masterkeyanswerqustion | Unsorted

Telegram-канал masterkeyanswerqustion - سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

374

Subscribe to a channel

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

َ
  زندگی طوری باید زندگی شود که
  گویی یک آینه است.
  به هر کس و هر چیز خوش آمد بگو
  اما به هیچ چیز نچسب.
  گذشته ها گذشته
  و نگران چیزی هم که هنوز نیامده نباش
  این راه آسودگی است
  که در آن فرد خودش را
  با لحظه حال پیوند می‌زند.

  گذشته و آینده قلمروهای ذهن هستند.
  کسی که مجذوب گذشته و آینده است
  نمی‌تواند زندگی را بشناسد.

  زندگی در اینک و اینجاست
  نه آنجا و آن موقع
  کسی که در اینک
  اینجا طعم زندگی را نچشد
  فقط وقتش را هدر می‌دهد.

  پس همچون درختان در یک جا ریشه کن
  اما همچون پرندگان 🕊
  در لحظه خالص حال زندگی کن‌... 

  _اُشو
درود همراهان مهربان 🍂🍁🍂🍁🍂🍁
مهناز قاسمی
ارشد روانشناسی شخصیت
عضو سازمان نظام روانشناسی
دارای پروانه ی نظام روانشناسی
ش ن ۱۶۱۹۷۷۸
مشاور پیش از ازدواج
زوج و خانواده درمانی
درمانگر اعتیاد( مخدر ، محرک)

/channel/AramRavan7
مشاوره حضوری اصفهان
تلفن 09351301940

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۴۸۳
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : سرکار خانم اخوانی


🆔@Ahvpo

شرح مشکل :
سلام

من ۴ ساله این کار زشت رو انجام میدم و هر کاری کردم نتونستم ترک کنم و عوارضش شدت گرفت و الان به هزار نوع بیماری میترسم نا علاج مبتلا شوم میتونید کمکم کنید لطفا
۲۲ ساله و دختر




جواب سوال شما :





لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

You said:
عضویت در 🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۲۰۹
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم خدایار


🆔@Tayebeh_Khodayar

شرح مشکل :
سلام من 15 سالمه در خونواده ایی با مشکلات خانوادهگی زیادی متولد شدم تنها چیزایی که از بچگی یادمه دعوا های خانوادمه, مدرسه دوستی نداشتم و بلد نبودم چطور دوستی پیدا کنم یا از حقم دفاع کنم خونوادم همیشه کم حرف بودنم و معلم هام کم حرف بودنمو یه چیز خوب میدونستن و میدونن
میرسه به زمانی که من کلاس 7 هستم در این دوره متوجه میشم که یک ذره یاد گرفتم از حقم دفاع کنم و دوست پیدا کنم
میرسیم به کلاس هشتم که برای اولین بار خونوادم بهم اجازه میدن تنها از خونه برم بیرون البته با یکی از دوستام جایی که فروشگاه خیلی بزرگ چند طبقه
میرسیم به کلاس نهم که متوجه میشم مشکلاتی پیدا کردم مشکلاتم: 12 ساعت خوابیدن
حتی زمانی که بیدارم خیلی خسته و اذیتم
من خواهری دارم که سنش ازم خیلی بیشتره و مامانم هم پیره خواهرم گفت که میخوای ببرمت مشاور؟ گفتمش تو هیچ وقت نمیبریم میخواستی چند سال پیش منو میبردی بعدظهر شد رفت به مامانم گفت این امروز امده به من میگه ببرم مشاور این چند ساله این حرف رو میزنه این مشاور ها پول میبرن هیچ کاری هم نمیکنن ازش هم اطلاعات میگیرن صداشو هم ضبت میکنن
خونوادم هم اگر اذیتم کنن نمیتونم کاری کنم— این جریان قبلا هست: حتی یک بار پیش امد بارون بود کولر هم روشن بود خونوادم قبلا میگفتن که اگر کولر روشن باشه و بارون باشه میسوزه منم گفتمشون خاموشش کنید گفتن نه داد زدم گفتم خاموش کنید گفتن این از بازی کردن عصبی شده نباید چند روز بازی کنه یعنی من رو تنبیه کردن بعد جالبیش اینجا بود که امدن خاموشش کردن و بعد تنبیهم کردن گفتن دیدی نسوخت؟ با اینکه خاموشش کرده بودن
من هیچ تفریحی ندارم زندگیم همین یه اینترنت و کامپیوتره
اگر بخوام براتون چند منطق از خونوادم بگم که اینا چطورن مثلا میرن اینستا از این ویدیو های پکیج فروشی میبینن ولی نمیخرن فقط این صدای … میزارن تو سرم مثلا خواب بودم گوشی رو گذاشته بود پلوی بالشتم بعد نگاه میکرد حتی یک متر اونورتر هم نرفت یا مثلا لایک کن میلیاردر میشی عدد فلانو بنویس خدا بهت پول میده این کار فلان کار حتی اینا توی هیچ دینی نگفته شده و حتی خرافاتی که میگن مثلا ادمو چشم میزنن و جزع اون دسته خرافات هم نیست اینا یک خرافات جدیده که تازگیا ساختنشون خلاصه اقای روانشناس بنظرتون با این خونوادم چکار کنم؟




جواب سوال شما :





لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂
اول از همه باید بدونی که نوشتن این حرف‌ها خودش یک قدم خیلی مهم و شجاعانه‌ست 🌱
تو داری تلاش می‌کنی که خودت رو بهتر بشناسی و از شرایط سختی که توش بزرگ شدی، راهی برای بهتر شدن پیدا کنی. این نشون می‌ده که قوی‌ای و امید داری — حتی وقتی اطرافیانت درکت نمی‌کنن.



۱. دربارهٔ خانواده‌ات
از توضیحاتت مشخصه که محیط خانوادگی تو پر از تنش، بی‌اعتمادی و خرافاته.
این موضوع تقصیر تو نیست. هیچ بچه‌ای مسئول رفتار پدر و مادر یا خواهرش نیست.
وقتی خانواده‌ای به مشاور اعتماد نداره یا حرف بچه رو جدی نمی‌گیره، کودک یاد می‌گیره سکوت کنه تا در امان بمونه — درست همون چیزی که گفتی از بچگی یاد گرفتی: کم‌حرف بودن.

اما کم‌حرف بودن همیشه نشونه‌ی ضعف نیست؛ گاهی نشونه‌ی هوشه و دقت. تو فقط نیاز داری یاد بگیری چطور احساساتت رو به روش سالم بیان کنی، نه اینکه خاموششون کنی.

۲. دربارهٔ خستگی، خواب زیاد و بی‌حوصلگی
۱۲ ساعت خوابیدن و باز هم احساس خستگی داشتن، می‌تونه نشونه‌ی چند چیز باشه:

استرس و افسردگی (به‌خصوص وقتی احساس بی‌انگیزگی و بی‌تفریحی داری)

کمبود ویتامین D یا آهن

خواب زیاد به‌عنوان راه فرار از فشارهای روحی

تو هیچ‌کدوم از این‌ها رو نمی‌تونی با سرزنش خودت درست کنی.
بهتره (اگر امکانش هست) حتی یک‌بار هم شده، به یک مشاور مدرسه یا مشاور تلفنی رایگان زنگ بزنی.

(اورژانس اجتماعی ۱۲۳- صدای مشاور سازمان بهزیستی۱۴۸۰)
می‌تونی با یک مشاور صحبت کنی.


ا چند کار مه می‌تونه حالتو بهتر کنه

نوشتن روزانه — مثل همین متنی که نوشتی. تخلیه‌ی احساسات باعث آرامش میشه.

