320
((اللهم عجل لولیک الفرج)) کانال شخصی استاد رضا صمدی مشاور و پژوهشگر مسائل تربیتی و روانشناختی جوان و نوجوان #نوجوان #جوان #والدین #فعالان_آموزشی #فعالان_فرهنگی_اجتماعی #فعالان_تربیتی ارتباط مستقیم: @Dr_reza_samadi
عراقی ها حواسشان کاملا جمع بوده و در جریان بازسازی عتبات عالیات در کربلا آثار جنایات نظامیان صدام و تیراندازی به حرم حضرت امام حسین(ع) را از بین نبرده اند و برخی سنگ های سوراخ سوراخ شده را حفظ کرده اند تا نسل های آتی از این واقعیات تلخ مطلع بمانند.
ایران هم باید حواسش جمع باشد تا در جریان بازسازی ساختمان های مختلف آثار جنایات آمریکا و اسرائیل از تن شهرهای مختلف پاک نشود. کوتاهی در این زمینه باعث میشود ۳۰ سال دیگر دوباره با نسلی مواجه شویم که خیلی راحت در معرض شستشوی مغزی غرب قرار می گیرند، چون خاطره ای از جنایات اسرائیل و آمریکا ندارند. یک اشتباه را دو بار تکرار نکنیم....
/channel/+SV6YYFA0zX1kOGZk
هفت انگاره خطا در برابر واقعیت های حضور باشکوه مردم
دادهنگارهای برگرفته از گزارش معاونت راهبردی دربارهٔ «جنبش خیابانی حفاظت از ایران: چیستی؛ فرصتها و راههای ارتقا»
@css_govir
جنگی که گذروندیم لحظات تاثیر گذار زیاد داشت. اما یکی از تاثیرگذارترین ها، ویدیوها منتشر شده از اهدایی های مردم کشور های مختلف منطقه برای کمک به ایران عزیز بود.
پسرانی که دوچرخه و موتور اهدا کردند.
دخترانی که طلا اهدا کردند.
خانواده هایی که پول، فرش، گوسفند، اسب و خودرو اهدا کردند.
حتما که ما نیاز مالی به این کمک ها نداریم و ان شاالله که بهتر از اون برای این عزیزان جبران میشه. ولی حتما نیاز روحی به این کمک ها داشتیم.
آن هم از جانب افرادی که از قشر ثروتمند جامعه خود نبودند اما از فرش زیر پای خود برای کمک به یک آرمان گذشتند!
سلام علیکم
میخواهم ببینم آیا امکان دارد پیام مرا به دست افراد مربوطه برسانی؟
«من دوستانم، خانوادهام، زندگیام و همه آرزوهایم را از دست دادهام.
ما در جنوب [لبنان] عزیزان بسیار زیادی را از دست دادهایم و دیگر چیزی برای از دست دادن نداریم.
هیچگونه سازش، عقبنشینی یا کوتاه آمدنی را نمیپذیریم.
ما به دنبال خونخواهی هستیم.
به دنبال خونخواهی دوستم، همسر شهید و فرزند او هستم که از صبح بر اثر حمله از میان ما رفتند.
بسیار صبر کردهایم، همچنان صبر میکنیم و همچنان پیش میرویم.
اما تا پیش از نابودی آنان، راهحل دیگری برای ما باقی نمانده است.
ما به وعدههای شما اعتماد کردیم.
و به ولی فقیه خود اعتماد داریم.
ای کاش بتوانی این پیام را به مسئولان مربوطه برسانی تا صدای ما را بشنوند.
سپاسگزارم.»
برادران و خواهران دینی ما در لبنان به ولیّ خدا استغاثه میکنند.
🔻ای کسانی که امروز در عزای سیدالشهدا علیهالسلام حضور مییابید، این روضههای زنده را ببینید و صدای این مردم مظلوم را به گوش دیگران برسانید.
من هر روز با این روضههای مصوّر زندگی میکنم؛ با داغها، اشکها و رنجهایی که بر این مردم گذشته است.
برای صبر و طاقت ما نیز دعا کنید.
🔻 @hossein_pak69
🏴▫️علی الاصول همه تابع علمداریم / ولی امر زمان مجتبی خامنهایست
محمدرضا طاهری - محرم ۱۴۰۵
@Akharinkhabar | akharinkhabar.ir
🏴▫️علی الاصول با دشمن حق میجنگیم...
نوحه سرایی مداحان با کلیدواژه علیالاصول که در پیام مهم رهبر انقلاب از آن استفاده شده بود
@Akharinkhabar | akharinkhabar.ir
خیلی از مدعیان دین و وطن در دی و بهمن و اسفند گم شدند. همان تراستیهای بیراستی، ارزشی های پر دود سابق جبهه و شلمچه، سعی کنندگان میان دو تپه حزب توده و پهلوی، همان دیوانسالاران مکار، همان سیاستمداران بیاصول و ارتجاعطلب که با ماسکهای تازه ظاهر میشوند، در آن شبهای سرد و تلخ ناپدید بودند. در دو هفته اول جنگ هم بسیاری از همین مقامها، مسئولان و چهرههای مدعی، یا خاموش بودند یا منتظر ماندند ببینند باد از کدام طرف میوزد.
از میانه راه، وقتی فهمیدند سرو ایران نمیافتد، آرامآرام از سوراخها بیرون آمدند. حالا دوباره طلبکار شدهاند، انگار نه انگار که در سختترین شبها نه صدایی از آنان بود، نه نشانی، نه هزینهای، نه ایستادنی.
