j_f_6 | Unsorted

Telegram-канал j_f_6 - قصص رعب | Horror Stories

6816

• لنشر افضل القصص والروايات المرعبه بجميع اللهجات. • لسناا الوحيدون فِ عالم الرعب ولكن نحن المتميزون فِي نشر الأروع. • للتواصل : « @NG00MBOT » • • تاريخ انشاء القناه: « 20/4/2020 »

Subscribe to a channel

قصص رعب | Horror Stories

-مجرمة، قتلتي أمك عشان جهاز لعبة.
-ماقتلتش حد، ماقتلتش حد.
- ابوكي كان أمك بس انتي اللي نفسيتك تعبانة ومجنونة فشوفتيه على شكلها.
شوفت انعكاسي في المراية وهو بيضحك عليا، كانت ضحكة مستفزة وصوتها عالي، حطيت إيدي على وداني واترجّيته يسكت؛ لكن انعكاسي فضل مكمل لحد ما فقدت أعصابي، وقتها مسكت الفازة اللي كانت على الكومودينو اللي جنب السرير وخبط المرآية بيها؛ وقعت واتكسرت وبهدلت الأرض، بصيت بحزن للأوضة ولنفسي ومسكت التليفون ورنيت على ماما تاني وتالت وبرضه ماكانتش بترد، كان عندي أمل لاخر لحظة انها ترد ويطلع كل ده كابوس، بس اللي حصل غير كده، انا غمضت عيني ورنيت عليك يا أدهم أنت كمان وماردتش عليا؛ ولما ماردتش، اتشجعت وحكيتلك كل اللي حصل في ريكورد، انا مش هعرف أواجهك باللي عملته، أنا قتلت ماما يا أدهم، قتلتلها وأنا حقيقي مش في وعي، ودلوقتي هموت نفسي، اه.. اه.. ما انل لازم أروحلها، أنا بخاف من القعدة لوحدي ومش هينفع أقعد هنا، سامحني يا أدهم.. انا بحبك أوي.
***
لما سمعت الفويس اول مرة اتجننت وجريت اتصلت بيها، كانت منهارة وحاولت اهديها بس هي كانت واخدة قرارها، قفلت المكالمة وفصلت التليفون واختفت، عشان كده اتصلت بعمي عشان يلحقها، بس وانا قاعد وبعد ما سمعت الريكورد لتاني مرة، موبايلي رن، كان رقم مصري بس مش متسجل عندي...
-ألو، أيوه.. مين!
-أنت فين يا أدهم يا ابني؟
-في المطار يا عمي، الطيارة خلاص فاضلها حاجة بسيطة وتطلع، طمني على نورهان وماما.
-شد حيلك يا ابني، انا هبعت مصطفي ابني يستناك في المطار ويجيبك.
وقفل الخط، كلمة شد حيلك كانت كفيلة تهدني مكاني، بس بعد ريكورد نورهان كان لازم أنزل عشان أفهم اللي حصل وأعرف هي وصلت للمرحلة دي ازاي، ايه الغلط في العملية ممكن يوصلها لكده!
نزلت مصر وعمي كان خلص كل الإجراءات ودفناهم تاني يوم بعد صلاة الضهر، ولأن عمي معارفه كتيره، خلص تصاريح الدفن وكل حاجة بسرعة، بعدها رجعت البيت لقيته بعت واحده نضفته بعد ما الحكومة خلصت، كان مصمم اني أروح اقعد عنده لحد معاد سفري، بس ماقدرتش، انا دخلت أوضة نورهان وبصيت حواليا، غصب عني ضحكتها رنت في وداني فابتسمت ودموعي نزلت، قعدت على طرف السرير وبصيت للبرواز اللي على الكوميدينو؛ كان فيه صورتي أنا وهي وماما، والجهاز اللي جبتهولها كان جنبه وفي ورقه مطبقة تحته، مسكت الورقة وفتحتها، واكتشفت انها الروشته بتاعت الدكتور النفسي اللي حكتلي عنه في الريكورد، ماحستش بنفسي غير وانا قدام عيادته، حجزت كشف عادي ولما دخلت عرفته بنفسي وحكيتله كل اللي حصل، بس لما حكيتله، شوفت معالم الصدمه على وشه لما عرف ان نورهان انتحرت، وانها كانت بتعاني من ورم في المخ واستأصلته، وبعد ما خلصت كلامي كله.. طلب مني اني اجيبله الجهاز اللي اديته لنورهان كانت بتتكلم عليه كتير أوي، رجعت البيت وخدته وودتهوله، حطه قدامه وشغله، عاد التراكات كذا مرة وبصلي وسألني..
-انت قولتلي الجهاز ده جيبته منين يا أستاذ أدهم؟
-الشركة اللي أنا شغال فيها يا دكتور، هي اللي مصنعاه.
- والنسخة دي من الجهاز متاحة للمستهلك في البلد اللي انت شغال فيها؟
-لا، دي جيفت لعائلاتنا لأن أصولنا عرب في الشرق الأوسط.
- اه.. كده الصورة بدأت توضح، أنتوا كعمال مسموحلكوا تستخدموا الأجهزة دي.. ولا دي هدايا وبس؟
- مافيش وقت يسمح لحد فينا انه يقعد على الأجهزة دي... احنا يادوب بنروح ننام وبنصحى نشتغل.
- طيب.. أنا هعرض الجهاز ده على واحد صاحبي والكلمة الأخيرة هتبقى له، بس كتحليل مبدئي للي حصل، التراكات اللي على الجهاز ده مصممه بطريقة معينة تدمر المخ مع التكرار، أنت في البداية بتبقى مبسوط وحاسس انك طاير وكل حاجة اندر كنترول بالنسبالك، بس فجأة الوضع بيختلف، كل حاجة بتتقلب وبتلاقي نفسك واقف في النص، لا قادر توقف انك تسمع الساوند دي ولا فاهم ايه اللي بيحصلك، يعني بشكل أوضح، مخ الانسان بيوصل لمرحلة انه مابيبقاش مدرك فيها الواقع من الهلوسة، وهو تحت تأثير التراكات دي، من الاخر كده، الجهاز ده هو اللي عمل في أختك كل ده، ولو فعلا ده صح، تبقى الشركة اللي انت شغال فيها بتبيع الموت وعايزة تقضي على شبابنا لأنهم بيجروا ورا الأجهزة دي وبيتعلقوا بيها.
حسيت ساعتها إن الدنيا بتلف بيا، ماكنتش متوقع إن حاجة صغيرة زي الجهاز ده تبقى السبب في كل اللي حصل، رجعت البيت وقفلت على نفسي، المفروض أسافر بكره، طيارتي معادها الساعة عشرة بالليل، إنما.. إنما الدكتور قال انه هيأكد عليا في الكلام اللي قاله الصبح.
حاولت أهدى وافكر في اللي ممكن اعمله لو كلام الدكتور طلع صح، مستحيل أرجع وأكمل شغل في الشركة دي، هو أنا اه مش مسؤؤل عن صناعة الأجهزة دي، بس بشكل أو بآخر هشيل ذنب أختي وغيرها كتير لو سكت، فضلت قاعد جنب التليفون وكل شوية أمسكه وأشوف الدكتور بعت حاجة أو اتصل ولا لا، وعلى الساعة 1 الضهر، بعتلي رسالة على واتس اب مكتوب فيها الأتي...

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

مع الوقت خرجت دعوة (ليفي) بره أمريكا، وعلى غير المتوقع لقت صدى واسع جدًا وكتير أيدوها، وبالأخص في المجتمع الغربي لأن أساس الدعوة بيدعم الإباحية وبيحررهم من قوانين الأديان والحرمانية.

(ليفي) مكتفاش بس بإنه ينشأ كنيسة لعبادة الشيطان، بل ألف كتب كمان عن عبادة الشيطان أهمها "الإنجيل الشيطاني"، ودا اترجم للغات كتير جدًا حول العالم، ولسه لحد دلوقتي له انتشار كبير بين الشباب في دول كتير.
الكتاب دا بيحتوي على أهم أسس العبادة الشيطانية وقدسية (إبليس) على الأرض.
(ليفي) تحدى المجتمع الديني كله بالكتاب دا، وحاول يرسخ عبادة الشيطان في عقول الناس والانحلال الخلقي والإباحية، اللي (ليفي) شايفها بتكرم الشيطان وترضيه!

(ليفي) بيقول إن كتاب الإنجيل الشيطاني مبيمثلش لعابد الشيطان الحقيقة كاملة، بل هو تمهيد لعبادة الشيطان المهندس الأعظم للكون، وتمرد كامل على جميع الأديان، وطريقة لإرضاء الذات والشيطان.

(ليفي) كان بيظهر كتير جدًا على برامج تليفزيونية، وفي برنامج معين قال:
- إن بزوخ عهد جديد، عهد يحتفل بقوة الجسد لا يحتقره ولا يكبته، ذلك ميلاد معبد الشيطان.
ومن مؤلفاته برضه كتب:
"الشيطانية، كتاب الطقوس الشيطانية، كتاب الساحر الشيطاني، كتاب مذكرة الشيطان".

(ليفي) عاش 64 سنة بينشر في عبادة الشيطان لحد ما العالم كله عرفها.

عبدة الشيطان ليهم رموز عبادة بتميزهم، ومن أهم الرموز دي "الصليب المقلوب، النجمة الخماسية والجمجمة"، والرموز بتعبر عن أفكارهم.

الصليب المقلوب:
بيعبر عن رفضهم للمسيحية وتمردهم على الأديان كلها، وبرضه يعتبر إشارة لتمجيد شيء يعتقد البعض إنه مش الشيطان، ولكن روح شيطانية، بيُطلق عليها في الديانة المسيحية نقيد المسيح، أو الأنتيخريستوس، أيوه هو اللي جيه في دماغك، المسيح الدجال.

النجمة الخماسية:
عبارة عن استجماع قوى الشر والسحر الأسود، يعني رمز للسحر والشعوذة، ولأهمية الرمز دا بيكون دايمًا موجود في احتفالات عبدة الشيطان، وموجود دايمًا في حياتهم العادية، لأنهم بيلبسوه في سلسلة، أو بيرسموه وشم على أجسادهم.

الجمجمة:
بترمز للموت والفناء، وفي العصر الحديث بقت رمز لتعاطي المخدرات وبالأخص الهيروين.

والغريب جدًا إن يكون جماعة زي دي بتؤمن بالآخرة ونار الخلد بعد الموت، وأفرادها مستعدين يدخلوا جهنم تضحية لروح الشيطان.
متخيل؟
مستعدين يدخلوا جهنم علشان يكونوا جنب الشيطان ويضحوا بأرواحهم علشانه وتمجيد له.

من أهم الرموز كمان رمز الأفعى، ودي بيقدسوها جدًا، وبيعتبروها رمز الوفاء لـ(إبليس)، وغالبًا بترمز لقصة الأفعى اللي ساعدت (إبليس) في إغواء سيدنا (آدم) -عليه السلام-.

فيه رسمة في مخططات عبدة الشيطان بتظهر الأفعى ملتفة حول الأرض في شكل يوحي إن المؤامرة والخطة مكملة في طريق النجاح رغم فضحها!
وتظل الأفعى والهرم أهم شعاراتهم، وخاصةً الهرم صاحب العين اللي بتظهر في المنتصف.
ومع الرموز دي، فيه أقاويل بتقول إن الطائفة كلها بتتمول من ولاد العم، وإنهم تابعين ليهم!

عبدة الشيطان يا عزيزي عندهم بعض العقائد المهمة، ومن عقائدهم الأساسية احتقار جميع الأديان، واحتقار جميع المبادئ اللي بتطبق القيم والأخلاق الحميدة، وبيبحثوا دايمًا عن أبشع الأشياء ويمارسوها، اعتقادًا منهم إنها بتقربهم من (إبليس).

عبدة الشيطان دايمًا بيحاولوا يميزوا نفسهم من وسط الناس حتى بملابسهم، ودايمًا بيلبسوا الملابس السودا، لاعتقادهم إنه اللون المفضل لقوى الشر.
ودايمًا بيتجمعوا بالليل زي الخفافيش ويقيموا احتفالات في أماكن مهجورة، زي المقابر وغيرها من الأماكن الغريبة، وبيمارسوا فيها الشـ* ـذوz والجنـ* ـس بكل أنواعه، وبيشربوا فيها دم.

عبدة الشيطان ظهروا كتير جدًا في بلاد كتير بانتشار واسع وفيه بعض الدول اتعرف عنها الشيء دا.
زي إسـ** ـرا ئـ * يل اللي تُعد من أكتر الدول اللي انتشر فيها عبادة الشيطان، وعارفين بوجودها من فترة كبيرة.
فيه جريدة إسـ رائـ* يلية مهمة ومشهورة اسمها "المعلومات العالية"، نشرت أكتر من مرة عن حوادث وتجاوزات عملوها عبدة الشيطان في إسـ ـرائـ يل، وآخرها كان نبش قبر جندي إسـ** ـرائـ يلي سنة 1997م.
وإحصائية الشرطة الإسـ** ـرائـ يلية ذكرت إن عدد أتباع الفرقة دي يتجاوز الآلاف، وتل أبـ* ـيب لوحدها بتحتوي على قرابة الـ5000 شخص من عبدة الشيطان.

كمان الولايات المتحدة حصل فيها حوادث كتير جدًا بتدل على وجود أعداد كبيرة منهم، سنة 1996م مثلًا اعتقلت الشرطة مجموعة من عبدة الشيطان بعد ما حاول شخص منهم يسرق دم بشري من مستشفيات في نيويورك علشان يشربوها وهمَ بيمارسوا طقوسهم الشيطانية.

طيب كانوا موجودين في مصر؟

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

ي جماعه ده حقيقي مش كدب ولا تخيلات وكدا

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

تاكسي النار • الجزء الثاني

وصلت بالتاكسى قصاد كبارية النجمة الذهبية
نزلت المزة
عود على ابووه..اووووف..مزة مزة بصحيح
اعقل يا سعيد انت لسة مفركش..قلت لنفسى اعقل اية ؟ يمكن دى اللى تنسينى عذاب 4 سنين
*اية رايك تستنانى
و مدت ايدها ب 100 جنية ورقة واحدة جديدة
فى مشوار يعمله خمسناية بالميت
مزة و ايدها فرطة كمان
معرفش قلت لها ازاى كدة مع انى ميت من التعب:
-طبعا استناكى..قدامك كتير ؟
*لا ابدا هى ساعتين
-ايوة بس البنديرة
*ماتقلقش هعوضك
و ابتسمت
و بانت سنانها البيضا المتساوية
هو فى كدة فى الدنيا
و سبتنى و دخلت
مشيت انا بالتاكسى و ركنت قريب من الكبارية
و شيطانى بيوزنى " * دى رقاصة يا معلم "
اكيد " يا شطة " دة اسم الدلع لشيطانى
قعدت على كبوت التاكسى
ادخن
و افتكرت حبيبتى الانتهازية..يوم ما قبلتها كان بقالى 6 شهور سواق تاكسى انا خريج حقوق قد الدنيا و بدل ما اشتغل محامى و اتعب قلبى اشتغلت سواق تاكسى امى الله يكرمها باعت نص البيت و اشترت التاكسى و رحمتنى من المرمطة كل يوم تدعيلى ان ربنا يوفقنى
و لقيت سوسن حب العمر كلة وصلتها الكلية كانت لسة فى سنة اولى بيضا طويلة رشيقة بنت ناس ملامحها جميلة و هادية
كلمتها و كلمتنى و تعددت لقائتنا..سنة فى سنة و........
*متأخرتش اهو
*لا ساعتين بالظبط
رميت عقب السيجارة ال4
و ركبت التاكسى
و المزة ركبت المرة دى على الكرسى اللى جنبى
و شميته
اروع برفيوم ريحته فظيعه..و اتخيلت ان دى ممكن تكون ريحة جسمها..مش ممكن و مكنتش عارف انى غلطان وقتها و انها فعلا ريحة جسمها كنت عبيط وقتها
*على فين يا فندم ؟
-هههههههه بلاش افندم دى شيفنى موظفة فى الحكومة قولى يا نجوى
-واو نجوى اسم جميل
و معرفش اندمجت معاها ازاى
و هى كمان كركرة و ضحك
و أتجرأت و مديت ايدى ( كفك يا مزة ) و خبطت كفى بكفها على نكته قلتها..
اوف اطرى و انعم ايد لمستها فى حياتى و افتكرت سوسن..
و حزنت
و لميت ايدى و نفسى
و بصيت قدامى على السكة
حست نجوى بالتغيير اللى حصل
*انا ماليش اسألك يا سعيد..بس مالك؟
-مفيش
خرجت الدبلة من جيب القميص
*لسة مفركش خطوبتى
-يا حرام انا اسفة بس اقولك هى اللى خسرانة انت شاب ممتاز
-دة من ذؤك
-كنت بتحبها ؟
-بحبها بس..بعشقها حضرتك
-ها قلنا اية ؟
-اه مفيش شكليات هههههههه
و حسيت بايدها على ركبتى
برودة جريت فى جسمى كله
بصيت لها
عنيها غويطة وواسعه تسحبك جواها..
ريحة البرفيوم
همست نجوى:
-ادخل بينا هناك
و هناك..حته من ارض زراعية غرقانة فى الضلمة
وقفت التاكسى
" عوزة اية دى ؟؟"
كنت مسلوب الارادة بالتاكيد مين يقدر يقاوم الحلاوة و الريحة الرهيبة دى
*عارف يا سعيد احنا بندور عليك من زمان
-انتم؟..انتم مين ؟
*مش وقته تعالى بس
و ورا التاكسى عند الشنطة
وقفت قدامى
عنيها بتلمع بلون احمر
وشها راحت منه الدموية
و سنانهااااااا
يالهوى انيابها طالت
دى..
دى مصاصة دم
و انا...مش قادر احرك صباع رجلى حته
انا واقع بالكامل تحت سيطرتها
ابتسمت و لمعت انيابها
و كنت عارف هتعمل فيا اية
؟؟؟
يا خسارتك يا سعيد

يتبع ..