حرکت دادن بدن — حتی ۱۰ دقیقه پیاده‌روی، یا نرمش ساده توی اتاقت.

گفت‌وگو با یه آدم مطمئن — اگه دوستی داری که قابل اعتماده، حتی یک نفر هم می‌تونه تکیه‌گاه بشه.

تنفس عمیق وقتی اضطراب داری — ۴ ثانیه دم، ۴ ثانیه نگه دار، ۴ ثانیه بازدم.


یادگیری مهارت جدید (برنامه‌نویسی، طراحی، نقاشی، هرچی علاقه داری). این کمک می‌کنه حس کنترل زندگی رو دوباره پیدا کنی.

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۲۲۶
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : سرکار خانم افشار


🆔@Mahtab176

شرح مشکل :
سلام خدمتتون وقتتون بخیر دختری ۳۷ ساله مجرد م یه ماهی میشه بدجوری داغونم در د های دارم که به هیچ کس نمیتونم بگم یعنی کسی روندارم وکسی نیست درکم کنه آرومم کنه دردهای دارم نه میشه گفت نه میشه نوشت نه میشه کمک خواست فقط فکر خیال های بد تنهایی سکوت شب ها نمیتونم بخوابم کمبودی زیر چشن ها داغونی سردردی سرم چشمام ...پیر شدم دیگه از هیچی خوشم نمیاد هیچ حسی توم نیست هیجز خوشحالم نمیکنه عصبی شدم نه لبخندی نه چیزی هیچ حسب توم نیست مرگ میخوام خسته شدم از خودم بدم میاد که چقدر آدم بد بی ارزش هستم هیچ کس دوستم ندارد و درکم نمی‌کند حتی مادر ...نمیدونم چکار کنم بدجوری داغونم میشه کمکم کنید چکار کنم آروم بگیرم ولی نمیدونم چطوری ممنون از لطفتون




جواب سوال شما :





لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۲۳۳
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : سرکار خانم سردار


🆔@psychology_teamm

شرح مشکل :
سلام وقت شما بخیر دکتر جان

دخترم دقیقا 2سالش خیلی وابستگی زیادی به زن داییش داره یعنی وقتی میبینتش کلا تو بغل اون میشینه زیاد سمت بنده نمیاد در ضمن زن داییش خیلی دوسش داره
از نظر شما اشکال داره؟
بعد سوال دومم اینه که الان میتونم از پوشک بگیرمش




جواب سوال شما :

سلام و وقت بخیر

این که دخترت به زن داییش وابسته شده چیز عجیبی نیست بچه‌های دو ساله ممکنه به کسی که باهاشون مهربون‌تره یا بازی بیشتری می‌کنه دل ببندن و این به معنی سردی از طرف تو نیست فقط باید آروم و بدون حسادت رفتار کنی وقتی پیش اون می‌ره واکنش تند نشون نده ولی در کنارش سعی کن وقت‌ باکیفیت‌ باهاش بگذرونی مثلا با هم نقاشی بکشین یا بازی کوتاه دونفره داشته باشین مهم‌تر از مقدار زمان، کیفیتشه کم‌کم دوباره بهت نزدیک میشه

در مورد پوشک گرفتن دو سالگی زمان بدی نیست اما باید ببینی آمادگی داره یا نه اگه چند ساعت خشک می‌مونه، از پوشکش بدش میاد یا خودش میگه جیش داره یعنی وقتشه
شروع رو ساده بگیر یه قصری کوچیک بخر و زمان‌های خاص بذار مثلا بعد از بیدار شدن یا بعد از غذا
اگه اشتباه کرد یا مقاومت نشون داد سرزنش نکن چند روز رها کن و بعد دوباره امتحان کن با صبر و تشویق پیش برو نه با فشار


فرزانه سردار درمانگر کودک ونوجوان

اینستاگرام:

https://www.instagram.com/farzaneh_sardar?igsh=MXZ5cmUwZWJ3OHEwOA==





لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۱۹۷
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : سرکار خانم شیروانی


🆔@paria_51

شرح مشکل :
سلام و خسته نباشید امیدوارم کمکم کنید خواهش میکنم جوابمو بدبد خیلی به راهنماییتون نیازدارم چون واقعا دارم گیج میشم. من الان 25 سالمه تو سن 17 سالگی با پسری آشنا شدم و ازهمدیگه خوشمون می اومد اما مادرم وقتی فهمید ما رو از ادامه رابطه منع کرد اونم بخاطر وضع مالی اونا و اینکه مادرم میگفت مادرش مشکل داره و از این حرفا خلاصه جدا شدیم بعد دوسال دوباره با همدیگه ارتباط پیداکردیم از طریق دوستم، دیدم واقعا دلم واسش تنگ شده بود دوس داشتم ادامه بدم ازش خواستم اگه قصدش ازدواجه بجنبه ولی اون میگفت دستم خالیه کار ثابتی هم ندارم ازم میخواست منتظر بمونم خلاصه بازم از هم جداشدیم چندبار بعدش هم درحد یکی دوهفته پیام میداد من از طرز برخوردش موقع حرف زدن خوشم نمیومد خیلی سرد بود درحد یک کلمه جواب میداد اما من خیلی مشتاق بودم ازش که میپرسیدم میگفت مشغولم که من دیگه بهش پیام نمیدادم اونم نمیداد. خلاصه تا الان یعنی ی ماه پیش دوباره پیام داد گفتم بهش ثابت کن که دوستم داری گفت میخوام بیام خواستگاریت کار ثابت هم گیر آورده اما برخوردش هنوز همونه راستش منم ی خورده ترس برم داشته آخه حس میکنم زیاد نمیشناسمش اون حتی بهم نمیگه شرایطش واسه ازدواج چطوره چی داره چی نداره. ی شب بهش گفتم اگه اینجور پیش بری معلوم نیس ما با هم ازدواج میکنیم یا نه بعدشم من خواستگار زیاد دارم اما مناسب نبودن معلوم نیس هرلحظه ممکنه مناسبش بیاد راستش منم قبول کردم که اگه باهاش ازدواج کردم حتما خواست خداست نمیتونم باخدا بجنگم که. اما اون عصبانی شد و گفت این منم که قراره تو رو بگیره و حاضرم هرکاری بکنم حتی اگه سرم بره و نمیزارم کسی غیر از من بهت دست بزنه حتی اگه قراره گناه کنم تو باید مال من شی. من خیلی ترسیدم راستش امشب برام خواستگار اومد ازهمه نظر خوبه خانوادمو و اطرافیان هم قبولش دارن منم اگه پسره رو دیدم شاید قبول کنم آخه خیلی دوست دارم زندگی و خانواده تشکیل بدم. اگه این ازدواج شد. نمیدونم این موضوع رو چطور باهاش در میون بزارم اصلا باید بگم یا بزارم خودش بفهمه اگه هم باید خودم بهش بگم باید چطور باهاش حرف بزنم. چیا بگم تا قانع بشه. الان ی مدتی باهاش حرف نمیزنم آخه اون همه مسئولیت خانوادش گردنشه و پدرش مریضه و اصلا واسم وقت نداره منم بهش گفتم اگه الان اینطوری پس بعد از ازدواج چطور میشی اونم مث همیشه از جواب دادن فرارمیکنه. بخاطرهمین ازش خواستم ازهم دور بمونیم. خواهش میکنم کمکم کنید با این خواستگارجدید چه کار کنم یا با اون پسره چکارکنم چی بهش بگم حتی دارم شک میکنم که اون واقعا منو واسه خودم میخواد یا بخاطر پول بابام که اینقد اصرار میکنه. راهنماییم کنید خواهش میکنم




جواب سوال شما :









🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

یه زنگ کوچیک...
در دنیای پر تنش امروز که شاید مراجع حضوری بنا  به هر دلیلی دشوار باشه، مشاوره تلفنی 📞
برای ذهنی که خسته‌ست، می‌تونه یه دنیا معنا  و تغییر به همراه داشته باشه
📞 من اینجام، برای شنیدنِ تو

۰۹۳۳ ۳۲۳ ۴۶ ۷۵

#پریوش _شیروانی

روانشناس و همراه امنِ لحظه‌هات


کانالم👇
🌺@afsordegidarmani


مراجع حضوری؛ مازندران  همیشه زیبا ،قائمشهر

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۲۱۸
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : سرکار خانم رمضانی


🆔@Mah_ramezani26

شرح مشکل :

سلام
من 35 سالمه با خانومی دوس هستم ایشون 47 سالشونه قبلا ازدواج کردن من دانشجوی پزشکی هستم و دو سال از اتمام تخصص مونده.
ما هیچ مشکلی باهم نداریم
اما ایشون خیلی ادم اجتماعی ایی هست با دوستان زیادی در ارتباطه بیشترشون اقا هستن البته کلا خودش همیشه میگه من اخلاقم مردونه ست ایشون تنها زندگی میکنه و گاهی به من میگه یکی از دوستام میخواد به عنوان مهمان بیاد خونه منه این مهمان اقا که باشه من عصبانی میشم.
البته من از ایشون خیانت و دروغ هرگز ندیدم.
وقتی بهش میگم این مورد اذیتم میکنه میگه اینا دوستان قدیمی من هستن و نمیتونم بهشون بگم نیان.
 
من چطور میتونم باهاش برخورد کنم که متقاعد بشه اینکارش بده و البته کار به بحث و جنگ نکشه؟



جواب سوال شما :





لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۲۲۰
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : سرکار خانم رمضانی


🆔@Mah_ramezani26

شرح مشکل :

من و همسرم تازه عقد کردیم. همسرم وضع مالی خوبی نداره. و چون خیلی وقته که پدرش فوت کرده حمایت پدر رو هم نداره. همسرم ماشین نداره. و چون ماشین نداره خیلی دیر به دیر مثلا هفته ای یکبار یا دوبار به من سر میزنه و من به شدت از این موضوع ناراحتم. میگم خوب حتی اگه ماشین نداری. تاکسی که هست. با تاکسی بیا بهم یه سر بزن. اما اون رو هم انجام نمیده. میگه من دوست ندارم اونجوری. و بعضی اوقات ماشین از برادرش قرض میگیره و میاد.نمیدونم چیکار کنم. هرکار میکنم این مسئله خیلی برام اهمیت نداشته باشه نمیشه.ممنون میشم کمکم کنید.



جواب سوال شما :





لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۱۹۲
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : جناب آقای جعفری


🆔@DrYazdan1245

شرح مشکل :
با سلام من دختری هستم که در سال گذشته چندین خواستگار داشتم و خانواده ام بهم فشار میاوردن که باید ازدواج کنم ولی قبول نمیکردم و به خواستگارام جواب منفی دادم تا پسری باهام ارتباط برقرار کرد و از طرز فکر و صحبت هاش خیلی خوشم اومد و با خانواده ام مطرحش کردم و الان چند وقتی هست که نامزدیم و من خیلی دوسش دارم و باهاش تلفنی که صحبت میکنم آرومم. ولی دیروز که با هم بیرون رفتیم باهاش که بودم استرس عجیبی از داخل داشت منو داغون میکرد نمیدونم چرا اینجوری میشم از شما میخوام که کمکم کنید چون خیلی دوسش دارم ولی این حس نمیدونم چی که وقتی حضوری میبینم دلشوره تو وجودم میاد با تشکر




جواب سوال شما :

سلام و احترام
اولین موردی که میتونم اشاره کنم اینه که بدونید احساس بی دلیل و یهو از آسمون نمیاد پس اینکه بتونی شرایط رو برای خودت مجسم کنی و بتونی بفهمی این حالت از کجا میاد می‌تونه بهت کمک کنه
در روانشناسی منشأ مهم احساسات افکارن برای همین اگه بفهمی که چه افکاری موجب این احساسات شدن میتونی از خودت بپرسی که اون لحظه ها چی تو ذهنت می‌گذشت ؟ داشتی به خودت چی میگفتی و ..... اگه بتونی این افکار رو بشناسی میتونی ارتباط بین استرس و افکارت رو بفهمی و این رو بفهمی که این استرس ت بیشتر حالت هیجانی و تغییرات فیزیولوژیکی داشت یا شبیه نگرانی بود یا ...... مثلاً اگه ترس بود ترس از قضاوت شدن بود ترس از این بود که چجوری به نظر می رسی یا اینکه اون چه فکری راجع بهت می‌کنه
این سوالات می‌تونه تو شناخت منشأ این استرس ت بهت خیلی کمک کنه
تو ارتباط تلفنی معمولاً مشکل نداری چون ارتباط صرفا کلامی هست و ارتباط غیر کلامی نیست و معمولا این نگرانی های ناشی از اینکه چجوری به نظر میرسی وجود نداره برای همین راحتتر و ریلکس تری
اینم فراموش نکن که ما فقط استرس منفی نداریم و استرس مثبت هم داریم مثل ازدواج بچه دار شدن و .....· بعضی ها در آستانه اتفاقات مهمی مثل ازدواج، دچار علامت استرس میشن این طبیعی هم هست ولی نباید بزاری تو عملکردت تاثیر منفی بزارن برای همین لازمه تمرکز و تمرین کنی که بتونی افکارت رو بشناسی که بتونی ارتباط مناسبی برقرار کنی
یادتون نره که این دوران نامزدی بسیار دوران مهمی برای شناخت از هم و برقراری یک ارتباط صمیمانه است لازمه بتونی رو خودت کنترل داشته باشی که بتونی شناخت بهتری پیدا کنی تا تصمیم درستی بگیری
مشغول بودن به خودت تو رو از شناخت طرف مقابل باز میداره برای همین اگر هم بازم شد سعی کن مشاوره مستقیم بگیری بتونی خودت رو بشناسی چرا اینجوری که بعدش بتونی از نامزدت شناخت پیدا کنی
برای مدیریت استرس هات در لحظه هم میتونی برخی تکنیک ها مثل تکنیک تمرین تنفس رو یاد بگیری میتونی اینو سرچ کنی
سعی هم کن ملاقات های بعدی ت رو به فضاهای بهتری ببر مثلاً پیاده روی اینجوری شاید از میزان فشاری که نشستن و
دیدار رو در رو بهت وارد می کنه کم کنه
علی ای حال خیلی مهمه بفهمی که تا حدودی استرس اینجور مواقع غیر طبیعی نیست ولی لازمه منشأ س رو بشناسی که با کنترل کردن اونا این استرس ت حذف بشه



لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۱۹۳
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : سرکار خانم خیری


🆔@Sarakheiri1

شرح مشکل :

