8
آخرین و داغترین اخبار و اطلاعات سیاسی با محوریت اخبار جریان اصلاح طلب فقط مهمترین اخبار که حجم بالای مطالب موجب آزردگی خاطر همراهان نگردد.
توئیت محمود صادقی در سالگرد ۲ خرداد
به کانال مسیر اصلاحات بپیوندید
👇👇👇👇
@masireeslahat
✳️ بین تحلیل رهبری از وضعیت جامعه با تحلیل اکثریت مردم و نخبگان یک شکاف عمیق وجود دارد.
✍مهدی نصیری
📝سخنان دیروز رهبری در باره این که عامل مهاجرات دانشجویان و نخبگان به خارج، تحریک و تشویق عده ای خاص است، حکایت از این داشت که در نگاه ایشان، کشور و جامعه ایران در شرایطی نرمال، رو به جلو بر اساس طرح و برنامه، و قانونمند با مسئولانی پاکدست، متخصص، کاربلد و منتخب اکثریت مردم در انتخاباتهایی دموکراتیک و مردم سالارانه، قرار دارد. البته ایشان مکرر گفته اند که منکر پاره ای از اشکالات و کمبودها نیستند اما پیوسته نیز در سی سال اخیر تاکید کرده اند که آینده ایران را درخشان می بینند.
🔻طبیعی است با این تحلیل از اوضاع کشور، اگر کسی نخبگان و غیر نخبگان را تشویق به مهاجرت از چنین جامعه ای کند و کشور را از متخصصان و متفکران و نسل جوان نخبه خالی نماید، خیانت کرده و باید او را دشمن و یا وابسته به دشمن و دشمنان دانست اما در این میان یک مشکل وجود دارد و آن این که سالهاست اکثریت نخبگان و مردم و آنان که در متن و کف خیابان و بازار و ادارات و هر جای دیگر این جامعه حضور دارند، تحلیلشان با تحلیل رهبری از اوضاع حاکم بر کشور تفاوت دارد و به اصطلاح یک گپ و شکاف عمیق و گسترده بین فهم و تحلیل راس جامعه با کف و متن آن از اوضاع وجود دارد و اگر بگوییم میزان تفاوت این دو تحلیل از جامعه به اندازه تفاوت بهشت و جهنم است، تنها شاید کمی اغراق کرده باشیم.
🔻مردم و نخبگان ایران جامعه شان را مملو از تعارض، دوقطبی، عوامل استرس آفرین، نزاعهای بی حاصل، بی قانونی، بی تدبیری، بی برنامگی، فساد گسترده مالی و اداری، فقدان نظارت و حسابرسی، بی احترامی به مردم، بی اعتنایی به خرد جمعی، آسیبهای اجتماعی و فقر و فلاکت می بینند و سالهاست که در انتظار وعده هایی هستند که قبل از پیروزی انقلاب، رهبران به آنها دادند که از جمله آبادی دین و دنیای آنها بوده است اما هر چه می نگرند و لمس و حس می کنند، افول و سقوط شاخصهای پیشرفت مادی و معنوی جامعه است.
🔻تا پیش از آخرین انتخابات مجلس و ریاست جمهوری، این امکان برای اکثریت وجود داشت که گاه فرد و افرادی متفاوت از گفتمان حاکم را به مجلس و مسند ریاست جمهوری بفرستند و از این طریق نفسی بکشند اما همین منفذ را نیز شورای نگهبان با نظارت استصوابی و مهندسی انتخابات چنان بست که دیگر کسی خارج از دايره خودیها نتواند به قدرت و مدیریت کشور نزدیک شود و همه چیز در اختیار حاکمیتی یک دست باشد و این حاکمیت هر آنچه خواست و میلش بود، از انتصابات فامیلی گرفته تا تهدید و تحدید اینترنت آزاد و تا به کارگیری آشکار نظامیان در سمتهای سیاسی و تا دخالت در سبک زندگی و خصوصی مردم و .... انجام دهد و بر جامعه تحمیل کند.