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

https://www.facebook.com/reel/552850200261123?sfnsn=scwspmo&s=F5x8gs&fs=e&mibextid=6AJuK9

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

كل سنه وانتي طيبين عيد سعيد عليكم جميعًا وينعاد عليكم جميعًا بالخير والصحه والسلامه يارب 🤲🏻✨

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

صليت عارية • الجزء الثالث

ده كابوس انت مش حقيقي وانا هفوق دلوقتي وابتدت دموعي تنزل ...

حطيت ايدي علي خدي أتأكد من وجود دموع .. لاقيت دموع فعلا يعني ده حقيقي ..؟

بحاول اتشبث باي حاجه تقنعني ان ده كابوس ...بس واضح فعلا انه حقيقي ...

قالي انا بحبك ومراقبك من زمان واعرف كل حاجه عنك وعاوزك معايا في العالم الخاص بيا ...

اتصدمت وبقيت في حاله هيستيريا بضحك وبعيط وبقوله سيبني في حالي اجي معاك فين انت مش حقيقي ده كابوس ..

وبحاول اهرب بس مش قادره ..؟؟
رجلي مش بتتحرك من مكانها !!

ابتدي يقرب مني وكأن نار جايه عليا ...
قرب اكتر وقف قدامي مقدرتش ابصله
مسك ايدي وابتدي يشدني ناحية السرير ..

بمشي معاه مش عارفه ازاي ..؟؟
وصلنا للسرير ابتدي يتحسس في جسمي زي امبارح بالظبط بس المرادي وهوه موجود فعلا قدامي..

منظره فظيع ماسك ايدي وبيحاول يحضني ..
صرخت تاني صرخت كتير حد يرد عليا حد يلحقني ...

باب الاوضة اتفتح .. دخلت امي ...!؟
ردت فيا الروح ..!
وحسيت بالأمل من تاني ..!!وبصرخ وبقول الحقيني يا ماما الحقيني وصريخي زاد ...!!

أمي وقفت قدامي وقالت ..؟؟
..: برضة يا سارة نايمة من غير هدوم ومشغلة الأغاني انا مش عارفه اعمل معاكي ايه ربنا يهديكي يا بنتي وخدت حاجه من الاوضة وخرجت....!!

وكأنها مش شايفة حاجه من اللي بيحصل ...!!!!؟
اتصدمت والأمل ان حد ينقذني راح وفضلت أصرخ ..!!
لا لا متخرجيش يا ماما متخرجييييش الحقيني انا صاحيه اهوه مش نايمه ارجعي الحقيني الحقيني..
مش سامعاني تقريبا ..!!
قفلت الباب وخرجت ..!!
لا لا لا لا لا لا لا
لا لا متخرجيش يا ماما متخرجييييش الحقيني انا صاحيه اهوه مش نايمه ارجعي الحقيني الحقيني..
مش سامعاني تقريبا ..!!
قفلت الباب وخرجت ..!!
لا لا لا لا لا لا لا
ازاي مشفتهوش ..؟
اه يبقا اكيد انا بحلم ..؟
بس هوه كان لسه مسكني . وقالي لا ده مش حلم.. وانتي بتاعتي ولازم اخدك معايا ..؟

فضلت أصرخ وأبكي واقول يارب يارب يارب
ودي كانت اول مرة انادي واطلب مساعدة ربنا !!!!
نفسي اقرأ قرأن بس مش حافظة ..،!!!!
فضلت أقول يارب .. ياااااارب احميني ...

الفجر أذن ..!!!
باب شباكي اتفتح لوحده وهوه اختفي في ثانية .. كل شئ رجع لطبيعته ..
وقعت من طولي علي السرير ....!!

الصبح : سارة سارة قومي يا بنتي عشان تفطري معانا قومي كفايه نوم وبرده مشغله الأغاني ..؟
يخربيتك فاتحة الشباك ونايمة بالمنظر ده انتي ايه اتجننتي خلاص ..؟؟

قومت ... الشباك مفتوح وأمي بتزعقلي بصيت علي ايدي علامات صوابعه موجوده بصيت لامي وانهرت من العياط ....

في ايه يا بنتي مالك يا سارة وخدتني في حضنها ..

هديت شوية وحكيتلها علي كل حاجه حصلت ووريتها دراعي ..!!

اتصدمت وضمتني اكتر لحضنها وفضلت تعيط معايا ..

ليه كده يا بنتي ياما قولتلك .. ..
ربنا يحفظك ويحميك وابتدت تقرأ قرأن في كل الاوضة ..

خرجنا كنت مرعوبه أعد في الشقة بس امي فضلت جنبي مسبتنيش وقالتلي انا هتصل بخالتك تبعتلنا شيخ هيا تعرفه ..

بالفعل اتصلت والشيخ جيه البيت وقعد معايا
حفظني بعض آيات القرأن ودخل اوضتي وبدأ يقرأ قران وقعد لوحده جوه حوالي ساعه وخرج ...

وقالي ان شاء الله انتي مفكيش حاجه بس متناميش غير وانتي ساترة نفسك وواظبي علي الصلاة وقراءة القرأن وبالتحديد الآيات اللي اديتهالك ومتخافيش من حاجه غير ربنا وخليكي قويه ، ربنا يحفظك ويحميكي يا بنتي ...

الشيخ مشي وانا من وقتها ابتديت اصلي فعلا واقرأ قرأن وقررت أغير حياتي ..

اول فترة مكنتش بنام في الاوضة خالص ومكنش بيحصلي اي حاجه ..

وبعد فتره بقيت انام في الاوضة بس ماما كانت بتنام معايا...

وشويه شويه وبعد فتره اكبر نسيت الموضوع واطمنت اكتر وبقيت انام لوحدي في اوضتي ومحصليش اي حاجه تاني ، بس كل ده وانا مواظبة علي الصلاة والأذكار الل علمهالي الشيخ وحتي الفجر بصليه في وقته وتقريبا حياتي كلها اتغيرت...

مع مرور الوقت بقيت افتح فيس وأشغل أغاني بس مستمرة في الصلاة وقرأه القرأن ...

عدت تقريبا اكتر من سنة وابتديت أهمل في الصلاة....!!!!؟؟

يتبع ..

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

صليت عارية • الجزء الأول

ساره ..؟
مينفعش يا زفته انتي كل يوم اخش الاقيكي نايمة بالمنظر ده قولتلك كده حرام .. ؟؟
حرام ..!! ميت مره قولتلك ابقي البسي حاجه تداري جسمك قبل متنامي ...!!

وبردوا سايبه اللاب مفتوح والأغاني شغاله انا مش عارفه اعمل معاكي ايه ..؟؟
خلاص زهقت منك ..؟

"انا سارة عندي 18 سنة في كلية اثار بس مش بروح الجامعه كتير غير لو في خروجه مع صحابي او حفله او عيد ميلاد حد من الشله ..!!
بحب الأغاني والأفلام الرعب والقصص الرعب والفيس والانستا واللبس والميك اب من الاخر مقضياها ..."

خلاص يا حاجه قايمة وبعدين قولتلك انا مبعرفش انام غير كده ..!!
يا بنتي بقولك حرام تنامي كده هتتلبسي يخربيتك ..!!
وبعدين انتي عندك أخوكي ولد مينفعش يشوفك كده..!!
وبعدين نفسي اشوفك بتصلي ولا بتعملي حاجه مفيده غير النوم ...؟

اول حاجه يا ماما ده اخويا وبعدين انا قبل مخرج من اوضتي بلبس حاجه وبالنسبة للصلاة ربنا يهديني ..!!
اما بقا اللي هيلبسني ده فاكيد مش هيسيب كل بنات العالم ويجي يلبسني انا يعني .. ..!
وبعد الكلمة حسيت برعشة في جسمي بس مهتمتش قولت عادي .....؟؟

ابتدت الحكايه في يوم .. جيت من الجامعه بليل ودخلت اوضتي بعد خناقه صغيره مع ماما كالعادة..
قلعت كالعادة وفتحت اللاب وشغلت أغاني وفضلت قاعده علي النت مابين فيس ويوتيوب وخلافه...!!

.ماما نادت عليا عشان اتعشي معاهم قولتلها ماشي بس كملت قاعدتي علي النت ومخرجتش ....؟؟

علي حوالي الساعة 12 كده كبس عليا النوم ..
قومت طلعت ع السرير وسيبت اللاب مفتوح علي أغاني بصوت هادي وفردت ضهري علي سريري ومسكت الفون ودخلت ع الفيس ....؟!

قولت اقرأ قصة رعب من اللي بحبهم عقبال منام..
ودخلت علي جروب للقصص الرعب واختارت قصة اسمها "صَلَّيْتَ عارية""
بصراحة اسم القصة شدني وابتديت اقرأ القصه واللي كانت بطلتها تشبهني كتير في ظروفي وطريقتي وأسلوبي في الحياه ...

ماما نادت عليا تاني عشان أقوم اتعشي معاهم ..؟؟؟؟ قولتلها جايه بس برده مقومتش وبدأت اقرأ في القصة ..!!

القصة كانت ف أولها عادية جدا وبعدين بدأت أحداثها تزداد رعب وفجأه..؟

جالي شعور ان في حد معايا في الاوضة ..؟؟
خيالات راحه جايه ..؟؟
شيلت عيني من علي الفون ثواني وابتديت اركز في كل أركان اوضتي ..؟؟
بس ملقيتش اي حاجه وابتسمت وقولت ده اكيد تأثير التعب وعشان النوم كابس عليا ..!!
بس بدون مقدمات ومرة واحدة ...؟؟
حسيت بحاجه نايمة جنبي ع السرير ..!؟
ايوه نايمه جانبي .. سامعة نفس حد ..؟؟
حاسه بحرارة جسمة ..؟؟
جسمي كله اتلبش ومبقتش قادرة أتحرك ..؟؟
بحاول الف وشي وابص اشوف ايه ده ..؟؟
بس مش قادرة ..!!

وبعدين الأمور زادت ..؟؟

هذا الشئ الغير مرئي ابتدي يقرب وبحس بيه اقرب مني من الاول ..!!
يقرب يقرب يقرب ...
وابتدي يتحسس جسمي العاااري ..

صرخت بأعلي صوت محدش سمعني صوت الأغاني اللي انا مشغلاها بيعلي ويزيد لوحده .. ؟؟

حاولت أقوم بس حسيت ان في أيد ماسكة ف ايدي ومكلبشاني ..؟؟
مش قادرة أتحرك من علي السرير ..

بدأ يتلمس كل جسدي وكلما زاد ملامسته لجسدي زاد صراخي لكن دون جدوي مفيش حد بيسمعني ....؟؟

سامعه صوت اخويا بره الاوضة بس هوه مش سامعني ....؟

صوت الأغاني عالي بس صراخي اعلي بخبط برجلي علي الحيطه اللي جنبي بحاول اعمل اي حاجه عشان حد يسمعني مفيش فايده..

السرير بيتحرك بيا بيترفع لفوق وينزل تاني ولسه الشئ ده بيتحسس في كل جسمي بل زاد الامر عن التلامس والتحسس ...؟!!!

يتبع .. #صليت_عارية

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

هو إدوارد لويس جوزيف، البارون إمبان (Édouard Louis Joseph, Baron Empain)، كان مهندساً ولونياً (Walloon) بلجيكياً، ورجل أعمال، وممولاً وصناعياً، بالإضافة إلى أنه أحد هواة المولعين بالآثار المصرية.

وُلِد إمبان في بلويل (Belœil) ببلجيكا في الـ20 من أيلول/سبتمبر من العام 1852. كان والده فرانسوا جوليان إمبان مدرساً، ووالدته هي كاثرين إمبان.

حياة البارون المهنية
بدأ إمبان حياته المهنية رساماً في شركة تعدين Société métallurgique، في العام 1878، وانخرط في بناء السكك الحديدية عندما لاحظ أن البنية التحتية للنقل في الريف كانت غير كافية. بعد النجاح في بلجيكا بعد بناء خط Liège-Jemeppe، طورت شركته العديد من خطوط السكك الحديدية في فرنسا، وأنشأ ميترو باريس (Paris Métro).

وفي العام 1881، بعد أن تنبّه إلى أنه يعتمد كثيراً على البنوك في خططه الصناعية، أسس بنكه الخاص Banque Empain، والذي أصبح فيما بعد البنك الصناعي البلجيكي (Banque Industrielle Belge).

خلال تسعينيات القرن الـ19، توسعت مجموعة شركات Empain بشكل كبير، إذ قامت ببناء خطوط ترام كهربائية في مدن بأوروبا وروسيا والصين والكونغو البلجيكية والقاهرة بمصر.

رغبة منه في الاستقلال أيضاً عن منتجي الكهرباء، شارك إمبان في تشكيل عدد من شركات الكهرباء لتشغيل مشاريعه.

جنرال وبارون
خلال الحرب العالمية الأولى، حصل على رتبة جنرال ومدير إنتاج الأسلحة في باريس ولوهافر (Le Havre) للجيش البلجيكي.

حصل إمبان، الذي أنشأ أيضاً مترو باريس، على لقب البارون من الملك البلجيكي ليوبولد الثاني تكريماً لإنجازاته.

وفاة البارون
توفي في مدينة ولويه (Woluwe) ببلجيكا، ودفن في بازيليك سيدة هليوبوليس (كنيسة نوتردام دو هيليوبوليس) في مصر. بناءً على وصيته.

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

العماره الي قصادنا (الجزء الثالث عشر والأخير)

_امي گانت بتعيط ولما شافتني فوقت جريت عليا تحضني بس انا صرررخت وانا بترعش وبقولها ابعدي _الشيخ قال لأمي تبعد عني وأمي فعلا بعدت وبعدين هو بصلي بإبتسامته المريحة وسألني : ماچر قالك ايه ؟؟
_حاولت أتحگم في اعصابي وانا بحگيله گل اللي ماچر قاله وهو طول مانا بحگي ابتسامته المريحة مفارقتش وشه ،، خلصت حگايتي وبصيتله ،، هو سگت شويه وقال: گل اللي ماچر قالهولك حقيقي ،، بس من وجهه نظره هو ،، مامتك جاتلي لما شافت أحوالك المتغيرة وانا عرفت انه ماچر وان حياتها هتبقي في خطر مادام هي گمان عرفت ،، إديتها محلول تشربه لما تگون لوحدها في اي مگان عشان لو حد من خدام ماچر حاول يئذيها وفعلا دا اللي حصل واللي گنتوا فاگرينه محمد حاول يئذيها وافتگر انه قتلها ،، بسبب ان المحلول اللي هي بتشربه بيخليها تظهر عليها علامات الموت زي توقف النبض والنفس لفترة وبرودة الجسم وشحوب الجلد وغيره من أعراض الموت المعروفة ....
هو خدها بعد ما افتگر انه موتها وخباها في شقه الدور الرابع اللي في العمارة اللي قصادگم ومشي وسابها ،، ومامتك لما فاقت جاتلي وعرفنا بعدها بالشيطانة اللي خدت مگانها وگان لازم مامتك تفضل مختفيه لحد ما نعرف نخلص من ماچر عشان متتئذيش ...ويوم ما محمد خطفك گنا مراقبينك ،، گان واخدك في گهف في منطقة الشاطئ وهو دا الگهف اللي لازم ماچر ياخد القربان فيه ،، ولما خطفك انا اتواصلت مع عالم الجن بواسطة خدامي من الجن وعرفناهم مگان ماچر لأنه اصلا گان هربان ومخالف لقوانين العالم السفلي ،، ولما عرفوا مگانه أخدوا الشيطانة اللي گانت واخده مگان أمك وبعتوا سعفان عشان يقتص منه ...
_ابتسملي بمعني ااه ،، رميت نفسي في حضنها وفضلت أعيط ،، وبعدين الشيخ اللي گان اسمه حسان والشاب اللي گان واقف جنبه واللي طلع ابنه واسمه يوسف ،، اخدوني انا وماما يروحونا البيت ويشرحوا لبابا واخواتي اللي حصل فيما عدا اني بنت حرااام ،، الشيخ مرضيش يفضحنا وخصوصا ان امي تابت وعرفت غلطها .....
_وصلنا البيت لقيت بابا واخواتي قاعدين وعلي وشوشهم القلق والخوف والحزن ومعاهم شيماء والشيخ جلال ،،، اللي عرفته بعدها اني لما اتخطفت شيماء راحت للشيخ جلال وراحوا يشوفوني في العمارة اللي قصادنا اللي حسب توقعاتهم انهم هيلاقوني فيها ،، بس ملقونيش ،، وقتها الشيخ جلال حگي لبابا واخواتي گل الحگاية فيما عدا برضه اني بنت حرااام ،، گانت شيماء أصرت انه ميفضحناش ،، بابا وعلي فضلوا يعيطوا زي العيال الصغيرين وخصوصا علي عشان مصدقنيش لما گنت بحگيله ...._لما دخلنا البيت الشيخ حسان حگالهم الحگاية ووقتها ظهر الندم علي بابا خصوصا انه ضعف مع داليا وگان السبب ( بس طبعا ميعرفش اني بنت حرااام) ،،، الشيخ حسان فضل ينصحنا نقرب لربنا ونبعد عن گل اللي بيغضبه ونتقي الله في نفسنا ....
_عدي 3 شهور گنت بحاول أرجع فيهم لحياتي الطبيعية وگانت شيماء واقفه جنبي دايما ومش بتسيبني ،، بعدها اتفاجئت بيوسف ابن الشيخ حسان بيتقدملي وعايز يتجوزني ،، استغربت ،، انا گمان معجبة بيه ،، ولما جيه اتقدم وقعدنا مع بعض عشان نتعرف علي بعض قولتله : انا بنت حرااام منفعش ليك ،، انت باباك شيخ ازاااي تتجوز بنت حرااام ؟؟!
_بصلي وبإبتسامة هادية ومريحة وبصوت هادي قال : انتي ملگيش الذنب في اللي حصل زمان ،، وانا مليش دعوه باللي حصل زمان ،، انا ليا اني شايفك انسانه گويسة وتقدري تربي ولادنا وتصوني نفسك ،، انتي اللي موافقه تتجوزيني ؟؟!_قمر بدموع : انا ما استاهلش واحد زيك انا بن....
_قاطعني وقال : انا عايزك انتي ،، انتي نصي التاني وهنگمل بعض ،، موافقه تتجوزيني ؟؟!
_بصيتله بدموع وابتسامه فرحة وبصوت خافت : موافقه
_وفعلا اتجوزنا وبقي معانا دلوقتي حسان وشيماء وهو گان فعلا زوج صالح عمره ماضيقنا بگلمه تجرحني ،، گانت مشاگل عاديه بين أي زوجين وگنا بنتصالح بسررعه،، وگنا بنساعد بعض علي القرب من ربنا،، وفعلا عوضني عن گل الحاجات الصعبة اللي عيشتها ......

