي من تحت الترابيزة

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

#قصة_ابنة_الشيطان

#قصة_ابنة_الشيطان

#قصة_ابنة_الشيطان

#قصة_ابنة_الشيطان


#الجزء الاول



اسمي ياقوت فاروق العزيز
كنت عايشة مع ووالدتي واختي التؤام مرجان فالكويت وانا ومرجان اتولدنا هناك والدنا اتوفي  واحنا صغيرين وماما هي اللي ربتنا  لحد موصلنا   لسن الجامعة وكان من الطبيعي نرجع مصر نزلنا انا وماما ومرجان عشان نخلص الاجراءات ..عندنا شقه فضلنا فيها الفترة دي انما  الخطة كانت ان لما نخلص ماما هترجع وهنقل انا ومرجان ونعيش مع جدي لحد ما يجي معاد الاجازه و وماما هتنزلنا  كل كام شهر العادي يعني   وهكذا ..جدي مكنش عايش قريب من الجامعه  كان عنده  مزرعة  متطرفة شويه  الي عرفته ان علشان نروح الجامعه الطريق  بياخد من هناك  ساعه.. بس   خلصنا كل حاجه و جه معاد سفر ماما جهزنا شنطتنا وركبنا تاكسي وصلناا قدام بيت جدي .كانت الساعه حوالي 3 العصرال. بيت كان  كبير جدا وليه بوابة حديد كبيرة .. الحقيقه ماما مدخلتش معانا ولا قالتلنا حاجه كل الي عملته انها سلمت علينا وودعتنا و قالت لسواق التاكسي يكمل بيها هي للمطار واحنا هننزل هنا خلاص  وسابتنا ومشيت ..ايوه مشيت وسابتنا ف مكان اقل ما يقال عليه انه مهجور تماما شارع مفهوش انسان ولا حيوان  حتي الاشجار الي علي جوانب الشارع دبلانه وورقها اصفر وميته  بصينا حوالينا مفيش حد خالص .. الشارع مش واسع لكنه طويل جدا الارض مش متسفلته وكلها رمله وزلط صغير الجانب اليمين كله اشجار ضخمة وكثيفة متقدرش تشوف ايه الي وراها  لكن ورقها اصفر ودبلان الجانب الشمال  عباره عن  بيوت صغيرة بعيد عن بعض جدا وواضح انها مهجورة تماما ماعدا البيت الي احنا واقفين ادامه دا اكبر بيت فيهم ...اي حد مكاننا كان المفروض يسال في ايه او يتصل بمامته يقولها انتي سيبانا فين ..بس احنا مش   كدا احنا مش بنسال الي بيتقالنا بننفذه من غير اي تساؤلات ..اتربينا كدا من واحنا صغيرين ..نشوف اي حاجه منسالش دي ايه ولا ليه ولا كان ايه سببها ماماتنا قليلة الكلام جدا جدا حتي لو سالنا علي حاجه مكناش بنلاقي اجابة ..سالنا كتير عيلتنا فين طب ليه مرجعناش مصر بعد ما بابا اتوفي ..طب ليه مشوفناش جدي قبل كدا . مفيش اجابات لحد ما ياسنا من السؤال .الحقيقة حياتنا كانت صعبة جدا وانا اما صدقت انناخلصنا منها وجاييين لحياه جديده ف مكان جديد ودا الي مخليني متحمسة وخصوصا اني اخيرا هشوف جدي ..زقينا الباب اتفتح ودخلت انا    ومرجان ..حسيت برهبة غير عاديه وواضح ان دا احساس اختي كمان لانها مسكت ايدي واحنا داخلين.. علشان نوصل للمبني مشينا مسافه كبيره ..المفروض ان الي احنا ماشيين فيه دي جنينه خاصه بالبيت لكن هي مش جنينه خالص ..نفس الشجر اللي بره ..في نباتات دبلانه وميته ف كل حته ..فيه مرجيحه صغيره  جمب الشجر لكنها عليها تراب ومصديه كان بقالها 70 سنه ف مكانهاومحدش بيستخدمها .. وصلنا للبيت  هو  3 ادوار حواليه شجر وضخم جدا واصل للدور التاني مثلا ..بصيت لمرجان   بمعني خبطتي عالباب ..لقيتها خايفه  وبتبصلي وبتقولي لا .معها حق كل شي غريب ومريب لكننا مضطرين ندخل ونتاقلم لان خلاص الجامعة هتبدا بعد يومين ولازم نرتب حياتنا قلتلها خلاص هخبط انا .. لسة هلمس الباب لقيته  اتفتح ببطي رهيب ..ببص علي اختي لقيتها مبرقه ومتخشبه .. مفيش وقت لكل دا حتي لو كل حاجه مش مريحة لازم ندخل ونستمر شديتها من اديها بالعافيه ودخلنا ..الدنيا ضلمة لكن في اضاءة خافته جايه من مكان ..ببص ورايا علشان اقفل الباب لقيت الدنيا ليلت برة ..ازاي ليلت معرفش احنا كنا العصر الليل جه امتي؟ مردتش اشغل دماغي  شديت اختي عشان نكمل مشي ..قام الباب اتهبد ورانا
مرجان صرخت
اهدي في ايه الهوا قفله
هو فين الهوا
بره الهوا يبنتي قفله اش عرفك انتي بالجو هنا عامل ازاي
هو الدنيا ليلت امتي احنا مش الساعه 3 العصر
توقيت الشتا يبنتي الغروب بيجي بدري
وانتي عرفتي منين هو انتي جيتي هنا قبل كدا؟؟
ايه الاسئله دي كلها يامرجان ؟ انتي جيتي مصر خلاص وفاكرة اسلوب حياتنا هيتغير للدرجادي ؟ ملناش دعوه باي حاجه تحصل عايزين نقضي وقتنا وننتبه لدراستنا وخلاص كلية الطب صعبة ..
وانا بكلمها لقيتها بتبص ورايا ومبرقه وبتشاور علي  حاجة ورايا انا مش شيفاها
اتلفتت لقيت عنين كبيرة صفرا بتبصلي وصوت زمجرة وقاااااااااااااااااااااام هاجم علينا
صرخنا احنا الاتنييييييييييييييييين ووقعنا عالارض
سمعتنا صوت بيزعق .. ميمون بس
بنبص لقينا راجل كبير فالسن ماسك شمعدان منور وجاي علينا ..قرب مننا وقالنا ..ياقوت .مرجان انا اسف يا حبايبي النور قاطع بقاله اكتر من 7 ساعات وبلغت الشركة وهيتصلح ان شاء الله علي بكره الصبح ..انتو ايه الي وقعكو كدا خفتو من ميمون ..دا الكلب بتاعي هتحبوه دا اليف وطيب دا معايا من زماااان  هو بس عشان ميعرفكوش فبيهوهو علي اي حد غريب

