374
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۸۷
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم چمن پیرا
🆔@Roya262
جواب سوال شما :👇👇👇
درودخدمت شما مادرِ گرانقدر، با ناهماهنگی تربیتی بین خودت و همسرت. این وضعیتی رو که توصیف میکنی خیلی رایجه و به این معنی نیست که تو مادر بدی هستی یا پسرت دوستت نداره . این بیشتر یک الگوی رفتاری طبیعی در این سنه ، ولی اگه مدیریت نشه، میتونه فرساینده بشه
۱. سهسالگی سن «آزمایش مرزها»ست
کودک دقیقاً میفهمه با کی تا کجا میتونه پیش بره .
وقتی میبینه پدرش سریع کوتاه میاد ، یاد میگیره که:
- گریه = نتیجه گرفتن
- مامان = محکمتر
- بابا = راحتتر
پس طبیعیست که وقتی پدرش میاد ، رفتارهاش تغییر کنه.
۲. رقابت برای جلب توجه
کودک در این سن گاهی «عشق» رو مثل یک چیز قابل اندازهگیری میبینه.
وقتی میگه «وقتی بابا نیست تو رو دوست دارم»، این بیاحترامی واقعی نیست ؛ این فقط تلاش برای جلب توجه و واکنش گرفتن از شماست .
۳. ناهماهنگی تربیتی
وقتی یکی از والدین «نه» میگه و دیگری «بله»، کودک یاد میگیره که:
همیشه یک راه فرار هست ، واین باعث میشه حرف شما رو جدی نگیره.
--- حالا بایدچیکار کرد؟
۱. تنبیههایی مثل پارک نرفتن را فعلاً کنار بذار ، چون وقتی پدرش جبران میکنه ، این تنبیهها اثرش رو از دست میده و حتی باعث میشه شما «آدم بدِ» داستان بشی .
۲. قانون مشترک با پدرش بسازید
میدونم شاید سخت باشه ، ولی حتی یک توافق کوچک هم معجزه میکنه.
- وقتی مامان نه گفت ، بابا هم همون رو تکرار کنه .
- وقتی بچه بیاحترامی کرد ، هر دو یک واکنش ثابت داشته باشین .
۳. بیاحترامی = واکنش کوتاه و بدون احساس
وقتی میگه «دوستت ندارم» یا حرف زشت میزنه:
- نه دعوا
- نه توضیح طولانی
- نه ناراحتی
فقط یک جمله ثابت:
«من با این لحن صحبت نمیکنم . وقتی آماده بودی ، بیا پیشم.» و بعد کاملاً بیتوجهی ، چون کودک دنبال واکنش احساسیه .
۴. تقویت مثبت
هر بار حتی یک رفتار کوچک خوب انجام داد:
- بغل
- لبخند
- تشویق کوتاه
- توجه
این باعث میشه رفتار خوبش بیشتر بشه.
۵. زمان دونفره با شما
گاهی بچهها وقتی پدر میاد ، برای جلب توجه مادر «شیطنت» میکنن .
اگر روزانه ۱۰ دقیقه «زمان اختصاصی مامان–پسر» داشته باشی ، رفتارها خیلی بهتر میشه.
* نکته خیلی مهم
این رفتارها به معنی دوست نداشتن شما نیست.
کودک سهساله هنوز مفهوم عشق پایدار رو نمیفهمه. فقط میفهمه،
- چه کسی الان نیازش رو برطرف میکنه و با چه رفتاری توجه میگیره .
شما برای او امنترین آدم هستی ، و معمولاً بچهها بدترین رفتارشون رو با امنترین آدم نشون میدن .
۱. اول از همه: رفتارهای زشت رو بدون دعوا مدیریت کن
وقتی حرف زشت میزنه ، بیاحترامی میکنه ، شما فقط یک واکنش ثابت و کوتاه نشون بده:
«من با این رفتار حرف نمیزنم . وقتی آروم شدی بیا پیشم.»
بعد کاملاً بیتوجهی.
- نه توضیح
- نه بحث
- نه ناراحتی .
این کار دو پیام مهم بهش میده:
- این رفتار نتیجه میده که مامان قابل پیشبینی و محکم هست .
۲. وقتی رفتار خوب نشون داد ، فوری تشویقش کن
حتی اگه خیلی کوچیک بود:
- یک بغل
- یک لبخند
- یک جمله کوتاه: «آفرین که آروم حرف زدی»این باعث میشه رفتار خوبش چند برابر بشه.
به جاش از پیامدهای فوری و کوچک استفاده کن:
- «وقتی منو زدی ، بازی تموم شد.»
- «وقتی داد زدی ، من از اتاق میرم بیرون.»
پیامد باید:
-فوری باشه
-کوتاه باشه
- قابل اجرا باشه .
۳. زمان اختصاصی مامان–پسر
هر روز فقط ۱۰ دقیقه: بدون موبایل ، بدون کار ، فقط بازی آزاد با خودش .
این زمان باعث میشه:
- نیازش به توجه تأمین بشه
- کمتر دنبال جلب توجه منفی باشه
- رابطهتون قویتر بشه
۴. درباره پدرش: یک توافق کوچک بسازید
لازم نیست همهچیز رو تغییر بدید .
فقط یک قانون مشترک انتخاب کنید.
مثلاً:
- «وقتی مامان نه گفت ، بابا هم همون رو میگه.» یا «وقتی بچه بیاحترامی کرد ، هر دو یک واکنش ثابت داریم .
*باهمسرت صحبت کن:👇
"بگو وقتی من یه چیزی رو براش ممنوع میکنم و اون بعدش از تو میگیره ، تو چشماش من میشم آدم بَده .
میدونم دلت نمیاد نه بگی ، منم درکت میکنم ، ولی اینطوری هم به من فشار میاد ، هم به بچه مون .
مثلاً: هر وقت من گفتم "نه"، شما جلوی خودش همون رو تأیید کن ؛ بعد اگه نظری داشتی ، جدا با من صحبت کن .
این خیلی کمک میکنه که هم من کمتر خسته بشم ، هم خودش گیج نشه."
چون من فقط میخوام وقتی بزرگتر شد ، هم به شما احترام بذاره ، هم به من . اگه جلوی خودش همدیگه رو نقض کنیم ، هیچکدوممون رو جدی نمیگیره.
