23672
تبلیغات در تلگرام و سفارش متن اختصاصی 👇: @behesht_golgolism 🌸💕با افکار زیبا زندگی کنیم چون زندگی به اندازه افکار ما زیباست💕 🌸
کسی چه میدونه
این کوچه آخرین کوچه
این خیابون آخرین خیابون
این خاطره آخرین خاطره
این نفس آخرین نفس
آین آغوش آخرین آغوش
این خنده اخرین خنده
این دیدار آخرین دیدار و
این روز اخرین روز از زندگیمونه؟
پس یه جوری زندگی کن که با چشمه باز این دنیارو به خاطره هزار تا حرف و جمله ی نیمه کاره ؛
دلهایی که به حق یا ناحق رنجوندی؛
حرفهایی که مثله ترکِش به قلبه کسی فرو کردی؛
دوستت دارم هایی که تو اعماق وجودت چال کردی؛
لحظاتِ خوشی که از خودت دریغ کردی؛
ترک نکنی!
#فرگل_مشتاقی
یکی از وحشتناکترین تصمیمات یک زن تو عشق،
«دیگه نخواستنشه»
هی میمونه، صبر میکنه، منتظر میشه ، سکوت میکنه، ندید میگیره ، خودشو به نفهمیدن میزنه، با درد سازگار میشه.
یهو به خودش میاد میبینه دیگه نمیخوادش.
دیگه اون عشق، بیقراری، دلتنگی،
اون ولعِ بوییدن و بغل کردن و بوسیدنش رو نداره.
تازه متوجه میشه در تک تک شب و روزهایی که تنهایی سپری کرده
خودش رو تیکه تیکه داخل هر اشکی که ریخته و دردی که متحمل شده و مجبور به پذیرشش شده ، جا گذاشته و الان دیگه هیچی ازش باقی نمونده.
هرچیزی بشه، هر اتفاقی بیفته حتی اگر خداهم بیاد زمین و وساطت کنه.
اون زن دیگه هرگز به اون عشق،
به اون ادم، به اون رابطه برنمیگرده.
چون معتقده آسیبی که در اون دوست داشتن دیده به مراتب کشندهتر بوده و دیگه هیچ امنیتی درون اون عشق براش وجود نداره.
نه عشقش کم میشه.
نه دوست داشتنش از بین میره.
نه متنفر و بیزار میشه.
فقط میفهمه بودن تو اون رابطه ازش زنی ناکافی و گریون و مغموم میسازه که هیچوقت به میزان دلخواهش دوست داشته نشده.
#فرگل_مشتاقی
در دلم چیزی ویران شده، چیزی که نمیدانم چیست و اضطراب و دلشوره مثل مِهی در ته درّهای بیآفتاب جایش را گرفته است. باید خودم را بالا بکشم. بهسوی روشنایی سبز و چشماندازهای دور.
روزها در راه / شاهرخ مسکوب
براتون کسیو ارزو میکنم که:
حامی باشه
کسی که بتونید بدون ترس از قضاوت همه چیو بهش تعریف کنید!
کسی که هیچوقت بهتون حس ناکافی بودن نده!
کسی که جوری نگاهتون کنه انگار خوشگلترین موجود دنیایید!
کسی که روزای خوب و بد همیشه پیشتون باشه.
خاطراتی هست که آدمهایش رفتهاند،
این خاطرات غم انگیز است،
ولی آن خاطرات که آدمهایش حضور دارند
اما شبیه گذشته نیستند بسیار دردناک تر است.
#گابریل_گارسیا_مارکز
.
لیاقت رو نمیشه تزریق کرد.
ذات رو نمیشه تغییر داد.چشم رو نمیشه پاک کرد. دل رو نمیشه صاف کرد.انسانيت رو نمیشه یاد داد.خیلی چیزها شدنی نیست!
