-
✅سمانه صفوی روانشناس، ،طرحواره درمانگر ✅ارائه خدمات روانشناختی در زمینه: #اختلالات_شخصیت #روابط_عاطفی #طرحواره_درمانی پیج اینستاگرام ما www.instagram.com/psychologist_ssafavi1 رزرو وقت @pcy_admin
#مشاوره
#تراپی
@ssafavi1
گلاسر در کتاب "ازدواج بدون شکست" میگوید:
هفت عادت مخرب وجود دارد که در دراز مدت زندگی های مشترک را از بين میبرد؛
١) عيب جویی ٢) سرزنش ٣) نق زدن ۴) شکوه و گلايه ۵) تهديد ۶) تنبيه ٧) دادن حق حساب يا باج برای تحت کنترل در آوردن ديگری .
در مقابل هفت عادت مهرورزی را بايد جايگزين رفتارهايمان سازيم:
١) گوش سپردن ٢) حمايت ٣) تشويق ۴) احترام ۵) اعتماد ۶) پذيرش ٧) گفتگوی هميشگی بر سر اختلافات.
@ssafavi1
اگر کار میکنی
اگر مطالعه میکنی
اگر ورزش میکنی
اگر از خانوادت حمایت میکنی
اگر تلاش میکنی به بهترین خودت تبدیل شی
اگر کاری ازت برمیاد برای بقیه انجام میدی
و اگر کسی تاحالا ازت تشکر نکرده،
من ازت تشکر میکنم که دنیا را
به جای بهتری تبدیل میکنی
@ssafavi1
✅تکنیک استفراغ روانی چیست؟!
برای زدودن احساسات ناخوشایند و افکارِ منفی از استفراغ روانی استفاده کنید.
بهترین زمان، صبح بعد از خواب یا شب قبل از خواب است.
حتماً در تنهایی و با تمرکز انجام شود
از قلم و کاغذِ واقعی استفاده نمایید
هر چه به ذهنتان میرسد بنویسید بدون هیچ ترتیب و آدابی
هر چه در لحظه به ذهنتان رسید را بنویسید؛
خود را سانسور نکنید
نترسید؛ بارهای اول ممکن است پریشان شوید ولی با تکرار آن، حالتان به شدت بهبود مییابد
بعد از استفراغ، آنها را از بین ببرید.
#افکار #تکنیک
@ssafavi1
💐دعوت به یک تغییر ماندگار
کودک امروز دنیای فردا را میسازد
دوست دارید در این نشست علمی همراه ما باشید برای تجربه های برتر یادگیری
به آیدی زیر پیام ارسال نمایید
@pcy_sss
@MAlizadeh1_schemapcc
#سوال_جواب
سوال:
من یک پسر ۵ سال و نیمه دارم. پسرم هر وقت کوچکترین چیزی مطابق میلش نیست جیغ بنفش میکشه و گریه میکنه و تقریبا آروم کردنش غیر ممکنه. همیشه با دوستهاش هم همین داستان رو داریم و اگر اونها بخواهند جوری بازی بکنند که پسرم دوست نداره گریه شدید میکنه و جیغ میزنه. من واقعا مستاصل شدم. اگر ممکنه راهنمایی کنید چکار کنیم؟ این رفتار رو من در سایر بچه های خانواده یا اطرافیان ندیدم و پسرم تقریبا همه جا به همین رفتار مشهور شده
تقریبا در حدی این حالتش همیشگیه که من دوست ندارم به مهمونی ببرمش چون حتما یه ماجرایی درست میکنه.
بچهتر هم که بود همینجوری بود و تصور ما این بود که بزرگتر میشه درست میشه.
پاسخ:
بروز #رفتارهای_تکانشی در #خردسالان طبیعی است اما خودبخود تعدیل نمیشود و این والدین هستند که در فرایند #تربیت_کودک به او کمک میکنند اجتماعی شود و با دیگران و سایر همسالان درست رفتار کند.
پس ابتدا باید دید شما #قانون_رفتارهای_اجتماعی را به او آموزش داده اید یا خیر.
آیا شما با #قصه_گفتن رفتارهای غیرقابل قبول و ناپسند را برایش توضیح دادهاید؟
آیا در بازی با او موقعیتهای مشابهی را پیش آوردهاید تا رفتارهای قابل قبول جایگزینی را که موقع ناراحتی میتواند استفاده کند به او یاد بدهید؟
آیا برای جیغ زدن پیامدهای جدی شامل محرومیت از فعالیت های مورد علاقهاش را تعریف کردهاید؟
آیا واقعا این محرومیتها را اجرا میکنید یا برای اینکه بیشتر جیغ نزند تسلیم میشوید تا آرام شود؟
اگر این مراحل را طی نکردهاید احتمالا جیغ زدنها همچنان ادامه خواهد داشت.
