139782
کانالهای ما 👇 سرگرمی کودک @Ghesse_lalaii آشپزی کودک @BabyMenu کانالهای درسی @cllass1_ir @cllass2_ir @cllass3_ir @cllass4_ir @cllass5_ir @cllass6_ir @cllass7_ir @cllass8_ir @cllass9_ir 🥀🥀🥀 تعرفه👇 t.me/+QJkV-tv2jQ-Vmmj1 ادمین تبلیغ👇 @momes_ad
💕💕
خسته ای؟ بی حوصله و درمانده ای؟ می خواهی بهترین لحظه ها را با کودکت داشته باشی و پیدایش نمی کنی؟
بگویم کدام لحظه، بهترین است؟
درست همین الان، همینجا،
نفس بکش، به افکار و نگرانی هایت نگاه کن، مهربانانه، بدون سرزنش، حتی به شکایت هایی که در ذهنت می گذرند از کودکی که سرشار از انرژی و شیطنت است و یا لحظه ای آرام نمی گیرد...
خودت را که دیدی، برایش که شفقت به خرج دادی و احساساتش را پذیرفتی،
خواهی دید که مهربانی در درونت جان گرفته و لبخند به روی صورتت نشانده...
که دستانت ناگزیر در جست و جوی آغوشی گرم و امن برای کودکت باز شده اند، آغوشی که اول پناه گرم تو، و بعد پناهی امن برای اوست....
#منصوره_اسدی
❤️ @BehtarinMadareDonya
💕💕
چیزایی که واقعاً میتونن زندگی آدمو عوض کنن:
قبل از ۱۲ شب بخوابی.
روزی ۱۵ دقیقه فقط توی سکوت باشی.
کمتر الکی توی گوشی بچرخی.
سلامتیتو بذاری اولویت اول.
کتاب بخونی.
برای خودت یادداشت روزانه بنویسی.
آدمای سمی رو از زندگیت حذف کنی.
بیشتر غذای خونگی بخوری.
هر روز حداقل ۳۰ دقیقه پیادهروی کنی.
برای هر روزی که زندهای خوشحال باشی و قدرشو بدونی.
همین کارای به ظاهر ساده، اگه مداوم انجامشون بدی، کمکم حال و زندگی آدمو از این رو به اون رو میکنن😇
چند تاشو انجام میدی؟
میدونستین لایک و کامنت شما برامون خیلی ارزشمنده ❤️
@BehtarinMadareDonya
💕💕
این یک درس مهم برای همه تو هر سنیه!
ما لازم نیست خودمون و ارزشهامون رو زیر پا بذاریم تا توسط دیگران مورد تایید و عشق قرار بگیریم.
همه قرار نیست مارو دوست داشته باشند،
و این کاملا طبیعیه.♥️
دوستان مهربون با ری اکشن زدن روی پستا به ما کمک میکنید که پستایی که دوست دارید رو شناسایی کنیم پس ری اکشن رو از ما دریغ نکنید
@BehtarinMadareDonya
⚽️ جام جهانی را دنبال میکنید؟
شاید روزی فرزند شما در بزرگترین رویداد فوتبال جهان بدرخشد…
تولد فرزند در اسپانیا؛ فرصتی برای ساختن آیندهای جهانی
🎓 وبینار اخذ اقامت شهروندی اسپانیا با تولد فرزندان
در این وبینار با مزایا، شرایط و فرصتهای پیش روی خانوادههایی که به دنبال آیندهای روشن و بینالمللی برای فرزندان خود هستند آشنا خواهید شد.
📅 یکشنبه ۷ تیر
⏰ ساعت ۱۷:۰۰
🔗 ثبتنام از طریق لینک زیر:
https://eseminar.tv/wb178433
💕💕
به به پادشاه تابستون رسید📢🎁
تولدتون مبارک✨.
تیر ماهیا عسلای این روزگارن.
همیشه شاد باشید مهربونای خوش قلب❤️
کیا متولد تیر هستند؟؟
💡💡💡💡💡
@BehtarinMadareDonya
و در آخر ما،
هیچ تسلطی بر قلبهایمان نداریم؛
قلبها برای کسی می تپند،که خودشان میخواهند…
.
.
اگه گفتی شعرش چیه....
@BehtarinMadareDonya
💕💕
چرا واقعا این طورین؟
@BehtarinMadareDonya
💕💕
زن، آینهی رفتاریه که از مرد میبینه.