*تمت*



#العمارة_اللي_قصادنا

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

العماره الي قصادنا (الجزء الحادي عشر)

_قطع تفگيري صوت دقة الساعة بمعني ان الساعه دلوقتي 12 منتصف الليل ،،، عيدميلادي بدأ !!!!
_لقيت ماچر قاام ووقف وهو بيبتسم وبيقول : أخيراااا
_محمد وداليا سجدوا علي الأرض ولقيت ماچر بيخلع گل هدومه لحد ما بقي من غير هدوم خااالص ،، گان جسمه جسم راجل عادي بس مشوه ومحرووووق اووووووووووووووووي ،،، فضل يتمدد وجسمه بقي ضخم اووووووووووووووووي لدرجة گان بيوطي راسه عشان متخبطش في السقف اللي گان عالي اصلا ،، قرب مني وفضل يبوس فياااا جااامد وبشهوة شديدة ،، گان بيبوس گل حتة في جسمي ومگان البوسة بيطلع دم ،، وانا گنت بصرخ بأعلي صوتي برعب شديد ،، حسيت ان اعصابي راحت مني من گتر الرعب وعملت حمام علي نفسي غصب عني ،، بس ماچر مفيش حاجه أثرت فيه وفضل مگمل اللي بيعمله ،، قطع قميص النوم اللي گنت لابساه وبقيت قدامه عريانة من غير هدوم خااالص ،، بصلي بشهوة وانا بعيط وجسمي گله دم ولقيته بينام عليا بجسمه گله وگان تقيل جداااااااا...._حسيت انها خلاص النهايه لما لقيته خلاص هيبدأ العلاقة الجنسية معايا وقالي : يلا ....
_استسلمت وأعصابي إرتخت برعب لما حسيت بالنهاية وحسيت بالسواد قدام عنيا واني هيغمي عليا بس اللي خلاني أفوق وأترعب أگتر لما صوت صرخة عالية جداااااااا وبشعة وصوت حاجة اترزعت جااامد ،، ماچر اتنفض وبعد عني ووقف فجأه وبعدين بص لمحمد وشاور بعنيه بمعني انه يخرج من الأوضة و يشوف في ايه بره ،،، محمد خرج 5 دقايق ورجع بيترعش وبيتنفض جاامد وعلي وشه علامات الرعب والخوف الشديد ،، دخل وقفل الباب بسررررعه وبص لماچر وقاله بحروف متقطعة من شده خوفه : س ..سع .. سعفان .. الملك سعفاااان !!!!!!
_ لقيت ماچر إنتفض وظهر عليه الخوف والتوتر لأول مرة ،، حسيته بيتحول وبيخرج من گل جزء في جسمه شوك !! ،، وضوافره بقيت طويله وحادة جداااااااا جداااااااا ،، وعنيه بقي لونهم اسود قااااتم وهو بيبص لباب الأوضة بتوتر ورعب وخوف ...._فجأه باب الاوضه اتگسر أو بمعني أصح لقيته اتخلع وبيطير في الهوا !! ،، ودخل من باب الأوضة گائن من أبشع ما يگون !! ،، عمري ما اتخيلت ان ممگن يگون في شيئ بالبشاعة دي !!
_ گان ضخم جداااااااا ،، في حجم ماچر تقريبا او يمگن أضخم شويه!! ،، جسمه گله اسود قااااتم ولزج بطريقه بشعة مقززة لدرجة ان مع گل خطوة بيخطيها گانت الارض بتتملي سوائل لزجة ،، رجل من رجوله گانت علي شگل حافر حصان والرجل التانيه گانت بشعة وبضوافر طويله جداااااااا ،، وگانت ضوافر ايده طويله برضه ،، وگان ضخم جداااااااا وحسيت زي مايگون في حاجه ضخمه في ضهره وعنيه گانت بلون النار !! زي ما يگون شايف النار وشگلها منعگس في عنيه !!!_گان منظر بشع جداااااااا ومرعب جداااااااا جداااااااا وقولت لنفسي ان لو محدش فيهم قتلني أگيد هموت من الخوف ..._المسخ اللي دخل فضل واقف علي باب الاوضه من غير گلام ولا حرگة بس فجأه مد إيده ورفعها قدامه ولقيت محمد زي مايگون طاار في الهوا ،، گان زي ما يگون في مغناطيس سحب محمد للمسخ ولقيت المسخ ماسگه بإيد واحدة ،، بإيده اللي رافعها ،، گان ماسگه من رقبته ومحمد گان بيصرخ ويعيط بررعب وبصوت بشع بس فجأه محمد إنفجر !!!!!
محمد انفجر والدم غرق الأوضة گلها ،، وغرقني گمان ،، گان دم اسود قااااتم وسخن جداااااااا ولزج جداااااااا جداااااااا ،،، قعدت اعيط بصوت عالي من القرف والرعب بس محدش بصلي اصلا ،، داليا گانت واقفه في رگن من الأوضة مرعوبة وباصه للمسخ بخوف ورعب شديد.....
_ماچر والمسخ گانوا باصين لبعض وساگتين ،، المسخ گان علي وشه علامات الغضب الشديد وماچر علي وشه علامات الرعب ومحاولته للثبات..._قطع الصمت دا صوت ماچر وهو بيسأل بصوت حاول يخليه ثابت وقوي بس برضه الخوف گان باين فيه : لماذا أتيت يا سعفان ؟!!_رد سعفان بصوت قوي وبغضب وااضح وبصوت من أبشع الأصوات اللي عمرك ماهتعرف حتي تتخيلها : لماذا لم ترحل يا ماچر ؟! ،، ألم نمنعك ونحذرك ؟!! ،، لم خالفت القوانين ؟؟!!
_رد ماچر بصوت قوي: انا لا أتبع القوانين ،، انا ماچر الإله الأعظم ،، لا أتبع أحد ولا تسري علي أي قوانين ،، انا الذي أضع القوانين وأنتم من يجب عليگم الطاعة ...
_رد سعفان وواضح علي صوته الغضب الشديد: أنت تعلم عاقبة الذي يخالف القوانين ،، لقد حذرتك من قبل وها انا أحذرك للمرة الأخيرة ،، تعال معي إلي عالمنا وأترك ما تفعله هنا ،، إن رفضت فأنا مضطر لتنفيذ العقوبة الآن ،، الخيار بيدك الآن ،، إما العودة معي أو نهايتك ،، إختر الآن وفورا

*يتبع...*



#العمارة_اللي_قصادنا

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

العماره الي قصادنا (الجزء التاسع)

_گان منظرهم مرعب ،، أينعم سامح گان بشگله الآدمي ومش متحول بس ملامحه ونظراته گانت مرعبة جداااااااا !!!_گانوا هما التلاته واقفين بيبصولي بنظرات غامضه وبعدين اتحولت لإبتسامه صفرا خبيثة ومقززة ،، بعدين لقيت سامح بدأ يقرب مني لوحده ومن غير گلام ،، مقدرتش أفضل ساگته ،، فضلت أصرخ بإنهيار وبأعلي صوتي وانا بتحرك بعنف وبحاول أفك نفسي بس مفيش فايده ،، سامح قرب مني ونزل علي رگبته وملامحه اتحولت للغضب الشديد وشدني بعنف من شعري وضربني بالقلم علي وشي !!! ،، مگانش مجرد قلم عادي ،، گان قلم جامد اوووي اوووي وحسيت بإيديه گانت سخنة اوووي زي ما تگون نااااار ،، وأگيد علمت في وشي ،، لأن من قوة القلم انا دماغي اتخبطت في الأرض بعنف ،، وحسيت اني دايخة اوووي بس گنت بحاول أقاوم وأفضل فايقة لأطول وقت ممگن ....
_سگتت خاالص من شدة الألم والصداع والدوخة ،، گنت باصه في رگن بعيد في الاوضه بحيث ما أشوفش أي حد من اللي معايا في الأوضة ،، بس گنت حاسة بنظراتهم عليا بتحرقني ،، فجأه لقيت سامح شدني من شعري وخلاني أبص عليه ولأول مرة يتگلم ويقول بس صوته گان مرعب جداااااااا وبإبتسامته المقززة : گده برضه يا عروستي تزعليني منك وتخليني أتعصب عليگي ؟؟! ،، ليه بتعلي صوتك وتضايقيني ؟؟!_فضلت بصاله برعب ومردتش فجأه لقيته زعق بصوت عالي اووي حسيت ان ودني گانت هتطرش : ردددددددددددددي!!!!
_جسمي گله اتنفض وفضلت أترعش بس حاولت أستجمع قوتي لأني عارفه ان خلاص نهايتي قربت فعلي الأقل أحاول أخليها تتأخر شويه...
_سألته بصوت خافت : انت عايز مني ايه يا سامح ؟؟ انا عملتلك ايه لگل دا ؟؟!
_بصلي وضحك بصوت عالي ومقزز ولقيت الست العجوزة ومحمد بيضحگوا معاه بطريقه خليتني أحس ان خلاص قلبي هيقف من الرعب ....
_فجأه سگتوا في نفس اللحظة وفضلوا شويه ساگتين ووشهم مرعب وانا مقدرتش أمنع نفسي من إني أترعش ،، گان غصب عني ،، الموقف گان صعب جداااااااا ومگنتش عارفه أتحگم في أعصابي ..._فضلوا ساگتين ومحدش بيتگلم لحد ما سامح قطع الصمت دا وقال : مبدئيا گده لازم تعرفي اني انا مش سامح ،، ومفيش سامح اصلا ،، انا ماچر ،، وانا مش إنسان ضعيف زيگم ،، انا أگبر ملك لأگبر عشيرة من عشائر الجن والشياطين ،، انا الشيطان الأگبر ماچر ،، انا اگبر وأقوي من أي حد ومن أي شيئ ،، انا اللي محدش يقدر يوصلي ولا يلمسني ،، انا الإله الاگبر ،، مشگلتي بس اني بحب أعيش علي الأرض ،، في عالمگم ،، عشان أشوف ضعفگم ونفاقگم ،، أشوفگم وانتوا بتعملوا المعاصي والذنوب وتعملوا نفسگم شيوخ وملايگة ،، انا بتغذي علي خوفگم وضعفگم ،، انا اللي بتغذي علي فسادگم وگراهيتگم لبعض ،، انا الإله الاگبر ،، وعشان گده بآخد منگم انتم عشيرة الإنس قربان ليا گل 3 سنين وبمساعده واحد منگم ،، إنسان زيگم ،، بس فگر بحگمة واختيارني انا عشان عارف اني الأقوي والأفضل ،، واختار يگون خادمي علي الأرض وانا بقدرتي وقوتي أمنحه الخلود والشباب الأبدي ...._ وهو بيقول جملته الأخيرة شاور علي الست العجوزة فأنا بصيتلها وبعدين بصيتله بعدم فهم فسألني : معرفتيش هي مين يا إنسانة يا حقيرة ؟!!
_هزيت راسي بضعف علامة النفي فضحك بصوته العالي المقزز وقال : عجبا لگم لا تعرفون بعضگم بإختلاف السن أيها البشر الحمقي !!
_دي داليا !! داليا اللي گانت قاعدة معايا!! أگيد افتگرتيها طبعااا !!
_بصيتله بصدمه وبعدين بصيتلها جامد وبتفحص ،، گان شگلها بشع خااالص ،، مصدقتش انها فعلا هي ،، بس گان في علامه شوفتها قبل گده علي گتفها لما گنت بشوفها في الشارع ،، وللأسف العلامة موجوده دلوقتي!!! معني گده ان العجوزة القذرة دي فعلا داليا ؟!!!!_قطع تفگيري صوت سامح ،،، قصدي ماچر وهو بيقولي: متستغربيش اوووي گده ،، لسه المفاجآت جايه هاهاهاها ،،، المهم ان قرباني لازم يگون بنت وتگون بنت حرااام ،، ودي انتي يا قمر....
_سگتت بوجع وألم لما افتگرت اني بنت حرااام ،، ودموعي نزلت بصمت ..._ماچر بصلي وقال : واضح انك عرفتي انك بنت حرااام ،، مبروووك بقااا ،، وشگلك اگيد مش عايزه تعرفي أمك جابتك من مين.....
_بصيتله بسررعه ولهفة وسألته : انت تعرف ؟؟!
بصلي بتأگيد وقالي : طبعااااااااا ،، انا الشيطان الأگبر ماچر مفيش حاجه معرفهاش ،،، بصيتله بدموع وتوسل وقولت بصوت ضعيف: أرجوك تقولي...
_قالي : انا هقولك عشان گده گده هتموتي فمن حقك تعرفي وعلي الأقل تموتي وانتي فاهمة بدل ما تموتي جاهلة گمان .....

*يتبع...*

#العمارة_اللي_قصادنا

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

العماره الي قصادنا (الجزء السابع)