ما نارضایتی داریم، نقد داریم، اما فرق است میان نقد کردن و در لحظه خطر غیب شدن. فرق است میان در میدان ایستادن برای ایران و فرصتطلبی به نام سیاست و عقلانیت.
🔴 اینها اگر فیلم بود وسطش سالن سینما را ترک میکردم!
🔺چند وقت پیش در لابلای یک یادداشت دیگری نوشتم «اگر پنج سال قبل پای یک فیلم سینمایی مینشستم که نشان میداد از سوی آمریکا به ایران حمله نظامی میشود و در ساعت صفر جنگ رهبری و تمام فرماندهان اصلی نظامی کشور یک جا ترور میشوند، به همه مراکز و تاسیسات نظامی ایران تا حد کلانتری محلات حمله میشد و کشور در کمتر از ۲۴ساعت به مرحله اداره زیرزمینی امور میرسد، در حدی که احتمالا یک بخشدار هم در ساختمان بخشداری نتوان پیدا کرد؛ اما ایران تنها ۲ساعت بعد از شروع چنین جنگی به ۷پایتخت در منطقه حمله گسترده موشکی میکرد، تنگه هرمز را مسدود میکرد و تا ۱۰۰روز بزرگترین ارتش جهان نه توان آن را پیدا میکرد که این تنگه را باز کند و نه قدرت آفندی و موشکی ایران را از کار بیاندازد و در این فضای اداره زیرزمینی کشور که کلانتریها هم تخلیه شدهاند حتی یک شهر کوچک مرزی سقوط نکند و دست آخر ایران زمان آتشبس را تعیین کند و...» قطعا همان اواسط فیلم، سالن سینما را ترک میکردم و میگفتم این فیلم بیش از حد پروپاگاندایی و اگزجره است و درصدی به شعور مخاطبانش احترام نگذاشته است.
🔹اما خب چه میشود گفت؟ ما این فیلم غیرقابل باور را در این صد و چند روز زندگی کردیم. در یک نبردی که بسیار از هجوم اسکندر مقدونی و چنگیز مغول و ارتش متفقین هم بزرگتر بود ما تاریخیترین مقاومت میهنی را از خودمان نشان دادیم.
🔸حجاب معاصرت چندان اجازه نمیدهد که بفهمیم تمام اینها یعنی چه، اما خب بعدها هرکه در کتاب تاریخ به این جنگ و داستان دفاع ما میرسد با حیرت و غرور و افتخار، آن را میخواند. گوارای وجود آیندگان باد افتخار به این تاریخ و نقطه پایانی که بر قرنها اضطراب برای بقا ایران و حفظ تمامیت سرزمینیاش گذاشتیم.
🔹یکصد و چند روز پیش اهریمنان زمانه از پایان جنگ در چند روز الا چند هفته گفتند. اهدافشان هم مشخص کردند.
1️⃣ نابودی توان موشکی ایران
2️⃣ نابودی قدرت دریایی ایران
3️⃣ نابودی و خارج کردن مواد غنیسازیشدن ایران
4️⃣ تغییر نظام سیاسی ایران
5️⃣ مالکیت بر جزایر جنوبی و منابع نفتی ایران
و به پیوست تمام اینها: تسلیم بی قید و شرط
◽️ما تا ساعت آخر این جنگ موشکهایمان به هر تعداد و با هر هدفی که انتخاب خودمان بود شلیک شد.
◾️ما تا ساعت آخر جنگ تعیین کردیم که کدام کشتی از تنگه عبور کند و کدام پشت دروازه بماند.
◽️ما سرنوشت اورانیومها را حتی از شروط پایان جنگ خارج کردیم.
◾️و آن دو مورد آخر هم که ارزش پاسخگویی ندارد و لفظش هم به دهان نجس دشمنان بزرگ بود.
✅ ایران با تنی زخمی و با داغی ابدی از فقدان نیکوترین فرزندانش این جنگ را به انتها رساند. آنان تن به تن برای اقتدار و استقلال وطن ذبح شدند اما حالا خلیج، از هر زمانی فارستر است. تهدید ایران علیه دشمنانش از هر زمانی معتبرتر است، ایمان به توان دفاعیمان از هر زمانی بالاتر است. و ایران برای ما وارثان این ایام سخت از هر زمانی ایرانتر و عزیزتر است.
✍️ محمدصادق فرامرزی
🇮🇷 @Roshangari_ir
⭕️ تمامقد بایستیم برای…
✍ محمدرضا جلائیپور
درک و تحلیل اهمیت و ابعاد آنچه رخ داده است، امروز که در دل و نزدیک واقعه و تحولیم، هنوز میسر نیست. اما میدانیم که قویترین قدرت نظامی و اقتصادی تاریخ جهان و دو ارتش اتمی برای کلنگی و زیستناپذیر و حکمرانیناپذیر کردن ایران به ایران حمله کردند و بعد از ۴۰ روز انواع جنایات سهمگین جنگی و بهرهگیری از جدیدترین فناوری و پشتیبانی مرئی و نامرئی دهها کشور ناچار به پذیرش مبناشدن پیشنهادهای دهمادهای ایران در مذاکرات صلح شدند. زیر ضرب یک جنگ تمامعیار ترکیبی و بعد از سالها تمهید و شدیدترین بمباران رسانهای و تحریمهای اقتصادی تاریخ معاصر جهان، در ایران نه فروپاشی سیاسی رخ داد و نه فروپاشی اجتماعی و نه فروپاشی اقتصادی.
