• لنشر افضل القصص والروايات المرعبه بجميع اللهجات. • لسناا الوحيدون فِ عالم الرعب ولكن نحن المتميزون فِي نشر الأروع. • للتواصل : « @NG00MBOT » • • تاريخ انشاء القناه: « 20/4/2020 »
هناك أحد يراقبنا من بعيد ولكنه ينتظر أن يبتعد القرين عنك
Читать полностью…ذات يوم قال لي صديقي أن هناك شخص مجهول يلحق بي كل يوم وبيده سكين وفي اليوم التالي قررت أن أنظر خلفي لكي اتاكد من كلامه وكانت المفأجاه أن صديقي هوا من كان يلحق بي وبيده سكين وعندما تلاقت اعينناه لحق بي ولكني وصلت للمنزل وفتحت الباب في أخر لحظة
Читать полностью…معلومات عن الجن ... ( الجزء 4⃣ )
🔘 اذا كنت تمشي والمكان خالي وتظن أحد خلفك ، لاتظن انه قط وتلتفت ، فالإنسان عنده حاسه استشعار الأجسام المشعه !"
🔘 عندما تسير الفتاة ذهابا وإيابا امام المرآه في غرفتها مستعرضة مفاتنها ، فإنها ستكون عرضة "لعشق الجن"
🔘شم بعض الروائح العطرية في الغرفة بدون معرفة مصدرها ، من الاسباب الصريحة لوجود جن عاشق لك في الغرفة !"
🤗☝️
معلومات عن الجن ... ( الجزء 2️⃣ )
🔘 الجن لا يجرأ على إيذاء من يداوم على ذكر الله عز وجل.
🔘 تعوذ دائما من الخبث والخبائث عن دخولكم للحمام حتى لا يتمكن ذكور وإناث الجن من المساس بكم.
🔘 الجن متواجدين حولك دائما على اليمين وعلى اليسار فأنت لست وحدك في العالم.
🔘 القرين دائما متواجد بجوارك ولا ينام أبدا وفي حالة شعوره بنومك يلجأ لإسقاط أي شيء حتى تستيقظ من نومك.
🔘 القرين لا يموت ويظل هكذا عند القبر حتى يوم القيامة.
🔘 يوجد غشاء على عين الإنسان لو أزاله الله عنه رأي كل من حوله من الجن والملائكة.
🔘 الأغاني عند سماعها تثير ما حولك من الجن والشياطين.
🔘 الجن دائما على مقربة منكم لذا حصنوا أنفسكم بالمعوذتين وبذكر الله قياما وقعودا حتى يحفظكم الله من الجن والشياطين.
🔘 يشير علماء النفس أنه عند الاستيقاظ بعد منتصف الليل فإنه من الممكن يكون هناك من يراقبكم من الجن لذا حصنوا أنفسكم بذكر الله.
.................................
" معـلومات مرعـبة ' 💢
الضحك بشدة و صوت عالي لفترة طويلة بعد منتصف الليل يحرك
شيطان إسمه "زرك" و الذي يبقى معك حتى يتسبب في بكائك بنفس القوة و المدة ثم يرحل ''❗️
" معـلومات مرعـبة ' 💢
عندما ينعدم الصوت و تكون في مكان هادئ جدا ستسمع صوت كالطنين أو الصفير إنـها أصـوات العـالم الأخـر لكـن أذنـك لا تدركها و لا تجيد تحليلها فحذر ولا تحاول تتبـع الصوت ❗️
" معـلومات مرعـبة ' 💢
رمي الأغراض الثقيلة على الأرض ليلا دون تسمية أو ذكر الله قبلها يزيد من فرص مس الشياطين لك ❗️
انا دخلت المقبرة دي مرتين ومكنش قلبي مقبوض كدا. بس خوفت اكتر لما الهمس رجعلي تاني وبيقولي اهرب اهرب. انا قولت اهرب ايه انا هخلص نفسي من اللعنه دي. روحت علي قبر محمود ماخلاص حفظته بقي. بس المرادي كان في 4 اشخاص واقفين قدام القبر ومعاهم الشيخ عثمان قربت منهم الشيخ عثمان قالي جبت الكتاب يامحمد .طلعت الكتاب قولتلو اهو قالي يلا عشان تتخلص من اللي انت فيه دا. ببص للناس اللي معاه لاقيت مناظر بشعه واحد منهم منغير عينين والتاني طويل اوي وبؤه مفتوح علي الاخر والاتنين التانين فصيرين جدا وملهمش ملامح. فاقولت للشيخ عثمان انت ازاي بتكلمني وانت ميت. قالي ميت ايه يبني انا مختفي من زمان فالناس افتكرتني ميت ولما انت جتلي انا دخلت الشقه منغير ماحد يحس بيا. انا مصدقتش الكلام دا بس مكنتش مركز دلوقتي اصدق ولا المهم اتخلص من اللعنه دي. فجاة سمعت صوت صريخ جي من القبر ايه دا دا صوت محمود بيقولي اهرب يامحمد اهرب. انا اتاكدت كد ان صوت محمود هو اللي كان بيهمسلي طول الوقت دا. بس للاسف معرفتش اجري واهرب لان في حاجه خبطتني من ورا ضهري علي راسي ونزلت القبر ...
