374
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۶۰
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : جناب آقای دکتر محمودی
🆔@mahm1396
شرح مشکل :
سلام
من محمد مهدی کلاس نهم با معدل ۱۹.۵۰ میخواهم رشته های فنی انتخاب کنم بنظر شما خوب هست یا رشته های شاخه نظری بروم
جواب سوال شما :
سلام
با توجه به نمرات و معدل تون شما میتونین هم شاخه نظری و هم شاخه فنی و کاردانش رو انتخاب کنید
معیار اصلی شما در اینجا به علایق و اهداف تون بستگی داره
برای پیدا کردن ایندو به این سوال پاسخ بدین :
اگه همه شرایط مناسب شما باشه
20 سال بعد شما کجایین، چه شغلی، چه مدرک تحصیلی، چه میزان درآمد و.... خواهی داشت.
نگاهی به نتایج دو آزمون رغبت و توانایی تون هم میتونه راهگشای شما باشه
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۶۵
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم امینی
🆔@Amini94lawyer
مشاور شما : سرکار خانم صالحی
🆔@NasrinSalehiPsy
شرح مشکل :
با سلام.
مردی هستم سی و هفت ساله و شاغل در یک کار بسیار حساس و دولتی
متاسفانه جدیدا مطمئن شده ام عده ای (با اهداف سوء استفاده از سایرین ) بواسطه فکر خوانی از دور ، و نیز اقدامات عجیب ، بنده را مدتی است طعمه قرار داده اند.
راهکار اورژانسی لطفا جهت دفاع از حریم خصوصی و روانی ، چون میترسم بهم آسیبی وارد بشه
جواب سوال شما :
سلام وقتتون بخیر
طبق قانون آیین دادرسی کیفری تا جرمی تحقق پیدا نکرده باشد مجازاتی برای آن تعیین نمیشود.
در صورت اینکه از طریق حفاظت محل کارتون امکان پیگیری هست و مرتبط به موقعیت کاری می باشد بهتر است کمک لازم را از این مقام مطالبه کنید.
مسلما در این استاد محترم روانشناسی کمک بیشتر می توانند بکنند.
موفق باشید
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۵۷
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم الله وردی
🆔@FatemeAllahverdi
شرح مشکل :
سلام و احترام خدمت شما
مرد29
لیسانس
متاهل
فرزند ندارم
همسر24
یک ساله عقدیم
و یه ساله مشکلات داریم
از بعد عقد بد تر شد
زناشویی و جنسی
تفاهم
رفتاری
لوس و تنبل بودن
از زندگی زناشویی چیزی نمیدونه انگار
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۷۳
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم صالحی
🆔@NasrinSalehiPsy
شرح مشکل :
سلام
من مشکلی که دارم اینه که خیلی بیخودی فکر میکنم
مثلا اسم یه مریضی که میاد به شدت حس میکنم که با اوردن اسمش یا فکر کردن بهش ، اون مریضیو میگیرم، بعد به شدت سعی میکنم بهش فکر نکنم اما بدتر میشه، خودمو در حالی که درگیر اون مریضی رو تخت بیمارستانم هی تصور میکنم، به صورت ناخوداگاه
یا مثلا اگر وسط عصبانییت به کسی بگم تو بدبختی ، همش تا چندین ماه یا حتی چند سال ، خودمو تصور میکنم که بدبخت و بیچاره شدم و بقیه بهم ترحم میکنن
انقدر تصویر هایی که تو ذهنم هستن واضح و واقعی هستن که بعضی وقتا نمیدونم کدوم یکی از چیزایی که تو ذهنمه خیاله و کدوم یکی خاطره
همش احساس گناه میکنم که با تصورات قوی و تصویر سازی اینجوری اتفاقات بد، باعث اتفاق افتادنشون میشم، نمیدونم چجوری ذهنم و کنترل کنم
با اینکه همیشه تو حرف زدنم دقت بی اندازه میکنم و حرفی که دل کسیو بشکنه نمیزنم، اما به چیزی فکر هم میکنم احساس گناهش منو رها نمیکنه
مثلا اگر یکیو ببینم تو دلم نا خوداگاه بگم چقدر کم مو هستش، تا چندین ماه خودمو تو بستر بیماری و کچل تصور میکنم و زجر میکشم
توروخدا بگید چکار کنم، حسای بد منو رها کنن
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۶۵
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
با عرض سلام و ادب خدمت مراجع محترم،
مشاور شما : سرکار خانم امینی
🆔@Amini94lawyer
مشاور شما : سرکار خانم صالحی
🆔@NasrinSalehiPsy
شرح مشکل :
با سلام.
مردی هستم سی و هفت ساله و شاغل در یک کار بسیار حساس و دولتی
متاسفانه جدیدا مطمئن شده ام عده ای (با اهداف سوء استفاده از سایرین ) بواسطه فکر خوانی از دور ، و نیز اقدامات عجیب ، بنده را مدتی است طعمه قرار داده اند.