هنوز بازی پایان نیافته و نمیدانیم در هفتهها و ماههای پیش رو اسرائیل جنایتپیشه و ترامپ فریبکار چه میکنند. اما تا همین جای کار استقامت ملی ایران چنان شگفتانگیز بوده است که هر نقد و ملاحظهٔ دیگری هم باشد، باید به نشانهٔ احترام و قدرشناسی تمامقد بایستیم برای:
شهدای بزرگی همچون طهرانی مقدم و تنگسیری و فرماندهان و سربازانی در ارتش و سپاه که قدرت موشکی و پهپادی و شهپادی و قایقهای موشکانداز ایران را با توان و دانش بومی پروردند و در نبردی نامتقارن حریف مجهزترین ارتشهای جهان شدند؛
شهدای بزرگی همچون قاسم سلیمانی و همرزمانش که شبکهٔ همپیمانان منطقهای ایران در لبنان و عراق و یمن را ساختند که در چنین معرکهٔ سرنوشتسازی همرزمان مدافع ایران شدند و پیشروی قدرتهای استعماری را متوقف کردند؛
شبکهٔ داوطلبان بسیج و شبکهٔ هیئات که در چنین هنگامهٔ تعیینکنندهای هستهٔ بسیجگر و سازماندهِ جریان حفاظت از ایران در چهل شب متمادی در خیابانهای همهٔ شهرهای ایران شدند و تعدادی از اهداف اصلی متجاوزان را ناممکن کردند؛
پرورندگان گفتمان و رویکردی که مقاومت ایران و حفظ استقلالش را ممکن کرد و امروز الهامبخش عدالتخواهان جهان و مقاومتکنندگان در برابر استعمارگران اپستینمنش شده است؛
سازندگان ساختار چند لایه و چند ستونی در حکومت و نیروهای مسلح ایران که آن را در برابر ترور و شهادت رهبران و فرماندهان مقاوم کرد؛
رهبر شهیدی که از دههها قبل ساختن پنج قدرت فوقالذکر که لوازم بقا و درخشش ایران در چنین گرداب هائلی شدند را راهبری کرد؛
همهٔ سربازان و شهروندانی که یکی از نزدیکانشان یا عضوی از بدنشان یا کاشانه و بخشی از داراییشان نثار ایران و قربانی تجاوز دشمنان ایران شد ولی صبورانه تاب آوردند،
مدیران عالی و کارکنان دیوانسالاریِ خدمات پایه در دولت که چنان خدمترسانی کردند که در طول ۴۰ روز جنگ تمامعیار و زیر ضرب حملات شدید و در شرایط ناامنی و تهدیدِ ترور هیچ یک از خدمات پایه متوقف نشد، هیچ کالای اساسی در هیچ جای ایران نایاب و حتی کمیاب نشد، صفهای بلند ندیدیم، هیچ بیمارستان و درمانگاهی که موشک نخورده بود از درمان مجروحان و بیماران بازنایستاد، قطعی برق و آب و تلفن همراه و خدمات بانکی و کمبود بنزین تجربه نشد، پلیس و نظافت هیچ شهری تعطیل نشد و جادههای کشور امن و پرتردد ماند؛
شهدا و سربازان پای لانچر و پدافند که برای ایران جانشان را کف دستشان گرفتند و اعضای بدنشان را تقدیم کردند؛
فرماندهان و سربازانی که چهل روز زیر زمین و در شهرکهای موشکی آفتاب و آغوش همسران و فرزندانشان را تجربه نکردند و وقتی بیرون بیایند تازه باید با خبر و عزای شهادت همرزمانشان مواجه شوند؛
دیپلماتها و کارشناسان سیاست خارجیمان که توانستند وتوی چین و روسیه به قطعنامهٔ پیشنهادی بحرین را میسر کنند، فرانسه و چند کشور منطقه را از ائتلاف ضد ایران جدا کنند، میانجی بسازند، ابتکار عملهای ممکنالوصول را بپرورند و نهایتا پیشنهادهای قدرتمندانهٔ ایران را مبنای مذاکرات کنند؛
یکایک ایرانیانی که برای اولین بار در تاریخ ایران و جهان برای چهل شب متمادی خیابانهای صدها شهر را برای حفاظت از کشور تسخیر کردند و در هوای سرد و زیر بمباران و باران ساعتها پرچم ایران را گرداندند و با هموطنانشان در دفاع از ایران شعار دادند و سرود خواندند؛
یکایک معترضانی که ولو با سکوت و خانهنشینیشان کمک کردند که در طول چهل روز جنگ حتی یکی از فراخوانهای پرشمار ایرانستیزان برای اعتراض حتی توسط یک گروه کوچک هم در هیچ جای ایران اجابت نشود و آب به آسیاب دشمنان غدار ایران نریزد؛
همهٔ اهالی قلم و اندیشه و رسانه که علیرغم قطعی اینترنت در این چهل روز برای دفاع میهنی همبستگی ساختند و روشنگری کردند؛ به ویژه امثال دکتر عبدالکریم سروش که علیرغم دوری از ایران و انتقادهای ریشهای، از ابتدا و تمامقد و گرم وارد میدان دفاع از ایران و رسواسازی ایرانستیزان شدند؛
ادامه👇
تحلیل فرید زکریا از مواجهه تمدن ایران با اسلام و خطای محاسباتی ترامپ و نتانیاهو
@NationalBranding
♥️🇮🇷♥️
🔻 تا اینجای کار ترامپ حداقل ۳بار اعتراف کرده که گروههای تجزیهطلب کُرد را قبل از جنگ مسلح کرده و قرار بوده که این گروهها از روز (احتمالا)چهارم جنگ نقش نیروی زمینی مهاجم را بازی کنند اما موفق نشدهاند.