Читать полностью…انا مصدقتهوش. ازاي مات موتت ربنا ويحصل كل دا. اكيد في لغز مخفي عني لازم اعرفه. لقيت اخو محمود الصغير اسمه زياد. عنده تسع سنين .قولتلو تعالي هو ايه اللي حصل امبارح يازياد. قالي هقولك بس متقولش لحد اني قولتلك. قولتلو متخفش. قالي امبارح بليل كنا نايمين صحيني علي صوت محمود وهو بيصرخ ويقول الحقوني بموت. وابويا وامي كانو عمالين يفتحو الاوضة بس مبتتفتحش وكان بيخرج منها دخان كتير. وامي فضلت تصرخ في ابويا وتقولو انا قولتلك اللي بيعمله دا اخرته سوده. قالي بس كدا دخلنا الاوضة لاقينه محمود واقع علي الارض ووشه اسود زي ماانت شايف. انا قولت لزياد انا عاوز ادخل اوضة اخوك بس منغير ماحد يعرف. قالي ماشي. وفعلا دخلت اوضة محمود. وفضلت ادور علي اي حاجه افهم هو عمل ايه. لحد لما لقيت كتاب مليان طلاسم ورموز. بس الكتاب دا وقع منو روقة فتحتا لقيت مكتوب فيها اهلا يامحمد انا عارف انك لقيت الكتاب دا عاوز تفهم ايه اللي بيحصل. انا هفهمك ياسيدي. بص انا كنت بحضر السحر الاسود عشان ابقي عايش طول عمري وابقي ساحر وتحت رجل جن خدم كتير. بس هما قالولي لازم اضحي بحد بحبه .اوانا ملقتش حد غيرك بحبه اكتر منك. حتي ابويا وامي واخويا مش بحبهم زيك. سامحني يامحمد انا رفضت انك تموت بس هما قالولي دا مش اتفاق داعهد ولازم يحصل واكيد لما تقري الرسالة دي هكون انا مت. انا مردتش اني اوافق علي العهد دا عشان انا بحبك. وسامحني يامحمد .انا اخدت الكتاب وجريت علي الشارع وفضلت اكلم نفسي واقول ايه انا هموت زي محمود ولا ايه لا. مش هموت انا ..
Читать полностью…استيقظت في منتصف الليل واصبت بهلع كبير عندما رأيت أمـي نائمة بجانبي
.
.
.
.
.
.
.