با آرزوی توفیق روز افزون برای شما
رؤیا چمن پیرا مشاور کودک و نوجوان و اختلالات شخصیتی
تملس: 09194175932
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۶۸
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم چمن پیرا
🆔@Roya262
شرح مشکل :
سلام ،
دخترم تا دوسه سالگی پر شور و حرارت بود تابه یک باره در جمع بزرگترها ساکت میشود وبا اشاره بامن حرف میزند و بابزرگترهای که قبلا به شدت با انها احساس راحتی میکرد ،اصلا راحت نیست در ضمن خودم در زمان حاملگی وبعد از زایمان افسردگی شدید داشتم الان دخترم ۴ سال و نیمه هست
جواب سوال شما : درودخدمت شما مادرِ گرامی، با توضیحاتی که دادین ، احتمال زیاد دخترتون در این مرحله نوعی اضطراب اجتماعی یا خجالت شدید را تجربه میکنه . این حالت در کودکان ۴–۵ ساله بسیار رایج هست ، مخصوصاً اگه:
- در سالهای اولِ زندگی کمی احساس ناامنی کرده باشن .
- مادر در دوران بارداری یا بعد از زایمان افسردگی داشته باشه .
- کودک به مادر وابستگی عاطفی زیادی پیدا کرده باشه .
- در جمعهای بزرگ احساس فشار کنه .
- حساس و زودرنج باشه .
*اینها نشانه بیماری یا مشکل جدی نیست . بیشتر شبیه یک الگوی رفتاری هست که اگه درست مدیریت شود ، بهمرور بهتر میشه .
*احتمالاً دخترِ دلبندتون ن این ویژگیها رو داره 👇
۱. در خانه کاملاً راحت و پرحرفه
اما در جمع ناگهان ساکت میشه .
۲. در جمعهای بزرگ یا در حضور بزرگسالان احساس فشار میکنه
و ترجیح میده فقط با شما ارتباط بگیره .
۳. وقتی از او انتظار حرف زدن دارن ، مضطرب میشه و با اشاره یا پچپچ با شما حرف میزنه .
۴. با بچههای همسن راحتتره
ولی با بزرگسالان یا افراد جدید نه.
۵. تغییر رفتارش «کمکم» اتفاق افتاده
نه یکباره و ناگهانی .
*خب حالا چرا این اتفاق افتاده؟
۱. حساسیت عاطفی
بعضی بچهها از نظر خلقوخو حساسترند و زودتر خجالت میکشن .
۲. وابستگی به مادر
وقتی مادر در سالهای اول حال روحی سختی داشته ، کودک ناخودآگاه بیشتر به او میچسبه .
۳. آگاهی اجتماعی
در ۴–۵ سالگی بچهها تازه متوجه نگاه دیگران میشن و ممکنه از قضاوت بترسن .
*حالا خبر خوب اینه که :
این رفتار قابل اصلاح هستش و با چند روش ساده میتونید به او کمک کنید تا دوباره همون کودک پرشور و اجتماعی شود.
*کارهایی که اضطرابش رو بیشتر نمیکند (و حتی کم میکند)
۱. هیچوقت مجبورش نکن حرف بزنه
جملههایی مثل:
- «سلام کن»
- «جواب بده»
- «بلند حرف بزن»
برای بچههای مضطرب ، مثلِ فشار مستقیم هست و باعث میشه بیشتر در خودش جمع بشه .
*با او همدل باش : وقتی در جمع هستین ، فقط کنارش باش و اجازه بده خودش تصمیم بگیره چه زمانی حرف بزنه .
۲. بهجای تشویق مستقیم ، تشویق غیرمستقیم کن
مثلاً اگه در جمع یک کلمه گفت ، همان لحظه جلوی دیگران تعریف نکن .
بعداً در خلوت بگو:
«دیدم امروز کنار خاله نشستی ، خیلی خوشحال شدم.»
این نوع تشویق ، بدون اینکه اونو در مرکز توجه قرار بده ، اعتمادش را بالا میبره .
۳. از او دفاع نکن ، فقط حمایت کن
وقتی کسی میگه : «چقدر کمحرفه!»
شما لازم نیست بگی «نه ، خجالتی نیست».
فقط با آرامش بگو:
«وقتی احساس راحتی کنه ، خودش حرف میزنه.»
این جمله هم از او محافظت میکند ، هم فشار را از رویش برمیداره .
۴. در جمعهای کوچک تمرین بده
کودکان مضطرب در جمعهای بزرگ قفل میکنن .
اما در جمعهای ۲–۳ نفره ، کمکم باز میشن .
مثلاً:
- یک دوست صمیمی
- یک خاله یا عمه مهربان
- یک کودک همسن
اینها محیطهای امنتری هستن .
۵. به جای سؤالهای مستقیم ، بازی راه بینداز
مثلاً بهجای اینکه بپرسی:
«میخوای به خاله بگی چی کشیدی؟» بگو«بیایید با هم نقاشیهامون رو حدس بزنیم.»
-بازی های نقش آفرینی : بازی هایی مثلِ مهمانی ، فروشگاه ، معلم بازی ،
در بازی ، کودک بدون اینکه بفهمد ، وارد ارتباط میشه .
۶. احساساتش را نامگذاری کن
وقتی در جمع ساکت میشه ، آرام و کوتاه بگو:
«میدونم الان کمی خجالت کشیدی . اشکالی نداره . هر وقت خواستی حرف بزن.»
این جمله معجزه میکنه ، چون:
- احساسش رو طبیعی می کنه .
- به او اجازه میده خودش زمان رو انتخاب کنه .
۷. از مقایسه کردن کاملاً پرهیز کن
جملههایی مثل:
- «ببین دخترخالهات چقدر راحت حرف میزنه»
- «تو چرا اینطوری شدی؟»
این اضطراب را چند برابر میکنه .
۸. خودت آرام باش
کودکان اضطراب را از چهره و تنفس مادر میخونن و می بینن ، چرا که بهبودِ حالِ مادر به کودک کمک میکنه و اگه شما آرام باشی او هم آرامتر خواهد شد .
با آرزوی موفقیت برای شما
رؤیا چمن پیرا مشاور کودک و نوجوان و اختلالات شخصیتی
تماس : 09194175932
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
پایان پرسش وپاسخ ۱۴۰۴/۹/۲۶
Читать полностью…
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۲۵
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم ابراهیمی
🆔@rahilebrahimiii
شرح مشکل :
سلام من بیست سالم و همسرم بیست و پنج سالشونه حدود پنج ماه میشه که عقد هستیم مشکلم اینه که بیش از حد از نظر احساسی به همسرم وابسته هستم یعنی یه ناراحتی ازش ببینم تا صبح کابوس میبینم اگه بهم بی محلی کنه کل دنیا هم بیان حالم خوش نیست اگه یه روز درگیر مشغله های کاریش باشه و کمتر برام وقت بذاره بدون اغراق میگم واقعا نفس کشیدن هم برام سخت میشه دیگه دست و دلم به هیچ کاری نمیره خسته و کلافه و بی حوصله میشم و حتی با خودش هم سر جنگ میذارم به شدت حال روحیم بستگی به اون داره واقعا کلافم از خودم احساس بدی دارم به خودم باید چیکار کنم که این وابستگیه کمتر بشه ؟ هر دو داریم اذیت میشیم واقعا تا خودش نیاد و بهم محبت نکنه حال روحیم اصلا خوب نمیشه یعنی هیچ کاری نمیتونم بکنم کلافه شدم دیگه
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۵۰
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما :سرکار خانم ابراهیمی
🆔@rahilebrahimiii
شرح مشکل :
من با یه آقایی یکسال و خورده ای دوست هستم
ایشون مرد جا افتاده ای هم هستن سنشون کم نیست.