راهکار اورژانسی لطفا جهت دفاع از حریم خصوصی و روانی ، چون میترسم بهم آسیبی وارد بشه
همکار وکیل ما نیز در این زمینه نظرات خود را ابراز میدارند. در خصوص جنبه روانشناسی و پاسخ به درخواست شما، نظر بنده به شرح زیر است:
از اینکه دغدغه و مشکل خود را با ما در میان گذاشتید، سپاسگزاریم. وضعیت شما را به دقت مطالعه کردم و کاملاً درک میکنم که تجربه چنین احساساتی چقدر میتواند نگرانکننده و آزاردهنده باشد، به خصوص در شغلی که حساسیت بالایی دارد. احساس تحت نظر بودن، فکرخوانی یا آسیب دیدن از سوی دیگران، تجربهای است که میتواند فشار روانی زیادی به فرد وارد کند.
در خصوص شرح حال شما و درخواست راهکار اورژانسی، نظر تخصصی بنده به شرح زیر است:
این نوع افکار و نگرانیها که شما مطرح کردید (احساس گزند و آسیب یا پارانوید)، اغلب اوقات نشانهای از این است که ذهن شما در حال حاضر تحت فشار شدید قرار گرفته است. این حالت میتواند دلایل مختلفی داشته باشد، از جمله:
1. اضطراب شدید یا فرسودگی روانی: گاهی اوقات، اضطراب مزمن و طولانیمدت یا استرسهای مداوم در زندگی (که میتواند ناشی از فشار کاری، مسائل شخصی یا هر دو باشد)، باعث میشود ذهن به طور ناخودآگاه به دنبال الگوها و تهدیدهایی در محیط اطراف بگردد.
2. کاهش اعتماد به دیگران: در چنین شرایطی، اعتماد به اطرافیان کاهش یافته و فرد ممکن است احساس کند مورد سوء استفاده یا هدف قرار گرفته است.
3. افکار کنترلناپذیر: تحت فشار شدید، افکار میتوانند حالت کنترلناپذیری پیدا کنند و به شکلی وسواسگونه ذهن را به خود مشغول سازند.
4. احتمال اختلال هذیانی خفیف: در مواردی که این افکار بسیار پایدار شوند و ارتباط فرد با واقعیت را تحت تأثیر قرار دهند، ممکن است نشانهای از یک اختلال هذیانی خفیف باشد که البته نیاز به بررسی دقیقتر دارد.
به طور خلاصه، این تجربیات نشان میدهند که سیستم عصبی و روانی شما نیاز به حمایت و بازسازی دارد.
راهکار پیشنهادی و گامهای بعدی:
بهترین و مؤثرترین راهکار در این شرایط، دریافت کمک حرفهای از یک متخصص روانشناس است. این کمک شامل:
* آرامسازی سیستم عصبی: تکنیکها و روشهایی برای کاهش سطح اضطراب و استرس شدید شما.
* بازسازی اعتماد به واقعیت: کمک به شما برای تمایز قائل شدن بین افکار ناشی از اضطراب و واقعیتهای بیرونی.
* شناسایی و مدیریت عوامل استرسزا: بررسی ریشههای استرس و اضطراب و آموزش راههای مقابله با آنها.
این یک مسیر درمانی است که به شما کمک میکند تا امنیت روانی خود را بازیابی کرده و از حریم خصوصیتان دفاع کنید. لطفاً بدانید که این شرایط قابل مدیریت و درمان هستند و شما در این مسیر تنها نیستید.
با احترام،
نسرین صالحی
کارشناس ارشد روانشناسی و درمانگر تحلیلی
عضو انجمن روانشناسان ایران با کد عضویت ۶۰۳۴۷
شماره تماس جهت مشاوره آنلاین:
۰۹۱۶۷۰۸۰۹۳۲
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۷۸
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : جناب آقای شهرکی مهاجر
🆔@Amir_shahraki_mohajer
شرح مشکل :
سلام.
من نمیدونم چطور شروع کنم یا بای چطور بیان کنم ولی خب ی نحوی شروع میکنم
من مغازه دارم کارم فنی هستش ی مدتی هست که نمی توانم اصلا کار کنم صبح که میشه میام در مغازه رو باز میکنم ولی به هیچ عنوان نمی توانن کار کنم بزار ی مثال کوچک دیگه بزنم مثلا موقعی که گوشیم زنگ میخوره اصلا می ترسم جواب بدم یا اینکه خودم رو از بقیه مردم جامعه مخفی میکنم دلم میخاد تنها باشم هیچ کسی دور و برم نباشه اینا که گفتم همش نیست و الان یکسال هست که اینطوری شدم دارم فکر میکنم اگه خودکشی کنم بهترین راه ممکن هستش
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۸۶
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : جناب آقای دکتر جعفری
🆔@DrYazdan1245
شرح مشکل :
سلام خانومی هستم ۲۶ ساله و ۴ ساله ازدواج کردم و یک دختر یکو نیم ساله دارم. اوایل با همسرم مشکل داشتم از لحاظ اخلاقی،ولی کم کم خیلی بهتر شد روابطمون و الان خیلی راضی هستم ک با ایشون ازدواج کردم. اوایل ازدواجمون من شک میکردم ب همسرم ک بهم خیانت میکنه ولی نمیتونستم مطمئن بشم این اتفاق چن بار افتاد تا اینکه چن روز پیش کاملا مطمئن شدم ک ایشون بعضی موقع ها با نفرات مختلف چت میکنه یا تلفنی حرف میزنه،زیادم طول نمی کشه این ارتباط.. انگار مثلا میخواد وقت بگذرونه یا برا تفریح و این حرفا..چن بارم بهش تذکر دادم ک اگه این کارو بکنی ترکت میکنم و میرم..خیلی رابطمون خوبه همیشه و خیلی دوسش دارم..الان نمیدونم باید چیکار کنم چون زندگیمو همسرمو بچمو خیلی دوس دارم و نمیخوام همه چی خراب بشه
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۶۹
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم اخوانی
🆔@Ahvpo
شرح مشکل :
سلام وقتتون بخیر
