9270
﴿أُبَلِّغُكُمْ رِسَـٰلَـٰتِ رَبِّى وَأَنَا۠ لَكُمْ نَاصِحٌ أَمِينٌ﴾ «پیام های پروردگارم را به شما می رسانم. و من خیر خواه امینی برای شما هستم». سورة الأعراف آیه ٦٨ 🌼تبیین اسلام ناب برابر با فهم و برداشت سلف صالح و پیشوایان امت واحده برابر با کتاب و سنت.
وقتی به بندهای توفیق دعا کردن داده میشود، این نشانه و علامتی است که حاجتش برآورده شده است!
> – ابن قیم (رحمه الله)
كن لطيف فالكل فيه ما يكفيه
مهربان باش، زیرا هر کسی بار خودش را به دوش میکشد.
#شخصیت_تو_تو_را_تعریف_میکند.
#سنتهای_فراموش_شده |❰ 25 ❱|
۩ خداوند رحمت کند کسی را که این رسم را احیا کند ۩
☜ *دو رکعت نماز در مسجد*
☜ *هنگام بازگشت از سفر*
❶- از کعب (رضی الله عنه) روایت شده است: «هنگامی که پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) هنگام ظهر از سفر بازمیگشت، وارد مسجد میشد و قبل از نشستن، دو رکعت نماز میخواند.»
📓📔 صحيح البخاري 【(٣٠٨٨)】 •
•┈•◈◉ 📚 ◉◈•┈•
❐ رسم بر این است که مردم پس از بازگشت از سفر، مستقیماً به محل اقامت خود میروند؛ اما سیره پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) متفاوت بود. ایشان با رفتن به مسجد شروع میکردند و در آنجا دو *رکعت* نماز میخواندند و تنها پس از آن با مردم مینشستند یا به خانه خود میرفتند.
❷ـ کعب بن مالک (رضی الله عنه) روایت کرده است: *"هرگاه ایشان (صلی الله علیه و آله و سلم) از سفری برمیگشتند، با رفتن به مسجد شروع میکردند، دو رکعت نماز در آنجا میخواندند و سپس با مردم مینشستند."*
📓📔 البخاري【(٤٤١٨)】، ومسلم 【(٢٧٦٩)】،
•┈•◈◉ 📚 ◉◈•┈•
➌- در روایتی از عبدالله بن عمر (رضی الله عنهما): *«هنگامی که رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) از حج بازگشت و وارد مدینه شد، اسب خود را در مقابل دروازه مسجدش به زانو درآورد؛ سپس وارد شد، دو رکعت نماز خواند و به خانهاش رفت.»*
❁ راوی: عبدالله بن عمر
📓📔 روایت از ابوداود (۲۷۸۲) - این عبارت اوست.
📓📔 روایت از احمد (۶۱۳۲) - با اندکی تفاوت.
نافع گفت: «ابن عمر نیز چنین میکرد.»
•┈•◈◉ 📚 ◉◈•┈•
➍- پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم): *«از سفر جز در روز - به ویژه پیش از ظهر - باز نمیگشت و به محض ورود، به مسجد میرفت و دو رکعت نماز میخواند و سپس کمی مینشست.»*
📓📔 کعب بن مالک
📓📔 روایت شده توسط البخاری (۴۶۷۷) - با نسخهای طولانیتر.
📓📔 همچنین توسط مسلم (۷۱۶) و ابوداود (۲۷۸۱) روایت شده است.
📓📔 روایت شده توسط النسائی در *السنن الکبری* (۸۷۷۵).
📓📔 ضبط شده توسط احمد (۲۷۱۷۲) – این عبارت از اوست.
•┈•◈◉ 📚 ◉◈•┈•
➎- پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم): *"هرگاه هنگام ظهر از سفر بازمیگشت، وارد مسجد میشد و قبل از نشستن دو رکعت نماز میخواند."*
📓📔 کعب بن مالک
📓📔 صحیح بخاری 3088
🔘 شرح حدیث: ☟
*"پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) معلم و مربی بود. از جمله آموزههای او آداب سفر و رفتار مناسب پس از بازگشت از آن بود - به ویژه اینکه هنگام بازگشت به خانواده چه باید کرد و با چه عملی باید شروع کرد.*
در این حدیث، کعب بن مالک (رضی الله عنه) به ما میگوید که هرگاه پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) هنگام ظهر (هنگامی که روز به طور کامل تمام میشد) از سفر بازمیگشتند برخاسته)..."