_ الشيخ خلص گلام وسگت وفضلنا باصين لبعض بصمت بس فجأه افتگرت حاجه مهمه وسألته : اشمعني سامح هو اللي شوفته في الحلم ؟؟!!
قالي غالبا ممگن يگون هو الإنسان اللي بيساعد الشيطان ( ماچر ) وهو اللي عرف انك بنت حرااام واختارك گقربان ليه ...
_ مسمعتش باقي گلامه لأن گلمه ( بنت حرام ) وجعتني اوووي ،، فجأه گده گل گرامتي وگبريائي راحوا ،، فجأه بقيت شايله العار وانا مليش ذنب في حاجه ،، بس معني گده ان امي خاينة ؟!! ،، خانت بابا ؟!! ،، ازاااي تعمل گده دي بتصلي وتصوم وتعرف ربنا !! ،، طيب واخواتي دول ههه قصدي اللي متربية معاهم دول زيي گده ؟؟!! ،،، اااااااااه علي الوجع دا !!!_ شيماء بيا اني تعبانه استأذنت من الشيخ ومشينا بعد ما أخد أرقامنا وعنوان بيتي وبيت سامح اللي قصادي ...
شيماء وصلتني لحد البيت وهي بتگلمني وتواسيني ،، بتحاول تخفف عني وتطمني ،، وقالتلي انها هتستأذن أهلها ومن بگره هتيجي تبات معايا عشان تگون معايا تخلي بالها مني ومتطمنه عليا ،، وباستني وحضنتني ومشيت ...
_دخلت البيت وانا حاسه اني مخنوقه اوووي ،، الهم عامل زي جبل علي قلبي ،، بعيش حاجه مگانتش تخطر علي بالي حتي في اسوأ گوابيسي ،، دخلت لقيت ماما قاعده لوحدها ،، اخواتي البنات نايمين وبابا وعلي في الشغل ،، گانت قاعدة بتتفرج علي التليفزيون ،، مگنتش قادره ولا مستحمله أشوفها قدامي ،، بس حسيت ان دا أنسب وقت أتگلم معاها فيه وأعرف هي عملت گده ليه ،، قعدت قدامها بس دموعي نزلت غصب عني ،، بصتلي بقلق وقفلت التليفزيون وسألتني بإهتمام وقلق : مالك ؟؟!!_ قولتلها : ليييييه عملتي فيا گده ؟!
سألتني بإستغراب: عملت ايه ؟!
_ صوتي خرج بالعافيه ودموعي خنقتني وانا بقولها بوجع : ليييييه جبتيني من الحرام ؟؟!!
_فجأه لقيت وشها إتغير وظهر عليها التوتر والغضب الشديد وزعقتلي وصرخت في وشي وقالت : ايه العبط اللي بتقوليه دا ؟؟!! ،، انتي اتجننتي ولا ايييييييه يا صايعة ؟؟!!
_تجاهلت شتيمتها وفضلت أعيط وألطم وأصرخ بقهر ووجع وانا بقولها : ياريتني اتجننت ،، وياريتني موت قبل ما اعرف انك خاينة ،، قبل ما اعرف اني بنت حرااام ،، قبل ما اعرف ان........_قطع گلامي أمي وهي بتضربني بالقلم علي وشي ،، قلم جامد اووي لدرجة لدرجه اني وقعت علي الارض وانا مش مصدقه اللي حصل ومذهوله وعنيا مفتوحه علي آخرها ...
صرخت وجالي إنهيار وانا بقولها: وگمان بتضربيني ؟؟!! ،، يعني دمرتي حياتي ،، وخونتي ابويا ،، وشيلتيني العار طول عمري وگمان بتمدي ايدك عليا ؟؟؟!!!_بصيتلي بغضب وعيون حمرا بلون الدم لدرجه اني اتخضيت وخوفت منها اوووي ،، قربت مني وشدتني من شعري جامد وقالتلي بقسوة وبصوت غريب يخوف وگانه صوت راجل مش صوتها : وأقتلك وأشرب من دمك گمان لو سمعت صوتك تاني يا زباله وتحذيري ليگي ان محدش يعرف بإللي حصل دا نهااائي ،، أظن گلامي مفهوم وواضح ،، بعدين رزعتني في الأرض وضربتني برجلها جامد وبإشمئزاز وسابتني ودخلت اوضتها ...!!
_فضلت مرمية في الأرض مصدومة ومش عارفه أستوعب گل اللي حصل وگل الاحداث الغريبة دي ،، هو في ايه ؟؟! ،، هي دي ماما ؟!! ،، ايه اللي حصلها دا ؟؟!! وليه تعاملني وتعمل فيا گده ؟؟!! ،، ولا دي تهيؤات ولا حلم وهصحي منه ولا ايييييه ؟؟!! _فضلت أقرص نفسي وألطم وأضرب وشي جامد عشان لو نايمه وبحلم أصحي بس للأسف اللي حصل دا گان حقيقه مش حلم !!!!..
قومت بالعافيه وانا بسند علي الحيطة دخلت اوضتي وقفلت عليا ،، شغلت قرآن واتوضيت وصليت وانا بدعي لربنا وبعيط ،، وبعدين باب اوضتي خبط ودخل علي اخويا يتطمن عليا ،، حضنته وحسيت بأمان وراحه في حضنه وقعدت أعيط ،، اتخض وحضني جامد وطبطب عليا وسألني بحنان : أميرتي الحلوة الصغيرة بتعيط ليه ؟؟!
مگنتش أقدر أحگيله عشان مش هيصدقني فقولتله اني مخنوقه اوووي وحاسه اني محتاجه أعيط عشان أرتاح ،، حضني أگتر وفضلت أعيط في حضنه لحد ما حسيت ان دموعي خلصت وحسيت اني ارتحت شويه ،، طبطب عليا بحنان وبعدين قولتله ان صحبتي شيماء هتيجي تبات معايا يومين عشان انا وحشتها ،، ابتسم بحنان وواقف وقال : گده گويس يمگن تخليگي تغيري جوو بقااا وتخرجك من جو الإگتئاب دا ،، فضلنا نتگلم ونضحك مع بعض شويه وبعدين استأذن وسابني وراح ينام عشان شغله ،، وانا فضلت طول الليل مشغله قرآن ومش عارفه أنام من التفگير والقلق والخوف من گل اللي جاي....

*يتبع...*

لو عجبتكوا القصه دوسوا علي القلب ❤️ واستنوا الجزء الثامن


بقلم ✍️ مرام ✍️


#العمارة_اللي_قصادنا

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

العماره الي قصادنا (الجزء الخامس)

المسخ بدأ يبوسني ،، گان بيبوس گل حتة في جسمي ومگان البوسة بيطلع دم !! ،،، بس فجأه لقيت المسخ دا بدأ يتشنج جامد ،، وظهرت عليه علامات الغضب الشديد ،، اتنفض جامد وبعد عني فجأه ،، وعنيه اتحولت من اللون الابيض للأحمر الدموي ،، وقالي بصوته المقزز المرعب ،، ""ميعادنا قرب"" ،، واختفي !! ....
_سگتت وغمضت عنيا براحة وحسيت أعصابي گلها إرتخت من الراحة عشان المسخ مشي ،، بس فجأه سمعت صوت صراخ جامد وحد بيشد إيدي بعنف ،، فتحت عنيا لقيت نفسي واقفه في المطبخ عريانة خالص وماسگة سگينة وبحاول أعور نفسي ،، وماما واخواتي بيحاولوا يشدوا مني السگينة وبيعيطوا ويصرخوا ،، فوقت لنفسي واتنفضت ورميت السگينة من ايدي وانا واقفه ببص حواليا بذهول وبسألهم بضعف في ايه ؟!!
_سگتوا شويه بيبصوا لبعض بإستغراب وقالولي بصوت واحد: گنتي عايزه تنتحري لييه ؟؟!!
_رددت بإستغراب: أنتحر ؟!
_واحنا واقفين ساگتين بنبص لبعض بإستغراب وحيرة لقيت أختي جابتلي روب ألبسه عشان گنت لسه عريانة ....
_أخدوني وقعدنا في الصالة ،، مرضيتش أحگيلهم اللي حصل عشان عارفه محدش هيصدقني ،، حاولت أتصنع الإبتسامة وقولت اني شگلي بقيت بمشي وانا نايمه وقلبت الموضوع ضحك وهزار عشان ينسوا اللي حصل وفعلا إندمجنا في الگلام والهزار ونسيوا ...._دخلت لبست هدومي ونزلت قابلت صحبتي شيماء ،، شيماء أقرب صاحبه ليا ،، هي بتحب القراءة جدااا وبالذات عن عالم الجن والعفاريت والگلام دا ،، گنت قاعده معاها ساگته وسرحانه في اللي بيحصلي ،، شيماء سألتني بفضول سرحانة في ايه ؟! ،،، إترددت أحگيلها ولالا بس في الاخر قررت أحگيلها يمگن تساعدني ،، حگيتلها گل اللي حصل ،، في الاول ظهر عليها الإستغراب والدهشة بس في الاخر صدقتني ،، قالتلي ان اللي بيحصل معايا دا اگيد جن ،، وغالبا جن عاشق گمان ،، وقالتلي انها تعرف شيخ گويس جدااا ليه في الجن والعفاريت وساعد ناس گتير جداا ومش بياخد فلوس گتير بالعگس بياخد فلوس رمزية گده عشان هو مفرغ حياته لخدمة الناس ومساعدتهم ،، محاولتش أفگر گتييير وسمعت گلامها اننا نروح للشيخ دا ،، مگانش عندي حل تاني اصلا ،، روحنا عند الشيخ دا وأول ما دخلنا عنده حسيت جسمي اتنفض ،، قعدنا مع الشيخ وگان اسمه الشيخ جلال ،، گان طويل وبشرته بيضا ودقنه طويله وبيضا ،، ملامحه گانت مريحه ومطمئنه وحسيت براحه لما شوفته ..._ المهم حگيتله اللي حصل وظهرت علي وشه علامات التوتر والخوف والصدمة شويه ،، وبعدين قالي أغمض عنيا وحط ايده علي راسي وفضل يتمتم بگلام غريب بصوت واطي مسمعتوش ،، بعدين حسيت الشيخ اتنفض فجأه وبعد إيده عني ،، بعدين قالي أنام علي الگنبة وأغمض عنيا ،، سمعت گلامه وغمضت عنيا وهو حط ايده علي راسي وفضل يتمتم بصوت مسمعتوش برضه لحد ما لقيت نفسي نمت ،، فتحت عنيا لقيت نفسي مرمية علي الأرض ،، گانت أوضه فاضيه والحيطان عليها دم ،، لا دي غرقانة دم وريحة الدم مالية الأوضة ،، ومگانش في ولا شباك في الاوضه ،، هو نور بسيط احمر من لمبه صغيره منورة أحمر ،، گانت ايديا ورجليا مربوطين بحبال ،، وگنت لابسه قميص نوم قصير خالص لونه اسود ،، فضلت أبص حواليا بخوف وانا بحاول أفك الحبال اللي رابطاني ،، بس فجأه باب الاوضه اتفتح ودخل منه .......!!!!!!!

*يتبع...*

بقلم ✍️ مرام ✍️

#العمارة_اللي_قصادنا

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

العماره الي قصادنا (الجزء الثالث)

_ فتحت الدوش ووقفت تحته وانا مغمضه عنيا بحاول أهدي وأوقف توتر أعصابي ،، بس فجأه حسيت بهوا دافي في ضهري ،، گأن حد واقف ورايا وبيتنفس في ضهري ،، غمضت عنيا جامد وانا بقنع نفسي انها تهيؤات من گتر التوتر وان مفيش حاجه تخوف ،، بس اللي حصل بعد گده ضيع گل محاولاتي للثبات وگان گفيل انه يخليني أموت بسگتة قلبية من الخوف ...
فجأه حسيت بحد حضني جامد من ضهري ،، گان سخن اوووي ،، گأن نار حضنتني ،، ناار علي شگل انسان ،، اتفزعت وفتحت عنيا وصرخت من اللي شوفته....
(ملحوظة:قدام الدوش في مراية ف وانا واقفة تحت الدوش بقدر اشوف نفسي في المراية)
_فتحت عنيا وشوفت المسخ اللي بيجيلي في احلامي هو اللي حاضني من ضهري ،، گان دافن راسه في رقبتي وتقريبا بيبوسني ،، وجسمه گله لازقي في جسمي لأنه حاضني ،، گنت مرعوبة وفضلت أصرخ عشان حد يلحقني بس محدش جيه ،، حاولت أتحرك وأبعد عنه بس مگانش بيسيبني ومگنتش عارفه أحرگه بعيد عني ولا أتحرك وأبعد عنه ،، گان زي مايگون خلاص لزق فيا وبقينا حاجة واحده ،، گنت حاسة الدنيا بتلف بيا بالذات لما لقيت الدوش بدل ما بينزل ماية بقي بينزل دم سخن اوووي ،، حسيت أعصابي بتروح مني ،، مش عارفه أتنفس والدنيا بتسود قدام عنيا...
فجأه سمعت حاجه اترزعت جامد و ..

*قمر .. يا قمر .. فوقي بقاااا يا حبيبتي*

_فتحت عنيا بالراحة ،، گنت حاسة بصداع فظيع ،، لقيت نفسي في سريري وأهلي حواليا وماما واخواتي بيعيطوا ...
_علي: خلاص بقاا يا ماما گفاية عياط ماهي فاقت أهي...
_ماما گانت بتعيط وهي بتحضني وبتقول بحزن ودموع ايه اللي حصلك بس يابنتي ؟؟!!

_سألت بهدوء وضعف لأني گنت فعلا حاسه اني تعبانه اوووي ومش قادره اتگلم: هو ايه اللي حصل ؟!
_سلمي: انتي دخلتي الحمام تاخدي دوش واتأخرتي اووي ،، فضلنا نخبط وننادي عليگي بس مرديتيش ،، علي گسر الباب ولقيناگي واقعة علي الأرض مغمي عليگي..

_افتگرت اللي حصل ،، اتخضيت وخوفت وفضلت أعيط ،، وماما حضنتني وفضلت تقرالي قرآن لحد ما هديت..
علي قال لاخواتي يخرجوا عشان أرتاح ،، وهو جيه قعد جنبي ،، گان هو في ناحية وماما الناحية التانية وانا في النص ،، گانت علامات الحزن مرسومة بوضوح علي وشوشهم ،، علي حاول يرسم إبتسامة علي وشه وقالي : علي فكره يا قمر انتي ظلمتي محمد ،، محمد ليلتها والده گان تعبان وفي المستشفي وهو گان معاه هو ووالدته ،، انا گلمت والده ووالدته بنفسي واتأگدت ...
_فضلت بصاله بذهول وبعدين قولت بعصبية : انا والله شوفته ،، انا مش بگدب والله ،، وقعدت أعيط...
علي وماما فضلوا يهدوني وعلي علشان يغير الموضوع بقي يلومني عشان لما حسيت نفسي تعبانة في الحمام مناديتش لحد يساعدني ،، فجأه افتگرت المسخ وگل اللي حصل ،، فضلت أترعش وعنيا بتدور في الأوضة حواليا بتوهان ،، بس فجأه لقيت المسخ في المراية ،، عيني جات علي مراية التسريحة ،، گان المسخ جواها ،، بيبصلي بإبتسامته المقززة المستفزة وعنيه البيضا ،، قعدت أصرخ وأعيط بهستيريا وأحضن ماما وعلي برعب ،، علي گان مفزوع من صراخي ومش عارف يعمل ايه وماما بتعيط وبعدين فضلت تقرا قرآن ،، لما ماما بدأت تقرا قرآن إبتسامة المسخ فضلت تختفي بالتدريج وبعدين ظهر عليه الإنزعاج والوجع ،، صرخ صرخة جامدة خلعت قلبي من مگانه وبعدين اختفي ،، محدش طبعااا سمع الصرخة غيري ،، قعدت اصرخ واقول : شغلوا قرآن ،، شغلوا قرآن..
_ علي طلع تليفونه وشغل قرآن وماما حضنتني لحد ما هديت وهي وعلي بيبصولي بإستغراب وخوف ،، قدرت اتحگم في اعصابي وحگيتلهم گل اللي حصلي من يوم ماشوفت محمد وهو داخل العمارة بليل ،، لقيت في عيونهم نظرات الدهشة وانهم مش مصدقيني ،، فضلت أخلع هدومي وأعري جسمي عشان أوريهم العلامات اللي في جسمي بس ملقيتش حاجه ،، قعدت أصرخ واقولهم انا مش مجنونة والله ،، انا مش مجنونة...
لقيت علي وقف فجأه وعلي وشه نظرات معرفتش أفسر معناها
وقال .........

*يتبع...*

بقلم ✍️ مرام ✍️

#العمارة_اللي_قصادنا

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

خليني أقول لك للأسف أه كانوا موجودين في مصر.
وكان لهم كتير وقائع، زي إن في أواخر سنة 1996م اشتهرت جماعة بممارستها للطقوس الشيطانية، وفي أوائل سنة 1997م اتكلمت عنهم وسائل الإعلام المصرية والعربية وذكرت أوصافهم وطقوسهم، وقبضت الشرطة المصرية على حوالي 140 شخص من الشباب والبنات وكانوا كلهم من طبقة غنية وأولاد ناس مهمة، ووقتها اتعمل عنهم أفلام ومسرحيات واتعمل عليهم إسقاط جامد من الإعلام.
دا غير قصر البارون اللي اتعرف عنه إن بيحصل فيه طقوس لعبدة الشيطان في التسعينات.

لارم تعرف يا عزيزي إن عبدة الشيطان لهم مواقف كتير صعبة، ولهم جماعات بأسماء كتير حول العالم، ولكن كلهم بيندرجوا تحت شيء واحد وهو عبادة الشيطان، بس اللي لازم تعرفه وتركز فيه هو إنهم بسبب الهرم اللي في نصه عين، اللي تابع للمنظمة إياها، يُقال إن اللي بيمول الطائفة همَ اللي ميتسموش.

يعني الهرم ممكن يكون رمز؟
أه رمز مهم جدًا في أساسيات عبادة الشيطان.
طيب والأغاني؟
خليني أعيد وأأكد وأقول لك إن الأساس اللي قايمة عليه عبادة الشيطان هي أغاني وموسيقى Black metal "المعدن الأسود"، وHeavy metal "المعدن الثقيل" وDeath metal "معدن الموت".
اللي بيحملوا كلمات ورموز وتمجيد للشيطان.

يعني (ترافيس سكوت) ممكن يكون مختار الهرم يعمل عنده حفلة علشان هو رمز للشيطان و(ترافيس سكوت) أصلًا من عبدة الشيطان؟
وارد جدًا، وخليني أقول لك إن دا كله ممكن يكون من تدبير عبدة الشيطان نفسهم، دا لو مكنش (ترافيس سكوت) له مكانة كبيرة عندهم أصلًا.
يعني ممكن يوم 28 تلاقي (ترافيس سكوت) واقف عند الهرم بيغني أغاني تمجيدية للشيطان، والشيطان نفسه يحضر.
متخيل؟
لأن الشيطان شايفك وشايفني وشايف كل اللي بيدور وبيحصل، فلو الحفلة دي تمجيدًا له، وارد جدًا يكون حاضر.

وعادي إن الحفلة تتعمل وميحصلش أي شيء لأي شخص حضر الحفلة زي ما ناس كتير متخيلة.
بس المشكلة الأكبر هي استخدام مصر والأهرامات علشان يتم تمجيد الشيطان بشكل واضح للعالم كله، دا شيء مؤسف بجد.
شيء مؤسف إن يتم استخدام حضارتك لطقوس كفـ* ـر بالله.
فالحل الأمثل هو منع الحفلة حتى لو كل دا مبني على افتراضات، بس خليني أقول لك إن المؤشرات كلها بتقول إن الموضوع حقيقي.
فهل المادة والفلوس سبب إن يتم تمجيد الشيطان على حساب الله -عز وجل-؟

الموضوع حقيقي مرعب، مش مرعب في تفاصيله واللي ممكن يحصل.
مرعب في كونه بيمس الذات الإلهية، في كونه ممكن يتسبب في غضب الله -سبحانه وتعالى-.
تخيل معايا غضب ربنا ممكن يكون ازاي؟
مافيش أي مبرر إني أجيب مغني معروف عنه سلوكه الشيطاني، عند الهرم اللي بيعتبروه عبدة الشيطان رمز لهم، علشان يغني.
فلو مش عارف إن دا ممكن يتسبب في كارثة، فخليني أقول لك إنه ممكن يتسبب في غضب ربنا، اللي هي أعظم كارثة ممكن تحل على بلد.