به علت خیانتهای زیاد و توجه بیش ازحد همسرم به مادرش حدود 7ماه هست طلاق عاطفی و جنسی از همسرم گرفتم شرایط برگشت به خانه پدری ندارم و یه دختر 24 ساله دارم که بخاطر اون نمیتونم برم خانه پدریم لطفا بگین چه طور میتونم این روزای سخت رو پشت سر بزارم
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۹۴
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم سبزواری
🆔@sabzevari1441
شرح مشکل :
سلام خانم دکتر خسته نباشید
من دخترم ۱۹ سالمه حدودا ۲۰ روز پیش با پارتنرم رابطه داشتم
الان چهار روز از پریودم عقب افتاده ولی امروز دو روزه پریود شدم اونم خون قهوه ای رنگ و کمه
میشه علتشو بگید خیلی نگرانم😔
جواب سوال شما :
سلام دوست عزیز🌺
بهتره اول بارداری رد کنیم بعد در صورت عدم بارداری مشکلی نیست مگر اینکه در سیکل های بعدی هم تکرار بشه که باید از نظر هورمونی بررسی بشین
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۸۴
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم سبزواری
🆔@sabzevari1441
شرح مشکل :
سلام خانم دکتر
۲۴سالمه من بخاطر تنبلی تخمدان هرشب قرص سیپتروترون میخورم،دیروز یه رابطه محافظت نشده داشتم قرص اورژانسیم خوردم
این کار خودش باعث بارداری نمیشه؟؟
جواب سوال شما :
سلام دوست عزیز🌺
خیر، قرص اورژانسی در ۹۹درصد موارد مانع بارداری میشه…ولی در صورتی که تمایل به بارداری ندارین و با توحه به اینکه قرص سیپروترون مصرف میکنین حتما روش پیشگیری مطمئن داشته
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
613088
روشنک فلاح
روانشناس بالینی
زوج درمانگر
مشاوره خانواده
عضو نظام روانشناسی ایران
عضو انجمن روانشاسی آمریکا
مشاوره انلاین
https://www.instagram.com/roshanak.fallah.psy
/channel/roshanak_fallah_psy
613088
روشنک فلاح
روانشناس بالینی
زوج درمانگر
مشاوره خانواده
عضو نظام روانشناسی ایران
عضو انجمن روانشاسی آمریکا
مشاوره انلاین
https://www.instagram.com/roshanak.fallah.psy
/channel/roshanak_fallah_psy
613074
روشنک فلاح
روانشناس بالینی
زوج درمانگر
مشاوره خانواده
عضو نظام روانشناسی ایران
عضو انجمن روانشاسی آمریکا
مشاوره انلاین
https://www.instagram.com/roshanak.fallah.psy
/channel/roshanak_fallah_psy
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۸۲
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم قاسمی
🆔@Mgh491011
شرح مشکل :
سلام من ۲۳سالمه متاهلم زندگی خوبی دارم ولی اعتماد به نفس به شدت پایینی دارم خودمو دوست ندارم همیشه احساس کمبودو ضعیف بودن و بیهوده بودن دارم حتی رانندگی نمیتونم بکنم واز اینکه دانشگاه آزاد درس خوندم احساس سرخوردگی دارم من مبتلا به تنبلی تخمدان هستم مشخص نیس بچه دارمیشم یانه همیشه فکر میکنم هدف خدا از خلقت من چی بوده!چندوقتیه ک به مرگ فکرمیکنم.بمن بگید ک چکار کنم روح و روانم آروم بگیره خیلی دارم اذیت میشم😔
جواب سوال شما :
سلام دوست عزیزم وقتی گفتی زندگی خوبی داری امیدوار شدم. که ذهن بدبیتی نداری و تفکراتت سفید و سیاه نیست ، یه چیزایی تو زندگی حالتو خوب می کنه که باید بیشتر بهشون اهمیت بدی ، مثل وجود همسرت ، خضورش ، اخلاق خوبش، وضعیت مالی مطلوب ، خانواده ی خوب و خیلی مواردی که خودت بهتر میدونی و تمام اینها باعث میشه که تو آدم ثروتمندی باشی ، دلیل این که فکر میکنی اعتماد به نفست پایینه اینه که شاید خودتو با دیگران مقایسه میکنی و شاید از فضای محازی مخصوصا اینستا گرام زیاد استفاده می کنی ، بهتره خودتو باور داشته باشی و به داشته هات بها بدی ، اگه افرادی در اطرافت هستند که اعتماد به نفس زیادی و کاذب دارند و خودشونو خیلی تحویل می گیرن و با رفتارشون انرژیتو می گیرن دوری کن و حتی اگه میشه از زندگیت حذفشون کن . بهتره برای تقویت روحیه ورزش و پیاده روی کنی ، مطالعه ی کتاب های انگیزشی و پادکست های هیجانی حالتو خوب می کنه ،سعی کن تو جاهای خلوت کم کم رانندگی را شروع کنیبهتره از یک همراه خوب و با احساسات مثبت و شاد دعوت کنی یکیمثل همسر ت ، خانواده ات، و یا یک دوست !!!، دید تونلی نداشته باش و زندگی را رنگی ببین ، حتما برای تنبلی تخمدان زیر نظر متخصص درمانو شروع کن ، مطنئنا وقتی افکارت نسبت به خودت تغییر کردو خودتو باور کردی و سبک زندگیت تغییر کرد دنیات و زندگیت تغییرمیکته ،وقتی برنامه زیزی داشته باشی و وقتت پر بشه از کارهایی که برات لذتبخشه !!دیگه به مرگذفکر نمیکنی ، بنظرم این رخوت و سستی و حال افسرده می تونه از مشکلات جسمی مثل کمبود ویتامینهادو مخصوصا ویتامین D یامشکل غدد ،مشکلاتت تیروئید باشه ، حتما چکاپ کامل انجام بده و در صورت نیازبه دارو ، سر وقت داروهاتو مصرف کن. ، نیازبه چند جلسه تراپی و مشاوره های فردی داری از متخصص با تجربه راهنمایی بگیر ،در هر زمانی که اترژی پایینی داشتی و روی افکارت کنترل نداشتی حتما با ۱۲۳ تماس بگیر . با کمال میل در کنارتم .