•┈•◈◉ 📚 ◉◈•┈•
➏ـ طبق روایتی از مسلم: *«او از سفری جز در روز، پیش از ظهر، باز نمیگشت.»* پس از ورود به مدینه، وارد مسجد شریف خود میشد و *«دو رکعت نماز»* میخواند - و خدا را به خاطر نعمت بازگشت ایمن شکر میکرد - و سپس مینشست تا از مردمی که به استقبالش میآمدند، پذیرایی کند.
📓📔 مسلم ۷۱۶
•┈•◈◉ 📚 ◉◈•┈•
☜ این احادیث بیانگر آن است که برای مسافر مستحب است هنگام بازگشت از سفر یا حج و ورود به شهر، به نشانه احترام و بزرگداشت «خانه خدا» (مسجد)، نخست به آنجا برود.
➲ ابنقیم (رحمت خدا بر او باد) میگوید: «سنت برای کسی که از سفر بازمیگردد این است که با وضو وارد شهر شود و پیش از رفتن به خانه خود، کارش را با رفتن به خانه خدا آغاز کند؛ در آنجا دو رکعت نماز بخواند، مدتی بنشیند و پاسخگوی سلامِ کسانی باشد که به او سلام میکنند، و سپس نزد خانوادهاش برود.»
✵ این عمل مختص پیامبر (صلیاللهعلیهوسلم) نیست، زیرا ایشان به جابر (رضیاللهعنه) نیز دستور دادند که هنگام ورود به مدینه همین کار را انجام دهد. جابر بن عبدالله روایت میکند: «در جریان سفری، شتری به پیامبر (صلیاللهعلیهوسلم) فروختم. وقتی به مدینه رسیدیم، ایشان فرمودند: "به مسجد برو و دو رکعت نماز بخوان."»
📓📔 صحیح بخاری ۲۶۰۴
•┈┈•◈◉ 📚 ◉◈•┈┈•
❍ المهلب گفت: نماز هنگام ورود، سنت و عملی نیکو است. این نماز، شکرگزاری از خداوند به خاطر ورود سالم و طلب برکت از طریق نماز به عنوان اولین عمل پس از رسیدن به مقصد را در بر دارد. نماز، کلید عالی همه خوبیها و لحظهای برای بنده است تا با پروردگار خود - که او متعال است - راز و نیاز کند. این سنت و سیره رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم) بود که والاترین الگو برای ماست. هر کس از این سنت آگاه باشد، تشویق میشود که آن را انجام دهد یا به دیگران بیاموزد تا آنها نیز آن را انجام دهند و بدین ترتیب این سنت را احیا کرده و از پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) پیروی کند.
•┈•◈◉ 📚 ◉◈•┈•
🌷 این را به اشتراک بگذارید، ان شاء الله پاداش خواهید گرفت... زیرا کسی که به سوی خیر راهنمایی میکند، مانند کسی است که آن را انجام میدهد.
🕋 نَاصِحٌ أَمِين
🔹@Nasseh_Amin
┄┄┄༻༺┄┄┄
آرزوهای ما به آسمانها میرسد، با این حال گامهای ما بر زمین استوار است.
ما معتقدیم که رویاهای بزرگ نه با آرزوی صرف، بلکه با تلاش، صبر و سختکوشی محقق میشوند.
بهشت اعلی را بزرگترین آرزوی خود قرار دهید،
زیرا هر آرزوی دنیوی سرانجام به پایان میرسد،
در حالی که رسیدن به خشنودی خدا و بهشت او، کامیابی جاودانه است.
برای دنیا به گونهای تلاش کنید که پروردگارتان را خشنود سازد،
و آخرت را مقصد اصلی خود قرار دهید؛
زیرا وقتی مسیرتان درست باشد، خداوند راهتان را برکت میدهد،
و خیر دنیوی را به شما عطا میکند که در رسیدن به خیر آخرت به شما کمک میکند.
#خدایا_بهشت_اعلی_را_به_ما_ببخش
🕋 نَاصِحٌ أَمِين
🔹@Nasseh_Amin
┄┄┄༻༺┄┄┄
صلّى عليه الله في علياءه
فعليه صلّوا يا كرام وأكثروا.
خداوند از جایگاه والای خود بر او درود فرستاده است.