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

#رواية انا والجن
 #الجزء الثامن  
اميره : صباح الخير يا يوسف
يوسف : ازيك 
اميره : كويسه ، انت رايح فين 
يوسف : في اجتماع عائلي لازم احضره واعملي حسابك بعد الاجتماع فيه حفله فيها كل مملكه الجن ولازم تبقي موجوده
اميره : انت ايه اللي بتقوله ده انا ايه اللي يوديني انا بخاف من خيالي تقوم موديني حفله كلها جن ، لا روح انت 
يوسف : مش بمزاجك وبعدين بصي حواليكي كل اللي حوالينا جن وانتي معايا محدش هيقربلك  يلا سلام وحضري نفسك الدولاب ده فيه كل اللي ممكن تحتاجيه من لبس وعطور 
اميره قاعده بتتفرج علي الدولاب وبتستكشف كل اللي فيه ظهرلها فجأه شيمونا ومعاها اختها بس اختها وهي بشكل خيزوعه اميره اتفزعت من شكلها وقالت مين دي ياشيمونا انتو عايزين 
ريهام : في ايه ماتخافيش انا ريهام 
اميره : ريهام ايه انتي مش ريهام اختي مش شكلها كده 
شيمونا شرحتلها كل حاجه و اميره عيطت في حضن اختها وقالتلها وحشتيني اوي وماما كمان وحشتني 
ريهام : ماتعيطيش يا اميره هترجعي ومش هنبعد عن بعض ابدا 
شيمونا : يا جماعه مش وقته فيه النهارده حفله لكل مملكه الجن ولازم كلنا نروح اميره هتبقي مع زيخون وانا وريهام هنبقي زي اي حد مدعو للحفله وهناك هنبدا خطتنا انا هفضح زيخون في الحفله وهوقع بين زيخون والملك لوسيفر وريهام في عز المعركه هتاخد اميره وتجري توصل للممر اللي هشاورلكم عليه وهتلاقو واحد مستنيكم هو ده اللي هيرجعكم تاني لبوابه عالم الإنس، اتفقنا
اميره وريهام: اتفقنا 
يلا يا ريهام نجهز للحفله وللخطه 
زيخون في اجتماع العشيره
الام : انت فاكر ان الانسانه اللي انت مدخلها عالمنا دي هي الاي هتخليك تدمر عالم الإنس 
زيخون : اكيد طبعا يا امي هي اللي هتخلف أشر مخلوق علي وجه الكون كله وساعتها ابني هيبقى الملك ومحدش هيقدر يقف قصاده 
الأب : بالشكل ده انت هتدمرنا احنا كمان يا زيخون انت عارف حاجه زي دي الملك لوسيفر عرف هيعمل فينا ايه هتبقي حرب في الممالك السبعه انت كده بتعادي كل الممالك لأنك هتقضي علي ملوكهم وهتضم السبع ممالك ليك مستحيل يقبلو بده ابدا
زيخون : هيبقي قدامهم حل واحد بس هو الخضوع لكل اوامري او انهم يعادوني وساعتها هما الخسرانين 
الام : وشيمونا مفكرتش انك حكمت عليها بعدم الزواج وده في حد ذاته اهانه ليها 
زيخون : انا مايهمنيش انا كل اللي بفكر فيه اني أحكم الممالك السابعه وكل الكوون هيبقي في خدمتي ولو شيمونا هتبقي ليا مصدر ازعاج هقتلها
في الحفله 
اميره : ايه كل الجن ده شكلهم يرعب 
يوسف : اضحكي وماتبينيش انك مضايقه 
اميره : ومين اللي قاعد علي الكرسي الضخم ده 
يوسف : ده الملك  لوسيفر اقوي جني في العالم كله وهو المسؤول عن المملكه بتاعتنا 
Ads by Google
X
اميره : هو احنا هنقعد لوحيدينا ولا في حد هيقعد معانا 
يوسف : كل عشيرتي موجوده هنا بس للاسف محدش راضي عن وجودك ولا عن تصرفاتي 
اميره : طيب 
دخلت شيمونا وهي بتقول اهلا بيكم كلكم احب اعرفكم علي اميره الانسيه اميره 
قاطعها لوسيفر وقال : الظاهر انك مش شايفه الملك قاعد 
شيمونا : اسفه جدا لفخامتك بس احب اعرفك علي الانسيه اميره اللي زيخون جايبها وسط عالم الجن 
زيخون قرب من شيمونا وقال بعد اذنك اسمحلي بالكلام يا فخامه الملك 
لوسيفر : اتفضل اتكلم 
زيخون : اميره هتبقي موجوده في القصر زيها زي اي تحفه جميله موجوده 
شيمونا : لا انت عايز اميره عشان تتجوزها وتخلف منها طفل خارق يهد كل الممالك السبعه واحب اقوله ان ملوك باقي الممالك عرفو بالخبر وفي طريقهم للمملكه للتفاوض مع فخامتك يا سيدي
لوسيفر : ليه عملتي كده ليه توصلي الامور للحرب انتي هتعملي حرب اهليه وهيبقي سببها غباءك لولا انك بنت مستشار المملكه انا كنت نفيتك للابد انتي والغبي زيخون 
اميره وريهام بيجرو وبيهربو لاخر الممر بتعليمات من شيمونا ....
شيمونا : وايه يعني لما تنفيني انا جاهزه ومستعده بس مش قبل مااقول كلمه قدام كل اهل المملكه ، زيخون انت ظلمتني ولما واجهتك قولتلي في اقرب معركه هتموتني احب اقولك موتني
زيخون : انتي فعلا لازم تموتي 
لوسيفر : سكوووووت  ، زيخون شيمونا حكمت عليكم بالسجن الابدي في القصر ومش هتطلعو منه وانتو الاتنين مش هتتشكلو تاني في هيئه بشر ، خدوهم  
والكلام لكل اهل المملكه كل من يعتدي علي أنسان او يحاول يدخله عالم الجن هيتنفي للابد ، فين الانسيه يا زيخون 
زيخون : مش عارف . اميره اميره انتي فين اميرااااااااااااا 
شيمونا : ماتقلقش انا رجعتها لعالم الإنس 
لوسيفر : احسنتي يا شيمونا
اميره وريهام بيجرو لحد ما وصلو لاخر الممر وشافو اللي هيرجعهم لعالم الإنس .