منو ایشون عضو یک گروه دوستانه هستیم که حضوری هم ملاقات دارن.
من بابت یک موضوع الان مشکل دارم به کل هر چقدر هم صحبت میکنیم نمیدونم من متوجه نمیشم یا ایشون
ایشون تو گروه کلا صمیمانه برخورد میکنه و گاها میخواد به اسم صداش کنن پسوند آقا نذارن که خب این خودش باب صمیمت میشه
بارها شده دختری از این شرایط ایشون تو گفتگو استفاده میکنه تا خودشو نزدیک کنه
علاوه بر اون ایشون انقدی که تو گروه با هر شخص چ دختر چ پسر راحت حرف میزنه با من اینجوری نیست
ممکنه حتی با جزییات حرف بزنه
حس میکنم میخواد جلب توجه کنه
باهاش صحبت کردم گفتم از اینکه دخترا از رفتارت سو استفاده میکنن تا باهات صمیمیت ایجاد کنن بدم میاد
به من میگه حساسیت الکی داری
گفتم یعنی اگر یه پسر با من دنباله دار هی حرف بزنه و لودگی کنه و منم حرف بزنم ناراحت نمیشی
گفت نه وقتی تو و شرایط رو بشناسم
من گفتم که چون دوستت دارم ناراحت میشم ولی ایشون مصر هست که من حساسیتم الکیه
مشکل الان از درک منه و اینکه واقعا حساسیت دارم
یا ایشون خودخواهانه برخورد میکنه
آیا اینجور مردی میتونه مرد زندگی برای آینده باشه؟
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۲۷
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما :جناب آقای خبری
🆔@Family_counselor_khabari
شرح مشکل :
سلام آقای خبری عزیز
در مورد درسم خیلی به هم ریختم و نمیتونم اصلا درست برنامه ریزی کنم .برنامه ای ک مینویسمو نمیتونم بهش عمل کنم. همیشه به نتیجه ی کنکورم بد بینم .با اینکه درسم خوبه ولی حس میکنم نیجه نمیگیرم . و همیشه ب این فکر میکنم ک اگه نتیجه دلخواهمو نگیرم خودکشی میکنم .
جواب سوال شما :
با سلام واحترام
برنامه باید متناسب با توانایی ها باشد تا امکان انجام داشته باشه.
ولی گاه رویا حای اهداف را مبگیره و برنامه ای هم برای اجرای ان نیست.
به جای افکار منفی ، برنامه ریزی کنید.
و حتما با مشاور صحبت کنید
با احترام
خبری
https://pezeshkanekhoob.com/doctor/%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C/ahmadi-khabari
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۳۷
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما :سرکار خانم الله وردی
🆔@FatemeAllahverdi
شرح مشکل :
سلام
من امروز از صبح تا شب پیش دوست پسرم بودم رفتیم خونه و حدود پنج بار سکس کردیم ولی شب ک من ازش جدا شدم واومدم خونه خودمون اینترنشو خاموش کرد وجواب اس ام اسمم را بزور داد وخیلی سرد بنظرتون با کسیه الان خیلی ناراحتم
به نظرتون از اوناست که میگن بنداز برو هست ؟
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۲۲
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما :جناب آقای شهرکی مهاجر
🆔@Amir_shahraki_mohajer
شرح مشکل :
با سلام و خسته نباشید
من دکتری خاک و پی دانشگاه ازاد قبول شدم درسم خوب بوده و نمرات بالا داشتم در لیسانس و فوق لیسانس اما اصلا علاقه ای و انگیره برای دکتری رفتن ندارم یعنی دوست ندارم برم اما پدر و مادرم فشار میارن که حیف نری و سربازی باید بری اونطوری شغل و موقعیت اجتماعی و حتی ازدواج بهتر داری من چکار باید بکنم راهنمایی فرمایید؟
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
۶۱۳۰۴۳
محبوبه رمضانی
کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
محقق و پژوهشگر
زوج درمانگر
خانواده درمانگر
مشاوره پیش از ازدواج
درمانگر بیماران مزمن پزشکی
عضو انجمن نظام روانشناسی ایران
مشاوره آنلاین.
09355145010
شماره تماسهای کلینیک
0915 765 2428
051 9177 1202
آدرس کلینیک: مشهد ، خیابان سناباد ، سناباد ۴۵، کلینیک سبک زندگی
http://Instagram.com/mahbooberamezan
۶۱۳۰۱۹
محبوبه رمضانی
کارشناس ارشد روانشناسی بالینی
محقق و پژوهشگر
زوج درمانگر
خانواده درمانگر
مشاوره پیش از ازدواج
درمانگر بیماران مزمن پزشکی
عضو انجمن نظام روانشناسی ایران
مشاوره آنلاین.
09355145010
شماره تماسهای کلینیک
0915 765 2428
051 9177 1202
آدرس کلینیک: مشهد ، خیابان سناباد ، سناباد ۴۵، کلینیک سبک زندگی
http://Instagram.com/mahbooberamezan
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۱۳
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما :سرکار خانم شیروانی
🆔@paria_51
شرح مشکل :
سلام ، وقتتون بخیر
خانمی هستم ۴۲ ساله که مدت ۲۰ سال هست ازدواج کردم ، دو فرزند دارم و کارمند هستم . اوایل ازدواج خیلی همسرم رو دوست داشتم ولی متاسفانه ایشون به من توجه نمیکردن و بیشتر خانواده خودشون براشون مهم بود ، بارها بخاطر خانواده خودشون به من توهین کردند ، تحقیر شدم و ... خیلی تلاش کردم که ایشون رو متوجه علاقه ی خودم بکنم ، بارها گریه کردم ، نوشتم ، صحبت کردم . ولی فایده ای نداشت . من هم به مرور زمان پذیرفتم . چندبار هم به فکر جدایی افتادم ولی بخاطر بچه ها و زندگی بیخیال شدم . حالا بعد از سالها بعد از اینکه من بیخیال همه چی شدم ، ایشون به من میگن که متوجه شدن اون سالها اشتباه میکردن ، حالا به من ابراز علاقه میکنه ، حالا همون کارهایی رو میکنه ، که من سالها منتظرش بودم . همون حرفهایی رو میزنه که من سالها حسرت شنیدنشو داشتم ، الان شده همون مردی که من آرزوشو داشتم . ولی در من اثر نداره ، من بی احساس شدم . از کارهاش خوشحال نمیشم ، حرفهاش حالمو خوب نمیکنه و اینکه اصلا نمیتونم به ایشون ابراز علاقه بکنم . از شما میخوام به من کمک کنید که چیکار کنم بشم همون آدم سالهای قبل ، بنظرتون امکان داره که من تغییر کنم ؟
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃یه زنگ کوچیک...