پس ای بزرگواران، بر او درود بفرستید و بسیار درود بفرستید.
ﷺ ﷺ ﷺ
#صلوا_عليه_وسلموا_تسليما
💡💡 کهف💡💡
اکثر علما خواندن سوره کهف را در روز جمعه توصیه کردند.
رسول الله ﷺ فرمودند :
((مَنْ قَرَأ سُورَةَ الكَهْفِ فِي يَوْمِ الجُمُعَةِ أضَاءَ لَهُ مِنَ النُّورِ مَا بَيْنَ الجُمُعَتَيْنِ))
هر کس سورهی کهف را در روز جمعه بخواند،فاصلهی بین دو جمعهی او نورانی میگردد.
رواه البيهقي.🍃
🔘 نَاصِحٌ أَمِين
🔹@Nasseh_Amin
💞فضیلت صلوات درشب وروز جمعه💞
پیامبر ﷺ فرمودند:
💖در روز و شب جمعه بر من صلوات بفرستید، و هر کس بر من صلوات بفرستد، خداوند ۱۰ بار بر او صلوات میفرستد.» [رواه بيهقی/5994]💖
💞اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّد، كَمَا صَلَّيْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آلِ إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيد
اللَّهُمَّ بَارِكْ عَلَى مُحَمَّدٍ وَعَلَى آلِ مُحَمَّد، كَمَا بَارَكْتَ عَلَى إِبْرَاهِيْمَ وَعَلَى آل إِبْرَاهِيمَ إِنَّكَ حَمِيدٌ مَجِيد💕
١٠ أحوال تدعو لك فيها الملائكة 🤲
۱) النوم علی طهارة 🧼
۲) الصدقة والإنفاق 💰
۳) الدعاء للغیر بظهر الغیب 🤲
۴) انتظار علی الصلاة ⏳
۵) تعلم القرآن والعلم 📖
۶) عیادة المریض 💐
۷) الإصلاح بین الناس 🤝
۸) مجالس الذکر والعلم 🕌
۹) الدعاء في السجود 🤲
۱٠) إطعام الطعام 🍲
📃ده موقعیتی که فرشتگان برای شما دعا میکنند👌🤲
۱) خوابیدن با طهارت 🧼
۲) انفاق و بخشش در راه خدا 💰
۳) دعا برای دیگران در غیابشان 🤲
۴) انتظار نماز ⏳
۵) یادگیری قرآن و طلب علم 📖
۶) عیادت بیمار 💐
۷) صلح بین مردم 🤝
۸) گردهمایی برای ذکر و علم 🕌
۹) دعا در سجده 🤲
۱٠) اطعام دیگران 🍲
🕋 نَاصِحٌ أَمِين
🔹@Nasseh_Amin
┄┄┄༻༺┄┄┄
📖#روزی_یک_آیه_از_قرآن⛅️
﴿ إِنَّ الحَسَناتِ يُذهِبنَ السَّيِّئَاتِ﴾ [هود: ١١٤]
اگر بد می کنی..💡
«بی گمان نیکیها بدیها را از میان میبرد»
پس بعد از آن در انجام کارهای نیک شتاب کن
چون اعمال نیک گناهان صغیره را پاک می کند
🕋 نَاصِحٌ أَمِين
🔹@Nasseh_Amin
┄┄┄༻༺┄┄┄
شیخ العثیمین رحمه الله می فرماید:
🍃از بزرگترین نعمتهای خداوند بر بنده این است که آرامش را در دل او نازل میکند تا او را مطمئن سازد، نه مضطرب و شک کند و به قضا و قدر او راضی باشد، اگر به سختی گرفتار شود، صبر میکند و در انتظار گشایش خداوند است، و اگر شکرگزاری میکند.
شرح ریاض الصالحین_4 /709 📕
🕋 نَاصِحٌ أَمِين
🔹@Nasseh_Amin
┄┄┄༻༺┄┄┄
#اقوال_بزرگان_دین
👈 امام ابن تیمیه رحمه الله فرمودند:
💔« والإنسَانُ إذَا وَقَعَ مِنهُ ذَنبٌ كَان لِنَقصِ عِبَادَتِه للَّهِ تعَالىٰ ».
✍و انسان هرگاه در #گناهی واقع میشود، بخاطر نقص در عباداتش است!
