nasehi_mohsen | Unsorted

Telegram-канал nasehi_mohsen - محسن ناصحی

846

شعر ولایی... ارتباط با مدیر : @Esharehat

Subscribe to a channel

محسن ناصحی

#یا_زهرا

باران دوباره پنجره را بی قرار کرد
ابر آسمان چشم مرا سوگوار کرد

طوفان گرفت و شاخه ی یاس از کمر شکست
ماندم که باد با نفس گل چه کار کرد؟

بر فصل باغ ، برف زمستان نشست و بعد
سرما وزید و باغچه را بی بهار کرد

در سینه ی علی همه شب سیب ریشه داشت
آتش ، نهال سیب علی را انار کرد

ما را به حسرتی ابدی مبتلا گذاشت
آن غربتی که فاطمه را بی مزار کرد

#محسن_ناصحی

Читать полностью…

محسن ناصحی

#حضرت_زهرا_سلام_الله_علیها
#مرثیه

میان این همه غم ذره ذره آب شدی
میان آتش و در فاطمه ! گلاب شدی

تمام عمر نگاه علی به دریا بود
کویر ماند از این خانه تا سراب شدی

در آسمان علی ای ستاره ی ابدی
قرار بود بمانی ولی شهاب شدی

به هر که آمد و از دست ما جواب گرفت
برای خاطر من رو زدی جواب شدی


دلم ز ناله‌ی عجل وفاتیت خون شد
قنوت خسته ی من ! زود مستجاب شدی

در آتش غم محسن که سوختی دیدم
برای روضه ی اصغر تو فتح باب شدی

تو مادرانه ترین روضه ای ولی زهرا
چه زود مرثیه خوان غم رباب شدی

#محسن_ناصحی

Читать полностью…

محسن ناصحی

زهرا دل زده به / دریای علی
با اینکه یه زنه / زهرای علی
مردونه سر میده / در پای علی

رفته پشت در / توو اوج خطر

علی علی داره روی لب
زده به قلب سپاه شب
رسیده کوثر به آیه ی
بریده باد دست بولهب


منبر اگه / توو چنگ شیاده
فاطمه هم /خروش فریاده
پای هبل / به لرزه افتاده


##

زهرا یه حیدره / توو وقت خطر
چل تن یه طرف و / زهرا یه نفر
میشه واسه علی / زهرا یه سپر

ذکرش یا علی / مونده با علی

کی گفته حیدر نداره یار
علی نمونده بی ذوالفقار
تا وقتی زهرا کنارشه
علی نمیمونه بی قرار

نه ، به ستم / نمیشه میدون‌ داد
پیش غم / علی باید خون داد
پای علی / یه فاطمه جون داد

##
از جاده غمش / توو گرد و غبار
با تیغ دو دمش / فردا یه سوار
از راه میرسه و / می گیره قرار

قلب فاطمه / با این زمزمه

منم که با تیغ بی نیام
سراغ لات و هبل میام
به یاد پهلوی مادرم
می گیرم از هر دو انتقام

میرسم از / حادثه ها ناگاه
میشه با من / دست ستم کوتاه
ذکر منه / علی ولی الله

#زمینه
#فاطمیه
#شاعر_محسن_ناصحی
#نغمه_محمود_گلستان_نژاد
#کارگروه_نغمه_پردازی_گوشه_عشاق_اصفهان

🔻#کارگروه_نوحه_گوشه_عشاق

🆔 https://eitaa.com/goosheye_oshagh

Читать полностью…

محسن ناصحی

#زمینه_مناجاتی_فاطمیه
#شاعر_و_نغمه_پرداز_عیسی_ناصحی


هر وقت به در بسته میفته راه آدم
هر غصه و غم وا می‌کنه تو دل یه ماتم
دعای مادرونت برای من میشه مرهم
اخه مادرِ که تا اخرش میمونه واسم

دعای تو برای همسایه شفاس
دعای تو به درد نوکرات دواس
دعای تو باعث حل مشکلاس

دعای تو شروع ماه و سالمه
دعای تو برکت رزق عالمه
دعای تو پاسخ هر سوالم

برام دعا کن مادر۴

#########

من منتظرم هنوز قنوت بر داری مادر
می‌دونم نمیتونی سختته حق داری مادر
برا دلخوشیم شده میری سفره میاری
نون توو‌ سفره با دست خودت می‌ذاری مادر

