j_f_6 | Unsorted

Telegram-канал j_f_6 - قصص رعب | Horror Stories

6816

• لنشر افضل القصص والروايات المرعبه بجميع اللهجات. • لسناا الوحيدون فِ عالم الرعب ولكن نحن المتميزون فِي نشر الأروع. • للتواصل : « @NG00MBOT » • • تاريخ انشاء القناه: « 20/4/2020 »

Subscribe to a channel

قصص رعب | Horror Stories

ماعدا الصورة فضلت منورة !!!!!!!
بصيت يمين وشمال مش شايف حاجة من الظلمة مش شايف حتى جسمى ولا اى حاجة خالص،بس الصورة شايفها بوضوح وكأن النور مقطعش
فضلت ادعك فى عينى وابص تانى الاقى نفس الوضع
قعدت اقول فى سرى
" اكيد ده مش حقيقى "
" اكيد ده مش حقيقى "
" اكيد ده مش حقيقى "
وفضلت أكرر الجملة فى سرى وانا باصص على اللوحة لحد مالقيت اللوحة بتبرقلى ونظرة الجمال اللى كانت فى عينيها اتحولت لمنظر مخيف !!!!!
وكل ماتبرق اكتر اقول فى سرى
" اكيد ده مش حقيقى "
" اكيد ده مش حقيقى "
لحد ماابتسمت وقالتلى
" لا ياكريم "
" كل ده حقيقى " ....
🍁انتظرو الجزء الثاني 🍁

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

أنا هنا لأنني أهتم.."

الطفلة راشيل كوري، صاحبة الفطرة السليمة.

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

هذه كانت رسالة الوداع من راشيل كوري (اليهودية الأمريكية) لـ والدتها اليهودية الأمريكية هي كذلك قبل أن يتم سحقها من الكىيان.

لماذا لا يتحدث الأمريكان عنها؟ لماذا لم تندد فرنسا وبريطانيا وألمانيا بها؟

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

في عام 2005، تحدث الممثل آلان ريكمان عن قصة راشيل وخرج بها إلى المسرح، وأنتج: "اسمي راشيل كوري" في ويست إند. عندما توفي ريكمان بعد عقد من الزمان، استخدمت الصحافة الإسرائيلية وفاته كفرصة أخيرة لتشويه ذكراه وذكرى راشيل… لكنهم فشلوا

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

ناشطة سلام أمريكية وقفت في عام 2003 أمام جرافة إسرائيلية وهي تحاول منع هدم منزل عائلة فلسطينية.

سحقها الجنود الإسرائيليون بالجرافة.

كم شخص في الغرب يتحدث عنها؟ لا احد
كم اعلامي عربي ينادي بإسمها؟ لا احد

مهما اجرموا ، هم اصحاب القوانين ، هم اصحاب الاعلام ، هم…

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

هل تَعرِفون من هي راشيل كوري؟.

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

عصام''طب يا عمي انا جايب هديه بسيطه لدينا.... بعد أذنك طبعاً.. هقرا معاك فتحه كلام... وألبسها الهدية ''
بابا وافق.... وقرينا الفتحه
وعصام خرج خاتم جميل جدا.... لبسه لدينا.... المكسوفه
فرحنا بدينا وعلى بعد شهور ف ليله واحدة... بابا عمل لهم فرح كبير.....
كانت ليله جميله.... بس
انا صرخت فيهم
''ألحقووووووووووووووووني ''

******
ولدت ولد زي القمر... شبه أبوه 😹
كملنا الفرح ف المستشفى... العرايس جم ورايا.... بفساتين الفرح 😹😹
داليا.... ورغدا شفت ف عينهم حزن عميق.... لأنهم لحد دلوقتي... مفيش خبر حمل رغم انهم كشفوا كتير.... ومعندهمش اي مشاكل... لكن لسه أمر ربنا
لكن انا خدت البنتين ف حضني... وقلتلهم '' انا دعتلكم وانا بولد وربنا.... انتوا مش عارفين ان اللي بتولد ... دي دعوتها مستجابة... وبعدين انتوا نسيتوا... انا الشيخة فاتن... يابت منك ليها'' ضحكنا كلنا.... وفعلاً... أمر ربنا نفذ
حملت رغدا.... بعدها بشهر
وكنا كلنا ف منتهى السعادة... حصلتها بأسبوعين داليا
الأيام بتجري.... والحياه مستمرة... لكن خوفي... كان بيزيد ع ابني مع الآيام.... انا ماشفتش الكائن تاني... من بعد الحريق.... لكنه كان بيتكلم بثقه كبيرة.... الجن بيصبروا سنين مالهاش عدد
بس انا برضو.. أملي ف الله مالهوش حد.... ف يوم أسود
سمعنا أن صاحب البيت القديم عديم الضمير... أجر شقتنا بعد ما دهنها... ووضبها من أثر الحريق... بابا راحله يتخانق معاه لكنه اقسم انه جاب شيخ طهر البيت
العيله الجديده جت النهارده تسكن.... وقفت ف بلكونتي
شفتهم بيدخلوا عزالهم... كنت عايزه انزل ادخل الشقه... علشان اتأكد انها نضيفه.... خاليه من الجن بس خفت ابني يدفع تمن فضولي
تاني يوم... كنا متجمعين كعادتنا كل جمعة
انا اتكلمت... بحزن...
''يا جماعه... يا جماعة ''
الكل سكت... وبصلي
''ف ايه يا فاتن'' محمود قالهالي
مسكت إيده.. وقلت 'العيله الجديده دي ف خطر.... يابابا انا شفت بعيني.... الناس دي ماتعرفش حقيقه شقتهم الجديده...
و النهاردة... هنسمع مصيبة ف البيت دا ''
لكن الكل اعترض بابا قالي باندفاع
''قومي.... تعالي معايا... لازم نلحق الناس دي''
*****
رحنا حذرنا الناس.... لكنهم ما صدقوناش ابدا.... بابا قال لرب العيله دي
''ما ع الرسول إلا البلاغ.... انا لحقت عيلتي.. وجيت أحذرك... قبل ما تقع الفأس ف الرأس ''
الراجل كان بيبص لنا ع اننا مجانين
بابا خدني انا والشباب.... وروحنا بيتنا
لكن انا ما ارتحتش لحظه.... انا حلمت بالعشيره... لسه موجودين ف الشقه
كنت حاسه... إن العيله ف خطر... بس مش قادره اعمل حاجة
نمت ف حضن جوزي... وابني جمبنا ع السرير.... لكن صحيت ع صراخ
قمت ملقتش حاجه.... صوت جوايا قالي.. '' الصراخ مش هنا... الصراخ هناك''
لبست جلابيه بيت.... وجريت ع تحت... من غير ما اصحى محمود.... دلوقتي الموضوع كبير.. مش متحمل تأخير
جريت ارزع ع باب الشقة
محدش فتح.... دفعت الباب بقوه اتكسر
دخلت لقيت ف الصاله.... بنت شابه... مرميه ع الارض سايحه ف دمها.....
وكل العيله ف اوضه تانيه....
دخلت أجرى ع الصراخ..... لقيت الأب ماسك سكينه
وماسك ابنه الصغير... عايز يدبحه
والأم وباقي أولادها... بيصرخوا خايفين....
انا جريت ع الراجل... حطيت ايدي ع راسه....
بصيت للغول اللي واقف جمبه...
يوسوسله.... بصتله بغضب... الغول خاف.... طلع من الاوضه
وهوه بيبصلي بتحدي... الراجل وقع من طوله.... جريت صرخت ف الشارع
البنت نقلوها المستشفى.... لحقوها ع اخر نفس....
انا فوقت ابوها.... وقلتلهم قبل ما يحصلوا بنتهم ع المستشفى...
'انتوا تقولوا كان حرامي.... اللي ضرب بنتك بالسكينه... وانا شاهده معاكم... هقول شفته بيهرب وانا ف بلكونتي... وتمشوا من البيت الملعون دا... من غير رجعة ''
محمود زعقلي أني نزلت من وراه... وراح مسك صاحب البيت ضربه... ولاده الرجاله... اتدخلوا
اخوات محمود ضربوهم.... بابا جاب طوب احمر... واسمنت.. وجبس
عمل ف باب الشقه... زي اللي الحكومة عملته ف باب عماره رشدى
قفلها نهائي... وقفل شبابيك الشقه كلها... وخلع شيش البلكونات.... وقفلهم بالطوب برضو... علشان ما حدش يتأذي تاني من الشقه دي....
بليل ف شقتنا... كنا انا ومحمود قاعدين نتكلم
كنت بعتذر له عن تصرفي.. لكنه حط إيده ع خدي... وقالي
''فاتن... انا معنديش.... مشكلة انك تساعدي الناس.... بس انا بخاف عليكي يا بابا.... ماتتصرفيش من غير اذني ''
''حاضر انا أسفه.. ''
'ضحكت... .. وخدني لنفس العالم اللي فيه بهرب... من دنيا القسوه.... دنيا الرعب... دنيا غابه.... فيها القوى يكسب