قد لا تشعر بكمية. الرعب التي احتويتها في تلك اللحضة إن لم تكن تعرف ان امـي ميتة منذ عامين 🙂
لا تنادي بصوت مرتفع ليلا احدهم
فالذي سيرد عليك ليس انسيا البتة 😶
في منتصف طريقي للمنزل عائداً
اوقفني رجل متشرد ليريني مقالة، في
الجريدة تحمل تاريخ يوم غد كتب عليها
" قتل من متشرد وهو عائد للمنزل ..!! ""
" ابنتي ماتت في عيد ميلادها الثالث
وللتو اتتني رسالة من شخص مجهول
على الايميل تحمل صورة لابنتي وهي
تختفل بعيد ميلادها السابع...!! " 😕🖤
ݪـلا تتصلي بنا الا ان كنتِ في ورطة حقيقية، ايتها الشقية! "
هَـَْـُذآ مُــآآ قاله الشرطي للطفلة وهو يسلمها الى والديها،
ثم ذهبت معهما ولم تتوقف عن البكاء
فتمتم الشرطي في نفسه
"اتمنى ان تسامحني يوما ما "
وذهب يعد النقود التي اخذها
مقابل سكوته
فهو يعلم ان هؤلاء
ليسوا والديها ""🖤
عندما تسير في الليل وحدك ..وتسمع اصوات مخيفة وتحس شخص خلفك ...ݪـلا تركض لانه سيلحقك ..ولا تلتفت لانك ستصاب بالرعب اكثر عندما ݪـلا تجد شخص يتبعك 🖤🖤😶
Читать полностью…أختي تقول لماذا أبي يلعب بالألعاب وكانه طفل، أخاف أن أخبرها أن روح أبي هي روحها
Читать полностью…معلومات عن الجن ... ( الجزء 5⃣ )
🔘 إذا كان للفتاة قرين عاشق ، وقمت بملاحقتها في احد الأسواق ، فمن الممكن ان ينتقم منك لغيرته عليها !"
🔘 إذا كنت تمتلك قلب قوي ،اذهب خلف منزلك بعد منتصف الليل وقم بالغناء والضحك لفترة وانتظر المفأجاة !"
🔘 إذا كنت تستحم في دورة المياه وخرجت وشعرت بخمول وكسل ، اعلم ان هناك من اُعجب فيك في الداخل !"
😈☝
معلومات عن الجن ... ( الجزء3⃣ )
🔘 الخوف من الشياطين في حالة ذكرهم هو ناتج من أقتراب أحدهم إليك ."
🔘 اذا سحبت اللحاف وكان ثقيل فأعلم ان هناك من على فراشك نائم وراسه بجانب قدمك ، فأذكر الله حين تصبح وحين تمسي."
🔘 إذا كنت تستحم والشامبو بوجهك تحس أحد امامك أو احد ينظر إليك ، لا تظن انه خيال ، فالحمامات هي مساكن للجن وقد ورد مثل هذه الحالات !"
😈🤫
@- ﭑﺳـاإﯢݛ !🖤¹࿗
معلومات عن الجن ... ( الجزء 1️⃣ )
🔘 الجن أنواع من بينهم الجن العاشق ذلك الجن الذي يكون عكس جنس بني البشر لذا إذا قمت بتغيير الملابس الخاصة بكم فسمي الله حتى لا يتمكن الجن من النظر إلى عوراتكم فإن نظرة الجن خبيثة.
🔘 الجاثوم نوع من أنواع الجن ودائما ما يقف خلف الإنسان وينتظر حتى ميعاد نومه وما يلبث الإنسان أن يبدأ نومه حتى يجلس فوقه ويحاول خنقه لذا حافظوا على قراءة المعوذتين قبل النوم لتجنب الجاثوم.
🔘 ذكر الله سبحانه وتعالى يبعد عنكم الجن مسافة يوم كامل.
🔘 كن حذرا عند اللعب مع الدمى حيث أنها من الممكن أن تكون مسكونه بالجن لذا فتجنب دائما غرس الدبابيس في الدمى حتى لا ينتقم منكم الجن.
🔘 من الممكن أن يرد عليكم الجن عند الحديث بصوت عالى وتسمع الصوت على أنه مجرد صدى صوت لذا لا يبالي الكثير منا به.
🔘 الجن يتجول في المناطق الخالية بعد منتصف الليل لذا ينصح دائما بتوخي الحذر في المنزل بعد منتصف الليل وضرورة عدم التجول بداخله.
🔘 القرين دائما ما يكون ملازم لكم وأن كثرة البكاء وحيدا تدفع القرين للتقرب منكم واحتضانكم وهذا يفسر السبب الرئيسي في أرتفاع درجة حرارة الجسم.
🔘 عند القيام بأي من النشاطات التالية عليكم ذكر إسم الله ومنهم القفز من مكان عالى أو رش المياه الساخنة في الحمامات حيث أن في ذلك الوقت من الممكن أن يكون الجن نائما فينتقم منكم.
🔘 الجن لا يرقد بجانب من يتخذ من جنبه الأيمن موضعا للنوم ولا يقوم بالدخول في أحلامه حتى يغير من وضعية النوم الخاصة به.