#يتبعععععععع

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

رواية #انا_والجن

#الجزء السادس 

ريهام ومامتها هيموتو علي اميره ومش بايديهم اي شئ 
الام : اه يا بنتي يااارب بنتي يارب اروح فين ومين يصدقني يارب انت عالم ان انا
 مؤمنه وموحده بيك ساعدنا يارب 
ريهام : ايه يا ماما ازاي اللي حصل ده انا هموت علي اميره وازاي أصدق أن فيه 
جن ولا عفريت ممكن يخطف اختي احنا بنقرا قصص وبنشوف 
في الأفلام بس مستحيل ده يحصل مخي مش مستوعب ، 
طيب مين ممكن يساعدنا هنلجئ لشيخ ولا ايه مين ممكن يرجع 
اميره يارب ترجع يارب دلنا علي الطريق الصح 
اميره في قصر في مكان مش معلوم كله مرايات وكل شئ في القصر لونه أحمر باهت القصر كئيب وكل اللي فيه مش بيتكلمو
يوسف: هاه ايه رأيك في القصر يا حبيبتي 
اميره :باهت وكئيب وكل الموجودين يرعبو ،ابوس ايدك رجعني لأمي واختي انا مش عارفه اشمعني انا 
يوسف: حبيتك انا مش بأيدي والحب مش مبدائي  بس انتي اللي خلتيني احبك انا كنت بتمني اليوم اللي تبقي قدامي زي دلوقتي 
اميره : وانا مقدرش احبك واتآقلم علي العيشه معاك انا مش بحبك 
يوسف : انا عارف وهديكي فرصه تغيري رأيك فيا صدقيني لو عرفتيني هتحبيني
في اقل من ثانيه ظهر قدامهم واحده  والغضب علي وشها باين جدا وقالت:
هي دي اللي مش عايزني عشانها هي دي اللي مخلياك مش عايز تقرب مني 
يوسف : أيوه يا شيمونا هي دي وانا بحبها ومافيش اي قوه تقدر تمسها انتي فاهمه 
شيمونا: فاهمه بس افتكر ان اللي جاي خراب بسبب الانسيه دي واعرف ان نهايتك قربت 
يوسف : ههههههههه نهايتي قربت علي ايد مين ؟ ايدك مثلا 
شيمونا : لا مش علي ايدي علي ايد ملكنا الاعظم لوسيفر ، انا 
نبهته علي وجود انسيه في حياتك يا زيخون وافتكر ان انت اللي بدأت 
يوسف : خلاص يبقي مافيش حاجه تخليني اخاف مادام الملك 
عرف بوجود اميره انا احب اقولك واعرفك ان في اقرب معركه 
انا هموك يا شيمونا افتكري كلامي كويس ، هقتلك
اميره في ذهول من كل اللي بيحصل قالت حرااااام عليكم انا 
مش بحبه ياستي وخديه انتي أولي بيه انا جيت هنا غصب عني 
شيمونا:افهم من كده انك مش بتحبي زيخون 
Ads by Google
X
اميره : ياستي مش بحب زيخون ولا حاجه سيبوني رجعوني لاهلي
يوسف في قمه غضبه زعق في وش اميره بصوت ضخم وعالي وقال اميراااااااااااااه اخرسي 
اميره وقعت من طولها
يوسف : شيمونا اطلعي بره 
شيمونا : هطلع بره بس افتكر انك هتخسر
يوسف : فوقي يا اميره قومي بقولك 
اميره : انت ايه انا مش عايزاك
يوسف : انا خارج وهسيبك لوحدك ياريت تعقلي انا زعلي وحش واللي حصل ده لو اتكرر تاني هتتحبسي للابد وبدل مانتي في قصر هتترمي في زنزانه 
خرج يوسف و اميره ابتدت تهدي شويه وقعدت تفكر تقول : يارب انا عارفه ان دي غلطتي وان كان لازم مابقاش طماعه بس انا في محنه يارب خليك جانبي 
ظهرت شيمونا ل اميره وقالتلها : انتي عايزه تخرجي من هنا 