در دنیای پر تنش امروز که شاید مراجع حضوری بنا به هر دلیلی دشوار باشه، مشاوره تلفنی 📞
برای ذهنی که خستهست، میتونه یه دنیا معنا و تغییر به همراه داشته باشه
📞 من اینجام، برای شنیدنِ تو
۰۹۳۳ ۳۲۳ ۴۶ ۷۵
#پریوش _شیروانی
روانشناس و همراه امنِ لحظههات
کانالم👇
🌺@afsordegidarmani
مراجع حضوری؛ مازندران همیشه زیبا ،قائمشهر
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۵۱
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما :سرکار خانم چمن پیرا
🆔@Roya262
شرح مشکل :
با سلام خدمت دکتر سانی عزیز
من یه دختر ۱۵ ساله هستم فرزند طلاق دومین فرزند خانواده
حدودا ده سال میشه که پدرو مادرم طلاق گرفتند من با برادرم تا الان پیش پدرم زندگی میکنیم مامانم با خانوادش به دلایلی قهره و اینو بگم که مادرم بعد از طلاق مجدد ازدواج کرد تا الان والان هم میخواد طلاق بگیره و من به شدت دوست دارم پیش مامانم زندگز کنم و الان منتظرم طلاق بگیره.
پدرم مادرم خانواده مادرم همشون فوق العاده برام زحمت کشیدن و من الان عذاب وجدان گرفتم که باید چیکار کنم برم جای مادرم پدرم و خانواده ی مادرم ناراحت میشن بمونم همینجا مامانم ناراحت میشه واقعا موندپ چیکار کنم دلم نمیخواد دله کسیو بشکونم ولی نمیتونم از مامانم بگذرم و برامم سخته ناراحتیه کسایی رو ببینم که برام کلی زحمت کشیدن باید چیکار کنم
جواب سوال شما :با سلام خدمت شما کاربرِ گرامی ،
من کاملأ درکتِ تون می کنم ، چون که بین دو طرفی که هر دو برات مهم هستن تصمیم گرفتن خیلی سخته ، و این فشار برای یه دختر ۱۵ ساله کاملاً طبیعیه که سخت باشه. چند نکته میتونه کمکت کنه که این وضعیت رو بهتر مدیریت کنی:
*اول از همه: احساساتت رو جدی بگیر
- اینکه دلت برای مادرت تنگ شده و میخوای پیشش باشی، حق طبیعی توئه.
- همینطور اینکه نگران ناراحتی پدر و خانوادهی مادرت هستی ، نشون میده چقدر قلب مهربونی داری.
* گفتوگو صادقانه
- بهترین راه اینه که با هر دو طرف (پدر و مادر) خیلی صادقانه حرف بزنی.
- میتونی به پدرت بگی: «دوست دارم مدتی پیش مامانم باشم ، ولی این به معنی کم شدن عشقم به تو نیست.»
- به مادرت هم بگو که نگرانیت از ناراحتی دیگران باعث شده تصمیمگیری برات سخت بشه.
* فکر کردن به تعادل
- شاید لازم نباشه انتخابت «فقط یکی» باشه. میتونی برنامهای بچینی که هم پیش مادرت باشی و هم رابطهت با پدر و خانوادهی مادرت حفظ بشه.
- مثلاً تعطیلات یا آخر هفتهها رو با یکی باشی و روزهای مدرسه با دیگری.
*عذاب وجدان
- یادت باشه تو مسئول خوشحال کردن همه نیستی . هر کسی انتخابهای خودش رو داره و ناراحتی یا خوشحالیشون فقط به تصمیم تو وابسته نیست.
- تو حق داری جایی باشی که احساس آرامش بیشتری داری ، بدون اینکه خودت رو مقصر بدونی.
* کمک گرفتن
- اگر این احساس رو داری که هم رابطهت با پدر و خانوادهی مادرت حفظ بشه و نمیتونی به تنهایی از پسش بر بیای ، اون وقت بهتره از یه آدم مورد اعتماد کمک بگیری.
مثلاً:
- یه مشاور مدرسه یا مشاور خانواده میتونه باهات بشینه و شرایط رو بررسی کنه.
- یا حتی یه بزرگتر بیطرف توی فامیل که هم پدر رو میشناسه و هم مادر رو، میتونه راهنمایی کنه.
این کمک گرفتن به معنی ضعف نیست، بلکه نشون میده داری مسئولانه با موضوع برخورد میکنی. چون گاهی وقتی خودمون وسط ماجرا هستیم، دیدمون محدود میشه و یه نگاه بیرونی خیلی چیزها رو روشنتر میکنه.
با آرزوی موفقیت برای شما
رؤیا چمن پیرا مشاور کودک و نوجوان و اختلالات شخصیتی
تماس: 09194175932
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۴۲
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما :سرکار خانم شیروانی
🆔@paria_51
شرح مشکل :
با سلام،خدمت شما
لطفا بفرمائید اگر دختری با مرد متاهل به طور پنهانی از همسر ایشان ارتباط داشته باشد و خودشون صیغه عقد موقت بخوانن،خانواده اون دختر چیکار باید بکنن هر چه به او میگن داری زندگی یه خانم دیگه رو از بین میبری گوش نمیده و خواستگارایی هم که داشته رد کرده و این کار رو کرده،مادر اون دختر خیلی در فشار هست
جواب سوال شما :
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃یه زنگ کوچیک...