چقدر دلم یه آدم شبیه خودمو میخواد
یکی که دنبال تجربه و وقت گذرونی نباشه
یه نفر که با خنده هام بخنده و علت ازم نخواد
منو بلد باشه ...بدونه که اگه فهمید دوستش دارم نباید خودشو گم کنه…نباید ازم فاصله بگیره
باید بدونه اگه یه روز فهمید وابستشم
کاری نکنه روزی صدبار خودمو سرزنش کنم
باید بدونه اگه گذاشتم بیاد تو زندگیم
یعنی واقعا روش حساب کردم
یعنی منو بلده…بدونه که نباید برسه اون روزی که به خودم بگم:«چی تو خودش دید که رفت!؟»
باور کن احساس میکنم کسی نمیفهمه منو
دلم میخواد اعتماد کنما ولی نمیتونم
چون این روزا ادما بیش تر حرفن
فقط بلدن بگن دوستت دارم
دوستت دارمای بدون شناخت و فقط از دیدن چهارتا جذابیت...من دلم یکی شبیه خودمو میخواد...یکی که بدون ترس بتونم بهش تکیه کنم .
نمیدونم شاید خیلی هاتون نیاز داشته باشید که اینو بخونید:
ببین اتفاق عجیبی نیوفتاده
فقط توی موقعیتی قرار گرفتی که قبلا توش نبودی،
واسه همین طبیعیه که کمی احساس گیجی کنی،
بهش میگن تجربه و امتداد همهی این تجربه ها اسمش زندگیه،
فقط داری زندگی میکنی!
دلبری و ازدواج به سبک مذهبی♥️💍
@Ryhaneh_ir
@Ryhaneh_ir
#حیفهاگهجویننشید🥰🙊☝️🏼
⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝
موزیکام کمیاب
💙@MusiCKmYab
ریمیڪسای ➌⓿➍➊
🩵@Pezhvak5
آشپزی ایرانی
🩶@ashpazieirani
استوری،شعروگرافی
💙@Graphic_post_Instaa
رمانهای ممنوعه
🩵@CaffeTakRoman
قلبهایی عاشق
🩶@eshghmbaryetominvisam
بیو عربی
💙@divar_neveshtha
آشپزی فوری
🩵@banooyegazab
حس خوب
🩶@heseeeekhub
استوریای مود
💙@neveshtehaye_golgoli
انگلیسی از 0تا100
🩵@ENGLISHQUIS
عجایب جهان
🩶@AYAMedonsti
مناجات با خُداوند
💙@PNAH_HARM
رمانسرای ممنوعه
🩵@ghognooss
دکلمه نآب
🩶@age_of_youth
هوشنگ ابتهآج
💙@BOYETEKRAR
جرعه ای آرامش
🩵@kolbebaroni
تَڪخَطۍ 𝐌𝐎𝐎𝐃ً
🩶@parizaaaaaaaad
استوریجآت خدایۍ
💙@HAVAY_HOSEIN
شعـر، شعـر
🩵@MO_EINA
آهنگاش عشل
🩶@sarayehmusic
شیرینی پزون
💙@deserkade
تولدت مبارک
🩵@tavalodeteee
یـاصـاحبالـزمـان
🩶@BARAKATE_14MASUM
نقاشی•گرافیڪ
💙@BARANPINKK
آقای اباعبدالله
🩵@SAAJADEH
عاشقانه مذهبی
🩶@ADNANN_313
انرژی مثبت
💙@moujmosbat
پروفایل مذهبي!
🩵@POROFAILMAZHABIY
فال کائنات
🩶@fallroozenergymosbat
آموزش آشپزی
💙@saeedeh_nan
آشپزی مدرن
🩵@Reyhanekittchen
کلیپهاش عشقولانس
🩶@Nabzehsassiii
دنس رقص
💙@clipraghs_dance
عاشقتم مادرم
🩵@canalbeeshqemadar
سرزمین دخترا
🩶@girlylandm
فلسطین مظلوم
💙@emamzamanihaa_313
کلیپ وآهنگ
🩵@video_shoow
شارژ روح
🩶@mohandesi_fekr2
موزیک فرانسوی
💙@MAKTOUBb
بینهایت عشق
🩵@Biii_Nahayat
شمیم عشق
🩶@donyayeasheqhi
تکست های دلبرونه
💙@Love_narration
آقــاے نویسندھ
🩵@MEHRAN_RMZN
عشق ابدی
🩶@ShamimEshagh
حافظ،مولانآ
💙@supernovaas
تکخطی عاشقونه
🩵@inmydepths
دلنوشته دلتنگی
🩶@ngxgjgfh
فاضل نظری
💙@lMoonshine
کلیپ غمگین
🩵@Aasemoone_abrie_man
فال روزانه
🩶@fal_CheshmSevom
دخترونه فانتزئ
💙@yadet_bashad313
عاشقونههای عربی
🩵@CHEESHMHA
نواهای مذهبی
🩶@STORY_HARAM
اصول نویسندگی
💙@RADIOENSHA
دلنوشته قشنگ
🩵@declan_hope
؛🅢🅣🅞🅡🅨 مذهــبۍ
🩶@AKHLAGH_ELAHI
بیو انگلیسی
💙@translance
ماسک خونگی
🩵@doniaye_tarfand
تکست تلخ
🩶@dadgah_delam2
ڪپشن مذهبۍ!