🔻 در کنار این اعتراف دو خبر دیگر را هم میتوان گنجاند. اولی مصاحبه ترامپ در اواسط جنگ است که گفت نقشه ایران در پایان جنگ تغییر خواهد کرد و دومی هم موج گسترده حملات چهار روز نخست جنگ روی پاسگاههای مرزی غرب ایران است.
🔻 جمیع اینها جای شک و شبههای نمیگذارد که «تجزیه ایران» در این جنگ دیگر نه یک ایده که یک عملیات بوده است. البته که هرکس کمی جغرافیای سیاسی بفهمد، کمی اسرائیل را بشناسد و اندکتر از همه اینها مختصر عقلی داشته باشد میفهمد که «تجزیه ایران» طرح محبوبی برای تمام دولتهای منطقه بوده و هست و خواهد بود.
🔻 همزمان با آنکه عملیات تجزیه سرزمینی ایران در حال اجرا بود ۲اتفاق دیگر نیز رخ داد.
🔻 اولی حضور خیابانی دیاسپورا شیروخورشیدی در خیابانهای آمریکا، کانادا و اروپا و در حمایت از این عملیات بود(که این زیاد به چشم آمد).
🔻 مورد دوم که کمتر دیده شد در مجاورت همان مسلحین کُرد بود که گروههای مقاومت شیعی عراق، پایگاههای تجزیهطلبان را متر به متر زیر آتش بردند و این پیام را صادر کردند که قبل از آنکه نیروهای ایرانی در آنسوی مرز به حسابتان برسند ما از همین عراق پرونده شما را میبندیم... سوای از این مدافعان عرب ایران، در سوی دیگر مرزهایمان تاجیکستان فارسیزبان هم محموله کمکهای بشردوستانهای به ایران ارسال کرد؛ و واکنش ناایرانیان شیروخورشیدی چه بود؟ درخواست از آمریکا برای بمباران این محمولهها!
🔻 اما در چنین زمین پرمخاطره و زمان حیرتانگیزی وقت پرسیدن این سوال به ظاهر ساده است که:
ایران کجاست؟
ایرانی کیست؟
وظیفه ما در برابر هموطن و بیگانه چیست؟
من میگویم مفهوم «هموطن» زاییده وجود «وطن» است.
🔻 هموطنی که میخواهد موجودیت این وطن را از بین ببرد اساسا وجود ندارد. او به محض مشارکت در پروژه انهدام وطن، ابتدا هموطن بودن خود را منهدم میکند و بیگانه میشود. هر قدر ارتباط با هموطن مستلزم رواداری، مسالمت و تسامح است اما در مواجهه با بیگانه متجاوز رفتار جنگی، سرکوبگرانه و بقامحور است.
🔻 هموطن فرض کردن میدانداران، طرفداران و توجیهگران این تجاوز جنگی با هر بهانهای فقط کمک به عادیسازی تجزیه سرزمینی ایران است. نظر رادیکالی است؟ کاملا درست میفرمایید! قهرمانان ما اگر موضع رادیکالی در دفاع از ایران نداشتند هرگز پای لانچری که زیر آتش است نمیرفتند... من درباره ایران موضع رادیکالی دارم!
🔗 از صفحهٔ محمدصادق فرامرزی
🌐 FarhikhteganOnline.ir
🔻 @FarhikhteganOnline
صبح امروز در ماشین در حال گوش دادن به اخبار یک رادیوی غربی بودم. خبر درباره تبادل حملات ایران و اسرائیل بود، اما چیزی که توجهم را جلب کرد، فقط خود خبر نبود؛ شیوه روایت و چینش خبر بود.
در خلاصه خبر، خیلی پررنگ گفته شد که اسرائیل «در پاسخ به حملات موشکی ایران» به اهداف نظامی در ایران حمله کرده است. این جمله به ظاهر خبری، در عمل نقطه آغاز ماجرا را جابهجا میکند و مخاطب را از همان ابتدا در چارچوبی قرار میدهد که ایران آغازگر تنش به نظر برسد.
در ادامه خبر هم این تصویر واقعاً تصحیح نشد. فقط با واژههایی نرمتر و مبهمتر گفته شد که ایران در واکنش به حملات اسرائیل در جنوب لبنان حمله کرده است. اما مسئله اصلی «جنوب لبنان» نبود؛ مسئله حمله به بیروت و شکستن آتشبس بود. تبدیل حمله به بیروت به «تحولات جنوب لبنان» یک تفاوت ساده در بیان نیست؛ تغییر معنای سیاسی رخداد است.
تحریف دوم در معرفی اهداف حمله اسرائیل بود. گفته شد اسرائیل به «اهداف نظامی» در ایران حمله کرده، در حالی که یکی از مهمترین اهداف گزارششده، پتروشیمی کارون در ماهشهر بود؛ یعنی زیرساخت صنعتی و اقتصادی، نه صرفاً یک هدف نظامی کلاسیک.
اینجاست که باید گفت واژهها خنثی نیستند. وقتی «حمله به بیروت» تبدیل میشود به «حملات در جنوب لبنان»، وقتی «زیرساخت صنعتی» در سایه «اهداف نظامی» پنهان میشود، و وقتی ترتیب وقایع طوری چیده میشود که علت و معلول جابهجا شوند، خبر دیگر فقط گزارش واقعیت نیست.