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

شكرا ليكوا مش محتاجه تفاعل 🙄

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

🍁البيت المسكون🍁
(الجزء ١٢)
وصلنا البيت بعد نص الليل والمطافي لحقت البيت قبل ما يتحرق
كانت ريحته وحشه اوى من الحريقه بعد ما هدينا شويه الشيخ طلب صينيه كبيره ويملوها ميه وطلب منى اقف فى الصينيه دى وبمجرد انى وقفت ابتدا خبط ورزع جامد فى الببان المحروقه والكشافات اللي منورين بيها بتنور وتطفي بسرعه وكل حاجه بتطير حولينا صرخت وقولت للشيخ كمل وملكش دعوه بيهم انا معاك اهه
الشيخ رمى حاجات فى الميه وبدأ يتمتم بكلام مش مفهوم وانا ببص فى كل ركن من الاوضه وشايفاهم برغم الضلمه وفجأه ابتدى جسمي ينمل وراسى تتقل وكانى فى صندوق مش قادره اتحرك ابتدى صوت يطلع منى لكن مش انا ولا حركاتى ده الجن اللي حضره الشيخ وابتدى الشيخ يتكلم مع الجني اللي حضره بلسانى وسأله :
الشيخ : الدجاله دفنت بنتها فين وفين قبرها
الجنى بلساني :طيب هساعدك ليه ؟
الشيخ قال كلام مش مفهوم خلى الجنى اترعب وفى لحظه شفت شوارع .. ناس.. سماء .. طرق ..زراعه ..كل ده عدى عليا في ثانيه وانتهى ده فى مقابر في الصعيد
جوش قديم اوى حيطانه متاكله وجوه تربه قديمه مرعبه فيه هيكل عظمي الكفن محروق عليه والجمجمه عليها بقايا شعر آدمي بس الشعر ابيض
قولت لنفسي مش دى سحر لان سحر ماتت شابه ازاى شعرها ابيض ؟
شوفت جوه الهيكل ده ورقه مبرومه ورجعت الاحداث لورا للشيخ
الشيخ قال تمام انت مهمتك كده خلصت انصرف رد الجنى اللي انا بتكلم بلسانه
انت كده يا انسان فاكر انك ملكتنا فاكر اننا هنوفي بالعهود انا ابن ابليس وابليس عصى ربه وانت ملكش عهد معانا احنا هناخدها معانا وزى ما اذت كتير مننا احنا لازم نحاسبها رد الشيخ بسرعه سيبها هحرقك هحرقك
كل ده وانا باصه في عين محمود وشايفه الرعب اللي بقى فيه بعد ما الجن قال مش هسيبها الشيخ بدأ يقرأ قرآن وآيات معينه وبابا كمان
الجن قال هطلع من قلبها وهموتها والشيخ يعترض والجن يضحك وف لحظه مبقتش شايفه غير كائن بقرنين وديل وانياب كبيره وشكله مرعب وعين وحده حمرا وضخم اوى بس انا مكنتش خايفه منه كنت حاسه ان هو اللي خاف
وفي لحظه قرينى ظهر والحارس كمان ظهر طيب مش كان ارحملى الانتحار من الكوكبه دى ..... بس الحارس كان من مردة الجن وليه وضعه فى القبيله ومن غير ما ابالغ كان بيحبنى وكان عايز ياخدنى لعالم الجن واعيش معاه
دلوقتى المارد عايز يموتنى والقرين بيحمينى والمارد بيحبنى ودار الصراع بينهم
فى لحظه جسم فاتن بدأ يترعش وبتحصلها تشنجات وبتتهز جامد
الشيخ بدا يقرا يقرأ قرآن هو وابو محمود بصوت عالي ومحمود جرى على مراته
فاتن بتتهز بعنف عنيها ابيضت كلها بقها بينزل منه دم اسود اسود اوى بدا الصراخ فى الغرفه محمود بيصرخ فى الشيخ مالها مالها رجعهالي رجع فاتن رجعلى مراتى
كله جرى على فاتن البنات مسكت ف ايد بابا اخواته جريو يساعدوه فاتن بتتهز جامد ومحمود حاضنها لدرجة ان محمود ببتهز من رعشة فاتن
وف لحظه :......... سكت الكلام
فاتن ما بتتحركش . جثه هامده مفيش نفس مفيش صوت مفيش حركه
لكن ف الاصل فاتن شايفه معركه .... معركه كبيره .... بين ماردين بين وحشين ... معركه شديده شايفه ارجل بقر ارجل فيله ارجل نسور بتدوس عليها فى المعركه وفى لحظه سحبها القرين من تحت رجليهم ورماها فى حفره بعيده عنهم
محمود بيصرخ فااااااااااااااااااااااااااااتن
ودموعه نزلت على شعر فاتن كله بيعيده البنات وبابا
بس فى لحظه ابتدت الحياه ترجع لفاتن
ابتديت اكح كنت حاسه ان صدرى مليان تراب من المعركه اللي حصلت محمود شالنى ع الحمام وحطنى تحت الحنفيه وغسل راسي ووشي وخرجنا
الشيخ قال لبابا بكره يا ابو احمد هنسافر انا وانت علشان نحرق العمل ده
اخيرا انتهت اللعنه
بس انا من ساعت ما صحيت مش بنطق بس الشيخ طمن بابا قاله ده تأثير الصدمه بس هتكون كويسه
الشيخ : انا مشوفتش بنت فى شجاعة فاتن
كلامه ما رفعش من روحي المعنويه اطلاقا لان بابا هيتشرى مكان يكون قريب من هنا علشان داليا واحمد وانا كنت عارفه انى بره الحسبه دى فكان لازم امشي واخلى عندى دم وامشي قبل ما محمود يطلبها منى لبست وخرجت من الاوضه بابا قالي رايحه فين يا بنتى قولتله خلاص يابابا مهمتى خلصت وهمشي قبل ما محمود يطلقنى فى وشي
الكل اتصدم من كلامى ومحمود وقف وضيق عينبه وحط ايده على صدره وبصلي
بابا سأله انتى هتطلق فاتن يا محمود
محمود : انتى هتستهبلي هو انا قولتلك هطلقك
وحضنى قدامهم وانا كنت في قمة الاحراج
أجر محمود لنا شقه خاصة بينا.... وفرشها فرش بسيط... ع اد اللي معاه
وبابا اشتري شقه.... معقوله
وفرشها.... اتحايل ع محمود.... نرجع نسكن معاه.... لكن محمود رفض...
وقال لباباه... إنه خلاص هيعتمد ع نفسه.... وهيعيش معايا زي اي اتنين متجوزين

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

https://whatsapp.com/channel/0029Va9HbA81XqueC3NaJE2u

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

محمود''انتي اتجننتي.... ولو خدك معاه لتحت الأرض... ايه العمل وقتها''

انا''هترتاح مني ع الأقل.... وانتوا هتبقوا ف أمان ''

محمود ''انتي....''
أحمد قاطعه''استنى بس يا محمود.... دا بتقولك ف بيتنا عشيرة جن.... يعني كدا ولا كدا.... كلنا هنروح ف داهيه... لو ما اتصرفناش.... وهيه هتروح اولنا... علشان اللي اتأذوا بسببها.... لازم نجازف يا محمود..... وإلا كلنا هنضيع''

محمود رد بغضب ع اخوه
' 'يعني عايزني أضحى بمراتي ''
رديت انا''لا... مفيهاش تضحية.... انا عارفه اني هقدر أواجه الجن دا.... زي ما واجهت اللي هنا.... وبعدين ما تنساش.. كلام الشيخ عن جدي.... اللي مسخر جن يحميني... وقريني كمان معايا..... هوه قالي كدا.... لازم ننتهز الفرصة دي... قبل فوات الأوان''وانا بتكلم... حسيت بمغص شديد... علشان يمكن ما اكلتش من امبارح.... وطبعا دلوقتي

ف روح بتتغذي مني ف حسيت اني عايزه ارجع كل اللي بطني قمت فجآه

جريت ع الحمام... بس الغريب برضو... محمود لقيته... دخل ورايا يجري

انا واقفه بجيب اللي بطني بصعوبة... قولتله يطلع بره.... لكنه قرب عليا

ولم شعري... من حوالين وشي.... وحط إيده ع رأسي

خلصت... خدني ع الحوض... غسلي بقي.... ووشي.... سندني دخلني اوضته.....

انا ما اعترضتش... كنت تعبانه أوي....
كنت هقع من طولي.... محمود شالني... حطني ع السرير

لكني بعدت وشي عنه..... لقيته باس دماغي.... وغطاني بالملايه الخفيفة... وطفي النور... وخرج
***
صحيت كان الدنيا ضلمه.... شكلي نمت طول النهار....
خرجت لقيتهم قاعدين....

حضرت ماما مع دينا العشا....
كلت حاجات بسيطة... من كتر تفكيري ف اللي جاي.....

خلصنا.... وبعد الأكل قعدنا.... بس
ماما اللي شمت الأول.... قالت
''حريق.... ريحه حريق ياولاد... انتي سايبه حاجه ع النار يا دينا''

دينا''لا يا ماما''
بابا''طب اومي شوفي البوتاجاز ''

دخلت دينا... لكن قبل ما توصل المطبخ
صرخت
''حريق.... ألحقونااااااااااااااااااااااا''

قمنا نجري.. النار كانت ف المطبخ... بعدين شوفنا نار خارجه من كل اوضه...