اگر تمام این مراحل را طی کردهاید یک مورد دیگر که باعث میشود بچهها قانون خانواده را اجرا نکنند این است که ببینند یکی از والدین خودش آن قانون را اجرا نمیکند!
بطور مثال اگر در خانه فردی پرخاشگر یا تکانشی دارید که اگر چیزی مطابق میلش پیش نرود جنجال درست میکند احتمالا کودک با او همانندسازی کند و رفتارش اصلاح نشود.
🔹سمانه صفوی
🔹روانشناس و درمانگر
🔹مدرس دوره های تخصصی فرزندپروری و خانواده درمانی
@ssafavi1
وقتى به نقطه اى رسيدى
كه نيازى به تحت تاثير قرار دادن هيچ كس نداشتی، آزاديت آغاز مي شود.
خدایا به امید تو
و
صبحتون بخیر
@ssafavi1
چه تفکرات اشتباهی باعث می شود حال ما خراب شود؟( خطاهای شناختی یا تفکر ) :
☑️ ذهنخوانی mind reading
فکر می کنید، بدون شواهد کافی می دانید که دیگران به چه چیزی فکر می کنند. مثل : ”جواب سلامم را نداد، پس حتما از دست من ناراحت است.
☑️ پیشگویی furtune telling
پیش بینی می کنید که حوادث آینده، بد از آب در می آیند یا این که خطرات زیادی شما را تهدید می کند. مثل : ”در امتحان شکست می خورم” یا ”کاری گیر من نخواهد آمد”.
☑️فاجعهسازی catastrophizing
معتقدید هر چه اتفاق افتاده یا خواهد افتاد به شدت افتضاح، ناخوشایند و غیر قابل تحمل است. مثل : ”افتضاح می شود اگر ...”.
☑️برچسب زدن labling
به خودتان یا دیگران، صفات کلی و منفی نسبت می دهید. مثل : ”من آدم بدبختی هستم” یا من آدم بی ارزشی هستم”.
@ssafavi1
*تا حالا پیش اومده از این سوالات از کسی بپرسین یا ازتون بپرسن؟
هنوز دوستم داری؟
منو بیشتر دوست داری یا مامانتو؟
اگه من بمیرم چیکار می کنی؟
اگه ترکت کنم چکار می کنی؟
منو بیشتر دوست داری یا پارتنرهای قبلی تو؟
حاضری بخاطر من از مامانت یا ... بگذری؟
وقتی پیشت نیستم به من فکر می کنی؟
❤️اگه جوابتون اوکی هست لایککنین
تا ادامه اش رو بگم😊
*
@ssafavi1
🔸بعضی از افراد همواره با این ترس که نکند رها بشوند و برای همیشه #تنها بمانند دست و پنجه نرم میکنند.🔸🔸
👈این حس به ویژه در روابط دو طرفه حالتی افراطی و غیرقابل کنترل به خود میگیرد.
🚫افراد گرفتار در #تله-رهاشدگی بیش از حد به احساسات دیگران توجه میکنند. آنها همواره رفتار، حالات چهره و گفتار طرف مقابل را آنالیز میکنند و به #استنباطهای_شخصی میرسند.
🔸حس همیشگی #ترس_از_رهاشدن، در عین حال که یک بار سنگین بر روی دوش فرد است، یک #مکانیسم_دفاعی نیز هست که از دوران کودکی با خود به همراه آورده است.
⭕️شاید این موضوع برایتان عجیب باشد اما گاهی ترس از تنها ماندن در یک رابطه آنچنان عمیق است که فرد را تشویق میکند تا خارج از رابطهاش به دنبال پناهگاهی باشد تا اگر این اتفاق افتاد، بتوانند با آن کنار بیاید.
❌افرادی که در دوران کودکی موفق به برقراری رابطه سالم با مادر خود نشدهاند گرفتار 🔸تله رهاشدگی 🔸میشوند. محرک اصلی آن هم عدم دریافت حس محبت واقعی از جانب مادر و مجازات شدنهای مکرر از طریق قهر کردن مادر است.
🔸کودکی که #محبت_کافی دریافت نکند قادر به برقراری #ارتباط_سالم با مادر خود نخواهد بود و نتیجتاً رابطه او با مادرش نه از نوع #دلبستگی بلکه از نوع #وابستگی خواهد بود.