🔻در کشور فرانسه که یکی از مقاصد مهاجران ایران است، یک سال جلیقه زردها هر هفته تظاهرات کردند و گاه وسایل عمومی را به آتش کشیدند و تنها ده نفر کشته شدند اما در ایران دو سال پیش ظرف سه روز تظاهرات اقشار مستضعف و محروم در اعتراض به گرانی بنزین و دیگر اجناس، صدها انسان بی گناه با گلوله های آتشین نظامیان که البته لطف کرده بودند و فقط به سرشان نزده بودند بلکه به قلب و شکم و دست و پایشان نیز زده بودند، به خاک و خون در غلتیدند و به خانواده هایشان اجازه سوگواری علنی نیز داده نشد.
خب در چنین شرایطی کدام نخبه است که زندگی در دارالکفر فرانسه را بر دارالاسلام ایران ترجیح ندهد؟
🔻وقتی تفاوت تحلیل رهبران با تحلیل مردم از وضعیت جامعه در حد تفاوت بهشت و جهنم باشد، باید در انتظار هر اتفاق بد و خطرناکی برای این کشور بود و اگر کسی منکر این امر باشد معلوم است کلمه ای از تاریخ و سیاست و سنتهای الهی نمی داند.
به کانال مسیر اصلاحات بپیوندید
👇👇👇👇
@masireeslahat
✳️ 2 خبر کوتاه از حواشی انتخابات
👇👇👇👇
1⃣رستم قاسمی: امروز ثبت نام میکنم؛ به نام شریف مردم
🔹رستم قاسمی در آخرین توئیتش خبر داد که امروز با استعانت از خدا و کسب اجازه از مردم در انتخابات ریاست جمهوری ثبت نام می کند.
🔹قاسمی نوشته است: خلاصه برنامه من، نام شریف «مردم» است.
م به معنای مسکن برای همه، ر به معنای رفاه عمومی، د به معنی دیپلماسی و م آخر به معنای میدان محوری در تمام حوزه ها.
@masireeslahat
2⃣احمدی نژاد در ستاد انتخابات کشور:
اگر رد صلاحیت شوم، انتخابات را قبول ندارم و در آن شرکت نمیکنم.
یا به عنوان کاندیدا در انتخابات حضور خواهم داشت و یا در صورت رد صلاحیت؛ ضمن رای ندادن، از هیچ فردی حتی نزدیکترین افراد به خودم حمایت نمیکنم.
به کانال مسیر اصلاحات بپیوندید
👇👇👇
@masireeslahat
سیدمصطفی تاجزاده
نامزد انتخابات ریاست جمهوری
۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۰
به کانال مسیر اصلاحات بپیوندید
👇👇👇👇
@masireeslahat
✳️نامه سیدمصطفی تاجزاده درباره «قانون اساسی» به مقام رهبری
به نام خدا
حضور محترم آیتالله خامنهای
رهبر جمهوری اسلامی ایران
با سلام و آرزوی قبولی طاعات و توفیق بندگی
بیانات جنابعالی در روز ۱۲ اردیبهشت ماه درباره قانون اساسی مرا ترغیب کرد فرصت گفتگوی مستقیم با شما را در این باره مغتنم بشمارم و این نامه را خطاب به جنابعالی بنویسم. امیدوارم این اقدام فتح بابی برای گفتگوی صریح و صمیمانه با شخص اول کشور باشد و امکان گفتگوی دو سویه با وی درمورد مهمترین مسائل میهن و مردم فراهم شود.
نحوه اشاره جنابعالی به قانون اساسی و انتخابات این ذهنیت را در گروههایی از مردم ایجاد کرده است که مخاطب شما من بودهام و اینکه مقرر است به جرم عدم اعتقاد به قانون اساسی پیشاپیش صلاحیتم برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ رد شود. البته امیدوارم چنین نشود و شورای نگهبان طبق اصل نهم قانون اساسی که مقرر میدارد، «هیچ مقامی حق ندارد با وضع قوانین و مقررات حقوق مردم را سلب کند»، اینجانب را از حق کاندیداتوری محروم ننماید و قانون اساسی را نقض نکند.