صريخ... صريخ.... الناس اتلمت
الكل خرج يجري.... الشقه بتولع.... النار مسكت ف كل حاجه

بس انا مخرجتش.... شفته
المستذئب . كان واقف ف وسط النار

اتحول للكائن اللي أشبه بالبشر
بوشه المحروق...... وأيده الطويله جدا.... وعينه المنوره

كنت واقفه بصاله.... قالي من غير ما يفتح بقه.... تاني

''حذرتك قبل كدا.... مش هتقدري تعملي حاجه.... دول ملكي.... واللي ف بطنك... هاخده اول ما يتولد.... وانتي هحرقك.... وروحك هتتعذب للأبد.... هتبقى خادمه عندنا...... ''

انا وافقه متنحه... مصدومه.... المهم انا مش دريانه بالجحيم اللي انا واقفه فيه......

(الكل واقف مستني المطافئ ابو محمود بيدور ع مراته وبنته وفاتن وأحمد ومراته نزلوا يجروا وداليا نزلت ورا اخوها جوزها كان ف شغله أحمد نط ف بلكونه اخوه...... جزء من الشيش كان مفتوح.... وبان محمود أن النار محصراه نط أحمد لحق اخوه.... خرج محمود يكح بجنون..... سأل ع أمه.. واخواته.... على جه يجري..... مكنش ف البيت.... بص محمود... مشافش مراته جمب أمه والبنات.... سأل أحمد.....
''فاتن فين..... ''
الكل لف يدور عليها.... محمود بص للشقه اللي بتولع.... وجرى ع البيت... النار كانت ماسكه ف باب الشقه.... محمود دفع الباب برجله... كسره... نط من ع النار.... ودخل الشقه)

انا لسه واقفه مش مستوعبة . يعني هما كدا بقوا أقوى مننا انا وقريني

قدروا علينا وولعوا فينا لالا مستحيل الكائن لسه واقف قدامي

قرب مني بخطوات واسعه مد إيده يمسكني. لقيت اللي شالني

وجرى بيا خرجنا الشارع كنت بكح محمود خدني ف حضنه وصرخ

''حد يجيب ميه. بسرعة ''

حد ناوله ازازه.... فتحها شربني منها ودلق بقيتها ع وشي
***
كنا عند احمد ف شقته.... ف انتظار الشيخ... محمد
وصل ع طول متأخرش.... بصلي وقالي

''دا اللي كنت خايف منه.... العشيرة قويه.... ومش هتقدري عليها''

انا''وانا مش محتاجة اقدر عليها.... انا هعمل اللي قلت عليه''

الكل كان قلقان.... محمود كان ف منتهى الغضب.... اخوه طبطب عليه....
يهديه... وقال للشيخ محمد

''يا شيخنا... هيبقى ف خطر ع فاتن''

الشيخ '' الخطر موجود... وكلكم اتعرضتوا ليه.... البنت دي قويه.... وانا عارف ان إيمانها قوي بعيد عن قرينها وحارسها دي قلبها جامد ولازم ناخد الخطوه دي خلاص معدش فيها رجوع يا جماعه.... دلوقتي انا هروح اجيب حاجات.... عشان نحصن بيتكم اللي اتحرق عشان جلسه التحضير لازم تكون هناك بس بقولكم
من دلوقتي.... عيلة الجن دى كلها مش هتسيبنا بالساهل نحضر جن أقوى منها
ف لازم كلنا نبقى ايد واحدة ومحدش يخاف لأحسن يتأذى
ولازم كلكم تحضروا الجلسه دي''

انتظرو الجزء ١٢

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

20 تفاعل انزل الجزء 11

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

🍁البيت المسكون🍁

(الجزء العاشر )

لمحت حاجه ف ماما...
غيرت رأيي وخلتني اجمد قلبي واروح اساعدها
لمحت دموع... ماما كانت بتبكي
كأنها مش مسيطرة ع نفسها... انا متحملتش اشوفها بتتعذب
اكتر من كده مشيت ناحيتها... وانا بقرا كل ذكر عرفته ف حياتي
''أعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق ''
''اللهم اني اعوذ بك من همز ولمز الشياطين والجان''
''ربي اني اعوذ بك من همزات الشياطين وأعوذ بك ربي ان يحضرون ''
وافتكرت آيات من سوره النور أعظم سوره لطرد الجن... والمرده... والقرين والاشباح قربت من ماما وكل اللي قلته دا كان ع لساني...
وانا طالعه ع السرير... وقربت منها... وهيه لسه بتعيط وبتطقطق باسنانها.... لكنها بطلت طقطقه.... وبصتلي وانهارت من العياط بابا جرى جاب فوطه... قعد جمبها.. مسح الدم.... شفايفها كانت اتقطعت... اللحم اتقطع كانت بتبكي من الوجع... والخوف... معرفتش تتكلم لسه بقرا القرآن... نامت ع رجل جوزها.... بصلي ونزلت دموعه... ونزلت دموعي انا كمان سيبته يكمل لها قرايه وخرجت..... اترميت ف الصاله... فاقده الوعي الصبح لقتني ع سريري... قمت جريت ع اوضه ماما.... لقيت العيله كلها عندها ماما كانت ناسيه كل حاجه.... معرفتش بقها اتقطع ازاي... وامتي
بابا رفض يقولها... بصلي... وحط إيده ع بقه... اشاره... اسكتي
لكن محمود جرى عليا وقالي
''انتي كويسه ''
''اه ف ايه حصل''
''مش عارفين يا فاتن.... لقينا امي بقها زي ماانتي شايفه.... ولقيتك انتي مرميه ف الصاله ... انا تعبت... مش عارف آخره اللي احنا فيه دا ايه ''
''اجمد يا محمود.... قلتلكم قبل كدا... اوعوا تخافوا... اكيد ماما خافت.... وفقدت أملها ف ربنا.... إنه هيقف معانا... محمود كل دا قدر ومكتوب.... ومفيش منه هرب.... لازم هنشوفه... ونعيشه... ونتحمل... عشان نقدر نكمل حياتنا ''
قال محمود بغصب
''وهيه دي عيشه دي.... ليه ربنا سايب الناس تأذي الناس من غير سبب..
ليه ربنا ما يأذيش المؤذي ''
الأب '' وحد الله يا محمود... انت هتكفر ''
محمود''مش شايف أمي جرالها ايه... دا يرضى ربنا يعني''
الأب '' لا اله الا الله... الرحمه من عندك يارب''
اللي بيعيط... واللي بيهدي المتعصب... واللي نايمه ع رجل ماما تعيط... الموقف كله صعب.... صعب اوى
ناديت بابا.... 'تعالى عايزاك لوحدك''
دخلنا الصالون.... وقفلنا علينا
انا''بابا انت مقلتش لحد ع حصل امبارح ''
''لا يا فاتن... خفت عليهم يترعبوا اكتر''
''بس يا بابا دلوقتي... الموضوع دا كبر
اوي(حكيت لبابا ع اللي حصل معايا واللي قالهولي القرين... بخصوص عشيرة الجن اللي معانا دلوقتي ف البيت) هنعمل ايه.. كلام قريني ليه... رعبني... فاهم يعني ايه... يعني... ف ايه لحظه.... أي حد فينا هيتأذي... انا مبخفش منهم... لكن انت متحملتش تشوف شكل ماما امبارح... ومحمود قلبه كان هيقف لما شاف الغول..... تخيل هنا ف عشيرة بحالها منهم.... دا صعب... صعب اوي''
بابا وهوه بيعيط... قالي 'هنعمل ايه يافاتن''
''لازم شيخ محمد... يشوف لنا حل.... لازم ننهي الكابوس دا... قبل ما يخلص علينا'' بابا وافقني.... اتصلنا وخدنا معاد من شيخ محمد نروحله.... بابا رفض انه يجيي.. ويتكلم أدام العيله عن العشيرة
انا وافقت بابا واستنيت لما محمود وعلى خرجوا مع بابا ع الشغل
وقلت لماما اني راحه السوق..... كلمت بابا... ساب الشغل وجالي.... واتقابلنا... وف طريقنا للشيخ محمد
حكيت انا ع كل حاجه سكت الشيخ محمد وبص لبابا... اللي كان بيبكي... قاله ''وحد الله اومال.... مفيش مشكلة... مالهاش حل.... بس''
انا' 'بس ايه يا شيخ... ماتتكلم ''
بابا : ''حل... قولي عليه ابوس ايديك عيلتي بتتدمر ولادي هيروحوا مني
دا مراتي لوعرفت عن عيلة الجن دي... واللهي تموت فيها
دي بتخاف من خيالها''
بصلي الشيخ بحزن... وقال لبابا
''الحل ف ايد فاتن''
انا : ''انا يا شيخ... قول بسرعه.. وانا هاعمله حالا''
الشيخ''الموضوع مش بالسهولة دي يا بنتي...
انتي حياتك هتبقى ف خطر حقيقي
وانا ممكن مقدرش انجدك ف الوقت المناسب...... ''
بابا''قصدك ايه... اتكلم يا شيخ محمد ''
الشيخ : ''الحل أن حياتكم هترجع طبيعيه تاني
لو السحر الأسود اللي عملته ام سحر.... يتفك... ويتحرق
وقتها... هحصنكم كلكم.... وهتخرجوا من بيتكم من غير رجعه
وعيلة الجن اللي ف البيت .. هتتعمي عنكم للأبد ''
بابا'' طب معملتش كدا ليه من زمان''
الشيخ : ''اصبر عليا يا ابو أحمد... انت ناسي أن العمل دا مدفون مع سحر
وسحر محدش عارف فين تربتها ''
بابا : ''اه صحيح... دا انا نسيت خالص... اومال قلت ليه الحل مع فاتن ''
الشيخ بحزن ''فاتن هيه الوحيدة اللي هقدر احضر عليها علشان هيه اللي شافت المر اللي عندك ف البيت وعاشت معاهم وماخافتش منهم