این نوع خبرنویسی، با ظاهر حرفهای و زبان ظاهراً بیطرف، تصویر جنگ را بازسازی میکند: آغازگر را عوض میکند، شدت رخداد را کمرنگ میکند، و مخاطب را به برداشتی هدایت میکند که با واقعیت میدانی فاصله دارد.
🔻عکسگرفتن از محلهای بمباران و انتشار آن، بیاحتیاطی ساده نیست؛ کمک مستقیم به دشمن است.
🔴در چهارمین جنگ هم هنوز این رفتار خطرناک را ترک نکردهایم: خودمان با دست خودمان کشورمان را بیدفاع، بینظم و بیحفاظ نشان میدهیم.
🔴هیچ کشور عاقلی در میانه جنگ، اطلاعات میدانی، حجم خسارت، موقعیت اصابت و نقاط ضعف خود را برای دشمن منتشر نمیکند.
🔴دشمن فقط با موشک و پهپاد نمیجنگد؛ با عکسها، ویدئوها و اطلاعاتی هم که ما بیمحابا پخش میکنیم، هدف بعدی را دقیقتر میسازد.
🔴لطفاً عکس نگیرید. منتشر نکنید. بازنشر نکنید.
در جنگ، سکوت میدانی بخشی از دفاع ملی است.
🔻 @hossein_pak69
انیمیشنها از قدمت تاریخی ایران میگویند
FarhikhteganOnline.ir
روبیکا | اینستاگرام | بله | تلگرام | توییتر | سروشپلاس
@charsoofarhang
از اصرار به حضور ایران در جام جهانی در زمانی که میزبان به خاک ایران تجاوز کرده بسیار تعجب میکنم. پیشنهاد برای
عدم حضور ایران در جام جهانی را باید در امتداد یک سنت قدیمی در ورزش بینالملل فهمید: سنتی که در آن «شرکت نکردن» خود به یک کنش سیاسی تبدیل میشود. ورزش همیشه فقط ورزش نبوده است. گاهی تیمها، دولتها یا مجموعهای از کشورها تصمیم گرفتهاند با نیامدن به میدان، پیام سیاسی روشنتری بدهند تا با حضور در آن. در جام جهانی ۱۹۶۶، کشورهای آفریقایی مسابقات مقدماتی را تحریم کردند، چون فیفا برای آفریقا سهمیه مستقیم در نظر نگرفته بود. این تحریم بعدها به تغییر جایگاه آفریقا در ساختار جام جهانی کمک کرد. در مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ نیز شوروی حاضر نشد بازی برگشت برابر شیلی را در ورزشگاه ملی سانتیاگو برگزار کند، زیرا پس از کودتای پینوشه، آن ورزشگاه با بازداشت و سرکوب مخالفان سیاسی پیوند خورده بود.
در المپیک هم نمونهها روشنترند. در المپیک ۱۹۷۶ مونترآل، ۲۲ کشور آفریقایی در اعتراض به رابطه ورزشی نیوزیلند با آفریقای جنوبیِ آپارتاید، بازیها را تحریم کردند. در المپیک ۱۹۸۰ مسکو، آمریکا و شماری از متحدانش به دلیل حمله شوروی به افغانستان شرکت نکردند. چهار سال بعد، در المپیک ۱۹۸۴ لسآنجلس، شوروی و تعدادی از کشورهای بلوک شرق در واکنشی سیاسی و جنگ سردی، مسابقات را تحریم کردند. یعنی در هر سه مورد، میدان ورزش به امتداد میدان سیاست خارجی، مشروعیت بینالمللی و نزاع ایدئولوژیک تبدیل شد.
از این منظر، پیشنهاد عدم حضور ایران در جام جهانی را هم نباید صرفا به عنوان یک غیبت ورزشی فهمید. این تصمیم در همان منطق تاریخی قرار میگیرد که در آن کشورها گاهی با «نبودن» پیام میدهند: پیام اعتراض، پیام عدم پذیرش وضعیت موجود، یا پیام اینکه نمیخواهند با حضورشان به یک نظم سیاسی خاص مشروعیت نمادین بدهند. فوتبال در چنین لحظههایی فقط مسابقه نیست؛ صحنهای است که در آن مسئله امنیت، حاکمیت، حیثیت ملی و سیاست جهانی با هم گره میخورند.
یار دوازدهم تیم ملی ایران
@NationalBranding
♥️🇮🇷♥️
🎥 تصاویر ساختهشده با هوش مصنوعی از حضور بازیکنان تیم ملی ایران همراه با کودکان شهید مدرسه میناب مقابل بلژیک
🌐 FarhikhteganOnline.ir
🔻 @FarhikhteganOnline
ولایتمداری مثل مسابقه دو نیست که با عقب ماندن دیگران، تو برنده باشی. و نه مثل فوتبال که با گل زدن به رقیب، به پیروزی برسی، و نه مثل کُشتی که باید پشت رقیب را به خاک بمالی... شاید چیزی شبیه کوهنوردی است. راه همه به قله باز است و با رسیدن یک نفر به قله، راه رسیدن دیگران بسته نمیشود؛ همه برندهاند.