🔸کودک اگر محبت واقعی و کافی از جانب مادر دریافت کرده باشد، قادر به جدایی از او خواهد بود؛ چرا که میداند هر کاری هم که انجام دهد محبت مادرش را همواره خواهد داشت.
🔸 برای رهایی از تله، در وهله اول باید آن را بپذیرید؛ شما باید خودتان و احساساتتان را همانطور که هست قبول کنید و بدانید که مقابله با این تله زمانبر خواهد بود و نیاز به ممارست خواهد داشت.
@ssafavi1
وقتي انتظار داري بخاطر خودت دوستت داشته باشند
بايد خودي براي ارائه داشته باشي
خودي تفرد يافته و استقلال يافته با اعتقادات ، اصول، توانايي ها و مهارت هاي مشخص
خودي با ويژگي هاي انساني و مهربان
هنگامي كه به وجود خود اهميت نداده اي و جايگاهي در زندگي نيافته اي، گفتن اينكه كسي مرا به خاطر خودم دوست داشته باشد گزافه گويي بيش نيست
خود انسان مجموعه اي است كه در زندگي داريم و كسب كرده ايم
افراد جذب انسان هاي شايسته و مهربان مي شوند.
@ssafavi1
💌عید سعید غدیر خم، عید بزرگ ولایت مولا امیرالمومنین علی علیه السلام مبارک باد ...
@ssafavi1
*
وقتی ذهن سناریو میسازد
نپرسید درست است یا نه
فقط بگویید
ذهن دارد تلاش میکند ناپایداری را قابل تحمل کند
همین جمله شدت را کم میکند.
@ssafavi1
📌بعضی از دل دردها ؛
دردِ نگران بودنِ طولانیه!!!!
اگر مشکلات گوارشی و درد معده و روده تحریک پذیر داری #استرست را دریاب!!
#سمانه_صفوی
#روانشناس #درمانگر
#اختلالات_بالینی و #شخصیت
برای رزرو وقت مشاوره و تراپی به شماره زیر پیامک ارسال نمایید👇👇
09052824233
@ssafavi1
#تاسوعای_حسینی_تسلیت
🖤🖤🖤
@ssafavi1
و ناگهان نوبت تومى شود وخداوند
با دستانى پر از نور ، تمام نبودن
ها را جبران مى كند.
در ايمان بمان حتى
وقتى چیزی نمى بيني✨
@ssafavi1
🔴یک پست کاربردی برای والدین
https://www.instagram.com/reel/DZ2n7O5NfdS/?igsh=enBwYTY3Yzh0d3Uz
سوالاتتون رو میتونید برامون کامنت کنید
@ssafavi1
گاهی باید از تمام صداهای درون، خالی شد…
از خشمهایی کهنه، از حسرتهایی خاموش،
از آرزوهایی که سنگین شدهاند روی دلت.
در این سکوت و سبُکی، جایی هست برای خدا…
برای نوری که فقط در دلِ تهی میتابد
#شبتون_آروم_و_در_پناه_خدا
@Academyroshd_safavi11
دوستان گرامی سلام
مفتخریم که در ادامه مسیر رشد و آرامش کنارتان باشیم
در کانال زیر جوین شوید💐
/channel/Academyroshd_safavi11
🔴کارگاهی پیشگیرانه و راهکارمحور در مورد آسیبها و مشکلات کودک و نوجوان
⛔️رفتارهای طرحواره ساز را بشناس و از آن پیشگیری کن⛔️
#روانشناسان
#مشاوران
#مربیان
#والدین_آگاه
⚡️برگزاری بصورت مجازی
⚡️در ۴ جلسه ۳ساعته
⚡️سه شنبه ها از ۳۰ تیرماه
🖇با ارائه گواهی معتبر
🔹با تدریس دکتر مجتبی علی زاده
🔹روانشناس بالینی و مدرس دانشگاه
هماهنگی و ثبت نام از طریق آیدی زیر
@pcy_sss
🔹کارگاههای روانشناختی دکتر علی زاده
@MAlizadeh1_schemapcc
گاهی هم بشین فکر کن ببین چی رو به خاطر چی داری از دست میدی؟
مثلا:
آیندهت رو بخاطر غمهای گذشتهت؟! نمیارزه...😉
#شبتون_آروم_و_در_پناه_خدا
@ssafavi1
احساس طرد شدگی و ترس از تعهد
بیشتر کسانی که در کودکی از داشتن خانواده اي طبیعی محروم شده اند ، ممکن است عجولانه خود را در روابط درگیر کنند و زود هنگام تعهد بدهند ؛
به این امید که آنچه هرگز نداشتند ، به دست آورند . چنین افرادي بیشتر عاشق متعهد بودن هستند تا اینکه اساساً آمادگی قول دادن و پایبند ماندن را داشته باشند .