در پناه خدا 🌺🌺🌺
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
مهناز قاسمی
ارشد روانشناسی شخصیت
عضو سازمان نظام روانشناسی
دارای پروانه ی نظام روانشناسی
ش ن ۱۶۱۹۷۷۸
مشاور پیش از ازدواج
زوج و خانواده درمانی
درمانگر اعتیاد( مخدر ، محرک)
/channel/AramRavan7
مشاوره حضوری اصفهان
تلفن 09351301940
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۱۰۱
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم چمن پیرا
🆔@Roya262
جواب سوال شما:👇👇👇
درود خدمت شما مادر گرانمایه، واقعیتی که خیلی از والدین نمیدونن اینه که کنترل ادرار در روز معمولاً دیرتر از چیزی که انتظار داریم کامل میشه . خیلی از بچهها تا ۴ سالگی هم هنوز گاهی یادشون میره یا در بازی غرق میشن . پس پسرت کاملاً در محدودهٔ طبیعی قرار داره .
- برای مدفوع کاملاً اعلام میکنه ، یعنی درک بدنی و کنترل عضلاتش خوبه .
- شبها بیدار میشه و میگه ، این عالیه و نشون میده مشکل جسمی نیست.
- فقط در روز و هنگام بازی یادش میره ، و این دقیقاً الگوی رایج بچههای ۳–۴ ساله ست.
- خودش ناراحت میشه ، یعنی انگیزه داره ، اما فقط هنوز مهارتش کامل نشده.
چطور کمکش کنی که بهتر بشه؟👇
۱. دستشویی بردن زمانبندیشده
بهجای اینکه منتظر باشی خودش بگه ، هر ۱.۵ تا ۲ ساعت یکبار بدون سؤال ببرش دستشویی.
مثلاً بگو:
«وقت دستشوییه ، بیا با هم بریم»
نه «جیش داری؟» چون معمولاً جواب میدن که «نه» حتی اگر داشته باشن .
این کار باعث میشه قبل از نمزدن ، تخلیه کنه .
۲. وقتی در بازی غرق میشه :
بچهها در این سن ترس از دست دادن بازی دارن .
میتونی از این روش استفاده کنی:
- «بیا سریع بریم دستشویی ، اسباببازیهات همینجا منتظر میمونن.»
- «میخوای عروسکت/ماشینت رو هم ببریم؟»
این باعث میشه احساس نکنه بازی قطع شده .
۳. تشویق رو کوچک و ثابت نگه دار
تشویق خوراکی خوبه ، ولی بهتره تشویقِ کلامی و احساسی بیشتر باشه:
- «آفرین که گفتی ، تو داری بزرگ میشی.»
- «چقدر خوب مراقب بدنت بودی.»
تشویق زیاد یا جایزهٔ بزرگ گاهی باعث استرس میشه .
۴. وقتی نم میزنه
مهمترین نکته: هیچ سرزنش ، هیچ توضیح طولانی ، هیچ بحثی لازم نیست.
چون خودش ناراحت میشه ، توضیح زیاد باعث اضطرابِ کودک میشه .
فقط بگو:
«اشکالی نداره عزیزم ، بیا عوض کنیم . دفعهٔ بعد زودتر میریم.» و تمام.
۵. این رفتار با آمدن بچهٔ جدید ممکنه کمی بیشتر بشه
بچهها وقتی حس تغییر میکنن ، ممکنه کمی پسرفت کنن . این طبیعی و موقتیه .
۲. چطور پسرت رو برای آمدن نوزاد آماده کنی؟
در سه سالگی ، بچهها درک واقعی از نوزاد ندارن . پس طبیعیه که بیتوجه باشن .
هدف شما این نیست که کاملاً بفهمه ، بلکه اینکه احساس امنیت کنه .
* روشهای مؤثر برای آمادهسازی
۱. توضیحهای خیلی ساده و کوتاه
جملات طولانی یا توضیحهای زیاد برای مفهومی نداره .