در دنیای پر تنش امروز که شاید مراجع حضوری بنا به هر دلیلی دشوار باشه، مشاوره تلفنی 📞
برای ذهنی که خستهست، میتونه یه دنیا معنا و تغییر به همراه داشته باشه
📞 من اینجام، برای شنیدنِ تو
۰۹۳۳ ۳۲۳ ۴۶ ۷۵
#پریوش _شیروانی
روانشناس و همراه امنِ لحظههات
کانالم👇
🌺@afsordegidarmani
مراجع حضوری؛ مازندران همیشه زیبا ،قائمشهر
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۴۴
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما :سرکار خانم خطیبی
🆔@KH_Mahgol
شرح مشکل :
با سلام، بنده خانمی 38ساله صاحب دوفرزند، به تازگی متوجه شدم که همسرم با وجود مشکلات مالی بسیار زیاد ودر ضمن صرفه جویی وقناعت اینجانب به یک فردی در فامیل خود کمک مالی می نماید، این فرد به نطر من اصلا محتاج ولایق کمک نمیباشد، چگونه میتوانم علت راجویا شده ومساله را به چه طریقی با او در میان بگذارم
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
پاسخ به سوال۶۱۳۰۱۴
نوید حسینی آرین
(روانشناس بالینی-هیپنوتراپیست)
┄┅┄┅┄ ❥✿❥ ┄┅┄┅┄
🛑کاندیدای دکتری تخصصی روانشناسی
🛑عضو سازمان نظام روانشناسی و مشاوره ایران
🛑عضو انجمن روانشناسی ایران
🛑عضو انجمن هیپنوتیزم بالینی ایران
┄┅┄┅┄ ❥✿❥ ┄┅┄┅┄
✔️آدرس و تلفن کلینیک :
کلینیک آرامش ماندگار:
مشهد، بلوار پیروزی، بین پیروزی 64 و میدان حکمت ضلع غربی میدان پلاک 12
تلفن:
05138664747
09030934747
┄┅┄ ❥✿❥ ┄┅┄
پیج اینستاگرام:
https://www.instagram.com/invites/contact/?i=2wq9iraf507h&utm_content=mxlnwja
┄┅┄┅┄ ❥✿❥ ┄┅┄┅┄
کانال اطلاع رسانی کارگاه ها
/channel/dr_kargahravanshenasii
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۸۷
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم چمن پیرا
🆔@Roya262
شرح مشکل :
سلام وقتتون بخیر
من نمیدونم چطور با پسرم رفتار کنم 3سالشه
و تا وقتی پدرش نیست حرفموگوش میده...
اما تا پدرش میاد از این رو به اون رو میشه
حرف زشت بهم میزنه
منو میزنه
میخام تنبیه کنم پارک نبرمت یا فلان خوراکی دیگه نمیخرم
برمیگرده میگه با بابام میرم.. بابام میخره😐
درمونده شدم از دست دوتاشون
پدرش اصلا بهش نه نمیگه
یکم گریه کنه کوتاه میاد برعکس من.
چند وقت پیش برگشته میگه تا وقتی بابا سر کار هست تورو دوست دارم
وقتی میاد دیگه بابا رو دوست دارم.
و واقعا تا پدرش برمیگرده حار میشه تو روی من
جواب سوال شما :👇👇👇
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۹۳
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : جناب آقای دکتر دستور
🆔@Dastuor20
شرح مشکل :
خاانمی ۳۹ ساله متاهل با گروه خونی bمثبت وبنظر میاد مزاج سرد ریزش مو شدید از مایش از نظر تیرویید واهن بنظر نمیاد مشکلی داشته باشه ولی از نظر تغذیه به خودش نمیرسیده احتمال کمیود املاح هست ولی از مایش نداده در ضمن تنبای تخمدان هم داره از دوران دبیرستان ریزشمو پیداکرده ممکنه راهنمایی بفر مایید در مان وراهکار چیه وچه مواد غذایی استفاده کنه
جواب سوال شما : با سلام کپسول گیاهی پونیکا را تهیه و صبح و شب ۱ عدد میل کنند. روغن کندش را تهیه و هر شب ۱۵ قطره استعمال و با انگشتان به پوست سر برسانید . تا یک ماه درمان را ادامه دهید
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
صدیقه ابراهیمی : مشاور و درمانگر تحلیلی، زوج درمانگر و مشاور پیش از ازدواج
📍تهران - میرداماد ـ میدان مادر ـ خیابان شاهنظری ـ کوچه ابن سینا ـ پلاک یک ـ طبقه چهارم واحد ۱۲
شماره تماس: ۰۹۲۱۹۷۳۱۴۲۵
کانال تلگرام:/channel/ebrahimi_psychoanalist
اخذ نوبت:
🆔 @rahilebrahimiii
واتس اپ:
🆔https://wa.me/989028731612
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
nobat.ir/sedighehebrahimi
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
صدیقه ابراهیمی : مشاور و درمانگر تحلیلی، زوج درمانگر و مشاور پیش از ازدواج
📍تهران - میرداماد ـ میدان مادر ـ خیابان شاهنظری ـ کوچه ابن سینا ـ پلاک یک ـ طبقه چهارم واحد ۱۲
شماره تماس: ۰۹۲۱۹۷۳۱۴۲۵
کانال تلگرام:/channel/ebrahimi_psychoanalist
اخذ نوبت:
🆔 @rahilebrahimiii
واتس اپ:
🆔https://wa.me/989028731612
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
nobat.ir/sedighehebrahimi
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۲۴
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما :جناب آقای خبری
🆔@Family_counselor_khabari
شرح مشکل :
سلام
دانش آموز دهم تجربی هستم.
چطور میتونم انگیزه برای درس خوندن در رشته تجربی بدست بیلرم و به شغل پزشکی علاقمند بشم تا براش تلاش کنم.چون من فردی هستم که بیشتر از پزشکی به شغل های هنری و ورزشی علاقه دارم(چپ دست ام و در این زمینه ها بسیار موفق بودم) ولی بازار کار خوبی براش نیست.
با اینکه من نسبت به همکلاسی هام که همه بسیار موفق اند مشکلات روحی زیادی در زمینه مطالعه دارم ولی تونستم خودم رو سال نهم خودم رو تا رتبه های برتر کلاس بالا بکشم ولی امیدوارم آخرین خان هدف(انگیزه) برام بوجود بیاد تا جزو رتبه های 1 یا 2 یا 3 کنکور با تلاشم برسم.حالا چجوری عاشق پزشکی بشم؟
ممنون
جواب سوال شما :
با سلام واحترام
انگیزه تحصیلی امری درونی است
باید برای اینده خودت هدف تعیین کنی
وبعد برنامه ریری کنی.