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

علشان يتغذوا ع خوفهم.... ويقدروا عليا.... وعليكي ''
حاولت افتح عيني.... حلم بس واقعي جدا... لدرجة اني شكيت اني كنت نايمة اصلآ..... فجأه قبل ما افتح عيني.... حسيت بجبل صخر... واقف ع صدري
مش قاده اخد نفسي.... فتحت عيني
اتصدمت.... كان واقف ع صدري.... الذئب... فاكرينه... وشه مقرب من وشي اوي حاولت أتحرك.... تقله عليا.... مكتفني
حاولت اقرأ قرآن بس دماغي... صفر ف الميه انا حافظه آيات كتيره من القرآن من سور النور.... والبقره... والكهف وطبعا الجزء التلاتين كله
بس دلوقتي راح فين كل دا.... ازاي نسيته
جه ف بالي ذكر... سمعته كتير ف حياتي
بدأت الأول اقوله ف سري... علشان مش قادر اطلع صوت...
''أعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق ''
''أعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق ''
''أعوذ بكلمات الله التامات من شر ما خلق ''
بدأ الوزن يخف... وقدرت احرك ايدي... لكنه زمجر ف وشي.... وانيابه... غرزت ف أيدي وصوت زمجرته مرعبه... بس انا شفت سوره الناس.... متعلقه ع باب اوضه محمود من جوه ف بوست ورق
سميت بالله... وبدأت اقرأها بكل قوه فيا...
''قل.... قل.... أعوذ برب الناس.... ملك الناس.... إله الناس.... من شر.... من شر الوسواس الخناس... الذي يوسوس ف صدور الناس.... من الجنه و الناس
من الجنه والناس
من الجنه والناس''
يارب يارب... يارب
الذئب... كان بيرجع بجسمه الضخم ع جسمي.... وصل لرجلي.... وقف أدام السرير نزل راسه ببطء... تحت السرير.... مبقاش ظاهر من راسه... غير عينه... وقرونه بصلي بغضب... وعيونه نورت فجأه... واختفى سمعت صوت طقطقه اسنان
بس سريعه.... جداً كأنها أله بسنون حديد..... بتخبط بسرعه
مشيت.. وانا مش قادرة اسيطر ع ارتجافي...... مشيت ع مصدر الصوت
كان جاي من اوضه ماما... وبابا
سميت بالله... ودخلت الاوضه... المشهد كان كالآتي
نور الاباجوره الصغيره مفتوح.... بابا قاعد متكوم ع نفسه.... وبيعيط جمب الدولاب وماما قاعده... ع السرير
شعرها منكوش.... عيونها وسعه لدرجة غير معقوله...
وبتخبط سنانها ف بعض بسرعه جنونيه
لدرجة ان سنانها اتكسر منها قطع.... وبدأ بقها يغرق دم.... شفايفها اتقطعت....
انا كنت هموت ويغمي عليا... منظرها مفزع... مرعب.... لو انا انسان طبيعي... كان لازم قلبي يقف ف اللحظة دي بالذات بابا بصلي.... وجرى ع إيده ورجله.... زي الرضع قام سند عليا وهوه بيقوم.... وانا متخشبه
بصيتله وانا مش عارفه المفروض اهديه... ولا اخده ونطلع نجري... بس
لمحت حاجه ف ماما...
غيرت رأيي.... وخلتني اجمد قلبي... واروح

انتظرو الجزء العاشر

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

15 تفاعل انزل الجزء التاسع

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

🍁قصة #اللوحه 🍁
الرواية ١٠ اجزاء

( الجزء الاول )

الوقت: الساعة ٤ عصرا
المكان:كليه اداب جامعة اسكندرية
انا كريم طالب فى جامعة اسكندرية الفرقة الرابعة،شاب مجتهد وبشتغل جنب دراستى عشان أعرف أكون نفسى بسرعة واتجوز شهد ..
شهد خطيبتى ومعايا فى نفس الكلية
بكرة ٥/٢٢ ده عيد ميلاد شهد ويعتبر اول عيد ميلاد يعدى علينا واحنا مخطوبين
قررت امشى من الكلية بدرى وانزل المنشية عشان اجيب هدية لشهد وادهالها بكرة، وطبعا انا مبعملش اى حاجة فى حياتى من غير عمر....
عمر ده صاحبى من ايام الثانوى ودخلنا كليه واحده عشان نبقى مع بعض، ولو ليا أخ مكنتش هحبه زى عمر، وطبعا قاعدتنا فالكلية انا وعمر وشهد على طول مع بعض
المهم نزلت انا وعمر ندور فالمحلات على هدية لشهد وبعد مالفينا كتير، اقترح عليا عمر انى اجبلها عروسة لانها بتحب العرايس وفعلا اشتريت عروسة
واحنا مروحين عمر جاله تليفون وبعد ماقفل قالى معلش هتروح لوحدك بقى علشان خالى عايزنى اقعد معاه شوية وانا رايحله
سلمت على عمر واستنيت الراجل لف الهدية واخدتها وطلعت.
وانا ماشى فالشارع كان مليان محلات.،بس اللى لفت نظرى راجل فارش على الارض وبييع حاجات قديمة واللى لفت نظرى عنده لوحة لبنت شبه شهد بالظبط بس اللوحة باين عليها انها قديمة من سنين طويلة،سألت البياع بكام البرواز ده واتفجئت لما قالى ١٠٠ جنية وقلته هاته ودفعت الفلوس من غير فصال لانى توقعت انه هيقولى اكتر لان الحاجات القديمة دى خصوصا لو كانت لوحة بتبقى غالية
المهم اخدت البرواز ورحت عالبيت
سلمت على بابا وماما وطبعا اختى أسماء قعدت تغلس عليا وعايزة تعرف انا جايب ايه، مرضتش اقولها ودخلت اوضتى على طول
واول حاجة عملتها علقت البرواز على الحيطة واتصلت بشهد ارتب معاها بكرة هنعمل ايه، وكنت حاطط فى دماغى انى ادى البرواز لشهد هدية مع العروسة بس لما فكرت قولت بلاش لانها قديمة وباين عليها
والسبب الاهم هو ان اللوحة كانت عجبانى اوى لدرجة انى قررت احتفظ بيها
فضلت واقف قدام الصورة مركز اوى فى كل تفاصيلها ومقطعش التركيز ده غير صوت امى وهى بتنادينى علشان اورح اكل معاهم
طلعت اكلت وقعدت معاهم شوية لحد ما عمر كلمنى وقالى انه خلص مع خاله ونازل على العجمى علشان يقعد معايا
اتصلت بصاحب الشغل علشان اخد اليومين دول اجازة ،ونزلت استنيت عمر على القهوة وفضلنا سهرانين لحد الساعة ٢ بليل، روحت وكلمت شهد وقفلت معاها عشان انام ..
وانا على السرير وخلاص قربت اروح فى النوم، سمعت صوت واحده بتصرخ وبتقول "حرام عليكوا "
"سيبونى فى حالى"
قمت جرى ابص من البلكونة لقيت الشارع فاضى خاااالص !
اتفجئت لان الصوت مكنش ضعيف علشان اقول ممكن يكون فى شارع تانى،الصوت كان قوى جدا
فضلت واقف فالبلكونة شوية بس برضو ملقتش حاجة وقولت يمكن بيتهيألى ورجعت تانى علشان انام...
بدأت اسمع اصوات.....
بس المرة دى مش فى الشارع ده جوا الاوضة بس كان صوت ضعيف لناس بتتكلم بس مش واضح هما بيقولوا ايه..
عدلت نفسى ونورت النور لقيت الصوت اختفى..
بدأت احس ان فى حاجة مش طبيعية بتحصل،فضلت قاعد والنور منور بس مفيش حاجة حصلت
لحد ما كبس عليا النوم،طفيت النور وريحت على السرير ....
المرة دى حسيت بصوت أنفاس حد نايم جنبى،حاولت اتجاهل الصوت لانى عارف انه مش حقيقى وانا لوحدى فى الاوضة محدش معايا.
بس صوت الأنفاس دى بدأ يعلى وسرعته بدأت تزيد وكأن حد بيطلع فالروح.
فضلت برضو متجاهل الصوت لحد ماحسيت......
حسيت بإيد بتمسك رجلى
طبعا قمت جرى وطلعت برا الاوضة خالص وفضلت واقف فالصالة مش مصدق اللى بيحصل !
هو انا نمت وبحلم؟!!!
ولا دى تهيؤات؟!!!!
ولا اللى بيحصل ده حقيقى؟!!!
فضلت واقف فالصالة شوية ولقيت اسماء اختى قايمة تشرب ماية وبتقولى ايه اللى موقفك كده؟
قولتلها كنت فالحمام وداخل اوضتى مرضتش اقولها اللى حصل وقررت انى ادخل الاوضة واوجه اللى جوا ايان كان سواء كان حرامى ولا خيال ولا حتى شيطان.
دخلت الاوضة وانا بموت من جوايا ونورت النور ملقتش حاجة،بصيت تحت السرير وورا الستاير فضلت افتش فالاوضة ملقتش حاجة
قعدت على السرير وسبت النور منور
وقررت انى مش هنام لحد الصبح
اللى شجعنى انى افضل صاحى ان اللوحة اللى اشترتها كنت معلقها فى وش السرير على طول
فضلت قاعد على السرير ومركز فى اللوحة وبقول اكيد اللى راسمها ده مش طبيعى،لان اللوحة فيها تناسق الوان غريب ونظرة البنت اللى فالصورة تحس انها حقيقية مش مرسومة فضلت مركز اوى لحد ماحسيت الصورة مركزة معايا زى ماانا مركز معاها.
وفجأة النور قطع والاوضة بقيت ظلمة، ظلمة غير العاده لدرجة انى مش شايف ايدى