🔘 رائحة الحريق ولم يوجد ما يدل على وجود حريق يؤكد وجود الجن بجانبكم نظرا لكون الجن مخلوقين من النار.
.................................
" معـلومات مرعـبة ' 💢
الشيـطان لا ينام بجانب من ينام على شقـه الأيمن و لكن يستطيع العبث بأحلامه حتى يغير وضع نومـه الى الايسـر ' ❗️
أنت لست وحدك هناك من يقرأ معك في هذه اللحظة فحذر☠
Читать полностью…قصة صراخ الموتي الجزء الثالث والأخير
نزلت القبر وانا مش شايف حاجه قدامي انا في حد خبطني في راسي ووقعت هنا . ببص لقيت عند باب القبر الشيخ عثمان بيضحك ويقولي مش قالك اهرب انت اللي جبته لنفسك. انت بقي عاوز تعرف الحقيقة الحقيقة يامحمد ان السحر الاسود دا انا كنت بعمله . ومحمود صحبك مش اول الضحايا للكتاب دا ناس كتير قبله بيلاقو الكتاب دا والفضول اللي عندهم هو السبب في موتهم زيك كدا . كل اللي حصلك دا انا السبب فيه من ساعت التليفون اللي جالك وبيقولك الحقني. هو انت مفكر محمود اللي كان بيتصل بيك لا محمود كان ميت ساعتها اللي كان بيكلمك هو انا . وجبتك عند محمود عشان انا عارف انك عندك فضول لحد لما انت لاقيت الكتاب والعنوان اللي حطتهولك في الجورنال عشان تجيلي عشان اقولك تعمل ايه وتجيلي برجلك عند قبر محمود عشان تفضل محبوس هنا طول عمرك في القبر دا. محدش هيشوفك لما القبر يتفتح ولا حد هيسمعك لانك بقيت عامل شبه الشبح انا جبتك هنا دلوقتي عشان اخد جسمك اعيش بيه بقيت عمري يعني انا هرجع بيتك وهعيش مع اهلك كاني انت ومحدش هيحس بي انك مش موجود يامحمد . انا سمعت الكلام دا قلبي اتقبض يعني انت السبب في كل دا. وقومت عشان اهجم عليه بس في حاجه مش مخلياني اعرف اطلع من الباب القبر كان حاجه مسكاني بس قوتها اكبر من اني اعرف اهرب منها . وقعت علي الارض وبقوله انت بتعمل كل دا فينا ليه .قالي يبني انا ساحر وبقدمك قربان للجن عشان يدوني حياه جديده انا عمري اكتر من 4000سنة كل لما قوتي تضعف وسني يكبر بخلي الخدام بتوعي يسيبه الكتاب لشخص بيحب الفضول يفتحه زيك وزي محمود كدا .لا وكمان انتو سهلتو الموضوع لما قريت الطلسم الموجود .الطلسم الموجود دا معناه انك بتسلم جسمك ليا يامحمد . وفجاة لقيته وشه قلب لكائن غريب شخص محروق وجلده بيسيح وبيضحك ويقولي ايوة يامحمد داشكلي الحقيقي وقرب مني ومسكني من رقبتي ورفاعني لفوق وفضل يقول طلاسم وكلام غريب انا عرفت انه كدا بياخد جسمي خلاص سمعت صوت صريخ من كل حتة لحد لما لقيت الخيال الاسود اللي بشوفه علي طول ومعاه القطة ماسك الكتاب وقطعه والكتاب اتحول لي رماد في الارض ولسة صوت الصريخ شغال وانا مش قادر خلاص .وفضلت اقول في سري اعوز بالله من الشيطان الرجيم اعوز بالله من الشيطان الرجيم واصرخ بس مفيش فايدة لحد لما لقيته وشه بيتقلب علي شكلي وسابني في الارض بس لما سابني حاجه شددتني ورجعتني القبر تاني بس لما بصيت لقيت الحاجه اللي بتشدني دا محمود ايوة محمود. محمود مامتش محمود بقي زي الكائن دا وشه محروق وجلده بييسيح . محمود بصيلي كدا وقالي انت غبي يامحمد هو انت مفكر هضحي بكل اللي عملته دا عشانك . لا الشيخ عثمان قالي هخليك زي بس بشرط اجبله قرابين اقدمهاله وافضل عايش طول العمر . انا ضحكت وقولت خلاص كدا عرفت كل حاجه . محمود مامتش وجبني هنا عشان يقدمني قربان للشيخ اللي اسمه عثمان. عثمان قالي ايوة انت كدا فهمت وشاور للخدام اللي معاه مش عارف دول جن ولا انس مبقتش فارقه لاني بقيت زيهم بقيت مش موجود .