[ جَامِعُ المسَائِل ٩ / ١٧٣ ]
نَاصِحٌ أَمِين
🔹@Nasseh_Amin
┄┄┄༻༺┄┄┄
🏷#پیام_هایی_از_قرآن
📖سوره مزمل بخشی ازایه ۲٠
﴿... عَلِمَ أَن سَيَكُونُ مِنكُم مَّرۡضَىٰ وَءَاخَرُونَ يَضۡرِبُونَ فِي ٱلۡأَرۡضِ يَبۡتَغُونَ مِن فَضۡلِ ٱللَّهِ وَءَاخَرُونَ يُقَٰتِلُونَ فِي سَبِيلِ ٱللَّهِۖ فَٱقۡرَءُواْ مَا تَيَسَّرَ مِنۡهُۚ...
🌸خدا میداند که کسانی از شما بیمار میشوند، و گروهی دیگر برای جستجوی روزی و به دست آوردن نعمت خدا در زمین مسافرت میکنند، و دسته دیگر در راه خدا میجنگند. لذا آن مقدار که برایتان ممکن است و توانائی دارید (در نماز شبانه) قرآن بخوانید. نماز بگزارید، و زکات مال به در کنید، و قرضالحسنه به خدا دهید.🌸«به وزن عذرها توجه کنید: (بیماری، طلب روزی، جهاد)
کانالی بی نظیر برای فهم درست قرآن
🍃تدبر در قرآن
/channel/QURAN_zx
قال الإمام #أحمد_بن_حنبل رحمه الله:
إذا نزع #الحياء من الإنسان، نزع منه الخير.
امام احمد بن حنبل رحمه الله میگوید: «اگر حیا از کسی برداشته شود، خیر از او برداشته میشود.»
🕋 نَاصِحٌ أَمِين
🔹@Nasseh_Amin
┄┄┄༻༺┄┄┄
🍃 زیر سایهٔ مروت و حیا
جوانمردی و پاکدامنی عثمان بن طلحه زمانی آشکار شد که قبیلهٔ «بنیمغیره»، به ابوسَلَمه اجازه ندادند در هجرتش به مدینه، همسرش امسلمه و فرزندش را با خود ببرد.
امسلمه رضي الله عنها داستان را اینطور تعریف میکند:
«...همسرم ابوسلمه راهی مدینه شد و اینگونه میان من، همسرم و فرزندم جدایی انداختند. پس از آن، کار من این شده بود که هر روز صبح بیرون میرفتم و در منطقهٔ "اَبطَح" مینشستم و تا شب گریه میکردم. حدود یک سال وضع من همین بود، تا اینکه روزی یکی از پسرعموهایم از قبیلهٔ بنیمغیره از کنارم گذشت؛ وقتی حال و روز مرا دید، دلش به رحم آمد و به همقبیلهایهایش گفت: "چرا دست از سر این زن بیچاره برنمیدارید؟ میان او، شوهرش و فرزندش جدایی انداختهاید!"
با وساطت او، به من گفتند: "اگر میخواهی، برو و به شوهرت ملحق شو." در این میان، قبیلهٔ بنیعبدالاسد هم پسرم را به من برگرداندند. من هم شترم را آماده کردم، پسرم را در آغوش گرفتم و به قصد رفتن پیش همسرم در مدینه حرکت کردم، در حالی که هیچکس از خلق خدا همراه من نبود! با خودم گفتم: با همین شتر سفر میکنم و از هر کس که در راه دیدم کمک میگیرم تا به همسرم برسم.
به منطقهٔ "تنعیم" که رسیدم، عثمان بن طلحه (از قبیلهٔ بنیعبدالدار) را دیدم. پرسید: "ای دختر ابوامیه، به کجا میروی؟" گفتم: "میخواهم پیش همسرم به مدینه بروم." گفت: "کسی همراهت نیست؟" گفتم: "نه به خدا، جز خدا و این پسرم، هیچکس را ندارم." گفت: "به خدا قسم، انصاف نیست تو را اینطور رها کنم."
سپس مهار شترم را گرفت و شتابان همراه من به راه افتاد. به خدا قسم، هرگز با هیچ مردی از عرب همسفر نشدم که از او بزرگوارتر و شریفتر باشد؛ هر وقت به استراحتگاهی میرسیدیم، شتر را میخواباند و خودش از من فاصله میگرفت تا پیاده شوم. وقتی پیاده میشدم، جلو میآمد، بار شتر را زمین میگذاشت، آن را به درختی میبست و خودش به زیر درخت دیگری میرفت و استراحت میکرد.