سفره ی تو برکت رزق مردمه
سفره ی تو دلیل خلق گندمه
نتیجه ی سفره ی تو تبسمه

سفره ی تو پر از شعوره واسه من
سفره ی تو صفا و شوره واسه من
دعای سفره ی تو نوره واسه من

برام دعا کن مادر


🔻#کارگروه_نوحه_گوشه_عشاق

🆔 https://eitaa.com/goosheye_oshagh

Читать полностью…

محسن ناصحی

#حضرت_زینب_سلام_الله_علیها

نه ، هیچ کس ندید بلندای قامتش
سرو است و با شکوه قیام قیامتش

باید که می‌شکست کمر زیر بار غم
او ایستاد و کوه شکست از صلابتش

عزت ببین که بود اسارت ذلیل او
زینب نبود و نیست اسیر از اسارتش

زینب نه یک اسیر ، سفیر حسین بود
کنج خرابه بود بنای سفارتش

زیباترین قصیده عالم به نام اوست
شد ما رأیت هر غزلی از روایتش

از سایه‌اش نپرس که خورشید هم ندید
پای نسیم هم نرسیده به ساحتش

عشق غیور را چه به نامحرمان دهر
قلب صبور را چه به دنیا و غربتش

عقلی کجا که فهم کند از حیای او
عفت دریچه‌ای است به وسع نجابتش

تیغ کلام را ز پدر ارث برده است
از فاطمه است هرچه عمیق است حکمتش

عصر دهم گذشت و علمدار زینب است
او ماند و تا همیشه در اوج است رایتش

او‌ ماند و ماند تا ابد الدهر نام او
از دشمنش نماند اثر جز حقارتش

ما به مدافعان حرم غبطه می خوریم
فردا اگر که حکم نماید شهادتش

یارب گواه باش که فردای رستخیز
ما نیز در صفیم به شوق شفاعتش

#محسن_ناصحی

Читать полностью…

محسن ناصحی

در بین رزمندگان لشکر ۱۴ امام حسین اصفهان

تقدیم به شهدای لشکر ۱۴

یا امام رضا

گفتی بیا کنار خودم آشیان بگیر
جلد خودم بمان و ز من آب و دان بگیر

گفتم کریم مثل تو جایی نیافتم
گفتی از این کریم و از این سفره نان بگیر

گفتم برای چایی صحن تو تشنه ام
گفتی بیا ز دست خودم استکان بگیر

هر در زدیم جز در این خانه بسته بود
ما را کسی نخواست ، تو تحویلمان بگیر

ما قصد کرده ایم به‌ دست تو جان دهیم
تیغ تو ماند و گردن ما ، امتحان بگیر

مرگ آمده است پشت در خانه ها ، از او
یک شب برای نوکری ما زمان بگیر

نوکر اگر بناست بگیری برای خود
از لشکر چهارده اصفهان بگیر

#محسن_ناصحی

Читать полностью…

محسن ناصحی

#بی_تفاوت_نباشیم
#فلسطین
#شهادت

یارب آشفته تر از این مپسندی ما را
بیش از این خسته و غمگین مپسندی ما را

سهم ما در غم‌ همسایه قنوت است و‌ دعا
غافل از فرصت آمین مپسندی ما را

گر به آرامش کاشانه ی خود خرسندیم
فارغ از رنج #فلسطین مپسندی ما را

#فاطمه پشت در از حفظ #ولایت می گفت
#شیعه ی بی خبر از دین مپسندی ما را

هل أتی را ننوشتی که فقط خوانده شود
بی خبر از غم مسکین مپسندی ما را

#حیدر از شیعه ی خود مالک اشتر می خواست
در صف خدعه ی صفّین مپسندی ما را

کو #شهادت که مرا زنده کند موقع مرگ
مُرده در لحظه ی تدفین مپسندی ما را

#محسن_ناصحی

Читать полностью…

محسن ناصحی

شاعر و نغمه پرداز: #عیسی_ناصحی
#######################


من از کجا بگم از توی قتلگا
هرچی صدات زدم حسین نمی‌رسه صدا
بلند شو ای داداش خیمه هات و ببین
با رفتنت شروع میشه غارت خیمه ها