ودخلوني القبر وسط الميتين. تخيل تغقد في القبر وانت حي مدفون وانت حي ومحدش يعرف عنك حاجه لا وكمان جن ولاشيطان عايش مع امك لوحدها في البيت شيطان عايش مكاني . انا بكتبلك الرسالة دي وانا في القبر دلوقتي. هتقولي كتبتها ازاي وجبت الورقة والقلم ازاي . كل يوم بيجي ناس المقبرة يدفنه حد لحد فيوم وقع من حد ورقة وقلم ادختهم اكتبلك حكايتي وسبتها علي باب القبر يمكن حد يلاقيها واللي يلاقيها ويوصل رسالتي ليكو . خلبالك من شخص غريب يدخل حياتك فجاة وكمان لو حد تعرفه اختفي او مات موتة غريبة يمكن اتقدم قربان للشيطان
تمت
قصة صراخ الموتي الجزء الثاني
نزلت من عند محمود وبقيت تايه في الشارع مش عارف اعمل ايه. لحد لما روحت البيت ونمت .تاني يوم صحيت دخلت لي امي بقولها صباح الخير عامله ايه. قالتلي شوف الجورنال دا فيه شغل دورلك علي شغل يناسبك. انا مش متعود اقري جرايد بقرأة الاعلان بتاع الشغل .بس مش دا اللي لفت نظري اللي لفت نظري فوق الاعلان بتاع الشغل مكتوب .الشيخ عثمان لفك السحر والاعمال . وكان مكتوب العنوان. انا مفكرتش وفي لحظة اخدت الكتاب وروحت علي العنوان دا. بس لما دخلت المكان كنت متخيل هلاقي ناس كتير وخدام كتير. بس لما دخلت المكان مكنش فيه حد خالص . دخلت الشقة بدور في الاوض لحد لما لقيت اوضة بيطلع منها بخور. وواحد بينداه عليا وبيقولي ادخل يامحمد انا مستنيك بقالي كتير. انا قولت عرف ازاي اسمي دا. قولت اكيد مسخر جن وهو بيقولو كل المعلومات عني .بس هو مستنيني انا ليه. المهم دخلت للشيخ دا وحكيتله كل حاجه .وريتله الكتاب. قالي دي حاجه مش هعرف احلهالك يامحمد . انت بس اللي تعرف تحلها قولتلو ازاي انجدني ياشيخ عثمان. قالي انت لازم تدخل قبر محمود وتقص شعره وتحرقه مع الكتاب دا .مع طلسم هدهولك تقرا وانت جوا القبر .. قولتلو قبر هدخل القبر ازاي انا. قالي هتدخل بليل بعد الساعه 12 لان قبل كدا مش هيتفك اللعنه. قولتلو مفيش حل غير دا. قالي ايوة خلاص مفيش غير كدا يااما تستني تموت زي صحبك. قولتلو لا خلاص انا هروح.. استنيت لحد لما جات الساعه 2 ..روحت علي قبر محمود هتقولي دخلت ازاي الترب بليل وهي مقفولة. هقولك نطيت من علي السور. انا بخاف ادخل الترب بالنهار تخيل ادخلها بليل في الوقت دا وعارف انا هشوف ايه وهقابل مين كمان .ماانا كدا كدا هموت .فا مش هميمني اي حاجه هشوفها.. دخلت المقابر والدنيا كانت كحل طلعت الموبايل وشغلت الكشاف عشان اشوف واوصل لقبر محمود. بس مدورتش كتير لاني القبر ناداني. بصيت لقيت قبر مفتوح زي واحد بؤه مفتوح علي الاخر وقدامه خيال اسود وجمبه قطه سودا. ايوة دول اللي طلعولي في الاوضة. قولت بصوت واطي مع ضحكة خوف وبقول اهلا انتو هنا. حاولت اهرب بس معرفتش لاني في حاجة زقتني زقة خلتني ادخل القبر .