اميره  ساكته
شيمونا : ردي عليا  والا همشي من هنا ومش هساعدك نهائي 
وهسيبك بقي زيخون يتجوزك وتحملي ويبقي ليكي اولاد من الجن وتموتي اثناء ولادك
اميره : انتي بتقولي ايه تقصدي أنه عايزني عشان يخلف مني وبعدها أموت 
شيمونا : مش قبل ما اعرف انتي عايزه تمشي من هنا ولا لا 
وأي كلمه بينا لو زيخون عرفها هتبقي من اعدائي وساعتها هقتلك
اميره : لا ارجوكي انا عايزه اهرب ومش عايزه ارجع هنا تاني 
شيمونا:يبقي تسمعي اللي هقولك عليه بالحرف......
الجزء السابع

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

#رواية  انا والجن 
#الجزء الرابع 

ب
جه يوسف في الميعاد بالظبط واستقبلته الام 
الأم : اهلا وسهلا اتفضل شرفتنا
يوسف: شكرا يا طنط 
الام :اميره قالتلي انك عايز تخطبها عرفني عن نفسك 
يوسف :انا يوسف رجل أعمال والدي سابلي فلوس اصرف منها واعمل مشاريع وماديا انا مرتاح ومش هخلي اميره تحتاج اي شئ صدقيني 
الام :ماشي يا بني علي الله التساهيل 
أول مايوسف سمع كلمه علي الله التساهيل قعد يكح ووشه اتغير 
الام افتكرته تعبان ولا حاجه جابتله مياه علي بال ماراحت وجت كان يوسف استجمع نفسه ورجع عادي 
الام:انت كويس يابني 
يوسف:اه انا تمام ياريت اعرف رد حضرتك 
الام :انا كل اللي يهمني سعاده وراحه بنتي وما دامت هي موافقه يبقي تمام انا موافقه
يوسف:تمام يبقي اتفقنا 
الام :يلا نقرأ الفاتحه
يوسف قعد قال بنبره كلها غضب لااااااااااا اوعي اوعي تعملي كده 
الام اترعبت وقالتله هو انت مش مسلم انا بقولك نقرأ الفاتحة
يوسف: لا انا مش هقرا الفاتحة 
خرجت اميره علي صوت يوسف والأم وقالت فيه ايه ،ايه اللي حصل 
الام : الإنسان ده مش طبيعي يا اميره مش عايز يقرا الفاتحة 
اميره : ثواني بس انت وشك عمل كده ليه انت فيك ايه 
يوسف : الأمور كلها بقت علي المكشوف وباين من عينيكم انكم فهمتو انا ابقي ايه 
الام : اعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق
يوسف :كلمه ذياده وهحرقك
اميره ماستحملتش واغمي عليها لما لقت يوسف بيتحول لشئ شكله بشع لونه اتغير وبقي أحمر باهت وجسمه شبه محروق بس لسه انت عينه ملونه بس شكلها يرعب 
فجأه اختفي 
الام قعدت تفوق بنتها وتقولها قومي يا اميره خلاص مشي قومي يا بنتي واحكيلي عرفتي الشيطان ده منين 
فاقت اميره بعد شويه وحكت لمامتها كل اللي حصل 
الام : انتي اللي فتحتي باب مش هيتقفل أبدا يا بنتي ليه كده تقابلي واحد ماتعرفيهوش ليه 
فتحت ريهام باب الشقه ولقت اختها بتترعش والأم حزينه 
قالت : مالكم فيه ايه انتو كنتم كويسين وفين العريس وايه اللي حصل 
الام : مافيش حاجه يلا شوفي وراكي ايه وأنتي يا اميره تعالي 
اسندي عليا انيمك في اوضتك 
نامت اميره في اوضتها وفي عز ماهي مرهقه ومرعوبه لقت 
الهوا فتح شباكها وكسر الزجاج وظهرلها.....
الجزء الخامس
الجزء الخامس