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

‏كتب أهل فلسطين لها على الجدران والأسوار :

-"راشيل، التي جاءت الى رفح لوقف مايحدث، نحن نتذكرك دائمًا بكل حب وفخر وإلهام"

- "راشيل، ذكرى بطولة في ذاكرة الأحرار"

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

بالمناسبة، بعد ماحدث مع راشيل كوري في فلسطين ودهسها من قبل الكىيان المحتل ... بعد وفاتها قام الاىىىىرا--ئيليون بالسخرية منها ورسم صور لها على الطعام والشراب والقاءهم في صناديق الزبالة.

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

ياسر عرفات بعد الحادثة قام بتسمية أحد الشوارع بإسم الناشطة راشيل كوري التي ضحت بكل شيء لأجل الفلسطينين بالرغم انه ليست عربية ولا مسلمة، ليست منهم لكنها إنسانة.

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

احكوا لـ أولادكم وأحفادكم عن راتشيل كوري، ناشطة السلام الأمريكية اللي كان عمرها 23 عام ودهسها جيش الاحتلال الإسرائيلي من 20 سنة، داسوا عليها وهي واقفة قدامهم معتصمة ضد هدم منازل الفلسطينيين.

والمحكمة الإسرائيلية طبعا قفلت القضية على إنها حادثة!

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

بس اللي عنده صبر وإيمان.... ربنا مش هيخذله ابدا.... شوف انا كنت فين... ودلوقتي انا فين.... انا بين ايدين حبيبي....
وهيه دي الدنيا اللي انا عيزاها.... مش هفكر الجن هينتقم مني... ولا لأ
مش هخاف ع ابني من المجهول... لأنه لو مكتوبله الأذى..... لا انا... ولا كل شيوخ الأرض... هنقدر نحميه بس انا متأكده من حاجه واحده بس
أن مشواري..... مع عيلة الجن.... انتهي

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

🍁 البيت المسكون🍁
(.الجزء الاخير )

تاني يوم بعد ما محمود نزل ع شغله....
روحت للشيخ محمد
كنت كلمته قبلها... دخلت قعدت ف بيته... معاه.. ومع مراته

الشيخ '' مالك يا فاتن يا بنتي... كلمتيني وانتي خايفه''
حكيتله ع كل اللي مخوفني
رد يطمني''بقى انتي اللي بتقول كدا.... لا يا فاتن..... الجن كدابين.... هوه مايقدرش يأذي طفلك... لو كان قادر يأذي كان... أذاكي انتي''
'ما انا قلتلك يا شيخ محمد.... محمود لحقني... قبل ما الكائن دا يلمسني''
'ودا ع اساس انه بيخاف من محمود... يا فاتن... اعقلي الكلام... وسلمى أمرك للمولي عز وجل... وأول ما تولدي وتقومي بالسلامة.... هأجي اباركلك أولا.... واحصنلك.. ابنك... ماتخافيش يا فاتن...''
'طب وكلام هند.... اروح لامها فعلا''
''لازم... اكيد هيه مش مرتاحه ف قبرها... علشان كدا طلبت مساعدتك.... روحي يا بنتي لعل وعسى.. ربنا يجعلك سبب تريحي أرواح ناس متعلقه... لأسباب زي دي''
'بس يا شيخ محمد انا مش عايزه اقضي باقيه عمري... وسط الجن... والاشباح ''
ضحك الشيخ وقالي
''ما افتكرش انك هتشوفي.... ولا هتعاني اللي عشتيه مع عيله جوزك تاني.... يا فاتن.... قربي من ربك... وهوه هيحفطك دايماً... واوعي حد يطلب مساعدتك.... وتكوني قادره تساعديه... وتبخلي عليه..... وبعدين ما انا قصادك اهوه.... مش عايش والحمد لله.... وبساعد المحتاج... ع اد ما اقدر... زي ما وقفت مع عيلتك سنين.... خلي قلبك جامد.... وانزلي ع بيت صاحبتك''
ام هند صعبت عليا اوي.... اخوها عبده مسك صورتها.... وفضل يعيط... ويقولها
''مسامحك.... مسامحك... يا اختي.... ربنا يرحمك يا حبيبتي ''
كلامهم... وبكاهم... خلي قلبي يتقطع... حمدت ربنا ان ابوها كان ف شغله.... بس سبتله رساله بنته هوه ربنا مش هيتوب عليا... من العياط... إذا كان مني... ولا من اللي ادامي.... روحت بيتي قبل رجوع محمود..... بس حكيتله ع كل حاجه... قالي
''وازاي تخبي عليا... حاجه زي دي.... بس... بس استنى عندك شويه''
'ف ايه'' انتي كنتي عارفه انك حامل... لما وافقتي ع الشيخ قاله... إنه يحضر الجن عليكي'' انا الدم اتجمد ف عروقي... محمود عمره ما هيسامحني لو عرف... اني كنت هموت ابنه.... كذبت تاني
'انا.... لالالا... انا هعمل كدا برضو... انت فاكر لما الكابوس دا خلص.... وانت خدتني ع الحمام... ورجعت كل اللي ف بطني''
''اه فاكر ''
'بعدها.... حسيت بمغص... واعتقدت اني حامل... روحت من وراكم... وتأكدت فعلاً '' محمود... قرب راسي منه.... وباسها.. وقال''الحمدلله.. ربنا ستر'
عدت الآيام علينا شويه ضحك... وهزار... وشويه خناق ومشاكل.... الدنيا مش ع رتم واحد.... فيها ده.. وفيها ده بس انا كنت سعيده ع كل حال
ومعدتش اشوف اي جن.... يمكن عشان شقتنا نضيفه... مفيهاش مصايب حصلت..... تخلي الجن مرافقنا بس كانت الأحلام... مزعجه
لسه انا تحت حراسه مشدده... من حارسي السفلي.... وقريني
بس ما أثروش ع حياتي ابدا.... ف ليله كنا متجمعين ف شقه بابا.... العيله كلها.... باب البيت خبط
دينا قامت تفتح.... لكنها صرخت بفرح
'عصام.... يااااااااه لسه فاكر.... إن ليك عيله تسأل عنها''
بابا قام سعيد.... وخد عصام ف حضنه.... فهمت انه ابن اخوه.... الشباب كلهم حضنوه بشوق... ومحبه اتكلم بعد عاصفة الترحيب ما انتهت
''واللهي العظيم يا عمي لسه عارفين باللي حصلكم.... انتوا ما فكرتوش حتى تقولولنا '' بابا''خلاص يابني الحمد لله ع كل حال... انتوا اخباركم ايه... وابوك الواطي... ما اتصلش بيا ليه''
عصام''ايه يا عمي... انت اللي تلفونك ع طول مغلق... ومش معانا رقم حد تاني فيكم.... ارقامكم بتتغير ع طول... بس بابا جايلك... بس مش عشان الحوار... دا... '' بابا''اومال عشان ايه''
بص عصام ف الأرض شويه... وقال لعمه
''انت عارف يا عمي اني كنت مسافر ليبيا.... سنتين... دلوقتي انا رجعت.. وعايز استقر...... عمي انا عايز دينا بنت عمي ''
كلهم اتصدموا من الكلام ده... الصراحة محدش فينا كان عنده امل.... إن دينا هتتجوز بسبب السمعه اللي الناس كلها عارفاها عن عيلتنا... وعن عفاريت عيلتنا
دينا وشها.... اتصبغ احمر.... بابا ضحك.... وبص للشباب
أحمد ومحمود و علاء وعلي
وقالهم''ايه يا ولاد.... هنفرح أخيراً... وقلبي هيطمن عليكم كلكم ''
على بضحك''وانا يا حج... نسيتني.. انا لسه
علاء بضحك''طب شد حيلك.. وانوي.. وانا اجوزك... مروه اختي' '
علي''دا وعد منك... اوعي ترجع فيه''
علاء '' عيب عليك ياض.... أمته رجعت ف كلمتي''
ف وسط كل دا... شفت عصام بيبص لدينا... اللي كانت هتتحرق من كسوفها.... بابا طبطب ع رجل عصام
وقاله 'توكل ع الله... وهات ابوك... وامك.. واخواتك.... وخلينا نفرح بيكم''