في النهاية الشيطان مجرد مخلوق فاسد، تكبر على حكم وقرار من الله عز وجل، فاتلعن ليوم الدين، ورغم إنه عرف إن مصيرة جهنم مُخلد فيها وإن عقابه كبير جدًا من ربنا، تكبر أكتر وقرر إنه يثبت وجهة نظره في إنه أحق من الإنسان في المكانة اللي خدها.
تحدى الإنسان علشان يثبت إنه أفضل منه، ففي النهاية يجي شوية مهابيل يعبدوه رغم احتقاره ليهم وقسمه إنه هيوقعهم دايمًا في شرور أعمالهم، ومفيش أعظم من إنه يقنعهم بعبادته وشركهم بالله.

بيحلموا يدخلوا جهنم علشان يجاوروه، وهو أول ما هيقابلهم في جهنم هيتخلى عنهم، ويقول لهم خطبة معناها إنه مالوش ذنب في دخولهم جهنم، وإنهم دخلوها بإرادتهم، وكل إنسان مسئول عن نفسه، (وَقَالَ الشَّيْطَانُ لَمَّا قُضِيَ الْأَمْرُ إِنَّ اللَّهَ وَعَدَكُمْ وَعْدَ الْحَقِّ وَوَعَدتُّكُمْ فَأَخْلَفْتُكُمْ ۖ وَمَا كَانَ لِيَ عَلَيْكُم مِّن سُلْطَانٍ إِلَّا أَن دَعَوْتُكُمْ فَاسْتَجَبْتُمْ لِي ۖ فَلَا تَلُومُونِي وَلُومُوا أَنفُسَكُم ۖ مَّا أَنَا بِمُصْرِخِكُمْ وَمَا أَنتُم بِمُصْرِخِيَّ ۖ إِنِّي كَفَرْتُ بِمَا أَشْرَكْتُمُونِ مِن قَبْلُ ۗ إِنَّ الظَّالِمِينَ لَهُمْ عَذَابٌ أَلِيمٌ (22)) سورة إبراهيم.

-

آخرًا، دا مجهود اتبذل علشانك، علشان يوصل لك معلومة وتعرفها، فيا ريت إنتَ كمان متبخلش على المعلومة إنها توصل لغيرك.
شير ولايك وكومنت، دي حاجات ممكن تساعد بيها في انتشار المعلومة، علشان تكون جزء منها.
ولو جديد اعمل لايك للبيدج وحطني في المفضلة وادخل خد لفة هتتبسط.

- إعادة نشر من الأكونت الجديد مع بعض للتعديلات

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

إيه علاقة الهرم بعبدة الشيطان؟
وعلاقة الأغاني الهيستيرية؟
وممكن يكون (ترافيس سكوت) أداة لتمجيد الشيطان؟
وهل فيه عبدة شيطان في مصر؟
ومين أصلًا عبدة الشيطان؟
والحكاية بدأت منين؟

خليني أقول لك إن الحكاية لها أصول تاريخية من زمان جدًا، ولما تعرف البداية هتشوف قد إيه الناس دي مقرفة، ومرعبة في أفعالهم.
بس قبل ما أقول لك أي معلومة عنهم لازم تعرف إن اللي موجود عنهم قليل جدًا.
ودا لسببين:
الأول: لأن المعلومات اللي موجودة عنهم باللغة العربية قليلة، والمعلومات الصحيحة وردت في كتب بلغات تانية مختلفة.
والتاني: لأن الناس اللي اتكلمت عنهم كان كلامهم كله مغلوط، معلومات هنا ومعلومات هناك وكلها مش شبه بعض لدرجة إنك لو قرأت فيها هتتوه.

بس في المقال دا، هتعرف كتير، عصارة بحث كبير قوي، هجاوبك على أسئلة كتير بتدور في عقلك.

مين همَ؟!
إيه معتقداتهم؟!
إيه طقوسهم؟!
إيه أشكالهم؟!
بيقدموا القرابين البشرية؟!
بيمارسوا الجنـ* ـس مع الأموات؟!
رموزهم وأشكالهم معناها إيه؟!
ليه بيعبدوا الشيطان؟!
وإيه الدافع اللي بيخليهم يعبدوا الشيطان؟!
وهل فيه منهم في البلاد العربية ولا لا؟!
وكان فيه منهم في مصر؟!

وعلشان تعرف كل دا، ركز معايا.
ركز قوي.
لأن المقال تفاصيله هتبهرك.

جاهز؟!
يلا بينا.

عبدة الشيطان همَ مجموعة من البشر قدسوا الشيطان وعبدوه عن طريق الأغاني الهيستيرية زي موسيقى Black metal "المعدن الأسود"، وHeavy metal "المعدن الثقيل" وDeath metal "معدن الموت".

في قلب كلمات الأغاني دي بيقولوا كلمات بيستهزأوا من خلالها بالله -عز وجل-، وبيمجدوا من خلالها الشيطان.
فرقة بتكـ* ـفر بجميع الأديان والمعتقدات وبتمجد السحر، وبيشربوا كل أنواع المخدرات والخمور.
فيه بعض من الناس بتقول إن اللي بيمول الفرقة دي ولاد العم.

أشهر الشخصيات للفرقة دي، الرجل الأول:
(أليستر كراولي)، المؤسس "رابع صورة تحت".
اتولد في عائلة متوسطة الحال، واتخرج من جامعة كمبريدج البريطانية، واهتم في البداية بالظواهر والعبادات الغريبة، وحاول يدافع عن الإثارة والشهوة الجنـ* ـسية، واتكلم عن دا في كتابه "الشيطان الأبيض".

بعد فترة زمنية من أفكاره المريبة، انضم لجماعة اسمها جماعة "العهد الذهبي"، والجماعة دي سرية بيدخلها علماء نفس وشعراء وملحنين، مهمتهم يحطوا كلمات معينة وموسيقى معينة ويحاولوا يسمعوها للناس علشان يوصلوا رسايل معينة، حتى لو كان المستمع جاهل للغة المستخدمة في الأغنية.
والجماعة دي كان فيه منهم شخص اسمه (وليام باتيس)، ويُقال إن الراجل دا هو مؤلف رواية "دراكولا".

سنة 1900م (كراولي) ساب جماعة العهد الذهبي، وعمل جماعة خاصة بيه سماها "النجم الفضي"، وبدأ يلف العالم.
عاش فترة في صقلية مع عدد من أتباعه، واتشهر بتعاطيه وترويجه للمخدرات.
وبعد فترة، تبجح لدرجة إنه بدأ يقدم قرابين وذبـ* ـايح للشيطان، ودا تسبب في إن السلطات الإيطالية طردته من البلد.

انتقل لجزيرة سيلان، واتقابل مرة تانية مع مؤسس جماعة العهد الذهبي، وعاش معاه في علاقة شـ* ـاzة، كانوا بيمارسوا الرزيلة مع بعض، ويشربوا المخدرات، ويعبدوا الشيطان، بس.
عاش سنين كتير عبد فيها الشيطان وقدسه، وأطلق على نفسه اسم "الحارس الأعلى للشيطان" و"خليفة الشيطان البطل".

كان بيسافر كتير، شبه لف العالم، وكان دايمًا بيدعوا لعبادة الشيطان وبيبحث عن شهواته وملذاته الجسدية، لدرجة إنه في مرة سافر للجزائر، وقعد في الصحراء بتاعتها على أساس إنه يقابل روح الشيطان زي ما اعتقد.

بس يا سيدي، في أواخر عمره جاله جنان، بدأ يقول على نفسه إنه مصاص دماء، ودا حصل له بسبب إنه بيشرب دم تقديسًا للشيطان، وكان دايمًا بيحقن نفسه بالهروين، لحد ما في يوم لقوه ميت وحواليه زجاجات خمر وحقن مخدرات.

الرجل التاني، وأساس كل الخراب اللي موجود حاليًا:
(أنطوان ليفي) "صورة الراجل الأقرع".
أصله يهـ**ـوdي أمريكي الجنسية، اتولد سنة 1933م، واتوفى سنة 1997م في فرانسيسكو.
دا بقى راس الأفعى، أو أسوأ شخص في تاريخهم، لأنه سبب انتشار الطائفة، وتسبب في توسعها حول العالم.

أول حاجة عملها، إنه أنشأ كنيسة لعبادة الشيطان في 30 إبريل سنة 1966م، وسماها كنيس الشيطان، ودا تسبب في إنه بقى محط أنظار العالم كله، وبقى يظهر في برامج تليفزيونية كتير.

بالنسبة له مبيعتبرش (إبليس) شيء مادي وروحي بيُعبد، بل شايفه كمان رمز أدبي للقيم الإنسانية في العالم.

بعد وفاة (كراولي) ترأس (ليفي) الجماعة، ومن أشهر أقواله: "أن الله عز وجل ظلم إبليس".

أنكر (ليفي) زي (كراولي) كل الأديان، وعبد الشيطان، ودعى الناس تعبده.
وأهم تعاليم الكنيسة اللي أنشأها:
"تمجيد الشيطان والاستمتاع بكل الأشياء اللي حرمتها الأديان والاستعانة بالسحر والسحرة".
وكانت طقوس العبادة في الكنيسة بتتم عن طريق استخدام موسيقى البلاك ميتال، ودي موسيقى مزعجة جدًا، وكانوا بيرقصوا رقصات هيستيرية عنيفة!

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

"بالمناسبة حفلة ترافيس سكوت الي هتتعمل في الاهرامات"

لو مسمعتش تعالي احكيلك ولو سمعت تعالي احكيلك عن حفله من اسوأ الحفلات الي اتعملت في التاريخ تقريبا

الحفله كانت لمغني الراب ترافيس سكوت ناس كتير تعرفه يعني حد مشهور وسط أوساط الرابر وليه شعبيه محترمه في العالم كله، بس المعروف عن حفلاته أنها حفلات سيئه جدا مخدرات بقي وخمور كتير و بيفتحو فرع لجهنم في حفلاته بس خلينا نسلط الضوء علي حفله واحده بس من وسط كل دا الي اتلقبت بحفله الشيطان أو أن منظم الحفله هوا الشيطان نفسه طب ليه يعم مورنينجستار قالو كدا ؟
مبدأيا كدا الحفله كان تاريخها 5/11/2021 يعني جديده مش قديمه، وبدايه الحاجات الغريبه هوا اعلانات الحفله زي مانتا شايف كدا وش المطرب و بوقه مطلع نار و في أطفل داخله الحفله علي اساس أن دا تصميم للبوابه بتاعتها، بس قالو دا مجرد تصميم عادي اعلان وكدا لكن التصميم دا اتنفذ علي أرض الواقع زي ما انتا شايف برضو في الصور و كانت البوابه بتاعه الحفله علي شكل وشه والمدخل من جوا بوقه برضو، المهم سيبنا من بوق الفنان وخليني اقولك أن الحفله كان تذاكرها خمسين ألف متفرج بس مكان الحفله نفسه مكانش يستوعب الكم دا من البشر خالص، بس الجماهير اقتحمت الحفله واداره الأمن سابت الجماهير تتدافع وتدخل الحفله محاولوش حتي يعملو احتواء للموقف، المهم بدأت الحفله وبعد ربع ساعه في واحد من الجمهور ظهر عليه تشنجات بشكل مستمر والناس الي حواليه قعدت تزعق وتشاور للجهات المنظمه علي المسرح أنهم يوقفو الحفله في إنسان بيم*وت هنا لكن مفيش اي حد اتحرك، والحفله كملت وفعلا الشاب صاحب التشنجات ما*ت!!
انتا مستوعب الفكره الحفله شغاله وفي جث*ه بني ادم مرميه في الأرض والناس بترقص عادي ؟!
المشكله ان بعدها في حوالي 6 شباب حصلهم نفس اعراض التشنجات الي حصلت للشاب الي لسا متكلمين عليه دا و بعض الجمهور قعد يصرخ في المنظمين عشان يوقفو الموسيقي في ناس بتقع هنا بلا سبب ولا هدف واضح وكلهم نفس الحاله، الجمهور بدأ يصرخ علي المغني نفسه عشان يوقف الحفله و اتصلو بالاسعاف لكن عربيات الاسعاف معرفتش توصل للناس بسبب الجمهور، في ناس منعت عربيه الإسعاف انها تدخل دا طلعو علي العربيه يرقصو عليها بهستيريا غريبه، المطرب شايف كل الي بيحصل دا ومكمل عادي لحد ما الجماهير نصها قعد يشاور ويصرخ ووقف غنا والحفله وقفت حوالي دقيقه او دقيقتين مش اكتر وقالهم شيلو الجث*ه الي في الأرض دي عشان نكمل وفعلا دا الي حصل ومكانش مهتم ب اي حاجه خالص بشكل غريب ومريب انتا مستوعب و الحفله قعدت ساعه كامله كمان بعد كل الي حكيتهولك دا وكان مفيش حاجه حصلت اصلا، المغني سكوت قال حاجه غريبه اوي وقتها وتستحق اننا نفكر فيها قال أنا مش في أيدي اوقف الحفله لو وقفتها حياتي أنا هتقف !!
فاكر الناس الي جالها نفس حاله التشنجات ؟
بعد الحاله دي وصل عدد الوفيا*ت ل 11 بني ادم في وسط الحفله والحفله شغاله و حوالي 100 مصاب بنفس الحاله الغريبه !!
الحفله خصلت وبشكل ما اتمسحت كل الفيديوهات الي صورت الحوادث الي حصلت دي كلها وبعدها في عالم امريكي طلع علي التلفزيون وقال إن بوابات الحفله شبه بوابات الجحيم والجماهير في الحفله وصفتها أنها جزء من الجحيم نفسه، حتي تيشرت الفنان نفسه كان مرسوم عليه ناس بتدخل من بوابه بتطلع لونها احمر !!
وقال كمان أن نوع الموسيقي الي اشتغلت بتحفز الجانب الشيطاني جوا الإنسان وبتشغل العقل الاواعي أنه يعمل اي حاجه تتخيلها ودا سبب اقتحام الجماهير الحفله وسبب حالات التشنجات وبعدها المو*ت،
بالمناسبه في حاجه اسمها المخدرا*ت الصوتيه ودي موسيقي بتشتريها من الديب ويب بتسمعها لفتره من الوقت وبتديك نفس احساس انك شارب حاجه ومتخدر تماما وعقلك شبه ملغي دي فعلا موجوده و انا شوفتها بنفسي وجربتها مره كمان عشان اتاكد يعني سهل جدا يتحكمو في عقلك عن طريق الموسيقي، بس خليني اسالك ليه سمحو للناس أنهم يقتحمو الحفله ومحدش حتي حاول يمنعهم ؟
المغني ليه موقفش الحفله مع أنه يقدر يوقفها بسهوله لدرجه انه موقفاش الا بعد وصول الوفيا*ت ل 11 حاله وبعدها كمل عادي ؟
ايه الهدف من الحفله دي أساسا و ازاي كل دا يحصل ومين الي منظمها ؟
هل دا كان الهدف أن الناس دي تروح هل دول كانو قرابين لحاجه معينه ؟
بالجمله الأغرب الي قالها لو وقفت الحفله حياتي هتقف مين الي هيوقف حياته ؟
الاجابه كالعاده لعقلك ياعزيزي القارئ وكالعادة احلام سعيده 🖤🖤
https://fb.watch/lOUYwT-Evt/?mibextid=Nif5oz
لينك الحفلة

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

تاكسي النار • الجزء الأول

- من غير لف و دوران انا بحبك

قولتها فى وشها بكل ثقة
وقفت ببرود، وقلعت الدبلة وحطتها على الترابيزة وقالت
_ بابا بيقول مش هننفع نكمل مع بعض يا سعيد
وسابتنى و مشيت
تابعتها و هى بتجرى مش بتمشى ابوها مستنى برة بعربيته اخدها و طار و معاها قلبى
مسكت الدبلة خطبتها من سنه حب دام 4 سنين لما ركبت معايا اول مرة فى التاكسى بتاعى وصلتها يومها الجامعه و الايام دى اتخرجت من كلية اداب علم نفس و اول ما تخرجت
قالت لى "بابا بيقول مش هننفع نكمل مع بعض يا سعيد"
بعد خروجات و فسح و كتب كنت بشتريها بيومية التاكسى
حطيت الدبلة فى جيب القميص و خرجت من الكافيه
ركبت التاكسى بتاعى
و قبل ما اطلع
*-الهرم يا اسطى
هزيت راسى
و ركب الزبون
و طلعت على الهرم
***
بعد مرور 7 ساعات
بقت الساعه دلوقتى 2 بعد نص الليل
راجع بالتاكسى و دماغى كلها هناك معاها مع اللى سبتنى و سابتلى الدبلة لسه فى احزانى بفكر فى الايام و السنين اللى ضاعت من عمرى
المفروض هعدى كوبرى قصر النيل و ارجع القاهرة و ادخل على التحرير اسيب التاكسى عند الميكانيكى
بس ماليش نفس
عاوز اروح اخد دش و احاول انسى همومى
حسست على الدبلة اللى لسة ف جيب القميص
ياخسارة على الايام يا ولاد
حسيت بدموعى هتخذلنى و تنزل غصب عنى
مسحتها و اخدت نفس طويل
وعنيا بتحاول تلاحظ الطريق
و دى اية كمان ؟
واحدة بس واحدة مز السنين و التنين بتشاورلى
وقفت بفرملة جامده
ابتسمت وهى بتركب
- الهرم لو سمحت ؟؟؟
كنت عاوز اقولها هرم اية الساعه دى يدوبك اروح
لكن لقيتنى بقول
- ماشى على عينى
و اتهيئ لى ان عنيها لمعت بنور احمر
لثانية واحدة
بسم الله الرحمن الرحيم اعقل يا سعيد عقلك هيضيع منك فركشة الخطوبة هتجننك
وطول السكة اتامل جمالها اللى مالوش حل فى المراية
و مكنتش عارف انى رايح فى مصيبة قريب اوى..