رهبر محترم
استناد به قانون اساسی امر مبارکی است که هرچه بیشتر مورد اهتمام قرار گیرد، میتواند راههای مناسبتری برای برونرفت از مشکلات بیشماری ارائه کند که امروز سبب فقر و فلاکت قشرهای وسیعی از مردم عزیز ما شده است. به همین دلیل از ورود شما به این مقوله خوشحالم و امیدوارم سخنان جنابعالی مقدمه حاکمیت قانون و اجرای بیتنازل قانون اساسی باشد که باوجود کاستیها و تناقضاتش، گام بزرگی در جلب رضایت مردم بهشمار میرود.
مستحضرید که قانون اساسی به عنوان میثاق ملی، حقوق و تکالیف ملت و حکومت را مشخص کرده است. همچنان که به خوبی میدانید "اعتقاد" و "التزام" به امری دو مقوله جداگانه است. به نظر میرسد که خود جنابعالی نیز به همه اصول قانون اساسی اعتقاد ندارید، کما اینکه در شورای بازنگری قانون اساسی در سال ۱۳۶۸ حضور داشتید و به تغییر برخی اصول آن رای دادید. همچنان که چند سال پیش، از امکان تغییر نظام ریاستی به پارلمانی سخن گفتید که تحقق آن مستلزم حذف انتخابات ریاست جمهوری و تغییر قانون اساسی است.
جنابعالی بهتر از من میدانید که قانون اساسی امکان اصلاح خود را میسر دانسته و به همین دلیل نحوه بازنگری و تغییر اصول خود را مشخص کرده است. بر این اساس میگویم باید به قانون اساسی به عنوان یک متن تاریخی که در گذر زمان حتما قابل تغییر و اصلاح است، نگریست و از اعتقاد به آن که شایسته متون مقدس و لایتغیر است، دم نزد، زیرا نه فقط تغییر آن ممکن است، بلکه بررسی مستمر و نقد آن و تلاش برای اصلاحش متناسب با تحولات ملی و جهانی امری پسندیده و گاه لازم است.
مقام محترم رهبری
ما به تجربه دریافتهایم که وقتی حکومت از اجرای کامل قانون اساسی خودداری میکند، یا تمام ۱۷۷ اصل قانون اساسی را به یک اصل یعنی اصل ولایت مطلقه فقیه تقلیل میدهد، حق حاکمیت ملی و انتخابات آزاد از یک طرف و حقوق قانونی شهروندان از طرف دیگر به محاق میرود و پایههای مشروعیت نظام تضعیف میشود. افزون بر آن ناکارآمدی و فساد و تبعیض و بیعدالتی افزایش مییابد و نارضایتی مردم اوج میگیرد.
از جانب دیگر همگان و بهویژه جنابعالی باید به آنچه بنیانگذار نظام در نطق تاریخی خود در بهشت زهرا در سال ۵۷ اعلام کرد، و بعد به صراحت در اصل ۵۶ قانون اساسی درج گردید، ملتزم باشند که «حاکمیت مطلق بر جهان و انسان از آن خداست و هم او انسان را بر سرنوشت اجتماعی خویش حاکم ساخته است. هیچکس نمیتواند این حق الاهی را از انسان سلب کند یا در خدمت منافع فرد یا گروهی خاص قرار دهد.»
به باور من اوضاع نابسامان کنونی حاصل کنار گذاشتن قانون اساسی و اداره کشور بر اساس سلایق شخصی و راهبردها و مصلحت جوییهای نادرست بوده و توسط کسانی انجام شده است که بیشترین اختیارات را داشتهاند و متاسفانه کمتر پاسخگو بودهاند.