ای عزیز خواهر غریب مادر کجایی
هر جا نگاه کنم نیزه و خنجریی
تو بدنت سجده میره ، رکعت آخری
عزیز مادریی
بمیره خواهرت برات چرا تو بی سریی

زیر نیزه هایی کجایی کجایی۴
--------------------------------------------
ایشالا رو تنت گل می ریزن همه۲
نیزه رو چه به سینه ی عزیز فاطمه
چی گفتم و چی شد چی دیدم از رو تل
چیا اومد سرت داداش هرچی بگم کمه

ای عزیز خواهر غریب مادر کجایی
میام ببینمت ببین یواش یواش
میگردم و صدام کنی از زیر نیزه کاش
تو رو خدا داداش
صدام بزن که خواهرت در نمیاد صداش

روی نیزه هایی کجایی کجایی۴


-----------------------------------------
ای بدن غریب عزیز من تویی
چه جوری باورم بشه که این بدن تویی
نمیشه باورم که زیر نیزه ها
این بدنی که شد بدون پیرهن تویی

ای عزیز خواهر غریب مادر کجایی
دارم می‌بینمت تموم کربلا
هم توی قتلگاهی و هم روی نیزه ها
کدوم طرف بیام
من یه قدم سمت تو اومدم توهم بیا

زیر دست و پایی هایی کجایی کجایی۴

#گوشه_عشاق
@haramgeraf

Читать полностью…

محسن ناصحی

#مرگ_بر_آمریکا
#مرگ_بر_اسراییل

لعنت بر آمریکا لعنت بر اسرائیل
فریاد ما فتاح فریاد ما سجیل

ما وارثان حیدریم و فاتح خیبر
فریاد ما فریاد ما لبیک یا حیدر

حیدر مدد حیدر حیدر مدد حیدر

لعنت برآمریکا لعنت بر اسراییل
همپای میکاییل همپای جبراییل

ما می رویم از کربلا تا مسجدالاقصی
هر روز ما هر روز ما تکرار عاشورا

حیدر مدد حیدر حیدر مدد حیدر

#محسن_ناصحی
#حاج_سید_رضا_نریمانی

Читать полностью…

محسن ناصحی

یکی اومد روبروم - حضرت رقیه
#محسن_ناصحی
#کربلایی_محمد_ابراهیمی
👇👇

Читать полностью…

محسن ناصحی

حسینی که من می شناسم
#محسن_ناصحی
#کربلایی_مهدی_صدیقی
👇👇

Читать полностью…

محسن ناصحی

#امام_حسین_علیه_السلام
#عاشورا

فکر کن ظهر شود روز به آخر برسد
لحظه ها بگذرد و ساعت خنجر برسد

لحظه ی آخر گودال به کندی برود
خنجر کینه سراسیمه به حنجر برسد

فکر کن بین اجانب به چه وضعی به چه حال؟
زینب از تل به تماشای برادر برسد

هرچه بوده است به غارت برود ، در گودال
بوسه ای از رگ خشکیده به خواهر برسد

ازدحام است و در این معرکه زینب مانده
به برادر برسد یا که به معجر برسد

قد خم دارد از این غم چه کسی می دانست؟
ارث مادر وسط دشت به دختر برسد

#محسن_ناصحی


t.me/nasehi_mohsen

Читать полностью…

محسن ناصحی

#یا_ابا_الفضل

ماه در جزر و مد آب چه حیران شده است
رفته بر ساحل دریا و پریشان شده است

کفی از آب قرار است چه با او بکند
که غمش در وسط دست نمایان شده است

چارده قرن پس از مشک به دوشی را دید
که غمش ابرترین چشمه ی باران شده است

دید این نقطه چه بین الحرمینی برپاست
که بیابان همه یک دست خیابان شده است

دید امروز اگر آب شد از بی آبی
قرنها آب رسانده است و غمش نان شده است

دید در خیمه جوانها همه شب می بینند
یا ابالفضل ، دم پیرغلامان شده است

همه ی سال مسیحی است ولی تاسوعا
ارمنی آمده ، یک روز مسلمان شده است

همه را دید و کفی آب به دریا پاشید
روضه خوان حرف نزد، خیره به لیوان شده است.