هنگام حرکت که میشد، شتر را آماده میکرد و سر جایش بازمیگشت و به من میگفت: "سوار شو." وقتی کاملاً روی شتر مستقر میشدم، جلو میآمد، مهار شتر را میگرفت و مرا با خود میبرد تا به منزلگاه بعدی برسیم. او تمام طول راه همینگونه با من رفتار کرد تا اینکه مرا به مدینه رساند.
وقتی نگاهش به روستای "بنیعمرو بن عوف" در منطقهٔ قبا افتاد، گفت: "همسرت در همین روستاست (چون ابوسلمه آنجا ساکن شده بود)، پس با برکتِ خدا وارد آن شو." و خودش بلافاصله راهش را کج کرد و به مکه برگشت.»
امسلمه همیشه میگفت:
" ما أعلَمُ أهلَ بيتٍ في الإسلامِ أصابهم ما أصاب أبو سَلَمةَ، وما رأيتُ صاحِبًا قَطُّ كان أكرَمَ من عثمانَ بنِ طلحةَ."
#سنتهای_فراموش_شده |❰ 26 ❱|
☜ عنـد قـول الـمؤذن الشـهادتين يقـول المستمـع:
⇦ 【 وأنــا وأنــا 】
☜ هنگامی که مؤذن *شهادتین* را میگوید، شنونده میگوید:
⇦ 【 و من، و من 】
▪ أن رسـول الله ﷺ :
【 كــانَ إذا سـمـِعَ الـمـؤذِّنَ يتـشـَهَّــدُ
قـالَـ : وأنــَا وأنـَـا 】
✅〖صحـحه اﻷلـباني في 〗
📓〖صحيح أبـي داود - رقم: (526)〗
📘〖صحيح الـجامع - رقم: (4742)〗
▪ درباره رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم):
【 هرگاه مؤذن شهادتین را میشنید، میگفت: وأنــَا وأنـَـا 】
【"و من، و من." 】
✅〖 توسط آلبانی در: 〗
📓〖 *صحیح ابی داوود* - شماره (526) 〗
📘〖 *صحیح الجامع* - شماره (4742) 〗
▪ قـالـ اﻷلبـاني رحـمه الله :
ويجـوز لـه أن يقـتصر أحيـانا علـى :
قـوله : وأنـا وأنـا بـدل قـول المـؤذن : أشـهد أن ﻻ إلـه إﻻ الله ، أشهـد أن محـمدا رسـول ؛ كـذلك كـان يفـعل رسـول الله ﷺ .
📖 الـــمَصـــــدرٌ : الـثمر المـستطاب فـي فقـه السـنة والكـتاب لـ اﻷلـباني رحـمه الله - المـجلد اﻷول صـ (184)
☜ أي يقـول عنـد شـهادة أن لا إلـه إلا الله وأنـا ، وعـند أشهـد أن مـحمدا رسـول الله
▪ آلبانی (رحمه الله) فرموده است:
برای او جایز است که گاهی اوقات به موارد زیر اکتفا کند:
گفتن «و من و من» به جای کلام مؤذن: «أشهد أن لا إله إلا الله، أشهد أن محمداً رسول الله»؛ این کاری بود که رسول الله (صلی الله علیه و آله و سلم) انجام میداد.
📖 منبع: *الثمر المستطاب فی فقه السنه و الکتاب* نوشته آلبانی (رحمه الله) - جلد ۱، صفحه (۱۸۴).
☜ معنی: او در شهادت «لا اله الا الله» و [باز هم] در شهادت «اشهد ان محمد رسول الله» میگوید «و من»
•┈•◈◉ 📚 ◉◈•┈•
🌷 این را به اشتراک بگذارید، ان شاء الله پاداش خواهید گرفت... زیرا کسی که به سوی خیر راهنمایی میکند، مانند کسی است که آن را انجام میدهد.
🕋 نَاصِحٌ أَمِين
🔹@Nasseh_Amin
┄┄┄༻༺┄┄┄
اللهم تقبل مني صالح الأعمال واغفر لي تقصيري
وارحمني برحمتك التي وسعت كل شئ.