با سلام. من 20 سال سن دارم و در دانشگاه با اقا پسری اشنا شدم که ایشون 21 سال سن دارن و دانشجو هستن و خیلی اهل کار و تلاشن. اشنایی ما به دوستی رسید و حدود یک سال دوست بودیم ولی مشکلات به اوج رسید و باعث بهم خوردن رابطه ما شد. این اقا بخاطر اتفاقی که قبلا در زندگیشون افتاده بود شکاک بودن و ب بنده هم شک داشتن. من هم تا حدودی کنار میومدم چون حس میکردم دست خودش نیست. شکشون هم به گوشی گشتن و تایم بیرون رفتن بنده و... این چیزا ختم میشد. فقط یک بار شدیدا به بنده شک کردن و تلگرام من رو هک کردن و من هم دعوای شدیدی باهاشون کردم. این بخشی از مشکلات ما بود و بخش دیگه به لجبازی و یکدندگی ایشون ربط داشت. مثلا دعوامون میشد بعد یکم صحبت لج میکردن و سر بالا جواب میدادن و از سر باز میکردن. تو این یکسال بارها رابطه ما بهم خورد و ایشون بر میگشتن و فرصت میخواستن و میگفتن درست شدم.... الان بعد 2 ماه از جدایی ما دوباره برگشتن و خیییلی پشیمونن. تو قراری ک من ایشون رو دیدم گریه کردن و التماس برای برگشت من... منم ایشون رو خییییلی دوست دارم و واقعا میخوام اخلاقشون درست بشه. به نظر شما راهی برای برگشت من هست؟ میشه اخلاقشون رو تغییر داد؟؟؟



جواب سوال شما :





لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۱۹۴
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : سروار خانم امینی


🆔@Amini94lawyer

شرح مشکل :
سلام


من یک ساله با یه مرد ایرانی ازدواج کردم و به دلیل نداشتن شناسنامه (فرزند متولد ازدواج پدر خارجی مادر ایرانی) ازدواجمان رسمی و ثبت محضری نشده فقط خطبه عقد دائم خونده شده حالا شوهر بعد یک سال دیگه نمیخواد با من زندگی کنه. مادرش هم مخالف زندگی ماست از طرفی شوهر هم بچه دار نمیشه. حالا من اگه بخوام طلاق بگیرم ایا میتونم مهریه رو بگیرم و جدا شم




جواب سوال شما :

سلام خدمت شما دوست عزیز
عقد از نظر شرعی معتبر است، پس آثار شرعی مثل مهریه و نفقه برقرار می‌ماند.
طبق ماده ۲۰ و ۲۲ قانون حمایت خانواده
ثبت رسمی ازدواج دائم الزامی است و عدم ثبت آن جرم محسوب می‌شود. بنابراین ابتدا باید عقدتون را ثابت و بعد مطالبه حقوقات و طلاق کنید.
چون شما فرزند مادر ایرانی و پدر خارجی هستید، طبق قانون جدید تابعیت مصوب ۱۳۹۸ می‌توانید با ارائه مدارک مادر ایرانی، برای دریافت شناسنامه ایرانی اقدام کنید.
موفق باشید
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۱۹۱
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : جناب آقای محمودی


🆔@mahm1396

شرح مشکل :
سلام. دکتر محمودی
من 19 سالمه و اواخر بارداریم هستم. مشکل من اینکه دوست دارم درس بخونم اما نه هر درسی و فقط یک رشته خاص که بهش علاقه دارم وحاضر نیستم به دانشگاه آزاد و غیردولتی بروم. خانواده ام وهمسرم مشکلی با این قضیه ندارند. واسه رسیدن به این رشته من باید وقت زیادی اختصاص بدم و نمیدونم با این وقتی که برای رسیدن به رشته درسیم میزارم میتونم به بچه و همسر و خانواده ام برسم یا نه؟ من دو ساله سر در گمم و مشاوره های مختلفی گرفتم. یکی میگه درس نخون چون از تربیت بچه و رسیدن به زندگیت میمونی. یکی میگه بخون و به خانواده ات هم برس. ولی بنظر شما میشه روزی 6 ساعت درس خوند و به رشته دلخواه رسید، بدون اینکه لطمه ای به زندگیت وارد بشه؟ خیلیا رو دیدم درس خوندن با بچه ولی یا رشته راحتی بوده یا دانشگاه راحتی میرفتن یا قبل از خونه داری تو یه رشته خوب قبول شدن. درصورتی ک من باید کنکور بدم و این کنکور فوق العاده سخته و حتما باید براش زمان گذاشت. اگه به زندگیم و تربیت بچه لطمه ای وارد میشه من کلا قید تحصیل رو بزنم. اگه لطمه وارد نمیشه چیکارکنم که به همه چی برسم؟




جواب سوال شما :
سلام
کاش میگفتین که چه رشته ای و کدوم دانشگاه مد نظر تون هست‌
که نمره علمی مورد نیاز و امکان رسیدن به اون نمره رو برآورد کرد

اما بصورت کلی باید عرض کنم چنانچه دروس نهایی دبیرستان رشته مورد نطر رو دوباره امتحان بدین و معدل بالایی کسب کنید، نیمی از نمره علمی مورد نیاز رو کسب میکنین و برای کنکور
کار سختی رو پیش رو نخواهید داشت



لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۲۰۱
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : سرکار خانم لطفی


🆔@nazaninlotfi67

شرح مشکل :

سلام، من خانمی هستم، ۳۵ سالمه و قبلا ازدواج کردم، هنوز یکسال نشده، علت جدایی من از همسرم، مشکل رابطه جنسی از طرف همسرم بود، الان ۶ماه با آقایی آشنا شدم که قصد ازدواج با هم داریم اما رفتاری از ایشون منو آزار میده، ایشون واقعا خوب و مهربون هستن و از همه لحاظ با ایده آل من برای همسر آینده هماهنگی داره اما اخلاق بدش اینه که یهو و بخاطر یک مسئله پیش و پا افتاده عصبی میشه، جوری که انگار شیطان روبرو من ایستاده، انگار خودش نیست، بهم بی احترامی میکنه، بهم فحش میده، تحقیرم میکنه، گذشتمو به رخم میکشه و هزارتا الفاظ زشتو زننده، اصلا انگار یه آدمه دیگه داره حرف میزنه. من آدم صبوری هستم و مطمئنم این حرفا از ته دلش نیست و دوستم داره پس حرفی نمیزنم عصبانیت تشدید بشه، بعد از اینکه کامل خودشو خالی کرد همه چی تغییر میکنه، انگار نه انگار، خودشم میدونه این مشکلو داره و همیشه میگه بخاطر شرایط بد و سخت بچگیش و فوت مادرش و جدایی از پدر و زندگی با خالش، اینطور میشه. من واقعا گیج شدم، واقعا بهش علاقه دارم و حاضرم هر کاری کنم که مثله همیشه خوب و مهربون باشه، با اینکه خیلی از حرفاش ناراحت میشم، نمیخوام تجربه تلخه ازدواج قبلیم دوباره تکرار بشه، لطفا بهم کمک کنید، بنظر شما این آقا دوشخصیته میشه، واقعا کاری هست که من انجام بدم که همه چیز حل بشه، لطفا بهم کمک کنید



جواب سوال شما :
سلام و وقت بخیر خدمت شما مراجع گرامی :دوست عزیز منظورتون از اینکه این آقا رفتارهای ایده ال شما رو دارن نمیفهمم؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!ایشون چه رفتاری دارن که ایده ال شما هست ؟! اگر چیزهایی که گفتین همگی درست و صحیح باشه این آقا مشکوک به اختلال شخصیت مرزی هستش و ازدواج شما با این آقا نه اصلا به صلاح نیست بلکه صدردرصد اشتباهه …….ودیر یا زود پشیمان خواهید شد ،شما،می بایست اول رابطه گذشته رو کامل ترمیم میکردین البته به کمک یک روان شناس ،اشتباهات گذشته رو بهشون آگاه میشدین و بعد وارد یک رابطه عاطفی دیگه میشدین ،دوست عزیز تا زمانی که نفهمیم از رابطه عاطفی و پارتنرمون چی میخوایم و دنبال چی هستیم ؟! و به دنبال ترمیم زخمهای گذشتمون نباشم رابطه های عاطفی دردناک یکی پس از دیگری گریبان ما را می‌گیرد ،و سبب هم فقط خودمان هستیم .اگر واقعا تصمیم جدی برای ازدواج با این آقا رو دارین ایشون باید هر چه زودتر زیرنظر یک روان شناس جلسات تراپی داشته باشه درغیر اینصورت ازدواج با این آقا نه تنها درست نیست بلکه صدردرصد ازدواجه .🙏🙏🙏




لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۲۳۰
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : سرکار خانم سبزواری


🆔@sabzevari1441

شرح مشکل :

سلام وقت بخیر

من‌خانمی‌هستم‌۲۱‌ساله
یک‌ماه‌پیش‌بچه‌ام‌توشکمم‌مرده‌بود‌وسقط‌شد
‌بعد‌یک‌ماه‌پریودشدم‌وبعدبرای‌ماه‌بعد‌زودتراز‌موعد‌پریودشدم‌وسوزش‌ادرارداشتم‌وپریودم‌مثل‌لک‌بینی‌بود
چکار باید بکنم تا مشکلم حل بشه ؟



جواب سوال شما :

سلام دوست عزیز🌺
چجوری یکماه پیش هم سقط داشتین و هم دوباره یکماهه بعدش پریود شدین؟! تو شرح دادن دقت کنین سه ماه پیش سقط بوده اگر دو دوره قاعدگی داشتین…عزیزم اول بهتره یه تست بتا انجام بدین مطمئن بشیم مجدد باردار نیستی، آزمایش ادرار در صورتی که سوزش ادرار داری و در صورت رد بارداری به دلیل بهم ریختن هورمون ها یکی دو سیکل ممکنه اینجوری باشه بعد درست میشه ولی اگر ادامه دار بود با یکی دو دوره مصرف قرص قاعدگیتون منظم میشه



لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

پاسخ به سوال ۶۱۲۲۲۳
نسرین صالحی
کارشناس ارشد روانشناسی و درمانگر تحلیلی
عضو انجمن روانشناسان ایران
با کد عضویت 60347
شماره تماس جهت مشاوره آنلاین 👇
09167080932

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

,🔷زیوراخوانی
🔷 کارشناس ارشد روان شناسی.
🔷زوج درمانگر
🔷 درمانگرجنسی
🔷 مشاورخانواده
🔷درمانگرEMDRتراپیست
🔷هیپنوتراپیست
🔹مدرس استانی درحوزه زوج وخانواده
🔷عضوانجمن نظام روان شناسی
🔷عضوانجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران

مشاوره آنلاین
09028183062
09024588255
شماره تماس کلینیک
02634486921
02634426317

باماتماس بگیرید
ماهمیشه همراه شما هستیم

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۲۲۵
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم خدایار


🆔@Tayebeh_Khodayar

شرح مشکل :
سلام وعرض ادب
دختر بردارم ۱۰ سالشه ودختر من ۸ سالش
چند وقته که وقتی باهم میریم خونه مادرم
دخترا باهم میرن تو اتاق ومشغول بازی میشن
چند وقت پیش ایشون به دخترم گفته بود که خونه ما جن داره ومن باهاشون حرف میزنم در صورتی کلا دخور ترسویه وبهش گفته بود مادرجونم برام چند تا عروسک لبوبو خریده در صورتی که وقتی نوزاد بوده مادر بزرگش از دنیا رفته دیروزم که پیش هم بودیم فیلم تولد دوستش رو نشون داده وبا اینکه خودش تولد نبوده ی نفر رو تو فیلم که ته چهرش شبیه ایشونه رو به دخترم نشون داده وگفته این منم سوالم اینه که اولا علت رفتار دختر بردارم چیه ؟؟؟
ثانیا چکار کنم که انقدر دخترم زود باور نباشه ؟؟؟
الان باید چه رفتاری داشته باشم دخترم هر کس هر حرفی رو میزنه خیلی زود باور میکنه




جواب سوال شما :





لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃درود در پاسخ به سوال شما همراه عزیز

ابتدا در مورد رفتار دختر برادرت (۱۰ ساله)
رفتارش معمولاً نشونه‌ی تخیل قوی و نیاز به جلب توجهه، نه دروغ‌گویی بدخواهانه.
در این سن بچه‌ها:

بین خیال و واقعیت هنوز مرز روشنی ندارن؛

دوست دارن با حرف‌های خاص، خودشونو «جالب» یا «باقدرت» نشون بدن؛

گاهی هم برای جلب توجه یا احساس برتری، داستان‌هایی می‌سازن (مثل «من با جن حرف می‌زنم» یا «اون تو فیلم منم»).

بنابراین احتمال زیاد، دروغ عمدی یا مشکل روانی خاصی نیست — فقط تخیل و نیاز به توجهه.

و اما درباره‌ی دختر خودت (۸ ساله)
دخترت در سنیه که قدرت تفکر منطقی هنوز در حال شکل‌گیریه.
یعنی مغزش هنوز فرق بین داستان، شوخی، خیال، و واقعیت رو به‌خوبی نمی‌فهمه.
زودباوری در این سن طبیعی‌ـه، ولی با آموزش درست می‌تونه بهتر بشه.

💢. چطور کمکش کنی که زودباور نباشه
چند راهکار ساده و مؤثر

۱. گفت‌وگوی آرام و بدون سرزنش
وقتی چیزی مثل “جن داره” یا “من تو فیلم بودم” می‌شنوه، با آرامش بپرس:

«به نظرت ممکنه واقعاً این‌طوری باشه؟ از کجا مطمئنی؟»
به‌جاش نگو «نه بابا دروغه» — چون باعث می‌شه احساس خجالت یا بی‌اعتمادی کنه.
بلکه کمکش کن خودش شک کردن و فکر کردن رو یاد بگیره.

۲. بازی “واقعی یا خیالی”
گاهی در قالب بازی ازش بپرس:

«به نظرت اژدها واقعیه یا خیالی؟ جن چطور؟ پریا چی؟»
این تمرین باعث میشه مغزش فرق خیال و واقعیت رو بهتر تشخیص بده.




۳ خودت الگوی رفتاری باش
وقتی در جمع حرف خرافی یا غیرواقعی می‌شنوی، با احترام ولی منطقی واکنش بده.
بچه‌ها با دیدن رفتار بزرگ‌ترها یاد می‌گیرن نه با شنیدن نصیحت.

۴. برخورد با دختر برادرت
بهتره او رو سرزنش نکنی یا مقابل بچه‌ها بحث نکنی.
در خلوت و با مهربونی بهش بگو:

«می‌دونم دوست داری بازی‌هات جالب باشه، اما وقتی چیزهایی می‌گی که واقعی نیست، ممکنه بقیه بترسن. بیا بازی‌های تخیلی‌مون رو فقط توی قصه و بازی نگه داریم.»

این باعث میشه بدون حس شرمندگی، کم‌کم رفتارشو تغییر بده.