💙@SHOHADAT_ir
تجویز انگیزه
🩵@Fereshteh_rezayi
عکس عاشقانه
🩶@aksnweshtaprofileAsheghana
روانشناسی 𝐓𝐚𝐍𝐛𝐀𝐋𝐢
💙@i_FELICIDAD
استوری 1403
🩵@artonlinn
به عشق پدر
🩶@padarchanel
عاشقان امامزمان
💙@MAJNONE_ROGHAYEH315
کپشن و استوری
🩵@khatoone_Jan
میوه درمانی
🩶@Avazesokot
کلیپ اینستاگرام
💙@instagram_kilip
دنیایی عاشقی
🩵@qalbhayasheq
آموزش ترکی
🩶@benim_turkce
تکست غمگین
💙@harfhayedelaamm
معجزه کلمات
🩵@berkeh27
آهنگایی شاد
🩶@ahanghayeshadddddd
غذاهای نونی
💙@kkadbanooo
اطلاعات عمومی
🩵@General_information
در آغوش خداوند
🩶@Gomnam_khahim_mand
ترفند محشر
💙@tarfand_mahshr
طنز اینستاگرام
🩵@khande_instagram
نوشتههای بهشتی
🩶@Beheshte_koochakm
بیو تلگرامت
💙@SHiNEVIS
دلنوشته خدایۍ
🩵@HADISDEll_313
حرفهایم با خداوند
🩶@khodaya_asheghtam
کتابخونه آبی
💙@Bllue_Ssky
استوری امامزمآن
🩵@abasaleh_1
آهنگ روز
🩶@yousimusic
دانستنی زناشویی
💙@TebOzanashoye
استوری رویایی
🩵@NEVESHTE_ROYAI
رفآفت با خُداوند
🩶@mohandesi_fekr
موزیکای شاد
💙@Muzicshadjadid
آرامشی با خُداوند
🩵@arameshe_khodavand
آشپز باشی
🩶@tazin_sofre
⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝⌝
رفیقی که از امامحسین[ع] مینویسه!♥️🥺
@MLja_ir
@MLja_ir
خودم جان دوستت دارم!
به خاطر تمام روزهایی که غم را،
بیرون از خانه دلم انداختی و نبودن آدمها را
به رخ لحظاتم نکشیدی!
سرسختانه ایستادی و هیچ مشکلی را به روی روزمرگیهایم نیاوردی!
حالا، همین لحظه، منِ امروزم،
زیر آبیترین آسمان خدا ایستاده و
ذره ذره دلخوشیهایش را فقط مدیون خودِ توست!
خودم جان من تو را بسیار دوستت دارم!
#نازیلا_زارع
۶۱ سال قبل، پوری سلطانی
به شاهرخ مسکوب نوشته بود:
«امیدوارم که این دوستی باعث اذیت هیچ کداممان نباشد. چرا باید دوستداشتن باعث بدبختی بشود؟ من این را هیچوقت نفهیمدهام. اگر دوستداشتن باعث بدبختی است پس دیگر چه چیز خوشبختی میآورد؟»
من حذف شدن آدمها رو به غریبه شدنشون ترجیح میدم، واقعاً ترجیح میدم بدونم که فلان آدم از زندگیم رفته و دیگه هیچ نسبتی باهام نداره تا اینکه بدونم همچنان هست ولی بود و نبودش فرق چندانی نداره، دوست دارم از آدمها خاطره به جا بمونه ، نه صرفاً یه چهره و اسم آشنا.