رهبر محترم جمهوری اسلامی
شوربختانه باید بگویم عمده انحرافات از قانون اساسی توسط نهادهایی صورت گرفته است که مستقیما تحت نظر جنابعالی بودهاند و به هیچ مرجعی هم پاسخگو نیستند. قوه قضاییه غیرمستقل و جانبدار، فرماندهان نظامی مداخلهگر در امور سیاسی/اقتصادی/فرهنگی/انتخاباتی/رسانهای/امنیتی، شورای نگهبان که اخیرا قانونگذاری میکند و با حربه نظارت استصوابی به حذف شایستگان میپردازد، نظام گزینش عقیدتی و سیاسی بخش اطلاعاتی و امنیتی کشور که سبب خالی شدن ارکان حکومت از بسیاری از شهروندان کاربلد در همه سطوح شده است، صداوسیمای انحصاری و تکصدا که در نقد و تخریب هر آنکس که نظرش با نظر شما تفاوت دارد و غیرخودی میشمارد همه اصول قانونی و اخلاقی را زیر پا میگذارد، دخالتهای رهبری در وظایف نهادهای انتخابی از تعیین وزرا تا نامگذاری خیابانها، اعطای قدرت قانونگذاری به شورای انقلاب فرهنگی و شورایعالی
✳️۳میلیون تن فولاد در کشور گُم شد
سید رضا شهرستانی، عضو هیئت مدیره انجمن تولیدکنندگان فولاد ایران از تازه ترین «گمشده» در اقتصاد کشور خبر داد.
به کانال مسیر اصلاحات بپیوندید
👇👇👇👇
@masireeslahat
✳️۲۳ درصد شلیک به شقیقه در آبان ۹۸!
🔷روح الله جمعهای، مشاور رحمانی فضلی، وزیر کشور، در گفتگو با محمود صادقی، نماینده پیشین مجلس، در کلاب هاوس، بدون اعلام رسمی تعداد کشته شدگان آبان ۹۸ :
🔷به ۲۳ درصد از قربانیان حوادث آبان۹۸ از فاصله نزدیک و به شقیقه شلیک شده بود!!
به کانال مسیر اصلاحات بپیوندید
👇👇👇👇
@masireeslahat
✳️نامه محرمانه اصولگرایان به مقامات عالی نظام:
🔹مردم را برای شرکت در انتخابات تشویق نکنید
ارگان تبلیغاتی جبهه پایداری که این روزها سعی بر راضی کردن «سیدابراهیم رئیسی» برای شرکت در انتخابات دارد با انتشار گزارشی از ارسال یک نامه محرمامه به مقامات عالی نظام خبر داد..
جزییات را در مسیر اصلاحات دنبال کنید
👇👇👇👇
@masireeslahat
✳️آیت الله مصباح یزدی مرد!!!
به کانال مسیر اصلاحات بپیوندید
👇👇👇👇
@masireeslahat
✳️ توییت علی شکوریراد، سخنگوی جبههٔ اصلاحات ایران، در ۲۶ امین سالگرد دوم خرداد
🔹 کانال مسیر اصلاحات را به دوستان خود معرفی کنید
👇👇👇👇
@masireeslahat
✳️طرح صیانت با روح قانون اساسی مغایر و موجب نارضایتیِ بهحقِ مردم است
سیدمحمد خاتمی در واکنش به “طرح صیانت از کاربران در فضای مجازی” با تأکید بر این که روی سخنش با کسانی نیست که در این توهم به سر میبرند که حکومت باید شهروندانش را بهزور به بهشت ببرد گفت: “این طرح با روح قانون اساسی مغایر است و در کوتاه مدت حاصل آن نارضایتیِ به حقِّ مردم و خللِ بیشتر در زندگیِ تحتفشار آنان است و هزینههای بیفایده، بلکه پرضرر برای کشور و ملت و دولت دارد”
متن کامل اظهار نظر #سیدمحمدخاتمی درباره #طرح_صیانت از کاربران در #فضای_مجازی بدین شرح است:
بسم الله الرحمن الرحیم
تحول در کار عالم و آدم چنان است که جهان امروز، ما را کاملاً با آنچه بشر در گذشته در آن بهسرمیبرد متفاوت کرده است و این تفاوت را از جمله در آنچه در ساحت ارتباطهای شبکه، #اینترنت و دنیای مجازی رخ داده است میتوان دید.
#حکمرانی_خوب (و حتی برخورداری از زندگی مناسب انسانی) در این جهانِ متفاوت، در درجه اول مستلزم شناخت درست واقعیتها (چه خوب و چه بد) و آنگاه چارهجویی برای یافتن راههای زندگی بهتر و ایجاد زمینهٔ برخورداری #مردم از زندگی رضایتبخشتر از سوی حکومت است.