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

رواية  #انا_والجن

#الجزء الثاني


اميره سمعت الباب بيترزع
 اتخضت وصوتت لقيت ريهام اختها بتزعق وبتقول...
 ريهام : ياختي بتخافي اوي انتي ماعندكيش دم يا بنتي 
سايبه امك بتعمل الأكل وبتنضف البيت وانتي قاعده ماسكه 
الزفت ده في ايدك ماتقومي تساعديها
اميره : والله ياريهام 
هموتك في ايدي لو خضتيني 
كده تاني احترمي نفسك
 وانتي بتكلميني انا اختك الكبيره 
ريهام : ههههههههه كبيره 
ياشيخه أجري كده روحي 
عملتي ايه ياكبيره يخليني
 احترمك طول عمرك انانيه ومش بتحسي بحد يا اميره 
اميره : لتاني مره بقولك احترمي نفسك بدل ما اجيبك من 
شعرك وبعدين مادمتي محموقه كده قومي انتي نضفي 
ريهام : انا مش هستناكي
 تقولي ياختي انا فعلا جيت 
من بره عملت كل طلبات
 ماما بس خلي بالك من 
حاجه انا في ثانويه عامه
 يا اميره ولو سقطت ولا جيبت مجموع قليل هتبقي انتي السبب 
Ads by Google
X
اميره : هتجيبها فيا يافاشله أجري شوفي انتي بتعملي ايه 
دخلت الام علي صوت الاختين قائله
الام:بس الله يخربيت النضافه علي العمايل علي دماغكم 
قرفتوني شوفو حالكم ووطو 
صوتكم الجيران سمعت صوتكم يا محترمين 
اميره : شوفي بنتك الجميله الشاطره بتعلي صوتها عليا 
وبتقولي اني فاشله وانانيه ومش بعمل حاجه في البيت 
ودخلت عليا الاوضه وخضيتني برزعها للباب انا بقول ايه 
ولمين صحيح ماهي دي الدلوعه اللي علي الحجر 
الام : بقي ريهام هي الدلوعه اللي علي الحجر ماشي يا اميره 
خرجت الام وريهام من 
الغرفه ، واميره قفلت الباب 
بالمفتاح ولبست قميص
 نوم شفاف كعادتها وقعدت
 ترقص ونسيت خالص أنها ترد علي الرساله ، لقت صوت رساله 
تانيه قالت يوووه انا نسيت
 ارد علي الرساله صحيح لقت يوسف باعتلها بيقول : عيب لما 
أكون ببعتلك وأنتي سايباني كده وعماله ترقصي 
اميره اتفزعت وردت بمنتهي الغضب : انت تعرفني منين ولا 
بتشوفني ازاي انت مين اصلا انا ماعرفكش انا قبلت الصداقه 
لأن البروفايل بتاعك عجبني مش اكتر 
يوسف: اهدي بس انا بخمن قولت اقول اي حاجه عشان 
استفزك وتردي 
اميره :اها تمام ، عايز ايه بقي يا عم يوسف
يوسف :انا معجب بيكي
 وبشخصيتك انا اعرفك
 كنت معاكي في الجامعه بس انتي ماتعرفينيش كنت بشوفك 
من بعيد لبعيد 
اميره : ياسلااام طيب يامعجب برضو عايز ايه 
يوسف :نتقابل ، ممكن ؟؟
اميره :انت جرئ كده ازاي هو انا اعرفك
يوسف: ياستي اعرفك انا يوسف عندي 29سنه والدي ووالدتي 
سايبينلي ورث كبير اوي بصرف منه  ماليش قرايب تقدري تقولي مقطوع من شجره  
كرنفال الروايات
كرنفال الروايات
بتشوفني ازاي انت مين اصلا انا ماعرفكش انا قبلت الصداقه 
اميره الطمع خلاها تتشد ليه اكتر وابتدت تتكلم بجديه 
وإعجاب طبعا بفلوسه وقالت : تصدق انت صعبت عليا يعني 
انت ماعندكش حد ممكن يقعد معاك او يونسك طيب مالكش صحاب 
يوسف:لا ماليش ومش بحب يكون ليا هاه نتقابل 
اميره :ماشي موافقه ، فين ؟؟
استنيني عند كوبري قصر النيل وانا هجيلك ...
الجزء الثالث
الجزء الثالث