#محسن_ناصحی

Читать полностью…

محسن ناصحی

#حضرت_رقیه_سلام_الله_علیها
#مرثیه

تشنه بودم دشمنت فهمید و سقا را گرفت
کودکی ساحل نشین بودم که دریا را گرفت

با برادرها دلم خوش بود اکبر را زد و
از نگاهم آن عزیزِ ارباّ اربا را گرفت

دید من گهواره جنبان علی اصغر شدم
تیر را در چله کرد و کودک ما را گرفت

کودکی های مرا طاقت نیاورد آخرش
پیش چشمم داخل گودال بابا را گرفت

روی خاک افتادی و تاریک شد بعد از تو دشت
از شب ما لذت خورشید فردا را گرفت

پای نی با دیدنت خوش بودم اما برنتافت
نیزه را برداشت از من آن تماشا را گرفت

دید داری یاد مادر می کنی با دیدنم
از تو و از عمه زینب باز زهرا را گرفت.

#محسن_ناصحی

Читать полностью…

محسن ناصحی

#رجز
#مرگ_بر_اسرائیل

گرچه آرامیم ، گاهی هم هیاهو لازم است
ما اگر طوفان شدیم آن وقت هوهو لازم است

شب به تاریکی فرو رفته است و موسی منتظر
در بیابان نور می خواهیم ، سوسو لازم است

خِیل قالو ربُّنَااللهیم در آغوش نیل
تا عبور از رود یک ثمَّ استقامو لازم است

پای پیمان ایستادن زخم خوردن دارد و
گیرم از ما بشکند هربار پهلو ، لازم است

شهر ، خاک آلودِ اسرائیلیات است ای دریغ
تا غبار از قدس برداریم ، جارو لازم است
*
قبله ی این رود از اول رو به دریا بود و هست
قدس از ما قدس از ما قدس از ما بود و هست

ما به سوی خانه ی خود می رویم این روزها
ما پر از شوریم و با سر می دویم این روزها

روز و شب آماده تر ، هر روز محکم می شویم
یک به یک داریم تهرانی مقدم می شویم

نقشه هاتان یک به یک دارند کوچک می شوند
سنگهای ما ولی دارند موشک می شوند

در کنار یکدگر ماندیم و چون آهن شدیم
ای شب صهیون ! ببین ما احمدی روشن شدیم

از خروش غیرت مردان ایرانی بترس
قاتل سردار ! از خون سلیمانی بترس

ما نیفتادیم اما خاکی و افتاده ایم
ما
#سلامی ، #باقری ، ما جمله #حاجی_زاده ایم

چشم وا کن ای سپاه فیل ابابیل آمده
جان پناه اصلا نمی یابی که سجیل آمده

چشم وا کن تا ببینی لشکر این راه را
بیخ گوش خود ببین شمشیر حزب الله را

از یمن تا شام شمشیر شهادت صیقلی است
گوش صد لشگر پی فرمانده اش سیدعلی است


ماجراجویی نکن جایت بمان ، آگاه باش
روز و شب لرزان ز یک فرمان حزب الله باش

غیرت ایران به جوش آمد اگر ، بیچاره ای
سرزمین دیگر نمی ماند تو را ، آواره ای

هرگز از ایران و لبنان سر نخواهی شد ، بترس
تو حریف غزه هم دیگر نخواهی شد ، بترس

از تلاویو شما ویرانه‌می سازیم ما
باز در بیت المقدس خانه می سازیم ما


می شود این روزها در شوری بازارتان
بند پوتین سلیمانی طناب دارتان

پای پیمانی که می بندیم ما آماده ایم
یک به یک قاسم سلیمانی و حاجی زاده ایم

پهنه ی دنیای ما را عرصه ی قابیل نیست
در میان نقشه ی ما جای اسرائیل نیست

نعره ی جاءالحقیم این دشت غرشگاه ماست
راه ما سرخ است آری پس شهادت راه ماست
*
گیرم از ما ناقه پی کردی ، فسویها که هست
صبح را از ما گرفتی ، ظهر عاشورا که هست

وعده ی عشق است و می دانم که فردا مال ماست
عالمی با ما نمی ماند ؟ خدا با ما که هست