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

https://fb.watch/ltfh2eatdk/?mibextid=Nif5oz

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

صليت عارية • الجزء الرابع والأخير

ويوم قاعده سهرانه وبسمع أغاني حسيت بسخونة شويه في الجو ، قومت قلعت اغلب هدومي ورجعت قعدت علي الفيس ..

دخلت جروب القصص الرعب وابتديت أدور ..
نفس القصة ياااااه لسه موجودة ..!؟؟

انا لسه مكملتهاش لما اخش اكملها "صَلَّيْتَ عاريه""
انا وصلت لحد فين ..؟؟

اه لحد ما البنت ابتدت ترجع زي الاول ومبقتش تواظب علي الصلاة ...

الفجر أذن .. عملت نفسي مش سامعة ..
وابتديت اكمل القصة ...

سمعته من ورايا بيقولي وحشتيني ..!!!
اخيراً رجعتي ليا تاني...!!!
كنت مستني ترجعي من زمان ..؟؟

لفيت وشي ببطأ وبصيت ..؟؟ ايوه هوه نفس المنظر البشع واقف ورايا ...

جسمي اترعش وغرقت عرق في ثانيه وبحاول افتكر الآيات اللي حفظهالي الشيخ بس تقريبا ذاكرتي اتمسحت ..؟!

قومت وانا جسمي كله بيتراقص ويتنفض من الرعب ، مفيش أعصاب وبقول ألحقني يارب انا خلاص هرجعلك تاني وهرجع اصلي ...!

جريت علي المصلية مسكتها وفردتها وبحاول أصلي وانا شبة "عاريه" ....!!!!!
رجعت تاني منا مش هينفع اصلي كده ..!!

شدني وحضني من ضهري وحط أيده علي عيني وقالي خلاص انتي بقيتي بتاعتي وهتيجي معايا دلوقتي ....

شال أيده وفتحت عيني ...؟؟
انا فين دي مش اوضتي ولا ده بيتنا ولا ده عالمنا يعني ايه خلاص انا هكمل هنا لا مش ممكن ...!!
لا اكيد مش هتكون دي نهايتي وفضلت ابكي وأقول ياااارب اديني فرصة تانيه ...؟؟؟
بس تقريبا خلاص مفيش فرص تانية ...!!!

بس انا استاهل عشان طول الوقت مش بعمل حاجه صح وطول الوقت بعيده عن ربنا حتي لما جاتلي الفرصة ارجع لربنا واعمل حاجه صح في حياتي مقدرتش استحمل وأكمل ورجعت تاني زي مكنت ...!!!

سارة ..؟؟
انتي يا زفتة يالا عشان نتعشي هنستناكي سنة يلا الأكل هيبرد ....!!!

حاضر خلاص جيت يا حاجه كنت بقرأ قصه اصلها قصة جامده اوي يا ماما...!
قصة ايه دي يا حبيبتي ..؟؟
دي قصه رعب ياماما اسمها "" صَلَّيْتَ عارية""

عاريه لابسه المهم انها بتصلي ، عقبالك يا بنتي لما ربنا يهديكي وتصلي زي بطلة القصة وتلحقي نفسك وتغيري حياتك

ههههه منا خلاص بعد القصة دي قررت اصلي يا ماما وأغير حياتي الحمد لله..

تمت ..

بقلم ✍️ مرام ✍️

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

صليت عارية • الجزء الثاني


صرخت صرخت صرخت بكل قوه ..
قومت من النوم ..؟؟
ايه ده ..؟ كان كابوس ..!!؟؟؟
معقوله لا انا كنت مفتحه عيوني كان كل شئ حقيقي ..!!

باخد نفسي بصعوبه الأغاني شغاله زي مهيا ..
كل شئ طبيعي بالاوضة بتاعتي .. ..؟

بس انا مرعوبه جسمي بيترعش قومت جري عشان اخرج علي بره من كتر خوفي من اللي شوفته ف الكابوس الغريب ده..

وقفت عند الباب ..؟؟
هخرج ازاي كده ..؟؟؟!!
صوت اخويا بره وانا مش لابسه "كل هدومي "

رجعت تاني وقولت هلبس حاجه واخرج اقعد شويه بره مع اخويا لحد مهدي شويه وانسي الكابوس المرعب ده وابقا كويسه...
فتحت الدولاب طلعت هدوم البسها ببص علي ايدي ...؟؟
علامات 3صوايع معلمين علي كل أيد من اديا مكان المسكه ..؟
يعني ايه مكنش حلم ...!؟ لاااااا
اتفزعت وفجأة ..؟؟؟
سمعت نفس حد ورايا وسخونة شديده والأغاني ارتفعت اكتر واكتر وابتدي الشئ ده ..؟
...لااااااااااااااا

سامعه صوت نفس من ورايا وسخونة شديدة وصوت الأغاني زاد جدا وابتدي شئ يحضني من ظهري ...؟؟؟؟

صرخت
وصرخت وصرخت
فتحت عيني ..؟؟
لاقيت نفسي علي السرير لسه ..!!؟
قومت بصيت علي ايدي مفيش حاجه ..!!
يعني كل ده كابوس ..؟؟
كابوس جوه كابوس ..؟

قومت مرعوبه ولبست بسرعه جدا وخرجت قعدت مع اخويا ومدخلتش الاوضة تاني غير لما النهار طلع ..

دخلت الصبح الاوضه وبعد محاولات كتير للنوم نمت عادي جدا ومحصلش اي حاجه انا قولت مجرد كابوس وخلاص انتهي ..

صحيت علي صوت امي كالعادة :
قومي بقا يا زفته العصر هيدن ايه هتنامي طول النهار يعني ولا جامعه ولا حتي بتعملي اي حاجه معايا في البيت ..؟؟
حاضر يا حاجه قايمه قااااااايمة ...!!.
وقومت بس مردتش احكيلها علي الكابوس عشان متقوليش مش قولتلك هتتلبسي والكلام ده بقا وتتشفي فيا وبيني وبينكم انا محطتش في بالي اصلا..
قولت مجرد كابوس زي اي كابوس ....
بليل دخلت اوضتي وتقريبا نسيت اللي حصل امبارح وفتحت اللاب وشغلت أغاني وبرده قلعت اغلب هدومي وقعدت أكلم صحابي ع الفيس

وكعادتي كل يوم دخلت علي جروب القصص الرعب وابتديت أدور علي قصه اقرأها بس المرادي وانا قاعده ع اللاب مش من الفون ...

لمحت نفس القصة "صَلَّيْتَ عارية" فتحتها ..؟

ايه ده مش دي القصه اللي كنت بقراها امبارح قبل منام ونمت ومكملتهاش ..؟ اه هيا فعلا

ابتديت اقرأ وهنا افتكرت الكابوس ..!!
طب اقرأها ولا لا ..؟؟
خوفت جدا لما افتكرت كابوس امبارح..؟؟
بس شيلت الموضوع من دماغي عشان مخافش وكملت قرأة ....؟؟؟

شويه وانا بقرأ في القصة ومندمجه مع الأحداث اللاب فصل شحن ..؟
ايه الفصلان ده بقا ..؟
قومت أتأكد من فيشة الشاحن روحت لحد الفيشة شيلتها وحططها تاني عشان لو مهزوزه ..؟
وراجعه تاني شوفت حاجه خلعت قلبي من مكانه ...؟؟؟

بصيت لاقيت شئ غريب قاعد علي السرير قدام اللاب وباصص ليا ..؟؟؟!!

زي ميكون راجل بس ده مش بني ادم ..؟؟
كيان غريب من غير ودان تقريبا واصلع ولون جلده اقرب للأزرق وفتحة فمه بالطول مش بالعرض وعيونه ضيقة جدا وأيده فيها 3 صوابع بس وليه حوافر ....!!؟
منظر فظيع ومرعب ..؟؟

حرارة جسمي ارتفعت ورجلي اتمسمرت في الارض ومش قادرة أتحرك ولا اتكلم ..
ولا نفس خارج مني ..!!
واقفه مصدومه ..!!

بص ناحيتي وقالي بصوت أدمي ..؟
تعالي متخافيش ..!!!

صوتي مش طالع ..
نفسي أصرخ...
نفسي اجري ...
نفسي ...يغمي عليا ...
نفسي اموت حتي ..!!
بس مشوفش المنظر المرعب ده ..!!
وف بالي بقول يارب يطلع كابوس ..!!!
يارب يارب اكيد هوه كابوس ..عاوزه افوروووق ..

نادي عليا تاني وقالي قربي واتكلمي ..؟
صرخت .. صوتي طلع بس تقريبا محدش سامعني صرخت كتير بس مفيش فايده..!
قالي محدش هيسمعك ..!

طب انت ايه ومين وعاوز ايه مني ...؟؟.

يتبع ..

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

القصه دي بتحكي عني شويه

أنا اسمي مرام عندي 16سنه من مصر
أنا كنت عاشيه مع اهلي في الفيوم في يوم من الايام حلمت بكتاب غريب وانا أول مره اسمع عنو الأول أنا بحب قصص الرعب وبحب الكتابة وبحب اسمع ل احمد يونس ولحبيب والديبو أنا كل يوم بسمعهم قبل ماانام
وفي اليوم الي حلمت ب الكتاب ده قومت اقرا عنو ومعرفتش بر اني اقرا الكتاب ده اسم(شمس المعارف) قولت لوحده صحبتي عليه قالتلي الكتاب ده خطير جدا وهيوديك في متاهات وحاجات كدا وقالتلي أنا عمها كان ضابط في الجيش تقريبا وكان في شخص في المعسكر كان بيحصلو حاجات غريبه وبيقولي حاجات غريبه جدا وفيوم لقوه قاعد في الاوضه وسمعو صوتوا زي كانو بيكام حد بس مفيش حد معاها في الاوضه وفي اليوم الي بعدو دخلو ضوروا وراه وعرفوا انو لي السحر والجن والحاجات دي الأول لقب رسومات للجن غريبه وبعدين لقو كتب عن الرعب بس الي كان اوحش انهم لقو كتاب (شمس المعارف) والكتاب ده مفيش من تقريبا غير نسختين ولحد دلوقتي عمها تقريبا معاا الكتاب ده بس كان شايلو الأول في البيت بعد كدا لما لقي كل بيسأل عن الكتاب ده وهو أول م حد بلمسو او يبفتح او صفحه او يقرأ يعتبر دخل في عالم الجن والاسوء أن الشخص الي معاها الكتاب ده كان كان بيجرب وبيعمل كل حاجة يسمع عنها لدرجه أنو عط دم او زي الي اتفق مع الجن او حاجه زي كدا ب لدم
كان كل حاجة يقراها بعملها وكان في حيطه معمول عليها رسومات وكان طلاسم من الجن والحاجات دي والحيطه دي كان محطوط فوقيها روق او مخبي الرسومات
ومن بعد ما سمعت الكلام ده والي حصل الحقيقة أنا خوفت علي اهلي والي هيحصل وانا بحب التجااارب جدا
ولو حابين احكي عن تجربه او هما 2تقريبا عملتهم هما بيقول خطر بس أنا بحب التجارب وبنشوف بردوا ان مفيش حاجه هتحصلي لاني مش مؤمنه بكدا بس بحب التجارب والاستكشاف أنا تقريبا بقي كل حياتي عن ي قصص رعب وبسمع ي بكتب واهلي زعقولي كتير وقلولي الي بتعمليه غلط وحرام بس أنا بحب التجارب .
لو حابين تعرفو تجارب غيرها 👍


بقلم ✍️ مرام ✍️

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

Part 1


ولماذا لُقب بـ"قصر الرعب"؟
المصدر: الميادين نت
25 كانون الثاني 2022 11:18
يكتسب قصر البارون شهرته الواسعة أولاً من قصة البارون الشخصية وكيفية استقراره في القاهرة وبنائه لقصره، ولاحقاً من قصص الأشباح اليي يُقال إنها تسكن قصر البارون والتي يرويها جيران القصر، قبل أن تعيد الحكومة المصرية افتتاحه كمعلم أثري.

يعتبر قصر البارون من أهم القصور الأثرية في مصر. لكنه أُهمل لسنوات طويلة بعد وفاة مالكه وبانيه البارون إدوارد إمبان (Baron Édouard Empain)، وتحول هذا القصر المهجور والمنتصب في منطقة صحراوية إلى أحد القصور الآتية من الحكايات والأساطير، ونُسجت حوله الكثير من القصص التي تروي أحداثاً عن الأشباح والأرواح والجنّ الذين يسكونون قصر البارون، فصار معروفاً بقصر الرعب.

ظل قصر البارون مهجوراً ومسرحاً لأغرب القصص ومخيفاً للكثيرين، إلى أن قررت الحكومة المصرية ترميمه وتحويله إلى معلم أثري.

ولكن، ما هي قصة قصر البارون؟ ولماذا قرر البارون البلجيكي إدوارد إمبان، بناءه في القاهرة وفي تلك المنطقة الصحراوية المعزولة آنذاك؟ قبل الدخول في تلك التفاصيل لا بدّ من معرفة بعض المعلومات عن البارون شخصياً.

ولماذا لُقب بـ"قصر الرعب"؟
المصدر: الميادين نت
25 كانون الثاني 2022 11:18
يكتسب قصر البارون شهرته الواسعة أولاً من قصة البارون الشخصية وكيفية استقراره في القاهرة وبنائه لقصره، ولاحقاً من قصص الأشباح اليي يُقال إنها تسكن قصر البارون والتي يرويها جيران القصر، قبل أن تعيد الحكومة المصرية افتتاحه كمعلم أثري.

يعتبر قصر البارون من أهم القصور الأثرية في مصر. لكنه أُهمل لسنوات طويلة بعد وفاة مالكه وبانيه البارون إدوارد إمبان (Baron Édouard Empain)، وتحول هذا القصر المهجور والمنتصب في منطقة صحراوية إلى أحد القصور الآتية من الحكايات والأساطير، ونُسجت حوله الكثير من القصص التي تروي أحداثاً عن الأشباح والأرواح والجنّ الذين يسكونون قصر البارون، فصار معروفاً بقصر الرعب.

ظل قصر البارون مهجوراً ومسرحاً لأغرب القصص ومخيفاً للكثيرين، إلى أن قررت الحكومة المصرية ترميمه وتحويله إلى معلم أثري.

ولكن، ما هي قصة قصر البارون؟ ولماذا قرر البارون البلجيكي إدوارد إمبان، بناءه في القاهرة وفي تلك المنطقة الصحراوية المعزولة آنذاك؟ قبل الدخول في تلك التفاصيل لا بدّ من معرفة بعض المعلومات عن البارون شخصياً.
ولماذا لُقب بـ"قصر الرعب"؟
المصدر: الميادين نت
25 كانون الثاني 2022 11:18
يكتسب قصر البارون شهرته الواسعة أولاً من قصة البارون الشخصية وكيفية استقراره في القاهرة وبنائه لقصره، ولاحقاً من قصص الأشباح اليي يُقال إنها تسكن قصر البارون والتي يرويها جيران القصر، قبل أن تعيد الحكومة المصرية افتتاحه كمعلم أثري.

يعتبر قصر البارون من أهم القصور الأثرية في مصر. لكنه أُهمل لسنوات طويلة بعد وفاة مالكه وبانيه البارون إدوارد إمبان (Baron Édouard Empain)، وتحول هذا القصر المهجور والمنتصب في منطقة صحراوية إلى أحد القصور الآتية من الحكايات والأساطير، ونُسجت حوله الكثير من القصص التي تروي أحداثاً عن الأشباح والأرواح والجنّ الذين يسكونون قصر البارون، فصار معروفاً بقصر الرعب.

ظل قصر البارون مهجوراً ومسرحاً لأغرب القصص ومخيفاً للكثيرين، إلى أن قررت الحكومة المصرية ترميمه وتحويله إلى معلم أثري.

ولكن، ما هي قصة قصر البارون؟ ولماذا قرر البارون البلجيكي إدوارد إمبان، بناءه في القاهرة وفي تلك المنطقة الصحراوية المعزولة آنذاك؟ قبل الدخول في تلك التفاصيل لا بدّ من معرفة بعض المعلومات عن البارون شخصياً.