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

قصة مزرعة “سكينوالكر رانش”
إن العالم مليء بمن يؤمنون بوجود الظواهر الخارقة والأمور الخارقة عن الطبيعة وحتى الأطباق الطائرة ، ومع ذلك فإن أحدًا منهم أو على الاقل أغلبهم لم يستطيع أن يقدم دليل على صحة ادعائه بالرغم من أن كثير من تلك الادعاءات ليس لها تفسير علمي أيضًا .

ومن بين قصص الأماكن الخارقة أو الملعونة انتشارًا قصة مزرعة شيرمان والمعروفة أيضًا باسم “سكينوالكر رانش ” وهي مزرعة تقع في جنوب شرق بالارد ، يوتا ، الولايات المتحدة الأمريكية ، وقد ادعى عدد من سكان تلك المزرعة رؤية ظوار غير طبيعية وأنوار وأجسام غريبة لم يستطيع أحد تفسيرها حتى الآن .

ومن أشهر ملاك تلك المزرعة كانت عائلة توم وإلين جورمان ، وهما الزوجان اللذان اشترا تلك المزرعة عام 1994م من أصحابها القدامى وهما زوجين عجوزين لكنهما قد تركا تلك المزرعة مهجورة لمدة سبعة سنوات تقريبًا قبل أن يستطيعا أن يحصلا على مشتري لمزرعتهما ، لكنهما قد قبلا بالحصول على سعر زهيد مقابل المزرعة الشاسعة التي تبلغ مساحتها أكثر من 512 فدان ، لكن كان شرطهما الوحيد لإتمام البيع هو ألا تقوم الأسرة الجديدة بالحفر داخل المزرعة إلا بعد استئذانهما أولًا .

وفي الواقع فإن عائلة جورمانقد وافقت على الشرط فورًا فقد رأوا أنه شرط سخيف وفي الواقع يمكن خرقه بسهولة دون أي عواقب ، فمن يمكنه أن يمنعهما من الحفر داخل المزرعة التي دفعوا ثمنها بالكامل ، وبالفعل قامت العائلة بالانتقال لمنزل المزرعة مع ابنيهما .



لكن في أول يوم لانتقال الأسرة شاهد الأب مخلوق جبلي يشبه الذئب يتجول في ملكية الأسرة الجديدة ، فأحضر الأب بندقيته بسرعة وبدأ في إطلاق النار على الذئب ، وبالرغم من أن الرصاصات قد أصابت المخلوق إلا أنه لم يتأثر وحتى لم ينزف الدماء وهرب بسرعة قبل أن يتمكن الأب من اللحاق به .

وفي اليوم التالي شاهدت الأم هذا المخلوق يحوم حول المنزل مرة أخرى ومعه شريك له لكنه يشبه الكلب أكثر ، ثم اختفى مرة أخرى ، وفي اليوم الثالث شاهدت الأم قطيع من الذئاب يحوم حول المزرعة ، فشعرت بالهلع وعلى الفور اتصلت بهئية حماية الغابات في المنطقة وأخبرتهم عن قطيع الذئاب وطلبت منهم المساعدة .

لكن المسئولين لم يبدوا أي اهتمام بالشكوى التي قدمتها إلين ، بل أخبروها أن عليها ألا تقلق لأن المنطقة لا يوجد بها أي ذئاب منذ أكثر من سبعين عامًا .



بعد انتقال الأسرة بفترة قصيرة ، كان عليهم إحضار قطيع الأبقار الخاص بهم إلى المزرعة ، وبالفعل قاموا بنقل أبقارهم إلى الحظيرة الموجودة بالمزرعة الجديدة ، وفي المساء ذهب توم ليتفقد قطيعة لكنه قبل أن يصل إلى الحظيرة لاحظ وجود أضواء تشبه أضواء السيارة تقترب باتجاه المزرعة ، فحاول أن يشير للسائق بالتوقف لأنها تقترب من سياجه دون جدوى وبالفعل اخترقت الأضواء السياج ، فهرع توم ومعه ابنه مسرعًا ليتفقد حالة السياح وحالة الشخص الموجود بالسيارة ، لكنه عندما وصل لم يجد أي شيء فقد كان السياج سليم تمامًا أما الأضواء فقد لاحظ توم أنها تتجه نحو السماء قبل أن تختفي .

عاد توم إلى منزله في تلك الليلة وهو يشعر بالقلق مما رأه لكنه قرر تجاهل الأمر ، لكنه رؤية الأضواء قد تكررت معه عدة مرات أخرى ، لكن أكثر ما أصاب توم بالقلق هو أن الأبقار بدأت في الاختفاء واحدة تلو الأخرى ، ثم عثر على بعضها في مناطق قريبة وهي منزوعة الأحشاء لكن دون وجود أي آثار للدماء ، ويقول توم أنه عندما غادر المزرعة كان قد فقد 14 بقرة من قطيعه .