Читать полностью…
سکوت کنیم تا بشنویم قرار است زندگی چه بگوید، چون فقط در سکوت حرف میزند.
صبور باشیم که گفتنش، زمان میبرد چون زندگی هیچ عجله ای برای صحبتهایش ندارد.
و اعتماد کنیم به روشی که با ما سخن میگوید، با رابطهها و موقعیتهایی که سر راهمان قرار میدهد.
#پونه_مقیمی
دلم هواى قديمها را كرده!
همان وقتها كه سادگى زيباترين ويژگىِ آدمها بود
و كوچهها و خيابانها پُر بود از آدمهاى بىشيلهپيله و با محبت!
دلِ هيچ خانهاى از سوت و كور بودن نمىگرفت
و قلب خانهها مملو از صميميت و شادى بود.
دلم هواى قديمها، مادربزرگ و پدربزرگ را كرده،
كه حياط و ايوانِ خانه را رونق میدادند
و حالِ دلِ كودكىهاى ما را خوش میکردند.
قديمها را بايد از تاريخ زندگى برداشت و جايى ميانِ جديدها گذاشت.
نمىشود ميانِ اين زندگىهاى ماشينى نفس كشيد.
نمىشود مثل قديمها ساده باشى
و زندگى روى خوشش را نشانت دهد.
اين روزها سادگى كه كنى،
طعمهى گرگهاى آدمنما میشوى!
ديگر نمیشود ساده باشى!
#نازیلا_زارع
به نظرم فاصله هیچوقت یه رابطه رو خراب نمیکنه؛ نزدیک بودن هم همینطور..
وقتی تو دلت پیشه یه نفر باشه یه تیکه از خودتو یه جایی دیگه گذاشتی!
به قول شاملو:
دلهای ما که بهم نزدیک باشد،دیگر چه فرقی می کند که کجای این جهان باشیم!دور باش اما نزدیک…
من از نزدیک بودنهای دور می ترسم..
عجب خیاطِ پیر و حسودی است این دنیا
دلِ هیچ کسی را در هیچ جایِ دنیا
برایم حتّی ذره ای تنگ ندوخت.
#فرگل_مشتاقی
انشالله امسال از بذرِ غم و دردات جَوونه بزنی و سبز بشی.
هرچی بهت گذشت رو بذاری پشت سرت بمونه و عهد کنی حتی یک لحظه به روز و شبای تاریک و گرگ و میشت برنگردی.
انشالله امسال قدِ غمات کوتاه باشه و دیوارِ خوشی و خندههات بلند و سربه فلک کشیده.
قراره اون اتفاق خوبه که کُلی منتظرش بودی برات بیفتهها.
اون خبری که خیلی وقته منتظر شنیدنشی و کل جادههای زندگیتو برای رسیدن بهش هموار کردی.
امسال دیگه نه دوری و دلتنگی بکشی.
نه درد نرسیدن و جدایی و از هم گسیختگی عاطفی و روحی.
قراره امسال نه قوی باشی نه موفق،
نه خودتو انقدر غرق پیشرفت کنی که از زندگیت جا بمونی، نه برای ثابت کردن خودت تو نگاه مردم زندگی کنی.
تو فقط امسال قراره یک انسانِ خوشحال و خوشبخت باشی.
ادمی که اگر از اتفاق و ادمی جاموند به خودش سخت نگیره و دست به قضاوت و محاکمهی بیرحمانهی خودش نزنه.
ادمیکه اگر شکست خورد سرِ زانوهاشو ببوسه و تا خوب نشده فکرِ دویدن نکنه.
ادمی که هرشب خودشو غرق غم و درد نمیکنه و هرجایی، هرزمانی، بعد هر اتفاقی می ایسته جلوی آینه و به این همه صبر و طاقتش افتخار میکنه.
یادت نره امسال فقط قراره از چیزهای کوچیک لذت ببری و به زیباییِ هرچه تمامتر ، به معنایِ واقعی کلمه ، فقط زندگی کنی💚
#فرگل_مشتاقی
شازده کوچولو گفت:
بعضی کارا، بعضی حرفا
بدجور دل آدمو آشوب میکنه...
گل گفت: مثه چی؟
شازده کوچولو گفت: مثه وقتی که
میدونی دلم برات بیقراره و کاری نمیکنی...