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

ف اول ليله لينا... ف شقتي الخاصة.... محمود حضني.... وقالي
''وحشاني موووووت ... ''
انا ضميري أنبني.... اني خبيت موضوع حملي دا....
قلت لمحمود بجدية... وهوه حاضني
''محمود.... عايزه اقولك ع حاجه ''
''قولي يا قلب محمود.... ''
''انا حامل ''
محمود حسيته اتشل من الفرحة.... هزيته... قالي وهوه مسهم
''حامل.... حامل يا فاتن''
''آه وربنا''
محمود سابني واقفه... وجرى ع تلفونه..... اتصل ببابا... وبلغه
انا سمعت زغريط ف التلفون... محمود ناولني التلفون... وقالي
''كلمي الحاجة... ''
ماما كلمتني وهيه بتعيط
''بجد يا فاتن انتي حامل''
''آه يا ماما وربنا.... ''
''طب ما تيجوا تقعدوا معانا لحد ما تقومي بالسلامة وتولدي.. ''
''دا بقى قرار محمود''
''ابقى قوليله انتي يا بنتي.... بس والنبي... بحلفك بنور عينك.... خلي بالك من حفيدي ... انا بقالي سنين مستنيا اليوم دا''
''اكيد يا أمي... ماتخافيش ''
الكل كلمني يباركلي.... وقفل محمود معاهم.... بعد ما زهق منهم
رمي التلفون.... وشلني بين إيده بحنيه... وقالي
''انتي كدا تؤمريني... شوفي نفسك ف ايه... وانا هجيبهولك... لو عايزه حتى نور عيني... مش خساره فيكي''
قلتله
''عايزه... جوزي حبيبي... ابو ابني.... عايزاه يحبني دايماً... يخاف ع زعلي...
ما يمدش إيده عليا''
محمود بضحك''لا دا انتي كدا طماعه اوي.... واستغليتي كرمي بزياده..... بس يا ستي حاضر.... عيوني ليكي... يا ام مصطفى ''
'مصطفى... ''
''طبعا... أول عيل ف العيله... لازم يبقى ع إسم ابويا.... عندك اعتراض ''
''الله يا محمود... هبقي ام مصطفى محمود شخصياً ''
محمود انتبه ع تشبيه اسمه... باسم العلامه مصطفى محمود.... ضحك
وضربها بخفه شالها وقالها
بحبك
ضحكت من كل قلبي.... حمدت ربنا...
مين اللي قال ان
'' المنحوس... منحوس ولو علقوا ع رأسه فانوس ''
لا ابدا... دا ربك لما يريد.... بيتفك نحس وش الغراب
كنت وسط سعادتي مع جوزي.... لكن فجأه انقبض قلبي.... افتكرت وصيه هند...... ازاي نسيتها..... بس... بس
دا ف حاجه أهم انا نسيتها..... كلام الكائن ليا ف الحريق
خفت محمود يحس بحاجه.... كتمت خوفي... وقلقي جوايا

انتظرو الجزء الاخير

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

ده لينك القناه لغيت الجروب

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

20 تفاعل انزل الجزء 12

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

🍁البيت المسكون🍁
( الجزء ١١ )

(هند ماتت ف حادثه عربيه... وهيه راجعه من الشغل مع فاتن... ماتت قصاد عينيها)

لقيتها واقفه جمبي... اتنفضت.. ورجعت لورا.... وقعت ع ضهري

وقفت أدامي... وابتسمت
''انتي خايفه مني... مني انا يا تونه''

''انتي عايشه ياهند ''
''عايشه ازاي يعني... ما انا مت أدام عينك''
''طب ازاي انا شيفاكي ''
''هه هيه هتيجي عليا انا يا تونه''
''هند.... هند.... طب ليه ظهرتيلي ''
''يابنتي... انتي خلاص... اتكشف عنك الحجاب.... بينك وبين العالم التاني... هتشوفي كتير ف حياتك.... انتي اختارتي تدخلي العالم دا برجلك... ''

''يعني هقضي باقيه حياتي... كدا... وسط الجن... والاشباح... ودا يرضى ربنا يعني.... دا جزائي... علشان حبيت اساعد''

''بصي يا فاتن... كل روح هايمه.. متعلقه بين السما و الأرض... هتدور عليكي... علشان تساعديها... زي ما انا جيالك تساعديني ''
'اساعدك.... طب ازاي.... ''

''عيزاكي تروحي لماما.... تقوليلها أن انا اللي سرقتها.... انا اللي سرقت فلوس الجمعية.... عشان كنت عايزه اجيب هديه لايمن... هيه اتهمت عبده اخويا.... علشان بيشرب مخدرات..... وأنا سيبت التهمه تلبسه..... خليه يسامحني.... وقولي لبابا... يبطل عياط عليا..... ''

انا اللي عيطت... وهيه بتتكلم... قلتلها
''هند... العالم عندك احسن من هنا صح..... انا عايزة اجيلك.... انا تعبت من حياه البشر.... تعبت يا هند ''

''انتي لسه صغيرة اوي يا فاتن.... عيشي حياتك.... وخلي بالك من اللي ف بطنك ''

انا اتصدمت..... قلتلها''ايه... اللي ف بطني ''

''اه يا قلبي... انتي حامل.... الوداع يا فاتن... اوعي تنسى وصيتي ليكي''

هند اختفت... وانا دخلت ف نوبه بكاء هستيري.... ضربت نفسي ع وشي... لما اترميت ف الأرض

ركعت ع رجلي وانا بصرخ
''ليه يا رب.... ليه خلتني حامل منه... يعني الطفل اللي بتحلم بيه كل ام.... يوم ما اشيله... اشيله من راجل كارهني... راجل هيطلقني... ويرميني ف الشارع.... ذنبه ايه الطفل دا يتولد... محروم من ابوه... هقوله ازاي ع الحقيقه.... لما يسألني... فين بابا.... ''

دارت الذكريات ف دماغي... ذكريات ابويا وامي.. اللي عشت معاهم أقل من 11 سنه بشويه كانوا دايما خناق.... عمرهم ما فكروا فيا.... عاتبت ربي. من كتر حزني وضيق نفسي

''ليه يا ربي... عشت طفوله قاسية... مع اب وأم انانيين.... وعشت شبابي متبهدله... بحارب الدنيا علشان أفضل محافظه ع شرفي... ف الآخر رزقتني بجوز كارهني من اول يوم ليا ف بيته...... بليتني ليه باللي انا فيه... اشوف جن وعفاريت.... اشوف حاجات أقوى القلوب متتحملش تشوفها.... وكمان اتكتب عليا اعيش باقي حياتي اشوف أشكالهم المرعبة.... وتزود هم قلبي.... بطفل ارعاه واربيه ف العالم ده لوحدي..... لالالا.... الطفل دا حرام يتظلم مع ام زيي.... انا هوافق ع كلام شيخ محمد..... ويارب... الجن دا يموتني... انا أصلا ماليش اي لازمه ف الدنيا.... انا زياده عدد ع الناس... انا هعمل كدا.... ويبقى اسمي عملت حاجه مفيدة ف حياتي ''

من كتر انهياري..... اغمى عليا...
****
صحيت لقيتني لسه ع السطوح.... نزلت وانا حالتي ما يعلم بيها إلا الله

بس اتفاجئت... بباب الشقه مفتوح.... وبابا... وماما والبنات.... ورغدا... كلهم قاعدين.... والقلق باين عليهم

دخلت... كلهم قاموا وقفوا بابا قالي بقلق
''كنتي فين يا فاتن''
''كنت ع السطوح يابابا.... كنت مخنوقه.. وعايزه اشم هوا''

''يا دينا.. اتصلي ع اخواتك... خليهم يرجعوا ''

انا استغربت.... قالي
''كلهم خرجوا من النجمه... يدوروا عليكي... افتكرناكي... مشيتي''

''انا يا بابا... اسيبكم ف الظروف دي.... وامشي... ''
***
وصل الشباب... واخرهم كان محمود
اول ما دخل... جرى عليا مسكني من شعري... وقالي بنبرة كلها تهديد

''كنتي فين... ''

اخواته قاموا يسلكوني من إيده... بس محدش قادر عليه... صرخ فيا
''كنتي فيييين''

بابا''يابني كانت ع السطح.... كانت بتفكر يا محمود هتعمل ايه''

انا رديت ع بابا بصعوبة... علشان محمود شادد شعري اوي

''انا موافقه.... موافقة... هعمل اللي الشيخ محمد قال عليه''