روی سخن من با کسانی نیست که در این #توهم به سر میبرند که حکومت باید شهروندانش را بهزور به بهشت ببرد و اصولاً با زور نه کسی به بهشت میرود و نه به زور از جهنم باز داشته میشود. بلکه سخن با آنان است که واقعاً نگران ایراناند و انسان را آزاد و مختار می دانند و برای او حق و حرمت قائلاند و در احقاق حقوق مردم و حفظ کرامت آنان و برخوردار کردنشان از زندگی خوب مسؤول میدانند.
آنچه این روزها در مجلس گذشت و میگذرد علاوه بر ناسازگاریِ آن با حقوق مدنی و شهروندی و شرایط حکمرانیِ خوب، باید گفت در این وانفسای زندگی و بیکاری و فشارهای سنگین که بر مردم وارد آمده و موجب ناامیدی و بیکاری وخشم انبوهی از آنان شده است، آنچه از این تصمیم نادرست و دارای هزینه سنگین مادی و معنوی حاصل خواهد شد، نه کارساز است و نه مفید. تنها نتیجه فوری آن پوشاندن ناتوانی در یافتن و ارائه راههای منطقی و معقول برای بهبود بخشیدن به زندگی مردم است و موجب بیکاری انبوهی از نیروهای کارآمد و بازماندن از خدمترسانی به مردم است.
خوشبختانه بسیاری از مردم، نخبگان و افراد صاحب نظر، خیرخواه و مسؤول از همهٔ جریانها و جناحها حتی در خود مجلس مخالفت خود را با این اقدام اعلام کردهاند.
امیدواریم مجلس با شناخت درست واقعیت و جستجوگری برای راههای مناسب بهبود بخشیدن به امور و گوش فرادادن به ندای خیرخواهانه بخش قابل توجهی از مردم از این طرح که با روح #قانون_اساسی مغایر است و در کوتاه مدت حاصل آن نارضایتیِ به حقِّ مردم و خللِ بیشتر در زندگیِ تحتفشار آنان است و هزینههای بیفایده، بلکه پرضرر برای کشور و ملت و دولت دارد منصرف شود و مسؤولان عالیرتبه برای جلوگیری از افزایش فاصلهٔ میان مردم و مسؤولان چارهای بیندیشند.
امید است که برخلاف آنچه تجربه کردهایم، اینبار #امید و #اعتماد آسیبدیده مردم ولو اندکی ترمیم شود.
سیدمحمد خاتمی
مردادماه ۱۴۰۰
با بازنشر این پست رسانه کانال ما را به دوستان خود معرفی کنید
@masireeslahat
✳️ ۲ خبر کوتاه از حواشی انتخابات ریاست جمهوری
👇👇👇👇
1⃣بیانیه محمدجواد ظریف درباره دلایل عدم کاندیداتوریاش
🔵حالا که خیال دلواپسان راحت شد به کسب قدرت داخلی بپردازند
🔹محمد جواد ظریف : اکنون که خاطر دوستان دلواپس از نامزدیم آسوده شده، تقاضا میکنم به اولویت خودشان که کسب قدرت داخلی است بپردازند و بگذارند ما هم به اولویت خودمان که پاسداری از منافع ملی و رهانیدن مردم از تحریمهای ستمبار آمریکاست تمرکز کنیم.
@masireeslahat
2⃣ورود #احمدینژاد به ستاد انتخابات وزارت کشور به همراه طرفدارانش و با شعار " اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا"+فیلم
🔹به گزارش خبرنگار دیده بان ایران در وزارت کشور؛ احمدی نژاد برای ثبتنام در انتخابات ریاست جمهوری وارد وزارت کشور شد. تعدادی از هوداران احمدی نژاد با شعار " اصلاح طلب اصولگرا دیگه تموم ماجرا" او را بدرقه کردند.
🔹برخلاف اخبار منتشر شده در فضای مجازی هیچ گونه درگیری با نیروی انتظامی در مقابل ستاد انتخابات صورت نپذیرفت .