گاهی فقط رویا داریم
بدون هدف و برنامه امکان نداره
هدف میتونه یک شغل یا درامد باشه
فقژ باید واقعی باشه
با احترام
خبری
https://pezeshkanekhoob.com/doctor/%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C/ahmadi-khabari
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۴۸
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : جناب آقای خبری
🆔@Family_counselor_khabari
شرح مشکل :
سلام خوبید
من بنظرتون میتونم ارشددانشگاه مشهد قبول شم
فردوسی که فک نکنم چون تاحالااصلاکتابهای ارشدنخوندم
اماشنیدم امسال ارشدیک ساله شده
چکارکنم بنظرتون
میتونم جای خوب قبول شموچطوربایدپیش برم
چجوری بایدبخونم؟؟
زبانم میخونم
سازمم میخام تمرین کنم
باشگاهم برم،چکارکنم؟
معلمم هستم
من کارشناسی روانشناسیم سال۹۹درسمتموم شدوادامه ندادم
دوسدارم ارشدبالینی بخونم
هیچ مطالعه ومنابعی نداشتم
جواب سوال شما :
با سلام و احترام
هنوز دوره یکساله قطعی نیست
ارشد بالینی در مشهد نیست
باید به دانشگاه تربت جام بری
مشهد ارشد عمومی داره
در صورت تمایل به من پیام بدین
تا بیشتر صحبت کنیم.
با احترام
خبری
https://pezeshkanekhoob.com/doctor/%D8%A7%D8%AD%D9%85%D8%AF-%D8%AE%D8%A8%D8%B1%DB%8C/ahmadi-khabari
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۲۶
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : جناب آقای شهرکی مهاجر
🆔@Amir_shahraki_mohajer
شرح مشکل :
سلام.من 28 سال دارم.مجرد.فوق لیسانس.خیلی دوست دارم دوباره درس بخوانم ولی چون وسواس دارم همش میگم نکنه موفق نشم.از طرفی هم برنامه ریزی کردم که 5 ترمه لیسانس را بگیرم.ولی خب همش می ترسم از پس آن برنیایم و یا خب میگم برم کار کنم و از کار کردن نمونم.حالا قبول شدم پیام نور شهر خودمون.نیازی هم به حضور در کلاس نیست.فقط خودم خیلی ترس دارم.حتی ترس دارم بمیرم.وسط درس خوندن.یا ترس دارم اگه این رشته را در میانه راه رها کنم برای مدرک قبلیم که مال دانشگاه ازاد هست مشکل پیش بیاد.خواهش می کنم کمکم کنید.تا شنبه بیشتر وقت ثبت نام نیست.همش فکر می کنم با لیسانس دومی که نمی خوام کار کنم فقط برای دل خودم و ارزوی خودمه همش هم می ترسم از مرگ وسطش یا از پس آن برنیام.یا برای مدرک قبلیم مشکل درست بشه.خواهش می کنم کمکم کنید.با تشکر
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۲۳
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم سردار
🆔@psychology_teamm
شرح مشکل :
با سلام،
پسر یک سال و ده ماهه دارم حالت عصبی به او دست میدهد و هر چند ثانیه یکبار موهای خود را میکشد و صدا در می اورد، کوچیکتر که بود علاوه بر موهای خودش موهای اطرافیانش را میکشید ولی الان فقط موهای خودش را میکشد و با صداهایی که در می آورد اطرافیان را ناراحت و عصبی میکند، لطفا راهنمایی کنید که باید چکار کرد؟ با سپاس
جواب سوال شما :
سلام وقت بخیر
با توجه به سن کودکتون این رفتار بیشتر نشونه ناتوانی در کنترل هیجان و تخلیه تنشه نه یک مشکل جدی یا عمدی. بچهها تو این سن وقتی خسته گرسنه کلافه یا بیش از حد تحریک میشن ممکنه با کشیدن مو یا صدا درآوردن خودشون رو آروم کنن. اینکه الان فقط موهای خودش رو میکشه یعنی فشار رو به درون میریزه نه روی دیگران
مهمه که توی لحظه رفتار رو متوقف نکنید و واکنش هیجانی نشون ندید. گفتن نکن یا عصبانی شدن معمولا بدترش میکنه. بهتره خیلی آروم حواسش رو به یه چیز دیگه پرت کنید مثل اسباببازی فشاری توپ نرم یا پارچهای که بتونه تو دستش مچاله کنه
در طول روز کمکش کنید تنشش کمتر جمع بشه. خواب منظم حذف تلویزیون و موبایل و بازیهای بدنی مثل بغل محکم خزیدن غلت زدن یا هل دادن دیوار خیلی کمک میکنه. این کارها مخصوصا قبل از زمانهایی که معمولا عصبی میشه مفیدتون
فرزانه سردار
درمانگر کودک و نوجوان
اینستاگرام:
https://www.instagram.com/farzaneh_sardar?igsh=MXZ5cmUwZWJ3OHEwOA==
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۴۳
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما :سرکار خانم رمضانی
🆔@Mah_ramezani26
شرح مشکل :
سلام من دختر ۲۴ ساله فن پیج خانم مجری هستم تقریبا شده دو سال . و ارتباط مجازیمون عالیه مثله هنرمندان دیگه نیستند ، فالو کردن من رو لایک می کنند ، کامنت می ذارن حتی پیج شخصیم رو هم فالو کردند و شماره بنده رو هم دارن و گاهی گاهی با هم تلفنی حرف می زنیم .