بابا صرخ''لا يا بنتي... مش هسيبك تموتي نفسك.... علشانا ''

محمود صرخ ف ابوه... وساب شعري
''انت بتقول ايه.... ما تفهومني ''

بابا قال ع كل حاجه..... لكن الغريب.. ان محمود قالي
''لا طبعاً... مش هسيبك تعملي كدا''

انا''وانا مخدتش رأيك... انا حره... وهعمل كدا''

محمود بغضب '' مين اللي حره ياروح أمك... انتي ملكي... مش حره نفسك... أنا اللي اقول تعملي ايه.. ومتعمليش إيه ''

حسيت بخوف منه... بس كنت مصممة... قلت لبابا
''يا بابا... مفيش حل تاني... وبعدين انا حكيت لك ع كل اللي شفته.. من يوم ما دخلت هنا.... تفتكر... الجن دا هيفرق كتير... عن اللي هنا..... انتوا كلكم عارفين اني مش ضعيفة ابدا.... كلم الشيخ يابابا.... خلينا نخلص بقا''

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

هي اللي اقدر احضر عليها جن سفلي.... وهوه اللي هيقولي تربه سحر فين ''
انا : ''طب ما تعمل كدا يا شيخ... مستني ايه''
الشيخ : ''يابنتي ياللي مستسهله كل حاجه....
عارفه يعني ايه احضر عليكي جن سفلي''
'لأ ''
''يعني جن متمرد ممكن بعد ما ينفذ طلبي واعرف مكان تربه سحر... ممكن يرفض يسيبك وممكن جداً يفضل لابسك وياخدك معاه دا مش هيكون اي جن لأ... دا من اتباع الشيطان وبيهوي خطف الأرواح البشرية وبيتغذي عليهم يابنتي : يعني ممكن تروحي ضحية بسهولة.... ''
بابا قام مفزوع... وقال للشيخ بعصبيه
''لالالا يا شيخ... لا مستحيل أضحى بمرات أبني... ولو مفيش حل تاني... يبقي هرضي بقضاء الله وقدره '' موقف بابا خلاني اعيط.... عمر ما حد خاف عليا قبل كدا ابدا بسهولة كدا هيضحي بعيلته عشان انا متأذيش
قلت للشيخ : ''يعني احتمال تطلع الجن من عليا... واحتمال لأ ''
الشيخ : ''بصي يا فاتن يا بنتي... القدره بأيد الله عز وجل واحنا الأسباب وبس انا هطلب منه ينصرف من عليكي بس لازم انتي تكوني قويه... وتحاولي تفضلي معانا الجن لما بيتلبس الإنسان بيحبس روحه... علشان هوه اللي يتكلم ويتعامل يعني الموضوع مش بأيدي لوحدي متوقف ع قدرتك هتقدري تحاربي جن سفلي شرس متمكن من جسمك.... ''
انا : ''انت بتصعبها عليا ليه بس يا شيخ''
الشيخ : ''انا يا بنتي''
انا : ''يعني دلوقتي لو حضرته عليا انا هكون حاضره معاكم ولًا مش دراينا بالدنيا ''
الشيخ '' لا هتكوني حاضره... بس هوه اللي هيتكلم هتكوني معاه لما يدور ع تربه سحر وهتشوفي التربه والمكان لكنه هيسيطر ع حواسك وهوه اللي هيتكلم وممكن يطمع ف روحك ويسحبها معاه لو كنتي ضعيفه وصدقيني يا بنتي اللي شفتيه ف بيت جوزك كوم واللي هتتعاملي معاه دا كوم تاني خالص
شكله بشع.... لازم اللي يشوفه أو يتعامل معاه.... يكون متمكن جدا من سحره.... وقوى الارادة.... ''
بابا''طب يا شيخ انا هاخد مرات ابني ونمشي دلوقتي وهبقي ارد عليك
ابلغك رأيي... ورأيها''

****
ف طريقنا واحنا راجعين... كل واحد فينا ف ملكوت لوحده.
بابا عمال يدعي ربنا يحلها من عنده... ويفك كربه...
بس انا من كلامه قلبي كان بيتقطع... أي حد كان هيبقى ف مكاني... ولو قلبه حجر صوان.... كان هيضحي بنفسه علشان العيله دي... وخصوصا انا
انا بحب ابن العيله دي
اه بحبه محمود اللي اول ما دخلت بيته... ذلني... قالي كلام قاسي... جارح... بس هوه... هوه نفسه اللي عايشني ف عالم جميل...
قولت لنفسي ''كدا ولا كدا انتي عارفه... حتى لو الموضوع كان خلص بسهولة... محمود كان هيطلقك... لأنه ما اختركيش بمزاجه... انتي اتفرضتي عليه....وماتنسيش... إنه لحظه غضبه عايزك.... فاتن فكري كويس
انتي بتحبيه.. وبتحبي عيلته.... بس اللي انت داخله عليه ده انتي مش قده فكري كويس اوى اوي يافاتن..... ''
وصلت مع بابا للبيت...... دخلنا.... لكن
ف حوش البيت ع السلم... كان واقف
محمود جوزي مع بنت بيتكلموا ومندمجين أوي

لدرجة انه محسش بينا انا وبابا
انا بصيت لبابا بغضب.... وناديت ع محمود بصوت عالي

''ودي مين دي كمان ؟ اختك ف الرضاعة برضو وجايلها عريس مين دي''

لقيت قلم نزل ع وشي... من محمود.. وقالي
''انتي بتعلي صوتك عليا.... انا هعرفك ترفعي صوتك عليا ازاي''
مسكني من طرحتي... جرني جوه الشقه.... وبابا يحوش فيه... مش قادر عليه
دبوس الطرحه اتفتح... دخل ف زوري.. كنت بتخنق... وهوه نزل فيا ضرب
بأيده ورجله
ماما ودينا رموا نفسهم عليا وبابا يحوش فيه وهوه مش عايز يسيبني
بعد عني لما ضربه جت ف وش اخته... زقها.. وزق ماما بعيد عني
ومسك شعري وقالي ''انا هربيكي يا زباله.... انا هعرفك انتي... تعلى صوتك ازاي '' لكن بابا صرخ فيه
''انت ايه.... حرام ع اهلك... انت بتفتري ع العيله ليه.... ''
محمود بزعيق
''انت مش شايف عمايلها.... انا شغال ف ام مصنع حديد.... انا حداد... وأم الناس كلها بتتعامل معايا... رجاله... وزفت حريم.... كل ما هتشوفني واقف بكلم حد هتعملي حوار.... دي امل اللي فوقينا... وهتتجوز بعد شهرين.... عايزه اوضه نوم حديد.... دا اللي طالع موضه..... يعني أكل عيش يابا
دي تيجي تكلمني كدا قدامها الناس تقول عليا ايه ؟ شبشب المدام؟
انتوا عايزين من ميتين امي ايييييييه ''
خرج ورزع الباب وراه انا قمت جريت ع اوضه دينا اترميت ورا الباب
وهات يا عياط فضلت ف الاوضه طول اليوم... بليل معرفتش انام....
الكل نام وانا لسه قلبي مكسور ونفسي مجروحه
كنت مخنوقه عايزه اتنفس الجرح اللي عملهولي الدبوس... واجعني
قمت فتحت باب الشقة طلعت ع السطح كتمت بقى بطرحتيى
وفضلت أصرخ..... واصرخ
انا ليه حظي كده دا انا كنت لسه... بفتكر ذكرياتك ليه تعاملني كدالييييييييييه
لكن فجأه... سمعت صوت.... صوت انا فكراه كويس
دي... دي هند
هند صاحبتي اللي ماتت فى حادثه