🔹 تعداد هواداران محمود احمدی نژاد حدود ۱۰۰ نفر هستند. احمدینژاد را جوانفکر، تمدن همراهی میکنند.
به کانال مسیر اصلاحات بپیوندید
👇👇👇👇
@masireeslahat
فضای مجازی و تداوم فعالیت دادگاه غیرقانونی ویژه روحانیت از مصادیق بارز نقض قانون اساسی محسوب میشوند.
تصدیق میفرمایید که با این وضع اداره کشور توسط دولت و مجلس و شوراهای منتخب اکثریت بسیار دشوار و طاقتفرسا بوده و با بازده کم و استهلاک فراوان منابع مادی و سرمایههای انسانی همراه است.
در چنین شرایطی اگر شهروندی بر مبنای مطالعات و تجربیات ۴۲ ساله بر کاستیهای قانون اساسی انگشت گذارد و خواستار اصلاح آنها با روشهای پیشبینی شده در همین قانون شود، به نظر جنابعالی باید از حقوق مسلم خود محروم شود، یا به عنوان شهروندی متعهد و مسئول که خواهان اصلاحات قانونی و مسالمتآمیز است و بر گفتوگو و تفاهم و آشتی ملی تاکید میکند، مورد استقبال قرار گیرد؟
حضرت آیتالله
من در صحبتها و نوشتههای خود نظریاتم را درباره مشکلات کشور و راههای حل آنها بیان کردهام و اینک مصمم هستم بر اساس حق شهروندی و بنا به وظیفه ملی و اسلامی خود و صد البته با عنایت به توانایی و تجربهام در اداره و اصلاح امور در چارچوب همین قانون اساسی خود را در معرض آرای مردم قرار دهم. اگر انتخاب شوم تلاش خواهم کرد با اجرای کامل قانون اساسی و بهویژه دو فصل درخشان سوم و پنجم آن، از یک سو به لغو تحریمهای ظالمانه و خرید واکسن کرونا و مهار گرانی و تورم و بیکاری بپردازم و از سوی دیگر به مصاف فساد و تبعیض و بیعدالتی و قانونشکنی بروم و از حقوق و آزادیهای آحاد شهروندان دفاع کنم. افزون بر آن با جلب همکاری جنابعالی به اصلاح اصولی از قانون اساسی اهتمام ورزم که رافع نگرانیها درباره آینده ایران است و فردایی بهتر برای همه ایرانیان رقم میزند.
به نظر من کمهزینهترین و مطمئنترین روش برای استمرار نظم و ثبات سیاسی در خاورمیانه جنگ و ترور و داعشزده، جلب رضایت حداکثری مردم است و این راهی ندارد جز آنکه من و شما و همگان طبق قانون اساسی عمل کنیم و اجازه دهیم آحاد ایرانیان در انتخاباتی آزاد بگویند چه راهبردی و چه برنامهای را قبول دارند و چه اشخاصی را شایسته آرای خود میدانند.
بنای من بر تعامل و گفتوگو و بازی برد برد است. ایران بسیار متکثر است و امکان تحقق تمام مطالبات همه قشرها و طبقات و گرایشها وجود ندارد. بنابراین اگر زندگی مدنی و مسالمت آمیز میخواهیم، راهی جز گفتوگوی با یکدیگر و مشارکتکردن تمام مردم از هر دین و مذهب و قوم و نژاد و زبان و طبقاتی، زن و مرد، در مدیریت میهن نداریم تا ملت به راهکاری برسد که خیر عمومی در آن است. در چنین شرایط سخت و محیط خطرخیزی تلاش برای حذف اکثریت مردم و برکشیدن اقلیت خردمندانه نیست و نه فقط گره مهمی از کار ملت و کشور باز نمیکند، بلکه بر نارضایتی عمومی میافزاید و فاصله حکومت از ملت را بیشتر میکند.
مقام محترم رهبری
از جنابعالی میخواهم همانگونه که در انتخابات پیشین فرمودید حتی مخالفان شما به پای صندوقهای رای بیایند، این بار اعلام کنید حتی مخالفان روش شما در اداره کشور هم میتوانند از حق کاندیداتوری خود استفاده کنند و نامزد شوند و هر نامزدی که انتخاب شود میتواند برنامههای خود را اجرا کند و همه باید به رای آزاد مردم تمکین کنند.