منتهی این مشکل رو از سمت خودم داشتم و برام عجیبه اینکه وقتی ببینم دوستاش ازش به شوخی خواستگاری کنند یا متوجه بشم با پسری دوسته خیلی ناراحت میشم ، ینی ممکنه گریه کنم ، خیلی بهم می ریزم . نه اینکه حسادت ها ، من واقعا حسود نیستم . اما ناخودآگاه ناراحت میشم . امیدوارم منظورم رو رسونده باشم
لطفا بگین چکار کنم با این حسم
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۱۹
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما :سرکار خانم رمضانی
🆔@Mah_ramezani26
شرح مشکل :
سلام خسته نباشین .پدرومادری دارم که هردو ۶۰سالشونه .مادرم چشمش سکته کرده پدرم هم دیابت داره مریض .یه خواهر دارم چندساله پدرومادرم اذیت میکنه وسایل خونرو میشکونه .۳۱سالشع ن میتونیم بندازیمشش بیرون ن میتونیم کاری کنیم هرچندزوز یبار میاد دعوا با صدا بلند آبرومون تو در وهمسایه برده بابام هرچی میخواد براش فراهم میکنه سرکارم نمیره .ی خواهر دیگم دارم اونم طلاق گرفته هرروز میگ برام پول واریز کنید پدرم بیکار خرج پنج نفر میده ن میتونیم بگیم برن چون ن خونه دارن ن درآمد ن ازدواج میکنن ن پدرم میتونه واسه هر کدوم خونه بخره خرجشونم بده ما باید چکار کنیم به کجا باید مراجعه کنیم مشکلمون حل کنند
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۳۵
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما :سرکار خانم چمن پیرا
🆔@Roya262
شرح مشکل :
باسلام وعرض خسته نباشیدخانمی هستم ۴۲ساله میزان تحصیلات کاردانی وهمسرم ۴۵ساله دارای مدرک کارشناسی دارای دوفرزند دختر یکی ۱۴ساله ودومی ۴ساله.حدودا دوسالی هست ک دختر بزرگم بخاطر بودن خواهر کوچیکتره ناراحته وحتی از اون بعنوان یک غم بزرگ یادمیکنه وازش بدش میاد وعلنی اینو بیان میکنه.البته من فک میکنم بخاطر توجه بیش ازحد همسرم به دختر کوچیکم بود وباهاش صحبت کردم والان به دختر بزرگم محبت میکنه ودرواقع یک تعادل برقرار شده ولی متاسفاته اون همچنان فک میکنه ما اونو دوست نداریم وهرچ هم براش توضیح میدیم ک واقعا اینجوری نیست فایده ای نداره سرخواهرش دادمیکشه اونو میزنه باهاش لجبازی میکنه بخاطر همین ازشما خواهشمندم منو راهنمایی کنید بخدا نمیدونم چکارکنم ممنونم ازشما خسته نباشید
جواب سوال شما :سلام و درود خدمتِ شما مادرِ گرامی ، مواردی را که فرمودید و چیزی که تجربه میکنید ، در واقع یکی از چالشهای رایج در خانوادههایی است که فرزند دوم وارد زندگی میشود . احساسات دختر بزرگتان طبیعی است ، اما شدت و طولانی شدن آن نیاز به توجه ویژه دارد.
* نکاتی که میتواند کمککننده باشد👇
- تأیید احساساتش: به جای توضیح دادن اینکه "ما تو را دوست داریم"، بهتر است ابتدا احساس او را بپذیرید . مثلاً بگویید: میدانم سخت است وقتی فکر میکنی توجه ما بیشتر سمت خواهرت است. این کار باعث میشود احساسش جدی گرفته شود.
- زمان اختصاصی با او: هر روز یا هر هفته یک زمان مشخص فقط برای دختر بزرگتان بگذارید ؛ بدون حضور خواهر کوچکتر. حتی کارهای ساده مثل قدم زدن ، آشپزی یا دیدن فیلم میتواند حس ارزشمندی را در او تقویت کند .
- مسئولیت و نقش ویژه: به او نقشهایی بدهید که نشان دهد جایگاهش منحصر به فرد است (مثلاً در انتخاب لباس ، یا مسئول یک کار مهم در خانه). این کار حس "رقابت" را به "همکاری" تبدیل میکند.
- کاهش مقایسهها: حتی به شکل غیرمستقیم از مقایسه دو دختر پرهیز کنید . هر کدام باید در مسیر خودش دیده شود .
- تقویت روابط خواهرانه: فعالیتهایی طراحی کنید که فقط دو خواهر با هم انجام دهند (بازی ، نقاشی ، آشپزی ساده). ابتدا شما همراهشان باشید تا فضای مثبت ایجاد شود.
- گفتوگوی غیرمستقیم: گاهی نوجوانان در برابر نصیحت مستقیم مقاومت میکنند . میتوانید از داستانها ، فیلمها یا حتی خاطرات خودتان استفاده کنید تا پیام را غیرمستقیم منتقل کنید.
* نکته مهم
اگر رفتارهای پرخاشگرانه یا احساس "دوست نداشتن" همچنان شدید باقی بماند و به روابط خانوادگی آسیب بزند، بهتر است با یک مشاور کودک و نوجوان صحبت کنید . حضور یک فرد بیطرف میتواند به دخترتان کمک کند احساساتش را بیان کند و راهکارهای عملی یاد بگیرد.
---سخنِ آخر : اگه دخترتون علاقه یا استعداد خاصی داره (مثلاً هنر ، ورزش ، موسیقی) که بتوانید روی اون سرمایهگذاری کنید تا حس ارزشمندیاش بیشتر بشود ، حتما این کار رو انجام دهید .
با آرزوی توفیق روز افزون برای شما
رؤیا چمن پیرا مشاور کودک و نوجوان و اختلالات شخصیتی
تماس: 09194175932
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۵۴
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما :سرکار خانم دکتر روشنی
🆔@Roshani_MD
شرح مشکل :
سلام عرض ادب احترام عصر بخیر به استاد ثانی بنده پسری 32 ساله مجرد دارای مدارک فوق دیپلم تنها زندگی میکنم مشگل من اینه که ظهر که میخابم بعد این که بیدار میشم تا 10 دقیقه تپش قلب میگیرم بعد خوب میشه نمیدونم از چیه ممنون میشم یه قرصی یا یه راهنمایی کنید بابت گروه خوبتون هم ممنون 🙏🙏
جواب سوال شما :
باسلام و احترام
دوست عزیز شرایط شما نیاز به ارزیابی بیشتری دارد، هم متخصص قلب و هم روانپزشک باید بررسی کنند و پس از تشخیص اقدامات لازم درمانی شروع شود.
ابتدا به یک روانپزشک مراجعه کنید و اگر نیاز به ارزیابی جسمی بود ارجاع به متخصص قلب انجام شود.
موفق باشید
دکتر ناز روشنی
متخصص اعصاب و روان
روانپزشک
عصرها ۴ تا ۸
مشهدخیابان چمران (جهانبانی) چمران۱۵ ساختمان المان واحد ۵۰۲تلفن ۳۸۵۲۵۹۸۲- ۰۹۳۵۲۳۶۴۶۲۴
ويزيت آن لاين نيز انجام ميشود.
صبح ها کلینیک ویژه بیمارستان قائم، ابن سیناوسيدي
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۳۱
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما :سرکار خانم خطیبی
🆔@KH_Mahgol
شرح مشکل :
سلام پدرم به دلیل سرطان کاملا فلج شده چن وقته که فقط خونم ماشینی داریم که با وجود اینکه خودم بلدم رانندگی خانوادم میگن نه تو حق نداری باید دست دامادمون باشه هر حرفی میزنم پدرم هرکی میاد به همه میگه باوجود اینکه خداشاهده هیچ کوتاهی نکردم درحقش از صب مهمان داری میکنم و ظرف میشورم
تاشب خیلی تنهام خیلی حالم بده حس میکنم هیچکس منو دوس نداره توی خونه نمیدونم باید چی کار کنم تورخدا کمکم کنین
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۲۸
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما :سرکار خانم قاسمی
🆔@Mgh491011
شرح مشکل :
سلام وقت بخیر
تو طول زندگیم تو همه رابطه هام شکست خوردم و همیشه کسی بودم ک ترک میشد یه نفر اومد تو زندگیم و با قصد ازدواج هم بود ولی سه بار از طرفش ترک شدم تو ۶ ماه و هربار به یه دلیلی باز برگشتم و هربار هم ک ترکم میکرد بدون حرفی میرفت و من دلیل ترک شدنمم نمیدونستم اخرین بار رفت طبق معمول بدون هیچ حرفی و دو روز بعد خبر نامزدیش اومد دیگ امیدی به زندگی ندارم دیگ میخوام تموم کنم...