در یمن در شام در لبنان و ایران و عراق
هرچه از میدان مین گفتند ، گفتم پا که هست

لیله الاسرای ما معراج می خواهد ، چه غم
هیبت صهیون شکست و مسجدالاقصی که هست

یوسف گمگشته باز آید به کنعان غم مخور
غم ندارم ، کان امر الله مفعولا که هست

#محسن_ناصحی

Читать полностью…

محسن ناصحی

🔷 #پروفایل / #استوری

دعا کنید که یک لحظه هم اگر شده است
ز روی لطف نگاهی به ما کند زهرا (س)

#حضرت_زهرا
#فاطمیه
#مادر

📱کانال ما در تلگرام
🆔➡️ /channel/HaramGeraf
📱کانال ما در ایتا
🆔➡️ https://eitaa.com/HaramGeraf
📱صفحه ی ما در اینستاگرام
🆔➡️ https://Instagram.com/haram.geraf1

Читать полностью…

محسن ناصحی

من آذاها...
خدایا فاطمه بود آن همه دشمن پسِ آن در
در آتش سوخت
حدیث معتبر بضعةُ منّیٕ پیمبر

در آتش / سوره ی کوثر می سوخت
محسن در / آغوش مادر می سوخت
زهرا از / غم‌های حیدر می سوخت

در می سوخت در می سوخت در می سوخت

به ضربه ی غلاف / میان همهمه
شکسته بازوی / کبود فاطمه

#######

أحب الله...
خدا با فاطمه با حیدر و با شیعه ی زهراست
خداوندا
دل ما در گرو فاطمه در بیعت مولاست

در قرآن / آیات أعطینا سوخت
یاسین و / الرحمن با طه سوخت
تا محسن / در آتش با زهرا سوخت

زهرا سوخت زهرا سوخت زهرا سوخت

سپر شد آن میان / برای مرتضی
درون شعله شد / فدای مرتضی

#######
بنفسی أنت...
فدا شد فاطمه در همهمه ی حفظ ولایت
علی بود و
فقط یک فاطمه در جبهه ی ایثار و شهادت

در این سو / پشت در مادر افتاد
در آن سو / در کوچه حیدر افتاد
وقتی که / با شدّت آن در افتاد

در افتاد در افتاد در افتاد

ورق ورق شد آن / کتاب معرفت
کسی به غیر میخ / نگفته تسلیت

#زمینه
#فاطمیه
#شاعر_محسن_ناصحی
#نغمه_محمود_گلستان_نژاد
#کارگروه_نغمه_پردازی_گوشه_عشاق_اصفهان

🔻#کارگروه_نوحه_گوشه_عشاق

🆔 https://eitaa.com/goosheye_oshagh

Читать полностью…

محسن ناصحی

محاله که نشنوم صداتو پسر عمو
نمیشه یادم بره غماتو پسر عمو
محاله خودم نشم فدا تو پسر عمو
نمیشه که جون ندم برا تو پسر عمو

وللّهِ لا أُکلّمُ با / اونکه
دست تو رو بست و جفا کرد

وللّهِ لا أُکلّمُ با / اونکه
پاشو توی این خونه وا کرد

وللّهِ لا أُکلّمُ با / اونکه
توی دلت آتیش به پا کرد

مونده م به پای غمِت
مونده م برای غمِت
تنها نموندی علی
زهرا فدای غمِت

###

دلیل قیام من تو هستی پسر عمو
شکوه پیام من تو هستی پسر عمو
خروش کلام من تو هستی پسر عمو
همیشه امام من تو هستی پسر عمو

من راضی نمیشم از اون که /با غم
تو رو توی خونه نشونده

من راضی نمیشم از اون که /امروز
منو پای این در کشونده

من راضی نمیشم از اون که /هر روز
دل تو رو خیلی سوزونده

من رو توو خونه زدن
با هر بهونه زدن
دیدی چطوری منو
با تازیونه زدن

####
محاله که توو خطر نباشم پسر عمو
ز حال تو با خبر نباشم پسرعمو
نمیشه که پشت در نباشم پسر عمو
محاله برات سپر نباشم پسر عمو