ولایتمداری رقابت بر سر مهرورزی است. مهربانترین و دلسوزترین نسبت به دیگر مومنان، به قله نزدیک تر است. اولیاء الهی مظهر رحمت او هستند و مهربانترین بر خلق او. کسیکه در مسیر دینداری به دنبال عقب زدن دیگران و اثبات دینداری خویش باشد، از میدان ولایت بیرون میافتد و رشتهی ولایتش گسسته میشود.
◾️ @Tasbihat_ir
▶️ Thousands take part in a commemorative ceremony held in Pakistan's Lahore in honour of the martyred Leader of the Islamic Revolution Ayatollah Seyyed Ali Khamenei.
@PressTV
🏴▫️علی الاصول خداوند یار آن قوم است
که گوششان همه دم بر نصایح مولاست
مهدی رسولی - محرم ۱۴۰۵
@Akharinkhabar | akharinkhabar.ir
🔻 تحلیل محمد زعیمزاده از پیام راهبردی رهبر انقلاب اسلامی
سردبیر فرهیختگان:
۱. اجازه برای توافق داده شده اما این اجازه منوط است به تحقق شروط است.
۲ نظر رهبری پذیرش متن نبوده است اما به خرد جمعی احترام گذاشته شده اند، ایران عربستان بن سلمان نیست.
۳. احتمالا توصيف رئیسجمهور در خصوص وضع سيستم حکمرانی کشور در تحقق این وضعیت موثر بوده است از این رو هم پیش برد توافق هم تضمین بهبود شرایط اقتصادی ... با رییس جمهور است.
۴. با پیام رهبری راه نقد معقول و مستند متن و نظارت بر اجرا بازتر از قبل شد، هر دوی اینها کمک به مسئولان اجرایی است.
۵. برای تفاهم نامه ای که یک طرفش ترامپ و نتانیاهو هستند نباید چک سفید در سطح رهبری امضا صادر کرد.
۶. امکان نقض تفاهم در همین ۶۰ روز توسط آمریکا و اسراییل بالاست این متن هم دستان تیم مذاکره را پر می کند هم دست ایران را برای اقدام غیر مذاکراتی باز می گذارد.
🌐 FarhikhteganOnline.ir
🔻 @FarhikhteganOnline
در این جنگ و فتنهی بزرگ بسیاری را دیده بودم که سالها از مواهب و مزایای پنهان و پیدای دیوانسالاری و موقعیت اجتماعی بهره داشتند و به فراخور ادعای میهنخواهی داشتند و حتی دین! این هواشناسان ناشی در این ماهها گمان کردند که باد در بادبان سلطنتخواهی افتاده و ناخدا هم پهلوی است، و از جنگ و تجاوز و مداخلهی خارجی دفاع کردند.
حال که این تخته شکسته به گل نشسته، شدهاند مصداق این ایه:
وَمِنَ النَّاسِ مَن يَعْبُدُ اللَّهَ عَلَىٰ حَرْفٍ ۖ فَإِنْ أَصَابَهُ خَيْرٌ اطْمَأَنَّ بِهِ ۖ وَإِنْ أَصَابَتْهُ فِتْنَةٌ انقَلَبَ عَلَىٰ وَجْهِهِ خَسِرَ الدُّنْيَا وَالْآخِرَةَ ۚ ذَٰلِكَ هُوَ الْخُسْرَانُ الْمُبِينُ
و از میان مردم کسی هست که خدا را بر لبه و مرز میپرستد؛ اگر خیری به او برسد، با آن آرام و مطمئن میشود، اما اگر آزمایشی و سختی به او برسد، روی برمیگرداند و واژگون میشود. او دنیا و آخرت را باخته است؛ و این همان زیان آشکار است!
ادامه از فرسته قبل:
همهٔ کارکنان رسانهٔ ملی که زیر تهدید مدام بمباران نگذاشتند صدا و سیما خاموش شود، به ویژه آنها که در برنامههایی همچون زمانه و منایرانم همبستگیهای فراگیرتری ساختند؛
یکایک مرزبانان خاکی و آبیِ ایران که در شرایط تشدید تهدیدهای تجاوز، رخصت ناامنی و تجاوز مرزی را ندادند؛
یکایک ایرانیانی که بعد از تهدید زیرساختها، روی پلها و دور نیروگاههای ایران زنجیرهٔ انسانی ساختند؛
یکایک داوطلبان هلال احمر و کارکنان آتشنشانی و نهادهای مدنی و عمومی امدادرسانی که چهل روز به قربانیان تجاوز به کشورمان و در شرایط سخت خدمات کارساز رساندند؛
همهٔ همراهان کمپینهای مستقل دفاع میهنی همچون «به نام ایران» که از روز اول جنگ با طرحهای میدانی و رسانهایشان مارپیچهای سکوت را شکستند، صدای کودکان میناب و دلاوران ناو دنا و هزاران شهید ایران در داخل و خارج کشور شدند، هزاران نفر با سلایق مختلف را در بیانیهها و کنشهای نمادین همبسته کردند و الگوهایی برای ساختن همبستگیهای فراگیرتر و تکثرپذیر و بهرهگیری از هنر و ادبیات در فضای عمومی و خیابان پروردند که تکثیر شد؛
یکایک ایرانیان خارج از کشور که زیر فشار و ضرب اپوزیسیون فاشیستی و وابسته به اسراییل، محور تجمعهای ضد تجاوز به ایران در شهرهای بزرگ جهان شدند؛
صدها هزار اهالی کشمیر و عراق و پاکستان و یمن و ترکیه که با تجمعهای اعتراضی باشکوه و کمکهای نقدیشان به یاری ایرانیان آمدند؛