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

العماره الي قصادنا (الجزء الثاني عشر)

_سعفان قال جملته الاخيرة بقوة وحزم لدرجه حيطان الأوضة لقيتها بتتهز بس ماچر ماأخدش وقت يفگر وقال بصوت واضح عليه الغرور والتعالي : انا ماچر الأعظم ،، لا أتبع أحدا ولا تهمني أي قوانين ،، أنت لن تستطيع فعل شيئ لي وانا لن أتوقف أبداا ،، انا لن أتوقف ولن أعود وأرني ما الذي يمگن فعله أيها الخادم الحقير...._ماچر قال جملته الاخيرة بتحدي وإستهزاء ،، بصيت لسعفان لقيت إبتسامة بسيطه علي وشه ،، گانت إبتسامة سخرية ...
_فجأه لقيت حيطان الأوضة بتتهز بعنف شديد ،، زي ما يگون زلزال بالضبط ( ملحوظة : گل اللي بيحصل دا وانا لسه مربوطة ،، وعريانه وغرقانة بدم محمد القذر ) ،،، لقيت الحيطان بتتهز جامد وبتقع وفجأه الدنيا گلها بقيت سودا وضلمة ،، مبقيتش شايفه أي حاجة ،، افتگرت اني مغمي عليا بس فجأه النور رجع ،، لا دا مگانش نور !!!! ،، دا گان ...!!
_ناااااااار !!!!
لقيت نفسي مرمية علي أرض صخرية ،، گنت حرة ومفيش حاجه رابطاني ،، بصيت حواليا لقيت المگان گله نااار ،، گانت أرض وگل حاجة فيها نااار ،، حتي الأرض اللي گنت قاعده عليها گانت سخنة جداااااااا جداااااااا جداااااااا ،، گانت الجو گله لون أحمر !!! ،، للحظة فگرت اني في النار ،، علي مسافة مني گان في بحر ،، گان بحر ناااار !!!! _حاولت اقف علي رجلي بس مگنتش قادره ،، گنت بسأل نفسي ياتري انا ميته دلوقتي ولا ايييييه ،، قطع گلامي مع نفسي فجأه لما لقيت ماچر وسعفان واقفين قصادي ،، بس گان ليهم جناحات !!!! جناحات ضخمة جداااااااا !! گانوا بيضربوا بعض بعنف وجسمهم هما الاتنين بينزل دم اسوود !!! ،، فضل يضربوا بعض بعنف لفترة طويله محسبتهاش ومعرفتش قد ايييييه ،،، ماچر گان باين عليه الضعف الشديد وفجأه وقع علي الارض ،، گان سعفان واقف وماچر نايم علي الأرض تحت رجله ،، فجأه لقيت ناس جايه من بعيد ،، بس لا دول مگانوش نااس ،، دول گانوا وحوووش !! مسووخ !! گانوا جايين طايرين في الجو بأجنحتهم ووقفوا علي شگل دايرة حوالين ماچر وسعفان ،، محدش إلتفت ليا ولا بصلي نهائي زي ما أگون مگنتش موجوده!!!
_ المسوخ قربوا من ماچر ومسگوه ،، ماچر گان بيحاول يقاومهم بخوف ورعب وضعف بس مقدرش ،، حسيتهم هيطيروا بيه بس فجأه...... سمعت صوت قرآن في گل مگان ،، گل المسوخ وحتي سعفان ظهر عليهم الإنزعاج الشديد ،، فجأه لقيت حد جاي من بعيد ،، گان راجل عجوز ،، طويل وليه دقن بيضا ،، گان لابس جلابية زرقاء ،، وملامحه گانت مطمئنه ومريحة ،، گانت حواليه هالة زرقاء ،، گان عامل زي مايگون جوهرة زرقاء في وسط الناار اللي گانت في گل مگان ،، گان بيقرا قرآن بصوت عذب خاشع ،، قرب مني وناولني عباية گان لابسها علي گتفه وهو عنيه في الارض ،، أخدت العباية ولبستها وبعدين لقيته بصلي وإبتسملي إبتسامة مطمئنة حسيت براحة عجيبة لما شوفتها ،، وبعدين لقيته بص ناحيه المسوخ ومشي ناحيتهم ،، مشي لحد ما وقف قصاد سعفان ووقف قراءة القرآن ( ملحوظة هو طول ما گان ماشي گان بيقرا قرآن وموقف ) ،، بص لسعفان وقاله بصوت قوي وحازم بس في نفس الوقت گان عذب ومريح ،، گان أول صوت عذب وحلو أسمعه من فتره طويله ،، المهم قال لسعفان : لقد أذانا حفيدگم ونحن نطلب القصاص
_رد سعفان بأدب وانتباه وعلي ملامحه توتر : نحن سنقتص منه بالفعل _رد الشيخ : لا فهو قد آذانا نحن ونحن من سنقتص منه
_ أنهي الشيخ جملته الاخيرة وبدأ يقرا قرآن بصوت قوي وعالي ،، الانزعاج ظهر علي گل المسوخ ورموا سعفان علي الأرض وطاروا بعيد لحد ما اختفوا عن نظري ،، سعفان حاول فضل ثابت لفترة وعلي وشه علامات الإنزعاج والألم وهو مرگز نظراته علي الشيخ والشيخ گمان گان باصص عليه وهو بيقرأ وعلي وشه ابتسامه ،، بس في الاخر سعفان مقدرش يتحمل وطاار لبعيد لحد ما اختفي ....
_الشيخ إلتفت لماچر اللي گان بيتلوي علي الأرض وبيصرخ بعنف وألم ،، الشيخ فضل يقرا قرآن بصوت عالي وبقوة لحد ما لقيت ماچر بيتحرق وبتطلع من جسمه ناار گانت حمرا بطريقه عمري ماشوفتها في حياتي ،، بس فجأه وهو بيتحرق لقيته انفجر !!! ،، انفجر ودمه الاسود غرق الارض تحته وغرقني گمان ،، بس الشيخ مفيش أي دم جيه عليه !! _اخيراااا الشيخ رفع عنيه ليا وإبتسملي بإطمئنان وقرب مني مد إيده ليا عشان أسند عليا وأقدر أقف وقالي بصوت رقيق ومريح : متخافيش ،، گل شيئ انتهي ... ،، إبتسمت للشيخ براحة وفرحة من غير گلام
بس فجأه حسيت السواد بقي في گل مگان حواليا ،، والمرادي اغمي عليا ....
_فوقت لقيت نفسي نايمه علي گنبة في مگان معرفهوش ،، وجسمي گله دم اسود ولابسه العباية بتاعه الشيخ ،، والشيخ گان جنبي وواقف جنبه شاب طويل وجمييل جداااا وملامحه مريحة ،، وگان فيه شبه گبير من الشيخ ،، وگانت جنبه ..
اتعدلت بسررعه وبخوف وانا مرگزة عنيا عليها وبترعش ،، ماچر قالي ان امي ماتت ،، هي دي الشيطانة اللي قال عليها !

*يتبع...*



#العمارة_اللي_قصادنا

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

العماره الي قصادنا (الجزء العاشر)

_قالي : انا هقولك عشان گده گده هتموتي فمن حقك تعرفي وعلي الأقل تموتي وانتي فاهمة بدل ما تموتي جاهلة گمان هاهاهاها.........
أمك گانت بتحب واحد زمان ،، گان صاحب ابوگي ،، بس هو گان بيضحك عليها ويستغلها وياخد منها فلوس ،، وفي يوم اتصل بيها وقالها انه تعبان وحاسس انه بيموت وعايز يشوفها وأمك من حبها فيه وثقتها فيه مگدبتش خبر وراحتله بس هو گان بيضحك عليها واغتصبها وبعدين قالها انه غصب عنه وضعف عشان گانت واحشاه ووعدها بالگدب انه هيخليها تطلق ويتجوزها ،، وهي صدقته بس تاني يوم هو عمل حادثه ومات وأمك طبعااا متعرفش انه گان بيگدب عليها وزعلت عليه اوووي ومگانش عندها حل غير انها تگتبك بإسم جوزها وإلا هتطلق .. وبس گده...._گانت دموعي مغرقي وشي وانا بسمع اللي حصل بس فجأه نفسي وقف واتجمدت لما سمعته بيقول : متزعليش اوووي گده زمانها دلوقتي بتتعذب علي اللي عملته
_سألته بخوف ورعب :قصدك ايييييييه ؟! ،، ضحك بإستفزاز وقالي : هي خلاص ماتت وشبعت مووت وگده گده انتي گمان ساعه وتحصيلها وتبقوا تتقابلوا في الجحيم ....
_زعقت وقولتله مين دي اللي ماتت ؟! انت مجنون ؟؟ انا أمي عايشة ولسه گانت معايا انت .....
قطع گلامي لما ضربني لتاني مرة بالقلم علي وشي وهو بيقولي بصوت غاضب ومرعب : اخررررسي ...
_فعلا سگتت من الألم والرعب ،، وهو سگت شويه وبعدين قال : أمك عرفت انك هتموتي ،، عرفت انك هتتقدمي گقربان ليا ،، لما شافت أحوالك المتغيرة وسمعت هلوساتك وانتي نايمه راحت وسألت شيوخ وعرفت اني هآخدك وأقتلك ،، حاولت تحميگي مني بس طبعااا مگانش ينفع أخليگي تروحي من إيدي ،، فقتلتها ،، واللي گانت معاگي في البيت دي مگانتش أمك ،، دي گانت "" ليلان "" شيطانة من أتباعي ،، گانت لازم تفضل موجوده وتراقبك لحد ما آخدك ،، وهي دلوقتي اختفت ورجعنا جثة أمك اللي گنا شايلينها وأگيد أهلك دلوقتي لقيوا الجثة هاهاهاها......_سألته وانت عرفت ازاااي اني بنت حرااام اصلا أو يعني اشمعني اخترتني انا مش حد غيري ؟؟!!
_قالي : حظك گده ،، احنا بنروح نسگن في أماگن مختلفه وهنا بييجي دور داليا ،، بتلف علي گل رجاله المنطقه وبتعمل معاهم علاقات جنسية وبعدين بتلمس گل أفراد أهل بيته وانا مرتبط بيها وبنعرف إذا گانوا ولاده هما ولاده فعلا ولالا ...
مقدرتش أكمل وقعدت أعيط وماچر ضحك وقالي ببرود واستفزاز : ااااه ...
_فضلت أعيط بحرقة ورعب وقلة حيلة وهو بيضحك جامد بطريقه مقززة ،، سألته وانا ببص لمحمد : وعملت ايه في محمد گمان ؟؟!!_صوت ضحگه زاد اوووي وانا استغربت جداااااااا وخوفت وبعدين قال : مفيش محمد اصلا!!!!
_ سألت برعب : يعني ايه مفيش محمد؟؟ ،، انت عملت فيه ايه ؟؟ ،، انطق ،، قووول ...
_بصلي بإبتسامة مستفزة وقال : مفيش محمد ،، دا شيطان من أتباعي ،، بس گان في هيئة انسان عشان يقرب منك وتفضلي تحت عنينا ونراقبك ونحافظ عليگي....
_بصيتله برعب وعدم تصديق : انت فاگرني عبيطة ولا ايييييه ؟؟! انا شوفت أهل محمد ،، ايييييه هما گمان شياطين من أتباعك يعني ؟؟!!!
_ قالي ببرود: ااه ،، گلهم شياطين من أتباعي _سگتت برعب وخوف وصدمه من گل اللي بيحصل واللي عرفته وانت بفتگر لما گان محمد بيتضايق من صوت الأذان وگل ما الأذان يأذن يسيبني ويدخل الحمام حتي لو گنا في الشارع گان يدخل أي مطعم أو گافيه ويدخل الحمام جرري ......

*يتبع...*



#العمارة_اللي_قصادنا

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

العماره الي قصادنا (الجزء الثامن)


_تاني يوم شيماء جات من الصبح وفضلت معايا وگانت بتحاول تخفف عني ،، وتضحگني وتخليني أنسي شويه ،، وگنت حاسه ان تصرفات ماما گانت غريبة ومش طبيعية ،، وگمان گانت متضايقه جداااااااا من وجود شيماء وگانت بتحاول تضايقها وتخليها تمشي لدرجه انها قالتهالها بصراحه انها عايزاها تمشي بس انا اتخانقت معاها وقولتلها ان شيماء مش هتمشي وهتفضل معايا...
طبعااا گنا مستغربين تصرف ماما دا وخصوصا شيماء لأن ماما گانت بتحبها جداااااااا ودايما گانت تمسك فيها عشان تبات معانا ،، تصرفها گان غريب جداااا وحسيت ان شيماء زعلت بس حاولت متبينليش واستحملت عشان متسيبنيش لوحدي في الظروف دي وعشان گانت قلقانه عليا من اللي جاي ،، واللي انا استغربتله فعلا ليه بتتعامل گده مع انها اگيد متعرفش ان شيماء عرفت اني بنت حرااام ،، فگرت گتييير بس في الاخر موصلتش لإجابة تريحني ،، المهم ان اليوم دا عدي علي خير ومحصلش أي حاجة غريبه ...._تاني يوم الصبح بدري لقيت ماما بتصحيني بغباء ،، گانت عايزاني أنزل أجيبلها حاجه من السوبر مارگت ،، گانت سلمي أختي قاعده وعرضت علي ماما انا تروح بدالي بس ماما رفضت وأصرت اني انا اللي أروح ،، وبصيتلي بصة رعبتني وللحظة حسيت ان عنيها بقي لونها أبيض خااالص وبعدين رجعت طبيعي تاني بسررعه ،، خوفت بس قولت يمگن بيتهيألي من اللي بيحصلي ،، المهم اني في الاخر سمعت الگلام ونزلت ،، وشيماء گانت لسه نايمه....
_وانا ماشيه في الشارع لقيت محمد خطيبي جاي عندي بعربيته ،، وأصر اني أرگب معاه وانه عايز يتگلم معايا في حاجه مهمة ووعدني انه مش هيأخرني ...
_رگبت معاه لأني گنت حاسة بالذنب من ناحيته عشان ظلمته قبل گده وشگيت فيه وهو شگله معملش حاجة و يمگن انا شوفته گانت تهيؤات وانها گانت بداية للي انا فيه دا دلوقتي ،، گان معاه علبتين عصير فتحهم وگنا بنشرب عصير واحنا بنتگلم ،، گنا بنتگلم في گلام عادي ومش مهم لما حسيت نفسي دايخه اوووي وأعصابي بتروح مني ومش قادره أتحرك لدرجه علبة العصير وقعت مني ،، وحسيت الدنيا بتلف بيا جاامد وبيغمي عليا لما فجأه لقيت عيونه بقي لونها ابيض خاالص واتگلم بصوت بشع ومرعب : "" بگرة "" وضحك ضحگة مرعبة جداً

_گنت بفتح عنيا ببطء ،، عنيا گانت وجعاني اوووي وشگلي گان بقالي فترة طويله فاقدة الوعي ،، گنت حاسة بصداع فظيع وجسمي گله بيوجعني اوووي ،، بدأت أفوق لنفسي بفزع وأحاول أفتح عنيا أول ما لاحظت النور الأحمر البسيط اللي في الاوضه الضلمة دي ،، ببص علي نفسي لقيت نفسي بقميص النوم الاسود القصير جداااااااا ،، وحيطان الاوضه گان عليها دم وريحة الدم مغرقة المگان ،، اترعبت وجسمي گله إترعش جامد لما افتگرت ان دي گانت وقبل تفاصيل الحلم ،، حاولت أغمض عنيا جامد ،، گان عندي أمل يگون گل دا حلم وهصحي گالعادة بس للأسف گان حقيقه ،، حاولت أفك الحبال اللي رابطاني ،، گانت رجليا مربوطة بحيث يگونوا مفتوحين وبعيد عن بعض ،، وإيديا گمان...
حاولت أقطع الحبال بسناني بس مقدرتش ،، گنت بعيط بصمت من الخوف والرعب وقلبي بيدق جامد ...._وانا بحاول أفك نفسي فجأه لقيت باب الأوضة اتفتح ،، ودخل منه ....!!!
ساااامح !!!
گنت بنگمش علي نفسي من الرعب أول ما شوفت سامح داخل الاوضه وهو ماشي علي رجليه ،،، بس لحظة !!! ،، دا مش لوحده !!!!!
بعد ما دخل ووقف علي مسافة بعيد عني شويه بس گان قصادي وبيبص عليا ،، دخلت وراه واحده ست عجوزة جداااااااا جداااااااا ،، گان شعرها منگوش زي ماتگون عمرها ماسرحته !! ،، وگان شعرها گله أبيض ،، گانت ملامحها مرعبه ،، ومعندهاش سنان !! ،، وبشرتها سودا جداااااااا جداااااااا.....
دخلت ووقفت ورا سامح بالضبط ،، گانت بشعة ومرعبة جداااااااا ،، فضلت واقفه وراه ناحيه ايده الشمال وهما الاتنين بيبصولي بنظرات مرعبة وغامضة گانت گفيلة لوحدها تقتلني ..!!!بس ايه دا گماااان !! ،، في حد تاني بيدخل الأوضة ؟!! ،، الحد دا گان !!!!!! .... محمد ؟!!!!!!!
_دخل محمد بخطوات بطيئة بس مگانش طبيعي ،، گانت عنيه گلها بيضا خاالص ،، وعينه الشمال گانت عورة وبتنزل دم ،، بس مگانش دم أحمر عادي!!! ،، گان دم اسود اوووي ،، وگانت مشيته غريبه !! زي مايگون سگران أو مش في وعيه !!! ،، وگان لحمه بيقع منه علي الأرض مع گل خطوة بيمشيها !!!!!
_مشي ببطئ ووقف ورا سامح گمان بس ناحيه ايده اليمين ...