࿐༜.. ঌ❃★࿐༜.. ঌ❃★࿐༜
خدایا اعمالم را بپذیر و کوتاهی هایم را ببخش
و با رحمت خودت که همه چیز را فرا گرفته بر من رحم کن.
🕋 نَاصِحٌ أَمِين
🔹@Nasseh_Amin
┄┄┄༻༺┄┄┄
جعفر بن محمد به #سفيان_الثوري گفت: «وقتی چیزی که دوست داری به تو میرسد، خدا را بسیار ستایش کن. وقتی چیزی که دوست نداری به تو میرسد، زیاد بگو:
#لا_حول_ولا_قوة_إلا_بالله
(هیچ قدرت و نیرویی جز به یاری خدا نیست).
و اگر روزی تو به تأخیر افتاد، زیاد:«#الاستغفار= استغفار کن.»
سفیان گفت: «من از این پند سود بردم.»
📚(المجالسة وجواهر العلم)
🕋 نَاصِحٌ أَمِين
🔹@Nasseh_Amin
┄┄┄༻༺┄┄┄
✉️ #پیامهایی_از_قرآن 📜
☝️ الله ﷻ میفرماید:
﴿وَمَا تَوْفِيقِي إِلاَّ بِاللهِ عَلَيْهِ تَوَكَّلْتُ وَإِلَيْهِ أُنِيبُ﴾
«و توفیق من، جز به [لطف و خواستِ] الله نیست؛ بر او توکل کردهام و به سوی او بازمیگردم»
از رسول الله صلی الله علیه وسلم روایت شده:
«إن أولى الناس بي يوم القيامة أكثرهم علي صلاة.»
کسانی که بیشتر بر من صلوات بفرستند، در روز قیامت نسبت به من سزاوارترند!
پیامبر صلی الله علیه وسلم:
«هرکس یک بار بر من صلوات بفرستد، خداوند ده بار بر او درود خواهد فرستاد!» (صحيح)
پیامبر صلی الله علیه وسلم:
«هرکس نزدش از من یاد شود و بر من صلوات نفرستد، بخیل است.» (صححه الألباني)
آیا دوست نداریم در روزی که همه پریشان هستند و نگران رسول الله صلی الله علیه و سلم دست بر شانه ات بگذارد و بگوید فلانی من تو را میشناسم تو بر من خیلی صلوات فرستادی بیا و با من داخل جنت شو...
اللهم صل وسلم علی نبینا محمد وعلی آله وصحبه وسلم.
"اللّهُمَّ صَلِّ علی مُحمَّدٍ و علی الِ محمّدٍ کَما صَلَّیتَ علی ابراهیمَ و علی الِ ابراهیمَ انَّکَ حَمیدٌ مَجیدٌ
اللّهُمَّ بارِک علی مُحمَّدٍ و علی الِ محمّدٍ کَما بارِکتَ علی ابراهیمَ و علی الِ ابراهیمَ انَّکَ حَمیدٌ مَجیدٌ"
🔘 نَاصِحٌ أَمِين
🔹@Nasseh_Amin
🔻 بدعت را به خوردت میدهد!
مُفَضَّل بن مُهَلهَل میگوید:
"لو كان صاحب البدعة إذا جلست إليه يحدثك ببدعته حذرته وفررت منه ولكنه يحدثك بأحاديث السنة في بدو مجلسه ثم يُدخل عليك بدعته فلعلها تلزم قلبك فمتى تخرج من قلبك."
نمیدانم در خانهها و قلبهایتان چه میگذرد،
اما از خدا میخواهم:
◆ اگر در میان شما بیماری هست، شفای عاجل به او عطا فرماید...
◆ اگر کسی راه خود را گم کرده است، به زیبایی او را هدایت فرماید...
◆ اگر کسی گرفتار نگرانی است، رفع گرفتاریاش کند...
◆ اگر کسی بدهکار است، بدهیاش را بپردازد...
◆ اگر کسی گرفتار بلاست، به او عافیت عطا فرماید...
◆ و اگر کسی از چشم زخم رنج میبرد، اثر آن را از بین ببرد.
🤎 ⃟🤎
#دعای_از_صمیم_قلب
🕋 نَاصِحٌ أَمِين
🔹@Nasseh_Amin
┄┄┄༻༺┄┄┄
فردا عاشوراست...
سالروز غرق شدن فرعون و نجات موسی...
خاطرهای فراموشنشدنی برای هر ظالمی...