سازندگان جوان و خلاق ویدیوهای لگویی و انیمهای که در شرایط ضعف دیپلماسی عمومی ایران تاثیر جهانی داشتند؛
هنرمندانی همچون محسن چاوشی که از همان روزهای اول جنگ خطشکنی کردند و خوش درخشیدند و سرمایهٔ اجتماعی و هنریشان را در خدمت دفاع میهنی قرار دادند؛ و هنرمندانی همچون علی قمصری که ابتکارشان را در خدمت حفظ ایران و سرمایههای زیرساختیاش قرار دادند؛
مداحانی همچون مهدی رسولی و حسین طاهری و محمدحسین پویانفر که در این جنگ با نوحههای حماسی و محبوبشان مقاومت و شور ضروری برای دفاع میهنی را پروردند؛
همهٔ فرماندهان و مدیران عالیرتبه در نهادهای عمومی که زیر تهدید مدامِ ترور، خدمترسانی تماموقت کردند و حتی یک نفر ریزش و پیوستن به جبههٔ دشمن نداشتند؛
یکایک کارکنان صنعت حمل و نقل و صاحبان کسب و کارهای خرد و بزرگ که بخشی از کالاها و خدمات ضروری را ارائه میکردند و حتی در رمضان و نوروز و شرایط جنگی هم تعطیلات نداشتند؛
رهبران و کنشگران سیاسی و مدنی هزینهدادهای که در روزهای جنگ انتقادهایشان در سیاست داخلی را مسکوت گذاشتند و با ارتفاعگیری ملی از همان ابتدا تمامقد و گرم و بسیجگر وارد میدان دفاع میهنی شدند؛
همه کارشناسان و راهبرد اندیشانی که بدون اینکه موظف باشند و بیمزد و منت، با دهها ساعت وقتگذاری، پیشنهادها و ایدههای کارساز برای عبور ایران از این گردنه را میپرداختند و به هر طریق ممکن به دست تصمیمگیران و تصمیمسازان میرساندند؛
دلاوران لرِ هموطنمان که با برنو به نبرد مجهزترین نیروهای عملیات ویژه متجاوزان در دشت و کوهستان رفتند؛
۱۶ میلیون جانفدا که ظرف چند روز برای دفاع از ایران داوطلب شدند؛
و شهید لاریجانی که هم راوی قدرت ملی در هر دو جنگ بود و هم پرورندهٔ تدبیرهایی که به چنین نتیجهٔ عزتمندانهای برای ایران ختم شد.
یکایک ما سوارانِ کشتیِ ایران و حتی فرزندان و نوادگانمان مدیون رشادت و مجاهدت و ایثارگری قهرمانان و نیروهایی هستیم که یاد شدند. بالنده و پاینده باد ایران!
@jalaeipour
دشمن بدنبال آن است که آنچه که نتوانسته در جنگ نظامی و جنگ اقتصادی بدست آورده، در جنگ روایت و جنگ اجتماعی بدست آورد. حفظ وحدت باطل السحر دشمن در جنگ روایت ها و جنگ اجتماعی است. هر مطالبه و انتقادی با هدف اصلاح امور، باید با حفظ وحدت و مراقبت از وارد نشدن خدشه به وحدت باشد. در غیر اینصورت به عکس خودش تبدیل خواهد شد.
اما حتما دشمن کورخوانده است و به برکت خون رهبر شهید همانطور که در جنگ نظامی و جنگ اقتصادی پیروز شدیم در حفظ وحدت و جنگ روایت ها هم پیروز خواهیم بود.
@NationalBranding
♥️🇮🇷♥️
♦️ جزئیات مراسم وداع، تشییع و تدفین رهبر شهید انقلاب اعلام شد؛ بیستویکم محرم، تشییع در تهران/ شب شهادت امام سجاد(علیهالسلام)، تشییع در مشهد
اطلاعیه شماره ۳ ستاد بزرگداشت عروج خونین امام مجاهد شهید حضرت آیتاللهالعظمی خامنهای:
🔹پیرو اطلاعیههای پیشین این ستاد و با عنایت به برنامهریزیهای انجامشده، به اطلاع عموم مردم شریف و عزادار میرساند مراسم وداع، تشییع و تدفین پیکر مطهر آن امام مجاهد شهید و اعضای خانواده ایشان، شهیدان بزرگوار دکتر مصباحالهدی باقریکنی، سیّدهبشری حسینی خامنهای، زهرا حدادعادل و زهرا محمدی گلپایگانی (رضواناللهعلیهم اجمعین) به شرح زیر برگزار خواهد شد:
🔺روزهای شنبه ۱۳ و یکشنبه ۱۴ تیرماه ۱۴۰۵ مصادف با نوزدهم و بیستم ماه محرم: مراسم وداع با پیکر مطهر در مصلای امام خمینی (قدّسسرّه) تهران.
🔺روز دوشنبه ۱۵ تیرماه ۱۴۰۵ مصادف با بیستویکم ماه محرم: مراسم تشییع در تهران.
🔺روز سهشنبه ۱۶ تیرماه ۱۴۰۵ مصادف با بیستودوم ماه محرم: مراسم تشییع در شهر مقدّس قم.
🔺 روز پنجشنبه ۱۸ تیرماه ۱۴۰۵ مصادف با بیستچهارم ماه محرم و شب شهادت امام سجاد علیهالسلام: مراسم تشییع در مشهد مقدس و تدفین در حرم ملکوتی امامرضا (علیهآلافالتحیة و الثناء)
🔹 از عموم مردم شریف و عزیز، آزادگان جهان، دلدادگان مکتب اسلام و علاقهمندان به ایران دعوت میشود با حضور در این مراسم باشکوه، آن رهبر شهید را بدرقه کنند.