بدأ توم يسأل الجيران عن المزرعة فأخبروه أن تلك المزرعة ملعونة من الهنود الحمر الذين سكنوا المنطقة قديمًا ، فقام توم بالاستعانة بفريق للتحقيق في أمر الأضواء واختفاء الماشية ، بالرغم من أن توم قد باع المزرعة عام 1996م إلا أنه طلب من الفريق أن يستمر في التحقيق ، وبعد عامين ادعى الفريق أنهم قد رصدوا أشكال لأطباق طائرة في السماء لكن الصور لم تكن واضحة .

وبالرغم من استمرار التحقيق في تلك المشاهدات لمدة ثمانية أعوام وقيام المحققين برؤية الأضواء والأجسام الطائرة عدة مرات ، إلا أنهم لم يجدوا أي تفسير منطقي لتلك المشاهدات أو حتى لاختفاء الماشية ، بالرغم من أنهم قد وجدوا أمعاء تم استخراجها من أحد تلك الأبقار بعد عام كامل من انتقال الأسرة وكانت الأمعاء سليمة دون تحلل ، وما بين الادعاء بوجود لعنة في المنطقة أو ظواهر خارقة أو مخلوقات فضائية أنهى الفريق تحقيقه ، لكن المزرعة مازالت محل اهتمام الباحثين في الخوارق حتى اليوم .
#تمت

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

قصة لغز الاختفاء في المحيط
يمتلئ العالم بالكثير من الألغاز والأسرار في كل مكان ن تقول تلك الألغاز بوجود كائنات خفية مرعبة في كل مكان حولنا وبالرغم من مرور أكثر من 35 عام على اختفاء السفينة سارة جو ولكن مازال الكثير من الأسئلة تطرح يوميًا عن سر هذا الاختفاء الغامض ، تكشف القصة عن خمسة رجال قرروا قضاء بعض الوقت والتوجه لرحلة صيد في هاواي ولكنهم لم يعودا أبدًا

وبعد سنوات طويلة من الاختفاء ظهر أحد أفراد المجموعة على متن جزيرة قديمة مهجورة في وسط المحيط الأطلنطي وبظهوره ثانية ظهرت مجموعة من الألغاز من جديد ، بدأ لغز الاختفاء في يوم 11 فبراير عام 1979م حينما قرر خمسة أصدقاء الإبحار بمركب سارة جو المركب المتواضع الذي يبلغ طوله 17 قدم ومحركه بقوة 85 حصان وكنت غير مجهزة لأي رحلات بحرية تحرك القارب من مدينة هانا في جزيرة ماوي في هاواي وكان الجو مناسب للإبحار .





ولكن بعد ساعتين من مغادرة المركب في وقت الظهيرة تقريبًا بدأت حالة الطقس تسوء ولم يتذكر أحد من الرجال الخمسة التفكير في معرفة حال الطقس قبل الإبحار بدأت الرياح الشديدة في الهبوب والأمطار الغزيرة في الهطول نجحت السفن الكبيرة في العودة للميناء بصعوبة ، وتشير التقارير ارتفاع الأمواج لنحو 40 قدم تمسك أهل الرجال الخمسة بأمل عودتهم وبدأ انتهاء العاصفة بدأ رجال الإنقاذ في البحث لمدة 5 أيام متتالية ولكن بدون أي نتيجة لا يوجد أي أثر للرجال أو القارب واستعينوا بالحمام الزجال المدرب ولكن بدون أي نتيجة حتى وصلوا لقناعة أن القارب قد غرق بالرجال في مياه المحيط .



قرر أهل الأصدقاء الخمس البحث بأنفسهم وبدؤوا بالفعل في البحث لمدة خمس أسابيع كاملة وفي النهاية قرروا عمل جنازة تكريمية للرجال وبعد مرور عشر سنوات على الاختفاء ونسيان الأمر تمامًا وجد أحد أفراد البحث على جزيرة نائية تبعد 222 ميل عن الميناء وجد قارب مهجور مصنوع من الألياف الزجاجية وبعد عدة أبحاث تعرفوا على القارب ، ولكن لم يكن هنالك أي أثر للرجال الخمس فقروا البحث من جديد وبعد عدة أميال وجدوا قبر ضحل داخله عظام فك سفلي ، وبفحص القبر وجدوا قطع من الورق مغطية الهيكل والورق موزع بشكل عشوائي فقروا الفريق البحث بمكان أخر ثم اكتشفوا أن محرك القارب مفقود ولكن يظل اللغز أين بقية الرجال ومن الذي دفن الرجل والأغرب من ذلك أن الفريق بدأ البحث مرة أخرى بالجزيرة ولكن لم يعثر على القارب ولا القبر ويظل اللغز قائم .


