1023
جا برای معاشقه کم بود ما فقط مشاعره کردیم آبا عابدین
بوی تو میآید
و من
مدام فکر میکنم
باید
در آغوش کشیده شوم
#آباعابدین
@aba_abedin_channel
وقتی چراغارو خاموش میکنی
تاریکی در آغوش میگیردت
شگفتانگیز نیست؟
پس همین اندازه نور برای اینکه دیوارای خونه رو ببینیم کافیه
همينقدر که مطمئن بشیم اگه آینه شکست غرق نمیشیم.
صدام میکنه و برمیگردم سمتش، با دست بهم میگه بیا اینجا.
بهش میگم من از آینه رد نمیشم. ها میکنه و با انگشت یه خط میکشه روی بخار نفسش.
میپرسه وقتی آکواریوم میشکنه ازش آب میریزه بیرون، از آینهمون چی میریزه بیرون اگه بشکنه؟
میگم دلتنگی.
باید به خانه میگفتم لانه
تا بیش از آنکه پرواز را به خاطر میسپردم
صدای بالهایت را میفهمیدم
حالا به تو شبیهترم
چون امروز پرنده بودم
و فردا هم اگر شکار نشوم
باز پرندهام
آبا عابدین
من لگد میزدم
و مادرم هنوز مرا دوست داشت
آبا عابدین
@aba_abedin_channel
آنها تورا پوچ میخواستند
جنازهات را رها کردند
ما فریاد میزدیم
گل از ما
گل از ما
گل از ما
آبا عابدین
@aba_abedin_channel
باد نمیاد و هوا سَمیّه
پر شده از ابر سیاه آسمون
شهر پر از وحشت و تاریکیه
مرگ رسیده به خیابونمون
پنجرهها بسته و قفلن درا
زندگی از یاد همه رفته که
هیچکسی اسمِ تو یادش نیاد
خونِ تو از دستِ همه میچکه
بیشتر از اینی که رفتی نرو
دورتر از جای به ظاهر وطن
نامه بده، شعر بخون، گریه کن
دور نشو از من و آوار من
دوری تو بیوطنم میکنه
کشور دلتنگیه اینجا، نرو
مارو به حال خودمون جا نذار
وضعیت جنگیه اینجا نرو
...
آبا عابدین
@aba_abedin_channel
شعر: رضا براهنی
خوانش: #آباعابدین
@aba_abedin_channel
قند در چای حل میشود
بیآنکه حجمی به آن اضافه کند
اما شیرینیاش هرگز تمام نمیشود
چگونه فراموشت کنم
حل شدهای در من
حالا هرکس مرا بنوشد
مزهی تو را چشیده
#آباعابدین
@aba_abedin_channel
حرف کمی نیست
من تورا باندازهی تمام مردها دوست داشتم
یک تنه
#آباعابدین
@aba_abedin_channel
میشه نوازشم کنی وقته گرفته حالم؟
میشه ببندی بالمو؟ آخه شکسته بالم
میفهمی چی میگم بهت؟ میبینی خستگیمو؟
میشه بذارم پیش تو چند روزی زندگیمو؟
انگار یه بغضی تو گلوم داره شکسته میشه
اینجوری که پلکای تو هی باز و بسته میشه
#آباعابدین
@aba_abedin_channel
شعر: احمدرضا احمدی
خوانش: #آباعابدین
@aba_abedin_channel
از کتاب ترلان
فریبا وفی
خوانش: #آباعابدین
@aba_abedin_channel
از من درخت مونده و از تو صدای باد
پس کاملا طبیعیه قلبم تورو بخواد
نوشتم پیکرم را پر کرده بودی
و تازه فهمیدم چرا اینهمه گیج بودم
برای همین است که دریا هرگز در لیوان جا نمیشود
و باران وقتی تمام میشود، تمام نمیشود
آبا عابدین
کاش باهات میومدم مینشستم کنارت
تا باهم به این آهنگ گوش کنیم
کاش میدونستی
من هنوز وقتی میام تو خوابت
اول آروم صدات میکنم
تا مطمئن بشم خوابیدی
آبا عابدین
پاهامو تو رودخونهای که از زیر تختخوابم رد میشد شستم
خیلی وقت بود صدای پای ماهیارو نشنیده بودم
اینارو هیچکس نمیدونه، توام به کسی نگو
توی خونهی خودم مدفونم
کشور من و تو قبرستونه
بندری بزن برقصی با من
این حقیقت لب کارونه
آبا عابدین
@aba_abedin_channel
تو فکر میکنی اگر خدا میفهمید
میتوانست باور کند
که ما هنوز اورا نبخشیدهایم؟
آبا عابدین
@aba_abedin_channel
ایران خانم عزیزم سلام
این روزها که همه نگران آیندهی خودشان هستند، من نگران توام، نگران آیندهی توام.
تو که شاهان بسیاری را دیدهای، مردمان زیادی را پناه دادهای و در تمام تاریخ خونهای بیشماری برای حفظ تو ریخته شده، تو که حالا اما تنهاتر از همیشهای.
گربهی غمگین من، من نگران گوشهای توام، نگران دستها و پاهای توام، نگران قلب توام.
نگرانم که مبادا یک تار مو از وجودت کاسته شود.
من هنوز با چینهای دامن دماوندت بغض میکنم، با چشمهایم برایت، بلوچی، کردی، لری، گیلکی، عربی، ترکی ... گریه میکنم و میدانم که دوباره روزی برای دریاها و جنگلها و کوهها و کویرهایت خواهم رقصید.
مادر جانم!
فرزندانت را ببخش.
ما خستهایم اما تورا فراموش نکردهایم.
جانم به قربانت، ما تورا رها نکردیم، رها نمیکنیم.
@aba_abedin_channel
بوی تو میآید
و من
مدام فکر میکنم
باید
در آغوش کشیده شوم
#آباعابدین
@aba_abedin_channel
شعر: الیزابت برت براونینگ
خوانش: #آباعابدین
@@aba_abedin_channel
شعر: رضا براهنی
خوانش: #آباعابدین
@aba_abedin_channel
باید ببینمت تا مطمئن بشم
اسمت انار بود یا سورهی عسل
فرقی اگه نداشت، وقتی که میرسی
حی علی النگاه، حی علی البغل
#آباعابدین
#آدم_ابری
@aba_abedin_channel
زرهت رو از تنت درمیاری، شمشیرتو میذاری زمین و کنارش میخوابی.
اشک و خون رو از روی صورتت پاک میکنی
تو از همینجا بردی
چون دیگه نمیخوای بجنگی.
من هشت ریشتر درد همرامه
هفتاد فصل سرد همرامه
انقدر دلتنگم که میتونم
تهرانو با بغضم بلرزونم
#آباعابدین
@aba_abedin_channel