هر چیزی که یک مرد به زنی که دوستش داره بده، همون رو دیر یا زود از اون دریافت میکنه. وقتی با عشق، احترام، مهربونی و توجه باهاش رفتار کنه، کمکم زن هم خودش رو بیشتر نشون میده و عشقی رو به زندگی مرد میاره که شاید همیشه آرزوش رو داشته.
با زنهای زندگیتون مهربون باشید.
باهاشون با ادب و با محبت رفتار کنید. شاید همیشه به زبون نیارن، ولی این چیزها رو عمیقاً حس میکنن و
براشون ارزش زیادی داره.
خیلی وقتها، زنها چیزی که در جواب محبت و توجه شما انجام میدن، چندین برابر بیشتر از چیزیه که دریافت کردن. ❤✴️
🎯 آموزش آنلاین شطرنج آریا
🔵 برای تمامی رده های سنی
🔰 توسط مربیان رسمی فدراسیون
✔️ کاربری آسان و بدون نصب نرم افزار
🏆 از مقدماتی تا قهرمانی
✅ فواید شطرنج : تمرکز ، خلاقیت ، تقویت حافظه و ضریب هوشی ، موفقیت تحصیلی و ...
🔹مناسب برای ۴ سال به بالا
🔵 لینک ثبت نام رایگان:
✅
https://survey.porsline.ir/s/p4A0TZDn
🟢 روبیکا :
✅
@Ariachess12
🟣 تماس :
☎️+989205000625
🇮🇷 شطرنج آریا 🇮🇷
روز جهانی قدبلندها مبارک؛ امیدوارم امسال هم سقف آرزوهاتون از قدتون بلندتر باشه!
@BehtarinMadareDonya
گاهی فکر میکنیم وقتی به کودک میگوییم:
«اگه این کارو نکنی باهات قهر میکنم»
داریم تربیتش میکنیم…
اما کودک این جمله را اینطور میشنود:
«اگه مطابق میل من نباشی، دوستت ندارم.»
نتیجهاش شاید در لحظه سکوت باشد،
اما درون کودک پر میشود از ترس، اضطراب و تلاش برای از دست ندادن عشق پدر و مادر.
کودک با قهر تربیت نمیشود؛
با امنیت، گفتوگو، مرزبندی آرام و محبتِ بدون شرط رشد میکند.
به جای قهر، بگوییم:
«من از کارت ناراحت شدم، اما هنوز دوستت دارم و باهم درستش میکنیم.»
تو هم تا حالا ناخودآگاه از این جمله استفاده کردی؟
@BehtarinMadareDonya
🌟 پتانسیل واقعی زیباییت رو کشف کن! (آنالیز رایگان چهره با هوش مصنوعی)
دوست داشتی یک پزشک فوق تخصص زیبایی عکس صورتت رو بادقت تحلیل کنه؟ رخهوش دقیقا برای همین هدف آموزش دیده!
«رُخهوش» اولین دستیار هوشمند زیباییه که فقط با یک سلفی ساده، چهرهت رو با دقتِ بالا آنالیز میکنه.
💕💕
رابطهها خراب میشوند، چون همیشه یکنفر بوده که خودش را به آب و آتش زده و یکنفر بوده که ندیده، نشنیده و اهمیتی نداده
یک نفر بوده که به هر زبانی تلاش کرده توضیح بدهد که چه چیزی عذابش میدهد و در مقابل، یکنفر مدام نادیده گرفته و رشتهی گفتگو را بریده.
یک نفر مدام از درون فروپاشیده و با زبان بیزبانی تلاش به ترمیم رابطه کرده و محکوم شده به گیر دادن و بحث درست کردن و از کاه کوه ساختن
رابطهها خراب میشوند چون یکنفر محکوم میشود به سکوت و همه چیز را در خود ریختن و بارها و بارها بیصدا در خود شکستن و یکتنه عذاب کشیدن.
رابطهها خراب میشوند چون نخکش میشوند و این نخ باریکِ نادیده گرفته شده، تاانتها کشیده میشود و تو ناگهان به خودت میآیی که همه چیز از هم گسیخته و چیزی برای ترمیم باقی نمانده
جدی بگیرید اعتراض و فریادهای بیصدای آدمها را. جدی بگیرید آدمی را که برای ترمیم رابطه هشدار میدهد. جدی بگیرید نخ نازکی را که دارد آرام آرام رابطه را از درون میجود و به دو نیمِ شکننده و آسیبپذیر تقسیم میکند.