#تمت

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

قصة الشاب الممسوس

البعض لا يؤمن بوجود الجن ولكن كثير من الناس يدعي أنه بالفعل قد شهد بعينيه أحداث تدل بالفعل على وجودهم واتصالهم بعالم البشر ، وبالتأكيد فإن الله سبحانه وتعالي قد خلق الجن وقد ذكر ذلك في القرآن الكريم ، حتى أن هناك سورة في القرآن الكريم تسمى سورة الجن ، كما حدثنا النبي عليه الصلاة والسلام عنهم في بعض أحاديثه .



وهذه الحكاية يرويها شاب يسمى أحمد ويبلغ من العمر عشرون عامًا ، يروي أنه كان يعيش مع أسرته في منزل كان يخص جده في السابق ، وكان المنزل كبير جدًا ومكون من عدة طوابق ، ولأن الفتى كان مازال صغير عندما انتقلوا إلى المنزل فلم يكن يفهم لماذا يحذرهم والديهم دائمًا من الصراخ بصوت مرتفع أو إصدار أصوات غريبة كما أن جميع غرف المنزل كانت مفتوحة أمامهم ماعدا غرفة وحيدة في الطابق السفلي من المنزل كانت مغلقة وكان من غير المسموح لأي فرد في العائلة دخولها ، وعندما كبر قليلًا كان التحذير من عدم العودة إلى المنزل في وقت متأخر وبالتحديد بعد العاشرة مساءًا ، وكان يعتقد أن والده شخص متشدد لذلك لا يريده أن يعود متأخرًا .





ظل أحمد طوال سنوات طفولته ملتزم بالتعليمات ، ولكنه عندما كبر بدأ يحاول كسر كل القواعد ومن بينها عدم التأخر في الخارج ، فجميع من في سنه يسهرون خارج المنزل ، فلماذا لا يفعل مثلهم وهو مازال في مقتبل العمر ويريد الاستمتاع بحياته ؟

ولأن أحمد قرر التمرد على كل القوانين والقواعد ، فقد قرر في أحد الأيام فتح الغرفة المحرمة ليرى ما فيها ، فأحضر ألة حادة وقام بعدة محاولات حتى استطاع فتح مقبض الغرفة ، وقد تمنى أنه لم يفعل ذلك فقد وجد بالغرفة مجموعة من الناس وعندما فتح الباب بدئوا ينظرون نحوه ، مما جعله يشعر بالفزع الشديد وسقط مغشيًا عليه ، وقد أتى والده مسرعًا بعد أن سمع صوت ارتطامه بالأرض وأخبره أن عليه أن يلتزم بكل ما أخبره به ولا يعيد تلك المحاولة مرة أخرى .





وحتى لم يكن والده قد حذره فقد قرر أحمد من تلقاء نفسه عدم الاقتراب من تلك الغرفة مرة أخرى ، وقد سافر الأب بعد ذلك أما أحمد فقد عاد للالتزام بقواعد المنزل ، إلا أنه في أحد الأيام خرج ليقضي بعض الوقت مع أصدقائه خارج المنزل فسرقه الوقت وتأخر لما بعد العاشرة بفترة ، وعندما عاد إلى المنزل كانت الكهرباء مقطوعة ، وأثناء محاولته صعود الدرج ولكنه رأى حفرة في الدرج وفيها ما يشبه الأطفال ولكن أشكالهم تثير الرعب وحاولوا رفع أيديهم باتجاهه ، صرخ أحمد منم الرعب فاستيقظت والدته وأضاءت كشاف كهربائي يعمل بالشحن وأتت مسرعة ولكن بالطبع اختفت الحفرة وما فيها .



ظل أحمد في حيرة من أمره ، فهو لا يدري إذا كان ما رأه حقيقة أم خيال، ولكنه في كل الأحوال قرر عدم التأخر خارج المنزل ، وإذا تأخر فإنه كان يقضي الليل عند أصدقائه ، ولكن قصة أحمد مع الأشباح لم تنتهي ، ففي بعض الليالي كان يرى طيف لفتاة جميلة في غرفته ، وفي أحد الليالي أخذ يحدق في هذا الطيف فتحولت إلى فتاة قبيحة مرعبة ، وقامت برفع سريره في الهواء وتدور به حتى سقط من على السرير واصطدم بالحائط وكسرت يده ، وأخذ يصرخ .



عندما سعت والدة أحمد الصوت أتت مسرعة ، فوجدته ملقًا على الأرض وذراعه مكسور ، وعندما حكى لها ما حدث ضحكت وأخبرته أنه كان مجرد حلم وأنه ربما سقط وهو نائم ، ولكن أحمد رفض أن ينام في تلك الغرفة مرة أخرى ، وعندما عاد والده من السفر قرر أن يشتري لهم منزلًا جديدًا ورحب أحمد بهذا القرار كثيرًا ، ولكن بعد فترة قصيرة بدأ أحمد يسمع أصوات غريبة مرة أخرى ، فقرر والده أن يحضر له شيخًا فأخبرهم الشيخ أنه ممسوس ويجب أن يلتزم بالرقيا الشرعية وقراءة القرآن باستمرار .


#تمت

Читать полностью…
Subscribe to a channel