زودباوری دخترت طبیعی‌ست، اما باید به‌تدریج تفکر نقاد و پرسشگری یاد بگیره





پاسخ   سوال ۶۱۲۱۷۱
طیبه خدایار کارشناس ارشد روانشناسی
درمانگر کودک و نوجوان

🌱مشاوره خانواده
🌱 مشاوره فردی
🌱 مشاوره کودک
🌱 مشاوره نوجوان
🌱 مشاوره حضوری و آنلاین
🌱عضو انجمن روانشناسی ایران
🌱دارای پروانه صلاحیت حرفه‌ای از سازمان نظام روانشناسی
🌱عضو سازمان نظام روانشناسی  و مشاوره
برای هماهنگی و تعیین وقت مشاوره  با شماره ۰۹۹۴۰۵۰۶۸۷۷


مدرس کارگاه های آموزشی مهارتهای زندگی -
فرزند پروری-  تربیت جنسی کودکان و نوجوانان
/channel/ttparenting



https://www.instagram.com/tayebe.khodayar1/profilecard/?igsh=MXdlMXl3Z2dteG1wYg==اینستاگرام

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۲۰۲
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : سرکار خانم افشار


🆔@Mahtab176

شرح مشکل :

سلام
من ۴ماهه عروسی کردم و الان حدودا ۱۰روزه که انگیزه برا هیچی ندارم تو خونه کاری انجام نمیدم و امیدی به آینده ندارم همه اش شبها با همسرم بحث میکنم ک من همش تو خونه تنهام نه میزاری برم سرکار نه بچه دارمیشیم اصلا هم با بچه موافق نیست ولی من خودم فک میکنم همه چیز با بچه درست میشه. کمکم کنید 



جواب سوال شما :





لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۲۲۷
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : سرکار خانم افشار


🆔@Mahtab176

شرح مشکل :
سلام وخسته نباشین لطفا خانم افشار جواب بدن

سنم ۳۷ تحصیلاتم دیپلم اهل گلستان هستم

الان ۶ساله ازهمسرم به علت ضرب وشتم  جداشدم اهل سنت هستم مشکلی که دارم اینکه طلاقم غیابی شوهرسابقم فراریه فقط دوباره جلسه دادگاه اومدبعداون فرارکردتوی مذهب ماهم برای طلاق دادن بایدشوهربگه سه بارکه من فلانی روطلاق دادم بادوشاهدهرچی پرس وجوکردم وسوال کردم ازآخوندهاگفتن بایدخودش باشه تومذهب ماطلاق غیابی نیست وفلان جاهای دیگه هم سوال کردم گفتن مذهب دینیتوعوض کن من موندم چیکارکنم خودمم دوستدارم طلاقم شرعی باشه میشه کمک وراهنمایی کنید




جواب سوال شما :





لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۲۰۵
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : سرکار خانم سردار


🆔@psychology_teamm

شرح مشکل :
سلام صبحتون بخیر آقای دکتر


من مادری سی و شش ساله هستم یک دختر 11ساله و یک دختر هشت ساله دارم ما در خانواده با دختر بزرگم به مشکلات رفتاری فراوانی رسیدیم تا حدی که وقتی به مهمانی خانوادگی میرویم دخترم بدرفتاری می‌کنه به بزرگتر از خودش بی احترامی می‌کنه مخصوصا با من و پدرش و با خانواده مادری از شما تقاضای کمک داشتم




جواب سوال شما :
سلام وقت بخیر


دختر بزرگ شما الان تو سنیه که استقلال می‌خواد، ولی هنوز بلد نیست چطور درست نشون بده که استقلال می‌خواد، برای همین رفتارهاش گاهی تند و پرخاشگر میشه

قبل از مهمونی باهاش آروم حرف بزن و خیلی واضح بگو چه رفتاری ازش می‌خوای، مثلا احترام گذاشتن به بقیه یا جواب ندادن تند، فقط دو سه مورد ساده بگو نه فهرست بلند بعد بگو اگر رعایت نکرد چه پیامدی داره و حتما هم همون‌طور که گفتی عمل کن

توی مهمونی وقتی بی‌احترامی کرد، در لحظه بحث نکن فقط کوتاه بگو «الان لحن خوبی نداری، بعدا حرف می‌زنیم» و در اولین فرصت آروم ولی قاطع پیامد رو اجرا کن مثلا چند دقیقه از جمع بیرونش ببر تا آروم شه

بعد از مهمونی که فضا آروم شد باهاش صحبت کن، نه برای سرزنش برای اینکه کمکش کنی بفهمه چی باعث اون رفتار شد و چطور می‌تونه درست‌تر برخورد کنه

رفتار خوبش رو هم حتما ببین و همون موقع تحسینش کن چون توجه مثبت خیلی بیشتر از تذکر اثر داره

و در آخر حتما تو و پدرش با هم هماهنگ باشین که یه روش ثابت داشته باشین چون اگر هرکدومتون جدا برخورد کنین، سردرگم میشه و بدتر واکنش نشون میده

فرزانه سردار درمانگر کودک ونوجوان

اینستاگرام:

https://www.instagram.com/farzaneh_sardar?igsh=MXZ5cmUwZWJ3OHEwOA==

لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

۶۱۲۲۱۸

محبوبه رمضانی
کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
محقق و پژوهشگر
زوج درمانگر
خانواده درمانگر
مشاوره پیش از ازدواج
درمانگر بیماران مزمن پزشکی
عضو انجمن نظام روانشناسی ایران

مشاوره آنلاین.
09355145010


شماره تماسهای کلینیک
0915 765 2428
051 9177 1202

آدرس کلینیک: مشهد ، خیابان سناباد ، سناباد ۴۵، کلینیک سبک زندگی

http://Instagram.com/mahbooberamezan

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

۶۱۲۲۲۰

محبوبه رمضانی
کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
محقق و پژوهشگر
زوج درمانگر
خانواده درمانگر
مشاوره پیش از ازدواج
درمانگر بیماران مزمن پزشکی
عضو انجمن نظام روانشناسی ایران

مشاوره آنلاین.
09355145010


شماره تماسهای کلینیک
0915 765 2428
051 9177 1202

آدرس کلینیک: مشهد ، خیابان سناباد ، سناباد ۴۵، کلینیک سبک زندگی

http://Instagram.com/mahbooberamezan

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۲۲۸
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : جناب آقای جعفری


🆔@DrYazdan1245

شرح مشکل :
سلام اقای دکتر
اقا هستم ،۳۵ سالمه
متاهل ،
و یک  فرزند دختر دارم
مشکل بنده این هست که من ادم شوخ طبی هستم هم تو خونه هم بیرون از خونه مخصوصا سرکار
ولی ادم کم‌حرف و کم رویی هستم
مخصوصا پیش دوستان پر حرف و شوخ طبعی هستم و بعضی مواقع از پرحرفیم شکایت میکنن ،
ولی پیش خانوادم کم حرف هستم و اصلا حرف و سخنی ب مغزم نمیرسه بیان کنم ،
باهر کسی هم نمیتونم زیاد ارتباط برقرار کنم ،دوست دارم ارتباط برقرار کنم و سرحرف رو باز کنم ولی سخنی ب مغزم خطور نمیکنه که شروع کننده باشم ،تا کسی ازم سوال نپرسه و شروع کننده نباشه زیاد رقبت نمیکنم باهاش ارتباط برقرار کنم
ادمی هستم تو تنهاییم بیشتر حالم خوبه ،تنهایی موزیک گوش میدم ،میرقصم ،ورانندگی تنهایی ۱۲ ساعته رو دوست دارم تا اینکه کنارم کسی باشه ،یعنی لذت تنهایی رانندگی کردن بیشتر از اینه که کسی کنارم باشه رانندگی کنم ،
تو رانندگی هم جمع خانوادگی باشه اصلا حرف نمیزنم همش تو سکوت میگذره حتی اگر ۱۲ ساعت رانندگی کنم نهایتش ۱۰۰ کلمه حرف بزنم ،
اصلا مشکلی باخوانوادم و همسرم و خانواده همسرم ندارم یبار هم نشده باخوانواده هام و همسرم بحث کنم‌،
یکی دیگه از ویژگی هام اینه که خیلی از حرفا رو ب کسی نمیگم ن تنها ب دوستان حتی ب همسرم هم نمیگم ،مثلا میخوام ی چیزی بخرم لباسی کفشی ،بهش نمیگم ،تا اینکه روز اخر که میخوام بپوشم بهش میگم اینو خریدم
و اینکه ادم ارومی هستم و دل رحمی هستم ،
همین دل رحمی و ساکتی باعث ازار و اذیت همسرم میشه ،وخودمم هم از این ساکتی و کم حرفی رنج میبرم ،
ممنون میشم کمکم کنید