از یادم نمیره این خونه / جای
همه فقرا بوده هر روز

از یادم نمیره این در که / سوخته
روی همه وا بوده هر روز

از یادم نمیره جبرائیل / اینجا
منتظر ما بوده هر روز

اومد سپاه خزون
شد باغمون پر خون
من تا همیشه علی
بیزارم از همه شون

#زمینه
#فاطمیه
#شاعر_محسن_ناصحی
#نغمه_محمود_گلستان_نژاد
#کارگروه_نغمه_پردازی_گوشه_عشاق_اصفهان

🔻#کارگروه_نوحه_گوشه_عشاق

🆔 https://eitaa.com/goosheye_oshagh

Читать полностью…

محسن ناصحی

✅ اطلاعیه

نوحه های فاطمیه در کارگروه نغمه پردازی گوشه عشاق اصفهان در دسترس قرار گرفت:

https://eitaa.com/goosheye_oshagh

Читать полностью…

محسن ناصحی

#یا_زینب


مائیم فدائیان راه زینب
ماندیم هنوز جان به کف جان بر لب
ثابت شده ما مدافعان حرمیم
از بسکه شهید می دهد این مکتب

#محسن_ناصحی

Читать полностью…

محسن ناصحی

حرکت از منا شروع شد و در تب کربلا به اوج رسید
روی لبهای تشنه گل کرد و بر روی نیزه ها به اوج رسید

حرکت را حسین معنا کرد -شیعه در انحصار ذلت نیست-
لفظ هیهات کربلای حسین با همین محتوا به اوج رسید

صلح با شمر تا ابد ممنوع ، درس عباس ها مذاکره نیست
فکر کن با خودت که ظهر دهم، کار سقا کجا به اوج رسید ؟!


#محسن_ناصحی

Читать полностью…

محسن ناصحی

یا سید الساجدین

شاعر به حیرت است تو را دید یا شنید
گفت از الست و قافیه قالو بلی شنید
صبح از مدینه خواند و شب از کربلا شنید
از یار آشنا سخن آشنا شنید

چشم تو بود صبح ازل غمزه ساز شد
نورت ظهور کرد و ابو حمزه ساز شد

دست تو ربنای قنوت اجابت است
سجاده ی تو قبله ی اهل عبادت است
اشکت نزول آیه ی باران رحمت است
لبهای تو صحیفه ی عرفان و حکمت است

هرکس کلاس درس تو را مستعد شده ست
پای دعای خمسه عشر مجتهد شده ست

از بس قرین رحمت تو ماه و سال ماست
آغشته با دعای تو رزق حلال ماست
شادیم با مرام تو، غم بی خیال ماست
یک دم بدون عشق تو ، فرض محال ماست

تو روضه خوان داغی و ما نیز مستمع
ما را مباد رشته این داغ ، منقطع

حرف از اسارت است نه حرف از رسالت است
تیغ زیان کشیدی و دیدم قیامت است
دیدم که پا به پای تو راهی شهادت است
ارث تو از حسین سراپا شجاعت است

بر منبر خطابه اگر نوحه گر شدی
تو‌ خطبه‌ خوان مرثیه های پدر شدی

ای روضه خوان آن سر از روی تن جدا
ای روضه خوان کشته ی مذبوح از قفا
ای روضه خوان آن بدن بین بوریا
ای روضه خوان آن تن در زیر دست و پا

بودی توان حوصله ی داغدیده ها
بودی امیر قافله ی سربریده ها

در شام، غیرِ بغض تو در سینه ها نبود
مسجد محلِّ رویش آیینه ها نبود
جز بوسه ی معاویه بر پینه ها نبود
منبر که جای بازی بوزینه ها نبود

منبر برای حج تو میقات عشق بود
حق با علی ست، خطبه ات اثبات عشق بود


#محسن_ناصحی

Читать полностью…

محسن ناصحی

من از کجا بگم ...
نغمه و شعر : عیسی ناصحی
به نفس : حاج سید رضا نریمانی
👇👇👇

Читать полностью…

محسن ناصحی

#نوحه
#حضرت_رقیه_سلام_الله_علیها

یکی اومد روبروم
یه سیلی زد باز به روم
میخواس که این لحظه رو
رو نی ببینه عموم

هر لحظه پای نیزه ها / زخمی شده احساس من
خون گریه کرده روی نی / چشم عمو عباس من

نیزه ی بد
پس بده آغوش من و
خونه دل عموم که دید
پارگی گوش من و

خونه دلش
من و میزد مقابلش
همون که بوده قاتلش
خونه دلش

###

اومدی اما چه دیر
شدم با هر روضه پیر
بیا دم آخری
من و توو آغوش بگیر

دستات کجاس اصلا چطور / این لحظَه رو باور کنم
بابا بگو بی تو چه جور / من با یتیمی سر کنم