جدی بگیرید نقصها را، احساسات را، آدمها را، آدمها را، آدمها را...
#نرگس_صرافیان_طوفان
@BehtarinMadareDonya
آیا ورزش باعث افزایش قد میشه؟
بله، ورزشهایی مثل شنا، بسکتبال، والیبال و حرکات کششی میتونن به رشد بهتر کودک کمک کنن
🌱 اما نکته مهم اینجاست👇
⚠️ بخش اصلی رشد قد به تغذیه، اشتها، خواب و دریافت مواد مغذی مورد نیاز بدن مربوط میشه.
خیلی از کودکانی که رشد قدی ضعیفی دارن، مشکلشون کمبود مواد مغذی یا بیاشتهایی هست، نه کمبود ورزش.
@BehtarinMadareDonya
💕💕
بعضی وقتها بچهها یه سؤال یا یه برداشت بامزه دارن و ناخودآگاه میخندیم…
ولی حواسمون باشه فرق هست بین خندیدن با بچه و خندیدن به بچه.
وقتی بچه با کلی ذوق یه چیزی میگه و ما مسخرهاش میکنیم یا به حرفش میخندیم، ممکنه توی دلش این پیام بشینه که:
«فکرام خندهدارن…»
«بهتره دیگه چیزی نگم…»
خیلی از بچهها از همین جا کمکم سؤال پرسیدن، نظر دادن و ابراز کردن خودشون رو کنار میذارن.
لازم نیست همه حرفها و برداشتهای بچهها درست باشه.
فقط کافیه جدیشون بگیریم، گوش بدیم و کمکشون کنیم دنیا رو بهتر بشناسن. 🌱
اعتماد به نفس بچهها با اتفاقهای خیلی بزرگ از بین نمیره؛ گاهی با همین خندههای کوچک کمرنگ میشه.
@BehtarinMadareDonya
«نتیجه» همیشه دست کودک نیست،
اما «تلاش» هست. 🧠✨
بهجای ستایشِ نتیجه (که ممکن است کامل نباشد)، تلاش و مسیرِ کودک را تحسین کنید. این یعنی ساختِ «ذهنیت رشد».
نتیجه هر چه باشد، فرعی است؛ آنچه مهم است این است که کودک بداند مسیرِ تلاشش دیده شده است. 💪
@BehtarinMadareDonya
پسر موفق نتیجه عشق، صبر و تربیت آگاهانه است. 🌱✨
#فرزند_پروری
@BehtarinMadareDonya
💕💕
بیاین مادرایی که بچه کوچیک دارن رو بیشتر درک کنیم و باهاشون مهربون تر باشیم🤗
اون بچه فقط بچه ی اونا نیست.....
بفرستید تو گروه ها دست به دست شه😁❤️
@BehtarinMadareDonya
کدوم یکی از این ممنوعه ها رو دو رو برت دیدی؟
یا خودت ناخواسته انجامش دادی؟!
.
.
لطفاً تو کامنتا بگید بهم ✋🏻 شاید بتونه باعث آگاهی یه والد دیگهبشه
@BehtarinMadareDonya
چندین سال پیش تصادف کردم..
پام شکست و ماه ها بعد خوب شد..
بعد مدتها زانوم درد گرفت و رفتم دکتر
گفت بغل زانوت استخوان اضافه آورده..
از اون ببعد همیشه پام درد میکنه..
وقتی میخوابم و پامو رو اون یکی پام میندازم درد میکنه..
ورزش کردنی درد میکنه..
هرکار انجام میدم دردش رو حس میکنم..
من ۱۲ سال از وجود این استخوان خبر نداشتم..
از وقتی دکترم از داشتنش بهم اطلاع داد روش حساس شدم..
میخوام بگم رو هرچیزی حساس بشی دردش رو بیشتر حس میکنی!
حتی آدما...
مثلا اگه رو یه آدمی حساس باشی یا دوسش داشته باشی،یه ضربه آروم با نخ بهت بزنه حس میکنی با چَکُش زده....
|مرجان جهانی|
@BehtarinMadareDonya
🌱 مامان...
قبل از اینکه دنبال مکملهای عجیب باشی، به بشقاب بچهت نگاه کن.