🔹 تأکید میشود نقش اصلی در برگزاری این مراسم را مردم شریف و همیشهدرصحنه بهعنوان صاحبان اصلی عزا برعهده خواهند داشت و جلوه باشکوه و بینظیری از یک رویداد مردمی رقم خواهد خورد انشاءالله.
🔹جزئیات این مراسم متعاقباً بهاطلاع عموم خواهد رسید.
🔹دفتر حفظ و نشر آثار رهبر شهید انقلاب/ ۲۳ خرداد ۱۴۰۵
@Akharinkhabar | akharinkhabar.ir
📼موزیکویدیو پیامبران در میدان
زمین و زمان را به هم ریخته 🇮🇷
خدایی که ما را برانگیخته
۱۴۶۰ سال بعد از بعثت پیامبر اسلام
حالا امت او مبعوث شده اند تا دنیا را از بت پرستی نجات دهند..🇮🇷
@hosein_haqiqi💠
آیا موشک و پهپاد و توان آنها میتوانست بازدارندگی ایجاد کند؟
اینکه جنگ اتفاق افتاده، لزوما به معنای بیفایده بودن موشک نیست؛ بلکه نشان میدهد نوع بازدارندگی موجود نتوانسته آن سطح از حمله را بازدارد.
بازدارندگی صرفا به معنای داشتن موشک نیست. بازدارندگی زمانی شکل میگیرد که طرف مقابل باور کند حمله به شما هزینهای قطعی، سنگین و غیرقابلقبول برای او خواهد داشت. از این رو، موشک متعارف میتواند هزینه حمله را بالا ببرد و توان تنبیهی ایجاد کند، اما بهتنهایی بازدارندگی راهبردی نمیسازد.
برای شکلگیری بازدارندگی معتبر، چند مؤلفه اساسی لازم است. نخست، کلاهکی با قدرت تخریب راهبردی ( اتمی یا بمبهای هیدروژنی)؛ دوم، قابلیت ضربه دوم، یعنی توان بقا پس از حمله اول و پاسخ قطعی؛ و سوم، سامانه فرماندهی، کنترل و ارتباطات مطمئن یا NC3 که امکان تصمیمگیری و صدور فرمان پاسخ را حتی در شرایط بحران حفظ کند.
در نبود این معماری، موشک در موقعیتی میانی قرار میگیرد: نه آنقدر بیاهمیت است که دشمن آن را نادیده بگیرد، و نه آنقدر کامل، بقاپذیر و معتبر است که دشمن را کاملا از حمله منصرف کند. نتیجه چنین وضعیتی، شکلگیری نوعی بازدارندگی ناقص است؛ وضعیتی که تهدید تولید میکند، اما تضمینی برای جلوگیری از جنگ ارائه نمیدهد. حتی در برخی شرایط، اگر دشمن احساس کند ظرفیت موشکی در حال رشد است اما هنوز فاقد چتر کامل بازدارندگی راهبردی است، ممکن است انگیزه حمله پیشدستانه افزایش یابد.
بنابراین، پرسش اصلی این نیست که «موشک بازدارندگی دارد یا ندارد». مسئله این است که موشک متعارف بدون کلاهک راهبردی، بدون قابلیت ضربه دوم، بدون NC3، بدون دکترین روشن و بدون مدیریت بحران، بیشتر ابزار هزینهسازی و تنبیه است تا بازدارندگی کامل.
در نتیجه، تجربه جنگ۱۲ و ۴۰ روزه نشان میدهد که موشک بهتنهایی کافی نیست. بازدارندگی واقعی زمانی شکل میگیرد که توان پاسخ، بقاپذیری، اراده سیاسی و ساختار فرماندهی معتبر در کنار یکدیگر قرار گیرند و هزینه حمله را برای طرف مقابل بهطور قطعی و غیرقابلقبول کنند.
Yemen did his job!
Bab al-Mandab is closed for Israel.
🆔 @explosivemedia
🔰 شیعیان عمان در سلطنت عمان بهترین وضعیت سیاسی/اقتصادی/اجتماعی/مذهبی را در مقایسه با دیکر کشورهای حاشیه خلیج فارس دارند.
در حالی که سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس به طرق مختلف مانند زندانی کردن شیعیان، خلع تابعیت، اخراج، محدویت های اجتماعی و اقتصادی، شنود و تجسس و انواع فشار مذهبی بر شیعیان آنها را اذیت میکنند، شیعیان عمان در سایه سار سلطنت البوسعیدی آزادانه و در کمال امنیت مناسک مذهبی خود را به جا میآورند و نه تنها کسی به خاطر شیعه بودن محدودیت ندارد بلکه شیعیان عمانی از وضعیت سیاسی و اجتماعی مقبولی برخوردارند.
میدانم این روزها فشار سیاسی قدرتهای غربی و ارتجاع منطقهای علیه سلطنت عمان خیلی زیاد است، ما در رسانه ایرانی به نقش عمان کمتر پرداختیم و روایت عمان را عملا رسانههای خصم در اختیار گرفتند.
⭕️ @OmanST
🎥وطن تویی، سکوت من صدای من🇮🇷
FarhikhteganDaily.com
روبیکا | اینستاگرام | بله | تلگرام | توییتر | سروشپلاس
@charsoofarhang