مثلاً:
«یه بچه کوچولو توی شکم مامانه. وقتی بزرگ شد میاد بیرون.»
«بچهها نمیتونن بازی کنن ، فقط شیر میخورن و گریه میکنن.»
۲. کتابهای تصویری دربارهٔ خواهر/برادر جدید
کتابهای تصویری فوقالعاده کمک میکنن چون بچهها با تصویر بهتر ارتباط میگیرن .
۳. فیلمهای بچگی خودش کار خیلی خوبیه
این کار باعث میشه بفهمه نوزاد یعنی چه. ادامه بده.
۴. یک عروسک نوزاد برای تمرین
بهش بگو:
- «میخوای به عروسکت شیر بدی؟»
- «میخوای پوشکش رو عوض کنیم؟»
این بازیها حس مسئولیت و آمادگی ایجاد میکنن .
۵. مشارکت کوچک
وقتی بچه به دنیا اومد:
- ازش بخواه پوشک رو بهتون بده
- یا پتو را نگه داره
- یا برای نوزاد آواز بخونه
این باعث میشه حس کنه «من مهمم».
۶. زمان اختصاصی با شما
بزرگترین نگرانی بچهها اینه که «مامان دیگه منو دوست نداره ».
هر روز ۱۰ دقیقه «زمان ویژهٔ فقط من و مامان» داشته باشیم .
*نزدیک تولد نوزاد:
۱. توضیح واقعی دربارهٔ نوزاد
- «نوزاد نمیتونه بازی کنه.»
- «زیاد گریه میکنه.»
- «مامان باید بهش شیر بده.»
۲. آماده کردنش برای تغییرات
- «وقتی کوچولو بیاد، مامان گاهی مشغول میشه، ولی همیشه وقت تو رو هم دارم.»
۳. هدیهٔ "از طرف نوزاد"
وقتی نوزاد به دنیا آمد، یک هدیهٔ کوچک به او بده و بگو:
«این رو کوچولو برای داداش بزرگش آورده.»
این کار حس ارزشمندی عجیبی ایجاد میکنه .
با آرزوی توفیق روز افزون برای شما
رؤیا چمن پیرا مشاور کودک و نوجوان و اختلالات شخصیتی
تماس: 09194175932
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۶۷
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم خطیبی
🆔@KH_Mahgol
شرح مشکل :
سلام.
من در یک بنبست گیر کردم نمیدونم چکار کنم من ۹ سال ازدواج کردم به خاطر اطلاعت کم وسنی کم که داشتم زود بچه دار شدم
و چون همسرم خیلی عصبانی هست به خاطر این که دعوا نشه تو خونه منو یا روی بچه دست بلند نکنه
در تربیت فرزندم قصوری شده
من الان هر روزم جهنم شده نمیدونم چکار کنم بخاطرکمبود در آمد و عصبانی بودن همسرم به روانشناس نرفتیم وقتی هم گفته بریم بد قولی کرده خواهش میکنم به من کمک کنید من خیلی زجر میکشم تو خونه همچنین فرزندم بشدت داره اذیت میشه
تو رو بخدا ی راهکار بدید
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۵۸
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم شیروانی
🆔@paria_51
شرح مشکل :
سلام وقت بخیرخدمت شما استاد بزرگوار
منو همسرم صاحب یک فرزندیم وزندگی معمولی وارامی داریم
همسرم سه سال پیش یک منصب دولتی داشت که توی این شغل فرصت استفاده وپولدارشدن زیادی بود معذرت میخوام بابت استفاده ازاین الفاظ اما مستقیم دررابطه به واگزاری زمین بود .وخیلی راحت میشد باتوجه به اینکه ادمهای فاسد وفرصت طلب زیادی هم دورو برش بود وازش درخواست داشتن ،میتونست همکاری کنه وبه نفع خودش زمین خواری کنه
ولی همسرم بشدت اصرار به پاک بودن ودزدی نکردن وحق مردم رو نخوردن داشت که همین امر هم باعث شد خیلی سنگ جلو پاش بندازن ومشکل براش فراهم کنن بطوریکه بعد از ۵ سال نتونست وشرایط سخت وطاقت فرسا باعث شد از کارش استعفا بده.بعداز همسرم بازدوبند کسی این منصبو دراختیار گرفت که اهل دزدی ورشوه بود و بشدت زندگیش تغییر کردو متاسفانه حق خوری زیادی شد...
مشکل من اینه که اینجابود که فهمیدیم نیم بیشتر جامعه افکار وباورهاشون عوض شده واین خیلی ازار دهنده است
خانواده همسرم علی الخصوص مادرش ودوبرادرش به همسرم میگن توبی عرضه ای چرا دزدی نکردی چرااز فرصت استفاده نکردی وزندگیمونو تغییر ندادی.حالا مگه بعدتو اومدن کسی کاری باهاشون داشت .دارن میخورن دولت هم کاری باهاشون نداره فقط توترسیدی ودزدی نکردی وگرنه ماهم الان وضعمون خوب میشد باور کنید چنان فشاری بهمون میارن که من دیگه دارم دیوونه میشم یکجوری مارو مقصربی پولی ومشکلات خودشون میکنن
که واقعا حس میکنیم بدهکارشونیم .خیلی اذیتیم وتحت فشار
نمیدونم دیگه چی باید بگم بهشون تابفهمن ودست ازسرمون بردارن.