میشه کمکم کنید لطفا
جواب سوال شما :
سلام دوست عزیزم شرح حال کاملی ندادی ! چند سالته ؟ تحصیلاتت؟ فرزند چندمی ! شرایط مالی و فرهنگی خانواده؟ استقلال مالی داری ؟؟؟؟
بنظرم قبل از هر چیز، اگر می خوای به روند عادی زندگی برگردی باید به خودت یادآوری کنی که چرا شما دو نفر به درد هم نمی خوردید.
یک کمی وقت بزار و تمام مواردی که در مورد طرف مقابل آزارت می داده (شامل تمام موارد گفتاری و رفتاری) یادداشت کن،. به عنوان مثال شاید زود وابسته میشی و به طرف فرصت فکر کردن تمیدی، و یا در مورد مسائلی صحبت می کتی و یا در خواست هات مورد علاقه ی اون نیست ویا علاقه ای به صحبت در مورد آینده نداشته، و از این مسائل زیاد میتونی بیاری روی کاغذ و برای خودت بازبینی کنی ، و به خودت یادآوری کن که چرا رابطه هات هرگز به جایی نمی رسه.
احتمالا خیلی ایده ال گرایی و در شروع رابطه دنبال یک پکیج کاملی و پارتنرت را برای ادامه ی رابطه میترسونی، این مورد را می تونی در تحقیقاتی از رابطه ی جدیدشون بفهمی که طالب چه جیزهایی بودند که در رابطه با تو عملی نشده !! شاید آدم سخت گیری در موردزندگیت و رابطه ات هستی واین باعث ناکامیت میشه ،
عزیزم نگرانیت بی مورده در تمام روابطت کمی تامل کن خواهی دید که هیچ مشکلی نداری و مشکلت اینه که فقط جنبه های مثبت رابطه های گذشته را در تظر داری ! اتفاقا بهتره به جنبه های منفی رابطه هات فکر کنی خواهی دید که مشکل اصلی تو نیستی بلکه تایپ شخصیتی اونا با تو هماهنگ نبوده و نکات مثبت خودتو. در نظر بگیر ،
اعتماد به نفستو. بالا ببر. و باور کن که تو هیچ چیزی کم نداری !!برقراری ارتباط با افراد دیگه را برای خودت هدف گذاری کن وقت بزار و با خانواده و دوستان تماس بگیر. حتی برای گذراندن وقت با دوستانت پیش قدم شو ،هرگز قدرت خندیدن و انجام کارهای سرگرم کننده با افرادی که دوستت دارند و حمایتت می کنند را دست کم نگیر. این روش نه تنها یک روش عالی برای بهبودیه بلکه کمکت می کنه ذهنتو از اون آدمای سابق دور نگه داری. و به کسی فکر کنی که در کنارش آرامش داری
بهتره با افراد مورد اعتمادی صحیت کنی و حتما شماره تلفن اضطراری از کسی داشته باشی که در مواقع ضروری باهاش حرف بزنی اجازه نده افکار منفی باعث بشه افسرده بشی و خلقت پایین بیاد ،به خودت بها بده خواب خوب وتغذیه ی مناسب و رعایت بهداشت فردی ورزش و مطالعه و کلا تغییر سبک زندگی باعث میشه دیدت نسبت به زندگی و خود ارزشمندت تغییر کنه ، شادی و سلامتیتو به وجود کسی گره نزن خودتو دوست داشته باش تا برای آدما دوست داشتنی بشی !!! بهتره با متخصص و مشاور با تجربه و مخصوصا با ۱۲۳ در تماس باشی ،
با کمال میل در کنارتم .
در پناه خدا🌺🌺🌺
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
مهناز قاسمی
ارشد روانشناسی شخصیت
عضو سازمان نظام روانشناسی
دارای پروانه ی نظام روانشناسی
ش ن ۱۶۱۹۷۷۸
مشاور پیش از ازدواج
زوج و خانواده درمانی
درمانگر اعتیاد( مخدر ، محرک)
/channel/AramRavan7
مشاوره حضوری اصفهان
تلفن 09351301940
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۱۴
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما :جناب آقای دکتر حسینی
🆔@Navid_hosseni_psy
شرح مشکل :
سلام آقای دکتر وقتتون بخیر
سوال داشتم در مورد همسرم
من 40سالمه همسرم 47 ساله
24ساله ازدواج کردیم همسرم از اول زندگی موقع دعوا دست بزن داشت هم منو کتک میزد هم خود زنی میکرد
مثلا در قابلمه یا گلدون رو انقد میزد تو سرش تا خسته بشه گاهی چند ساعت ادامه میداد
چند بار هم با چاقو به خودش ضربه زده بود و من خیلی استرس میگرفتم چون من از 16سالگی ازدواج کردم کم سن و سال بودم
تا دو سال پیش هم منو کتک میزد که پسرم که20سالشه جلوش وایساد و دیگه اجازه نداد و گفت حق نداری به مادرم دست بزنی وگرنه با من طرفی چطور میتونی به از خودت ضعیفتر دست بزنی. بعد اون الان موقع دعوا دیگه نمیتونه منو بزنه خود زنی میکنه با سیلی یا تو صورتش میزنه یا رو سرش.
مثلا شغل دومش آزاده با یه آقایی کار میکنه روزی دومیلیون به همسرم میده ولی همسرم که کار میگیره با اون شریک حساب میکنه و ممکنه روزی 5 یا 10میلیون به اون آقا بده منو پسرم اعتراض کردیم و گفتیم تو هم به اندازه همون آقا خسته میشی و هر دو حرفه ای هستین پس چرا اینطور حساب میکنه اعتراض نمیکنی و حق خودت رو نمگیری و میگی اشکال نداره حسابی دعوا راه انداخت پسرمو کتک زد و انقد زد تو صورت خودش که الان اطراف چشماش کبود شده تو رو خدا کمکم کنید
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