ايوة انا دخلت القبر والباب اتقفل عليا والموبايل وقع مني بس انا كان معايا الكتاب لاني كنت حاطه في البنطلون. طلعت الكتاب بسرعه عشان اشوف هحرقه ازاي .كان معايا قطر عشان اقص شعر محمود بدور علي جثة محمود مش لاقيها . لحد لما حسيت بحاجه قاعدة ورايا عماله تقفل سنانها وتفتح عارف انت صوت لما تفتح بؤك علي الاخر وتقله بيعمل صوت مزعج بس دا كان عالي. ببص ورايا لقيته محمود حاطط وشه في الارض وبيعيط. قربت منو .مرة واحده بصلي. وكانت عينه بيضه اوي ووشه اسود محروق. وقالي بصوت غريب اوي بصوت طخين جدا . مش قولتلك تهرب . انا بقيت اتهته في الكلام اوقولو مااا كنت عاوز اشيل اللعنه دي مش هيسبوني اعيش هيموتوني. وفجاة لقيت حاجه بتشيلني وهبدتني مرة واحده علي الارض فقدت الوعي . فوقت لقيت نفسي في مستشفي وجمبي امي. قولتلها هو ايه اللي حصل قالتلي مفيش عربية خبطتك وانت جي علي البيت ياحبيبي. قولتلها عرييه اي دا امتي حصل. قالتلي من اسبوع .قولتلها اسبوع يعني انا هنا بقالي اسبوع. امي ردتت عليا قالتلي ايوة يامحمد .سئلت نفسي هو ايه اللي حصل تحت وانا في القبر ومين اللي جبني هنا .اسئلة مش مفهومة ملهاش اجوبة في دماغي. عدي 3 ايام ومفيش حاجه حصلت وطلعت من المستشفي . روحت جري علي الشيخ عثمان. لقيت الشقة مقفولة بالقفل . قولت هو مجاش ولا ايه اما اسئل البواب هو مجاش ليه النهاردا.. بسئل البواب عنه قالي شيخ عثمان ايه ياباشا الشقة دي مقفوله بقالها 15 سنة وكان فيها فعلا واحد اسمه الشيخ عثمان . بس دا مات من 20 سنة محروق في الشقة دي. قولتلو مات .قالي ايوة دا كان بيعمل اعمال وحشة وبيئزي الناس والناس بتقول انو كان بيحاول يعمل السحر الاسود بس معرفش عشان كدا الشقة ولعت وكل ماحد يجي يسكن الشقة دي يااما يموت يايتجنن. عشان كدا قفلناها..
انا مشيت وانا عامل زي المجنون مش شايف حاجه قدامي.. ازاي الشيخ عثمان ميت واناشوفته وقبلته وكلمني هو ايه اللي بيحصلي دا.. روحت البيت نمت شوية صحيت علي خبط الباب فتحت الباب ملقتش حد. بس لقيت ورقة علي الارض .فتحت الورقة دي لقيت مكتوب فيها موعدنا اليوم الساعه 12 منتصف الليل مع اكتمال القمرفي المقابر امام مقبرة محمود. ومكتوب تحتها الشيخ عثمان.. انا زادات دقات قلبي من الرعب والخوف قولت مش الشيخ عثمان دا ميت . لا ماشغل العفاريت اللي بيحصل دا يااما هيموتني يااما هيخليني مجنون انا لازم افهم هو فيه ايه. انا قررت اني هروح المقابر.. وفعلا روحت وزي المره اللي فاتت قولت انط من علي السور. بس لاحظت ان بوابة المقابر مفتوحه ومش عليها غفير. قولت اكيد الشيخ عثمان وصل قبلي عشان كدا البوابه مفتوحه المهم دخلت المقابر . بس لما دخلت كان قلبي مقبوض اوي .هتقولي ما دا العادي لدخولك اي مقابر.
قصة منقولة بعنوان صراخ الموتي الجزء الاول
انا محمد انا واحد بحب اصحابي جدا وعمري ماحد كان عاوز مساعدتي واتأخرت عليه.
حكايتي كلها اني فيوم كنت ماشي انا وطارق واحمد دول اتنين اصحابي. كنا خارجين .لحد لما تليفوني رن ببص علي الرقم لقيته محمود صحبي. رديت علي التليفون.