مطمئن باشید این اقدام برای کشور و ملت منشأ خیر و پیشرفت خواهد بود و رهبری را سربلند خواهد کرد.
همچنین انتظار دارم همانگونه که رهبر فقید انقلاب پس از جنگ فرمود؛ "تصمیم دارم در تمام زمینه ها وضع بهصورتی درآید که همه طبق قانون اساسی حرکتکنیم"، با صراحت اعلام کنید همه امور باید به قانون اساسی برگردد و همه موارد خلاف آن برچیده شود و تنها یک دولت برای اداره کشور و یک مجلس برای قانونگذاری وجود داشته باشد. به علاوه با تفسیرهای انسدادی و ضددموکراتیک از قانون اساسی مرزبندی کنید.
خواست پایانی من این است که با توجه به تجربیات ۴۲ ساله و معلوم شدن نقایص قانون اساسی، دستور فرمایید شورای بازنگری قانون اساسی تشکیل شود و با بررسیهای لازم، اصولی از قانون اساسی را که منشاء اختلاف و اختلال در اداره صحیح کشور میشود و زمینه سوءاستفاده قانونشکنان را فراهم میآورد، اصلاح کند. در راس همه، همانگونه که در شورای بازنگری سال ۶۸ توسط برخی پیشنهاد شد، موضوع موقت کردن دوره زمامداری ولی فقیه و انتخابی شدن آن است. پیشنهاد ادغام دو سمت رهبر و رئیس جمهور در ساختار حکومتی نیز موضوع دیگری است که میتواند در شورای بازنگری مورد بررسی جامع قرار گیرد.
مستحضرید که در دنیای معاصر به برکت انقلاب ارتباطات، امکان اداره کشور بر اساس سلایق شخصی و بستن راههای مشارکت مردم روز به روز کمتر میشود و اراده مردم دیر یا زود حاکم خواهد شد. خوشا به حال ملتی که رهبرانش فرزند زمان خود باشند و با خواستهها و مطالبات مردم همراهی کنند؛ علم اصلاح برگیرند و به جلب اعتماد و رضایت و مشارکت حداکثری مردم همت گمارند.
برای جنابعالی در این ماه رحمت و مغفرت آرزوی توفیق دارم.
✳️مصطفی تاجزاده داوطلب نامزدی در انتخابات ۱۴۰۰ شد
مصطفی تاجزاده، معاون سابق وزارت کشور ایران در بیانیهای داوطلبی خود را برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ اعلام کرده است. او در این بیانیه خود را "شهروندی از تبار مشروطهخواهان و اصلاحگران" معرفی کرده است.
@masireeslahat
✳️سه خبر کوتاه 👇👇👇👇
1⃣عبدی:
🔵مسئولان کشور درباره ادعای احمدی نژاد، خصوص خریدن جزیره برای فرار به آنجا توضیح دهند
🗣عباس عبدی در یادداشتی نوشت؛
🔹 آقای احمدینژاد مدعی شده: «جزیره خریدهاند تا در صورت خشم ملت به آنجا فرار کنند.» وی فردی شناخته شده و حتی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام است.بنابراین هر سخنی بگوید حداقل به لحاظ رسمی باید حدی از باور عمومی به آن را پذیرفت.
🔹اگر فرض کنیم که هیچکس آن را باور نمیکند، برای ساختار سیاسی خیلی بد است، زیرا یک عضو مهم مجمع تشخیص و رییسجمهور سابق کشور ادعایی را طرح میکند که هیچکس آن را نمیپذیرد! طبیعی است که این گزینه معقول نیست.به ویژه اینکه میگویند این ازخودشان است و سخن او ادعا نیست،بلکه نوعی اقرار از درون نظام سیاسی است.