من دربرابر حرف زور وناحقشون چه برخوردی کنم که دیگه دست بردارن
جواب سوال شما :
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃یه زنگ کوچیک...
در دنیای پر تنش امروز که شاید مراجع حضوری بنا به هر دلیلی دشوار باشه، مشاوره تلفنی 📞
برای ذهنی که خستهست، میتونه یه دنیا معنا و تغییر به همراه داشته باشه
📞 من اینجام، برای شنیدنِ تو
۰۹۳۳ ۳۲۳ ۴۶ ۷۵
#پریوش _شیروانی
روانشناس و همراه امنِ لحظههات
کانالم👇
🌺@afsordegidarmani
مراجع حضوری؛ مازندران همیشه زیبا ،قائمشهر
پاسخ به سوال
۶۱۳۰۷۳
نسرین صالحی
کارشناس ارشد روانشناسی و درمانگر تحلیلی
عضو انجمن روانشناسان ایران
با کد عضویت 60347
شماره تماس جهت مشاوره آنلاین 👇
09167080932
جواب سوال ۶۱۳۰۷۸
ممنون از شما همراه عزیز شاه کلیدیمون
خیلی مهمه که این حرف رو زدی. حالتی که توصیف میکنی نشان میده فشار روانیات از توان تحملت بیشتر شده، نه اینکه تو ضعیف باشی. فکر خودکشی علامت درد شدیده، نه راهحل.
الان اولویت من امنیت توئه. لازم نیست اینو تنهایی تحمل کنی. حتماً باید همزمان با درمان روانشناختی، ارزیابی روانپزشکی هم انجام بشه. این حالت قابل درمانه، حتی اگر الان ذهنت خلافش رو میگه.
اگر این افکار شدت گرفت یا احساس کردی ممکنه به خودت آسیب بزنی، لازم است فوراً با خدمات اورژانسی یا خط بحران تماس بگیری
شما سریع به یک مشاور رجوع کنید و روانپزشک احتمالا افسردگی شدید و اضطراب اجتماعی پیدا کردید باید سریعا شروع به درمان کنید و اولویت در حال حاضر برای شما کار نیست درمان وضعیتی که توش قرار گرفتین
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۷۲
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم خطیبی
🆔@KH_Mahgol
شرح مشکل :
سلام وقت بخیر
من حدود ۱۵ سال هست که ازدواج کردم و همیشه به حرف شوهرم گوش دادم و خدا رو شکر زندگی خوبی داشتیم اما چند وقت هست حس بدی دارم واحساس میکنم دیگه اجازه هیچ کاری رو ندارم برای هر کاری باید اجازه بگیرم و هیچ اختیاری از خودم ندارم هیچ حریمی برای خودم ندارم و دارم همه چیز رو باید به شوهرم بگم وگرنه حیای ناراحت میشه
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
,🔷زیوراخوانی
🔷 کارشناس ارشد روان شناسی.
🔷زوج درمانگر
🔷 درمانگرجنسی
🔷 مشاورخانواده
🔷درمانگرEMDRتراپیست
🔷هیپنوتراپیست
🔹مدرس استانی درحوزه زوج وخانواده
🔷عضوانجمن نظام روان شناسی
🔷عضوانجمن علمی هیپنوتیزم بالینی ایران
مشاوره آنلاین
09028183062
09024588255
شماره تماس کلینیک
02634486921
02634426317
باماتماس بگیرید
ماهمیشه همراه شما هستیم
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۹۱
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم غلامی
🆔@maryamgholami_z
شرح مشکل :
سلام آقای دکتر میشه مشاوره ازدواج هم بدین منو
من با یه پسری آشنا شدم برا ازدواج ایشون شغلش مهندس معماری. تحت نظر نظام مهندسی هست تقریبا همه مواردش خوبه از لحاظ مالی ، رفتار ولی عیبی که داره اینه که ایشون میگن تو محل کارش مثلا اگه سرپرست کارگاه بهش سیگار تعارف کنه قبول می کنه و میگه این بخاطر کارش هست یا میگه از همین طریق با خیلیا دوست شده و اینجوری کارای شغلش رو پیش می بره و میگه همیشه سیگار نمیکشه یا گفت قلیون خیلی وقت شده نکشیده
و گفت کافه هم یک سال شده نرفته ولی اگه بره قلیون هست الان من نمیدونم باید چکار کنم از این ور دیگه میگه نماز هم می خونه
الان من باید چکار کنم
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۹۲
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم سبزواری
🆔@sabzevari1441
شرح مشکل :
سلام وقت بخیر
یه خانمی هستم متولد۵۲
پریودیام خیلی شدیدن و درد آور بعضی اوقات دوبار میشم دوبار با خون ریزی شدید
و اینکه من کسب و کارخونگی دارم دست تنها انجام میدم
مثل. سبزی خورشتی
ترشی و مربا …
زیاد درست میکنم
میتونه درداش از کار سنگین باشه؟!