#آنتوان_دوسنت_اگزوپری
یکی از مود ترین نامه هایی که خوندم نامه ی علی شریعتی به عشقش موقعی که دعوا کرده بودن بود:
"عزیز مهربان بد اخلاق صبور تند جوش، امید بخش یأس آور، پرحرف حرف نشنو، بدترین بد و خوب ترین خوب، با وی نتوان زیستن، بی وی نتوان بودن؛ یک جور درهم برهم شلوغ پلوغ قرو قاطی عزیزی که تورا نمیتوانم تحمل کنم و دنیا هم بی تو تحمل ناپذیر است."
خیلی از چیزهای بیاهمیت برای زندگی ضروری است. اصلاً مجموعهای از چیزهای به ظاهر بیاهمیت، زندگی را تشکیل میدهد. زندگی یعنی همین!
#احمد_محمودЧитать полностью…
تو برای من حکم اون دیوارِ شکسته ای رو داشتی که هیچوقت جراتِ تکیه دادن بهش رو نداشتم و هر آن منتظر بودم که تیشهات رو تیزتر کنی و این بار کلِ ریشهمو بزنی.
#فرگل_مشتاقی
همه چیز توی یه جمله خلاصه میشه؛
"طرف باید اهلت باشه."
خیلی حرف تو این جملهی کوتاه هست.
یعنی اگه اهلت باشه، میشناسه تورو.
اگه تورو بشناسه خوب بلده کجا صداشو برات بالا ببره و کجا پایین بیاره.
چه حرفایی رو در گوشت بگه و چه حرفاییو جار بزنه.
خوب میدونه چی حالتو خوب میکنه و چی بد.
اهلت که باشه، اون سر دنیام که بره اهله.
اهلت که نباشه، بغل دستتم نااهله.
ما که نداشتیم ولی اونایی که دارن بمونین برای هم ❤️
بالاخره در زندگی هر آدمی ؛
یک نفر پیدا میشود که بی مقدمه آمده ، مدتی مانده ، قدمی زده و بعد اما بیهوا غیبش زده و رفته ...!
آمدن و ماندن و رفتن آدمها مهم نیست ...
اینکه بعد از روزی روزگاری، در جمعی حرفی از تو به میان بیاید، آن شخص چگونه توصیفت میکند مهم است ...
اینکه بعد از گذشت چند سال، چه ذهنیتی از هم دارید مهم است ...
اینکه آن ذهنیت مثبت است یا منفی ...
اینکه تو را چطور آدمی شناخته، مهم است !
منطقی هستی و میشود روی دوستیات حساب کرد ؟
میگوید دوست خوبی بودی برایش یا مهمترین اشتباه زندگیاش شدی ...؟
اینکه خاطرات خوبی از تو دارد یا نه برعکس
اینکه رویایی شدی برای زندگیاش یا نه درسی شدی برای زندگی ...؟
به گمانم ذهنیتی که آدمها از خود برای هم به یادگار میگذارند، از همه چیز بیشتر اهمیت دارد ...
وگرنه همه آمدهاند که یک روز بروند ...!
#صمد_بهرنگی
خدایا تو بساز برامون
تو بسازی قشنگتره
خدایا احوال دوستانم را به نیکوترین حالها تغيير ده و دلشان را به خوشترین اتفاق ها شاد کن
الهی! تو بساز که دیگران ندانند و تو نواز که دیگران نتوانند
الهی!
بساز کار من و منگر به کردار من
#خواجهعبدالله_انصاری
کودکم ..
میتوانم به تو بیاموزم مثلا :
وقتی چراغ قرمز است باید بِایستی
ورود ممنوع را نباید وارد شوی
و یکطرفه یعنی تا آخرش را باید بروی
ولی چگونه به تو بیاموزم
سوار دلت شوی و هرکجا میخواهد نروی
وقتی خودم هنوز نیاموخته ام .. ؟!
#اوریانا_فالاچی
اونجای زندگی که همه جلو روت می ایستن میگن نمیشه، نمیتونی، از پسش برنمیای....