بس سمعت صوت غريب اوي صوت حد بيستنجدني وبيقولي الحقني الحقني. والخط قطع. طارق بيسالني بيقولي فيه ايه قولتلو مفيش وقت .وااخدنها جري لحد بيت محمود... روحنا البيت لاقينا ناس كتير قدام البيت طلعت اجري اطلع لقيت ناس كتير بتعيط والستات لابسه اسود. قولت لنفسي دا اكيد ابو محمود .بس استغربت اكتر لما لقيت ابو محمود قدامي بيعيط ويقولي ادخل يامحمد شوف محمود هو كان بيحبك اوي وكان قبل مايموت بيقول عاوز محمد عاوز اشوف محمد. انا اتصدمت وكنت منهار الصراحه محمود دا صديق عمري انا وهو مع بعض 10 سنين. وانا واقف كدا سمعت صوت همس في ودني عمال يقولي اهرب اهرب. مهتمتش بالموضع لاني كنت زعلان جدا علي موت محمود. دخلت اوضة محمود انا وطارق واحمد. بشد الملايا البيضة من علي وش محمود لاقيت وشه اسود جدا ومليان اثار تعذيب وضرب وكان بؤه مفتوح علي الاخر كأنه شاف حاجه فزعته كدا. طارق اتفجع وقالي ايه دا هو محمود مين اللي ضربه. انا انهرت من العياط علي المنظر دا وعلي محمود كمان. بس لسه في حاجه غريبة عمالة تهمسلي وتقولي اهرب اهرب..بس انا كنت بعيط واصحابي عمالين يهدو فيا. طلعنا في الصالة وكنت عمال اسال اي حد قريب محمود. وباله هو محمود مات ازاي. يبصلي بصة غضب وميردش عليا استغربت جدا. المهم جي وقت اننا ناخد محمود عشان ندفنه في الترب. وصلنا لحد الترب. بس محدش راضي يشيل محمود عشان ندفنه. كل اللي كان موجود كان خايف انو يشيل تابوت محمود. انا قولت لي طارق واحمد تعالي نشيل احنا. واحنا بنشيل التابوت كان تقيل جدا مع ان محمود كان رفيع ومش تقيل كدا. بس هو كان تقيل لدرجة اننا كنا هنقع بيه 4 مرات .وصلنا القبر الشيخ فضل يقراه قران والغفير قال حد من قريبه يجي ينزله القبر محدش رد كله كان خايف .وانا استغربت اكتر قولت هيا ايه العيلة اللي مبتحبش دي. قولت لي طارق واحمد يلا بينا ننزله احنا .وفعلا نزلنا وكان الغفير معانا. وحطينا محمود في القبر وكله طلع وانا لسه تحت قولت اقري الفاتحه لمحمود. خلصت الفتحة وانا طالع لاقيت ايد سقعه جدا ماسكت رجلي. اتلفت وبصيت ورايا لقيته محمود بيقولي الحقني متسبنيش هنا.. انا طلعت اجري برا القبر. واول لما طلعت برا القبر لاقينه نار خارجة من القبر .نار ايوة نار خارجة من القبر. كل الناس اتفزعت والشيخ اللي كان موجود فضل يصرخ ويقول استغفر الله العظيم حتي ابو محمود لاقيته بيعيط ويقول سامحه يارب سامحه. انا روحت للشيخ قولتلو هو ايه اللي بيحصل دا. لاقيته بيقولي ادعيله يبني هو محتاج دعواتكم دي . انا خلاص كدا اتأكدت ان محمود عمل حاجه خليته يتعذب ويموت الموته دي. النار دي كلها نار العذاب بتاعت القبر. بس هو عمل ايه خلاه يموت كدا. محمود كان طيب وبيصلي وعمره ماكدب ولا نصب علي حد.. انا استغربت جدا. المهم خلصنا الدفني. وروحت البيت عشان اغير عشان انزل العزا بس لسه صوت الهمس في ودني وعمال يقولي اهرب . قولت اخد دش دخلت الحمام لاقيت الباب بيخبط. امي راحت فتحت الباب. بقولها مين ياماما قالتلي محمود جالك