هرچه نامزد یا همسرتان در کودکی احساس ترك شدگی و طرد شدگی بیشتري کرده باشد به همان میزان نیز احتمال اینکه مشکل ناامنی ، احساس مالکیت ، حسادت و بی اعتمادي داشته باشد ، بیشتر خواهد بود .ممکن است به راحتی نتواند خود را متقاعد سازد و باورکند که شما او را دوست دارید و هرگز به هیچ وجه او را فریب نخواهید داد و به او خیانت نخواهید کرد .
چنانچه کودکی در خانواده اي بزرگ شود که در آن ازدواج پدر و مادرش سالم و پا برجا نمانده و دستخوش اغتشاش شده باشد ، تصویر ذهنی سالم یا به عبارتی الگوي صحیحی از یک ازدواج و رابطه پردوام و همیشگی نخواهد داشت این امکان نیز وجود دارد که چنین کودکی بعدها در رابطه با عشق دچارمشکل شود ، چرا که هرگز شاهد آن نبوده است که پدر و مادرش به او و یکدیگر عشق و محبتی ابراز کرده اند.
@ssafavi1
📜زوج هایی که اینطوری باهم صحبت میکنن رابطشون پایدار تره:
۱.میتونم چیزی رو که مدتیه تو دلم مونده باهات درمیون بذارم؟( اونها صحبتشون رو با محبت شروع میکنن نه با جنگ و جدال و این جمله نشون دهنده یه فضای امنه)
💐۲. قصدم این نبود ولی متوجه شدم این کارم اذیتت کرده ادیت معذرت میخوام( مسئولیت کارشون رو میپذیرن و سعی میکنن جبرانش کنن)
💐۳. کمکم کن تا بفهمم اون موقع چه حسی داشتی ؟( وقتی سوتفاهمی بوجود اومده که پارتنرشون رو خیلی بهم ریخته باهاش همدلی میکنن تا مشکل حل بشه)
💐۴. قدردان .... هستم ( برای کوچیک ترین مسائل هم از پارتنرشون قدردانی میکنن)
@ssafavi1
همه ی انسان های موفق این ۱۰ خصلت را دارند :
1️⃣.درگیر آدم های منفی نمیشوند
2️⃣.در مورد دیگران غیبت نمیکنند
3️⃣.وقت شناس هستند
4️⃣.بدون انتظار میبخشند
5️⃣.مثبت می اندیشند
6️⃣.خود بزرگ بینی ندارند
7️⃣.قدردان هستند
8️⃣.مودب هستند
9️⃣.بهانه تراشی نمیکنند
🔟.بدون برنامه ریزی مهربانند، نه فقط با اشخاصی که برایشان نفع دارد!!
@ssafavi1
🔍 خیلی از رفتارها، احساسات یا واکنشهامون در بزرگسالی، ریشه در کودکیمون دارن.
گاهی بدون اینکه بدونیم، داریم با زخمهایی زندگی میکنیم که تو بچگی تجربهشون کردیم.چیزایی مثل:
🔸 نادیدهگرفته شدن
🔸 تحقیر
🔸 ترس از تنها موندن
🔸 مسئولیتهای زودهنگام
این زخمها و آسیب ها ممکنه خودشون رو این شکلی نشون بدن:
✔️ اضطراب بیدلیل
✔️ ترس از صمیمیت
✔️ کمالگرایی افراطی
✔️ احساس گناه همیشگی
✔️ یا نیاز به تأیید دیگران
یادمون باشه درک کردن ریشه ی این آسیب ها، اولین قدم برای ترمیمه🌱✨
#طرحواره
#طرحواره_درمانی
#سمانه_صفوی_روانشناس
#طرحواره_درمانگر
@ssafavi1
از پست جدید ما در اینستاگرام حمایت کنید دوستان
https://www.instagram.com/reel/DZBDwKlpudR/?igsh=MTJqNDN6NTdvZzZxNA==
@ssafavi1
امید یعنی بدونی تا هستی،
میتونی تغییر کنی و دنیا رو
تغییر بدی
امید یعنی بدونی خدا دوستت داره و اگر به تو زمان داده یعنی که در این فرصت می شه کارهایی کرد
همیشه امیدوار و قوی باش
امید یعنی خود خدا که همیشه هست و هست و هست
سلام روزتون پرامید🌸🌸
#خدایا_به_امید_تو
@ssafavi1