جواب سوال شما :


سلام و احترام
دوست عزیز فراموش نکن که ترجیح به تنهایی و درون‌گرایی یک ویژگی شخصیتی است و آدمها همه مثل هم نیستند و در زمینه های مختلف دارای تفاوت های فردی اند. لزوماً هم هیچ یک از این تفاوت ها نشانه برتری یا ضعف نیست.
شما از حالت نرمال خیلی خارج نیستید و به نظرم صرفا نیاز به مدیریت روابط بین فردی تون رو دارید. خیلی ها از تنهایی لذت میبرن و هر کسی در موقعیت هایی نیاز به تنهایی داره ولی لازمه که بیت تنهایی که منجر به ناراحتی و رنجش خودتون یا بقیه بشه یا آدم رو منزوی کنه فرق بزارید طبیعتاً خانواده تون نیاز به شما دارن. و برای حفظ صمیمیت بین خانواده می بایست زمانهایی رو بهشون اختصاص بدی
هر صفتی زمانی باعث اختلال در عملکرد یا مورد شما مثلاً موجب اختلال در روابط بین فردی تون بشه نیاز به تغییر داره
برای همین شما میتونید برنامه ریزی کنید دنبال تغییرات عمیق شخصیتی نباش
و سعی کن برای بودن با خانواده و یا برخی جمع ها برنامه ریزی کنی. موضوع صحبت پیدا کن. بر اساس میزان صمیمیت در روابط میتونی موضوعات متناسب پیدا کنی.
از اتفاقات روزمره تو محل کار، یا پرسش از اونا در این خصوص یا اینکه لیستی تهیه کن از فیلم، کتاب، مجله، موضوعات و مسائل اجتماعی و.... که بتونی راجع بهشون حرف بزنی.
یا میتونی فعالیت ساده برنامه ریزی کنید مثلاً پانتومیم حداقل اهر هفته ها حتی شده با خانواده خودتون
یادتون نره این بی ارتباطی می‌تونه آسیب زا باشه چون ممکنه بقیه نتونن مسایلشون رو با شما در میون بزارن برا همین سعی کن شروع به ارتباط گیری کنید. تغییر 180 درجه ای نه لازمه نه ممکن پس حتی شده همین فعالیت رو اهر هفته ها بچین
یا همه دور هم جمع شید هر کی ده دقیقه حرف بزنه اونی هم که حرفی نداره به صحبت بقیه بازخورد بده یعنی کسی نباشه حرف نزنه
حتی تشویقی بزارید برای کسی که موضوع جالب تری بیان کنه یا بقیه رو بیشتر درگیر کنه.
اصلا استند آپ بزارید کسی که بهتر بقیه رو سرگرم کرد تشویق کنید
یا یه فیلم بزارید پیشنهاد بگیرید و هر بار یه فیلم و بعدش. راجع به اون حرف بزنید
تمرین برای تغییر از همین چیزا شروع میشه
از همین چیزا میتونید برای ارتباط استفاده کنید
· مثلاً تمرین کنی که فکر یا تصمیم حتی مورد کوچک و بی اهمیت رو با خانواده در میون بزاری مثلاً بگی داشتم فکر می‌کردم فلان چیز رو بخرم نه اینکه بخری و بعداً دچار تنش رو کردن ش باشی
شما میتونی برنامه داشته باشی برای زمان هایی که نیاز به تنهایی داشته دباشی ولی زمانی هم اختصاص بدی برای خانواده
یادتون نره که یه ضلع مهم عشق و علاقه و محبت صمیمیت هست که ارتباط جز جداناشدنی همین صمیمیت هست. از لاک راحتی خارج بشید اینکه صد کلمه در ده ساعت رانندگی حرف نزدن موجب سختی سفر هم میره
به قول قدیمی ها حرف موجب میشه راه کوتاه تر بشه میتونی یه موضوعی که راجع بهش مطالعه کردی رو میتونی بیان کنی

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

با آرزوی  بهترینها برای شما دوست گرامی

سارا خیری
ارشد روانشناسی عمومی
عضو نظام روانشناسی باکد۷۱۹۴۱
طرحواره درمانی
درمانگر cbt
آموزش مهارتهای زندگی
آموزش مهارت فرزند پروری
شماره تماس:
۰۹۹۳۹۵۸۴۹۰۳

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۲۱۵
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : سرکار خانم شیروانی


🆔@paria_51

شرح مشکل :
سلام من۱سال و۴ماهه عقد کردم زیاد با شوهرم دعوا میکنیم شوهرم خیلی خسیس هست هیچی برام نمیگیره خرجیمو خودم میدم مشروب میخوره خانواده اش اصلا هر جا میرن هر مهمونی هیچی بهم نمیگن اصلا نه بهم پیام میدن نه زنگ بزنن نه احوالی بگیرن شوهرمم همیشه طرفداریشونو میکنه اخلاق شوهرم بده شوخی های الکی میکنه یکم شکاکه عصبی میشه مشت تو در و دیوار میزنه خسته شدم از این همه بحث و دعوایی که میکنیم هر روز دعوا داریم هر روز قهریم کمکم کنید نمیدونم چیکار کنم




جواب سوال شما :








🌺
یه زنگ کوچیک...
در دنیای پر تنش امروز که شاید مراجع حضوری بنا  به هر دلیلی دشوار باشه، مشاوره تلفنی 📞
برای ذهنی که خسته‌ست، می‌تونه یه دنیا معنا  و تغییر به همراه داشته باشه
📞 من اینجام، برای شنیدنِ تو

۰۹۳۳ ۳۲۳ ۴۶ ۷۵

#پریوش _شیروانی

روانشناس و همراه امنِ لحظه‌هات


کانالم👇
🌺@afsordegidarmani


مراجع حضوری؛ مازندران  همیشه زیبا ،قائمشهر

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۲۰۳
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : سرکار خانم الله وردی


🆔@FatemeAllahverdi

شرح مشکل :

با عرض سلام خسته نباشید،
من متاسفانه دیشب به موضوعی پی بردم که نتونستم از دیشب بخوابم. دانشجویی هستم تو المان و خانوادم تهران هستن. دیشب بعد صحبتی که طبق معمول با خانواده داشتم از طریق اینترنت، با خواهرم صحبت کردم در نهایت و خدافظی کردم. خواهرم بهم بعدش پیغام داد که اتفاقی یکی از پیغام های گوشی بابامو چک کرده و یه عکس و چندتا مسیح عاشقانه دیده که رد و بدل شده.چون فوری به من اطلاع داد ما تصمیم گرفتیم اول مطمئن بشیم بعد کاری بکنیم.
راستیتش من دچار این افکار خیلی وقت پیش شده بودم چون مادر و پدرم سال هاست با هم رابطه جنسی نداشتن و جدا میخوابن. ولی مشکلی هم ندارن با هم و مثل بقیه خانواده ها گاهی بحث و بعدا خاموشی. مادرم و پدرم جفتشون به سختی کار میکنن و طوری هست که مادرم از کارش نمیتونه بگذره و خیلی باهاش انس گرفته. و میتونم تصور کنم اگر رابطه خیانتی در کار باشه میتونه به خاطر خلا عاطفی هستش که پدرم داشته.
الان ازتون این سوال رو دارم که اگر من و خواهرم یقین پیدا کردیم همچین خیانتی صورت گرفته، چه کار باید بکنیم؟ من مادرمو خیلی دوست دارم و حاضرم از زندگیم بگذرم و ایران برگردم بخاطرش. اگر همچین چیزی باشه میتونم برگردم و پیشش باشم چون همینجوریش از دوری من در عذاب هست و تمام زندگی من مادرمه و این مسئله بدتر هم میکنه. از طرفی سکوتم عذابم میده و نمیتونم تصور این رو بکنم که مادرم ندونه ولی رو شدن قضیه هم قشنگ نمیتونه باشه. خواهش میکنم ازتون کمکم کنید و راه حلی برام پیشنهاد کنید. ممنون