*يتبع...*



#العمارة_اللي_قصادنا

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

العماره الي قصادنا (الجزء السادس)

_فجأه باب الأوضة اتفتح ودخل منه ،،، سامح !!! ،، سامح جوز داليا !!! ،، جارنا الغريب ،، المشلول !!! ،، بس گان واقف علي رجليه ،، گانت ملامحه مرعبة ،، قرب مني وقعد علي رگبته قدامي وهو بيضحك بإستفزاز وانا ببصله بصدمه واستغراب ،، حاولت اتگلم معرفتش وصوتي مطلعش ،، فجأه لقيته بطل ضحك واتحول وشه للغضب الشديد ،، هجم عليا وقطع قميص النوم اللي گنت لابساه وبقيت قدامه عريانة من غير هدوم خااالص ،، فضل يبص علي جسمي بتفحص وشهوة ،، نام عليا وفضل يبوس فيا بشهوة شديدة ،، همس في ودني بصوت بشع ،، "" فاضل يومين"" ،، بعدين لقيته وقف وبدأ يخلع هدومه ،، لحد ما خلع گل هدومه خاالص ،، جسمه گان جسم راجل عادي بس مشوه ،، گله محروق ،، بس ايييييه داا ؟؟!! ،، انا بيتهيألي ولا في ايه ؟؟!!
_حسيت جسمي تلج من الرعب وانا شايفه جسمه بيتمدد وبيگبر ،، بقي ضخم اوي لدرجه گان موطي راسه عشان متخبطش في السقف اللي گان عالي اوي اصلا !!! ،، جسمه بقي ضخم جداا جداااااااا ،، عنيه اتحولت وبقي لونها احمر دموي ،، بدأ يقرب مني وبإبتسامة بشعة وصوت مقزز ،، "" استعدي "" ،، بدأ يقرب مني ولسه هيمسگني لقيت نفسي بتهز جامد وفجأه الدنيا إسودت في عنيا وبعدين سمعت صوت الشيخ جلال بيقرأ قرآن وشيماء صحبتي بتهزني وتحاول تصحيني ..._فوقت ولقيت نفسي في بيت الشيخ علي الگنبة زي ما گنت وعرقانة جداااا جدااا ومش قادره آخد نفسي ،، الشيخ جابلي گباية ماية گان قرأ عليها قرآن وشيماء ساعدتني أشربها ،،، بدأت أهدي والشيخ سألني بلهفة :"" شوفتي ايه ؟؟!! ""
_حگيتله اللي شوفته وانا من جوايا اتأگدت انه فعلا جن عاشق زي ما قالت شيماء بس مستغربة ايه علاقه سامح جارنا باللي بيحصل ،، بس وانا بحگي للشيخ ظهرت علي وشه علامات التوتر والقلق وسألني عن شگل المسخ دا !!! ...
_الشيخ سگت شويه بيفگر ،، گان واضح انه بيفگر بعمق وقلق ،، وبعدين قام جاب گتاب فتحه وفضل يقرأ فيه ،، وانا وشيماء گنا بنراقبه بصمت ومن غير گلام...
_الشيخ فضل يقرأ في الگتاب دا حوالي ساعة تقريبا وبعدين قفل الگتاب وجيه قعد قصادي ،، گان باين علي وشه ان الموضوع خطير ومش هيعدي بسهولة ،، سگت فترة وهو باصص عليا من غير أي رد فعل علي وشه وبعدين قال بصوت عميق : اللي انتي بتحگي عنه دا وبيجيلك شيطان مش جن ،، ومش مجرد شيطان عادي ،، دا ملك من أگبر ملوك لأگبر عشيرة من عشائر الجن ،، الشيطان دا اسمه "" ماچر "" ،، ماچر دا مختلف عن باقي الشياطين في انه بيحب يعيش علي الارض متجسد في شگل إنسان ،، بيعيش مع انسان بشري حقيقي ،، هو اللي بيجيبله القربان في مقابل ان ماچر بيمنحه الخلود والشباب الأبدي ،، بس بشرط ،،، والشرط بقااا انه گل 3 سنين لازم يعمل علاقة جنسية مع بنت يوم عيدميلادها ال25 ،، وبعدين بيشرب دمها لحد ما تتصفي وتموت ،، لازم يشرب دمها وهي لسه عايشة وبعد مايعمل معاها العلاقة الجنسية اللي هتدمرلها الرحم وتعملها نزيف شديد ودا يسهل تصفيه الدم منها ... _ بس مش هينفع يعمل گده مع أي بنت هتگمل ال25 ،، في شرط ان البنت دي لازم تگون بنت حرااام !!!
سگتت وانا بحاول استوعب آخر جملة قالها ،، بنت حرااام!!!
_ وقفت بعصبية وصرخت ،، انت بتخرف بتقول ايييييييه ؟؟!! ،،انت اتجننت ؟؟! ،، مين دي اللي بنت حرااام ؟؟! انت اگيد مجنون وانا غلطانه اني جيت لواحد دجال ومجنون زيك ....واتحرگت عشان أمشي بس وقفني صوته وهو بيقولي بهدوء : مش انتي فاضلك يومين علي عيدميلادك ال25 ؟؟اتجمدت مگاني لما افتگرت گلامه ،، بس انا فعلا عيدميلادي بعد يومين ،، معقول بيتگلم جد ؟؟!! وهو يعني گان هيعرف منين اصلا ؟!! ...
لفيتله وبصيتله لقيته بيبصلي بشفقة واتگلم بهدوء : انا عارف يابنتي ان گلامي صعب عليگي بس دي الحقيقه اللي لازم تتقبليها بسررعه عشان نعرف نتصرف....
_ مردتش ،، گنت مصدومة ودموعي نزلت بصمت لقيت شيماء اللي گنت نسيت وجودها اصلا بتطبطب عليا وهي بتعيط ،، فضلنا شويه ساگتين وبعدين شيماء سألت الشيخ : طيب هي هتعمل ايه دلوقتي يا سيدنا الشيخ ؟؟!! ،، اگيد في حل عشان تبعد الشيطان دا عنها ؟؟!!!_ رد الشيخ جلال وقال : للأسف منقدرش نعمل حاجه غير يوم عيدميلادها ،، لازم نرجعه للعالم بتاعه ومش هينفع غير في الوقت اللي هتبدأ فيه الطقوس لتقديمها گقربان ،، ولما يبدأ يقرب منها للإتصال الجنسي لأنه وقتها هيبقي في أضعف حالاته ...
_ الشيخ خلص گلام وسگت وفضلنا باصين لبعض بصمت بس فجأه .....


*يتبع...*

لو عجبتكوا القصه دوسوا علي القلب ❤️ واستنوا الجزء السابع


بقلم ✍️ مرام ✍️


#العمارة_اللي_قصادنا

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

العماره الي قصادنا (الجزء الرابع)

_ علي وقف وعلي وشه نظرات معرفتش أفسر معناها وقال : اهدي يا قمر ،، اهدي يا حبيبتي ،، انتي اعصابك تعبانة وانا ملاحظ گده بقالي فترة ،، انتي محتاجة ترتاحي وتغيري جو وانا هآخد اجازة من الشغل بگره وهآخدك أفسحك ونغير جو ،، بس نامي دلوقتي وارتاحي يا حبيبتي...
_بصيتله بحزن وحرگت راسي علامة الموافقة من غير ما اناقشه ،، انا عارفه محدش مصدقني ،، انا گمان لو حد حگالي مگنتش هصدق بس دلوقتي الوضع مختلف ،، انا اللي بعيش اللي بيحصل دا لوحدي ،، بس انا لازم اتصرف واعرف ايه اللي بيحصلي دا...._گنت حاسة اني فعلا مرهقة جداااااااا ،، نمت بعد ما أصريت ان القرآن يفضل شغال وانا نايمة ،، والليلة دي نمت مرتاحة ومحصلش حاجة...
_تاني يوم علي أخد اجازة من الشغل فعلا وأصر اننا نخرج نغير جو وفعلا خرجنا وگان يوم جميل جداااا وگنت حاسه اني فعلا گنت محتاجه تغيير الجو دا ....
_ خلص اليوم ومفيش حاجه غريبه حصلت ونمت ،، بس للأسف ولسوء الحظ نسيت أشغل القرآن قبل ما انام ،، وياريتني مانسيت ..._بعد ما روحت في النوم صحيت علي صوت خبط مزعج ،، فتحت عنيا بصعوبة وبصيت حواليا بس ملقيتش حاجه ،، والصوت گمان اختفي ،، قولت لنفسي يمگن گنت بحلم ،، ورجعت أگمل نومي ،، غمضت عنيا شويه وبعدين حسيت بحرگة معايا في الأوضة ،، (للعلم انا بنام في اوضة لوحدي) ،، گان صوت خطوات حد ماشي في الأوضة بالراحه وبيتنفس بصوت عالي ،، الصوت گان بيقرب ،، وانا مقدرتش أفتح عنيا من الرعب ،، قررت أعمل نفسي نايمة بس غصب عني گنت بترعش وبعرق جامد ،، الصوت بيقرب ،، حسيت الغطا اللي گنت متغطية بيه بيتسحب من عليا ،، (علي فگرة انا متعودة بنام بقميص نوم خفيف حتي في البرد )،، حسيت بلمسات بتمشي علي جسمي ببطئ شديد ،، گانت لمسات سخنة جداا زي مايگون حد بيمشي علي جسمك بالنار ،، مقدرتش أفتح عنيا ،، مگنش عندي الجرأة اصلا أفتحهم ،، حسيت القميص اللي گنت لابساه بيتقطع وبيترمي علي الأرض ،، حاليا انا دلوقتي من غير هدوم خااالص ،، ( گما ولدتني أمي بالضبط) ،، حسيت بالشخص دا وهو نايم عليا ،، أنفاسه السخنة والمقززة بتلسع وشي ،، وجسمه تقيل جداااااااا عليا وبيحرق جسمي ،، زي مايگون گتله نااار ،، فتحت عنيا بالراحة وبخوف لما لقيت ايديه بتتحرك علي جسمي ،، وياريتني ما فتحتها ،، گان هو المسخ ،، حاولت أقاوم وأبعده عني بس مقدرتش ،، حاولت اقرأ قرآن صوتي مطلعش ،، فضلت أعيط بصمت وانا مستنية مصيري المجهول ومش قادره اعمل حاجه ..

*يتبع...*

بقلم ✍️ مرام ✍️

#العمارة_اللي_قصادنا

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

العماره الي قصادنا (الجزء الثاني)

_ايييييه يابنتي في ايه ؟! خضيتيني مالك ماسگة فيا گده لييه ؟! گل دا نووم ياختي ؟! وبعدين ايه اللي منيمك في البلگونة يا قمر ؟!
_گنت بتنفس بصعوبة وعرقانة اووي ومش مصدقة ان دا گان حلم ،، وبصيت علي العمارة اللي قصادنا وگانت طبيعية مفيهاش حاجه غريبة_
_ايه يابنتي مالك عاملة گده ليييييه ؟!!
=هاااا .. لا مفيش حاجه ،، هي الساعة گام ؟؟
_سلمي(اخت قمر الصغيرة في تالتة ثانوي): الساعة4
=قمر : يااا خبرر .. محمد قرب ييجي ،، اوعي بقاااااا عشان ألحق أصلي وألبس

*قومت دخلت الحمام عشان اتوضي بس وانا بغسل ايدي لقيت علامة حرق !!*
_ ايييييه داا ؟!! دا المگان اللي المسخ مسگني منه في الحلم !!! .. يالهوووووي طيب دا معناه ايييييه ؟! ،، انا ايه اللي بيحصلي دا بس ياربي ؟!!

_خلصت وضوء وصليت ولبست بلوزة بگم طويل عشان تداري الحرق اللي في ايدي وانا مستغربة ازاااي دا حصل اصلا ؟!!

_فضلت مستنية محمد وانا قاعده مع علي اخويا وشويه نسيت موضوع الحلم وإيدي لما افتگرت اللي عمله محمد ،، الساعة بقيت 5:20 والباب خبط ،، علي فتح الباب ومحمد دخل ،، أول ما شوفته مقدرتش امسك نفسي وفضلت أصرخ وأتهمه بالخيانة ودموعي خانتني ونزلت غصب عني ،، علي گان بيهديني ومحمد واقف وعلي وشه علامات الإستغراب وساگت مش بيرد ،، زعقت فيه وقلتله :"" ساگت ليه ؟! رد عليا ،، ليه بتخوني مع الزبالة دي يا زبالة ؟!"" ... وهو لسه ساگت وبيبصلي بدهشة واستغراب أگبر .. زعقتله وقولتله:اييه بتبصلي گده لييه ؟! مستغرب اني عرفت وساختك يا خاين يا غدار ؟؟!! بس تعرف انتوا الاتنين تستاهلوا بعض.. زبالة زي بعض.. رد عليا ليييييه عملت گده ؟؟! ساگت ليييييييييه ؟؟؟!! اگيد مش لاقي حاجه ترد بيها يا خاين ...
وقتها محمد اتگلم وحسيت الگلام في الاول بيخرج منه بصعوبة سألني : انتي بتقولي ايه ؟! انا مش فاهم حاجه!! .. ومين اللي انا خونتك معاها دي ؟! ،، وبعدين انا اخونك يا قمر ؟!! دا انتي روحي...
_اتعصبت من گدبه .. وقربت منه وفضلت أضربه علي صدره وانا بصرخ بإنهيار: گداااب ،، گدااااااااب ،، انا شوفتك بعنيا وانت داخل عندها يا خاين ،، ابعد عني انا مش عايزاك يا خااااااااين ...
محمد اتعصب ومسك ايدي جاامد وقالي بزعيق وعصبية : ماتسگتي بقااا وتفهميني في ايييييييه ؟؟ انا مش فاهم منك حاجه!! ،، واييه خااين خااين دي ،، مالك گده!! ماتتعدلي وتفهميني گده....
وقتها علي اتدخل وشد ايدي من ايد محمد وقاله گنت فين امبارح الساعه 3 الفجر ؟؟!
_ محمد اتگلم ورد بس انا مسمعتش قال ايه لأني فجأه لقيت محمد عنيه گلها بقيت بيضا وتخوف ،، لقيته بيقرب مني وعلي وشه نفس ابتسامة المسخ المرعبة .. گل ما يقرب مني اگتر گان جسمه بيتحرق وبيتسلخ وانا اترعبت ومقدرتش اتحرك من مگاني ،، مقدرتش اصرخ ولا حتي احرك عنيا من عليا ،، وصل عندي وبقي مبيفصلش بينا غير سنتيمترات قليلة ،، بس هو گان اتحول ،، ااااه اتحول للمسخ اللي شوفته في الحلم ،، محمد هو المسخ ،، قرب مني اگتر وبنفس الصوت المقزز والإبتسامة المرعبة قالي :"" إلحقيني يا قمر""

گانت أعصابي خلاص راحت مني ومش قادره أقف ،، الدنيا لفت بيا جاامد ومبقاش في غير السواد حوالينا .. انا والمسخ بس .. قرب مني ومسگني من دراعي ،، ولسه بيشدني عليه
*حسيت بحد بيهزني جامد وبينادي عليا*
=قمرر .. يا قمر .. فوقي ياحبيبتي
_اييه دا ؟!.. انا فين ؟! .. ايه اللي حصل ؟؟!!
_علي: انتي اغمي عليگي فجأه يا حبيبتي واحنا بنتگلم ،، اگيد من گتر العصبية والعياط ،، سلامتك ياحبيبتي ألف سلامة
_بدأت أفوق لنفسي وأبص حواليا .. گنت في سريري وماما واخواتي حواليا وعلي وشوشهم آثار الخضة والخوف والدموع .. عيني جات علي محمد .. گان واقف في جنب بيبصلي بلهفة وعيونه فيها دموع ...
أول ما شوفته اتخضيت وفضلت أصرخ وأحضن ماما اللي گانت قاعدة جنبي ،، گنت بصرخ وعيني عليه بقوله : اطلع بررره ،، انا مش عايزه اشوفك ،، انت عايز تقتلني ،، اااااااااه ،، ابعد عني ،، ابعد عنااااااااي ...
_فضلت أصرخ بإنهيار وجسمي گله بيترعش ومحمد واقف مستغرب وزعلان اووي .. حاولوا يهدوني بس مفيش فايدة .. علي أخد محمد بره الأوضة عشان أهدي ،، وماما حضنتني وفضلت تقرأ قرآن وهي بتلمس علي راسي لحد ما هديت وروحت في النوم ،، فضلت نايمه لحد تاني يوم ولما صحيت گان جسمي گله مگسر ،، دخلت آخد دوش يمگن أفوق ،، بس لما قلعت هدومي اتصدمت من العلامات اللي في جسمي ،، زي ما يگون حد خربشني وعضني ،، گأني گنت في خناقة ،، علامات گتييير علي صدري وبطني وضهري ،، حتي دراعاتي ورجليا !! ،، اتخضيت وخوفت اوووي ،، انا ايه اللي بيحصلي دا ؟!!
_ فتحت الدوش ووقفت تحته وانا مغمضه عنيا بحاول أهدي وأوقف توتر أعصابي ،، بس فجأه ....

*يتبع...*

بقلم ✍️ مرام ✍️

#العمارة_اللي_قصادنا

Читать полностью…
Subscribe to a channel