اونجایی که همه روبه روت ایستادن و برای زمین خوردنت باهم دیگه شرط بستن،
اونجایی که کل دنیا میشن یه جفت چشم ،
تا ببینن چطوری کم میاری و میشینی و دیگه پا نمیشی تا بهم دیگه نگاه کنن و بگن:
نتونست، نشد، بعد داد بزنن و بگن:
دیدی ، دیدی نشد، دیدی نتونستی ، دیدی از پسش بر نیومدی!
اونجایی که میری تا از پسش بر بیای،
قدم میذاری، میدوی، نفس میکشی، زخمی میشی ....
ولی انجامش میدی!
اونجایی که برمیگردی پشت سرتو نگاه میکنی و به همه این راههای بیراهه ای که اومدی زل میزنی و به تک تک کسایی که محکم به زانوهات زدن تا بشکننش میخندی و با لذت به تک تکشون زل میزنی و میگی :
دیدین شد ،دیدین تونستم،
قشنگ نگاه کنید این جاپایِ منه تو همه این راهی که ساختم و اومدم.
پس بهت میگم :
رویاهات رو به کسی نگو، نشونشون بده🌱
#فرگل_مشتاقی
میدانستم او آدمِ سختیهاست.
او هم میدانست من آدمِ پریدن از ارتفاعها،
بالارفتن از درختان، رفتن کفِ دریاها و سفر کردنِ بدون برنامه ریزیهام.
من پراکنده و او منسجم.
پس تصمیم گرفتیم با هم باشیم.
از سختی رد شدنهاش با او، دل به دریا زدنهاش با من.
#پونه_مقيمی
امروز یک نفر برایم اشتباهی فرستاد:
«کجایی؟!»
دلم هُری فرو ریخت،
مدتها بود منتظرِ شنیدن همین یک کلمه بودم...
چه فرقی میکند کجایِ دنیا نشسته باشی؟! مهم این است که یک نفر هست که کجا بودنِ تو برایش مهم است!
شاید آن یک نفر رویَش نشود بگوید: دلم برایت تنگ شده و به جانت نق بزند که، بیا دیگر...
و همه ی این حرف را خلاصه کند در، «کجایی؟!»
داشتم به همین چیز ها فکر میکردم که دوباره برایم فرستاد:
ببخشید اشتباه فرستادم!
برایش نوشتم:
میدانم ، من در ایستگاه اتوبوس، خیابان ولیعصر نشسته ام.
میشود اشتباهی حال مرا بپرسید؟!
اما او دیگر حالم را نپرسید...
آدم غریبه ها برایشان مهم نیست که دیگران چگونه اند و کجای شهر نشسته اند،
تو که غریبه نیستی...
بپرس حالِ مرا ؛ بگو کجایی؟!
سیده فاطمه حسینیان
بعضي ها ميگويند:
دنيا جایِ خوبيست و ارزش جنگيدن دارد.
اما من فقط با قسمت دومِ آن موافقم!
دنيا جایِ بديست، اما ارزش جنگيدن دارد.
#ارنست_همينگوی
وقتی برمیگردی به سالی که گذشت نگاه میکنی میبینی همه چیز فرق داشت.
بعد میشینی یه نگاهی به عقب و یک سالی که گذروندی میندازی
متوجه میشی میتونست خیلی بلاهای بیشتر برسرت آوار بشه،
بدشانسی های پیدر پی و شکست های خیلی بدتر و وحشتناک تر ،
و البته روز و شبهایِ تاریکیکه بلاخره نور رو پیدا کردی وَ روح و روانی که بارها هزارتکه شد،
اما اخر سال مثل تیکه های پازل باز بهم چسبوندی.
متوجه میشی چه جاهایی سکه شانس دستت بوده و در رفتی و به سال جدید اومدی
که دوباره از نو با چالشهای جدید، اتفاقات، تصمیمات ادمها، موقعیت های جدید آشنا بشی.
اما امیدوارم وقتی اخر امسال میشینی به یک سالی که گذشت نگاه میکنی،
به جای ناامیدی، پر از بذر امید باشه برات.
به جای شکست ، پر از بُرد های کوچیک و بزرگ باشه.
به جای اشکِ غم، فقط اشک برای خنده های از ته دل باشه.
به جای بدشانسی، قُلکت پر از سکه شانش باشه.
اما یادت نره اینبار جوری بِکار که آخر سال محصولت رو آفت نزنه🌱
#فرگل_مشتاقی