جواب سوال شما :





لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۲۱۴
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : سرکار خانم چمن پیرا


🆔@Roya262

شرح مشکل :

بنده در سن 15 سالگی هستم متول 4 اسفند
عاشق کسی تو فامیل شدم که زیاد همو نمیبینیم یعنی رفت و امد نداریم نه اینکه قهر باشیم میبینیمشون خیلی صمیمی هستیم دختره از من سه،چهار ماه کوچیکتره دختر خوبیه پسر باز نیست فقط با یه دخترخالش و دختر داییاش گرم میگیره حتی به پسرا هم نگاه نمیکنه لباس خوب و تیپ ساده و معمولی میزنه هشتاد درصده حجابش تکمیله درسش خوبه دختره مهربونیه خیلی خانوم و مودبه من قبل از این بنده خدا دوبار عاشق شدم ولی با دیدن یک سری حرکات و خوانوادش پشیمون شدم ولی نه این یکی متفاوته شمارشو به زور گیر اوردم نه باهاش تابه حال حرف زدم نه به من چیزی گفته به نطرتون چیکار کنم؟



جواب سوال شما : سلام و درود خدمت شما کاربرِ گرامی ، اینکه در سن ۱۵ سالگی چنین احساسی داری کاملاً طبیعی و قابل درکه. اما باید  تصمیم درستی بگیری:

--- اول از همه : خودت رو بشناس.....

- احساساتت رو بررسی کن : آیا واقعاً عاشقش هستی یا بیشتر جذب ویژگی‌های خاصش شدی؟ مثل حجاب ، ادب ، یا تفاوتش با بقیه؟

- آیا آمادگی رابطه رو داری؟ در این سن ، بیشتر احساسات عاشقانه در حال شکل‌گیری هستن و ممکنه با گذر زمان تغییر کنن .

--- دوم : با احترام و احتیاط پیش برو
- عجله نکن : چون هنوز باهاش حرف نزدی ، بهتره اول به‌جای ابراز علاقه ، فقط سعی کنی یه آشنایی ساده و محترمانه ایجاد کنی .

- راه‌های طبیعی برای ارتباط : اگه توی جمع‌های خانوادگی می‌بینیش ، می‌تونی با احترام و بدون فشار ، یه گفت‌وگوی ساده شروع کنی . مثلاً درباره درس ، فیلم ، یا موضوعات عمومی .

- از راه‌های غیرمستقیم استفاده نکن : چون گفتی شمارشو به زور گرفتی ، بهتره از اون راه استفاده نکنی . ممکنه باعث سوءتفاهم یا ناراحتی بشه .

--- سوم : به حریم شخصی و زمان احترام بذار
- بهش فرصت بده : اگه واقعاً دختر محترم و باحیاییه ، ممکنه از ابراز مستقیم علاقه در این سن خوشش نیاد یا آمادگی نداشته باشه .

- خانواده‌ها رو در نظر بگیر : چون فامیل هستید ، هر حرکتی می‌تونه روی روابط خانوادگی هم تأثیر بذاره . پس با دقت و احترام رفتار کن .

--- پیشنهاد من:
1. فعلاً فقط آشنایی ساده و محترمانه ایجاد کن .

2. احساساتت رو برای خودت نگه دار تا زمانی که شناخت بیشتری ازش پیدا کنی .

3. روی رشد شخصی خودت تمرکز کن : درس ، مهارت ، ادب ، و شخصیتت رو قوی‌تر کن . این خودش جذاب‌ترین رفتاریه که طرفِ مقابل رو به خودش جذب می کنه.....

با آرزوی موفقیت روز افزون برای شما


رؤیا چمن پیرا مشاور کودک و نوجوان و اختلالات شخصیتی

تماس: 09194175932




لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۲۳۱
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : سرکار خانم لطفی


🆔@nazaninlotfi67

شرح مشکل :
سلام خسته نباشید
خانم ۲۱ ساله هستم
عقد هستم و رابطه بدون دخول داریم ، همسرم ارضا میشن ولی من نمیدونم یا ارضا نمیشم یا علائم ارضا شدن را نمی‌دونم.
نشانه های ارضا شدن خانم ها چیه ؟؟




جواب سوال شما :
سلام خدمت شما مراجع گرامی و بزرگوار:دوست عزیز رابطه جنسی طبیعی رابطه ای هست که هر دو طرف حس لذت و البته ارضا شدن رو داشته باشن ،هم آقا و هم خانم و اینکه شما احساس رضایت ‌و ارضا شدن رو ندارین ،یعنی اینکه رابطه درست نیست ،و باید درست بشه ،اگر حتما میخواین که دخول انجام نشه ،باید تحریکات لازم به وسیله همسرتون انجام بشه تا در شما ارگاسم بوجود بیاد ،با همسرتون صحبت کنید و ازش بخواین که توسط پیش نوازیهای زیاد و مکرر و به مدت طولانی هم حس لذت رو در شما بالا ببرن و هم تا حدودی شما رو به ارگاسم برسونن.🙏🙏🙏


لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۱۹۹
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : سرکار خانم سبزواری


🆔@sabzevari1441

شرح مشکل :
سلام من دختری 28 ساله هستم حدود 5 ماه پیش به علت داشتن فیبروم عمل جراحی کردم و دکترم بهم گفت عملم خیلی خوب بوده و هیچ مشکلی برای بعد ها برای بچه دار شدن ندارم الان خواستگار برام اومده نمیدونم باید این موضوع رو بهش بگم یا نه دلیلی برای گفتن نداره یا باید در جریان قرارش بدم کمکم کنید




جواب سوال شما :
سلام دوست عزیز🌺
بهتره در جریان قرار بگیرند ‌ولی موضوعی نیست که روز خواستگاری مطرح بشه بعدا تو مرحله آشنایی میتونین موضوع بگین…




لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

Читать полностью…

سوال و جواب ابر گروه شاه کلید روانشناسی

🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۲۲۲۳
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
    🌺
     🍂
مشاور شما : سرکار خانم صالحی


🆔@slh_nas

شرح مشکل :
سلام خسته نباشید
من ۲۹ سالم و همسرم ۳۴ سالشون هست هر دومون ازدواج دوممون هست. همسرم از هر لحاظ خوبه اهل دود و دم و رفیق باز نیست خانواده دوسته ولی یه مشکل اساسی دارم اونم اینه که همیشه میگه حق با منه حتی اگه اشتباه کنه . هیچ موقع تو دعوامون برای آشتی پیشقدم نمیشه. همیشه میگه من کار اشتباهی نکردم در حالیکه خیلی وقتها حتی خانواده خودش میگن که اون مقصره. حتی موقع رانندگی خلاف هم میره یکی بهش بوق بزنه یا چیزی بگه همیشه میگه اون اشتباه میکنه حق با منه. نمیدونم چطور باهاش رفتار کنم که بفهمه کسی که مقصره باید معذرت خواهی کنه. یا حداقل کار بدش رو به گردن بگیره




جواب سوال شما :





لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما



🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃

Читать полностью…
Subscribe to a channel