@masireeslahat
2⃣عبدالرضا داوری:
🔵عضو مجمع تشخیص مصلحت #نظام به طور جدی به فروپاشی نظام فکر میکند
🔵عوامل قتلهای زنجیره ای با احمدی نژاد رابطه خوبی داشتند
🗣عبدالرضا داوری مشاور رسانه ای احمدی نژاد در سلسه افشاگری های خود، مطالبی درباره رئیس سابق خود بیان کرده است. داوری درباره عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفته است:
🔹حدود یک سال است که آقای احمدی نژاد به طور جدی به فروپاشی نظام فکر میکند. جمعبندی او این است که جمهوری اسلامی دچار فروپاشی خواهد شد.
🔹این موضوع البته از انتهای سال ۹۶ در خلال صحبتهایش مطرح میشد اما در یک سال گذشته خیلی جدیتر شد. مدل ذهنی احمدینژاد که اتفاقا حمید بقایی نیز در شکلگیری آن نقش داشته، شبیهسازی سرنوشت اتحاد جماهیر شوروی با سرنوشت جمهوری اسلامی است .
🔹وقتی ایشان میگوید مسوولان جزیره میخرند و از خشم مردم میخواهند به آنجا فرار کنند به این معناست که ایشان جمهوری اسلامی را رو به فروپاشی میبیند و مسوولان را در حال غارت.
@masireeslahat
3⃣تخلف بزرگ قالیباف، نیکزاد و قاضی زاده هاشمی در #مجلس_انقلابی
🗣دلخوش:
🔹هیات رئیسه مجلس یازدهم، بودجه را دستکاری کرده است
🔹بودجه تصویب شده در مجلس با بودجه ای که به دولت ارجاع شده تفاوت دارد
🔹چنین دستکاری در بودجه در طول تاریخ قانون گذاری سابقه نداشته است
🔹 ۸۰ امضا برای طرح شکایت از هیاترئیسه جمع کرده ایم
نماینده مردم صومعه سرا در مجلس اقلیت و انقلابی یازدهم گفت: حدود۸۰ نفر از نمایندگان طرح شکایتی را به امضا رساندند و از هیاترییسه توضیحات لازم را درخواست کردند که چرا برخی از احکام بودجه جابهجا شده است.
به کانال مسیر اصلاحات بپیوندید
👇👇👇👇
@masireeslahat
✳️ماجرای سانسور پیام روحانی به مناسبت روز ارتش چه بود؟
👈حسن روحانی امسال به دلیل شرایط کرونایی در مراسم روز ارتش که هر سال ۲۹ فروردین ماه برگزار می شد حضور نداشت.
🔹رئیس جمهور برای این روز پیام فرستاد که بخشهای از این پیام خوانده نشد.
🔹حسن روحانی در پیام خود گفته بود وقتی ملتی از حکومتی ناراضی شود این ارتشها هستند که باید میان ملتها و حکومتها، یکی را برگزینند
به کانال مسیر اصلاحات بپیوندید
👇👇👇👇
@masireeslahat
✳️رییس جمهور درباره حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی:
🔹بر محاکمه عادلانه مسببین حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی تاکید داریم؛ همه زوایای این حادثه باید مشخص شده و مردم از آن مطلع شوند.
🔹۳۰ میلیون دلار برای پرداخت خسارت به بازماندگان حادثه سقوط هواپیمای اوکراینی اختصاص یافته است.
جلسه هیأت دولت | ۱۷ دی ۹۹
به کانال مسیر اصلاحات بپیوندید
👇👇👇👇
@masireeslahat
✳️نماینده مجلس: ۲۵ میلیون نفر توان خرید گوشت را ندارند
🔹رحمت الله نوروزی، عضو کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی میگوید شش دهک جامعه، یعنی بیش از۲۵ میلیون نفر، توان خرید گوشت را ندارند.
🔹این نماینده مجلس، کارگران، کارمندان و بازنشستگان را از جمله این گروهها دانست.
🔹به گزارش مرکز پژوهشهای مجلس، مصرف گوشت قرمز در سال ۹۸ در میان طبقه متوسط جامعه بهنسبت سال ۹۵ بیش از ۳۰ درصد کاهش داشته است
به کانال مسیر اصلاحات بپیوندید
👇👇👇👇
@masireeslahat