کو تن تو / بگو چی شد پیکر تو
بوی تنور و بوی نون
میوزه از رو سر تو

دخترتم
شکسته بال و پرتم
چقد مثه مادرتم
دخترتم

#########

نمی گم از غصه هام
نمی گم از شهر شام
دلم نمیاد که تو
دلت بگیره برام

اصلا لباسم پاره نیس / رخت تنم ابریشمه
اصلا کسی ما رو نزد / گوشواره هامم پیشمه

غصه نخور / حال رقیه عالیه
جای تو هم کنارمون
توی خرابه خالیه

تاج سرم
غصه نخور به خاطرم
شکسته نیس بال و پرم
تاج سرم

#محسن_ناصحی
#گوشه_عشاق

https://eitaa.com/nasehi_mohsen

Читать полностью…

محسن ناصحی

حسینی که من می شناسم
غمش داره تکرار میشه
غم اصغرش روزی صدبار
روی قلبش آوار میشه

حسینی که من می شناسم
خودش روضه می خونه امروز
برا داغ کودک کشی ها
یقینا دلش خونه امروز

نمی بینم
چرا کورم ؟
چرا از کربلا دورم ؟

چرا ساکت ؟
چرا لالم ؟
چرا آروم و بی حالم ؟

حرمله رو مگه نمی بینم ؟!
این همه کودک کشی راه انداخت
شیعه ی کربلا چرا خوابه ؟
شمر زمونه رو چرا نشناخت ؟

شمر هنوز می تازه
دور و بر گوداله
از دل تاریخ انگار
اصغره که می ناله

###
حسینی که من می شناسم
مگه بی تفاوت می مونه
مگه میشه ظلم و ببینه
واسه درد مظلوم‌نخونه

حسینی که من می شناسم
پای حق میذاره سرش رو
رو دستش جلو چشم عالم
گرفته بازم اصغرش رو

بازم دنیا
پر از غوغاس
هنوزم روز عاشوراس

باید پا شد
باید ایستاد
باید توو کربلا جون داد

حرمله کشت اون همه کودک رو
ایندفه هم فقط نگا کردیم
گوشه ی کربلا نشستیم و
شمر زمونه رو رها کردیم

شمر بازم برگشته
چشمات و وا کن لطفا
رو تن مظلومیت
اسبا دارن می تازن

####

مواظب باش ای اربعینی
قدمهات و همرات بیاری
حواست باشه بین این راه
پاهات و یه وقت جا نذاری

مواظب باش ای اربعینی
یه جاهایی بد سوت و کوره
حرومی کمین کرده چونکه
مسیرت مسیر ظهوره

یه سو نوره
یه سو چاهه
یه سو میره به بیراهه

توو این جاده
با مسلم باش
بیا با حاج قاسم باش

دست قنوتت و ببر بالا
دعای ما بسته به آمینه
دنیا به وعده گاه میشه نزدیک
کلید این فرج فلسطینه

هنوزم از توو گودال
یکی میگه وا اُماه
نوبت ما شد امروز
پاشو بریم ، بسم الله

#محسن_ناصحی

https://eitaa.com/nasehi_mohsen

Читать полностью…

محسن ناصحی

#امام_حسین_علیه_السلام
#عاشورا

اینبار بی مقدمه از سر شروع کرد
این روضه خوان پیر از آخر شروع کرد

مقتل گشوده شد همه دیدند روضه را
از جای بوسه های پیمبر شروع کرد

از تل دوید مرثیه ی قتلگاه را
از لابلای نیزه و خنجر شروع کرد  

از خط به خط مقتل گودال رد شد و
با گریه از اسیری خواهر شروع کرد

اینجا چقدر چشم حرامی به خیمه هاست!
طاقت نداشت از خط دیگر شروع کرد

بر روی سر کشید عبا را و صیحه زد
از روضه های سیلی و معجر شروع کرد  

برگشت ، روضه را به تمامی دشت برد
از اربن اربنِ تن اکبر شروع کرد

لب تشنه بود خیره به لیوان و... آب شد
از التهاب مشک برادر شروع کرد  

هی دست را شبیه به یک گاهواره کرد
از لای لایِ مادر اصغر شروع کرد

تیر از گلوی کودک من در بیاورید!
هی خواند و گریه کرد و مکرر شروع کرد

غش کردروضه خوان نفسش با شماره شد
مدّاحی از کناره ی منبر شروع کرد:

ای تشنه لب حسین من ای بی کفن حسین!
دم را برای روضه ی مادر شروع کرد  

یک کوچه وا کنید که زهرا رسیده است
مداح بی مقدمه از  در شروع کرد

- هیزم می آورند حرم را خبر کنید-
این بیت را چه مرثیه آور شروع کرد

وقتی که شعر قافیه هایش تمام شد
شاعر بدون واهمه از سر شروع کرد.

#محسن_ناصحی

t.me/nasehi_mohsen

Читать полностью…

محسن ناصحی

#یا_ابا_الفضل

گفتم ابوفاضل نوشتم یا اباالفضل
دیدم دلم ره می سپارد تا ایاالفضل

حرف از می و پیمانه و ساقی است یعنی
باید در این میخانه باشم با اباالفضل

خاکم ولی ناچیز نه ، زیرا نرفتم
زیر قدم‌های کسی الا اباالفضل

گفتند و خواندیم و شنیدیم و ندیدیم
سقا فرات است و خود دریا اباالفضل

تا یاد دارم دلبر و دلدارم او بود
دیروز او امروز او فردا اباالفصل

در قبرم آن پایین دلم قرص است زیرا
دارد مرا می‌بیند آن بالا اباالفضل

عمری برایش نوکری کردم ، یقیناً
پرونده‌ام را می‌زند امضا اباالفضل

#محسن_ناصحی

Читать полностью…

محسن ناصحی

#حضرت_علی_اصغر_علیه_السلام

از هرم عطش در همه دشت سراب است
دل از عطش اصغر بی‌شیر کباب است

هر قدر که دیو و دد این معرکه سیراب
فرزند حسین بن علی تشنه آب است

شه تشنه و شهبانوی او تشنه عجب نیست
نزدیک‌ترین واژه به ارباب رباب است

بی تابی فرزند گذشت از حد و مادر
از حال خراب پسرش خانه خراب است

بی حال شده اصغر و ساکت شده اما
گهواره هنوز از غم او در تب و تاب است

گل آب طلب کرد و عطش قسمت او شد
تبخیر شد و آنچه از او مانده گلاب است

تاریخ نویسان ننوشتند و نگفتند
در پاسخ لب تشنه چرا تیر جواب است

تاریخ نگفته است ولی تشنه که دیدید
هر طور شده آب دهیدش که ثواب است

#محسن_ناصحی

Читать полностью…

محسن ناصحی

#حضرت_رقیه_سلام_الله_علیها
#مدح

ابری گذشت و گفت که دریا رقیه است
طوفان وزید و گفت که صحرا رقیه است

کوهی قیام کرد و به طوفان و ابر گفت
این کوه این شکوه همانا رقیه است

رد شد نسیم و گفت که من روح بخشم و
اثبات می کنم که مسیحا رقیه است

در کوی عشق حرف صغیر و کبیر نیست
زینب در این مقام سراپا رقیه است

کوچکترین محجبه ی خانه حسین
آیینه نجابت زهرا رقیه است

سقا دلیل شادی قلب رقیه بود
پس دلخوشی حضرت سقا رقیه است

باب الحوائجان حرم وقت رفع غم
نامی که می‌برند به لب‌ها رقیه است

در این قبیله هر که به کاری است ملتزم
حلال مشکلات شدن با رقیه است

ما نوکران طایفه عشق تا ابد
ذکری که هست بر لبمان یا رقیه است

#محسن_ناصحی

Читать полностью…

محسن ناصحی

گیرم که سپاه فیل ، سجّیل که هست
انگیزه ی انتقام هابیل که هست
ایران من آی قبله ی شیر دلان
از ابرهه ها نترس ابابیل که هست

#محسن_ناصحی

Читать полностью…
Subscribe to a channel