خیلی از مواد مغذی مورد نیاز رشد قد، همین حالا توی غذاهای سادهای مثل:
🥚 تخممرغ
🍗 مرغ و گوشت
🥦 بروکلی و اسفناج
🥛 شیر و پنیر
🫘 نخود و عدس
🌰 گردو و تخم کدو
وجود دارن.
مشکل بیشتر بچهها فقط «غذا نخوردن» نیست... مشکل اینه که بدنشون مواد لازم برای ساخت استخوان، عضله و رشد رو به اندازه کافی دریافت نمیکنه.
📈 رشد قد از انتخابهای کوچیک هر روز شروع میشه.
💔 خیلی از والدین وقتی نگران قد بچه میشن که از نمودار رشد عقب افتاده...
درحالیکه رشد قوی، از سالها قبل ساخته میشه.
@ghesse_lalaii
💕💕
زندگى مثل يک كامواست از دستت كه در برود، مى شود
كلاف سر در گم،گره مى خورد، میپيچد به هم، گره گره مى شود
بعد بايد صبورى كنى، گره را به
وقتش با حوصله وا كنى
زياد كه كلنجار بروى، گره بزرگتر
مى شود، کورتر مى شود
يک جايى ديگر كارى نمى شود كرد،
بايد سر و ته كلاف را بريد
يک گره ى ظريف و كوچک زد، بعد آن گره را توى بافتنى جورى قايم كرد، محوكرد، جورى كه معلوم نشود.
يادمان باشد گره هاى توى كلاف
همان دلخورى هاى كوچک و بزرگند
همان كينه هاى چند ساله بايد يک جايى تمامش كرد
سر و تهش را بريد.
زندگى به بندى بند استْ
به نام حرمت كه اگر پاره شودتمام است.
@BehtarinMadareDonya
😨 فوبیا فقط یک «ترس ساده» نیست؛ بلکه میتواند واکنشی شدید و غیرقابلکنترل به یک موقعیت، شیء یا موجود خاص باشد.
از ترس ارتفاع و تاریکی گرفته تا ترس از عنکبوت، مار یا حتی صحبت کردن در جمع، فوبیاها انواع مختلفی دارند و میلیونها نفر در سراسر جهان با آنها زندگی میکنند.
جالب است بدانید بسیاری از فوبیاها قابل درمان هستند و با روشهایی مانند رواندرمانی، مواجههدرمانی و در برخی موارد دارودرمانی میتوان آنها را کنترل کرد.
شما با کدامیک از این فوبیاها آشنایی دارید؟ 🤔
@BehtarinMadareDonya
دعوا میکنند یا تمرینِ زندگی؟ 🤔
خیلی وقتها ما به عنوان والد، ناخودآگاه نقش «قاضی» رو بازی میکنیم، اما بچهها تو دعواهای خواهرو برادری بیشتر از اینکه نیاز به قاضی داشته باشند، نیاز به «مربی» دارند.
تفاوت بین والد سمی و والد آگاه رو تو جدول ببین و با برخورد درست نقش مثبت تو آیندشون داشته باش 💡
اگه این پست به دردت خورد، برای اون دوستی که همیشه از دعوای بچهها کلافهست، بفرستش تا اون هم آرامشش رو حفظ کنه! 💌
@BehtarinMadareDonya
💕💕
- خانم "الف" به بانک میرود؛ نوبت میگیرد. شمارهاش ۱۳۵ است.
همانجا دوستش را میبیند که سه ساعت زودتر از او آمده و دو شماره در دستش دارد. یکی ۲۴ و یکی ۲۵. شماره ۲۵ را از او میگیرد و کارش را زودتر از ۱۱۰ نفر دیگر انجام میدهد و خوشحال بانک را ترک میکند.
- آقای "ب" رانندهی تاکسی است؛
هر روز دقایقی را فریاد میزند تا مسافرانش تکمیل شده و حرکت کند. امروز باران شدیدی میآمد.
آقای "ب" کسی را سوار نمیکرد و میگفت که فقط دربست میرود.
- خانم "پ" پنجره را باز میکند و زیرسفرهای را داخل کوچه میتکاند.
- آقای "ت" در اتوبان میبیند که همهی ماشینها در ترافیک سنگینی هستند. وارد شانهی خاکی میشود و از چند صد نفر جلو میزند و بعد به داخل صف ماشینها میآید.