خبری خوش برای هر مظلومی...
روزه بگیرید و شاد باشید!
༻✿༺
⚖ معیاری از آگاهی حقیقی...
«هرچه انسان آگاهتر شود، مهربانتر و بخشندهتر میشود.»
زیرا کسی که دانش حقیقی را فرا میگیرد، سرشار از آگاهی است و جوهره زندگی را درک میکند، نه صرفاً زیبایی ظاهری آن را، قادر به آسیب رساندن به کسی نیست؛ زیرا همه منابع شر از جهل سرچشمه میگیرند...
این پیامبر ﷺ است که به بالاترین سطوح آگاهی از ماهیت واقعی زندگی رسیده است، توسط خداوند اینگونه توصیف شده است:
{بِٱلۡمُؤۡمِنِینَ رَءُوفࣱ رَّحِیمࣱ }[التوبة: ١٢٨﴾
{او نسبت به مؤمنان مهربان و دلسوز است} [التوبة: 128]
༻✿༺
#اخلاق_تان_شما_را_تعریف_میکند
🍃 تقوا؛ بیمهٔ عمرِ مؤمن
"ومَنْ حفظ الله في صباه وقوّته، حفظه الله في حال كبَره وضعفِ قوّته، ومتَّعه بسمعه وبصره وحوله وقوَّته وعقله.
كان بعض العلماء قد جاوز المئة سنة وهو ممتَّعٌ بقوَّتِه وعقله، فوثب يومًا وثبةً شديدةً، فعُوتِبَ في ذلك، فقال: هذه جوارحُ حفظناها عَنِ المعاصي في الصِّغر، فحفظها الله علينا في الكبر. وعكس هذا أن بعضَ السلف رأى شيخًا يسأل الناسَ، فقال: إن هذا ضيَّع الله في صغره، فضيَّعه الله في كبره."
💥روزه گرفتن در روزهاي تاسوعا و عاشورا چه حكمي دارد؟ و آيا روزه گرفتن در اين أيام باعث أجر و ثواب است يا خير؟ لطفا همراه با دلايل بيان نمائید؟💥
روزه گرفتن در اين ايام (تاسوعا وعاشورا)مستحب است و موجب أجر و ثواب ميباشد و بنا بر گفته پيامبر اكرم روزه گرفتن در اين ايام ،كفاره گناهان يكسال گذشته قرار ميگيرد
*منبع:*📚👇
1⃣📖الفتاوى الهندية ،كتاب الصوم ،الباب الثالث فيما يكره للصائم ولايكره ج 1/ ص 256
2⃣📖الفتاوي التاتارخانية ،كتاب الصوم ،الأوقات التي يكره فيها الصوم ج2/590
3⃣الفقه الإسلامي وأدلته،كتاب الصوم، ج 2 / ص 590)دارالفكر
✅والله اعلم بالصواب✅
*🌹کمیته تخصصی دار الافتا والقضای عین العلوم گشت سراوان🌹*
"قدیم همه چی با برکت بود"
آدم ها؛
خونه ها؛
کاسبی ها؛
نگاه ها؛
لبخند ها
مهمونیا؛
رفاقتا؛
همسایه ها؛
ازدواج ها...
سر در خانه نوشته
خدایا به این خانه برکت بده
🕋 نَاصِحٌ أَمِين
🔹@Nasseh_Amin
┄┄┄༻༺┄┄┄
🏷#پیام_هایی_از_قرآن
🍃 تمثیلِ سلف از سگِ گله و شیطان
{ وَإِمَّا يَنْزَغَنَّكَ مِنَ الشَّيْطَانِ نَزْغٌ فَاسْتَعِذْ بِاللَّهِ إِنَّهُ سَمِيعٌ عَلِيمٌ ﴾
و اگر وسوسهای از سوی شیطان به تو رسید، به الله پناه ببر [که] بیتردید، او شنوای داناست. [الأعراف: ٢٠٠]
#نصیحتم_کن...
خالد بن خراش رحمهالله میگوید:
به امام مالک رحمهالله گفتم: نصیحتم کن.
فرمود:
"عليك بتقوى الله وطلب العلم عند أهله."
«تقوای الهی پیشه ساز و طلب علم از اهل آن را بر خود لازم بگیر.»
📚 ترتيب المدارك، قاضی عیاض، ج ۱، ص ۱۸۹.