78
ارتباط با مدیر : @Akhavanparsa #اخوان_پارسا_(رهگذرتنهایی)
گیرم که هزار مصحف، از بر داری
خود را چه کنی که نفس کافر داری !
سر را به زمین گذاشتی، بهر نماز ؟
آنرا به زمین بنه، که در سر داری...!
#ابوسعید_ابوالخیر
دوست دارم که همه از تو بدانند
ولی
بیم آن هست که بت را بپرستند همه ...
#ناصر_پروانی
صَبر در راهِ تو حَلواهای ما را غوره کرد
دِلخوشی ها را هَراسِ رَفتنت دِلشوره کرد
#کاظم_بهمنید
هر ڪه از عشق جدا گشت چه سرگردان است
روز و شب در طلب خواسته اے حیران است...
#محمدمهدی_بخارایے
درخت باش ولی بیخودی جوانه نده
به آن پرنده که جلد تو نیست لانه نده
#غلامرضا_خدارحمی
هر کجا دم زدم از چشم بت کشمیرم
خون مردم همه گردید گریبان گیرم
گنج ها جستهام از فیض خرابی ای کاش
آن که کردهست خرابم، بکند تعمیرم
فروغی بسطامی
ما فقیریم؛ مربا نچشیدیم عزیز...!
دو سه لبخند بزن شیشهٔ ما پُر بشود
#احسان_پرسا
گاهی چایی ام را، با خیالت شیرین می کنم
گاهی دست در دستِ خیالت ،
تمام جاده های پاییز را قدم می زنم
گاهی یواشکی زل می زنم به چشم هایت و
می شوم خوشبخت ترین آدمِ دنیا ...
گاهی کنارِ شمعدانی ها ،
شاعرِ چشم هایت می شوم
گاهی سرِ خستگی هایم را...
به امنیت شانه هایت تکیه می دهم و آرام می گیرم
گاهی بی خبر از تو ،با تو عاشقی می کنم
و ای کاش ...
گاهی هم ،تو سراغی از من می گرفتی
از من ، که امروز....
بیشتر از همیشه دوستت دارم
#آذین_قانع
ای دلیل راه عشق این ناامیدی ها چرا
ای اسیر دست غم، آن سرفرازی ها چه شد؟
ای چراغ #عشق ، ای دامن فروز آفتاب
آن فروغ جان فزا، آن دلنوازی ها چه شد؟
#محمودگلشن_کردستانی
روے دستــ تو چنان بوسہ بڪارم ڪه خودتــ
حس ڪنی ڪعبہے عشقی و تقدس دارے ...
#متین_شریفی
بعدِ دل کندنت از من دلت آرام گرفت؟
خوب شد زندگیات؟ یا که بدهکار شدی؟
#حمیدرضا_گلشن
ای که دل بستی به او، باید ز دل جان برگرفت
دل نباید بر کسی بستن که نتوان برگرفت
#آصفخان_جعفر_قزوینی
به قولِ عماد خراسانی
"بسیار سخن بود، نگفتیم و گذشتیم..."
من اینجا بی برو برگرد تنهایم
غلط گفتم برو! برگرد… تنهایم
#امیررضا_نظری
بوسیدمش ز دور و چنین مستم از غرور
گر بوسه بر لبش بگذارم چهها کنم
ㅤㅤㅤㅤㅤㅤㅤ
#سجاد_سامانی
همیشه دیری و دوری، بهانه میبافی
شبیه لاله غریبم، به غصه خو دارم
اسیر دست تو هستم،ولی خوشم جانا
به راه دور و درازی که پیش رو دارم،،،
#نگار_فلاح
اي شكاف ِسقف ِبر روي سرم ويران شده!
كاش از آن اول تو را كوچك نمي پنداشتم
آه ِمن ديشب به تنگ آمد؛ دويد از سينه ام
داشت مي آمد بسوزاند تو را، نگذاشتم...
#کاظم_بهمنی
لبش شیرین و حرفش تلخ و چشمش مست و قلبش سنگ
درشت و نرم را آمیخته با خیر و شر دارد
به یاد اولین بیت از کتاب خواجه افتادم
شروع عشق شیرین است ، بعدش دردسر دارد...
#بهمن_صباغ_زاده
کجای زمزمههایــم کجای حادثهای
کجا بجویمت ایجان که ناکجای منی
#محمدسعيدعرفانیمنش
من آتنا را خوانده ام در هر قنونتم
حتے اگر چشمت عذاب النار باشد
#حسین_مرادی
قَصد رفتـن میکنی؟باشدحَواسم جمعِ جمع
بعد تو هرکَس که آمد پشتِ دَر پس میزنم
#امیر_حسین_گرامی
خدایا...
مارو در برابر اتفاقاتی که
تو حکمتش رو میدونی
و ما هیچی ازش نمیدونیم
صبور کن …
⭐️شبتون خوش🌙
مهتاب رخی خواهم و مهتاب شبی
بر کف قدح باده ، به لب لعل لبی
یک بوسه از آن لبان لعلش طلبم
گویم صنما فــدات أمّی و أبی
#سید_مهدی_خان_مفاخر_الدوله
در عشق چو سَبّابه ی تسبیح شماران
صد عقده به پیش آمد و از راه نگشتیم
#فغفور_لاهیجی
خاطراتم دود شد اما گذشتیم و گذشت
قصه ام را در پُـڪ سیگـار پیگیـری ڪنید
#امیرحسین_اثناعشری
بیهوده به هر چشمی وابسته نشو جانا
یک برکه نمی فهمد اندازه ی دریا را
#عباس_موسوی
نازتر از ناز چشمت در جهان شعری نبود
ناز چشمان نکویت قلب من عاشق نمود
#امیر_عباس_خالق_وردی
خود را مرور میکنم و فکر میکنم
من جز حدیث رنج چه میدانم از خودم؟
#محمدسعید_میرزایی
مثلِ یک سیارکِ تاریک تنها بودم و
مثلِ یک خورشید نورت کهکشانم را گرفت
درکِ نابت اعتمادی خوش به دستِ دل سپرد
وزنِ بی اندازهٔ رازِ نهانم را گرفت
#بهزاد _سرافراز
عشق در پای گلی رنگ وفا میریزد
فرصتش باد که بسیار به جا میریزد
زان سفر کردهی بستان خبری هست که گل
زر خود را همه در پای صبا میریزد
می چنان دشمن شرم است که گر سایهی تاک
بر سر حسن فتد ، رنگ حیا میریزد
بر کف پای تو تا تهمت خونریزی بست
هر که را دست دهد خون حنا میریزد
صائب از دیده خونبار کرم دارد یاد
کآنچه دارد همه در پای گدا میریزد
#صائب تبریزی