وسابلك الورقة دي. انا من الصدمه وقفت مبلم ومشلول في الحمام. مع العلم اني مقولتش لسه لي امي ان محمود مات اصلا. انا طلعت اجري برا الحمام وسالت امي قولتلها انتي متاكده ان محمود اللي جبلك الورقة دي. ضحكت وقالت انت عبيط يبني يعني مش عارفه شكل محمود انا.. انا اخدت الورقة منها ودخلت اوضتي جري وقفلت الباب وفتحت الورقة لقيت مكتوب فيها اهرب يامحمد اهرب. انا فضلت ازعق في الاوضة واقول اهرب من ايه ياعم محمود ها اهرب من ايه. لاقيت امي مرة واحدة صرخت طلعت اجري عليها لاقيتها واقفة وبتشاورلي علي حاجة سودا واقفة في اخر الاوضة بتقولي ايه دا يامحمد انا قربت من الشئ دا لاقيتها قطه سودا انا قولت ايه اللي جابها هنا. امي ردت قالتلي اكيد دخلت وانت سايب الباب يامفتح . قالتلي خارجها انا داخلة المطبخ. انا روحت اجيب عصايا كبيرة عشان اخرج القطة دي. قربت من القطه وعمال اهوشها والقطه مش بتتحرك. انا اتخنقت روحت ضربها. القطه بصتلي بس لون عنيها قلب وبقي احمر. تخيل قطه سودا وعنيها بقيت احمر دم وبصالك. انا خوفت ورجعت لي ورا. بس ببص علي القطه لقيتها اتحركت وراحت الركن التاني من الاوضة بس ايه دا القطة واقفة جمب خيال كبير اسود وعمالة تتمسح في الخيال دا.. انا اتشليت في مكاني ومعرفتش اتنفس. لحد لما الخيال دا قرب مني ومسكني من رقبتي وخنقني وبيقولي متخفش هتحصل صاحبك .مع صوت امي بتقولي ايه خرجتها يامحمد القطه. الخيال اختفي .طلعت اجري علي بيت محمود. وروحت لي ابوه محمود وسالته قولتلو هو محمود مات ازاي .بصلي نفس بصة الغضب وقالي مات موتت ربنا ياابني .
ماذا لو اخبرتك ان خوفك من غلق عينيك اثناء الاستحمام في محله ... فالشياطين تسكن حمامات المنازل 🤭
Читать полностью…اعطني يديكِ عزيزتي .... مهلاً يديكِ باردتان .... ¿¿ ¡ تذكرت باني قتلتك منذ ثلاثة ايام 🖤🙂
Читать полностью…* منذ ان ماتت صديقتي المقربة منذ عام والى الان اتلقى اتصالات من هاتفها في منتصف الليل وفي الوقت نفسه الذي توفت فيه🖤 ....*
Читать полностью…كنت مستعجلاً عندما اوقفني رجل المرور بتهمة تجاوز السرعة.
فانفجرت غاضبان في وجهه بعد ما طلب مِڼـّي ان انزل مـــِْن سيارتي دون سبب مقنع!
ثم سحبني بقوة نحو سيارته وهمس في اذني بصوت خافت:
"حاول ان تجاريني في التمثيل،حتى لا يقتلنا ذاك المخلوق المختبئ في مقعدك
الخلفي، !
بعد ان وجدت اخته ايميلي منتحرة في الغابة،
ثاثر كثيرا وقرر ان يعمل في خط مساعدة مـــِْن يحملون افكار
انتحارية
ونجح في انقاذ عشرات الارواح مـــِْن الانتحار
ثم تغير كل شيء
عندما جاءه اتصال قيل فِيَھ:
الذنب يقتلني وارغب بالانتحار
لقد قتلت فتاة تدعى ايميلي
منذ سنتين "🙂
قالت لـٍهآ: أعتذر لكِ يا سيدتي , لَـگِنْ ابنكِ الوحيد قد توفي "
ثم شاهدت الممرضة تلك العجوز وهي تبكي بحرقة ألماً علـّۓ. فراق وحيدها الغالي ولكنها ليست اول مرة يموت ابنها!
فتلك العجوز مصابة بالخرف!
ويبدو ان تلك الممرضة المعتوهة
تستمتع حقا بتذكيرها كل يوم ان ابنها قد مات "🙃🖤