انتظرو الجزء 11

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

20 تفاعل انزل الجزء 10

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

🍁 البيت المسكون 🍁
( الجزء التاسع ) ياريت الكل يتفاعل عشان استمر في تنزيل قصص جديدة
كانوا بيتكلموا ع اللي حصل مع دينا...
لكن انا كنت مركزه ف حاجه تانيه خالص
الأول حسيت بحركة جمبي وانا قاعدة...
.
.
كانت ايد محمود....
حط إيده ع ضهري....
جسمي قشعر....
وطبعاً كل دا ف الخباثه... من غير ما يلفت النظر
بصلي ف عيني مره واحدة... وقالي
''وحشتيني ''
محمود قالها... كأنه بيشتمني مثلاً
قربت اكتر منه... حط إيده ع كتفي... وقرب راسي من راسه
فجأه بابا نادالي''فاتن... انتي نمتي وانتي قاعدة ''
''هه لا يا بابا... كنت سرحانه شويه''
''طب يلا قومي مع امك ودينا... اعملولنا حاجه ناكلها.... علشان العرسان هيتعشوا معانا.... ''
''هههه... حاضر قايمه اهوه''
محمود بضحك''مالها دي''
بصتله بصه.... كنت هحرقه فيها
****
دخلت اوضه البنات... كنت عايزه ادخل اوضه محمود.... بس حفاظًا ع ماء الوجه..... مش اكتر
دخلت عند دينا.... كانت بتلعب ع تلفونها.... قالتلي اول ما دخلت
''كويس انك جيتي... دا انا هموت... وانام''
''هههه.. طب ما تنامي... هوه انا ماسكه عينك هههه'
انتي بتهزري يا فاتن... انا خايفه''
رديت بجدية '' لأ... ماتخافيش
إن اجتمع الانس والجن ع أن يضروك بشيء لم يكتبه الله لك فلن يضروك..... يعني ربنا بيقولك... توكلي عليا.... ولو مكتوبلك الأذى.... لا انا... ولا الشيخ... هنقدر نمنعه عنك.... وعشان تطمني يا ستي... وما ستك إلا أنا.... هههه... انا هفضل جمبك سهرانه شويه ''
دينا بضحك''يا رخمه''
فردت جسمها ع السرير.... وراحت ف النوم ع طول.... صعبت عليا أوي
قمت روحت قعدت جمبها.... وملست ع شعرها الحرير....
كانت بنت جميلة أوي... بس حظها وحش اوي.... مين هيتقدم لبنت حصل مع
اخوتها ف ليله دخلتهم... اللي حصل
كله هيخاف ع نفسه... وحلني بقى عقبال ما الناس تصدق.... إن اللعنه انتهت.....
بس هيه فعلا انتهت.... دا كلام الشيخ... هوه اللي هيقول.... بكرا ان شاء الله نروحله... أو هوه يجيي
هاهاها
مش قادره عايزه أنام... خلاص يأست أن محمود يجيني.... هوه فاكر اني انا اللي هروح لعنده
لأ انا مش هرخص نفسي اكتر من كده... بس انا افتكرته... هيصالحني... هوه قالي اني واحشته بصي لنفسك يا فاتن... انتي مش وحشه... أو معيوبه... علشان تستنى نظره عطف منه... خلاص هنام وامري لله
... لسه بقول يا هادي... وعيني هتروح ف النوم
الله... الباب بيفتح... دا بقى جن... ولا شبح سحر... ولا الشيطان اللي انا متجوزاه
لقيتني بترفع من ع السرير.... فتحت عيني بسرعة... لقيته محمود... قالي
''شششسششش... دينا نايمه''
ماسبليش فرصة أعترض... بصيت ف جمال عينه... وسرحت
دخلني اوضتنا...
انا بصيت ف الأرض... عشان يحس اني لسه زعلانه....
رفع وشي بأيده 'وقالي
''ياااه كل دا زعل.... زعلانه لدرجه اني اصالحك.... وبرضو مكلمه...

( مشهد رومنسي مش تبعنا كملو القصه من سكات 😂😂)
**
كانت ليله جميله ف حضن محمود... كالعادة
حطيت راسي ع صدره .. وقلتله
''محمود.... ممكن بلاش تقسى عليا تاني.... ممكن اشوف حنيتك شويه''
''ومين قالك اني حنين اصلآ ''
''دي مش بتتشاف.. دي تتحس ''

**
عدي حوالي يومين تلاته.... والأوضاع هاديه ف البيت.....
دينا حزنت انها هتنام لوحدها حاولت تخبي الحزن... ودعتلي ربنا يهدي سري مع جوزي بس انا طمنتها
''دينا... اللي حصل قبل كده مش هيتكرر تاني.... وانا وداني ع طول هتبقى معاكي انتي بالذات.. '' الدنيا كانت هاديه.... دينا كانت بتاخد المصحف ف حضنها... وتنام
اما محمود.... ف وضعه معايا اتغير أوي.... كان يرجع من الشغل يدور عليا....
لو كنت ف المطبخ.
وانا كنت انسى نفسي... واترمي ف حضنه....
نفضل كدا لحد ما نسمع اي صوت يرجعنا لأرض الواقع ولو كنت قاعده مع الجماعة ف الصاله.... كان يقرب عليا.... يبوسني من خدي
بابا وماما كنت بشوف الرضا ف عيونهم.... من معاملة محمود ليا... لكن.
ف ليله وانا نايمة حلمت حلم غريب... حلمت ان الشاب الوسيم... اللي زارني قبل كدا ف حلمي حلمت أنه بيتعذب بيصرخ لكن اتبدل المشهد انا أدام مرايا وهوه ادامي ف انعكاسي لكنه قالي.... وكان قلقان
''فاتن.... الموضوع كبر أوي... انتي مش هتتحمليه.... خلاص مبقاش موضوع انتقام الدجاله من عيله جوزك... لا الجن اللي اتحرق منهم اتنين
بسببك... دلوقتي عندكم ف البيت.... انتي اتسببتي ف حرق وتعذيب اتنين منهم مش هيسيبوكي.. مهما هربتي... مفيش مفر... عارفين كويس ان وجودك هنا.... فيه هلاكهم.... عشان كده.... الجن هينتقم... هينتقم..... انا هفضل معاكي للآخر... لكنهم أقوى مني... وكل يوم... قوتهم بتزيد.... وهيرعبوا عيله جوزك

Читать полностью…

قصص رعب | Horror Stories

المرايات القزاز الكراسي كل حاجه ف المحل
ظهر حوده صاحب بكا
محمود مسكه من إيده ونزل فيه ضرب
حوده وشه كله دم..... الناس حاشته بالعافيه.... محمود ساب بكا.... وجرى ع التوكتوك بتاعه رفعه... قلبه ف الشارع
قطع خرطوم البنزين..... وغرق التوكتوك.... وولع فيه قدام الناس

الناس اترجته بلاش... كان بيضرب كل اللي يقف ف طريقه....

محمود جرى ع شقه بكا... خد جركن جاز من الورشه اللي جمب بيته.... ودخل يولع ف الشقه باللي فيها
أمه صرخت.... والناس اتلمت عليه تمنعه.... واخواته أخيراً اتدخلوا

لكن محدش قدر عليه... كان بيضرب حتى اخواته... وعلاء جوز اخته

لكن ظهر ابوه اخيرا... وهوه اللي لم الليلة.... وقال لأم... بكا

''قولي لابنك لو دخل المنطقة... مش هيخرج منها ع رجله.... واللي حصل مع مرات ابني... مش هيعدي بالساهل ''

محمود دخل البيت... وكان زي النمر الجعان
رايح جاي ف الصاله الكبيره... والكل بيحاول يهديه... لكنه صرخ فيهم

''مش هسكت غير لما اقطع إيده... اللي اتمدت ع مراتي''
الام''يابني وحد الله... خلاص كفايه اللي عملته فيهم ''
احمد''خلاص يا محمود... لو رجله عتبت هنا.... هنكسرهالو ''
علاء '' انا هعرف اجيبه يا محمود.... وحوده....انا بعتله امين من القسم... رماه ف الحجز.... ولسه ليه واجب مني.... بس انت اهدي دلوقتي... بدل ما ترتكب جنايه''

محمود '' انا هتجنن يا علاء... بتقولك كانوا هيدخلوها المحروق التوكتوك... يعني كانوا هياخدوا مراتي.... دا انا... ط واللهي ما هسكت ''

جرى محمود ع بره.... لكن اخواته كتفوه... كانوا خايفين عليه.... انا مشيت ناحيته بخوف وهما ف حوش البيت.... قلتله
''خلاص يا محمود لو سمحت.... الناس هتفتكر انكم بلطجية... علشان انتم عيله كبيره... هتفتروا ع الناس... علاء خلاص هيقبض عليه.... وانا هقدم محضر رسمي فيهم.... ممكن بقى نشوف دنيتنا احنا... وسيبك منهم دلوقتي.... ليهم روقه بعدين... بس دلوقتي خلينا نشوف هنعمل ايه ''

أحمد '' هنعمل ايه ف ايه''
الاب''تعالوا... تعالوا ندخل جوه... وانا احكيلكم ''
محمود هدى نسبياً.... لما قعدت جمبه ع الكنبه... لكنه بصلي... وبرق... هزيت راسي مش فاهمه.... شاورلي ع شعري

كان حجابي وقع.... لميت نفسي بسرعه... لقيت محمود بيقولي
''قومي اعمليلي... قهوه''

الكل طلب زيه.... دخلت المطبخ... بس كنت مبسوطه أوي.... مش علشان جوزي مفتري... شويه لكن علشان دي اول مره حد يدافع عني... مش جوزي بس اللي اتحمق علشاني... لا اخواته... ومامته.. وباباه
حسيت اني وسط عيلتي... الناس دي فعلاً تستحق تضحيتي علشانهم

بس برضو.. مش هكلم محمود... هوه فاكر انه علشان اتخانق... ودمر نص الشارع علشاني... يبقي هسامحه
لالالا.... انا مش ضعيفة علشان اسامحه بسهولة كدا
عملت القهوة.... وخرجت
قدمت القهوة للكل.... وآخر كوباية قهوة.... سبتها لمحمود
خد مني الكوبايه... بأيد... ومسك دراعي بالأيد التانيه.... بصيتله... شاورلي اقعد جمبه
قعدت الصراحة... كانوا بيتكلموا ع اللي حصل مع دينا...
لكن انا كنت مركزه ف حاجه تانيه خالص
حسيت بحركة جمبي وانا قاعدة 😭😭😭
...
انتظرو الجزء التاسع

Читать полностью…
Subscribe to a channel