- خانم "ث" فروشنده است؛ کیفی میفروشد با قیمت ۲۰٠ هزار تومان. توریستی از همه جا بیخبر میآید که کیف را بخرد. قیمت را می پرسد. در جواب میشنود: ۶٠۰ هزار تومان.
- آقای "ج" کارمند است؛
در ساعتی که اوج کار است و مراجعین صف کشیدهاند، درِ اتاقش را بسته، چایی میریزد و مینشیند کنار همکارش هرهر میخندد.
یک لحظه با خودتان رو راست باشید و بپذیرید که همهی ما به اندازه "توانمان" متجاوز ، دیکتاتور و ضایع کنندهی حق دیگران هستیم.
@BehtarinMadareDonya
😅دوباره از این کلیپا
@BehtarinMadareDonya
💕💕
کاش تمیز کردن خونه به این راحتی بود 😂😂
@BehtarinMadareDonya
مادر کلفت نیست ⭕️💢⭕️
مادر مدیر است💠✨💠
#خانواده
@BehtarinMadareDonya
🎙️ Dtalk | دیتاک
📌گفتوگوهایی درباره رشد، خانواده و کودک
🧑🧒🧒 رویداد: «چالشهای رشد و آینده فرزندان»
🎯 ویژه والدین
یک تاکشوی فرهنگی زنده و رایگان برای والدینی که دغدغه تربیت، رشد و آینده فرزندان خود را دارند.
🎥 گفتوگوی زنده با حضور مهمانان ویژه در حوزه هنر و خانواده
🎭 مهمانان:
فرزین محدث — ساعت ۱۲:۰۰
کاظم هژیرآزاد — ساعت ۱۵:۰۰
👤 اجرا و میزبانی: دکتر دریادار (متخصص روانشناسی کودک)
محورهای گفتوگو:
🔹 چالشهای والدین در تربیت امروز
🔹 نقش هنر در رشد فرزندان
🔹 آینده شغلی کودکان
📍 تهران - شهر کتاب فرشته - خیابان شریعتی قبل از پل صدر
🎟️ حضور رایگان
⚠️ ظرفیت محدود | ثبتنام الزامی (ویژه والدین)
📲 ثبتنام از طریق لینک:
https://survey.porsline.ir/s/RekuHQBb
💕💕
هر کسی قصهای دارد
- دشمن کسی است که قصهاش را نمیدانی
- غریبه کسی است که قصهاش را نمیدانی
- دیگری کسی است که قصهاش را نمیدانی
این را پارسال جایی دیدم و نوشتم. اغراق نیست اگر بگویم ساعتها به آن فکر کردم. مرورش کردم و حالا انگار دارم یادش میگیرم.
اینکه هر آدمی قصهای دارد که ما آن را نمیدانیم. شاید اگر میدانستیم بیشتر با هم مهربان بودیم، کمتر همدیگر را شرحهشرحه میکردیم و این دنیا جای بهتری برای زندگی بود.
- هر روز به آدمها نگاه میکنم. به خطوط چهرهشان، تکان دادن دستهایشان، زُل زدنهای بیهدفشان به یک نقطه، به عکسهایی که در شبکههای اجتماعی منتشر میکنند
به چیزهایی که پشت واژههایشان هست و تلاش میکنند پنهاناش کنند و من هم کمکشان میکنم که فکر کنند موفق بودهاند و من نفهمیدهام! و با خودم میگویم هر کدام از آنها قصهای دارند که من نمیدانم.
- هر کس زیر پوستاش رازی پنهان دارد، حرفی که نمیزند، گاهی میآید تا روی لب و دوباره قورتش میدهد. هرکس رنجی دارد که ما نمیدانیم، آن را پشتِ آرایش سبک یا غلیظی پنهان میکند، پشتِ «من خوبم، شکر»گفتنی، پشت لبخندی، پشت «حالا بگذریم، دیگه چه خبری؟»، پشت سکوت و شانه بالا انداختنی ...
- دشمن کسی است که قصهاش را نمیدانی
- غریبه کسی است که قصهاش را نمیدانی
- دیگری کسی است که قصهاش را نمیدانی
هر آدمی قصهای دارد که ما آن را نمیدانیم. شاید اگر میدانستیم بیشتر با هم مهربان بودیم، کمتر همدیگر را شرحهشرحه میکردیم و این دنیا جای بهتری بود برای زندگی.
احسان محمدی
@BehtarinMadareDonya