ممنون از وقتی که برامون گذاشتین🙌🏻
جواب سوال شما :
سلام دوست عزیز🌺
حتما در اسرع وقت به پزشک یا ماما مراجعه کنین نیاز به انجام سونوگرافی و آزمایش هست
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۸۱
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم سبزواری
🆔@sabzevari1441
شرح مشکل :
سلام وقت بخیر
منخانمیهستم۲۱ساله
یکماهپیشبچهامتوشکمممردهبودوسقطشد
بعدیکماهپریودشدموبعدبرایماهبعدزودترازموعدپریودشدموسوزشادرارداشتموپریودممثللکبینیبودش
جواب سوال شما :
سلام دوست عزیز🌺
برای سوزش ادرار که حتما باید اول ازمایش ادرار و بعد در صورت عفونت دارو مصرف کنین
در خصوص پریودی هم ممکنه یکی دو سیکل بعد سقط قاعدگی بهم بریزه که علتش تغییرات هورمونیه ولی بهتره از نظر بارداری هم مجدد بررسی بشین
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۹۹
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم روشنک فلاح
🆔@Roshanakfallah
شرح مشکل :
سلام
آقای دکتر
آنلاین هستین
دکتریکاری کردم عزاب وجدان دارم
دارم خفه میشم
لطفاراهنمایم کنین
چتروزپیش یکی مزاحمم میشدبدجورمزاحم میشدتلفنی میگفت بدبختم وکسی ندارم وکمکم کن باهات دردودل کنم واینامنم اتقداصرارکردقبول کردم وب حرفاش گوش دادم الان رفته به خواهر شوهرم پیام داده گفته بازنداداشت دوستم بعد کلی حرفای مزخرفم درموردمن بهش گفته الان بدجوربهم ریختم
خواهرشوهرمم میگه اگه داداشمودوس نداری مجبورنیستی ادامه بدی ی پسر۴سالم دارم ولی خواهرشوهرمم به کسی نگفته فقط خودش میدونه
الان دارم از خجالت و عزاب وجدان میمیرم
چیکارکنم بازم دلشو بدست بیارم ودربارم فکربدنکنه
چون همیشه باهمیم
نمیخوام دربارم فکربدکنه
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۸۸
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم روشنک فلاح
🆔@Roshanakfallah
شرح مشکل :
سلام وقت بخیر
امیرحسین هستم
۳۰ساله
گیلان
راستش من مشکلم نمیدونم دقیقا چیه
بنده تو چند سال گذشته با چند خانوم دوستی و رابطه داشتم و نیاز عاطفی و جنسیم رو از این طریق جواب میدادم.
اما راستش من همیشه بعد از هر رابطه با جنس مخالفم عذاب وجدان شدید میگرفت منو .
احساس گناه می کردم.
راستش به چند نفر گفتم مشکلم رو میگن باید برم روانشناس.
دلیل عذاب وجدان از چی میتونه باشه.
هیچکی سوالش رو نمیدونه.
چون رابطه هایی که من داشتم از لحاظ قانونی درست بوده و هم از لحاظ شرعی.
حواسم بوده از هر نظر.
اما نمی دونم چرا اینطور میشم بعد رابطه.
روانم پریشون میشه و حس شدید پشیمانی بهم دست میده
تا چند روز خسته و بی حالم و قدرت بدنم افت می کنه بشدت.
از ترس این چند ماهه که هیچ رابطه ای نداشتم و ریاضت سختی رو دارم تحمل می کنم.
لطفا اگر میدونین دلیل این واکنش بدن و روانم چیه بهم بگین.
توروخدا بگین چه مرگمه
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۷۴
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم روشنک فلاح
🆔@Roshanakfallah
شرح مشکل :
سلام وقتتون بخیر
من از زایمانم ب بعد حس میکنم افسرده شدم پسرم الان دوسالش تموم شده ولی من باز هم با کوچیکترین حرف بهم میریزم موقع عصبانیت خیلی حالم بد میشه قبلا با خانواده همسرم زندگی میکردم طی ی حرف هایی جداشدیم و رفت وامد نداریم مادر و خواهر همسرم خیلی اذیتم کردن تو این چند ماهی ک جدا شده بودیم یکم بهتر بود حالم ولی خب باز هم چند روز پیش اشتی کردیم مثلا باز حالم بد شده همش گذشته میاد جلو چشمم و موقع عصبانیت با پسرم و همسرم رفتار درستی نمیکنم بعد ک اروم میشم خیلی خیلی شرمنده میشم طوری ک گریه میکنم اگه لطف کنین راهنماییم کنیم ممنون میشم ببخشید طولانی شد
جواب سوال شما :
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۰۸۹
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم قاسمی
🆔@Mgh491011
شرح مشکل :
سلام و وقت بخیر
سوالی داشتم راجع به خواهرم که حدود یک سالی هست با آقایی آشنا شده و چهار ماهی هست که نامزد کرده این آقا از اول به خواهرم میگفت من ندارم خرج یه عقد رو هم بدم تو کنار بیا بعد میدیدم میره برای خواهر زادش جشن تولد میگیره،قرار بود شهریور ماه یه پولی پس انداز کنه عقد کنن نتونست،حالا متوجه شدیم خرج مادرش رو میده به خواهر و بچه های خواهرش پول میده و به برادرش که اتفاقا شغل هم داره پول تو جیبی میده ولی به خواهر من میرسه میگه ندارم نه روز دختر نه روز زن نه یلدا ،هیچ کدوم از این مراسم کادویی نگرفتن براخواهرم ،خواهرم باهاش صحبت کرد که باید پول پس انداز کنیم برا شروع زندگی ،الان دو ماهی هست که یه مقدار پول داده به خواهرم پس انداز میکنه خواهرم ولی بازم میبینیم که نصف درامدش رو خانوادش ازش میگیرن
در ضمن این پسر ۳۵ ساله هست و نه خونه و نه ماشین و هیچ پسانداز نداره
خواهرم ۳۹ سالشه
جواب سوال شما :
سلام دوست عزیز با توجه به شرح حال بنظرم اقا مسئولیت سنگین حمایت مالی و عاطفی از خاواده اشو داره و این تعهد شاید سال ها. ادامه داشته باشه ، و بهتره تحقیقات مفصلی در این زمینه داشته باشید ،،جون شرایط مالی براتون مهمه!! تفاوت. سنی این دو نفرهمچنین میتونه مسئله ای باشه که اقازا نسبت به تعهداتش نسبت به خواهرتون کمی بی خیالتر کنه یعنی سن کمتر خودشو یک پوئن مثبت بدونه و تصور کنه که همین که این تفاوت سنی را پذیرفتم براش کافیه !!
اگه در مناسبتهای خاص براش هدیه نمیخره، باید بدون تعارف علت را بپرسه ،احتمالا اقا دلیل منطقی برای خودش داره یا گمان میکنه که این کار معنی نداره، چون از راه های مختلف، علاقهاشو نشون میده ، و یا چنین مواردی در خانواده رسم نیست !! صحبت کردن درباره انتظارات و خواستههاش و اینکه چقدر از گرفتن هدیه خوشحال میشه ،باعث میشه یکدیگر را درک کنن، از طرز تفکر همدیگه اطلاع داشته باشن تا بهتر بتونن با هم کنار بیان . و یا همین مسائل باعث میشه که در تصمیم گیری برای ادامه ی رابطه راحت تر پیش برن البته گاهی اقایان از مردان فامیل الگو برداری میکنن و همون کاری را میکنن که مردان دیگه ی فامبل انجام میدن ، !!!
یکی ذیگه از دلایل میتونه عدم علاقه کافی نسبت به خواهرتون باشه. مردان معمولا وقتی برای کسی هزینه و سرمایهگذاری میکنند که مطمئنا همیشه در کنارش خواهند بود. ممکنه هدیه ندادنش و خرج نکردنش، نشانه ی عدم سرمایهگذاری کافی در رابطه عاطفیشون باشه البته نباید زود قضاوت کرد . باید دلایل را به خوبی بررسی کنه.؟ بنظر می رسه رابطه ی پر چالشی باشه پس بهتره شما مداخلاتتون را کمتر کنین چون ممکنه اقا متوجه بشه و لحبازتر عمل کنه ، به خواهرتون یشنهادمیکنم در اولین فرصت جلسات مشاوره یپیش از ازدواج انجام بدن و ازدواج اگاهانه و با مهارت کافی تصمیم بگیرند . با کمال میل درکنارتون هستم .
در پناه خدا 🌺🌺🌺
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
مهناز قاسمی
ارشد روانشناسی شخصیت
عضو سازمان نظام روانشناسی
دارای پروانه ی نظام روانشناسی
ش ن ۱۶۱۹۷۷۸
مشاور پیش از ازدواج
زوج و خانواده درمانی
درمانگر اعتیاد( مخدر ، محرک)
/channel/AramRavan7
مشاوره حضوری اصفهان
تلفن 09351301940
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍃🍂🌺🍃🍂☞۶۱۳۱۰۱
🍃🌺🍃🍂
🍂🍃🌺
🌺🍂 🍃
🌺
🍂
مشاور شما : سرکار خانم چمن پیرا
🆔@Roya262
شرح مشکل :
سلام خسته نباشید پسرم سه سال و سه ماه هست و تقریبا نه ماه میشه که از پوشک گرفتمش ولی هنوز هم بیشتر وقتها جیشش رو خودش نمیگه و خودش رو نگه می داره تا من ببرمش و بیشتر مواقع یک کم شورتش نم میزنه تا بیاد دستشویی
ناگفته نماند که برای مدفوع خودش بهم میگه و همچنین توی خواب بیدار میشه و بهم میگه ببرمش
ولی توی روز خصوصا اگه جایی بریم انقدر گوش به بازیه که میترسه از بازیش عقب بمونه و همین باعث میشه که یه کم نم بزنه
وقتهایی که شلوارش تمیزه یا خودش تنهایی میره تشویق میکنم و بهش یه خوراکی کوچیک میدم وقتهایی هم که خودشو خیس میکنه باهاش صحبت میکنم خودش ناراحت میشه میگه مامان دفعه بعد میگم ولی بازم تکرار میشه نمیدونم چکار کنم
سوال دومم هم اینه که الان دو ماهه باردارم چطوری پسرم رو آماده کنم چون الان باهاش صحبت میکنم بیشتر بی توجهی میکنه چون درکی از بچه کوچکتر از خودش نداره کسی رو ندیده فقط فیلمهای بچگی خودش رو بهش نشون میدم .
جواب سوال شما:👇👇👇
لطفا مخاطبین خودتون رو به گروه دعوت کنید ، سپاس از مهرورزی شما
🌺
🍂
🍃
🌺🍂
🍂🍃🌺
🍃🌺🍂🍃
🌺🍂🍃🌺🍂🍃🌺🍂🍃